גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #7008 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7008
dotanm1
גולש אורח
   14:30   29.07.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שכיר שימיר תלוש בחשבונית חברה - עסקה מלאכותית  

 
  
הפיכת שכירים לחברות בע"מ תגרום גביית חסר של 250 מיליון שקל ב-2002

07:24 | 29.7.2002 הארץ

מאת בן ציון ציטרין

מס הכנסה העריך כי אם מאות עד אלפי שכירים בעלי הכנסות גבוהות יעברו לפעול באמצעות חברות בע"מ כדי לעקוף את ביטולי התקרות בתשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות, תיגרם לאגף גביית-חסר של יותר מ-250 מיליון שקל בשנת המס הנוכחית. נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר, כבר הודיעה בראשית החודש כי מקרה שבו שכיר מקים חברה, הממשיכה את יחסי עובד-מעביד אף שהיא מוציאה חשבונית אחת בחודש - ייתפש על ידי פקידי השומה כעסקה מלאכותית שלא תוכר לצורכי מס.



כוונתם של עצמאים בעלי הכנסות גבוהות ושכירים בכירים לפעול כחברה ולא כיחידים, נובעת מהחלטת הממשלה - במסגרת תוכנית החירום הכלכלית - לבטל את התקרות בגביית ביטוח לאומי ומס בריאות החל ב-1 ביולי 2002 ועד לדצמבר 2003. עד לשינוי היתה תקרה של עד פי 5 מהשכר הממוצע במשק, הוא כ-7,000 שקל; לפיכך, כל מי שהשתכרו יותר מ-35 אלף שקל בחודש שילמו ביטוח לאומי ומס בריאות עד לסך של כ-3,500 שקל בחודש.

בעקבות ביטול התקרות נדרשים בעלי שכר גבוה לשלם כ-10% על מלוא הכנסתם. כך, מי שמרוויח 100 אלף שקל משלם החל ביולי כ-10,000 שקל לביטוח לאומי ומס בריאות.

מומחי מס המליצו למי שמשתכרים יותר מחצי מיליון שקל בשנה לפעול כחברה; במקרה כזה, בעל החברה יכול למשוך מקדמות או שכר חלקי, ולשלם בגינן מס מופחת. המס המוטל על חברה הוא 36% לרווחים בלתי-מחולקים. מנגד, המס השולי על היחיד (אחרי ביטול התקרות) מגיע עד ל-63%. אם בעל חברה מושך דיווידנדים, המס המקסימלי עולה ל-52%.

אף שמהלך הקמת החברות נועד לצמצם את התשלומים למוסד לביטוח לאומי, מתברר כי הנפגע המרכזי ממעבר שכירים לחברות הוא מס הכנסה - בשל האפשרות לדחות את תשלומי המס.

רשם החברות דיווח בראשית יולי כי ביוני נרשמו 1,715 חברות חדשות - גידול של כ-40% לעומת הרישום במאי. ההערכה היא כי הגידול חל בשל שכירים בכירים שהחליטו לעבור לפעול כבעלי שליטה בחברה. במס הכנסה מודאגים מאפשרות זו, ולעומתם רואי חשבון חלוקים בדעתם אם עמדת הנציבות לגבי מהלך זה כעסקה מלאכותית נכונה.

ירון-אלדר הדגישה כי כאשר עצמאי בעל עסק מעדיף לפעול תחת יישות משפטית של חברה בע"מ, זהו מהלך טבעי שאין עליו עוררין. לעומת זאת, לדבריה כאשר שכיר ממשיך לשמור על יחסי עובד-מעביד אך ממיר תלוש שכר בחשבונית במס הכנסה - נוטים לראות בכך עסקה פיקטיווית.

http://www.themarker.co.il/ibo/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fskira20020729_191934.xml&origin=haaretz&layer=law&layer2=&layer3=



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות