גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #709542 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 709542
Goldfinger לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.5.19
2500 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ט באב תשפ''א    16:21   28.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

השרה תמר זנדברג נגד הרפורמה ברישוי עסקים: ''מנגנון מסורבל, בזבזני ובירוקרטי''  

 
  
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הביעה היום (28/07) התנגדות לתיקון חוק רישוי העסקים בחוק ההסדרים הקרוב: "אנחנו מאוד מודאגים כמשרד, ואני כשרה, שהרפורמה הזו תעבור כפי שהיא. אנחנו במאני טיים, ויש כאן ניסיון להקים מנגנון מסורבל, בזבזני ובירוקרטי שיפגע בצורה חמורה באינטרסים הציבוריים החיוניים ביותר ויגרום לנזק חמור בכל הנוגע לבריאות, לסביבה ולאיכות החיים של תושבי ותושבות ישראל".

לדברי השרה זנדברג: "התפקיד שלנו כמשרד להגנת הסביבה בכל הנוגע לרישוי העסקים הוא לשמור על הציבור מפני מפגעים סביבתיים ובריאותיים כמו רעש וריח, זיהומי אוויר, קרקע ומים, ושימוש בחומרים מסוכנים שיכולים לעלות בחיי אדם. הרפורמה ברישוי העסקים תעביר את הסמכויות המקצועיות הסביבתיות ממומחי המשרד להגנת הסביבה לגוף חיצוני אחר. זאת בזמן שהאחריות על האינטרס הסביבתי ועל נושאי הסביבה המקצועיים תיוותר בידי המשרד. זה יעמיד אותנו במצב של אחריות ללא סמכות".

עוד אמרה השרה כי "אנחנו מטפלים בעסקים קטנים כמו תחנות דלק שיכולות לגרום לזיהום כבד של קרקע ומים ולפלוט חומרים מסוכנים. עסקים נוספים הם הטיפול בפסולת ובשפכים ומכבסות שנמצאות בריכוזי אוכלוסיה ועושות שימוש בחומרים מסוכנים ומסרטנים. במקרה של אסון שייגרם לבריאות הציבור או לסביבה בגלל התיקונים בחוק רישוי העסקים - לא נוכל לשאת באחריות אם לא נהיה הגורם המקצועי שקובע את הסטנדרט לרישיונות העסק.

"בשל החשש שלנו, נרצה להוציא את הרפורמה הזו מחוק ההסדרים או לכל הפחות לפצל אותה או להכניס בה שינויים משמעותיים. נרצה לבצע שינוי קטגורי במבני הסכמות והאחריות שחוק הזה מייצר עבורנו. זה עניין דרמטי, לא נוכל להישאר עם אחריות אבל ללא סמכות. ככל שהרפורמה הזו תישאר בחוק ההסדרים, זה השינוי המשמעותי שיש להעביר", סיכמה.

http://did.li/AsqCN



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות