גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #734123 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 734123        
the hawk
חבר מתאריך 28.8.18
4257 הודעות
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    19:37   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מי באמת הרג את סגן עמית איטח? האח שהודה או האח שברח?  

 
  
גבר מסגיר את עצמו כנהג שהרג חיילת, אבל בחקירה צץ חשד שהוא בכלל לא היה במקום - ושהנהג היה בכלל אחיו. השאלות על התאונה שבה נהרגה עמית איטח ממשיכות להדהד: למה התוודה נאסר אסלאן? לאן נעלם אחיו ראפע? ואיך זה קשור לאביהם, פייסל "הגדול" אסלאן? במשפחה טוענים שהווידוי נמסר בכנות ושוללים כל מעורבות של האב, אבל במשטרה אומרים: "לא ייעשה צדק אם האח שהסגיר את עצמו יורשע"

https://www.mako.co.il/pzm-weekend/Article-98f0f4c69005f71026.htm
שי לוי, ליאור שלו | מגזין mako


הבוקר עמד לעלות כשגבר צעיר התייצב ביחידת בוחני התנועה המרחבית בעכו, ואמר שהוא מבקש להסגיר את עצמו לידי המשטרה. הגבר סיפר שסמוך לחצות באותו לילה הוא נהג ברכבו הפרטי, פגע חזיתית ברכב אחר ונמלט מזירת האירוע. הגבר, נאסר אסלאן בן ה-27, נשוי ואב לשניים, נעצר ונלקח לחקירה.

השוטרים ידעו מיד במה מדובר. עברו בסך הכל מספר שעות מאז שצוות של מגן דוד אדום דיווח על התאונה הקשה בכביש 889, סמוך ליישוב יערה. רכב מסוג קיה סטה מהנתיב ביציאה מעקומה ימינה, חצה קו הפרדה לבן והתנגש חזיתית ברכב מסוג יונדאי. כתוצאה מההתנגשות נהרגה עמית איטח ז"ל, בת 20, קצינה בצה"ל. שני צעירים שהיו איתה ביונדאי - גם הם חיילים, אחד מהם בן זוגה של איטח - נפצעו קשה.


פגע וברח. ראפע אסלאן, נאסר אסלאן ועמית איטח ז"ל | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המצולמים | עיבוד סטודיו mako


חוקרי המשטרה שהגיעו לזירת התאונה לא איתרו את נהג הקיה. הם כן ראו שם את חליל אסלאן, אחיו הצעיר (21) של נאסר, שתוחקר ושוחרר לאחר שלא נמצאו סיבות לחשוב שהיה מעורב בתאונה. שעות לאחר מכן, כשאחיו הסגיר את עצמו, השוטרים החליטו לעצור גם את חליל בחשד לשיבוש חקירה. בין לבין קרה דבר מוזר בחדר החקירות.

דקות לתוך מסירת גרסתו של נאסר הבחינו השוטרים בפגם מהותי בווידוי שלו: אין לו מושג מה קרה בכביש 889. "בלי להיכנס לפרטים, כי האירוע עדיין נמצא בחקירה, הגרסה שהוא מסר לא התיישבה עם הממצאים בשטח", מספר ערן (שם בדוי), קצין משטרה המעורה בתיק. "מהר מאוד התחלנו להבין שהוא לא הנהג הפוגע, ועכשיו אנחנו גם יודעים להגיד שהוא בכלל לא היה בזירה. אני אומר את זה בוודאות, על סמך כמה וכמה אינדיקציות".

האינדיקציות המדוברות כללו בין השאר פעולות טכנולוגיות כמו איכון טלפוני וניתוח ממצאי DNA. בדיקתם הובילה את החוקרים לחשוד שנהג הרכב בעת התאונה היה בכלל ראפע אסלאן, אחיהם הבכור של נאסר וחליל, עורך דין במקצועו. המשטרה החלה בניסיונות לאתר את ראפע עם חשיפת הממצאים הקושרים אותו לכאורה לתאונה הקטלנית, אבל מהר מאוד התברר שהאיש נעלם. "פשוט בלעה אותו האדמה", אומר ערן.

יש לכם הערכה לגבי מקום הימצאו?
"סבירות מאוד גבוהה שהוא לא נמצא בתחומי מדינת ישראל, ושהוא קיבל לצורך העניין סיוע מקרובי המשפחה שלו".

למה שאדם ייקח על עצמו את האשמה באירוע שהוא כלל לא נכח בו? בעולם התחתון קיימת פרקטיקה מקובלת של שימוש ב"קופים", פושעים זוטרים המשמשים מעין אנשי קש עבור הדגים השמנים, אבל האסלאנים אינם משפחת פשע. מדובר במשפחה מכובדת ומוכרת ששמה הולך לפניה, מילולית: אב המשפחה הוא פייסל "הגדול" אסלאן, הבעלים של "שוק פייסל הגדול" המצליח בנהריה. מה עשוי היה להוביל את בן הזקונים שלו לחפות על תאונה של בנו הבכור?

לקבור אחד, להציל את האחר
תושבי הצפון מכירים היטב את פייסל אסלאן, את אשתו נבילה ואת חמשת ילדיהם. ההצלחה העסקית של פייסל הגדול מכפר מזרעה הביאה למשפחה רווחה כלכלית ובניה מוכרים בין השאר באורח החיים הראוותני שלהם: לכולם יש חשבונות פעילים ברשתות החברתיות, והם מעלים אליהם תמונות מהבתים הגדולים שרכשו, מחופשות אקסקלוסיביות ובעיקר ממכוניות היוקרה שבבעלותם, תמונות שמקבלות משמעות צורמת מאז התאונה האיומה ב-6 בפברואר.

השוק הנושא את שמו של פייסל הוא מקום מפגש ליהודים, נוצרים ומוסלמים שפוקדים אותו מדי שבוע בקניות לשישי ובמפגשים חברתיים, ומשפחת אסלאן עצמה ידועה כמי שתורמת לקהילה - לבתי חולים, לנזקקים, לילדים בחינוך המיוחד. מי שנותן את הטון העסקי, המשפחתי והחברתי הוא פייסל הגדול בן ה-57, שקוטף כיום את פירות ההצלחה של שתי חברות למכירה קמעונאית שהקים בשנת 1993: "פייסל שיווק" ו"שוק פייסל הגדול". עם השנים הפכו העסקים לאימפריה כלכלית שמפרנסת את כל המשפחה, ושמנוהלת במשותף עם שני אחיו של פייסל, גאזי ויונס. מה שהחל כעסק קטן לשיווק ירקות ופירות מגלגל כיום מחזור שנתי המוערך בכ-300 מיליון שקלים; מלבד השוק בנהריה, לבני משפחת אסלאן יש גם אחזקות נדל"ן.

למרות אורח החיים הליברלי והמודרני של האסלאנים, מדובר במשפחה שמקיימת נורמות פטריארכליות מיושנות. "זאת משפחה מאוד ריכוזית, היא מזכירה את המשפחות הבדואיות מלפני 50 ו-100 שנים", מספר א', אדם שמכיר היטב את המשפחה. "פייסל הגדול שולט שם ביד רמה, והשליטה הזו היא בכל תחומי החיים, גם בדברים הכי קטנים שאפשר לחשוב עליהם".

מקורבים למשפחה מספרים שהסמכתו כעורך דין של ראפע, בנם הבכור של פייסל ונבילה, הייתה מקור עצום לגאווה משפחתית. כך גם ההתפתחות האקדמית של בנם האמצעי, סטודנט לרפואה שמתגורר בגיאורגיה, ושל שני הבנים האחרים שהשיגו תארים אקדמיים. היחיד מבין החמישה שלא רכש השכלה גבוהה הוא נאסר, מי שהסגיר את עצמו כנהג הפוגע. לדברי א', זה עשוי להיות המפתח להבנת ההתרחשויות כולן: "כל מי שמכיר את פייסל הגדול מבין שלתפיסתו יש לו ארבעה ילדים מוצלחים ואחד פחות מוצלח. כמו שהוא רואה את זה, ראפע הוא עורך דין מצליח ומשכיל שעשה טעות, אבל אסור להרוס לו את החיים. אז אני מאמין שבלי שום בעיה הוא מקריב את מי שפחות טוב בעיניו, פחות מוצלח".

במשפחת אסלאן מכחישים מכל וכל את הטענות הללו, אבל א' טוען: "פייסל החליט לקבור את החיים של הבן שלו כדי להציל בן אחר".

אתה יודע שזה קרה או משער?
"בואו נגיד ככה, זה לא צריך להפתיע אף אחד בהתחשב במה שמקובל במשפחה הזאת. פייסל הגדול הוא אדם מבריק, איש עסקים מהטובים שיש בכל המגזר. מתייחסים אליו כאדם נבון מאוד וככה הוא גם רואה את עצמו, אז וואלה, אם הוא קיבל החלטה - מבחינתו אין אף בן אדם שיודע יותר טוב. אני מאמין שחלק מהעניין זה שהוא ידאג לאישה ולילדים של נאסר, שלא יחסר להם כלום. הוא גם ידאג לעורכי דין הכי טובים בישראל כדי שנאסר ישב כמה שפחות. כמה זמן זה יהיה, חמש שנים? שש? בסדר. זה עדיף מאשר להרוס את החיים של אחד הילדים המשכילים".

לא בשם האב
ערן, קצין המשטרה, אומר שהדברים של א' מהדהדים מסקנות שעלו בחקירה - בין השאר סביב מעצרו של פייסל הגדול בחשד לשיבושה. "אנחנו חושבים שפייסל, בשיקול מאוד קר, החליט כנראה שלנאסר אין עתיד מבטיח כמו לראפע ולשאר הילדים, אז הוא החליט להקריב אותו ואין במשפחה מי שיערער על ההחלטה. ממה שאנחנו מבינים, ראפע הוא גם הבן שהכי קרוב אליו ואהוב עליו. אלה דברים שעלו כבר בליל התאונה, כשהתחלנו להבין שחליל מעביר מידע ממה שקרה בזירה. ההערכה שלנו היא שהוא העביר את המידע לפייסל".

"הטענה שמר פייסל מנהל את ה'עסק' (שיבוש החקירה – ש.ל, ל.ש) מעט מקוממת", אומר עו"ד משה גלעד, המייצג את פייסל אסלאן לצד עו"ד שלומי שרון. "יש בה קונוטציה של מעין ניהול ורצון ולהבריח את בנו, והדבר רחוק מהמציאות כרחוק מזרח ממערב. מלכתחילה הוזמנו לחקירה האב ושלושת הבנים שלו, והם הגיעו כנדרש. אגב, הם לא הסגירו את עצמם, הם זומנו לחקירה. בימים הראשונים האב בכלל לא נעצר, לאחר מכן היה יום אחד במעצר ושוחרר עם בקשה של המשטרה לסייע ולעזור בהסגרת בנו ראפע. הוא עשה כפי שהתבקש, לא מתוך אהבת מרדכי, אלא כי הוא רוצה שבנו יהיה איתו. פייסל כל הזמן חוזר ואומר: 'אם הבן שלי ביצע את העבירה הזו הוא צריך לתת את הדין, ואם לא ביצע - אז הוא ייצא נקי'. הדבר הזה מתקשר עם טענת המשטרה מתחילת החקירה, שנאסר הוא זה שנהג ברכב. רק לאחר מכן המשטרה שינתה את הטענה ואמרה שראפע הוא מי שנהג".

פייסל יודע איפה ראפע?
"כשפייסל שוחרר עם בקשת המשטרה לאתר את בנו, הוא פעל כדי שבנו יהיה לידו ולא יהיה אדם נרדף. הוא דאג לו וגם שלח פורצים לדירה של ראפע, שיפרצו ויבדקו שלא קרה לו משהו. לאחר מכן הוא נעצר שוב, אבל בערר שהגשתי לבית המשפט התקבלה הטענה שמדובר במעין בן ערובה, על אף שהשופט לא כתב זאת במפורש. אמרתי לבית המשפט המחוזי שאעשה כל מאמץ, יחד עם פייסל, לאתר את ראפע ולהביא אותו לחקירה. מאז ועד היום, האב עושה לילות כימים כדי לשלוח אנשים לכל קצווי הארץ בניסיון לאתר את ראפע".

קצין במשטרה אומר לנו שפייסל העדיף להקריב את הבן הפחות משכיל, הפחות אהוב.
"פייסל לא הקריב אף בן. מעבר לזה, נניח שנאסר הודה בנהיגה והמשטרה לא מקבלת את זה - היא זו שרוצה את ראפע. זו בקשת המשטרה, לא בקשתו של פייסל".

נכון לכתיבת שורות אלו, לא ברור היכן נמצא ראפע אסלאן. "מדובר בעורך דין שמכיר היטב את המערכת המשפטית וגם את עולם החקירות", אומר ערן. "מאוד יכול להיות שהוא נמלט לתקופה, ובסיומה הוא יחזור ויסגיר את עצמו - אם יחשוב שבזמן הזה נעשו פעולות שיקשו על ההרשעה שלו. זאת אחת מהסברות שלנו כרגע".

חשיבה של ארגון פשע
לפי בקשת המעצר של נאסר אסלאן, הוא נחשד בהפקרה לאחר פגיעה, המתה בקלות דעת, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים, מהירות בלתי סבירה וסטייה מנתיב הנסיעה. בעוד שהוא וחליל נעצרו מיד לאחר התאונה, פייסל נחקר במשך יומיים ורק ביום השלישי נעצר. זאת לאחר שהטלפונים הסלולריים של כל המעורבים פורקו והתקבל מידע רב על שיחות שנערכו לכאורה ביניהם מיד לאחר התאונה. פייסל הובא לבית משפט השלום בעכו בחשד לקשירת קשר לביצוע עבירה, שיבוש הליכי חקירה, סיוע לאחר בהימלטות מדין והעלמת עבריין נמלט ("פייסל אסלאן לא קשור, לא היה שם, לא ביצע, לא תאונה, לא המתה, לא הפקרת פצוע, ולא כל אותם חשדות", אמר בדיון עו"ד גלעד).

למרות שפייסל שוחרר לאחר אותו דיון, קציני המשטרה המנהלים את החקירה ממשיכים לטעון השבוע כי הוא מעורב באירוע. "נעשו כל מיני פעולות דרך מכשירי הטלפון של כל העצורים, ואנחנו יודעים שפייסל תקשר בדרך כזו או אחרת עם החשוד שנמלט", מספר ערן. "לאור הזמנים אנחנו מבינים, או לפחות מעריכים, שזאת לא הייתה שיחת חולין. נעשה פה ארגון של הברחת אח אחד והסגרת אח אחר. זאת משפחה שאין לה עבר פלילי, אבל החשיבה פה היא כמו של ארגון פשע. כך או כך, לנו אין שום ספק מי נהג ומי לא".

לבניו של פייסל אסלאן אכן אין עבר פלילי, אבל דווקא פייסל ושני אחיו הגיעו לכותרות לפני שני עשורים כשהואשמו בהעלמת מס בהיקף של יותר מ-40 מיליון שקלים בשוק פייסל הגדול. כתב התביעה שהוגש נגד האחים פייסל, גאזי ויונס כלל 19 אישומים וייחס להם העלמות מס במגוון שיטות במשך שבע שנים; בין השאר נטען כי האחים ביצעו סדרת פעולות במטרה להתחמק מתשלום מס, וכי כל אחד מהם בתורו מסר תרשומות כוזבות בדו"חות לפקיד השומה. הפרשה הסתיימה בהסדר טיעון שנחתם בשנת 2007, שבמסגרתו נדונו האחים למאסר על תנאי ולקנס כספי בגובה מאות אלפי שקלים.

כאילו אין למשפחת אסלאן מספיק צרות, החודש חוו שם טרגדיה. מבקר המועצה המקומית כפר מזרעה, עורך הדין חוסיין עווד, הוא קרוב רחוק של המשפחה; הוא גם ייצג את פייסל הגדול ואת אחיו במספר הליכים משפטיים נגדם. ב-17 בפברואר הוא נורה למוות, ויומיים לאחר מכן הסגיר את עצמו אחיו כאחראי למעשה. על פי החשד, על רקע סכסוך בין אחותו של עווד לבעלה הגיעו המנוח ואחיו לביתה של האחות כדי ליישב את המחלוקת. בדין ודברים שהתפתח במקום נשלף אקדח, עורך הדין נורה - ככל הנראה בשוגג - ונהרג במקום. לא ידוע על כל קשר בין הטרגדיה בכפר מזרעה לחקירתם של בני משפחת אסלאן.

חרם צרכנים על רקע גזעני
מיד לאחר התאונה בכביש 889 נפוצו שמועות על כך שהאירוע היה פיגוע לאומני שכוון נגד שלושת החיילים. למרות שלא צצה שום עדות לכך, בקבוצות פייסבוק של תושבי נהריה והצפון החלו לצוץ פוסטים זועמים כנגד משפחת אסלאן ולקרוא לחרם צרכנים על שוק פייסל. באחד הפוסטים, שגרף אלפי לייקים ותגובות של הסכמה, נכתב: "אהלן נהריינים וצפונים. שוק פייסל הגדול, מכירים? מי לא מכיר. אז רק שתכירו ששני הבנים של פייסל הרגו חיילת בתאונת פגע וברח לפני שבועיים והבן שנהג ברכב, עורך דין במקצועו, ברח לחו"ל. אבא שלהם, אגב, נחקר בחשד לשיבוש חקירה. מה עושים? מפסיקים לקנות אצלו!".

איש עסקים המקורב לפייסל מספר שקונים יהודים רבים הפנו עורף לשוק כבר לאחר מבצע "שומר החומות". "הייתה שם ירידה של 25-30 אחוזים לפי מה שהוא אמר לי, אבל בחודשים האחרונים המצב היה הרבה יותר טוב, רוב הקונים היהודים חזרו. בני המשפחה משווקים את עצמם כאנשי שלום ומקפידים להדגיש שלא היה להם שום קשר למהומות שהיו בשנה שעברה. פייסל סיפר לי שבזמנו לכלכו על המשפחה כדי להעצים את החרם של היהודים, אמרו שהילדים שלו היו מעורבים במהומות. הוא נשבע לי שזה לא נכון ושעושים לו את זה רק בגלל גזענות. פחות עניין אותו הכסף, הוא לקח קשה את זה שהיהודים חשבו שהייתה לו מעורבות בבלגן שהיה. אף אחד לא יודע שכל פעם שהיו פה מלחמות וטילים, שוק פייסל ארגן משאיות של אוכל ושתייה לחיילים".

"חרם הצרכנים נגד השוק קורה על רקע העובדה שפייסל ערבי", אומר עו"ד גלעד. "בפוסטים שמתפרסמים קיימת נימה גזענית קשה וצריך להגיד את זה, אבל תאונה הרי לא קשורה לערבים ויהודים. תאונה קשורה לעבריין שפגע ולקח חיים, והוא יכול היה לפגוע בערבי בדיוק כמו שפגע ביהודייה. אף אחד לא טוען שהאבא שלח את הילדים שלו לבצע את התאונה, ואני גם בטוח שמי שנהג ברכב, ונגיד וזה אחד מבניו, לא קם בבוקר והחליט להרוג יהודייה או אדם בכלל. אני גם לא בטוח, כי לא קראתי את הראיות, שמישהו אשם בתאונה הזו. קיימת גם אפשרות, עם כל הצער שבדבר, שנהג הרכב השני גרם לתאונה, או שלפחות היה לו אשם תורם לתאונה".

כמו לירות בחיילים בטרמפיאדה
עמית איטח הייתה בדרך חזרה מהקולנוע עם בן זוגה וחייל נוסף כשהקיה התנגשה ביונדאי שלה. זה היה יום שבת, ולמחרת היו אמורים השלושה לחזור לשבוע בצבא. איטח נהגה ברכב, בן זוגה ישב לצידה והחבר ישב במושב האחורי. במשטרה אומרים שבאותה עת בילו ראפע וחליל אסלאן באירוע, וככל הנראה גם שתו אלכוהול. לפי המשטרה, כשהשניים יצאו מהאירוע הם נהגו בפראות וכנראה שהשתתפו גם במרוץ מכוניות פיראטי שבמהלכו איבד נהג הקיה את השליטה ברכב, נכנס לנתיב הנגדי והתנגש ברכבה של איטח. היא נהרגה במקום.

עמית איטח התגוררה בקיבוץ אדמית ולמדה בתיכון מנור בכברי. היא סיימה בהצטיינות, התגייסה לתפקיד מודיעיני ונחשבה למצטיינת בפלוגתה. בעת התאונה שירתה כקצינת מודיעין, ולאחר מותה הועלתה לדרגת סגן. חבריה מספרים שהייתה צעירה מיוחדת, קורנת וחייכנית עם שמחת חיים מידבקת.


זו לא הטרגדיה הראשונה שפוקדת את משפחתה. סבה, רב סרן שמואל איטח, נהרג בעת מילוי תפקידו כשכיהן כמ"פ בחטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים. דודה, יהושע איטח, נהרג בתאונת דרכים במהלך שירותו במשטרה. בן משפחה נוסף, שהיה בן 14 בלבד, טבע למוות בחוף בגבעת אולגה בשנת 1987.

אסף איטח, בן משפחה, כתב בפייסבוק: "לבחור שנהג ברכב שהתנגש בעמית ובשני החברים שלה לא היה מעצור. הוא ירה לכל הכיוונים ורצה הגורל והילדה הכי יפה, ערכית, חכמה וזוהרת נפגעה. לנסוע במהירות מופרזת, לחצות קו הפרדה לבן, וכנראה שזו רק ההתחלה בסיפור המקומם הזה - זה בדיוק כמו לעמוד בטרמפיאדה, לדרוך נשק, לירות בשלושה חיילים ולהרוג קצינה. מדובר בפיגוע, אם כי בסטטיסטיקה זה נרשם כתאונת דרכים. אסור שהמקרה הזה יישכח וגם לא ייסלח".


כל הנחקרים בפרשה שוחררו תחילה למעצר בית, ולפני כשבוע הוסרו מעליהם התנאים המגבילים. בימים האחרונים כבר שיתפו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים עדכניים מחיי היומיום, כאילו כלום לא קרה. נכון לרגע זה, החשוד היחיד בגרימת התאונה הוא נאסר פייסל. האיש שלא היה שם, לפחות על פי הממצאים.

"נאסר יכול להתאים את העדות שלו בבית המשפט לממצאים בשטח, ובסופו של דבר להיות מורשע", אומר ערן. "אבל גם אם בסופו של התהליך הוא יורשע בהריגה, אני - ולא רק אני, כל מי שנגע בתיק הזה - יידע שלא מדובר באמת עובדתית אלא באמת משפטית, שהצדק לא נעשה ומי שנהג והרג זה האח שנעלם. זה מדהים, אבל אין להם שום בעיה שחצי משפחה תשב בכלא רק כי ככה פייסל הגדול החליט, ומה שהוא מחליט קדוש".

תגובות: "נאסר עומד על כך שהוא נהג ברכב"
עו"ד באסל פלאח, המייצג את נאסר וחליל אסלאן, מסר בתגובה: "לא ברור מדוע המשטרה מתעקשת שנאסר לא היה הנהג. עד היום נאסר עומד על כך שהוא נהג ברכב המעורב בתאונה וכי הוא לא אשם בתאונה משום שנהג כדין".



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  סביר להניח שהבכור עורך דין היה תחת השפעת חומרים כלשהם tristen 03.03.22 19:47 1
     פיגוע ימח שמם וזכרם admit 03.03.22 22:42 7
  והיהודים ימשיכו לקנות אצלו כרגיל. כינוי 03.03.22 20:04 2
  איזה כייף שסירבתי לקנות היום בפייסל Damian 03.03.22 20:04 3
     אבא פגום זה כאן חח? חיפאי משופם 03.03.22 20:49 4
  כביש 899 לא 889 Mifune 03.03.22 21:12 5
  דם יהודי הפקר. תמהוני 03.03.22 22:20 6

   
   
tristen לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.07
11412 הודעות, 72 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    19:47   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. סביר להניח שהבכור עורך דין היה תחת השפעת חומרים כלשהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כעורך דין הוא בטח הבין את ההשלכות ואת הזמן שזה מתנדף לך מהגוף. הוא עוד יופיע פתאום ויגיד שיצא לחופשה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
admit
חבר מתאריך 20.11.17
577 הודעות
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    22:42   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. פיגוע ימח שמם וזכרם  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
13736 הודעות, 40 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    20:04   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. והיהודים ימשיכו לקנות אצלו כרגיל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Damian לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.8.15
5527 הודעות, 21 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    20:04   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. איזה כייף שסירבתי לקנות היום בפייסל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למרות שהצודקת הפצירה והתחננה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חיפאי משופם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.6.16
3136 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    20:49   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אבא פגום זה כאן חח?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mifune לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
19865 הודעות, 138 מדרגים, 253 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    21:12   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. כביש 899 לא 889  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


|| לקצץ את תקציב הבטחון || עכשיו אתם מבינים מיהו משיח השקר החלילן מרעננה? ||


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
11350 הודעות, 97 מדרגים, 164 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' 'באדר א תשפ''ב    22:20   03.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. דם יהודי הפקר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות