גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #18918 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18918
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום שני כ''ו בתשרי תשע''ח    13:03   16.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חלף, עבר, הלך לו.  

 
  


בלאס וגאס חזרו המהמרים לאהבתם הגדולה זיטונים, שכחו את 59 הקורבנות, חנויות כלי הנשק בפריחה, קונים מכל וכל. אוי לה לחירות, אוי לה לדמוקרטיה, אוי לה לאומה שהנשק אצל אזרחיה הם הערובה לחיי ביטחון. בקטלוניה המתמהמהת על עצמאות מספרד ''טיפלו'' השוטרים בנחישות וממש לא ברגישות במפגינים, זו אירופה, לא עולם שלישי. אנגלה ותרזה כמו מקרון מילאו פיהם מים, אזרחים חופשיים שביקשו להצביע הוכו ללא רחם, קלפיות הוצבו מוקפי שוטרים ופרנקו רק יכול היה להביט מלמעלה ולחייך בסיפוק. הגברת השנייה שהיא הראשונה של טראמפ ביקשה בחוש הומור אמריקאי לא מפותח את הבכורה, מלניה יצרה משבר חמור יותר מהמשבר במפלגה הרפובליקנית, ממשבר הטילים בצפון קוריאה ואפילו מהטרגדיה הסורית. אסד ג'וניור ממשיך לחייך כל הדרך, בקרוב בבירות העולם, ארבע וחצי שנים, מסתובב עם חליפות היוקרה, שפמו המטופח וצוחק על כל העולם. צחוק שכולו דם ואש ותמרות עשן, ובעיקר עם טבוח ונרצח, נשרף ומעונה.
בעזה וביהודה ושומרון משמיעים קולות פיוס, בינתיים הכל בשפתם "כלאם פאדי", הרוצחים המעונבים מול הרוצחים דוברי העברית הרהוטה שרכשו עם התואר בבית הכלא בישראל, נפגשים וחושבים מה יועיל יותר מול הציונים? אחדות, ?פלגנות ?הרי הם הצליחו לקבע את הנרטיב של מספרי סיפורים. הנה הזמן חלף עבר הלך לו ואפילו חגי תשרי מאחורינו, עכשיו שגרה, סוריה מדממת, איראן מאיימת, חיזבאללה מתעצם, חמאס מתחפר וביבי נתניהו מצוי בחקירות עד צוואר מנסה לאחוז בהגה לבל נצעד בקומה זקופה אל התהום.
ימין ושמאל רק חול והבטחות. ממשלות השמאל,כן, אלו שהביאו את הסכם אוסלו בנו יותר מכל ממשלות הימין בשטחים הכבושים/משוחררים/חלקי מולדת. זאת לא הנחה, אלא עובדה מוצקה. ולמרות זאת הם נחשבים ומוקעים כבוגדים בארץ ישראל, כעוכרי ישראל, כסכנה. ואיך אפשר בלי קרן חדשה שמצמיחים להם על הראש. ממשלות הימין בעיקר דיברו, סיפרו מעשיות, כתבו את ספר האגדה ובעיקר לא עשו. בכל פעם היו סיבות אחרות, פעם נשיא זה או אחר, פעם הקוורטט, פעם סתם כי היו עסוקים בגועליציות של שמור לי ואשמור לך. לימין האידיאולוגי נמאס. בשבועות האחרונים הוא מפעיל מכבש לחצים עצום על רוה''מ בנימין נתניהו, אשר חלק משריו מזדהים עם הימין התובע והדורש, המנוסה, החכם והכריזמטי, לא יודע לעשות, לקבל החלטה. וברגע הבחירה, כשהם ישירו 'אף שעל', ביבי יהיה שוב ראש ממשלה.
מיקי גיצין המנכ''ל החדש של הקרן החדשה לישראל מביא איתו ארומה חדשה לשיח הציבורי בישראל, לא עוד התרפסות, מגננה וריצה למרתף, ניסיון לעקור את הקרון שהדביקו לך לראש, אלא השבת מלחמה שערה. גיצין הבין שבמלחמה כמו במלחמה, טיעוניו משכנעים ביותר, הקרן החדשה לישראל תורמת לרווחתם של אזרחי ישראל יותר מכל עמותת ימין אחרת. הקרן החדשה מעניקה לאזרחים רווחה, שוויון, צדק חלוקתי, צדק משפטי ועוד. נכון יש בקרן גם מקבלי תמיכות כמו ארגונים חשובים, אך מוקצים בציבוריות הישראלית כמו: ''שוברים שתיקה'', ''בצלם'' ו ''עדאללה''. זאת יש להדגיש רובם המכריע של הארגונים הנתמכים הם ארגוני רווחה, שוויון, חסד וזכויות אדם. גיצין מביא איתו מהפכה תודעתית אשר טרם החלה והיא כמו התנהלות בקרב ,להעביר את ההכרעה לשטח האויב, במקרה זה תוקפי הקרן מהימין. גיצין חשף את השרים במערומיהם והבהיר כי שרת המשפטים, שרת התרבות וראש הממשלה, דרך משרדיהם נעזרים רבות בשיתוף פעולה מצוין עם הקרן החדשה לישראל.
גיצין הוא לא עוכר ישראל, הוא אוהב ישראל. צריך לחבק את הקרן החדשה, לא להפוך אותה לאות קין, וכמו בכל דבר בחיים, החוכמה היא לברור את המוץ מן התבן ולהודות על הטוב והחסד שגיצין ושלוחיו מנפיקים יום יום לתושבי ישראל ואזרחיה.
היורה הראשון שטף את הכל והותיר מדינה שלמה במיני פאניקה על כך שגשם גשם מיטפטף והתשתיות מוכח כי אינן מוכנות, הצפות, שיטפונות, בקיצור בדיחה רטובה לא מצחיקה. ראוי להן לרשויות המקבלות סכומי עתק מהמדינה להשתמש בכסף שהן מקבלות גם לבניית מערכת ניקוז, להכנה לחורף הקל בארץ ולוודא שהמיזם של טיפות גשם היורה לא יהפוך לאייטם פותח במהדורת החדשות המרכזית ולסרטונים ויראליים ברשת.
השבת קוראים שוב במחזוריות ומגלים הזמן את חומש בראשית, הפרשה הראשונה ובספר הראשון ובכל פעם נדמה כי עולמות חדשים נפתחים, צוהרים מרתקים ופנינים ממעמקי הים בוהקים בהם. יש קסם ממגנט בהתחדשות השנתית, בהשלת ענפי היובש וצמיחת הענפים החדשים, יש משהו מרגש בקריאה המחודשת על בריאת העולם, על יצירת היקום, על האלוקות והאמונה, על בני האדם הראשונים וחוויית הנצח המתחדשת בכל שנה, פושטת ולובשת צורה ובעיקר מלווה אותנו במסע החיים יד ביד אל הפרשה הבאה, החודש הבא, טעם הבראשית.
מקור: אני



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות