גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #378 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 378
dotanm1
גולש אורח
   19:44   13.03.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

החשבונאות של 11 בספטמבר  

 
  
התקפות הטרור בארה"ב יצרו גם בעיות חשבונאיות, אשר טופלו במהירות - וגם חשפו חור מוזר בכללים הקיימים

איתמר לוין 13/03/02 15:32

להתקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר 2001 היו גם השלכות חשבונאיות משמעותיות. משרד סומך-חייקין סוקר את ההשלכות העיקריות בפרסומו האחרון בנוגע לכללי החשבונאות בארה"ב.
המשרד מציין תחילה, כי גופי התקינה בארה"ב התלבטו האם בכלל ראוי לעסוק בשאלות אלו, בסמוך כל כך להרג וההרס הנוראים שנגרמו ב-11 בספטמבר. לבסוף הוחלט שאין מנוס מכך, גם בשל הצורך להתייחס להשלכות על החברות כבר בדו"חות של 30 בספטמבר, וגם מתוך תקווה שמתן מענה לשאלות אלו יהווה חלק ממאמץ השיקום הכלכלי הלאומי.

הסוגיה המרכזית היתה האם נזקי ההתקפות יוצגו בדו"חות כחלק מהפעילות השוטפת, או כפריט בלתי רגיל. ההחלטה היתה שמדובר בפעילות שוטפת. וכך מסביר סומך-חייקין את ההתלבטות ואת ההכרעה:

"הפרסום האמריקני הדן בפריטים בלתי רגילים קובע, כי פריט יסווג כבלתי רגיל אם הוא גם מיוחד וגם נדיר. המצדדים בטיפול שנבחר טענו, כי אמנם אירוע הטרור הוא מיוחד באופיו. אולם, לדעתם לא ניתן לומר שהוא נדיר, היות שלמרבה הצער התקפות טרור אירעו בעבר, וניתן לצפות שיתרחשו גם בעתיד.

"לעומתם, המתנגדים לטיפול שנבחר טענו שגם קריטריון ה'נדירות' מתקיים, וזאת משום שהתהוו הפסדים כבדים, מספר החברות שהושפעו הוא עצום והתגבשה קואליציה עולמית למלחמה בטרור שאמורה למנוע פיגועים כאלו בעתיד.

"שיקול נוסף שהכריע לטובת סיווג ההפסדים כחלק מהפעילות השוטפת הוא המגבלה הפרקטית שבהפרדה בין הפסדים הקשורים באופן ישיר לפיגוע, לכאלו שהיו נגרמים בלאו הכי עקב המיתון ששרר במשק האמריקני עוד לפני התקפות הטרור.

"גם אם בסופו של דבר היה נמצא מנגנון הפרדה פרקטי, הוא היה מאפשר אך ורק ייחוס ספציפי של חלק קטן מההפסדים להתקפות הטרור. הצגה בנפרד רק של אותו חלק קטן, כפריט בלתי רגיל, היה בה משום הטעיה, משום שההפסדים האחרים שהיו מדווחים במסגרת הפעילות השוטפת, היו כוללים אף הם מרכיבים בלתי ניתנים להפרדה הקשורים להתקפות הטרור".

הכללים שנקבעו ציינו גם אלו הפסדים עשויים להיות משויכים להתקפות הטרור: הרס של רכוש, תשלומי חכירה והוצאות פחת תמורת רכוש ששוב אינו בשימוש, תשלומים לעובדים בעת שהפירמה לא פעלה, שיחזור מידע שאבד, סגירה ומיקום מחדש של פעילויות ומיתקנים ועלויות משפטיות שונות.

תוך כדי עבודה, התגלה פרט מפתיע: העדר התייחסות בספרות המקצועית לסיווג החשבונאי של תגמולי ביטוח בגין הפרעה לפעילות עיסקית - למרות שוודאי כבר היו מקרים בהם קיבלו חברות החזרים כאלו. התגמולים מיועדים לכסות אובדן רווחים, שכירת משרדים חילופיים ועוד - פעולות שנוקט כל עסק בו פרצה דליקה. מכל מקום, ההחלטה היא שכל פירמה יכולה לבחור כיצד לסווג את החזרי הביטוח בדו"חותיה, כל עוד אין הדבר מתנגש עם כללי החשבונאות המקובלים.

http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=570271&fid=829



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות