גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #728932 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 728932        
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
61258 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:44   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''משטרת ישראל תחת אש'': כך עוקבים בעולם אחר תחקיר מעקבי המשטרה של כלכליסט  

 
  
מ"וושינגטון פוסט" ועד "לה מונד": בעולם עוקבים מקרוב אחר תחקיר כלכליסט שחשף כיצד עושה המשטרה שימוש בתוכנת הריגול של NSO למעקב אחר אזרחים. "גרדיאן" הבריטי: "זו הפעם הראשונה שבה התחוור לישראלים שאינם מוגנים מפני התוכנה"
ליטל סמט, כלכליסט

אתרי חדשות ועיתונים מרכזיים ברחבי העולם מדווחים ביומיים האחרונים בהרחבה על תחקיר כלכליסט שבו נחשף השימוש של משטרת ישראל בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO כדי לפרוץ לטלפונים של אזרחים ללא צו.

הכתבה המלאה:
https://www.calcalist.co.il/world_news/article/byna2vb6t


טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לא רק זה . ציני 19.01.22 14:47 1
  זה רק רצה קצהו של הקרחון.. מציע לאזרחי ישראל לקרא על מערכת החלומות של בנט לריגול ומעקב על אזרחי ישראל רשימו 19.01.22 14:51 2
     זו הסיבה האמיתית ל''מגיפה'' NightKnight 19.01.22 15:52 12
         ולהלן התייחסות של ''המכון לדמוקרטיה'' למערכת החלומות של בנט למעקב והריגול על אזרחי ישראל: רשימו 19.01.22 16:03 14
             לא סומך עליהם בפרומיל שלא יפעילו את הדירוג החברתי תחת קונץ אחר NightKnight 19.01.22 16:12 17
  קראתי שאיילת שקד קשורה לNSO? יש בזה משהו או סתם ספין? Applesheep 19.01.22 14:54 3
  משטרת ישראל ''על האש'' כבר הרבה זמן, לאחר שהאזרחים גילו שמדובר בשלוחה של ארגון פשע. Q 19.01.22 14:54 4
  העולם המערבי מתחיל להבין שישראל מובילה בכל מה ש''חשוב'' - מס' הזריקות, מס' המאומתים, אחוז המצותתים, וכו' וכו' Raz Berman 19.01.22 14:56 5
  כלכליסט הוא עיתון כלכלי מבית ''ידיעות אחרונות''. ארנון מוסז הוא בעל השליטה ויו''ר מועצת המנהלים עדי 19.01.22 14:58 6
  אני בעד המערכת הזו . לא מבין מה הבעיה לנורמטיבים ? כך ימגרו את הפשיעה על צורותיה . אני 100% תומך פגסוס המעיר 19.01.22 15:28 7
     ונניח לרגע שאיזה שוטר נדלק על הבת שלך jointil 19.01.22 15:33 9
         והיום הוא לא יכול ? נו באמת . די לטמון הראש בחול . גם עובד גוגל פייסבוק או ווייז יכול לדעת הכל עליך המעיר 19.01.22 16:09 15
  אל תגלו להם כלום! לא...כי הם עדיין מתייחסים למשטרת ישראל כאל ארגון לגיטימי. היטש 19.01.22 15:32 8
  העולם החופשי התרגל לנוחות בעשרות השנים האחרונות Law 19.01.22 15:36 10
  מצויין, העולם רואה כמה אנחנו מדינה רקובה ומושחתת שלא מביישת אף רפובליקת בננות. המסכה יורדת. Spook 19.01.22 15:38 11
  אני רוצה להחליף חברה ששומרת עלי, נמאס מהשירות של המשטרה menahem 19.01.22 15:59 13
  לכל חברי רוטר שמתנגדים לפגסוס כדאי שתצאו מרוטר כי האתר עוקב אחריכם ברשת עם קוקיז המעיר 19.01.22 16:12 16
     אתה משווה ''קוקיז'' ליכולת להאזין לכל שיחות הטלפון שאתה מנהל + כל ההתכתבויות שלך עם אנשים אחרים + סרטוני וידאו רשימו 19.01.22 16:58 19
         קוקיז עדיין מפר פרטיות אבל מה עושה פגסוס שגוגל לא עושה ? המעיר 19.01.22 18:12 20
  לכל מי שזלזל ישראלי5 19.01.22 16:43 18

   
   
ציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.7.08
15613 הודעות, 56 מדרגים, 107 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:47   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לא רק זה .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין חקירה נגד גנץ ואלשייך בפרשת המימד החמישי ..... נשכחה ....

אם זה לא נתניהו , לא חוקרים .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רשימו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.4.20
3228 הודעות, 41 מדרגים, 69 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:51   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. זה רק רצה קצהו של הקרחון.. מציע לאזרחי ישראל לקרא על מערכת החלומות של בנט לריגול ומעקב על אזרחי ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פורסם ב 30.3.20 בכלכליסט:

=/=/=/=/=/

"כמו בסין": סערה סביב מערכת הריגול של משרד הביטחון

למרות הפגיעה בפרטיות ולמרות הביקורת הציבורית: במערכת הביטחון נערכים להעצים את הריגול על האזרחים, בשיתוף חברת NSO, במטרה לאתר חולי קורונה נוספים בישראל. השר בנט בתגובה: "הנושא טרם הועבר לבחינת היועמ"ש"

ביום חמישי שעבר התכנסה ועדת המשנה לשירותים חשאיים לדיון סוער בתקנות שמאפשרות לשב"כ לרגל אחרי אזרחי ישראל. אנשי הפרטיות, המשפט ומומחים נוספים שהשתתפו בו (בשיחת וידיאו מביתם) היו מבועתים. "פגיעה מאסיבית בפרטיות", "בלתי נתפס", ו"אנחנו לא עבריינים", היו רק כמה מהביטויים שנזרקו שם. אבל ממש באותם רגעים עמלו ב-NSO, ובמשרד הביטחון על מערכת ריגול מבוססת בינה מלאכותית, מתוחכמת, מרובת יכולות ואדירת ממדים.


המערכת אמורה לדרג כל אזרח בהתאם לסיכון שלא להידבק בקורונה ולשמש כבסיס לפעולות להגבלת התפשטות המגפה. מדובר במערכת בעלת השלכות רחבות על הפרטיות ואורח החיים הדמוקרטי, שהיא בטח מופיעה בחלומות הרטובים של ראשי המפלגה הקומוניסטית בסין. "המערכות הטכנולוגיות של היום חודרניות ופולשניות הרבה יותר מהכלים שהיו לשטאזי ולסקוריטטה", אמר דורון אופק מהתנועה לזכויות דיגיטליות. "כעת, מתברר, שמדרגים אותנו כמו שמדרגים מחבלים".


את פיתוח המערכת הוביל שר הביטחון בממשלת המעבר, נפתלי בנט, והשתתפו בה משרד הביטחון, המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), 8200 ו"חברת הייטק אזרחית". בנט לא נקב בשם החברה, אך כמה מקורות אישרו לכלכליסט שמדובר ב-NSO.

לדברי בנט, לתוך המערכת "שופכים" תוצאות בדיקות קורונה שנעשו לאזרחים ואיכונים סלולריים מחברות הסלולר, ואז היא "עושה נפלאות". "היא מדרגת כל אזרח ומה סבירות שהוא מדביק כרגע בקורונה", הוא הסביר בחשבון הטוויטר שלו. "הכל אוטומטי. נניח ביקרת שלשום בכספומט ששעה קודם לכן היה שם נשא-קורונה, הציון שלך יעלה, נניח ל-9. מזהה עבורנו בזמן אמת מבנים, שכונות ומוקדי הדבקה, ועליהם 'נתנפל', ונבצע בהם סגר או המון בדיקות. זה במקום חקירה ידנית מסורבלת שאי אפשר לבצע בהיקף רחב".

לדברי בנט, על מנת להפעיל את המערכת דרוש אישור של היועץ המשפטי לממשלה, אך ממשרד המשפטים נמסר ל"כלכליסט" בנושא: "הפרויקט מטופל במשרד הביטחון בליווי יועמ״ש מערכת הביטחון, וטרם הובא ע״י משרד הביטחון לבחינת היועמ"ש". בנט ציין עוד שדרושה הסכמת משרד הבריאות על מנת להעביר למערכת תוצאות בדיקות. ואולם, דובר משרד הבריאות אמר ל"כלכליסט": "אני לא מכיר את הנושא".

המומחים חוששים: "מתן לצבא כלים לאיסוף מידע על אזרחים חפים מפשע - שערורייה"

המערכת שמציג בנט היא למעשה מערכת מעקב משוכללת שמזכירה את מערכת הדירוג של סין, המעניקה לכל אזרח ציון חברתי לפני ההתנהגות שלו, כאשר ציון גבוה מקנה זכויות מסוימות ונמוך שולל אחרות.

"כלכליסט" התקשה למצוא מומחה בתחום שלא נחרד כששמע על המערכת החדשה, כאשר לכל ברור שמדובר בעליית מדרגה בכל הנוגע להפעלת מאמצי ריגול, מעקב ומשטור נגד אזרחים בחסות מצב חירום זמני. תוך שמוענק להם יחס שהיה שמור עד עתה לאויבי המדינה.

"הפעלת הצבא לצורך בניית אפליקציה לאיסוף מידע על אזרחים, שהם אינם עבריינים ובטח שלא אויבים, אלא בסך הכול חולים פוטנציאליים, היא לא פחות משערורייתית", אמרה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה. "בנט לוקח את דרכי ההתמודדות מול אויבים ומפנה אותם מול אזרחים. בקורונה צריך להילחם במיטב האמצעים הטכנולוגיים, אך יש לפתחם תוך שמירה על הזכות לפרטיות – ולא לראות בה מכשול שיש לדלג מעליו. כאשר שר ביטחון מורה למערכת הביטחון לפתח אפליקציית דירוג חברתי של אזרחים ורק אחר כך פונה ליועץ המשפטי לממשלה לבקש אישור הוא עושה מעשה לא חוקי. גם במצב חירום. איש לא ביקש מבנט להעמיד אותנו בשורה אחת עם סין המדרגת את האזרחים לפי צבעים ולפי דרגות".

עו"ד חיים רביה, ראש קבוצת האינטרנט והסייבר במשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, ציין שהפרטים, כפי שמציג אותם בנט, מעלים שאלות מדאיגות רבות "איזה מידע ייאסף, על ידי מי, באיזה מערכות מחשב יאוחסן ויעובד, האם תהיה זיקה פרטית למידע הזה, כמה זמן הוא יישמר ולמי יועבר ובפרט מה תהיה בכך מעורבותה של NSO. המערכת של בנט מבקשת לתת ציון הדבקה לכל אזרח. למה צריך ציון כזה ובמה הוא מקדם אותנו לעומת מערכת ההתחקות של השב"כ - לא ברור. לעומת זאת ציון כזה מהדד את הציונים שהמשטר הסיני נותן לאזרחיו", הוא אמר ל"כלכליסט".

פרופ' קרין נהון מהמרכז הבינתחומי בהרצליה הוסיפה: "האם אנחנו רוצים שהנתונים המאוד חריגים של איכון האזרחים על ידי השב״כ (שזו סוגיה בפני עצמה) יעברו למערכת שכזו, ובשילוב של נתונים אישיים ורגישים נוספים ייצרו דירוג של אזרחים – מי מדביק יותר ומי מדביק פחות? גם בזמן קורונה, מהלך שכזה הוא מהלך דורסני ומסוכן".

אופק אמר שהוא חושש שהשימוש בכלי זה יתרחב במהירות גם למטרות אחרות. "לכלים הללו יש נטייה להשתרש", הסביר. "אפשר לעקוב אחרי חולי קורונה, אז למה לא אחרי פושעים, ואם פושעים אז למה לא אחרי בעלים לא נאמנים, או סתם תלמידים שהחליטו לא ללכת לבית הספר. זה לא תיאור דיסטופי, זו המציאות. רוצים לנצח את הנגיף? בשיתוף פעולה ועזרה הדדית, תוך כבוד עצמי, שהודגמו באפליקציות כמו המגן. רוצים לפורר את הסולידריות החברתית? תכניסו חברות ריגול והלשנות שישברו אותנו מבפנים".

"לחברת NSO מוניטין שלילי"

אחת הסוגיות המטרידות בהקשר זה היא השילוב של NSO בהליך הפיתוח של האפליקציה. עשרות דיווחים בשנתיים האחרונות הציגו את מפתחת תוכנות הריגול הישראלית כחברה שזכויות הפרט והאזרח לא נמצאות בראש סדר העדיפויות שלה: התוכנה שלה שימשה לריגול אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם ומתנגדי משטר ונמכרה לשימוש של משטרים דכאניים דוגמת ערב הסעודית.

"מדוע חברה פרטית כמו NSO, ששמה קשור לאירועים שונים של רדיפת מתנגדי משטר, עיתונאים וכדומהו, שמפעילה תכנת ריגול חודרנית ופולשנית, קשורה לפיתוח שכזה?" תמהה נהון. "חסרים למשרד הבטחון, למפא״ת וליחידת התקשוב אנשים מוכשרים, יכולות וטכנולוגיות? הסיבה היא שכנראה מתכננים לשלב את נתוני השב״כ, ביחד עם אלה של משרד הבריאות וביחד עם נתונים נוספים שאותם קוצרים מהרשתות החברתיות או מספקי תוכן/תקשורת/רשתות על כל אחד מהאנשים. שילוב הנתונים יהיה חשוף גם לאנשים רבים וגם ל-NSO".

רבייה הוסיף: "חבירה של משרד הבטחון לחברת NSO שהתמחותה במערכות ריגול לחדירה לטלפונים סלולריים ומחשבים ושזכתה למוניטין שלילי לאחר שכלי התוכנה שלה שימשו משטרים לא דמוקרטיים לתקיפת אנשי אופוזיציה ופעילי זכויות אדם, היא ביטוי לחוסר רגישות ציבורי ואטימות שאין כדוגמתם, בתקופה שאנשים מנסים בכל כוחם לאזן בין הפרטיות לעצם החיים".

סוגיה בעייתית אחרת היא ההטיה האפשרית של מערכות בינה מלאכותית מסוג זה, שעלולות לדרג אזרחים מסוימים ברמת סיכון גבוה גם כשאין לכך הצדקה. כשלוקחים מערכות בינה מלאכותית ומשלבים אותם בנושאים חברתיים, יש סכנה שהמערכות הללו יגדילו הטיות שקיימות בתוך החברה", הסבירה נהון. "כך למשל, סביר להניח שאיש למשפחה מרובת ילדים יזכה במערכת למספר גבוה יותר, כי הוא חשוף לאנשים רבים יותר ביומיום (בני משפחתו). האם זה אומר שהוא חולה? או שהוא ראוי להיות מבודד? מי יוכל לערער על כימות החיים שלנו למספרים בין 1 ל-10?".

שוורץ אלטשולר אמרה שהפתח לפגיעה לרעה בהקשר זה רחב במיוחד: "בסין שקללו גם מוצא ואזור מגורים על-מנת לדרג את האוכלוסייה, ונשאלת השאלה האם גם כאן יינתן ציון שונה ליהודים ולערבים, למשתכרים גבוה או נמוך, לחרדים אל מול האוכלוסייה הכללית, ומה באשר לעמדה פוליטית או לדפוסי הצבעה. זו התוצאה כאשר נותנים לאלגוריתם להחליט. מידע הוא כוח ובידי מי שיש ברשותו מידע מהמון מקורות יש המון כוח, ואפליקציה מהסוג הזה, שנותנת ציונים לאזרחים, היא אפליקציה של שליטה, והפיתוי להשתמש בה כלפינו לצרכים אחרים ביום שאחרי הקורונה יהיה גדול. פוליטיקאים וגם ארגוני הביטחון פשוט לא יעמדו בו".

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3804876,00.html

=/=/=/=/=/=/

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NightKnight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.4.15
6496 הודעות, 30 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:52   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. זו הסיבה האמיתית ל''מגיפה''  
בתגובה להודעה מספר 2
 

כל 8 -20 שנים יש ארוע עולמי גדול שבעקבותיו הממשלות מהדקות את טבעות החנק


30 שנות חיסיון ואנחנו אמורים להזריק בלי לשאול מה מסתירים מאיתנו? על פרשת ילדי תימן הטילו חיסיון כזה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רשימו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.4.20
3228 הודעות, 41 מדרגים, 69 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    16:03   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. ולהלן התייחסות של ''המכון לדמוקרטיה'' למערכת החלומות של בנט למעקב והריגול על אזרחי ישראל:  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
* להזכיר - מדובר בזמן שבנט כיהן כשר הביטחון - נכון להיום מאוד ייתכן שהמערכת הזאת פועלת כבר בפועל ו"בשיא תפארתה"..

=/=/=/=/=/

נספח א':

מקרה בוחן: המערכת שהוצגה על ידי שר הביטחון נפתלי בנט

המערכת שהוצגה על ידי שר הביטחון סובלת ממספר כשלים מהותיים, ההופכים אותה למקרה בוחן מצער כיצד אין לפעול.

המערכת, שפותחה על ידי חברת איסוף המידע NSO , מכונה Fleming ומבוססת על מידע מיקומים, אשר יושג בדרך שכרגע איננה ידועה. אימון המערכת נעשה על מידע מיקום פרסומי כלומר על מידע שנלקח מברוקרים – הסוחרים במידע שנאסף באמצעות אפליקציות סלולריות שלהן מאפשרים המשמשים לאסוף נתוני מיקום.

כמובן ששימוש כזה חורג מעיקרון צמידות המטרה ומהסכמתם החופשית של המשתמשים, שלא ניתנה למטרות מעקב על ידי מערכות ביטחון.

במערכת מוצגים הנתונים בדרך אינטואיטיבית ובאמצעות מפות חום. הדבר מאפשר לעקוב לאן אנשים הולכים, את מי הם פוגשים, לכמה זמן והיכן. במערכת עצמה אנשים אינם מזוהים לפי שם או פרטים אחרים אלא לפי מספרים ("חולה מס' 74 "), ואחר כך, ככל שרשויות הבריאות זקוקות לכך, הן יכולות להמיר את המספר בזהות, כלומר לבצע רה אנונימיזציה. -

המערכת מעניקה למשתמש שלושה שירותים עיקריים:

א. איתור וניתוח מעגלי הדבקה, במעגל שני ושלישי, בהסתמך על מיקום מפגש ומשך מפגש עם חולים מאומתים. כך אפשר להודיע לחבי בידוד על חובתם להיכנס לבידוד.

ב. יצירת "מפות חום" וניתוחי ניבוי היכן קיימים מוקדי התפרצות (ממיקום ספציפי שבו נדבקו אנשים רבים כגון מסעדה, סופרמרקט או בית כנסת ; בשכונות ובערים).

ג. יצירת "דירוג הדבקה", בציון שבין 1 ל - 10 , לכל אזרח. מערכת זו מבוססת כרגע על חישוב אלגוריתמי של מעקב מיקום וזמן השהיה של כל אדם בקרבת חולה והיא מיועדת להכרעה מי יצטרך לעבור בדיקה לגילוי המחלה.

הבעיות המתעוררות:

1. להבדיל ממה שפרסם שר הביטחון, לא מדובר במערכת שפותחה על ידי הצבא או מפא"ת אלא במערכת שפותחה על ידי חברת NSO . נקל לראות זאת בממשק הגרפי הזהה למה שהיא מציגה למדינות שונות שלהן היא מבקשת להציע את המערכת 1 (והדומה, כך לפי פרסומים, לממשק של מערכת פגסוס, מוצר הדגל של NSO).

גם הסתרת שמה של חברת NSO לכתחילה, היתה שגויה. שקיפות נדרשת גם בעת הזאת, בוודאי ביחס לשאלה מי פיתח את המערכת.

2. חברת NSO ידועה כחברה הפועלת במחשכים ויש לגביה מחלוקת ציבורית קשה בעולם, שהתבטאה בדו"חות של הרפורטר לענייני פרטיות וחופש ביטוי של האו"ם וכן של ארגוני חברה אזרחית בעולם, ובתביעות אזרחיות על ידי חברות גדולות וארגוני זכויות אדם. במדינת ישראל יש עשרות חברות העוסקות בניתוח מידע בקנה מידה רחב, בין אם מדובר בחברות ישראליות ובין אם מדובר במרכזי פיתוח של חברות בינ"ל כגון IBM ומייקרוסופט. אף שככל הנראה מדובר במערכת טובה, מכל מקום החשש של whitewashing בחסות המדינה הוא חשש קיים.

3. דרך הפעולה משקפת כשלים חמורים בהתנהלות שר הביטחון, שבראשם:

היעדר היוועצות עם מערכת הבריאות (היעדר הוכחת נחיצות);

היעדר היוועצות עם הייעוץ המשפטי לממשלה (היעדר בדיקת חוקיות);

חשש לניגוד עניינים בשל יחסי קירבה עם ראשי חברת NSO (עבירה על כללי המשפט המנהלי החלים, למיטב הבנתנו, גם בעת חירום).

4. מן הפרסומים לא ברור מהו הדאטה שישמש לתפעול המערכת. אולם, בנט מתאר מערכת מרכזית של משרד הביטחון וצה"ל, שלתוכה "נשפוך את כל המידע", כלומר, הוא מניח שיקבל גישה לנתוני האיכון של השב"כ. אמירה זאת מנוגדת לכל הצהרות המדינה, הן כלפי בג"ץ הן כלפי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת הן כלפי הציבור, לפיהן לא ייעשה שום שימוש נוסף במידע ובוודאי שהוא לא יועבר לשום רשות אחרת מרשויות המדינה.

5. גם אם המידע במערכת הוא אנונימי, קיימת יכולת קלה יחסית לבצע זיהוי חוזר. כאשר מדובר על מערכת המקבלת, למשל, את נתוני האיכון של "חולה מס' 74 " ארבעה עשר יום אחורה, היכולת שלה לבצע זיהוי חוזר היא גבוהה. אפשר לדעת להיכן חזר החולה כל לילה כדי לישון, מהו מקום העבודה שלו ועוד.

6. מערכת "דירוג ההדבקה" תוכל להפוך בקלות למערכת "דירוג חברתי". זאת, משום שאפשר להוסיף לה בנקל משתנים נוספים (החל בגיל, מין, היסטוריה רפואית, מוצא, עובר במצב דתי, קשרי משפחה, מיקום גיאוגרפי, מקום עבודה, וכלה בעמדה פוליטית); ואף שהיא מיועדת כרגע להכרעה מי יצטרך לעבור בדיקה לגילוי המחלה, ניתן יהיה להשתמש בה בהמשך לצורך הכרעה, למשל, מי יוכל לצאת מהבית ומי לא ולהיכן.

מדובר למעשה בפעם הראשונה שבה ייעשה שימוש במערכת דירוג חברתי מבוססת בינה מלאכותית במדינת ישראל, וזאת מבלי שיש קנה מידה חוקי או אתי לפקח על כך; מבלי שהתקיים דיון ציבורי בהשלכות ובעיקר מבלי שהוכח הצורך הבוער בכך. אנו חוששות מאד ממדרון חלקלק שבו הן מערכת הביטחון והן – פוליטיקאים לא יוכלו לעמוד בפיתוי לעשות שימוש במערכת לצרכים נוספים בהמשך.

7. תוכנית בנט מבקשת להמשיך ולהשאיר את הטיפול במידע הפרטי הרגיש על אודות אזרחי ישראל בידי מערכת הביטחון, ויתרה מכך, להעביר מידע מן השב"כ אל הצבא ומשרד הביטחון. נזכיר כי מדובר במידע רגיש על אודות אזרחים שאינם עבריינים, חשודים, אויבים או דיסידנטים. לכך יש השלכות קשות בכמה מישורים.

(1) העצמת הביטחוניזציה של משבר שהוא בבסיסו משבר אזרחי ולא בטחוני.

(2) מערכת הביטחון ומשרד הביטחון הם גופים שהשקיפות לגביהם מועטה. כך, לא יוכלו אזרחים להיות חשופים לבאק- אנד של המערכת, להליכי הרכש והמיכרוז, לשימושים הנוספים ועוד, והפיקוח הציבורי עליהם יהיה דל.

(3) מדובר במשבר תפיסתי בתוך ארגוני הביטחון עצמם. ארגונים אלה הורגלו לעבוד תחת כללים הנוגעים לטיפול באויב חיצוני ומערכת ההגבלות החלה עליהם מצומצמת בהרבה מזו של מערכות אזרחיות. הפעלת סמכויותיהם נגד אוכלוסיית אזרחי ישראל יוצרת צורך בשינוי מהותי של הכללים וההגבלות המוטלים עליהם.

8. הואיל וכל הצגת המערכת נעשתה בחופזה ומאחורי מסך ההסתרה הביטחוני, אין בידינו לדעת מי יהיה חשוף למידע, איך יתבצעו שמירתו והחזקתו, אבטחתו ומחיקתו בסיום המשבר. נזכיר כי מדובר במשבר אזרחי, וכי במדינות אחרות הוכח שהשקיפות משחקת תפקיד הכרחי בשימוש בטכנולוגיות מעקב.

9. כפי שנכתב בהודעת השר בנט הוא מקווה שהמערכת תופץ בעולם בעקבות השימוש בה בישראל. נזכיר, כי אין כל סיבה שהמידע הפרטי על אודות אזרחי ישראל ישמש לשולחן הניסויים של כל אזרחי העולם. איש לא ביקש רשות להשתמש במידע לתכלית הזאת, והדבר טעון דיון ציבורי והתייחסות בכללים.

עם זאת, לתפיסתנו אין לשלול באופן מוחלט את השימוש במערכת אלא להתנות אותו בהתקיימות התנאים הבאים:

1. הסרת מרכיב הדירוג החברתי מן המערכת.

2. התקשרות ישירה ושקופה בין משרד הבריאות לבין החברה הפרטית, ללא חסות או תיווך או הפעלת משרד הביטחון או הצבא.

3. שימוש בנתוני מיקום ואיכון שלא יגיעו מן השב"כ אלא מחברות הסלולר, בהליך שייקבע מול משרד הבריאות.

4. עמידה בכללי התקשרות תקינים כפי שפירטנו לעיל.

5. עמידה בכללי עיצוב לפרטיות, הגנת פרטיות ואבטחת מידע כפי שפירטנו לעיל.

מקור: (קובץ PDF)

https://www.idi.org.il/media/14258/nispah1.pdf

=/=/=/=/=/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NightKnight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.4.15
6496 הודעות, 30 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    16:12   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. לא סומך עליהם בפרומיל שלא יפעילו את הדירוג החברתי תחת קונץ אחר  
בתגובה להודעה מספר 14
 

זו המטרה העולמית כרגע, הפעלת עינו של האח הגדול בגלוי, ודירוג אנטי חברתי


30 שנות חיסיון ואנחנו אמורים להזריק בלי לשאול מה מסתירים מאיתנו? על פרשת ילדי תימן הטילו חיסיון כזה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Applesheep
חבר מתאריך 26.8.21
792 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:54   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. קראתי שאיילת שקד קשורה לNSO? יש בזה משהו או סתם ספין?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Q לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.10.01
36190 הודעות, 156 מדרגים, 304 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:54   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. משטרת ישראל ''על האש'' כבר הרבה זמן, לאחר שהאזרחים גילו שמדובר בשלוחה של ארגון פשע.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Raz Berman
חבר מתאריך 10.1.22
293 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:56   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. העולם המערבי מתחיל להבין שישראל מובילה בכל מה ש''חשוב'' - מס' הזריקות, מס' המאומתים, אחוז המצותתים, וכו' וכו'  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ולחשוב שרק לא מזמן, לפני המגיפה המהונדסת הזו, היינו מובילים רק בהייטק
ממש "אור" לגויים אנחנו..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.19
11082 הודעות, 29 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    14:58   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. כלכליסט הוא עיתון כלכלי מבית ''ידיעות אחרונות''. ארנון מוסז הוא בעל השליטה ויו''ר מועצת המנהלים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בקבוצת "ידיעות אחרונות".

עפ"י ידיעות בתקשורת ארנון מוזס נמצא בימים אלה במגעים עם הפרקליטות על הסכם טיעון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המעיר
חבר מתאריך 3.3.08
14503 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:28   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אני בעד המערכת הזו . לא מבין מה הבעיה לנורמטיבים ? כך ימגרו את הפשיעה על צורותיה . אני 100% תומך פגסוס  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מי שמפחד יש לו על מה לפחד .
זה העתיד .
מי שלא רוצה מעקבים מוזמן להשתמש בטלפון קווי ולהתנתק מהעולם הווירטואלי .
יש להשלים עם התוכנה והיכולות האלה
ולפעול לכך שיהיו חסמים שימנעו פגיעה בזכות הפרטיות שכבר אינה קיימת ב 2021.
אם לא פגסוס אז תיקטוק ישאב לכם את המידע או אפליקצית השד בש או פייסבוק או וואטס אפ או כל השאר שאתם כל היום מאשרים להם הרשאות בנייד


המרחם על ערבים מצפה לו הכחדה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
jointil לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
1379 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:33   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ונניח לרגע שאיזה שוטר נדלק על הבת שלך  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
ויש לו במקרה גישה למערכת הזאת. איזה כייף לו לצותת לה לדעת מה היא אוהבת. איזה תמונות היא שולחת לחברים שלה. מדליק ביותר!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המעיר
חבר מתאריך 3.3.08
14503 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    16:09   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. והיום הוא לא יכול ? נו באמת . די לטמון הראש בחול . גם עובד גוגל פייסבוק או ווייז יכול לדעת הכל עליך  
בתגובה להודעה מספר 9
 


המרחם על ערבים מצפה לו הכחדה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
היטש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.9.16
17043 הודעות, 94 מדרגים, 175 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:32   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אל תגלו להם כלום! לא...כי הם עדיין מתייחסים למשטרת ישראל כאל ארגון לגיטימי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


מכיכר טייאנמן שבמזרח ועד למדשאות המוריקים שבסיליקון וואלי, מסך ברזל של חשכה שמאלנית ירד על העולם!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Law לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.18
10430 הודעות, 91 מדרגים, 178 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:36   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. העולם החופשי התרגל לנוחות בעשרות השנים האחרונות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל לא לעולם חוסן, אופנסיבת הפרוגרס נלחמת את מלחמתה מבפנים נגד כל הזהויות, המהויות והחירויות.

כל עוד נמשיך לאהוב את הנראטיב והשקר שכוחות השעבוד מוכרים לנו, המחירים שנשלם כולנו בעולם החופשי יהיו גדולים יותר ויותר.


אופנסיבת הפרוגרס תחסל את זהות העולם החופשי, והקומוניזם והאיסלאם בתורם יחסלו את אופנסיבת הפרוגרס על שליטתה בעולם החופשי…

כדאי לנו להתעורר, אני מקווה שלכל הפחות עם ישראל יתעורר, גם אם נראה שלא כך הדבר, במדינת ישראל אנו אוהבים את הנראטיב והשקר, ולא רחוק היום שהשטיח כולו יבער מכל כיוון אפשרי.


Every actual State is corrupt. Good men must not obey the laws too well.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
23541 הודעות, 148 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:38   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. מצויין, העולם רואה כמה אנחנו מדינה רקובה ומושחתת שלא מביישת אף רפובליקת בננות. המסכה יורדת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
menahem לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
11278 הודעות, 50 מדרגים, 91 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    15:59   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אני רוצה להחליף חברה ששומרת עלי, נמאס מהשירות של המשטרה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מישהו מכיר איזה משפחת פשע או משהו שמציעה שרותי ביטחון?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המעיר
חבר מתאריך 3.3.08
14503 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    16:12   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לכל חברי רוטר שמתנגדים לפגסוס כדאי שתצאו מרוטר כי האתר עוקב אחריכם ברשת עם קוקיז  
בתגובה להודעה מספר 0
 

כמה צביעות או חוסר ידע או סתם סיסמאות


המרחם על ערבים מצפה לו הכחדה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רשימו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.4.20
3228 הודעות, 41 מדרגים, 69 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    16:58   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אתה משווה ''קוקיז'' ליכולת להאזין לכל שיחות הטלפון שאתה מנהל + כל ההתכתבויות שלך עם אנשים אחרים + סרטוני וידאו  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
שאתה שולח לאחרים ומקבל מאחרים + הפעלת מצלמת הטלפון שלך בלי ידיעת שמתעדת אותך ואת מעשייך + הפעלת המיקרופון שלך בלי ידיעתך והסכמתך וכך להאזין לכל דבריך ודברי אנשים אחרים שנמצאים ברדיוס של הטלפון שלך + מיקום מדויק של כל מקום בו אתה נמצא בצורה פיזית - וכל זה נעשה כאמור בלי רשותך ואף בלי שתהיה מודע לכך שיש עלייך מעקב כזה טוטלי ובלי שום יכולת לדעת שהמכשיר שלך נשלט על ידי מערכת המעקב של "פגסוס" - לכל זה תוסיף הצלבה מידע של התיקים הרפואיים שלך - השכלה שלך - מצבך הפיננסי - ביטוח לאומי - ביטוים פרטיים וכו' וכו' - אז להשוות את כל זה לאיזה "קוקיז" שאתה יכול לשלוט עליהם ו"הנזק" היחידי שהם יכולים לגרום לפרטיות שלך זה להתאים לך פרסומות בהתאם לאתרים בהם אתה גולש?? - אין ממש מקום להשוואה בין שני הדברים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המעיר
חבר מתאריך 3.3.08
14503 הודעות
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    18:12   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. קוקיז עדיין מפר פרטיות אבל מה עושה פגסוס שגוגל לא עושה ?  
בתגובה להודעה מספר 19
 


המרחם על ערבים מצפה לו הכחדה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלי5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.12.20
1782 הודעות, 7 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשפ''ב    16:43   19.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. לכל מי שזלזל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ב"אמצעים אלקטרוניים מיוחדים" שדוברות משטרת ישראל הוציאה בכל הודעה
אז כן,מסתבר שהם ממש מעודכנים כמו השבכ.
רק לא הבנתי למה אין להם אחוזים הרבה יותר גבוהים של פענוח עם יכולות כאלו גבוהות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות