גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #706 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 706
dotanm1
גולש אורח
   17:54   13.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

החברה המשפחתית תהפוך לחברה שקופה  

 
  
החברה המשפחתית תהפוך לחברה שקופה

במסגרת המלצות ועדת רבינוביץ', הוחלט לבטל את מעמד החברה המשפחתית. סעיף 64א' לפקודה, המסדיר את מיסוי החברה המשפחתית, איפשר לחברה להפוך למשפחתית לאחר מתן הודעה לפקיד השומה

עו"ד דלית גינוסר 13/06/02 15:56

במסגרת המלצות ועדת רבינוביץ', הוחלט לבטל את מעמד החברה המשפחתית. סעיף 64א' לפקודה, המסדיר את מיסוי החברה המשפחתית, איפשר לחברה להפוך למשפחתית לאחר מתן הודעה לפקיד השומה. לאחריה, ייחשבו הכנסותיה והפסדיה לאחד מבעלי המניות, וההכנסות יחוייבו בשיעורי המס החלים על יחידים.
חברה משפחתית היתה אף רשאית להודיע מדי שנה כי היא חוזרת בה מבקשתה להיחשב למשפחתית. משעשתה כן, היתה מנועה, במשך שלוש שנים, מלחזור ולהיות משפחתית.

האפשרות החוקית להפוך לחברה משפחתית וחוזר חלילה, נוצלה לתכנוני מס רבים. אחד מהתכנונים המקובלים, שאף אושר בעמ"ה 82/94 בי-גוד מיכל, היה להפוך חברה שצברה הפסדים למשפחתית, ולקזז הפסדים אלה כנגד הכנסות הנישום ממקורות אחרים.

במקום החברה המשפחתית (וחברת בית), ממליצה הוועדה על מנגנון חלופי, של חברה שקופה, הדומה לזה של S Corporation בדין האמריקני. על פי ההסדר המוצע, דומה החברה השקופה לשותפות לצרכי מס, שכן הכנסתה החייבת והפסדיה מיוחסים לבעלי מניותיה לפי חלקם בזכות לרווחים, בעוד שהחברה השקופה נחשבת כחברה לצרכי דיני החברות.

להבדיל מחברה משפחתית, חברה שקופה חייבת להודיע לפקיד השומה על רצונה להיחשב לכזו בתוך 60 מיום התאגדותה, והיא תיחשב לכזו עד למועד פירוקה, בלי שתוכל לשנות את מעמדה לצרכי מס.

עוד נקבע, כי חלוקת דיבידנד ופירוק לא ייחשבו לאירוע מס, וכן נקבעו התאמות לגובה התמורה והמחיר המקורי המתואם של המניות בעת מכירתן, המתחשב ברווחים הלא מחולקים ובהפסדים שיוחסו לבעלי המניות.

לסיכום: החברה השקופה מאפשרת ליחידים להתמסות על הכנסותיהם כיחידים, תוך סגירת הפרצות שהיו קיימותם בהסדר הקודם של החברה המשפחתית.

בנוסף, מנגנון החברה השקופה מאפשר מיסוי כיחידים גם למי שאינם קרובי משפחה, כפי שהיה בעבר. בכך, אין ספק, מתאפשר מכשיר מיסוי חדש, חשוב ויעיל.



http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=593691&fid=1604



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות