גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #753 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 753
dotanm1
גולש אורח
   17:51   26.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הונאה ב-3.8 מליארד דולר, נחשו מי היו הרו''ח?  

 
  
שערוריית ענק חדשה בוול סטריט: נחשפה הונאה חשבונאית של 3.8 מיליארד דולר בוורלדקום

08:28 | 26.6.2002 דפנה מאור


וורלדקום, חברת שיחות החוץ השנייה בגודלה בארה"ב, חשפה אמש הונאת ענק שהיקפה קרוב ל-4 מיליארד דולר, שנועדה להציג את החברה כרווחית. וורלדקום הודיעה כי פיטרה את סמנכ"ל הכספים, סקוט סאליבן, והחשב של החברה, לאחר שחקירה פנימית גילתה כי הוצאות בשווי 3.8 מיליארד דולר לא דווחו כחוק בדו"חותיה ולא נרשמו במאזן. וורלדקום תתקן את התוצאות שהציגה עבור שנת 2001 ועבור הרבעון הראשון של 2002 ותעבור בעקבות זאת להפסדים. המבקרים של ספרי החשבונות של וורלדקום היו לא אחרים מאשר ארתור אנדרסן, הפירמה שהסתבכה בפרשיית אנרון.

במסחר לאחר הסגירה צנחה מניית וורלדקום (סימול WCOM) ב-75.9%. חשיפת הפרשייה, ככל הנראה ההונאה החשבונאית הגדולה ביותר שנתגלתה עד כה, הובילה לירידות חדות בבורסות אסיה. החוזים על מדד הנאסד"ק 100 מצביעים על ירידה של 3.9% והחוזים על ה-S&P 500 מצביעים על ירידה של 2.9%.

וורלדקום, הנושאת בנטל חובות של 30 מיליארד דולר ויותר, מתכננת לפטר עתה 17 אלף עובדים, כ-20% מכוח האדם שלה, החל מיום שישי הקרוב, בניסיון לחסוך 900 מיליון דולר בשנה. החברה תפרסם ככל הנראה אזהרת רווח בעקבות בחינה מחודשת של תחזיותיה. חשיפת התרמית עלולה לפגוע בסיכוייה של החברה להשיג מימון חדש מנושיה, ואולי תאיץ את דרכה לביהמ"ש לפשיטות רגל.


בחסות אנדרסן


רואי החשבון שהיו ממונים על ביקורת הספרים של וורלדקום ב-2001 היו ארתור אנדרסן, פירמת החשבונאות שהסתבכה בזיוף ספרים באנרון וסייעה להשמיד ראיות לאחר מכן.

אנדרסן מיהרה לפרסם הצהרה לפיה וורלדקום הסתירה ממנה מידע חשוב ולא התייעצה עם רואי החשבון שלה לגבי הטיפול החשבונאי בהוצאות. אנדרסן ייעצה להנהלה החדשה של וורלדקום כי אין לסמוך על הדיווחים החשבונאיים של 2001 ושל הרבעון הראשון של 2002.

http://www.themarker.com/ibo/images/archive_1/sullivan_scott.jpg

אנדרסן הורשעה לפני שבוע בבית המשפט הפדרלי ביוסטון כי ניסתה במכוון להסתיר את התיק של אנרון מרשות ני"ע (SEC). אנדרסן אמרה כי תערער על החלטת חבר המושבעים, המבוססת, לטענתה, על פסיקות מוטעות הנוגעות לראיות, שמנעו ממנה להציג את מערך ההגנה המלא שלה.

אנדרסן שירתה 2,300 לקוחות בתחילת השנה, אולם מאז התפוצצות פרשת אנרון נטשו אותה כ-700 לקוחות, בהן 76 חברות ממדד ה-S&P 500. השותפויות הרבות שלה ברחבי העולם נטשו אותה וחברו עם המתחרות.


התרמית


ההונאה החשבונאית בוורלדקום כללה העברת כספים בין חשבונות פנימיים של החברה, בהיקף של 3.06 מיליארד דולר ב-2001 ו-797 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2002. העברות אלה היו צריכות להירשם כהוצאות בדו"ח רווח והפסד לפי כללי החשבונאות המקובלים, אולם במקום זאת רשמה אותם וורלדקום כהשקעות הון, ובכך גרמה לניפוח של שורת הרווח.

מנכ"ל החברה, ג'ון סיג'מור, אמר כי ההנהלה מזועזעת מהגילויים. סיג'מור מכהן רק חודשיים כמנכ"ל החברה ונשיאה, לאחר שהחליף את ברני אברס הוותיק. ההונאה נחשפה על ידי ועדת ביקורת חדשה שהקימה וורלדקום.

וורלדקום הודיעה על הגילויים לרשות ני"ע ולמבקריה החשבונאיים החדשים, KPMG.



http://www.themarker.com/ibo/archive/arc_article.jhtml?ElementId=dm20020626_01&mail_article=yes



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות