גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #18813 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18813
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
64032 הודעות, 256 מדרגים, 445 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ג' באב תשע''ז    21:51   26.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מסתבר שהוקם גוף חדש למלחמה בשחיתות  

 
  

יושרה לישראל
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-393651-00.html

כמומחה היחיד היודע לנצח את השחיתות הריני שמח לגלות לה איך:

מילת הקסם: "תרבות". 1. דיון ציבורי על סדר היום בנושא "תרבות השלטון". השאלות הן: האם יש "תרבות שחיתות" במערכות השלטון השונות במדינת ישראל? אמדן: כמה עולה לנו השחיתות? מה אנחנו יודעים על "קשר האליטות" אותו חקרה פרופ' חוה עציוני הלוי? האם זו מדינת אליטות עם אוריינטציית אליטות בה כמאה אחוז מהנורמות פועלות לטובת קובעיהן?

מהי הגדרת השחיתות? אני מגדיר את השחיתות במובן הרחב על ידי 3 הגדרות מקבילות: ניצול סמכות לרעה, כל מה שלטובת האליטות על חשבון הציבור, כסף ציבורי שאינו מגיע לידי הציבור.

ההערכה שלי למימדי השחיתות במובן הרחב: סדר גודל של מאות מיליארדי שקלים בשנה. על פי הפירוט הבא: הון שחור - 200 מיליארד. הון לבן (הטבות מס) - 100 מיליארד. שחיתות במובן הצר - 100 מיליארד. תרבות עושק - 100 מיליארד. יוקר המחיה - 100 מיליארד. נזכיר שהיחיד שהתנדב לאמוד את השחיתות הוא פרופ זליכה: "כעול הביטחון". כל השאר ממשיכים לישון שינה עריכה ונחירותיהם נשמעות לכל עבר.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3439239,00.html

כמו כן כדאי לשאול: מה הם מאפייני השלטון? האם יכול להיות שתרבות השלטון כבר נמצאת מזמן במצב של ריקבון מתקדם והיא מורקבת מן המאפיינים הבאים: סטטוס קוו שיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות, מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, רעות חולות, נורמות פסולות, ניהול כושל, פגמים בטוהר מידות, נפוטיזם, ג'וביזם, אגואיזם, חזיריזם, פרוטקציוניזם, זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, היבריס, סיאוב, שחיתות?

2. הקמת ועדת חקירה ממלכתית אקדמית לצורך שרטוט תמונת המצב של השחיתות. להלחם בשחיתות זה נפלא, אבל מה זה בכלל? איך יכול להיות שמדינה כה חזקה ומתקדמת כשלנו כל הזמן ניגפת בפני המפלצת העלומה הזו?

3. הפרטת הבעיות החברתיות. חברה פרטית תלחם בהון השחור, בסיאוב, בשחיתות. כאשר שכרה יהיה שיעור מסויים מכספים שתחשוף ותחסוך, מה שיהווה עבורה מוטיבציה אדירה. כל עוד המושחתים נלחמים השחיתות, הם יצליחו בכך לא לפני שערפאת ינצח את הטרור...

4. מדוע ששכר ותנאי הבכירים לא יועבר מן החתולים השומרים על השמנת לועדה קרועה?

5. הקמת פורום שחיתות בו יזמינו אנשים לכתוב ולספר על שחיתויות שהם יודעים עליהם בעילום שם וללא פרטים מזהים.

משמעות המושג תרבות שחיתות היא שהכל בעצם מושחת והמערכת והמדינה כולה בנויים כך שכל המשאבים נמצצים וזורמים אל האליטות. המשמעות היא שעדר של חזירים השתלט על המדינה, לא חייזרים - אלא חזירים, לא חוצנים - כי אם חוצפנים. הגולם קם על יוצרו, משרתי הציבור החליטו (ונימוקם עמם) שהם מעדיפים שהציבור ישרת אותם.

לאהרון פנית - לא טעית. כשאהרון בשטח - המושחתים במתח. צאו לדרך, בהצלחה.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות