באשר לנטישה- קראתי פעם על ניסיונות בהפלטה הפוכה דרך קרקעית ההליקופטר, לא יודע אם הבשיל, כנ"ל לגבי ניתוק רוטור לקראת נטישה. מערכת נוספת: כריות ניפוח מהיר לשיכוך חבטה שנועדו למנוע ריסוק- נדמה לי שנעשו ניסויים בשדה עטרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דנידין
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
יום שלישי ב' בשבט תשפ''ב
19:53 04.01.22
22. צודק. יחד עם זאת יש תרגולת לנטישת מסוק יסעור במשימות בגובה רב וכשאנשי הצוות מצוידים במצנחים. בתגובה להודעה מספר 21
הפעם היחידה בעולם שאנשי צוות צנחו ממסוק אירעה בישראל במסגרת טיסת אימונים בתחילת שנות ה- 70.
שני מכונאים מוטסים נטשו יסעור בצניחה לאחר שקיבלו פקודה מקברניט המסוק. הקברניט נחמיה דגן וטייס המשנה שאול שפי, שהצליחו להנחית את היסעור בנחיתת ריסוק, חילצו עצמם והיסעור נשרף.
33. אתה מתבלבל בין המנועים לרוטורים. שלא כמו במטוס, במסוק הרוטורים אינם מונעים בנפרד. בתגובה להודעה מספר 13
הרוטור האחורי מונע דרך ממסר מהמנוע(ים) של הרוטור הראשי, כאשר את הראשי מניע מנוע יחיד במסוקים קטנים, אך בגדולים יותר יש בד"כ שניים או אף שלושה שפועלים במקביל - והם מותקנים זה לצד זה בחלק המרכזי של המסוק.
אז תן להסביר מעט בכל מסוק ימי (גם מטוסים ימיים שמיועדים לטיסה מעל הים) יש לפחות שני מנועים. בעקרון המנועים מפעילים מערכת תמסורת שמניע את הרוטור הראשי ועת הרוטור האחורי. המערכת שמפעילה את הרוטור הראשי נקראת "ראש רוטור".
במצבי חרום מסוק מסוגל לבצע נחיתה רכה בעזרת אוטורוטציה, שבה. בעצם הרוטור הראשי משמש כמעין מצנח שמאט את מהירות הנפילה לקרקע. במסוק העטלף מותקנת מערכת ציפה המתנפחת בזמן התרסקות במים ומאפשרת החלצות של הצוות מהמסוק.
הדיווחים על האש במנוע שמאל יכולים להגרם ממספר גורמים. במנוע סילון יש את "המדחס" שבנוי כמה מאות להבים שמסתובבים במהירות גבוהה מאד. מספיק סדק קטן באחד הלהבים האלה שהשברים יעופו לתוך המנוע "ויטחנו" את רכיבי המנוע שמסתובבים במהירות עצומה. תוך שניות כל האזור הופך ללהבת אש אדירה שמוזנת מהאוויר החיצוני ששאריות המדחס דוחסות לתוך המנוע. מכאן הדרך קצרה מאד לפריצת אש בכל אזור המנועים. התפשטות האש יכולה לחדור גם לתןך המסוק בלווי של עשן וגזים רעילים. איני יודע מה קרה במסוק העטלף שהתרסק, אבל צריך להבין שפגיעה במיים זה בדיוק כמו פגיעה בקיר בטון. עצם זה שהטייסים לא הספיקו לדווח על תקלה, מצביע שהאירוע היה מהיר מאד.
לא חשוב מה התכוונת להגיד - חשוב מה הצד השני הבין. ואם הוא לא הבין - הבעיה אצלך ולא אצלו.
רוצה לציין שכל מה שרשמת מאד נכון ומדויק. רק ארצה להוסיף שהסיבה שלא היית קריאת חירום בקשר היא לא בגלל שהאירוע קרה מהר אלא בגלל שמערכת החשמל במסוק קרסה ובעקבותיה גם מערכות הקשר. (זה ההשערה נכון לעכשיו)
שום תחזוקה שבעולם לא תאתר כל פיפס קטן של עייפות החומר ברכיבים הכה קטנים שם. ראו את ההתרסקות הטרגית של אל על באמסטרדם שנת 92, אותו סיפור. במקום המליארדים שנזרקים על פנסיות שמנות לאנשי קבע מיותרים , קנו צי חדש חלאות מדושנות עונג מנותקי רגש וחמלה . הדם שלהם על הידים שלכם, הלוואי ויעיפו אתכם מהמע׳ ויביאו דם חדש ששחיתות וריקבון עוד לא קילקלה את הערכים שלו. וגם יקחו לכם אץ הפנסיה על הדרך ואת רכב השרד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סייר
חבר מתאריך 29.3.03
16617 הודעות, 134 מדרגים, 242 נקודות. ראה משוב
יום רביעי ג' בשבט תשפ''ב
02:38 05.01.22
39. 1. המסוק הראשון מדגם זה הגיע ב 1996 לח''א. לא לפני 40 שנה. 2. תיאור ההתרסקות של מטוס אל על בתגובה להודעה מספר 37
שאתה מביא, אינו נכון. לא היה כשל של "עייפות החומר" אלא שהתכנון של בואינג 747 היה לקוי. שני פיני גזירה שחיברו את מנוע מספר 3 לכנף התפרקו, המנוע פגע במדפים ובמנוע מספר 4. באופן אבסורדי, ובניגוד גמור לטענתך, התקלה נוצרה כי לא כול פיני הגזירה אכן נשברו, כפי שהיו אמורים לעשות במקרה של לחצים גבוהים על המנוע, ולכן במקום שהמנוע יצנח למטה הוא הטלטל, פגע במדפי הכנף ובמנוע מספר 4. לא "עייפות חומר" אלא תיכנון לקוי.
חבר מתאריך 22.6.14
1028 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.15
10331 הודעות, 105 מדרגים, 204 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
תא טייס די סגור ולא תוכנן כמיטב הידע של היום, שחרור מהחגורות מסובך, חוסר באמצעים טכנולוגים חדישים לנטישה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.20
935 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
מערכת לניפוץ חופות היא אמצעי מילוט. האם זהו אמצעי חדש , אפשר להתווכח (או להסכים שלא), אבל זה בוודאי אמצעי מתקדם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.8.12
2913 הודעות, 8 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
חוטי נפץ שזורים בתוך או על החופה, הפעלתם מרסקת את החופה ומאפשרת היחלצות. אין לימושג אם קימם גם בחופות מסוקים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
ב. טייסי מסוקים ברוב המשימות אינם מצויידים במצנחים.
ג. אין אפשרות לנטוש מסוק כמו שנוטשים מטוס קרב בגלל הרוטור הראשי שמסתובב מעל תא הטייס.
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5110 הודעות, 47 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.8.12
2913 הודעות, 8 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
באשר לנטישה- קראתי פעם על ניסיונות בהפלטה הפוכה דרך קרקעית ההליקופטר, לא יודע אם הבשיל, כנ"ל לגבי ניתוק רוטור לקראת נטישה.
מערכת נוספת: כריות ניפוח מהיר לשיכוך חבטה שנועדו למנוע ריסוק- נדמה לי שנעשו ניסויים בשדה עטרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.20
935 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
בחרום מאפשר לצאת מהר מהפתחים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.16
7865 הודעות, 71 מדרגים, 116 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
עד היום לדעתי אין אמצעים לנטישה בחירום באף מסוק, ועושים תרגוליחילוץ עצמי בהתהפכות במים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
הפעם היחידה בעולם שאנשי צוות צנחו ממסוק אירעה בישראל במסגרת טיסת אימונים בתחילת שנות ה- 70.
שני מכונאים מוטסים נטשו יסעור בצניחה לאחר שקיבלו פקודה מקברניט המסוק. הקברניט נחמיה דגן וטייס המשנה שאול שפי, שהצליחו להנחית את היסעור בנחיתת ריסוק, חילצו עצמם והיסעור נשרף.
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.5.19
1335 הודעות, 19 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
רקטה שמשגרת החוצה.
או לחילופין רקטה שתנתק את הפרופלור ובשלב שני את הטייס. גם היום במטוסים בשלב ראשון החופה ניתקת ורק אחכ הטייס.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
אם יש לך משהו קונקרטי - תציע ואולי תהפוך למיליונר
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.16
176 הודעות
בתגובה להודעה מספר 25
קיים כבר עשרות שנים, קאמוב ka-52 .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.15
10331 הודעות
בתגובה להודעה מספר 6
במסוקים הישנים, הרבה יותר מסורבל להשתחרר. היום, יש מנגנונים יעילים יותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.10.09
16534 הודעות, 153 מדרגים, 294 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
יש בחיל האויר?
אין בחיל מסוק שגילו פחות מ20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
13076 הודעות, 133 מדרגים, 266 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
הם היו צלמים שיצאו לסיבוב מעל מנהטן וטבעו למוות כי לא הצליחו להשתחרר מהחגורות שלהם, דווקא הטייס כן ניצל
All 5 Victims in East River Helicopter Crash Died of Drowning, Medical Examiner Rules
https://www.necn.com/news/national-international/helicopter-crash-east-river-death-victims-new-york-ntsb/2025291/
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
12111 הודעות, 77 מדרגים, 110 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה לא נראה שהם הצליחו להנחית, צלל כמו אבן למטה, עניין של שניות.
שחלילה זה לא יישמע כתלונה כלפי הטייסים ז״ל, אני בטוח שהם עשו כל שביכולתם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.12
4686 הודעות, 25 מדרגים, 35 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.5.21
1261 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.10.09
16534 הודעות, 153 מדרגים, 294 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
לפחות 20 שנה קודם..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
בשתי טייסות היסעור של חיל האוויר טסים עדיין מסוקים ששירותו את צבא ארה"ב בויטנאם.
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.11.15
3751 הודעות, 108 מדרגים, 208 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
איזה מסוק זה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.10.09
16534 הודעות, 153 מדרגים, 294 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.11.15
3751 הודעות, 108 מדרגים, 208 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
לרוטורים
לא??
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
תפקיד המנועים להניע את הצירים שמניעים את הרוטר הראשי והרוטור האחורי.
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
7403 הודעות, 53 מדרגים, 106 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
הרוטור האחורי מונע דרך ממסר מהמנוע(ים) של הרוטור הראשי, כאשר את הראשי מניע מנוע יחיד במסוקים קטנים, אך בגדולים יותר יש בד"כ שניים או אף שלושה שפועלים במקביל - והם מותקנים זה לצד זה בחלק המרכזי של המסוק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.1.14
3074 הודעות, 21 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
למיטב זיכרוני למסוק יש מנוע אמצעי עליון ומנוע אחורי
מה זה מנוע שמאלי?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.20
1193 הודעות, 9 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
*אין לי פוזיציה*
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.10.17
512 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
אז תן להסביר מעט
בכל מסוק ימי (גם מטוסים ימיים שמיועדים לטיסה מעל הים) יש לפחות שני מנועים.
בעקרון המנועים מפעילים מערכת תמסורת שמניע את הרוטור הראשי ועת הרוטור האחורי.
המערכת שמפעילה את הרוטור הראשי נקראת "ראש רוטור".
במצבי חרום מסוק מסוגל לבצע נחיתה רכה בעזרת אוטורוטציה, שבה. בעצם הרוטור הראשי משמש כמעין מצנח שמאט את מהירות הנפילה לקרקע.
במסוק העטלף מותקנת מערכת ציפה המתנפחת בזמן התרסקות במים ומאפשרת החלצות של הצוות מהמסוק.
הדיווחים על האש במנוע שמאל יכולים להגרם ממספר גורמים.
במנוע סילון יש את "המדחס" שבנוי כמה מאות להבים שמסתובבים במהירות גבוהה מאד.
מספיק סדק קטן באחד הלהבים האלה שהשברים יעופו לתוך המנוע "ויטחנו" את רכיבי המנוע שמסתובבים במהירות עצומה.
תוך שניות כל האזור הופך ללהבת אש אדירה שמוזנת מהאוויר החיצוני ששאריות המדחס דוחסות לתוך המנוע.
מכאן הדרך קצרה מאד לפריצת אש בכל אזור המנועים.
התפשטות האש יכולה לחדור גם לתןך המסוק בלווי של עשן וגזים רעילים.
איני יודע מה קרה במסוק העטלף שהתרסק,
אבל צריך להבין שפגיעה במיים זה בדיוק כמו פגיעה בקיר בטון.
עצם זה שהטייסים לא הספיקו לדווח על תקלה, מצביע שהאירוע היה מהיר מאד.
לא חשוב מה התכוונת להגיד - חשוב מה הצד השני הבין. ואם הוא לא הבין - הבעיה אצלך ולא אצלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.15
312 הודעות
בתגובה להודעה מספר 32
רוצה לציין שכל מה שרשמת מאד נכון ומדויק.
רק ארצה להוסיף שהסיבה שלא היית קריאת חירום בקשר היא לא בגלל שהאירוע קרה מהר אלא בגלל שמערכת החשמל במסוק קרסה ובעקבותיה גם מערכות הקשר.
(זה ההשערה נכון לעכשיו)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.1.09
9078 הודעות, 47 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מסתננים החוצה - כדי שיהיה עתיד למדינת ישראל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.15
312 הודעות
בתגובה להודעה מספר 28
מדובר בקצין סיור בדרגת סרן מחיל הים.
יש שיתוף פעולה הדוק בין טייסת העטלפים לבין חיל הים והקצין ידע שהוא צריך להודיע למפקד הטייסת לפני כולם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.21
20 הודעות
בתגובה להודעה מספר 28
לא צריך ליהות חיישנים שמתראיים לבקרה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.7.17
1439 הודעות, 27 מדרגים, מינוס 3 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ושם במקומם סמלים בסדיר אם פסיק ניסיון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.10.21
533 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
שום תחזוקה שבעולם לא תאתר כל פיפס קטן של עייפות החומר ברכיבים הכה קטנים שם. ראו את ההתרסקות הטרגית של אל על באמסטרדם שנת 92, אותו סיפור.
במקום המליארדים שנזרקים על פנסיות שמנות לאנשי קבע מיותרים , קנו צי חדש חלאות מדושנות עונג מנותקי רגש וחמלה . הדם שלהם על הידים שלכם, הלוואי ויעיפו אתכם מהמע׳ ויביאו דם חדש ששחיתות וריקבון עוד לא קילקלה את הערכים שלו. וגם יקחו לכם אץ הפנסיה על הדרך ואת רכב השרד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.03
16617 הודעות, 134 מדרגים, 242 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
שאתה מביא, אינו נכון. לא היה כשל של "עייפות החומר" אלא שהתכנון של בואינג 747 היה לקוי. שני פיני גזירה שחיברו את מנוע מספר 3 לכנף התפרקו, המנוע פגע במדפים ובמנוע מספר 4. באופן אבסורדי, ובניגוד גמור לטענתך, התקלה נוצרה כי לא כול פיני הגזירה אכן נשברו, כפי שהיו אמורים לעשות במקרה של לחצים גבוהים על המנוע, ולכן במקום שהמנוע יצנח למטה הוא הטלטל, פגע במדפי הכנף ובמנוע מספר 4.
לא "עייפות חומר" אלא תיכנון לקוי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד