גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #32920 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 32920
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66773 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' 'באדר א תשפ''ד    15:59   10.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איגוד חכמי המערב נגד הרב יצחק יוסף: ''לפעול במרץ להעמדתו על מקומו''  

 
  
איגוד חכמי המערב נגד הרב יצחק יוסף: "לפעול במרץ להעמדתו על מקומו"
הרב יהודה שלוש והרב רפאל דלויה מפרסמים מכתב חריף נגד הראשון לציון אחרי האיום שלו בירידה מהארץ: "אמירות כאלה שוללות את יהושע בן נון, שאול ויהונתן, דוד המלך והמכבים. דברי הרב יוסף מזכירים את קריאתם של רבנים מסוימים ערב השואה"
חדשות כיפה
10/03/24 15:45 ל באדר א'
איגוד חכמי המערב נגד הרב יצחק יוסף: "לפעול במרץ להעמדתו על מקומו"

אל תאמינו לאיום של הרב הראשי - תראו כמה כוח יש למפלגת ש"ס


הרב יצחק יוסף איים בעזיבת הארץ במידה ויגוייסו בני הישיבות החרדיים, וזכה לגל ביקורת עצום. איגוד חכמי המערב בארץ ישראל, המאגד חכמים ספרדיים, גינה גם הוא בחריפות את דברי הראשון לציון וקרא להם "ליקוי מאורות חריף".

הפרשן החרדי מפתיע: "הדברים של הרב יצחק יוסף דווקא מקרבים לפשרה"

"לומר שאם יגייסו בחורי ישיבה לצה"ל ירדו לחוץ לארץ כמותם כמו אמירת דור המדבר"
הרב יהודה שלוש, דובר האיגוד, והרב רפאל דלויה, מזכיר האיגוד, פרסמו בשמו מכתב בו כתבו: "לצערנו, מיום ליום מרגילים אותנו שרבנים מדברים דברי הבאי והבל בתוך בתי מדרש ותחת כיסוי של שיעור תורה ובגדי ראשון לציון. לומר שאם יגייסו בחורי ישיבה לצה"ל ירדו לחוץ לארץ כמותם כמו אמירת דור המדבר: 'וְלָמָה ה' מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת לִנְפֹּל בַּחֶרֶב', ועל זה גזר ה': 'בַּמִּדְבָּר הַזֶּה יִתַּמּוּ וְשָׁם יָמֻתוּ'".


"אמירות כאלה שוללות את יהושע בן נון כמצביא המלחמה על כיבוש הארץ, שאול ויהונתן שמתו על ההגנה על הארץ, דוד המלך שלחם בחירוף נפש וחיבר את המארש המלחמתי של 'לְדָוִד בָּרוּךְ ה' צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב', המכבים שמתו במלחמה על הגנת הארץ וכל הקדושים שמסרו נפשם על הגנת הארץ".


"האמירה מחייבת את המדינה לבחור לה רבנים ראשיים אשר רואים ערך בשילוב"
לדבריהם, "אמירת הראשון לציון הנוכחי מחייבת את המדינה לבחור לה רבנים ראשיים אשר רואים ערך בשילוב שירות בצבא עם לימוד התורה ולא שיש בהם חס וחלילה סתירה או ניגוד. מכאן הקריאה לראשי הציבור הציוני להימנע מדילים פוליטיים לבחירת רבנים ראשיים, ולפעול להקמת דור של מנהיגים רוחניים מחוברים לעם ולארץ".


הם סיימו: "דברי הרב יוסף מזכירים את קריאתם של רבנים מסוימים, ערב השואה, שלא לעלות לארץ ישראל שלא יתקלקלו, ואת התוצאה החמורה שהביאה עליהם קריאה זו. כיוון שהרב יצחק יוסף מועד לאמירות אלו אין דרך אלא לפעול במרץ להעמדתו על מקומו. משפטים כאלה מעידים על ליקוי מאורות חריף".

https://www.kipa.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/1177913-0/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות