גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25739 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25739   
סיסו מהתברואה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.5.19
2379 הודעות, 36 מדרגים, 68 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט בתמוז תשע''ט    21:12   22.07.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ראשת אגף משאבי אנוש במשטרה לא תעסוק בשוטר שירה בסלומון טקה בשל קרבת משפחה  

 
  
ניצבת עינת גיל צוברי, האחראית על מחלקת המשמעת במשטרה, הודיעה על הקשר המשפחתי מיד לאחר מעצר הקצין. המחלקה אחראית להחליט אם להאריך את השעיית הקצין ואם לפתוח נגדו בהליך משמעתי


ראש אגף משאבי אנוש במשטרה העבירה לסגנה את הטיפול בעניין קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה, מפני שהשניים הם קרובי משפחה - כך נודע ל"הארץ". מהמשטרה נמסר היום (ראשון) כי הקצינה, ניצב עינת גיל צוברי, הודיעה על הקשר המשפחתי ביניהם מיד לאחר שהקצין ירה בטקה ונעצר.

החקירה בעניינו של קצין המשטרה הסתיימה בשבוע שעבר, ולמחרת הוא הוצא לחופשה כפויה של 30 ימים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) היא שתחליט האם להעמידו לדין ובאיזו עבירה, ואילו מחלקת המשמעת של המשטרה, הכפופה לניצב גיל צוברי, תקבל החלטות בסוגיות המינהליות. בסמכות מחלקת המשמעת להחליט אם להאריך את החופשה הכפויה, וכן להחליט האם לפתוח נגדו בהליך משמעתי בבית הדין של המשטרה במידה והתיק הפלילי נגדו ייסגר.


השוטר שירה למוות בסלומון טקה הוצא לחופשה כפויה בת חודש
מח"ש יצרה רושם כאילו היא בדקה את הקליע, אבל זו בכלל המשטרה שחקרה את עצמה. "אם למישהו יש טענה, בשביל זה יש עורכי דין"
במשטרה מסרו היום בתגובה לפניית "הארץ" כי "מיד לאחר קרות האירוע דיווחה ראש אגף משאבי אנוש על דבר הקירבה המשפחתית בנתיבי הפיקוד. משכך, כל עיסוק וטיפול בעניינו מבחינת משטרת ישראל למן הרגע הראשון מצוי אך ורק בטיפול של סגן ראש אגף משאבי אנוש ובמחלקת משמעת".

עו"ד איציק דסה, המייצג את משפחת טקה מטעם הקליניקה לקידון שיוויון באוניברסיטת בר-אילן מסר בתגובה: "יש להניח שיחס המלכים שהשוטר קיבל, שהות בבית מלון עם מאבטחים צמודים, במקום שיישאר במעצר כמו כל אדם שעשה שימוש בנשק חם, מושפע מעצם העובדה שהוא קרוב משפחה של אחד מצמרת המשטרה. זה בלתי מתקבל על הדעת. זו שערורייה שאין כדוגמתה".


עוד מסר דסה: "האמירה שהטיפול הועבר לסגן ראש אגף משאבי אנוש היא אומללה. אין זה ברור שיש כאן ניגוד אינטרסים מובהק. הרי בשל המרות והכפיפות של הסגן לראש אגף משאבי אנוש החלטות החלטתו מושפעות מכך. במקרה זה היה ראוי להוציא את הטיפול בעניינו של השוטר שהרג את סולומון טקה מידי המשטרה ולהעביר לגורם חיצוני, ניטרלי. לצערי, עתה מתבהרת התמונה מדוע הדוברות של המשטרה התגייסה לטובת היורה ויצאה בהכפשות זדוניות ושקריות".

בעקבות הגילוי בדבר הקרבה המשפחתית, הודיע עו"ד פיני פישלר כי יפנה למשטרה בדרישה לקבל הבהרות בנושא. "יפה עשתה ראש אגף משאבי אנוש שביושרתה הדירה רגליה מטיפול בקצין, רע עשתה המשטרה על שטרחה להסתיר את הקשר המשפחתי מידיעת הציבור", אמר פישלר, "אני מקווה שסגנה, שחדרו אינו מרוחק מחדרה של מפקדתו, ישכיל לקבל החלטות ראויות, מקצועיות ונטולות משוא פנים ופניות".


לפי נהלי המשטרה, שוטר יכול להמשיך לעבוד בארגון גם אם הוגש נגדו כתב אישום, ואת ההחלטה בנושא מקבלת מחלקת המשמעת. ההחלטה אם השוטר ימשיך בתפקידו, יועבר לתפקיד אחר או יעזוב את הארגון מתקבלת בהתחשב בחומרת העבירה וחומרי החקירה בתיק. לפי הערכות, במידה ויוגש נגד קצין המשטרה שירה בטקה כתב אישום בגין המתה בקלות דעת השעייתו תוארך.

https://www.haaretz.co.il/amp/news/law/.premium-1.7545600



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כותבת את שם משפחתה ב-א' (עינת גיל-צובארי) ilanka 26.07.19 17:00 1

     
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
93527 הודעות, 224 מדרגים, 352 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג בתמוז תשע''ט    17:00   26.07.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כותבת את שם משפחתה ב-א' (עינת גיל-צובארי)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לפחות לפי ויקיפדיה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות