גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #607 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 607
Econo
גולש אורח
   18:48   06.05.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''רו''ח אינו שוטר ואינו בלש'' טען אבי ברגר  

 
  
השותף הבכיר במשרד רו"ח קסלמן וקסלמן. הוא שכח את הפסיקה הקודמת בנושא, כאשר נחשפה המעילה בבנק צפון אמריקה. בגלובס לא שכחו:

רואה החשבון איננו שוטר ואיננו בלש

תגובה להתממותו של רו"ח אבי ברגר השותף המנהל של קסלמן וקסלמן רואה החשבון של בנק למסחר: "רואה החשבון איננו שוטר ואיננו בלש", אשר התפרסמה בגלובס ביום 5/5/02.

בשנת 1974 התמוטט בנק א"י בריטניה בעקבות מעילה בהיקף של כ- 50 מיליון$. בין האשמים באי גילוי המעילה בזמן היו רואי החשבון (כמו במקרה בנק למסחר). הנושא הגיע לתביעה כנגד רואי החשבון (ע"פ 709/78 מדינת ישראל נ' אלמונים). בפס"ד זה עונה השופט אשר בתגובה לאמרה דומה שרואה החשבון אינו בלש.

"מקובל היום כי על רואה החשבון להתייחס למנהליו ופקידיו של התאגיד המבוקר בדרך של כבדהו, אך גם חשדהו. התפתחותה של הכלכלה המודרנית הגדילה במידה ניכרת את מעורבותו של רואה החשבון בענייניהם של המבוקרים, ויחד עם מעורבות מוגברת זאת עלו גם חובותיו, ובתוכן חובת הזהירות המרבית. לא עוד הגישה "הג'נטלמנית" של המאה ה - 19 שהניחה כדבר מובן מאליו, כי מנהלי בנקים וחברות גדולות הם כולם אנשים ישרים והגונים, אלא גישה של ערנות וביקורתיות כלפי כלם. זוהי התפתחות שחלה בפסיקתם של בתי המשפט באנגליה ובקומונולת, וגם בארה"ב ניכרת מגמה דומה... "

כמו נאמר על ידי השופט אשר:
"קשה להסכים לדעה כי רואי חשבון אינם חייבים לבחון ולבדוק היטב כל פרט וכל אינפורמציה, ולחקור כל חשד ממשי בטרם יאשרו שהמאזן מראה בצורה נכונה ומדויקת את מצבו העסקי של הגוף המבוקר."

ולגבי חובת הפיצוי על ידי רואה החשבון מוסיף השופט ואומר:
"גם במסגרת דיני הנזיקין נדרש אדם לנהוג לפי סטנדרט מסויים - הוא המבחן של האדם הסביר - שאם לא ינהג כך חייב יהיה לשלם פיצויים לקרבן רשלנותו. יחד עם זאת, אין אדם אחראי בנזיקין אם יוכח שטעה טעות כנה וסבירה בהפעלת שיקול דעתו."

לאור כל זאת, על רו"ח אבי ברגר להפסיק להתמם ולהתחיל להפעיל את הביטוח של כנגד רשלנות מקצועית, כי המפקידים בבנק למסחר מחכים לו.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות