עבר עריכה לאחרונה בתאריך 22.07.21 בשעה 17:51 על-ידי Mr W (מנהל הפורום)
הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה פרסם ב"בשבע" גילוי דעת בייחס ל"רפורמת הכשרות" עליה הכריז השבוע שר הדתות.
בדבריו חושף הרב כי נתקל בעירו במקרים בהם בעלי עסקים הפרו הנחיות כשרות משום שגוף פרטי הציע לתת להם תעודה גם אם לא יעמדו בנהלים</span>ההיכרות בין רב העיר הממונה ובין בעלי העסקים בענייני הכשרות היא הכרחית. רב עיר חייב להיות נוכח בשטח מדי יום עם יכולת להזמין בעלי עסקים לשימוע בכל מקרה של הפרת כשרות. לכן, מתן כשרות על ידי רב שנמצא ביישוב מרוחק זה חוסר אחריות בכשרות.
האם זה אומר שהמצב הנוכחי מושלם? לא. טוב ונכון שהמשגיחים לא יקבלו את משכורתם מהעסק המושגח. לשם כך יש להקים תאגיד השגחה (דבר שנעשה ב"ה בעיר פתח תקווה) כדי להפריד בין הגוף העסקי לגוף ההלכתי. אסור לרב שחותם על תעודת הכשרות להיות קשור ותלוי כלל בגוף הכשרות שמעסיק את המשגיחים ומקבל את הכסף מבעלי העסקים. הדבר הכרחי כדי שהרב יוכל לנהוג בשיקול דעת ענייני ונקי לחלוטין במתן הכשרות, ובמידת הצורך בהסרתה. אם מי שחותם על התעודה הוא חלק מגוף הכשרות העסקי, אז לא הפרדנו את זיקת משגיח-מושגח אלא להפך, העצמנו אותה. ובכל מקרה, כל ניסיון להכניס שינוי, בוודאי שינוי דרסטי, בלא שיתוף פעולה מלא עם הרבנות הראשית הורתו ולידתו בחטא והוא נועד לכישלון.
הכשרות בנויה בראש ובראשונה על ידיעת בעל העסק שאם יפר את כללי הכשרות תישלל ממנו התעודה – ובלשון חז"ל: "אירתותי מרתת", בעל העסק מפחד ולכן מקפיד על הנהלים הנדרשים. המחשבה שאפשר ליצור תחרות בכשרות כמו בכל תחום אחר היא חוסר הבנה בסיסי במושג כשרות. כשרות איננה חברת סלולר. הפיכת הכשרות לשוק פתוח לתחרות מביאה את בעל עסק להבנה כי גם אם תישלל ממנו התעודה תהיה לו אפשרות להתנייד לקבלת תעודת כשרות מגוף אחר. כבר נתקלתי בפתח תקווה במקרים חמורים שבהם בעלי עסקים שגוף פרטי הציע להם תעודה הפרו את כללי הכשרות הבסיסיים של הרבנות ובשל כך נאלצתי לשלול מהם את התעודה.
יש לציין כי לחקיקה המוצעת צפויה להיות השלכה חמורה גם בהיבט המשפטי. כיום, חוק הונאה בכשרות נהנה מפריבילגיה. החוק שקיים כבר יותר משלושה עשורים (תשמ"ג-1983) נחקק עוד לפני חוקי כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק (תשנ"ב-1992). בתמונת המצב הנוכחית בג"ץ נמנע מלהתערב באופן ישיר בכל הנוגע לנוהלי הכשרות עצמם. כך, למשל, בעניינם של עסקים שפתוחים בשבת שדרשו ליהנות מתעודת כשרות, עמדת ההלכה שהציגה הרבנות ניצחה עד כה גם במבחן בג"ץ. ברגע שיחוקק חוק חדש בנושא הכשרות המאזן הזה יופר ובג"ץ עשוי להתערב בשאלות הנוגעות לכשרות ולגורם שמוסמך להעניק תעודה. גם קריטריון פשרני שכביכול מעניק לרבנות סמכות לקבוע איזה גוף יוכל להעניק כשרות עשוי להיפסל במבחן בית המשפט כשארגון רפורמי יעתור - מה שבוודאי יקרה - בדרישה להכיר בו כמוסמך להעניק כשרות.
לסיום, חשוב להבין כי עצם פיזור ההצהרות, גם אם הן רחוקות מביצוע, פוגע בכשרות. זאת משום שהצהרות מתוקשרות מסוג זה גורמות לבעלי העסקים לחשוב שאפשר לזלזל כבר עתה בהוראות הרבנות, מתוך מחשבה שבקרוב יתאפשר להם לקבל כשרות מגוף אחר או מרבנות אחרת.
https://www.inn.co.il/news/499720</br>
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כשרות- מקבל תעודת כשרות - שזה חמור פי כמה.
רק זה כשלעצמו מוכיח שאין הם רוצים באמת לשפר את הכשרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2328 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2328 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
יותר ויותר לכיוון הליברלי, אני כמובן חושב שהוא טועה לחלוטין, אבל הוא לא עושה זאת כדי לקצור רווח אישי, ההיפך הוא אולי מקבל קצת צומת מחוגים ליברלים, אבל הוא משלם מחיר אישי במגרש הביתי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2328 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
אם הם היו מדברים לגופו של העניין כמו הרב עצמו אין בעיה.
כשהם תוקפים הם מדברים על מאפיות והון שלטון אז שיצפו שיענו להם באותו המטבע.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
3265 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
חס ושלום שיחסו לרפורמים וקונסרבטיבים נובע משיקול כלכלי ומרצון לתת כשרות במקומות אחרים (אם בכלל הוא עוסק במתן כשרות).לדעתי כל כוונתו לנסות לקרב בדרכי נועם את אותם החוגים למסורת ישראל.גם לדעתי הוא טועה באמירותיו ביחס לתפילה בכותל ישראל וכל כוונתם של אותם חוגים להרחיב השפעתם בקרב הציבור ולפגוע במסורת ישראל ,אך אסור לתלות בו דברים שאין בו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.9.20
2328 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.20
2463 הודעות, 21 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
ולא למי שניצב נגדם
(גם אם יש מצב בו יש למחות בחריפות רבה בתלמיד חכם - זה תפקידם של תלמידי חכמים גדולים ולא של מגיבים ברשת)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.16
2036 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
לגבי הכתבה- הרב לא מבין כל כך בתחרותיות. כל אחד יפנה למסעדה וישאל אם איזה ספק כשרות הם עובדים. מי שיבחר יאכל רק אצל ספק מסויים כי עליו הוא סומך ועל הספק תעמוד החובה להקפדה. הוא ייאלץ לשמור על שמו ולכן ישלח משגיחי כשרות *מקצועיים* שיבצעו את העבודה. כי ביום שימצאו חרק במרק במסעדה שלו- הלך העסק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
ב. את רוב בעיות הכשרות אי אפשר לאתר בשום דרך בצלחת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.18
7538 הודעות, 59 מדרגים, 66 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.3.19
9379 הודעות, 86 מדרגים, 146 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.6.20
1705 הודעות, 26 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רפורמים באים בהרבה צורות ובהרבה צבעים. לחלק מהם יש כיפה. לחלק מהם יש כיפה סרוגה. לחלק מהם יש כנפי טיס.
הרב מיכה היה הרב של שכונה בתל אביב, לא בבני ברק. הוא בשר מבשרה של הציונות הדתית במובן המהותי והמקורי שלה. הוא תפס את השור בקרניו והחיל רפורמה מרשימה בתחום הכשרות בפתח תקווה. היה צפוי שלכל הפחות הטייס כהנא ירים לו טלפון וישאל לדעתו. הוא לא עשה את זה כי הוא ידע מה הוא יענה לו וזה לא מה שהוא רצה לשמוע.
האופן שבו נעשו הדברים, תכיפות הזמנים בין המינוי של הטייס כהנא לשר הדתות ובין פרסום הרפורמה הזו ובעיקר העובדה שאין אף גורם הלכתי רציני שעומד מאחוריה, מלמדים אחד משני דברים: או שכהנא הוא חובבן ורשלן וסובבו אותו (וזה לא יכול להיות כי הוא הרי טייס והתפלל 18 במארב בגשם. איך טייסים שוכבים במארב בגשם?) או שהוא הולך נגד עמדת ההלכה ומנסה לייצר רפורמה מול ההלכה. למי שמייצר רפורמה מול ההלכה קוראים רפורמי. פשוט
אי לך ארץ שמלכך נער
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.6.20
1705 הודעות, 26 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
שכן היתה פגישה בין הרב ובין הטייס כהנא, ובמהלכה הסביר לו את הנזקים שהוא הולך לגרום. הוא אמר שהוא מחוייב להסכמים הקואל'. עוד שאל אותו הרב אם הוא התייעץ עם רבנים שיש להם נסיון במערכי כשרות גדולים, אולם הטייס לא ענה.
מקור הדברים: ראיון ברדיו קול חי עם הרב.
מי שהעביר לעיוני: חבר בפורום שלא העיר לי בפומבי אלא בפרטי ואני לא יודע אם הוא רוצה שאפרסמנו. איש יקר, ירבו כמותך בישראל (אפילו שאתה כנראה לא טייב)
אי לך ארץ שמלכך נער
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 64
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.6.20
1705 הודעות, 26 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 71
מפנה לדקה 8
https://www.93fm.co.il/radio/712526
אי לך ארץ שמלכך נער
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.3.17
6552 הודעות, 38 מדרגים, 73 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
17347 הודעות, 39 מדרגים, 58 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.14
24656 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
חייב להגיד לגופם של דברים שאני חושב שכבוד השר כהנא משחק באש כשהוא מתערב ללא שום גב תורני רציני בנושא כה משמעותי בערכי היהדות. אלו לא דברים של מה בכך לא מבין מאיפה אדם חובש כיפה מסוגל לקחת לבדו אחריות על דבר כ"כ מהותי
תגובותיי מייצגות את דעתי האישית בלבד | לא רשומים ורוצים ליצור קשר? המייל שלי: [email protected]
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.6.20
1705 הודעות, 26 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
הרי גם בנט חובש כיפה. גם אברום בורג חובש כיפה. ברוכי קרא הגדיר את הכיפה שלו כיפה חברתית. אפשר לקחת את השלושה הנ"ל ולקרוא להם, ברצינות ועם יד על הלב, "דתיים"?
אני לא טוען שאני יכול להחליט בשביל מישהו מה מידת יראת השמיים שלו, והדתומטר שלי עוד לא חזר מהתיקון. בסדר. אבל צריכים להיות גבולות גזרה הגיוניים.
מבחינתי הקו שמפריד בין אדם דתי לאדם חילוני הוא לא הכיפה אלא הכפיפות. אם אדם מגדיר את עצמו כמי שמבטל את דעתו מפני דעת תורה (ועושה לו רב שאליו הוא שומע גם כשלא נראה לו ולא מתחשק לו והוא היה מחליט אחרת), הוא דתי. אם הוא מתענג על דף גמרא, אוכל קוגל בליל ששי והולך לבית הכנסת אבל בסופו של דבר when push comes to shove הוא עושה מה שבא לו ולא מכפיף את עצמו לדעת תורה, אז הוא לא דתי ואפילו אם יש לו כיפה בשטח של מכסה של סיר צבאי.
אי לך ארץ שמלכך נער
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.11.18
261 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
לדוגמה לשאול את הרב לאיזו מפלגה להצביע וכו?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.6.20
1705 הודעות
בתגובה להודעה מספר 42
התשובה היא שביהדות אין מקום שפנוי מההלכה. מה שאהרון ברק לקח לצרכיו המרושעים אכן נאמר "כל הארץ משפט", אבל זה נאמר על ההלכה.
הסיבה היא שליהודי אין מצב ניוטרל. או קדימה או אחורה.
יהודי הוא כאן בשליחות. יש לו תכלית, כי לעולם כולו יש תכלית. מה שמקרב אותו לתכלית הוא מצווה. מה שמרחיק אותו מהתכלית זה עבירה. ממילא, כל פעולה שהוא עושה יכולה וצריכה להימדד על פי התכלית: הוא חלק מהבעיה או שהוא חלק מהפתרון. הוא לא תייר. הוא לא יכול להיות תייר בעולם כי הרי הוא חייב לומר "בשבילי נברא העולם". נמשיל משל: נשיא צרפת לא יכול לומר שהוא בארמון האליזה רק כדי להינות מהיופי הארכיטקטוני - באמת יפה שם והכל אבל יש לו עבודה לעשות.
אני יודע שזו מחשבה קצת מלחיצה, אבל היא האמת. כך היהדות רואה את הנוכחות של היהודי בעולם ולמען האמת, את הנוכחות של כל פרט בעולם - הכל נועד לתכלית. אפילו נמלה שהולכת עכשיו באמזונס ואין לנו מושג עליה, יש לה תכלית. אלא שליהודי נודע תפקיד יותר מורכב: להביא את העולם לתיקונו ולפרסם שם השם בעולם. הוא עושה את זה על ידי בחירה בין טוב לרע. בחר יותר פעמים בטוב מאשר ברע - זכה לו וזיכה את העולם. בחר יותר פעמים ברע מאשר בטוב - הפסיד לו והזיק לתכלית של תיקון העולם. זה קצת פשטני אבל עקרונית כך המצב. להרחבה בעניין אני מאד ממליץ על "דרך השם" לרמח"ל שממש עושה סדר בדברים.
לשאלתך: בהנחה שבפתק ההצבעה הוא מועיל לנושאים שחשובים לו (והבחירות מבוססות על ההנחה הזו. הדמוקרטיה הישראלית ממש מוכיחה אותה: לאחרונה היו הרבה מקרים שמנדט זז ממקום למקום על כמה מאות או אפילו עשרות קולות, ועינינו הרואות כמה תלוי על מנדט אחד) - אז ברור שגם זה נכלל בפונקציה של בחירה בין טוב לרע. אם היית אומר לי שצריך לבחור בין שני סוגי סמלים למיתוג מחדש של המוסד לביטוח לאומי, כנראה שבעניין הזה לא מדובר בבחירה באמת אלא בטעם אישי. בחירות פוליטיות יותר מהותיות מזה.
בכל פעולותיו אדם נמדד על פי ההלכה. זה קצת טריקי משום שיש מידה רבה של גמישות באופן שבו יהודי יכול להתנהל, בבחינת הפנקס פתוח והיד רושמת, והרבה פעמים רק בדיעבד מראים לנו מה המשמעות האמיתית של מעשינו.
הרבה ובעצם כמעט הכל תלוי ברצון. למשל, ההחלטה שלי לכתוב פה יכולה להיות בגלל שאני אוהב לקרוא את עצמי ובכלל אני פובליציסט מתוסכל, או שהיא נובעת מהרצון לפרסם את שם השם בעולם ולהחזיר את האחים שלי לדרך. לפי זה תימדד הפעולה שלי (לפי הרצון והכוונה ולא לפי האפקטיביות).
האם כל מי שהצביעו למפלגות לא דתיות הוא לא דתי? לא בהכרח. האם חסר לו במידת ההתבטלות לדעת תורה? כן ואני חושב שגם הוא יודה בזה. את הקריטריון של כפיפות ציינתי כקריטריון מוביל, אבל אנחנו בני אדם ואנחנו נמצאים כל הזמן על הסקלה שבין רוצה ולא רוצה, יכול ולא יכול.
האם מישהו שבעיקרון שומר שבת אבל קצת יוצא לו לעבור על מלאכת בורר או טלטול ברשות הרבים, כי הוא לא למד ולא חושב שזה אסור, האם נאמר שהוא יהודי לא טוב? חלילה חלילה. אבל ודאי חסר לו בשמירת מצוות השבת. אם הוא ירצה הוא ילמד והוא ישתפר בזה. אם הוא לא ירצה, הוא לא ילמד ולא ישתפר בזה, וזו נקודת הבחירה שלו. הרבה מאד יהודים יקרים מאד מדליקים נרות בשבת ועושים קידוש אבל אז נכנסים למכונית ונוסעים לעיר. זו בחירה שהם עושים. זה לא שכל מה שהם עשו לא נחשב להם. על כל מצווה ואפילו על הרהור מצווה של יהודי יש נחת רוח בשמיים. האם זה הכי טוב שהם יכולים כדי להגיע לתכלית או שחסר להם במימוש התכלית שלהם כיהודי? אני חושב שהתשובה ברורה.
באופן דומה יש את המצווה של "ככל אשר יורוך".
מבחינה עיונית צרופה היהדות מעדיפה את האדם שהרב שלו אומר לו להצביע והוא הולך להצביע כי הוא אמר לו על פני אדם שהרב שלו אמר לו, והוא מתחשב בזה אבל אז הוא הולך ובודק, וקורא מצעים של מפלגות וניתוחים פוליטיים ואז מחליט מה להצביע - ברור שעדיף הראשון משום שהוא ביטא במעשיו את הכלל של "ככל אשר יורוך". היהודי לא מתייעץ עם ההלכה, הוא מציית לה.
היה קצת ארוך אז אסכם: להלכה יש מה לומר על כל מה שיהודי עושה ובמיוחד בשאלות הרות גורל. בחירות הן שאלה הרת גורל ולהלכה היהודית יש מה לומר על זה ולכן דעת תורה רלוונטית לגבי זה.
אי לך ארץ שמלכך נער
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.11.18
261 הודעות
בתגובה להודעה מספר 60
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.3.19
9379 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
כהנא מתערב בנושאי הכשרות, בדיוק כמו ההתערבות בנושא הדיינים, ההתערבות במנהלת הכותל, היות והוא החליף צד. הוא מחפש לקבל לגיטימיות בכל מחיר מאנשי יאיר לפיד ומרצ. דעתם חשובה לו הרבה יותר, ומדירת שינה הרבה יותר, מאשר ההוא עם הזקן שלומד בספרים המעופשים ההם.
הנה לנו כאן בנט וכהנא, לכאורה השפיץ של השפיץ של רעיון גאוות היחידה, של הציונות הדתית האידאליסטית - המשלבת בין חיי תורה ודרך ארץ וגבורה ומופת. וברגע האמת, בעבור בצע שררה מפוקפק (כי אפילו לא מדובר בשררה מוחלטת אלא כזו שעומדת על כרעי תרנגולת ועלולה להתמוטט בכל רגע), הם פשוט מוכרים את כל הערכים שלהם, אבל כולם - למגדול ועד קטון. עצוב מאוד, ואמירתי בכותרת: סטירת לחי רעיונית מצלצלת. במבחן המעשי, במה בנט וכהנא ודומיהם, עדיפים מנטורי קרתא?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.11.20
413 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אם פקח יתן לי דו''ח אני אעבור למתחרים.
האנטי פשיסט הראשון היה סטאלין...כל השאר רק ממשיכי דרכו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.1.20
320 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אם נניח אני סומך על בית יוסף שנתנה הכשר למסעדה, למה המסעדה צריכה לשלם גם לרבנות שתיתן תעודה נוספת מטעמה למרות שבמקרים רבים הם אפילו לא שולחים משגיח מטעמם, אלא סומכים על המשגיח של בית יוסף
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.16
5371 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
ואוסיף - הבעייה קיימת כבר היום בבד"צים שונים, למרות שמדובר בגופים שמתיימרים לתת כשרות "בוטיק" מהודרת ועל כן יש להם גם אינטרס עיסקי להקפיד ולהחמיר (ועדיין כל מי שדיבר פעם עם בקיא בתחום יודע שהנגיעה שהרב מתאר משפיעה).
אני מבין שזו הסיבה שהרב אומר שקריטי ששמירת הבסיס של הכשרות תהיה באחריות רב העיר שאיננו תלוי כלל כלכלית בעסקים (בשונה מרב של גוף השגחה פרטי) ועל גבי זה יש מקום שהבד"צים ייתנו תעודה על סמך עמידה בחומרי גלם ספציפיים וכדו' שהם ברמת הידור של אותו בדצ.
הדברים חמורים לכאורה פי כמה וכמה כשמדובר יהיה בגופים שאינם מתיימרים כלל להיות מהודרים אלא לספק כשרות בסיסית לאוכלוסיה שאמנם אם תשאל אותם הם יגידו לך "חשוב לנו לאכול כשר" אך אינם מתערבים אקטיבית ברמה של להתקשר למשגיח או לברר על גוף הכשרות במסעדה שהרגע נכנסו אליה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.6.20
1705 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
יש עניין של ערבות הדדית ויש עניין של פורץ גדר יישכנו נחש.
אתם תחפשו את הבדצ. אבל אלפים אחרים יחפשו את הנייר. כל נייר. אנשים חיים בתחושת בטחון מזויף שאם הם אכלו טריפה אבל יש תעודה על הקיר, אז העבירה על הראש של מי שהוציא את התעודה והסועד עצמו מילא כרסו בכיף.
הטענה שאתם מעלים היא טענה כללית על הרבנות: איך יוצא שהמשגיחים עצמם ברובם בכלל לא אוכלים רבנות אלא בד"צ. התשובה היא שצריך לעיין במטרת הרבנות. מטרת הרבנות היא לא להביא את הכשרות לרמה הגבוהה ביותר אלא לרמה המינימלית שעוברת על פי ההלכה (כולל שימוש בהרבה היתרים כגון ביטול ברוב של מיעוט הניכר, ביטול בגרמא, חזקות של רוב ומיעוט וכו') - העיקר שיהיה אפשר ולו בדוחק לסמן וי על האוכל הזה. שיהיה ליהודי שאכל שם משהו לענות אחרי 120 כשישאלו אותו על אכילות שאכל, שלפחות לפי חלק מהפוסקים ובדיעבד מה שהוא אכל כשר.
אני הייתי מתקן את הקטנוע הזקן שלי במוסך אופנועים. היה שם מוסכניק חמוד עם R750. ולא הבנתי, איך יכול להיות שהוא מתקן לי את הקטנוע אבל בעצמו נוסע על כלי הרבה יותר חזק. המשל ברור.
אז כן, אני גם אוכל בל"נ בדצ ומהבחינה הזו יוצא שאני משלם יותר בשביל השגחה שאינה מספיקה לי. אבל היא מספיקה לשכן שלי, לבן דוד שלי, ליהודי אחר שאני אפילו לא מכיר אבל הנשמות שלנו חצובות מאותו מקום, וההשגחה הנחותה הזו תציל אותו מגיהנום. אז שווה לי. כנראה שלכהנא לא שווה.
אולי כי הנשמות שלנו לא חצובות מאותו מקום.
אי לך ארץ שמלכך נער
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.19
6749 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
ובכל מקרה הרפרומה המדוברת עדיין מציעה רגולציה על גופי הכשרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.6.15
3065 הודעות, 18 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הם הרי לא תחת רב העיר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
1918 הודעות, 28 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.12
17950 הודעות, 143 מדרגים, 275 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
העובדתית הטענה שלו לא מחזיקה מים, כי הבדצים נותנים כשרות רק למקום שמקבל כשרות מהרבנות.
ולמרות זאת יש בעיות רבות בבדצים שצריכים תיקון, אז נפרוץ את השוק עוד יותר?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.16
5371 הודעות, 69 מדרגים, 126 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.6.15
3065 הודעות, 18 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 34
זה לא שכל מי שרוצה יוכל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות, 147 מדרגים, 277 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
לאשר גם מי שהיא לא סומכת עליו, ואם תסרב בג"ץ יכפה אותה.
צריך להיות מאוד נאיבי כדי לחשוב שלליברמן ויאיר גולן חשוב לחזק את הכשרות במדינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
אחרת במקום להתקשקש ביוזמות שהרבנות הראשית וכל רב עיר בכל נסיון בכשרות ברמת מאות בתי עסק מתנגד להן
הוא פשוט היה מפעיל את סמכותו כדי לוודא שאין אף מחלקת כשרות בארץ שיש בה משגיח שלא מחתים נוכחות gps בכל המשמרות שלו בכל עסק ועסק
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.4.21
369 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כשהחרדים מגזימים בדרישות שלהם כלפי הציבור- הם נפגעים הכי הרבה כאשר הם יורדים מהשלטון.
תפסיקו עם הכפייה והכל יהיה טוב.
הממשלה הבאה תבטל קצבאות ילדים החל מהילד ה3 ואז אולי תצליחו להפנים את מה שאני כותב פה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
183 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
רק אציין שבכשרויות הפרטיות של היום (בדצי"ם), מעבר בין השגחות אלו מעשים שבכל יום.
גוף כשרות א' מפרסם "הוסרה ההשגחה מעסק פלוני" ועסק פלוני מפרסם כי הוא "שמח לבשר ללקוחותינו שעברנו להשגחה המהודרת של גוף כשרות ב'"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 16
ערכתי לאחרונה בתאריך 22.07.21 בשעה 14:42 בברכה, דרומה מכאן
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
183 הודעות
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 21
כרגע זה יכול לקרות רק לגבי ההידורים
ע"פ מודל פירוק הרבנות של כהנא זה יקרה ברמת הכשרות הבסיסית.
בכל מצב של מתח מול בעל העסק סביב דרישה כשרותית הוא יאמר לגוף הכשרות "לא מוכנים להקל לי? אני עובר לגוף אחר ששלושה בוגרי ישיבה הקימו ושמתיר בניגוד להנחיותיכם והנחיות הרבנות"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
183 הודעות
בתגובה להודעה מספר 22
ואני לא נוקב בשום שם מסוים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 23
אדרבה, צריך לתקן את הפרצה בחוק הונאה בכשרות
ולא להפוך את ההונאה לסדטנרט
כל כך מצער ששר דתות שיש לו את כל הכלים והסמכות לרדת לחיי כל מנהל מחלקת כשרות שאין אצלו 100% של התייצבות משגיחים לכל משמרת ומשמרת - בוחר ללכת בדרך כל כך מזיקה במקום למלא את תפקידו בכל הלהט והמוטיבציה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
183 הודעות
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
33067 הודעות
בתגובה להודעה מספר 16
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.11
23217 הודעות, 96 מדרגים, 75 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
וכולנו יודעים שמשגיחי כשרות לוקחים היום מספר מסעדות ועושים נגלות בבדיקה. זאת ממש לא בדיקה מקצועית וזה לעשות בכאילו.
אני רק חושב על זה שמשגיח כשרות הולך מהמסעדה למסעדה הבאה ודקה אחר כך זה הופך למטבח של גויים. מי נותן את הדין על זה? בטח שלא משגיח הכשרות שרץ בין המסעדות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.8.11
19036 הודעות, 83 מדרגים, 160 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
החודשים בהם עבדתי במסעדה. הוא היה מגיע מספר פעמים בשבוע, אוכל בחינם , לפעמים לבד ולפעמים עם אורחים, ומתנדף.
לכן אני מסכים איתך בהחלט. המסקנה אליה הגעתי היא שלכשרות יש ערך אך ורק אם יש משגיח בכל שעות פעילות המסעדה או שאתה סומך על הבעלים של המסעדה כמו שאתה סומך על כשרות המטבח של חבר שאתה הולך אליו.
צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
מה שקורה בערים שבהם המשגיחים כבר מועסקים בצורה מרוכזת בתאגיד או תחת המועצה הדתית זה שמתאפשר לייצר לכל משגיח ומשגיח אזור השגחה ממוקד (ולא עסק אחד בקצה אחד של העיר ועסק אחד בקצה השני) וכך יש יכולת לייצר הרבה יותר ביקורי פתע.
זו סיבה נוספת שהפרטה היא רעיון רע - כי בגופים פרטיים כמעט תמיד העסקים יהיו מפוזרים (מי שלקח אותם) ולא באיזור מרוכז וכך המשגיח צריך להעביר את הזמן בנסיעות ולא בעוד ועוד ביקורת באותו תא שטח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.19
16845 הודעות, 95 מדרגים, 180 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כי רפורמה כזו יכולה להיות מעולה
ויכולה להיות חרפה
גוף כשרותי שפסק לתת כשרות לעסק יתן את הסיבה לועדת הכשרות הכללית ( או כל שם אחר) וביכולתה למנוע מגוף כשרות אחר ליתן לעסק כשרות, אם היא השתכנעה שהעסק לא עומד בתנאי סף הלכתיים.
מנגנון טוב ניתן לבנות אם רוצים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
א. אכן מה חששוב זה מה שבאמת רוצים - לכן אם המטרה הייתה לתקן השר היה יכול להפעיל את כל הכח, הלהט והמוטיבציה כדי לשפר ולייצר מנגנוני פיקוח. הרי אם אפשר על ידי פיקוח להשפיע על גוף עסקי פרטי (שהאינטרס שלו לחפף כדי לשמור יותר עסקים אצלו) וודאי שאפשר להשפיע בפיקוח על מועצה דתית ועל המשגיחים עצמם ולדוודא שמי שלא מבצע את ההתייצבות ומילוי דו"חות ההשגחה הנדרש עף - זה אפילו לא דורש חקיקה.
אלא מה, שהמטרה כאן היא ההפרטה והפיקוח נכנס לתמונה רק במסגרת הדיפת הטענות על ההפרטה (ומבלי שמישהו הציג בכלל מודל פיקוח רלוונטי ובר השגה)
ב. לגבי התיאור שציירת יש לי הרב מה לומר אך אסתפק כרגע במעט:
1. לכל גוף כשרות עסקי כזה יהיה אינטרס לא לחשוף ליקויים ולא להגדיל ראש כדי לא להפסיד את העסק.
2. העבודה מול העסקים בכשרות היא לא כל יום באיומים של הסרת תעודה אלא בנויה על כך שבעל העסק צריך את התעודה ולכן הוא מקשיב ברצינות להנחיות. האפשרות לעבור ברגע לגוף מקל (תוך העלאת כתבת הכפשה על הגוף הנעזב והשמצתו, כפי שעושים כיום לרבנות) מורידה את כל המנוף ההכרחי הזה שמביא את בעל העסק להקפיד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.19
16845 הודעות, 95 מדרגים, 180 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
הם יציבו תו תקן לכשרות
לא מסכים שעסקים מעוניינים לחפף
יש כמובן כאלו, ומי שקונה מהם בדכ מודע למה שיקבל..
המחיר הוא פקטור אחד מתוך מכלול
גוף כשרותי מעוניין למצב את עצמו עבור לקוחותיו כאמין וכאשר מתגלה ( ומתגלה) שאינו כזה פיעתו קשה.
לכן איני מסכים עם ההנחות שהנחת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.09
15399 הודעות, 130 מדרגים, 253 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אין יותר מצב בו המשגיח לא מוכן לאכול מההשגחה שהוא מופקד עליה.
אנחנו נמצאים בזמן קשה בו מטלטלים את יסודות קיומנו בכל כך הרבה תחומים.
איזהו בן העולם הבא? זה הסומך גאולה לתפלה של ערבית!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
79806 הודעות, 333 מדרגים, 553 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
על תעודות הכשרות חתומים רבני ערים אחרות והעולם לא התמוטט.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
83347 הודעות, 301 מדרגים, 395 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
וגם לא מקרוב.
רבנות צריכה להיות פרטית בלבד. גם רבנים צריכים *להצדיק* את שכרם ולהרוויח אותו מבחירה, ולא מכפייה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
ערכתי לאחרונה בתאריך 22.07.21 בשעה 16:01 בברכה, דרומה מכאן
אם זה בעל העסק - אז אתה יוצר בכך את אותה בעייה שיש בגוף פרטי. תלות כלכלית של המפקח במפוקח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
83347 הודעות, 301 מדרגים, 395 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
בעל עסק, זוג שמתחתן, אדם שרוצה להתייעץ בנושאים הלכתיים.. בוודאי ישנם עוד מקרים עליהם איני יכול לחשוב כרגע.
ואיני יוצר שום "בעיה". יש ספק שירות ויש צורך שירות.. אין פה שום דבר מיוחד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 55
נותן שירות טוב וכדאי שיהיה תלוי במי שהוא נותן לו שירות
מפקח - ממש לא טוב שיהיה תלוי במפוקח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
83347 הודעות, 301 מדרגים, 395 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
בדיוק כפי שמתן תו תקן בכל עניין אחר הוא *שירות*.
אתה רוצה תעודת כשרות? אתה צריך לעשות כך וכך.
ודווקא על עניין הכשרות הכי קשה להגן מהסיבה שהזכרת. שכן יש כשרויות פרטיות רבות רבות, ולרוב הן נחשבות מהודרות ומקפידות יותר מזו של הרבנות הראשית.
ומי שלא סומך על הרבנים שלו שלא יתפתו וימכרו את הכנות שלהם שלא יאכל בחוץ.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
17347 הודעות, 39 מדרגים, 58 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
והרבנות מחייבת אותם, הם טוענית שהאיכות של העלים האלה נמוכה וגם הטעם לא משהו.
בעיקר ברמות גבוהות יותר של שפים, לתת להם את האופציה לבחור שירות אחר רבני לבחור בו
שכן מקל בעלים למשל זה יתרון בשבילם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
2208 הודעות, 14 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
נו מילא, ימצאו דרכים אחרות להוציא בכוח כספים מאזרחים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.1.20
320 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
1. לצערינו זה קורה כבר עכשיו.
2. ברפורמה החדשה סוגרים את הפרצה הזו. רק מי שיהיה לו "תו תקן" מהרבנות, יוכל לתת תעודה.
3. כוחות השוק יגרמו לכך שמסעדות ישלמו רק על תעודה שמביאה לקוחות. רוב הציבור שמקפיד על כשרות, יודע להבחין בין כשרויות אמיתיות לפיקטיביות, ולכן מסעדה תשלם רק על תעודה של גוף רציני
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
האם כיום רוב ה80 אחוז של הציבור שרוצה לאכול כשר יודע להבדיל מי מהבדצים רציני ומי לא?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.1.20
320 הודעות
בתגובה להודעה מספר 52
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
אך עדיין ברור לכולם שכשאומרים כשרות הכוונה רבנות
זו לא יהיה כך כשלמעשה יבטלו את חוק הונאה בכשרות דה פקטו באמצעות ה"מתווה" המוצע.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.19
6749 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
המדינה לא צריכה לחנך לתרבות של כשרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.12.18
489 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
שהיא לא תצא לפועל, חבל רק שמדובר ברבנים אז יש פה קצת חילול ה'
ולגוף הטענה: אין סיבה שהרב שעומד בראש גוף הכשרות יהיה מקומי אם יש משגיח מקומי שנמצא בבית העסק שמקבל כשרות. גם כעת קשה לי להאמין שרב העיר בכבודו ובעצמו עובר בין בתי העסק על בסיס יומי אם בכלל...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 56
הכשרות מבוססת על כך כשבעל עסק מזלזל בהנחיות מזמינים אותו אל הרב.
הרב צריך לשבת מדי מספר ימים עם מפקחי הכשרות הפועלים באותה עיר לישיבת מפקחים
אם הרב יושב בעיר מרוחקת זה הופך את הדבר ללא מעשי.
ובעיני ראיתי תיעודים של ביקורות שטח שעושים רבני ערים לרבות הרב שכתב את הדברים שהובאו כאן. ואם יש רב שלא עושה זאת אדרבה יש לעודד ולחזק נורמה זו ולא לקבע נורמה הפוכה על ידי קביעה לכתחילה שרב עיר בדרום יכול לתת כשרות לעיר בצפון ןלהיפך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
17347 הודעות
בתגובה להודעה מספר 58
שיוכלו לרשום שהם אמינים. אנחנו מדינה קטנה, עיקר הסיפור הוא על תל אביב, ירושלים
וגוש דן. שזה לא מסובך שגוף כשרותי, סתם דוגמא, צוהר יתן על האיזורים האלה פיקוח .
אני לא יודע איך זה עובד למשל לגבי מפעלים שם זה יהיה יותר מסובך
אלא מדבר על שירות כשרות למסעדות וכאלה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 83
מאפשרת לכל רב עיר לתת כשרות בכל הארץ
(במילים אחרות - יש רבנויות בערים מסויימות שבהן צריך תיקון? עכשיו הן יקבלו סמכות ארצית)
יצויין שלפי "תיקון" זה שאותו ההודיע כהנא שיעבירו מיידית עכשיו בלי תלות ה"מתווה" שהציג שלדבריו ייקח שנה ליישמו - בעל העסק לא יצטרך אפילו להציג את התעודה המוזרה שבה נותן הכשרות הוא מעיר מרוחקת. הוא יוכל לשים אותה במגירה ולהסתמך עליה כדי להציג באופן חוקי לחלוטין תעודת פיקוח של כל גוף פרטי - אמיתי או פקטיבי מבלי שיש על כך כל פיקוח אפילו תיאורטית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.19
6749 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
זה היתרון של שוק חופשי ושקוף. בנוסף להתקדמות טכנולגית שהופכת את הידע לנגיש לכל אחד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 61
העסקים רוצים תעודה כי רוב עם ישראל רוצה לאכול כשר
אבל רוב מוחלט של הציבור האוכל כשר איננו בקיא כלל בתחום סומך על התעודה באשר היא. אי אפשר לצפות מכלל הציבור להיות בקיא איזה גוף מחפף ואדרבה דם מבין הגופים הפרטיים הקיימים (אלה שפועלים כמהדרין עם או בלי הצדקה על גבי הרבנות ואלה שפועלים דרך פרצה בחוק הונאה בכשרות - לך תשאל אדם מסורתי ברחוב או אפילו את עצמך אם ידוע לכם מי מהם מחפף ומי מאוד אמין)
תחרות יוצרת את האפקט שאתה מתאר כשהלקוח שמשלם עבור המוצר האיכותי הוא הצרכן. כאן מי שמשלם זה בעל העסק שהאינטרס שלו זה שקט וכמה שפחות שיחפרו לו בדרישות ונהלים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.19
6749 הודעות
בתגובה להודעה מספר 65
בכל מקרה אני מאמין בלקוחות. בסופו של דבר הציבור מעוניין במוצרים טובים. אני רגילים לחשוב מהפוזיציה הנוכחית בו התרגלנו לכשרות אחת של המדינה. ברגע שהשוק נפתח אז גם הראש של הצרכן נפתח. נכון יהיו כאלו שיקנו לוקשים. אלו יש גם היום ("אני כשר אבל פתוח בשבת". "יש לי תמונה של הבבא סאלי".) וזה לא ישתנה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות
בתגובה להודעה מספר 67
מובן שמי שבעיניו כשרות בכלל ועשרות ממלכתית בפרט איננה ערך עליון יסבור כמותך.
לא מובן מה לזה ולמי שמתיימרים לייצג תפיסה ציונית דתית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.1.15
65786 הודעות, 186 מדרגים, 351 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מהוועדה המקומית אליה שייך רק ששם מקפידים שהתוכניות והבקשה יעמדו בדרישות חוק התכנון והבנייה והתקנות ובמקום לעמוד בדרישות הקבועות, יגיש האזרח בקשה להיתר בוועדה ובעיר אחרת ששם פחות מדקדקים .
אין לנו ארץ אחרת, מדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 74
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.1.15
65786 הודעות, 186 מדרגים, 351 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 76
אין לנו ארץ אחרת, מדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.2.15
8982 הודעות, 58 מדרגים, 116 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
המטרה היא להרוס את הרבנות ולמחוק את היהדות במדינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 85
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 86
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.02
65851 הודעות, 202 מדרגים, 388 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רב שמונה אי אפשר לפטר
ועד שיצא לגימלאות היה רב אחד
וכשהרב שהיה מת....
יש כאן די הרבה אי סדרים וחבל
נוצרו הרבה סדרים שצריך לאוורר אותם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 87
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.20
11798 הודעות, 82 מדרגים, 139 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
3832 הודעות, 96 מדרגים, 192 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.02
28996 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כל אחד יבחר לו כשרות בה הוא מעונין.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד