גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #16420 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16420
שכוי מנקר
חבר מתאריך 2.5.14
238 הודעות
יום ראשון י''ז בסיון תשע''ד    03:49   15.06.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שטירמר ושטרסלר- ההבדל גדול ?  

 
  
לגבי הטבת 0% מע"מ על דירות, "המתנה החדשה, הלא צפויה, לחרדים ולערבים", כלשונו, נחמיה שטרסלר ("הארץ" / דעות 13.06.14 "יש לפיד לחרדים ולערבים") מזכיר שאת 3 המיליארדים שהיא תעלה לאוצר יממנו משלמי המסים. אכן, הם אלה שישלמו, עד כאן אין בדבריו הונאה.
אבל מי המגזרים שיהנו ממנה ? בתשובה לשאלה זאת הוא מנסה לשכנע, במיומנות של מסית מקצועי שיודע להסוות את המסר הגזעני, שיש הבדל בין חלוניים לבין חרדים וערבים.
לגבי החלוניים הוא כותב "מצביעי לפיד בתל אביב לא יוכלו ליהנות מהטבת המע"מ. הם גם לא יוכלו להשלים את המחיר.... ב"שחור", כי אין "שחור" בחברות הבנייה הגדולות והמסודרות. לכן כמעט כל 3 מילי
ארד השקל... יגיעו לכיסי הערבים והחרדים. _אבל נניח ש...יש בכל זאת דירות ... המיועדות לזוגות צעירים חילונים...הם לא יזכו לשום הוזלה, כי ברגע שמחיר מחיר השוק של דירה זהה (עם מע"מ) הוא כ–1.9 מיליון שקל (שזה 1.6 מיליון בתוספת מע"מ), הקבלן... כל הטבת המע"מ תגיע לכיסו...הקבלן יגיד...שמחיר הדירה...לא כולל...אם אתם רוצים את כל אלה, יאמר...אני מכיר...קבלן אחד, חבר שלי, ..יהיה מוכן לספק לכם את כל מה שחסר תמורת... 300 אלף שקלים"
לרגע אחד פינטזתי שהפרקליטות תעמיד את שטרסלר לדין על הסתה גזענית (גם הסתה בשל השתיכות דתית נכללת בהגדרה) אבל במשנהו הבנתי שבישראל- את חשיפת הצד השטירמרי בדבריו של פובליציסט כשטרסלר רק טוקבקיסט יעשה.
מה ששטרסלר כתב , במובלע, הוא כך:
א. הצעת לפיד מתוכננת באופן שההטבה לא תגיע לקוני הדירות, אלא שההטבה תעבור מקופת האוצר לכיסיהם של הקבלנים (ע"י פצול מחיר הדירה, כנ"ל, ואינני חולק עליו). יחד עם זאת, ובלי שישימו לב לסתירה הלוגית, קוראיו יזכרו את משפט המפתח במאמרו "כמעט כל 3 מיליארד השקל... יגיעו לכיסי הערבים והחרדים", ומחשש שמישהו יחטיא את המסר נמצאה גם כותרת הולמת (תרתי משמע) "יש לפיד לחרדים ולערבים" .
ב. להבדיל מהחרדים ומהערבים, אצל החלוניים, ורק אצלם, לא יכולות לקום חברות קבלניות קטנות שתקבלנה כסף ב"שחור". מה לחברות של חלוניים או ללקוחות חלוניים, טהורים שכמותם, ולהעלמות מס?!!



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות