גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #705578 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 705578        
עמבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.11.17
6354 הודעות, 93 מדרגים, 178 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    21:51   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כך מסייעת ישראל בעקיפין לרש''פ לצוד מוכרי קרקעות ליהודים  

 
  
מסע הציד והעינויים שהרשות הפלסטינית מנהלת כלפי מוכרי קרקעות ליהודים, זוכה לסיוע עקיף של מדינת ישראל. חלקם לא שרדו את חדרי החקירות ברמאללה

הרשות הפלסטינית איננה בוחלת באמצעים במסגרת מאבקה הנחוש במוכרי קרקעות ליהודים ביו"ש. כדי לסכל עסקאות שכבר סוכמו ונחתמו כדין, מנגנוני הביטחון של הרשות מאתרים ועוצרים מוכרים ביהודה ושומרון, מענים אותם ומכריחים אותם להצהיר כי העסקאות היו מזויפות ובכך להביא לביטולן. כך הם מסכלים לא רק את הרכישות שכבר נעשו, אלא גם יוצרים הרתעה ממשית כלפי בעלי אדמות וסוחרים אחרים, לבל יבצעו עסקאות דומות.

ממידע שהגיע לידינו עולה כי במלחמתה זו עשויה הרשות הפלסטינית לזכות בקרוב בשיתוף פעולה מפתיע מצד מדינת ישראל ורשויותיה. עורך דין ערבי־ישראלי שעובד עם הרשות הפלסטינית אמור לקבל לידיו אלפי מסמכים רגישים, המתעדים עסקאות רכישה שונות של אדמות ביהודה ושומרון. מסמכים אלה עלולים לסכן את שלומם של הפלסטינים המוזכרים בהם, ובעקבות חשיפתם הם עלולים להגיע למתקני החקירות של הרשות.

בשנת 2013 מכר אבו־יעקוב, תושב הכפר עין־יברוד, חלקת אדמה בשטח היישוב עמונה הסמוך לעפרה (שכזכור פונה ממקומו כמה שנים לאחר מכן, ב־2017). זמן קצר לאחר המכירה – לרוכש ערבי – נעצר אבו־יעקוב ונלקח למתקן של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. הוא נחקר שם בעינויים, והובהר לו כי אם ברצונו לצאת לחופשי עליו להביא לביטולה של עסקת המכירה ולטעון כי מדובר בזיוף. לאחר מכן נלקח האיש לפגישה עם עורך הדין חוסאם יונס, וחתם על ייפוי כוח שבו הוא מסמיך את יונס לנציגו בערכאות. אבו־יעקוב שוחרר לביתו כמובטח, אך חודשים ספורים לאחר מכן חש ברע, הובהל לבית החולים ברמאללה ומת בעקבות טיפול כושל בבעיית כליות, שהביא לקריסת מערכות בגופו.

ואמנם, העסקה המדוברת בוטלה לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את תצהירו של אבו־יעקוב, שניתן כאמור לאחר עינויים במרתפי הביטחון המסכל הפלסטיני. אלא שעורך הדין יונס לא הסתפק בכך. שנה לאחר מכן, בהתבסס על עדותו של אבו־יעקוב ושורה של עדויות ותצהירים, הוא הגיש לבית המשפט בקשה לחקירה בעניין זיוף מקרקעין בעסקאות רבות, תוך שהוא מפרט רשימת שמות של בעלי אדמות ואנשי קש שהיו מעורבים לכאורה בהן. "עסקינן בחבורה של נוכלים המוּכּרת למערכת בית המשפט, ואשר הוכח כי הם זייפנים בפסקי דין חלוטים של בית המשפט הנכבד. עם זאת, ולאור אוזלת ידן של רשויות האכיפה ו/או היעדר רצונן לפעול, אותם זייפנים ממשיכים לילך חופשי וממשיכים במעשי הזיוף בהיקפים נרחבים", טען עו"ד יונס.

לפני מותו הספיק אבו־יעקוב להתוודות בפני האנשים שרכשו את הקרקע מידיו, על הדרך שבה גרמה לו הרשות הפלסטינית לחתום על התצהיר שהביא לביטול העסקה. בשיחה שתוכנה הגיע לידינו ומתפרסמת כאן לראשונה מגולל אבו־יעקוב את השתלשלות העניינים, חושף את דרכי הפעולה של הרשות ומתנצל בפני הרוכשים על האילוץ שגרם לו לבטל את העסקה.

אבו־יעקוב: "הביטחון המסכל לקח אותי, הפשיטו אותי, עינו אותי ואמרו לי שאני צריך ללכת ולבטל הכול".

רוכש: "אבל אתה מכרת לערבי, לא ליהודי ולא לאף אחד".

אבו־יעקוב: "אבל הם אמרו שזה נמכר ליהודי".

רוכש: "לא, היא לא נמכרה ליהודי, מה אתה רוצה, אתה לא מכרת ליהודי, אתה מכרת לאחד ערבי".

אבו־יעקוב: "אני יודע, אבל מה תעשה שהם כולאים אותך ועושים לך בושות, מה תעשה?"

רוכש: "אני לא יודע מה לעשות. הלכת לעורך דין? מי עורך הדין?"

אבו־יעקוב: "עורך דין חוסאם יונס. אבא שלו היה אסיר משוחרר שזוכה… הוא עובד בתור עורך דין של הרשות. הם אמרו לי ללכת אליו והוא יבצע את התהליכים ויסביר לך מה לעשות. חתמתי לו על ייפוי כוח בעל כורחי".

רוכש: "הם אמרו לך ללכת אליו?"

אבו־יעקוב: "כן".

רוכש: "כדי שתבטל את מכירת הבית?"

אבו־יעקוב: "כן, אחרת אני לא אצא מהכלא, ואני לא טיפוס של בתי כלא".

בהמשך השיחה שואל הרוכש את אבו־יעקוב מדוע אמר בבית המשפט שהיה בחו"ל בעת הרכישה. אבו־יעקוב משיב כי כך הורו לו לומר, וכי לא הוא הגיש את התביעה על הזיופים אלא יונס. אבו־יעקוב שב ומציין כי אם בבית המשפט "הוא לא יעשה מה שצריך", עו"ד יונס ידווח על כך לרשות והביטחון המסכל יתנכל לו, ובמצב כזה מוטב לו לברוח לחו"ל.

משכורת מכובדת מהרשות

שני צירים למאבקה של הרשות הפלסטינית במכירת קרקעות ליהודים, משפטי ו"ביטחוני". בראש המאבק הביטחוני בתחום עומד עבד אל־חכים ואדי, אלוף־משנה במודיעין הצבאי ברמאללה. מעדויות שונות עולה כי מדובר באדם אכזר וחסר מעצורים. הוא החליף בתפקיד הזה את אוסמה מנסור, שנעצר בידי מנגנוני הביטחון בחשד שהיה שותף בעצמו למכירת קרקעות ליהודים. על פי עדויות של פלסטינים, מנסור נזרק אל מותו מקומה גבוהה בבניין המעצר. בעקבות טענות על עינויים קשים שביצע ואדי ביריביו פעילי הג'יהאד האסלאמי ביו"ש, הוציא הארגון "פתווה" שלפיה יש לפגוע בו.

בעבר שימש ואדי ראש צוות החקירה בשירות המודיעין הצבאי במחוז שכם, ולאחר מכן מנהל הביטחון הצבאי והלוחמה בריגול ברמאללה. הוא הקים במודיעין המסכל מחלקה מיוחדת לאיתור עסקאות ומוכרי קרקעות והבאתם לחקירה, לרוב בעינויים. שמו של ואדי הוזכר בין היתר בפיו של עזרא נאווי, פעיל השמאל המנוח שב־2018 הוגש נגדו כתב אישום בגין שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית, וחשד כי מסר מידע על פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים ושבהמשך מצאו את מותם.

מי שמופקד על הצד המשפטי במלחמתה של הרשות הפלסטינית נגד מכירת אדמות הוא אותו עו"ד חוסאם יונס, תושב העיר עראבה שבגליל. משרדו של יונס שוכן ברחוב סולטאן סולימאן בירושלים, ומשם הוא מנהל את המאבק בשירות הרשות הפלסטינית.

בשנת 2015 פרסם עו"ד יונס מאמר באתר "העוקץ", ובו הביע את דעתו בעניין מעשי הטרור ופיגועי הדקירה שנעשו באותה תקופה: "בלי תקווה לעם הזה (הפלסטיני; א"ג), שמחר תזרח גם השמש שלו, גם הפרמוט הכי מושקע בעולם לא יעזור. הוא יקום ויתקומם, וזו גם זכותו".

בשנת 2017, לקראת פינוי עמונה, שוחחנו עם עו"ד יונס. הוא הציג אז את עצמו כמי שמספק שירותי נוטריון, ובין השאר נוסע לירדן כדי להחתים בעלי קרקעות. "הגשתי עתירות נגד כוכב־השחר, נגד מצפה־כרמים, בעֵלי, בשכונת האולפנה בבית־אל, בגבעת־אסף ובמגרון, בחלק מהמקומות הגשתי גם תביעות", תיאר את פעילותו הענפה, וסירב להשיב בבירור לשאלתנו אם הוא מקבל שכר מהרשות הפלסטינית.

אך בעדות שמסר לחוקר משטרה ביוני 2015 אישר יונס כי הרשות הפלסטינית שוכרת את שירותיו, ואף נקב בגובה שכרו החודשי: 25 אלף שקלים פלוס מע"מ, המועברים לחשבונו ממשרד החקלאות הפלסטיני. אותה עדות עסקה בעניינו של עטאללה עבד אל־חאפז אל־אחמד, פלסטיני שטען אף הוא לזיוף עסקת קרקעות. יונס אישר שעטאללה הגיע אליו דרך הרשות הפלסטינית, וכי הוא מייצג אותו תמורת שכר טרחה מהרשות הפלסטינית.

הנה חלק מפרוטוקול אותה חקירה, שהגיע לידינו:

חוקר (לאחר שצוין כי "חוקר מזהה בחלק עליון של מסמך סמלים של הרשות הפלסטינית"; הכוונה למספר פקס המשויך לרשות הפלסטינית): "האם יש קשר לרשות הפלסטינית?"

עו"ד יונס: "לפעמים משתמשים בשירותי הדואר והפקס כי זה לא זמין".

חוקר: "האם הלקוח הזה הופנה אליך מהרשות?"

יונס: "כן, הם גם משלמים לי את שכר הטרחה. יש לקוחות שמגיעים אליי בעצמם, ויש כאלה כמו עטאללה המופנים על ידי הרשות, שהם בדרך כלל אנשים מחוסרי אמצעים ועוזרים להם כמו סיוע משפטי".

לשאלת החוקר בנוגע לעינויים ואמצעי לחץ שהרשות מפעילה על עצורים ונחקרים, משיב יונס: "לא ידוע לי על שום לחץ מצד הרשות, אפילו להפך".

חוקר: "מה זה להפך?"

עו"ד יונס: "שמעתי את הטענה הזאת על לחץ של הרשות. זה לא נכון. בסך הכול הבעלים של הקרקע רוצה להחזיר לעצמו את הנכס. אני רוצה להדגיש שכל המסמך, פרט לסימני הפקס (שמעידים על מעורבות של הרשות הפלסטינית; א"ג) מופיעים ברשם המקרקעין בבית־אל. שם אפשר למצוא איך בוצע ועל סמך מה בוצע הרישום על כל השינויים".

מידע רגיש בידיים עוינות

אז מה למדנו עד כה? הרשות הפלסטינית עוצרת ומענה פלסטיני שמכר את אדמתו, הוא חותם על ייפוי כוח לעו"ד יונס, וזה מגיש תביעה בשמו בישראל בגין זיופים במטרה לבטל את העסקה.

אך הרש"פ לא עוצרת כאן. בפרשה נוספת, לאחר שהצליחה באמצעות עו"ד יונס לשכנע את בית המשפט בישראל כי העסקה אכן זויפה, הפסיקה הובילה למעצרו בישראל של אדם שנטען כי השתתף באותם זיופים. כעת מבקש עו"ד יונס לקבל את כל תיק החקירה של העצור, הכולל אלפי מסמכים ותיעודים של עסקאות מקרקעין, וכך לחשוף שמות של מעורבים נוספים במכירת קרקעות.

נראה שרשויות החוק בישראל אינן מבינות כראוי את ההשלכות של העברת פרטים של מוכרי קרקעות פלסטינים, ואת הגורל שעלול לצפות להם מידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים: בתחילה נאותה הפרקליטות להעביר את כל המסמכים, ורק לאחר שהעצור התנגד הושגה פשרה שלפיה המסמכים יועברו תחילה לצוות ההגנה וחלק מהשמות יושחרו.

מתברר שבעבר כבר קיבל עו"ד יונס נתונים על מוכרי קרקעות. באוגוסט 2014 מינתה פרקליטות מחוז ירושלים צוות חקירה מיוחד בחשד למעשי הונאה בעסקאות מקרקעין במאחזים בלתי מורשים ביהודה ושומרון. בראש הצוות הוצב סגן־ניצב דני כחלון. באותה חקירה שותף גם עו"ד יונס, והוא ביקש לקבל לידיו מסמכים שבעזרתם יוכל להגיע לאנשים נוספים הקשורים באותן עסקאות.

בתכתובת פנימית של יחידה להב 433 מנובמבר 2014 שהגיעה לידינו, מספר ראש צוות החקירה סנ"צ כחלון כי עו"ד יונס התקשר אליו, הציג עצמו כמייצג של בעלי הקרקעות בתיק, וביקש להמציא לו מסמכים בחתימתו של בעל קרקע מסוימת. לדברי כחלון, הוא השיב ליונס כי אין בכוונתו להיענות לו, "משתי סיבות. האחת, כי הצו (של בית המשפט בדבר העברת מסמכים; א"ג) אינו מופנה אליי. שנית, אם יצא צו אבקש כי הדיון לא יהיה במעמד צד אחד, אלא שיזמין אותי כמי שמחזיק במסמכים.

"לאחר יום או יומיים", המשיך סנ"צ כחלון, "התקשרה אליי עו"ד עינב (גיא־הרמן; א"ג) מפרקליטות מחוז ירושלים. לדבריה היא מטפלת בתביעות האזרחיות של בעלי הקרקע שמייצג עו"ד חוסאם יונס. לאחר שהבהירה לי את מהלך הדיונים בבית המשפט ואת דרישתו של עו"ד יונס לקבל את המסמכים המקוריים, הבהרתי לה כי האינטרס החקירתי הוא שהמסמכים לא יצאו מתיק החקירה, שכן יהיה חשש לזיהום החקירה או המסמכים.

"הבהרתי לה כי לדעתי זהו מהלך לא נכון", מעיד כחלון, "שכן החקירה בעיצומה… אך מכיוון שהיא התעקשה שזה יהיה המהלך הכי טוב לצורך העניין הדיוני בבית המשפט, סוכם כי כך נעשה למרות אי הנוחות החקירתית. על סמך הדברים האלה, המסמכים יועברו למז"פ־מסמכים. בהמשך לשיחתנו היא הבהירה כי משיחותיה עם עו"ד יונס עולה כי הוא יכול לסייע לנו באיתור בעלי הקרקעות שאנחנו לא מצליחים לאתר".

ביוני 2015 כתבה עו"ד גיא־הרמן לסנ"צ כחלון כי עו"ד יונס מציע לזמן דרכו פלסטינים להעיד בעסקי הקרקעות, "כדי להגביר את שיתוף הפעולה ולהפיג חששות".

נוכח ה"מסלול" שעוברים חלק מהנחשדים במכירת קרקעות ברשות הפלסטינית, ברור שהעברת נתונים של המעורבים בעסקאות הללו חמורה ואף שערורייתית. ברור גם כי ברשויות החוק בישראל לא מודעים לכך ולא פועלים בהתאם. לפחות שמונה פלסטינים שמכרו קרקעות או תיווכו בעסקאות בעמונה, במגרון ובגבעת־אסף מצאו את מותם בנסיבות שונות, חלקם סמוך למועד חקירתם במנגנוני הרשות.

תחת עינם הפקוחה

מקרה אבסורדי שממחיש את הנושא הוא סיפורו של אחמד אבו־חרביש, קצין במודיעין הצבאי הפלסטיני. אבו־חרביש נעצר בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בחשד למכירת קרקעות ליהודים. לאחר חצי שנה במעצר ביקש סנ"צ כחלון, כאמור ראש צוות החקירה בנושא, לחקור את אבו־חרביש בענייני מכירת אדמות וחשדות למרמה. מכיוון שאבו־חרביש היה עצור ברש"פ, היה צורך בפנייה מיוחדת בדרגים הגבוהים כדי להביאו לחקירה בפני קצין משטרה ישראלי. ב־2015 פנה סנ"צ כחלון לאל"מ דורון בן־ברק, היועץ המשפטי של המנהל האזרחי ביו"ש, כדי שיסייע בזימונו של אבו־חרביש. בן־ברק מצידו פנה בעניין זה לאלוף פולי מרדכי, אז מתאם הפעולות בשטחים.

אנשי הרש"פ הסכימו לחקירה, בתנאי שנציגים מטעמם ישתתפו בה. "סוכם כי אבו־חרביש ייחקר בנקודת המשטרה שבמנהלת התיאום והקישור בבית־אל", דיווח סנ"צ כחלון במסמך פנימי. "יצאתי עם החוקר משה לוי לבית־אל… לאחר עיכובים קלים הביאו שני שוטרים של הביטחון המסכל הפלסטיני את אבו־חרביש לנקודת המשטרה. לבקשתנו שהשוטרים ימתינו לאבו־חרביש מחוץ לדלת עד שנסיים את החקירה, השיבו כי הם לא מוכנים, שכן זה חלק ממה שסוכם – שהם ימשיכו לשמור עליו גם במהלך החקירה שלנו. שני השוטרים, שאחד מהם הוא החוקר של אבו־חרביש, ישבו בחקירתו איתנו עד שהסתיימה החקירה". סנ"צ כחלון מסכם: "בתום החקירה, לבקשת החוקרים הפלסטינים, העברנו להם עותק מהעדות".

רס"ב משה לוי, שזומן להשתתף בחקירת אבו־חרביש לצד ראש הצוות כחלון, ככל הנראה משום שהוא דובר ערבית, תיאר אף הוא את שאירע: "החשוד אחמד אבו־חרביש נכנס ועימו שני אנשים דוברי השפה הערבית. לאחר מכן הוברר כי אחד מהם הינו החוקר של אבו־חרביש, בצד הפלסטיני. החקירה התנהלה בנוכחות שני החוקרים הפלסטינים, וכל בקשותינו להוציאם עלו בתוהו".

הסיבה להתעקשות החוקרים הפלסטינים להיות נוכחים בחקירתו של אבו־חרביש ברורה: כך הם וידאו שהוא לא יעז להתוודות בפני החוקרים הישראלים כי תצהירו בדבר זיופים בעסקאות הרכש ניתן לאחר עינויים. ואכן, רס"ב לוי תיאר אדם מפוחד ומאוים: "במהלך החקירה נראה לא פעם כי החשוד מישיר מבט לחוקר הפלסטיני, ורק לאחר שזה ממצמץ אליו, הוא משיב לי. למרות שסובבתי במו ידיי את כיסאו של אחמד לכיווננו, ואף ביקשתי ממנו להביט אך ורק אליי ואל דני, הוא המשיך להביט בחוקר לאחר כל שאלה שנשאל על ידנו. נראה כי חקירתו של אבו־חרביש התנהלה תחת פיקוח קפדני ביותר של החוקר הפלסטיני אשר נכח בחדר. נראה כי החשוד מפוחד ושוקל כל מילה וכל משפט בכובד ראש". במציאות זו, לא מפתיע כי אבו־חרביש אמר בעדותו כי זייף מסמכים בתמורה לתשלום, ואף הוסיף כי לא הופעל עליו לחץ מצד הרשות הפלסטינית כדי שיטען כך. אבו־חרביש סיים את חייו בכלא הפלסטיני בשנת 2019.

ערוץ נוסף של העברת נתונים על מוכרי קרקעות ליהודים נוגע לפלסטינים שעובדים במנהל האזרחי. בדו"ח האחרון שלו התייחס מבקר המדינה לאירוע ב־2017 שבו עצרו הפלסטינים עובד בכיר ביחידה לרישום מקרקעין במנהל האזרחי. המעצר והחקירות נמשכו לסירוגין כשנה, ואחריהם הוא שוחרר והוחזר לעבודתו בלי שיעבור כל בירור עם הצד הישראלי באשר למה שהתרחש.

בפנייה שהעבירה לשב"כ במאי 2019 ראש תחום תשתיות במנהל האזרחי, היא ביקשה לבחון את הקשר שבין עובדי המנהל הפלסטינים לגופי מודיעין של הרשות, וציינה כי ממידע שקיבלה עולים חשדות לשיתוף פעולה כזה, וכי עובדים מקומיים שנחשפים למידע רגיש עלולים להעביר אותו לגורמים עוינים.

המקרה של ג'לאל, ערבי תושב עזון שליד קלקיליה, מדגים את הקשרים הבעייתיים בין פקידי המנהל האזרחי לרשות הפלסטינית. ג'לאל, שהגיע למנהל האזרחי כדי למכור קרקע, סיפר לתומו לפקיד המִנהל כי הקונה הוא יהודי. בתגובה ביקש הפקיד מג'לאל שיגיע שוב למחרת, והעביר את פרטיו לביטחון המסכל הפלסטיני. למחרת, לאחר שסיים את ההליך במנהל האזרחי, המתינו לו אנשים מהביטחון המסכל. הם עצרו אותו לתקופה ארוכה ועינו אותו בעינויים קשים עד שנזקק לאשפוז.

בתצהיר שמסר ביולי 2017 בפני עורך דין ישראלי, סיפר ג'לאל כי לאחר פגישה שבה נמהל סם שינה במשקה שהוגש לו, הוא התעורר במתקן מעצר של מנגנוני הביטחון הפלסטיני בקלקיליה. הוא היה עצור שם במשך שבעה חודשים, ונחקר באמצעים קשים ובהם מלקות וקשירות לתקרה. במהלך התקופה הזאת נלקח פעמים רבות לבית חולים בקלקיליה בעקבות המכות שספג, שבחלק מהמקרים גרמו לו לאיבוד הכרה. בחקירה נאמר לו שהוא משתף פעולה עם השב"כ הישראלי ומוכר אדמות באמצעות אחמד סלאמה, המוּכר כסוחר קרקעות המשתף פעולה עם יהודים.

בחקירתו נדרש ג'לאל, שנטען כי עבד כמתווך בעבור אותו סלאמה, להפליל את סלאמה. בהיותו במעצר, הוסיף וסיפר ג'לאל, הובאו למקום אנשים שמכרו לו קרקעות כמתווך בעבור אחמד סלאמה, כדי שיגישו תלונה על זיוף ובכך יביאו לביטול הרכישה. הוא תיאר מעצרים נוספים שביצעה הרשות הפלסטינית, של אנשים שהיו מעורבים במכירת אדמות לאותו סלאמה. אחד מהם, עארף עודה, נאלץ לטענתו לעבור ניתוח לב פתוח בבית החולים של הרשות בעקבות העינויים שעבר בחקירתו.

לאחר תקופה בכלא, סיפר ג'לאל בתצהיר, הוצע לו להשתחרר אם יסכים להצטלם לטלוויזיה הפלסטינית ולהצהיר שמכירת קרקעות היא גנבת קרקעות, כדי להרתיע אנשים ממכירת אדמות ליהודים או לסוחרים דוגמת אחמד סלאמה. בסופו של דבר ג'לאל הצליח לברוח לג'לג'וליה ובמשך תקופה מסוימת לן בבית קברות כדי לא להיתפס. לפני כשנה נעלמו עקבותיו. סלאמה עצמו חוסל ב־2018 בג'לג'וליה, ובני משפחתו טענו כי הרשות הפלסטינית עומדת מאחורי החיסול.

רשלנות בחדרי החקירות

מקרה אחר, שהתרחש ב־2015, הסתיים באופן שונה. עו"ד אריאל עטרי, שייצג פלסטינים שהיו מעורבים במכירת קרקעות, פנה למשטרה וטען כי במסגרת חקירה שהיא מנהלת לחשיפת זיוף מסמכים הנוגעים לרכישת קרקעות באזור יהודה ושומרון, היא חושפת למעשה מוכרי קרקעות ומסכנת את חייהם, וגורמת למוכרים אחרים למסור עדויות שקר ולהתנער מהעסקה מתוך חשש לשלומם. עו"ד עטרי ציין בפנייתו מידע על אדם שנרצח בעקבות המידע שהפיצו חוקרי המשטרה.

"נודע לנו כי חוקרי יחידת להב פונים למשפחות של תושבים ערבים מאזור יהודה ושומרון שמכרו קרקעות שבסופו של דבר הגיעו לידיים יהודיות", כתב עו"ד עטרי. "מספרים להם כי בני משפחותיהם מכרו קרקעות ליהודים, והכול כדי שאותם מוכרים יתכחשו לעדויות וימסרו עדויות שקר. התנהגות זו מסכנת את חייהם של המוכרים ויוצרת עליהם לחץ עצום ולא הוגן לשנות את עדויותיהם ולמסור עדויות כוזבות.

"לצערי", המשיך עו"ד עטרי, "בין המועד שבו נכתבה טיוטת מכתב זה ועד לשליחתו נודע לי כי החשש שעליו התכוונתי להצביע התגשם. אחד האנשים שזכו לטיפול מן הסוג הנזכר ביחידת 433 נרצח לפני כמה שבועות בעקבות המידע שהפיצו החוקרים. שם המנוח הוא סאטי אבו־עות'מאן. אני מבקש כי תפעל באופן מיידי להפסיק התנהלות זו, שמלבד היותה מסכנת חיי אדם יש בה שיבוש ממשי של החקירה, ושהחוקרים יפעלו לתקן את הנזק שנגרם לפני שיירצח אדם נוסף".

בשיחה עימנו השבוע הרחיב עו"ד עטרי בתיאור הנסיבות שעמדו מאחורי המכתב ששלח ליחידת להב 433. "נודע לי מלקוחותיי, ערבים שהתעסקו במכירה ורכישה של קרקעות, שבמסגרת החקירה שאלו אותם שאלות שמסכנות אנשים נוספים, והחוקרים ציינו שמות של אנשים ששימשו מתווכים בעסקאות". עטרי, ששירת בעברו ביועמ"ש איו"ש ובפרקליטות הצבאית, וזה שלושים שנה משמש עורך דין פלילי, מסביר כי "יש כמה דרכים לחקור אדם. הדרך הנכונה במקרה הזה היא להציג שאלות פתוחות ולהמתין לתשובות. הדרך שבה בחרו החוקרים הייתה לשאול שאלות מכוונות, וכך להוביל את האנשים שגם ככה קשה להם להודות שהם ביצעו עסקאות, לומר שהם לא מכרו ושמדובר בזיוף. בדרך זו המשטרה מסרה לנחקרים מידע שלא הייתה אמורה למסור, וסיכנה אנשים שהוזכרו בפרשה".

בנוגע לחקירת אבו־חרביש בהשתתפות החוקרים הפלסטינים אומר עו"ד עטרי כי "זהו מקרה חמור ולמיטב ידיעתי חסר תקדים. ברור לכולם שהנחקר לא היה מעז לומר עדות שונה מזו שקבעו החוקרים הפלסטינים".

עינויים? "שקר וכזב"

גלעד אך, יו"ר ארגון עד כאן שחשף את החומרים, ולאחרונה חשף גם את פעילות הרש"פ להשתלטות על שטחי C, מסר לנו: "הרש"פ מנהלת מלחמת עולם על שטחי C ולא בוחלת בשום אמצעי לרבות עינויים, חיסולים, זיופים, הפעלת זרוע משפטית בישראל ועוד. המלחמה מתנהלת בכמה חזיתות, כמו שחשפנו לאחרונה – באמצעות הפעלת סוכנים בתוך המנהל האזרחי שעוצרים כל אפשרות לרכישת קרקעות, בתוכניות ותקציבי עתק להשתלטות בפועל בשטח, ובאמצעים נוספים, במימון אירופי של מילוני אירו.

"לצערנו אנו נוכחים לראות שבישראל טרם הפנימו את המצב. לא רק שלא עוצרים את המגמה הזאת, אלא אף משתפים איתה פעולה למרבה האבסורד. אנו מקווים שהגופים בישראל יבינו את תמונת המצב, ויעצרו את המכונה המשומנת שפועלת לגרש יהודים מעוד ועוד שטחים".

במענה לפנייתנו אישר עו"ד חוסאם יונס כי ייצג פלסטינים שטענו לזיוף מסמכי רכישה, וכי חלקם הגיעו אליו דרך הרשות הפלסטינית ששילמה לו שכר טרחה. הוא סירב להתייחס למקרים ספציפיים בטענה לחסיון עו"ד־לקוח. "אנשים פונים אליי, לעיתים הרשות הפלסטינית משלמת חלק משכר הטרחה כסיוע משפטי, כמו הסנגוריה הציבורית שפועלת בארץ. זה לגיטימי". אתה מקבל כסף מהרשות הפלסטינית, שאלנו. "בחלק מהמקרים כן, אני גם מייצג את הרשות הפלסטינית בדברים מסוימים ומייעץ להם בדברים מסוימים, ללא קשר לתיקים האלה".

לשאלה אם ידע שחלק מלקוחותיו הגיעו אליו אחרי חקירות שכללו עינויים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים, השיב עו"ד יונס: "אין לי מושג, אני לא מכיר מקרים כאלה ואני מתפלא על השאלה". לדבריו, הטענה כי הרשות הפלסטינית מפעילה לחץ על אנשים כדי שיטענו באמצעותו לזיופי עסקאות היא "שקר וכזב. ברוב המקרים בית המשפט ממנה מומחה מטעמו שבוחן את הממצאים ומוצא שהמסמכים מזויפים".

ממשטרת ישראל נמסר:

"במסגרת פעילות צח"מ קרקעות משנת 2015, התנהלה חקירה בנוגע להעברת בעלות קרקעות בשטחי איו"ש, ובסיומה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות.

"באשר לנסיבות מותו של סאטי אבו עות'מאן שנמצא ללא רוח חיים במבנה נטוש בחולון, מיד עם קרות האירוע נפתחה במשטרה חקירה, לרבות קבלת חוות דעת מגורמי מקצוע מהמכון לרפואה משפטית. כלל הממצאים הועברו בסיום החקירה לעיון הפרקליטות ולהחלטתה, כמקובל".

מהפרקליטות נמסר בתגובה:

"עו"ד חוסאם יונס פנה אל הפרקליטות כמי שמייצג את אחד מבעלי הקרקעות בהליכים אזרחיים, בבקשה לקבלת חומרים מהתיק. הפרקליטות התנהלה מולו בהתאם להנחיות פרקליט המדינה, והעניין אף הובא בפני בית המשפט אשר הורה להעביר אליו חלק מחומרי החקירה, תוך השחרת חלק מהפרטים".

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים:

בנוגע לטענות המתייחסות להעסקת עובדים פלסטינים ביחידה לרישום מקרקעין, נבהיר כי לעובדים פלסטינים אין מעורבות בעסקאות בהן מעורבים ישראלים, וטיפולן של עסקאות מסוג זה, כמו גם הגישה אל תוכנן, מתבצעות על ידי העובדים הישראליים בלבד. יובהר כי מעצרו של העובד הפלסטיני על ידי הרשות הפלסטינית לא היה על רקע מכירת קרקעות לישראלים ולאחר בדיקה לא נמצאה זליגת מידע בהקשר זה.

באשר לטענות גורם הפעיל בתיווך קרקעות באיו"ש, נבהיר כי עד לכתיבת שורות אלו לא התקבלו ראיות התומכות בטענות כי הועבר מידע ממודר על ידי עובד פלסטיני במשרד קמ"ט מקרקעין לגורמים כאלה או אחרים ברשות הפלסטינית.

https://www.makorrishon.co.il/news/364181


ביביזם, רלביזם, בנטיזם, אותה אדרת בשינוי גברת.


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הפקידות שבתוך הפקידות מייסודה של החונטה. משה בן אברהם 26.06.21 22:03 1
     מפאי על גלגוליה והערבים חברים יותר דומים ממה שנדמה. בנט הקים ממשלה גם עם אלה וגם עם אלה כינוי 26.06.21 22:51 8
  המנהל האזרחי משתף איתם פעולה כבר שנים קוזק 26.06.21 22:06 2
     בטח מפלגת הממשלה מרץ תגיש שאילתה למה אי אפשר לעשות את זה בצורה ישירה ומדוע מסתפקים בהעברה עקיפה של המידע דני גנץ 26.06.21 22:11 4
     ולשמאל הגזים לא אכפת מהעינויים האלה כי זה ערבים ולא יהודים כינוי 27.06.21 09:26 28
  את השמאל מעניינים הערבים כשלג דאשתקד. רק אם זה נגד היהודים אז הם עולים לדרגת קדושים porshe 26.06.21 22:06 3
  לא צריך לקנות שום אדמה מהאויב! עתיד מתוק 26.06.21 22:13 5
  שבוע טוב ומבורך . יוסקה 26.06.21 22:43 6
  מקומם של העברינים מהפרקליטות בכלא! עבד לעם קדוש 26.06.21 22:50 7
  מי היה ראש הממשלה בתקופה שקרה הביזיון הזה? התשובה ברורה. לא משנה מי ראש הממשלה כל עוד אין שינוי בפקידות צללפון 26.06.21 22:55 9
     משנה מאוד מי הוא ראש-הממשלה. עתיד מתוק 26.06.21 23:15 10
     מכיוון שנתניהו *לא ניסה* לעשות כלום בענין, אתה לא יכול לבסס את המסקנה. יוסף כץ 27.06.21 00:23 12
  כדאי לציין שהכתב הוא אסף גבור, ולדעתי זו הכתבה החשובה ביותר שפורסמה באמצעי התקשורת לאחרונה אלמר 27.06.21 00:18 11
     יבוא יום ויקימו פה וועדת חקירה ממלכתית על מחדל שטחי C. יוסף כץ 27.06.21 00:24 13
         נתניהו לפחות השתדל, אבל כמו שאפילו את אשתו הוא מתקשה לרסן, גם על שרי הבטחון הבוגדניים שהיו אלמר 27.06.21 00:35 14
             בעשור של נתניהו איבדנו את שטחי C. נתניהו לא השתדל, ולא אמר אפילו מילה אחת בענין יוסף כץ 27.06.21 01:59 17
                 חבל שאתה מגיב בלי לקרוא בכלל את מה שכתבתי אלמר 27.06.21 02:20 20
                     קח לך אתגר: תמצא לי מילה, אפילו מילה אחת, שביבי אמר על מלחמת האדמות בשטחי C. יוסף כץ 27.06.21 09:06 27
                         העדפת הרבה נבלות מסריחות מהראש בטריפה אחת. אור דוד 27.06.21 11:05 29
  מדינה חולה אוהבחדשות 27.06.21 01:06 15
  כתבה חשובה ומעניינת פתח דבר 27.06.21 01:52 16
  ישראל קמה כי היהודים אז היו טרוריסטים יותר גדולים מהערבים. ברגע שישראל החלה להילחם בטרור הערבי כמדינה מתוקנת חדה 27.06.21 02:02 18
  לא כל מי שמוכר ליהודים מקבל עינויים, יש דרך נוספת תודה רבה 27.06.21 02:03 19
  בעקיפין? ישירות! השמאל מקדש את כל האמצעים למען המטרה המשיחית של להעיף את היהודים מארץ ישראל. תמהוני 27.06.21 02:59 21
  זאת עוד אחת מהסיבות שהחרדים לא מקבלים את המדינה ה'יהודית' טלקו 27.06.21 04:40 22
  סיפור שהוא לא פחות ממדהים! gandalf 27.06.21 07:12 23
  פשע אכזרי איש י-ם 27.06.21 07:42 24
  מחבלת משפטית, זו אותה עו''ד עינב גיא הרמן מהאשכול על אתר מורשת . אור דוד 27.06.21 08:15 25
     שיא חדש ברוטר, עו''ד 1 מהפרקליטות, באותו יום, שתי אשכולות על הנזקים שהיא גורמת לעם היהודי בשרות האויב הערבי אור דוד 27.06.21 08:23 26

   
   
משה בן אברהם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.2.15
14933 הודעות, 59 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:03   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הפקידות שבתוך הפקידות מייסודה של החונטה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
האנשים הרקובים ביותר והמושחתים ביותר במדינה.


כך אזדרע שמא גליפא מפורש בארבעין ותרין אתוון דעובדא דבראשית.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי
חבר מתאריך 18.6.21
376 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:51   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מפאי על גלגוליה והערבים חברים יותר דומים ממה שנדמה. בנט הקים ממשלה גם עם אלה וגם עם אלה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.1.21
940 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:06   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. המנהל האזרחי משתף איתם פעולה כבר שנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פשוט הזוי מה שנהיה מהמדינה הזו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דני גנץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.20
4437 הודעות, 33 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:11   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בטח מפלגת הממשלה מרץ תגיש שאילתה למה אי אפשר לעשות את זה בצורה ישירה ומדוע מסתפקים בהעברה עקיפה של המידע  
בתגובה להודעה מספר 2
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי
חבר מתאריך 18.6.21
376 הודעות
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    09:26   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. ולשמאל הגזים לא אכפת מהעינויים האלה כי זה ערבים ולא יהודים  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
porshe
חבר מתאריך 10.12.13
2371 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:06   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. את השמאל מעניינים הערבים כשלג דאשתקד. רק אם זה נגד היהודים אז הם עולים לדרגת קדושים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
9421 הודעות, 139 מדרגים, 225 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:13   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. לא צריך לקנות שום אדמה מהאויב!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

1) האדמה לא שייכת לאויב הפולש מעריץ הנאצים!

2) אם השמאל בשלטון, הוא יקח ממכם את האדמות, אולי אפילו בלי פיצוי.

3) ימין אמיתי ישחרר מהפולש את אדמותינו ויסלק את הפולש ואתם תקבלו את האדמות האלו בחינם כמו שהקיבוצים קיבלו.


** חומר למחשבה: כמעט כל המרגלים בישראל היו מהשמאל! (תבדקו בעצמכם אם לא מאמינים) **


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.7.14
15174 הודעות, 329 מדרגים, 652 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:43   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. שבוע טוב ומבורך .  
בתגובה להודעה מספר 0
 

גופי השמאל נלחמים בכל דרך ברעיון היהודי ! הם יודעים על העסקאות המפוקפקות הגורמות למוכרים לחזור בהם ולשקר ,הם יודעים על העינויים הקשים ושותקים ,הם יודעים על הרציחות ושותקים העיקר שרעיון שתי המדינות ייצא לפועל .


למה בן השפחה אותי יירש ,ונשארתי עני אביון ורש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
31303 הודעות, 142 מדרגים, 263 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:50   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מקומם של העברינים מהפרקליטות בכלא!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צללפון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.8.13
9659 הודעות, 55 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:55   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מי היה ראש הממשלה בתקופה שקרה הביזיון הזה? התשובה ברורה. לא משנה מי ראש הממשלה כל עוד אין שינוי בפקידות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המשפטית. בין אם ראש הממשלה הוא נתניהו, בנט או בן גביר מי שמנהל את העניינים אלה עורכי דין זוטרים. לביבי היו 15 שנה לשנות והוא לא שינה כלום. בנט כנראה גם לא יתקן כלום וגם ביבי אם יחזור לא יתקן כלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
9421 הודעות, 139 מדרגים, 225 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:15   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. משנה מאוד מי הוא ראש-הממשלה.  
בתגובה להודעה מספר 9
 

אם ראש-הממשלה היה דבורה הנביאה, נראה לך שהייתה לנו פקידות כזו?

כנ"ל בן-גביר וסמוטריץ' ובטח מעוז וגופשטיין.

ואם המוני ישראל יבינו זאת, ויתחילו להצביע להם, במקום למי שמרמה אותם, אז עם ישראל יגיע למנוחה ולנחלה.


** חומר למחשבה: כמעט כל המרגלים בישראל היו מהשמאל! (תבדקו בעצמכם אם לא מאמינים) **


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
39791 הודעות, 128 מדרגים, 203 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    00:23   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. מכיוון שנתניהו *לא ניסה* לעשות כלום בענין, אתה לא יכול לבסס את המסקנה.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
אם נתניהו היה מנסה ולא מצליח, זו היתה הוכחה לטענה "לא משנה מי ראש הממשלה".

אבל מכיוון שנתניהו אפילו לא ניסה, ולא נקף שום אצבע בענין, ואפילו לא פתח את הפה, איך אתה יכול להסיק מסקנות?


🚩 🏴 אריק שרון עשה התנתקות אחת, נתניהו עשה שלש: בנגב, בשטחי C, במערכת המשפט. 🐪 🏜 ⚖


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.6.16
7755 הודעות, 113 מדרגים, 226 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    00:18   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. כדאי לציין שהכתב הוא אסף גבור, ולדעתי זו הכתבה החשובה ביותר שפורסמה באמצעי התקשורת לאחרונה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני עוקב אחרי הנושא כבר שנים, ופשוט מזועזע ממה שאני רואה ושומע.
המינהל האזרחי משתייך לצה״ל, ומה שקורה איתו מאפיל על כל ההצלחות של צה״ל, ולדעתי כל צמרת צה״ל בשנים האחרונות צריכה לשלם בכיסאה על המחדל השערורייתי הזה.
צמרת צה״ל משתדלת לנהל את הנושא הזה בעצמה, עם מינימום מעורבות של שר הבטחון, ועל ראש הממשלה אין בכלל מה לדבר, הוא ממודר לחלוטין.
ועדיין אני חושב שיש אחריות מיניסטריאלית גם לכל שרי הבטחון האחרונים, ולא רק לצמרת צה״ל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
39791 הודעות, 128 מדרגים, 203 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    00:24   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. יבוא יום ויקימו פה וועדת חקירה ממלכתית על מחדל שטחי C.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
המוזהרים יהיו: כל ראשי המנהל האזרחי, כל הרמטכ"לים ושרי הבטחון.

ראש המוזהרים יהיה בנימן נתניהו.


🚩 🏴 אריק שרון עשה התנתקות אחת, נתניהו עשה שלש: בנגב, בשטחי C, במערכת המשפט. 🐪 🏜 ⚖


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.6.16
7755 הודעות, 113 מדרגים, 226 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    00:35   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. נתניהו לפחות השתדל, אבל כמו שאפילו את אשתו הוא מתקשה לרסן, גם על שרי הבטחון הבוגדניים שהיו  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
לו (בעיקר ברק, יעלון, ליברמן וגנץ) הוא לא הצליח להשתלט.
אני לא ביביסט ומעולם לא הצבעתי מחל (ולבנט דווקא הצבעתי 4 (!) פעמים), אך אני שוב ושוב מופתע לנוכח המעורבות החיובית שהיתה לנתניהו בכל הנוגע לקרקעות יו״ש (שכאמור לא תמיד עזרה, כי מערכת הבטחון מפגינה יותר מדי עצמאות בכל הנוגע למינהל האזרחי).
כך למשל בימים האחרונים השמאל מדבר על כך שנתניהו נזכר רק בימים האחרונים שלו כראש ממשלה לגונן על אביתר, כביכול רק כדי להשאיר תפוח אדמה לוהט לבנט, אז מסתבר שנתניהו פועל כבר שנים לאכלוס אביתר, העביר אותו בכל הוועדות, ורק בוועדה האחרונה (״אישור לביצוע״) זה לא הספיק לעבור, למרות הלחצים הכבירים של נתניהו (צילום מאתר מעריב מחודש ינואר, כתבות דומות הופיעו בכל אמצעי התקשורת):

כאמור, נתניהו גונן על אביתר עד יומו האחרון כראש ממשלה, בחירוף נפש, מול שר הבטחון שרצה לפנותו, וכשמגיעה מילה טובה, אז יש לומר אותה, גם אם מדובר בנתניהו;
נתפלל שנינו שבנט (״נהיה 10 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת״) לא יתהפך ויאמץ קו פעולה שמאלני קיצוני לפינוי הישוב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
39791 הודעות, 128 מדרגים, 203 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    01:59   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. בעשור של נתניהו איבדנו את שטחי C. נתניהו לא השתדל, ולא אמר אפילו מילה אחת בענין  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
כולם שמו ידיהם על האדמות:

🚩 הבדואים
🚩 האירופים
🚩 הרשות הפלשתינת
🚩 ארגוני השמאל

רק נתניהו לא התעניין, ולא עשה כלום בענין.
הם דחפו ידיים, ונתניהו יסלק את ידיו.

ואם ההוכחה היחידה שמצאת לזכות נתניהו, הוא מכתב שהוא שלח בשבוע האחרון לתפקידו, נתניהו בבעיה קשה.


🚩 🏴 אריק שרון עשה התנתקות אחת, נתניהו עשה שלש: בנגב, בשטחי C, במערכת המשפט. 🐪 🏜 ⚖


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.6.16
7755 הודעות, 113 מדרגים, 226 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    02:20   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. חבל שאתה מגיב בלי לקרוא בכלל את מה שכתבתי  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
ואם ההוכחה היחידה שמצאת לזכות נתניהו, הוא מכתב שהוא שלח בשבוע האחרון לתפקידו, נתניהו בבעיה קשה.

למשל המשפט הזה שלך, יותר גרוע מ״נח בשבע שגיאות״:

לא רק שכתבתי במפורש שמדובר בינואר (ולא ב״שבוע האחרון לתפקידו״), התאריך גם מופיע בגוף הצילום, זה בכלל לא מכתב אלא כתבה ממעריב על העלאת הישוב אביתר לאישור בוועדה הרביעית והאחרונה, ואפילו על העניין הזה לבדו כתבתי שתוכל למצוא כתבות דומות מאותו יום בכל שאר אמצעי התקשורת (ורק כדי לקצר לא צירפתי צילומים נוספים, כדי שזה יהיה מספיק קצר כדי שתוכל לקרוא את זה, אך מסתבר שזה לא עזר...), שלא לדבר על כך שאילו הייתי טורח להביא צילומים לכל שאר הפעולות שהוא ביצע, גם ספר לא היה מספיק, אז לכתוב על זה ״ההוכחה היחידה שמצאת״ זה פשוט הזוי ומופרך.

שנינו באותו צד של המתרס, כאמור אני לא ביביסט ומעולם לא הצבעתי מחל, ואדרבה, כנראה כמעט בכל מערכות הבחירות האחרונות אתה ואני הצבענו באותו פתק.
אבל חבל לי שאתה יורה בתוך הנגמ״ש.
מאז היבחרו של נתניהו בינואר 2009, גבול ישראל לא נסוג במילימטר אחד (בניגוד לתקופותיהם של כמעט כל ראשי הממשלה האחרים בישראל, בהם נסוגנו משטחים העולים בכאלף אחוזים על השטח הנוכחי שלנו), ובינתיים אוכלוסיית היהודים ביו״ש כמעט הכפילה את עצמה, עד שרבים אפילו בשמאל מודים שאוסלו ירד מהפרק.

הכי קל לירות בליסטראות, אבל בוא נראה אם בנט יעמוד ברף הגבוה שנתניהו הציב.
בניגוד לאחרים, אני מתפלל להצלחתו.
כבר השבוע מצפים לו מספר אתגרים גדולים, ששניים מהם נידונו פה באשכול:
אביתר, והנושא של מסירת החומרים המשפטיים לעו״ד הפלסטיני.
אם בנט יכשל באחד משני הנושאים הנ״ל, לא רק שהממשלה לא תהיה ״10 מעלות ימינה מהקודמת״ כפי שהבטיח, אלא 90 מעלות שמאלה.

אז במקום לירות בתוך הנגמ״ש, בוא נעודד את בנט שלא למצמץ בשני הנושאים האלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
39791 הודעות, 128 מדרגים, 203 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    09:06   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. קח לך אתגר: תמצא לי מילה, אפילו מילה אחת, שביבי אמר על מלחמת האדמות בשטחי C.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
חרשתי את האינטרנט, ולא מצאתי אפילו מילה אחת שהוא אמר בענין.
12 שנים הוא בשלטון, 12 שנים של שתיקה וחידלון מוחלט.


מגה תכנית התנתקות, נתונים

כשביבי נכנס לתפקידו, זו היתה תמונת המצב בשטחי C:

ההתישבות היהודית התפרסה על 22K דונם, והערבים על 45K.
כשהוא יצא, ההתישבות היהודית גלדה ל25K, והערבים זינקו ל .... 78K דונם.

זה איבוד שטח גדול פי כמה מגוש קטיף!

וזה רק שטחים בנויים, בשטחים פתוחים איבדנו פי כמה.
רק בשנת 2018 לבדה, הערבים טרפו 80K דונם שטחים חקלאיים.


ההתישבות היהודית

את האגדה האורבנית על "האוכלוסיה הכפילה את עצמה", כבר הפרכתי כמה פעמים.
האוכלוסיה גדלה בעיקר בגלל ריבוי טבעי בערים החרדיות הגדולות.

זוגות צעירים שנישאו לפני עשור ובאו לגור במודיעין עילית, היום הם משפחה ברוכת ילדים, ועל הנייר אתה רואה זינוק באוכלוסיה.
אבל איך זה קשור לביבי? ואיך זה מועיל למלחמת האדמות?


בנט ומלחמת האדמות

האדם היחיד שדיבר על זה בממשלת ישראל, היה שר הבטחון נפתלי בנט.
הוא הקים גוף להלחם בזה, מינה פרוייקטור תותח, איים על האירופים, וגיבש תוכנית.
וכל זה בתקופה קצרה, כשר זמני בתקופת בחירות.

האם ראש הממשלה בנט ימשיך את מה שהתחיל שר הבטחון בנט?
אני חושש מאד. גנץ לצערי לא בענין, ובנט לא יכול לכפות עליו כלום.


אביתר

אכן היתה לי טעות, והתבלבלתי בין המכתב שנתניהו שלח בשבוע האחרון לכהונתו לבין הידיעה שהבאת.

לגופה של ידיעה, אני מפקפק בה מאד, לדעתי היא תמוהה וחסרת שחר.
אביתר איננו באדמות מדינה, אלא באדמות סקר.
אין שם תב"ע, ולא שום תכנית ספציפית.

אפילו בערר של המתישבים משבוע שעבר, לא הוזכר שום פעולות תכנוניות שנעשו במקום בעבר.


🚩 🏴 אריק שרון עשה התנתקות אחת, נתניהו עשה שלש: בנגב, בשטחי C, במערכת המשפט. 🐪 🏜 ⚖


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור דוד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.13
13666 הודעות, 143 מדרגים, 253 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    11:05   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. העדפת הרבה נבלות מסריחות מהראש בטריפה אחת.  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
היה עדיף בחירות 5,6,7,8 והעיקר לא להעביר את השלטון לשמאל ולערבים, עדיף מדינה משותקת לתקופה ארוכה מאשר למכור אותה לשמאל ולערבים.
אם היה סיכוי לקואליצית ימין מלא אפילו סיכוי קלוש שבקלושים היה עדיף למצות אותו עד תום.


אצל בנט ולפיד הערבים מקבלים 50 מליארד שח , מה שקיבלו החרדים ב-50 שנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהבחדשות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
50617 הודעות, 251 מדרגים, 485 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    01:06   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מדינה חולה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


הם עושים את כל המאמצים וממש ממש מתעקשים לשכנע אותנו שהרב כהנא צדק


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פתח דבר
חבר מתאריך 25.4.21
204 הודעות
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    01:52   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. כתבה חשובה ומעניינת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדה
חבר מתאריך 9.7.17
1024 הודעות, 22 מדרגים, מינוס 9 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    02:02   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. ישראל קמה כי היהודים אז היו טרוריסטים יותר גדולים מהערבים. ברגע שישראל החלה להילחם בטרור הערבי כמדינה מתוקנת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
התחלפו היוצרות ומאז אנחנו רק מאבדים גובה. הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולהכות מתחת לחגורה לא רק באירן אלא גם באויבים הערבים מבית (ביו"ש, עזה וישראל).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תודה רבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.09
54920 הודעות, 315 מדרגים, 613 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    02:03   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. לא כל מי שמוכר ליהודים מקבל עינויים, יש דרך נוספת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והיא לתת אחוזים נכבדים מהמכירה...


אם יש משטרה, איפה היא היתה בפוגרום בלוד?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
8898 הודעות, 77 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    02:59   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. בעקיפין? ישירות! השמאל מקדש את כל האמצעים למען המטרה המשיחית של להעיף את היהודים מארץ ישראל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
16368 הודעות, 181 מדרגים, 358 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    04:40   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. זאת עוד אחת מהסיבות שהחרדים לא מקבלים את המדינה ה'יהודית'  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מדינה חולה שבוגדת בעם ישראל! מידה שראשיה מושחתים, שופטים מושחתים, התנהלות שיקרית ופוגעת בעם היהודי. ציונים... פחחח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gandalf לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.7.08
41009 הודעות, 180 מדרגים, 357 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    07:12   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. סיפור שהוא לא פחות ממדהים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 


רצינו עליונות מוסרית - קיבלנו תעסוקה מבצעית.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש י-ם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.11
24961 הודעות, 126 מדרגים, 234 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    07:42   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. פשע אכזרי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הוצאה להורג של חפים מפשע בשיתוף מדינת ישראל.


הגועליציה מכרה את נשמתה לשטן


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור דוד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.13
13666 הודעות, 143 מדרגים, 253 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    08:15   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מחבלת משפטית, זו אותה עו''ד עינב גיא הרמן מהאשכול על אתר מורשת .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.makorrishon.co.il/news/364793/

https://rotter.net/forum/scoops1/705594.shtml


אצל בנט ולפיד הערבים מקבלים 50 מליארד שח , מה שקיבלו החרדים ב-50 שנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור דוד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.13
13666 הודעות, 143 מדרגים, 253 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בתמוז תשפ''א    08:23   27.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. שיא חדש ברוטר, עו''ד 1 מהפרקליטות, באותו יום, שתי אשכולות על הנזקים שהיא גורמת לעם היהודי בשרות האויב הערבי  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
ועוד היא בכירה.
לא ייאמן.נזקים מעולם הריגול.


אצל בנט ולפיד הערבים מקבלים 50 מליארד שח , מה שקיבלו החרדים ב-50 שנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות