אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #8894 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 8894   
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום שלישי י''ח באדר ב' תשס''ח    10:22   25.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מועמד של פרידמן לעליון לא דיווח על עסקיו עם עו''ד יעקב  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 25.03.08 בשעה 11:14 בברכה, שמאלני מתקדם
 
מועמד של פרידמן לעליון לא דיווח על עסקיו עם עו"ד יעקב ברדוגו
מאת אורי בלאו

מועמדו של שר המשפטים דניאל פרידמן לבית המשפט העליון, הפרופ' רון שפירא, לא דיווח לוועדה לבחירת שופטים כי הוא שותף בחברה עם יעקב ברדוגו, אחד החשודים המרכזיים בפרשת השוחד במפעל הפיס. עד שהובהר לשפירא שבידי "הארץ" נמצאים הפרטים המלאים על החברה המשותפת הוא הכחיש כי הוא וברדוגו שותפים, ואף ביקש מהעיתון שלא לפרסם את המידע.

שפירא, בן 44, לשעבר דיקאן בית הספר למשפטים באוניברסיטת בר אילן וכיום שותף במשרדו של עו"ד יעקב וינרוט, הוא אחד משלושת מועמדיו של פרידמן לכהונה בעליון מקרב עורכי הדין מהמגזר הפרטי. הוא מתמחה בעבירות צווארון לבן ואחד מלקוחותיו הידועים הוא הקבלן דוד אפל.

על פי נתוני רשם החברות, שפירא, ברדוגו ואדם נוסף בשם ג'אויד אלדרדשתי מחזיקים כל אחד בשליש מחברת "גלילות החדשה בע"מ" שהוקמה במארס 2005. בעת הקמת החברה ברדוגו היה חשוד בהפרת אמונים ובקבלת טובות הנאה במסגרת חקירה שניהלה יאח"ה. דובר משרד המשפטים מסר כי התיק בעניינו נסגר מחוסר ראיות לפני ארבעה חודשים.

שפירא, בשיחה ראשונה עם "הארץ", הכחיש שהוא שותף של ברדוגו.

ש: אני מבין שאתם מכירים וגם שותפים עסקיים.

ת: "לא. מה פתאום".

לא שותפים?

"לא".

אבל אתה מכיר אותו?

"אני מכיר אותו מצוין, אבל אנחנו לא שותפים".

יש חברה בשם "גלילות החדשה".

"כן, אבל זו חברה ריקה. אין בה כלום".

אבל היא משותפת לשניכם.

"כן, כן".

אז אתם כן שותפים?

"הקמנו חברה לפני כמה שנים ונדמה לי שאיזה 3-4 שנים לא שילמנו אפילו את אגרת הרישוי... חשבנו לקנות נכס נדל"ן, העסקה לא יצאה אל הפועל, וזהו... זו עסקת אופציה עם איזה ערבי שרצה למכור לנו נכס. התברר שאין לו את הנכס ולכן החברה מתה. לדעתי החברה בהליכי פירוק. היא לא שילמה מס חברות, לא פתחה תיק במע"מ, במס הכנסה, אין לה כלום. היה לנו שותף שלישי שם, יהודי תושב רומא שהביא את העסקה... היה בדווי אחד שטען שיש לו קושאנים (תעודות המעידות על בעלות על קרקע; א"ב) טורקיים על קרקע... הלכנו לבאר שבע לפתוח את תיק ההסדר והתברר שהזכויות שלו הם לא זכויות - וזהו".

בדיקת "הארץ" העלתה שהאיש שרצה למכור את הקרקע הוא בדווי תושב טמרה בשם יוסף סופי. בשיחה עמו טען סופי, כי ברשותו קושאנים המעידים שהוא הבעלים של עשרות אלפי דונם באזור באר שבע, שהופקעו על ידי המדינה. לדבריו, בשנים האחרונות טיפלו כמה עורכי דין במגעיו מול המדינה לצורך החזרת הקרקע לבעלותו. לדבריו, ב-2005 הגיעו לביתו ברדוגו ושפירא בתיווכו של אדם שלישי, ולאחר משא ומתן בין הצדדים הוסכם שהם ייקחו את הטיפול בתיק עליהם.

הוא טען כי על פי ההסכם ניתנו לברדוגו ושפירא כשנתיים לטפל בעניין, שבסיומן - אם יצליחו להחזיר את הקרקע לבעלותו - הם יקבלו ממנו 50% מהקרקע וישלמו לו עליה שני מיליון דולר. סופי סיפר, כי בשנתיים האחרונות הוא נפגש כמה פעמים עם שפירא וברדוגו. לדבריו, "הם הציגו את עצמם כשותפים. יש לי את החתימות שלהם על ההסכם". לפני כמה חודשים, טען סופי, הסתיימו השנתיים שניתנו לשניים לצורך השבת הקרקע, וכיום מטפל בתיק עורך דין אחר.

חברת "גלילות החדשה" אינה הקשר היחיד בין ברדוגו לשפירא. לפני כשלוש שנים התגבש רעיון שלפיו ברדוגו יקנה אחוזים ממניותיה של חברת ממן, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג, ביחד עם ועד העובדים של החברה. יו"ר הוועד, דוד הימלפרב, סיפר אתמול כי התנהלה פגישה אחת בינם לבין ברדוגו ושפירא. "אנחנו לא רצינו את ברדוגו, רצינו את השותף שלו, פרופ' שפירא. היינו צריכים איזה משפטן". העסקה לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל. לדברי שפירא, "אולי מישהו בא אליי לפגישה ולא יצא מזה כלום".

סעיף י"ב בשאלון שממלא כל מועמד למשרת שיפוט, ושעובר לוועדה לבחירת שופטים, דורש "לציין פרטים על מעורבות עסקית שלך או מטעמך". בטופס שמילא שפירא הוא השאיר את הסעיף הזה ריק לחלוטין.

"ברמה הזאת של עסקים יכולתי למלא שם גם מאה אנשים", אמר שפירא ל"הארץ", "למיטב זכרוני לא מילאתי שום דבר בסעיף הזה. אני לא מבין את העניין הזה, מה אני צריך לציין שם?... מה תכלית הרישום הזה?".

זה מה שהטופס מגדיר. אין היגיון לחשוף את הקשרים האלה מראש?

"אתה צוחק. לדעתי זה מגוחך".

בשיחה נוספת טען שפירא, כי "מעולם לא היה מישהו, כולל עורכי דין פרטיים, שכתבו שם חוץ משותפות עורכי דין. אני לא יודע מי אמר לך בוועדה למינוי שופטים, אבל (לי) בוועדה אומרים אחרת".

מרכזת הוועדה לבחירת שופטים, יפה מור, הבהירה כי בסעיף הזה צריכים המועמדים לציין אם יש להם חברות. גם דוברת הנהלת בית המשפט, אילת פילו, מסרה ש"מבלי להיכנס למקרה כזה או אחר, בטופס הוועדה על המועמד למלא את כל הסעיפים הרלוונטיים".

בתגובה כתובה ששלח שפירא נמסר: "מגמת השאלות שלך מעידה על מניפולציה תקשורתית שאינה מכבדת עיתון רציני ותחקירנים רציניים. לקחת את רשימת מאות האנשים שדרכיהם הצטלבו באופן תמים עם אדם שנחקר בפלילים, לבחור באופן סלקטיווי חלק מהם, ולהבליט את שמם תוך רמיזה משתמעת, כאילו קיים איזה שהוא פסול במעשיהם, היא הגחכה של רעיון התחקיר העיתונאי". ברדוגו לא השיב לשאלות "הארץ" בעניין.

יש לציין שכעת נבחנים לבית המשפט העליון בעיקר מועמדים המכהנים כשופטי בתי משפט מחוזיים, ולכן נראה שסיכוייו של שפירא נחשבים נמוכים.

1 הפרופ' שפירא, מועמדו של שר המשפטים פרידמן לבית המשפט העליון, לא הצהיר כנדרש בטופס המועמדות לתפקיד על שותפות עסקית שקיים עם מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר יעקב ברדוגו

2 מבדיקת "הארץ" עולה כי השניים שותפים בחברה בשם "גלילות החדשה בע"מ" ואף תכננו לרכוש יחד קרקע בנגב

3 בתחילה, הכחיש שפירא את קשריו העסקיים עם ברדוגו ואף הגדיר את השאלה מדוע לא מילא את הסעיף "מגוחכת"

http://www.haaretz.co.il/




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  נדחתה הישיבה לבחירת שופטים בשל מחלוקת בייניש-פרידמן שמאלני מתקדם 25.03.08 15:49 1

       
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום שלישי י''ח באדר ב' תשס''ח    15:49   25.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. נדחתה הישיבה לבחירת שופטים בשל מחלוקת בייניש-פרידמן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 25.03.08 בשעה 16:47 בברכה, שמאלני מתקדם
 
נדחתה הישיבה לבחירת שופטים בשל מחלוקת בייניש-פרידמן
23/03/2008

ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, שהייתה אמורה לבחור היום שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון, נדחתה בשל מחלוקת בין שר המשפטים, דניאל פרידמן, לנשיאת ביהמ"ש העליון, דורית בייניש.


השר מעוניין למנות לעליון שופטים שלא כיהנו באופן זמני בעליון, בעוד הנשיאה סבורה כי יש לשמר את הנוהג הקיים.

http://glz.msn.co.il/newsArticle.aspx?newsid=17243


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות