משרד החינוך "מעודד" מורים לקיים הוראה היברידית, פרונטלית ומקוונת, אולם הנהגת ההורים הארצית טוענת: צוותי חינוך רבים לא פועלים באופן זה בשל התנגדות ארגוני המורים - והמשרד לא כופה את המהלך עליהם מחשש לעימות. הסתדרות המורים: "שידור השיעורים פוגע בפרטיות המורים"
אדיר ינקו, תמר טרבלסי חדד|07:15
כיתת לימוד כמעט ריקה(צילום: אלעד גרשגורן)
החלטת הממשלה לסיים את מתווה הבידודים פוגשת את מערכת החינוך במציאות בלתי אפשרית: בקרוב אמנם מי שנחשף למאומת לא יידרש להיכנס לבידוד, אבל עד אז נמצאים לפחות 200 אלף תלמידים בבית - כולל כאלה שנדבקו - ומפסידים לימודים. מצב זה יוצר, בין היתר, פערים בין מי שנמצא בכיתה למי ששוהה בבידוד, אחרי שנתיים של משבר חינוכי ולימודי מתמשך.
המציאות המתאגרת של הגל החמישי נובעת גם בשל התנגדות ארגוני המורים לקיים למידה מרחוק במקביל להעברת השיעורים בכיתה. משרד החינוך הודיע כי הוא מעודד מורים לקיים הוראה היברידית, פרונטלית ומקוונת, על מנת לאפשר לתלמידים שנמצאים בבידוד ללמוד יחד עם חבריהם שבכיתה, אולם המשרד אינו מחייב לעשות זאת, והשאיר את ההחלטה לשיקול דעתם של המורים. ארגוני ההורים מוחים נגד מדיניות משרד החינוך בנושא, וטוענים כי הוא לא מחייב את בתי הספר לקיים הוראה היברידית בשל הרצון לשמור על "שקט תעשייתי" מול ארגוני המורים, וזאת למרות שהילדים צברו פערים גדולים לאורך משבר הקורונה.
"הגיעה העת להביא את הקדמה לבתי הספר". ח"כ השכל(צילום: מוטי קמחי)
בשל כך פנתה הנהגת ההורים הארצית ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא. יו"ר הנהגת ההורים, מירום שיף, ציין בפנייתו כי מדי יום נותרים בבית מאות אלפי תלמידים - מאומתים, מבודדים, כאלה שנמצאים בקבוצות סיכון ואחרים שהוריהם נמנעים מלשלוח אותם ללימודים מחשש שיידבקו. לדברי שיף, הורים רבים ביקשו לקיים למידה היברידית, אבל הנהלות בתי הספר מסרבות בעקבות הנחיית הסתדרות המורים לא לשתף פעולה בלמידה משולבת ולא לשדר לבתים את השיעורים. שיף תוקף את עמדת הסתדרות המורים שהלמידה המשולבת פוגעת בפרטיות המורים.
הנהגת ההורים הארצית מבקשת מוועדת החינוך להתערב ולקבוע מנגנון לקיום למידה משולבת בצורה מחייבת וברורה. בפנייתו ציין שיף ש"משרד החינוך אינו יכול להנציח מצב שבו ההורים נותרים לבדם עם הצורך להתעמת בנושא עם הצוות החינוכי. אנחנו נמצאים בשיאו של גל ולא יכולים להמתין עוד ועוד עד הסדרת הנושא".
ח"כ השכל, יו"ר ועדת החינוך, אמרה בתגובה: "יתרונותיה של הלמידה ההיברידית עלו לא פעם בדיוני הוועדה. מערכת החינוך נשארה כמעט ללא שינוי בחלוף השנים, והגיעה העת להביא את הקדמה לבתי הספר ולאפשר לתלמידים לקבל חוויה לימודית שתואמת את העידן של ימינו".
"מי ששומר על הנכדים בסוף זה סבא וסבתא, שהם בסיכון הכי גבוה". פרופ' רהב(צילום: אביגיל עוזי)
במערכת הבריאות יש תומכים בביטול הבידודים בבתי הספר החל מיום חמישי. על רקע ההתפשטות הנרחבת של האומיקרון אומרים בכירים כי לבידודים אין שום משמעות, וכי הם גורמים נזק נפשי לילדים וגם להורים.
"אני מדברת על זה כבר לא מעט זמן", אמרה פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "ההורים לא יכולים לעבוד ויוצא מצב מטורף שמי ששומר על הנכדים בסוף זה סבא וסבתא, שהם בסיכון הכי גבוה. זה נכון שהכיתה הירוקה נכשלה, אבל זה קרה משום שההורים לא עמדו בתנאים ולא עשו בדיקות כמו שצריך. אני מאוד מקווה שעכשיו זה יהיה יותר מסודר ויותר יעיל".
מהסתדרות המורים נמסר: "מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הנחתת את המורים לא לשדר את השיעורים מהכיתה לתלמידים שנמצאים בבית, משום שמדובר בפגיעה בפרטיות שלהם וכן ומהלך שמנוגד לפסיקת בג"ץ".
https://www.ynet.co.il/news/article/hkqxhkcay
חבר מתאריך 18.9.16
34608 הודעות, 134 מדרגים, 256 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.11.20
1259 הודעות, 7 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
42958 הודעות, 183 מדרגים, 341 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.6.18
7978 הודעות, 41 מדרגים, 33 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
אה זה לא אפשרי, כי התלמידים מאומתים...
איזה ארגון בדיחה ארגון המורים..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.19
6534 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.17
975 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
תמשיכו למסכן אותם כל השנים, להיות סולידרים איתם בכל דרישת שכר ואז תגלו שהם כל מה שמעניין אותם זה לא חינוך ילדנו אלא שכר ותנאים בלבד.
הענף היחידי במשק שלא נרתם בכלום למאבק בקורונה ורק שם רגליים כל הזמן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
42958 הודעות, 183 מדרגים, 341 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מסורים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.12.13
5377 הודעות, 16 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מעדכן אתכם בחידושים שבעולם הרכב. אשמח לדירוג חיובי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.12.17
2701 הודעות, 20 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.4.20
1087 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מי מבטיח שישתפו פעולה עכשיו??
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
114722 הודעות, 275 מדרגים, 454 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בגלל מקרים מן הסוג הזה: https://www.ynet.co.il/news/article/HkCPiJzUv
ובקיצור, טיפוסים מפוקפקים שנכנסים כדי להציץ בילדים, ואולי לעשות שימוש עתידי בתכנים (החל בסחיטה ועד...).
לפני כשנה וחצי פורסם מקרה בו אדם כזה הצטרף לשיעור, ללא הרשאה מתאימה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.11.08
7262 הודעות, 64 מדרגים, 127 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מה ההבדל בין הפרטיות של הילדים לפרטיות של התלמידים?
חוץ מזה, רבים בקושי יודעים ללמד דרך הזום בלבד.
ללמד היברידי (חלק מהתלמידים בכתה, חלק בבית) יותר מורכב, דורש יותר מאמץ.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד