גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #737419 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 737419        
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5345 הודעות, 47 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:07   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תעלומה באוקראינה: לאן נעלם חיל האוויר הרוסי?  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.04.22 בשעה 13:40 בברכה, miklo
 
אנליסטים מעריכים שיש לו בעיות טכניות, שהגנרלים מפחדים מהנ"מ של אוקראינה - אפילו שישנו מרד טייסים שקט; "הקברניט" מסביר מה באמת קרה לכוחות האוויר של פוטין, ולמה מצבם טוב משנדמה


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

👨‍✈️הקברניט👨‍✈️ (ניצן סדן)
https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/hjvuxqqxc

שלום, כאן הקברניט; שמי אוקראינה אפופים עשן קרבות מאז פלש למדינה הצבא הרוסי, צבועים בפסים שחורים ולבנים של שובלי טילים ורקטות ארטילריות, ומלאים שאון פיצוצים. מה אין ברקיע האוקראיני? מטוסי אויב; חיל האוויר הרוסי פשוט נעלם.
–––––––טורים קודמים–––––––
הקברניט👨‍✈️📸באינסטגרם
טורף על: קאמוב 52, מסוק הקרב הקטלני של רוסיה במלחמה באוקראינה
סגר אווירי: פיתרון למשבר באוקראינה או מתכון לאסון עולמי?
מעופף כמו פרפר, עוקץ כמו דבורה: איך עובד טיל נגד טנקים?
חייו ומותו של הטיטאן הלבן: 10 דברים שלא ידעתם על המטוס הכי גדול בעולם
המלאך הרע: הטייס שהפיל מטוס ידידותי וקיבל מדליה במקום עונש
––––––––––––––––––––––––
מאז שבוע הלחימה השני, התמעטו להדהים משימות התקיפה בקו החזית. מטוסים טורפי טנקים ונגמ"שים כמו הסוחוי 25 ודומיו נראו שם לעתים נדירות, ותוך זמן קצר נדמה שנעלמו לגמרי. גם בעורף האוקראיני דווח על שמיים כמעט נקיים: מטוסי הסוחוי 34 ארוכי הטווח מגיעים בעיקר בלילות אם בכלל, ובכוחות קטנים יחסית.

סוחוי 24 משגר רקטות (צילום:defencetalk)

אנליסטים בכל העולם יושבים ומגרדים בראש: איך יתכן שחיל האוויר הרוסי, השני בגודלו בעולם, התנדף? האם הרוסים מפחדים על המטוסים שלהם? למה טייסי פוטין לא ממטירים גשם של פצצות ורקטות על מערכי ההגנה בקייב, אודסה, חרקיב ושאר ערי המדינה? מה עוצר אותם מלפורר מהשמיים כל תשתית, ולבחון באש את הנחישות האוקראינית?

פיצוץ תשתית נפט באוקראינה (צילום:רויטרס)

כשמסתכלים מהטריבונה, המצב משונה מאוד: לצד אחד יש 4,000 כלי טיס, מהם מאות מטוסי קרב מתקדמים ואלפי כטב"מים, חימוש מדויק ומתקדם, והוא פועל תחת שלטון אגרסיבי, שמגבלות מוסריות אינן חלק מהדיאטה שלו.

מה יש לצד השני שמונע מהרוסים מלהפעיל את מלוא כוחם? היום נצלול אל ההערכות הפופולריות, נפרק אותן ונלמד לאן באמת נעלמו כוחות האוויר של רוסיה.

מטוסי חיל האוויר הרוסי במפגן ברוסיה (גטי)

לפי הערכה פופולרית אחת, עומס הלחימה שבר לפוטין את המטוסים; בנק המטרות הרוסי התעדכן במהירות עצומה, עם החדירה לשטח אוקראיני ואיתור נקודות חדשות ששווה לפוצץ, ריבוי הגיחות היה מעל ומעבר למה שהכירו הדרגים הטכניים ברוסיה, והמכונאים פשוט לא עמדו בעומס.

כך נוצר מצב בו חסרים חלפים, מטוסים חווים תקלות שאי אפשר לתקן מהיום למחר, ויש פחות כלים זמינים. ולכן, מעדיפה רוסיה להוריד את העומס, כדי שלא תישאר בלי מטוסים זמינים כשתרצה להוציא לפועל מהלך לחימה נרחב.

טייסים רוסיים הולכים למטוס הסוחוי 34 שלהם (mil.ru)

הערכה אחרת, פופולרית במיוחד, מדברת על הנ"מ האוקראיני; הפעלה גמישה ויצירתית של סוללות ארוכות טווח מדגם S300 איפשרה לאחת או שתיים לחמוק מהשמדה, ולאיים על מטוסי רוסיה פה ושם. האוקראינים אפילו לא צריכים לשגר טילים - מספיק שהמכ"מ יופעל ויתחיל לעקוב אחרי מבנה סוחוי 34, ומשימתו תשתבש.

לגזרה יוקפץ מבנה מטוסים חמושים בטילים נגד קורנים שיחפש את סוללת הנ"מ, לא ימצא - ובינתיים ייתקעו מבצעי האוויר לשעות. בנוסף, בשטח מסתובבים רכבי שיגור טילים לטווח קצר, ומכים במסוקים ומטוסי תקיפה ללא רחם. המומחים סבורים שעם כל עוצמתו, כשל חיל האוויר הרוסי בייצוב עליונות אווירית מוחלטת ופשוט מפחד לאבד עוד כלים.

סוללת BUK משגרת טיל (TASS)

להערכה הזו מתחבר עוד אלמנט: אנליסטים סבורים לרוסיה יש פחות חימוש חכם זמין ממה שהיא צריכה. קטלוג הטילים והפצצות המונחות גדול ועשיר, אבל במחסנים פשוט אין מספיק חתיכות.

וכך נוצר מצב בו לאחר עומס משימות בתחילת הלחימה מתקרבת רוסיה לקו האדום; חיל האוויר הרוסי עדיין יכול לבצע משימות תקיפה, אך באמצעות חימוש פחות מדויק ובעל טווח קצר בהרבה - מה שמחייב שימוש ביותר מטוסים, שיהוו מטרה יותר בולטת למערכי הגנה, ויהיו תחת סיכון גדול בהרבה.

חימוש חכם תחת כנפי מיג 35 רוסי. כמה יש במחסן? (mil.ru)

ואת ההערכה השלישית אני הכי אוהב: אומרים שחיל האוויר הרוסי פשוט טס עם אפס מוטיבציה. שבדיוק כמו חיילי החי"ר, ידעו הטייסים ומפקדיהם שיש תרגיל בבלארוס וכמו תמיד כוננות למבצע - והופתעו כשהגנרלים זרקו עליהם את בנק המטרות באוקראינה ואמרו "דוואי, צאו לדרך".

ההפתעה הזאת, ביחד עם העובדה שמולם נלחם אויב שמגיע במוטיבציה אסטרונומית - היא שגרמה לקציני התכנון לבנות מבצעים מוגבלים בתפיסה שמרנית, ולטייסים - לא לחתור למגע ולנסות לנתק מגע כשמופיעים איומים בשטח; מין מרד שקט.

טייס סוחוי 25 (TASS)

כל ההערכות הללו הגיוניות בהחלט, ויכול להיות שהן משפיעות ברמה מסוימת על היקף הפעילות. אבל לו רצתה רוסיה, היתה מדלגת מעל לכל מכשול: עומס טכני אפשר לפתור בהעברת צוותי קרקע רעננים מגזרות אחרות לגבול אוקראינה; בעיות נ"מ אפשר לפתור במבצע רחב היקף ומרוכז, תוך שימוש בכטב"מים ולוחמה אלקטרונית - כפי שהוכיח צה"ל במבצע ערצב 19 הנפלא של 1982; ולרוסיה יש ניסיון עשיר ביותר בהתמודדות עם בעיות מוראל צבאיות. באוקראינה אף אחד לא מפחד ממנה, אך טייסיה הגיבורים לא ירצו לסיים קריירה משתלמת בבושה ולעבור השחרה כבוגדים.

סוחוי 34 שהופל באוקראינה (State Emergency Service of Ukraine)

הסיבה שחיל האוויר הרוסי לא מופעל במלוא עוצמתו היא אחרת לגמרי, ואנליסטים רבים פספסו אותה משום שהשוו את קמפיין ההפצצה של רוסיה למתקפות דומות שביצעו ארה"ב ומדינות נאט"ו בעיראק, בוסניה ולוב. חיל האוויר הרוסי פשוט עובד לגמרי אחרת, ועוד רגע תבינו בדיוק למה לא מילאו מטוסיו את שמי אוקראינה.

חיל האוויר הרוסי הוקם ב-1912, בימי הצאר ניקולאי השני. אך הרוסים החלו בלוחמה אווירית עוד הרבה לפני כן; כדורים פורחים שימשו לתצפית והפצצה מאז 1887, תחילה תחת חיל ההנדסה ולאחר מכן בתור יחידות אוויריות שסופחו לחילות שונים.

שירות האוויר הרוסי האימפריאלי בימיו הראשונים (monovisions)

במלחמת העולם הראשונה התמקמה רוסיה כענקית תעופה: חיל האוויר שלה היה הגדול בעולם, בשורותיו טס המפציץ הגדול בעולם (איליה מורומץ של סיקורסקי, המפציץ הכבד הראשון) ושירת פיוטר נסטרוב - הטייס הראשון שעשה לופ במטוס, והראשון בהיסטוריה שהפיל מטוס אויב.

רוסיה היתה בעצם חלק מדור המדבר של התעופה הצבאית, וכך הושפעה פחות מנסיונם של אחרים ובנתה גישה וסגנון משל עצמה.

הריסות המטוס הראשון שהופל בקרב אוויר (Wikimedia)

לחיל האוויר הרוסי יש מסורת שנשאבת מהתרבות השלטונית במדינה: העדפה של עבודה תבניתית ומסודרת על פני אלתורים ויוזמות מפקד בשטח, שמאפיינת משטרים אוטוריטריים.

יש בכך היגיון: כמי שנהנתה ממעמד של מעצמה במשך שנים רבות, הנחת היסוד היתה שתידרש למלחמות מול מעצמות אחרות - בעלות דרגים לוגיסטיים עצומים, ריכוזי כוחות גדולים ועוד סממנים של התגוששות המונית על שטח גדול.

חיל האוויר הרוסי במלחמת העולם השנייה (wio)

וכשנלחמים בגוף גדול ומסורבל מטבעו, יש פחות צורך באלתורים ומהלכים יצירתיים ברמת הקרב הבודד. לא, היצירתיות צריכה לבוא מלמעלה, מרמת מפקד הארמיה. ובמקרה כזה, ככל שהפעולות יהיו יותר תבניתיות והפיקוד נוקשה, כך יהיה קל יותר לכוחות גדולים לבצע אותן בדייקנות ובבת אחת.

ולכן סודרו האסטרטגיה האווירית של רוסיה, המשימות שנגזרות ממנה, השיטות לביצוע שלהן והמטוסים עצמם בהתאם לשתי קטגוריות רחבות: תעופה לחזית ותעופה לעומק.

טייסי מטוסי תקיפה סוחוי 17 רצים למטוסיהם (TASS)

מבצעי החזית הם תקיפה של כוחות אויב ניידים, מפקדות קדמיות, מערכי הגנה וסיוע ישיר ליחידות מותקפות. הרעיון הוא למנוע מהיריב לצבור הישגים ולהחזיק בשטח, ולרכך עמדות לפני מתקפה רוסית.

לשם כך מופעלים למשל, מטוסי סוחוי 25 שטסים לאט ונמוך עם מטען גדול של רקטות חודרות שריון ופצצות מצרר. ביחד איתם טסים מטוסי קרב לטווח קצר כמו המיג 29 לגרסאותיו, שנועד לאבטח אותם מפני סיורי אויב.

סוחוי 25 משגר רקטות 340 מ"מ כבדות (רויטרס)

מבצעי העומק הם תקיפה של בסיסים ומטות רחוק מהקווים, מתקני גילוי, שדות תעופה, מערכי תקשורת ולעתים גם גשרים ותשתיות אנרגיה. הרעיון הוא לשבש את יכולתו של האויב לשלוט בכוחותיו בחזית ולספק להם סיוע, ולבלגן לו את המהלכים בין אם הוא בשלב של מתקפה או מגננה.

לשם כך מופעלים מפציצים לטווח ארוך כמו הטופולב 160 העצום, שיכול למשל לנטרל נמל במתקפה של עשרים טילי שיוט, או לחסל בסיסי תחזוקה ומחסני נשק בגיחה בודדת.

טופולב 160 משגר טיל שיוט (צילום: tvzvezda)

אבל מלחמת אוקראינה לא עובדת לפי תורת הלחימה הרוסית: מה יש בחזית? במקום מתקפות שריון מתגלגלות או מכות ארטילריות מתמשכות, שלחו האוקראינים כוחות קטנים מאוד וניידים מאוד, שנשענים על אש נ"ט מדויקת.

כוח רוסי שחטף פגיעות כאלה יכול להזעיק רביעיית מטוסי תקיפה, אך מה היא אמורה לעשות? עד שיגיע המבנה, האוקראינים התוקפים כבר יחמקו בקלות, ואת פני המטוסים יקבלו טילי כתף לטווח קצר.

טוב שבאתם, הנה קבלת הפנים. טיל כתף (aviacionline)

האוקראינים, בחכמתם, בנו על הגנה שכולה ניידת; גם אם נתקל גדוד שריון באש טנקים, אין דרך לדעת אם נתקל בסיור או בעיקר כוחו של היריב בגזרה.

החזית גם בעצמה ניידת: כוחות רוסיה פרצו קדימה עמוק לתוך אוקראינה, אך אין להם אחיזה אמיתית בשטח, "עליונות קרקעית" אם תרצו. וכך קורה שמטוסים שתוכננו במקור לפעול בחזית שקרובה לשטח ידידותי צריכים להיכנס הרבה יותר עמוק; שם יש להם פחות דלק, זמן פעולה מוגבל, ואפקטיביות אפסית.

סוחוי 25 מול שני מטוסי סוחוי 24 (mil.ru)

ומה קורה בעומק? אותו הדבר: האוקראינים החכימו לנטוש את הבסיסים הגדולים ולפרוס מערכי תחזוקה, תיקונים ותקשורת בשטח. זה אמנם פגע באפקטיביות הבק-אנד של המלחמה, אבל ביטל לגמרי את יתרונות התעופה ארוכת הטווח של רוסיה. כן, מתחילת הלחימה נורו יותר מאלף טילי שיוט ונגרמו נזקים קשים לתשתיות צבאיות - אבל מדובר בחימוש מאוד יקר, והכלכלה הרוסית לא בדיוק רוקדת על מדרגות הרבנות.

בשלב זה, נראה שהגמישות של אוקראינה מתעלה על הקשיחות הרוסית; עובדה שצבאה עדיין חי ובועט, ואף מוציא מתקפות נגד. ההיסטוריה הוכיחה שהגנה גמישה יכולה להביס התקפה נוקשה כאשר יש הבדלי עוצמה גדולים בין הצדדים. למשל, ב-1939 פלשה רוסיה לפינלנד, בהסתמכות על צבאה האדיר ותורת לחימה שלא התאימה לשטח, לאויב ולמציאות. רוסיה אמנם הכניעה את פינלנד בסוף, אך לא לפני שאיבדה מאה אלף חיילים. סיפרתי לכם פעם על מלחמת האוויר שהשתוללה שם; פינלנד מחקה 62 מטוסים מהמלאי ורוסיה - יותר מ-500.

מטוס פוליקרפוב 16 רוסי שהושמד בקרב על פינלנד (צילום:SA-Kuva CCBY 4.0)

וזו הסיבה המשמעותית ביותר בגינה חיל האוויר הרוסי לא מופעל בסדר גודל של מאות מטוסים: החזית אינה חזית, העומק אינו עומק, ואין היגיון במבצעי תקיפה המוניים כשאין מה להשמיד ומה להרוויח. אני מעריך שברמה מסוימת, צפו הגנרלים של פוטין שזה מה שהולך לקרות - והסיבה שכל כך הרבה מטוסים ויחידות הוקצו למלחמת אוקראינה היתה כנראה חשש ממצב בו נאט"ו נכנסת ללחימה.

בחישוב גס, לרוסיה יש מספיק מטוסים כדי לכתוב באוויר את המילים של "עטור מצחך". איזה שיר נהדר (Aeroprints CC BY-SA 3.)

בתרחיש שכזה, תעמוד רוסיה מול רבבות חיילים, אלפי טנקים ומטוסים, התנגשות הטיטאנים שעבורה נבנתה תורת הלחימה שלה במקור. ובמצב הנ"ל, יהיה היגיון בהפעלה נרחבת של מאות ואלפי כלי טיס רוסיים - בשיטה הקלאסית, במתאר הקלאסי ואפילו מול האויב הקלאסי. בואו נקווה המלחמה המיותרת הזו תסתיים לפני שתרחיש כזה יצא לפועל, לטובת האנושות כולה. טיסה נעימה!



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בלעו אותו השמיים? נ נח בירושלים 01.04.22 13:10 1
     לדעתי הדבר ההגיוני ביותר הוא שהרוסים חששו מטייסים שיערקו עם מטוסיהם ויבקשו מקלט מדיני. דודיבר 01.04.22 13:34 7
         נשמע מפתה לעשות כזה ויברח. מטוס יש...רק אומץ צריך נ נח בירושלים 01.04.22 13:55 11
             יש גם הבטחה לפרס של מאות אלפי דולרים על מטוס קרב שיובא בדרך הזו. זבוב על הקיר 01.04.22 14:47 25
         רק כאלו ששונאים את המשפחה שלהם A_G 01.04.22 16:30 37
  לא משנה מה באמת קורה פרש טורקי 01.04.22 13:12 2
     רוסיה התבוססה בבוץ 4 שנים במלחמת העולם השנייה קוזק 01.04.22 13:43 8
         גם נכון... נ נח בירושלים 01.04.22 13:56 12
         אז היה הצבא הנאצי ולמלחמה הייתה הצדקה. פרדוקס 01.04.22 14:20 18
             הוא אשר אמרתי קוזק 01.04.22 15:29 29
         הרוסים אז שרדו כי המערב (ארה''ב בעיקר) דאגה לספק לרוסיה את כל צורכי הלוגיסטיקה. הפעם זה הפוך. The Humanist 01.04.22 15:19 28
             כן אוקראינה פולשת למוסקבה אוטוטו כפי שרוסיה פלשה לברלין... rocsteady 01.04.22 18:37 48
                 אם יספקו לאוקראינה את אותו הנשק שיש לרוסים אז גם יפלשו למוסקבה The Humanist 03.04.22 00:09 76
  נמר ומטוסים מנייר. YA-20826 01.04.22 13:13 3
  ממש מעניין, תודה רבה! ג'ק ספארו 01.04.22 13:14 4
     +++ מחדד עפרונות 01.04.22 17:53 42
  ניתוח מהמם ושיעור לחיים. המפרדל 01.04.22 13:16 5
  כרגיל כתבה צבעונית ויפה. להבנתי לא נתנה תשובה משכנעת לשאלה FactsOnly 01.04.22 13:30 6
     מנ השאלה פרדוקס 01.04.22 14:21 19
         הכותרת: לאן נעלם חיל האויר הרוסי? FactsOnly 01.04.22 15:19 27
     והכי חשוב לדעתי זו המוטיבציה של הקורבן להילחם על חייו AQB 01.04.22 15:17 26
  בקצרה - סיימו לתקוף מטרות גדולות נשארו רק חוליות קטנות שלזה הם לא נועדו ישראלצ'יק 01.04.22 13:51 9
  אולי בגלל שרוסיה היא פחות מפלצת אכזרית משחשבנו . גוג ומגוג 01.04.22 13:51 10
     תספר את זה לתושבי מריופול ראיס 01.04.22 15:35 30
         מריופול היא מקרה מיוחד, בגלל ריכוז הנאצים שם. הרב 01.04.22 17:01 38
             אין שם שום ריכוז נאצים The Humanist 03.04.22 00:16 77
  לרוסים הברברים נגמרו מטרות תקיפה ולכן על ריכוזי אוכלוסיה אין צורך לשלוח מטוס רחוק אלא באש ארטילריה אריה33 01.04.22 13:58 13
     הם לא ברברים, הם סלאבים הגרוק 01.04.22 14:22 22
         הסלאבים הם חלק מהעמים הברברים על פי הרומאים. גוג ומגוג 01.04.22 16:04 32
             לא, צריך להפריד בין הברברים לברבארים הגרוק 01.04.22 16:05 33
                 אתה סותר את עצמך בתגובה לאריה 33. גוג ומגוג 01.04.22 16:16 34
                     לא. תפריד בין ברברים לברבארים הגרוק 01.04.22 18:07 44
                         הפרדנו אמרנו הסלאבים נחשבים ברברים,ואתה כותב על ברבראים שבטים צפון אפריקאים. גוג ומגוג 01.04.22 18:52 51
                             לא לא, אנסה שוב פעם, לאט יותר הגרוק 01.04.22 19:14 54
                                 אם אתה רוצה להאמין שמה שרשמת זה נכון ,אני לא יכול להגיד לא. גוג ומגוג 01.04.22 19:18 55
                                     אני לא מכיר שזה הפוך הגרוק 01.04.22 20:45 60
         מי שנלחמים כברברים בפשעי מלחמה הם ברברים, פשוט להבנה אריה33 01.04.22 18:06 43
             אולי, אני רק רציתי להפנותך להרי האטלס הגרוק 01.04.22 18:08 45
                 אטלס אני משאיר לך כי איני מתעסק עם העבר אלא עם הווה בלבד אריה33 01.04.22 18:16 46
                     הרי האטלס קיימים גם בהווה ולפי רוב הדעות יהיו קיימים גם בעתיד הגרוק 01.04.22 18:24 47
                         הרי אטלס לא רלוונטי לנו אריה33 02.04.22 20:42 66
                             נכון אבל חשוב להכיר הגרוק 02.04.22 20:56 67
                                 לא חשוב בכלל להכיר, חשוב להתמקד בפשעים של הרוסים הברברים אריה33 02.04.22 21:16 68
                                     אני רוצה שבהזדמנות תרחיב קצת את אופקייך. כמובן לא עכשיו, כי יש מלחמה באוקראינה וזה הגרוק 02.04.22 21:18 69
                                         אין צורך להתפזר, חשוב להתמקד בנושא שלנו אריה33 02.04.22 21:56 70
                                             אתה למדת במכללה? הגרוק 02.04.22 22:00 71
                                                 אתה מתפזר מאוד, חשוב להתמקד בנושא המדובר אריה33 02.04.22 22:05 72
                                                     אני חושב שבכדי להתמקד כמו שצריך בנושא ספציפי, חשוב גם להכיר את התמונה הגלובאלית הגרוק 02.04.22 22:24 73
                                                         חשוב להתמקד בברברים של היום, אם ברצונך להיזכר גם בברברים מהעבר זאת זכותך והצורך שלך ואינו הצורך שלי אריה33 02.04.22 22:45 75
  הקברניט נותן יותר מדי קרדיט לחיל האויר הרוסי חוצב להבות 01.04.22 14:01 14
  אחלה מיקלו - מרתק כתמיד 8 זה בדם 01.04.22 14:06 15
  תודה על המאמר המושקע. הסיבה לדעתי שונה בתכלית El-Duderino 01.04.22 14:14 16
  תודה רבה ! yd33 01.04.22 14:14 17
  מתכוננים למטס יום העצמאות הגרוק 01.04.22 14:21 20
  יופי של ניתוחים , תודה ! מעניין אם רוסיה תמשיך לשאת בתואר ''מעצמה'' קשתות 01.04.22 14:22 21
  Forbes מעריכים שעקב הסנקציות מ-2014 כמות החימוש המונחה אינה נמצאת במלאי מספק וכך הSU-34 מופעלים הרבה דוש 01.04.22 14:37 23
  הסבר פשוט יותר בריא בנפשו 01.04.22 14:39 24
     אפילו הקולה זירו שלהם מעפנה. גם השוקולד שלהם ברמה נמוכה. כמו חבילות הפרלינים שהיו פעם מביאים בישראל מתנה איזי מהחונטה 01.04.22 17:20 39
     האם ביקרת ברוסיה בשנים האחרונות? babay 01.04.22 18:48 50
         כן בריא בנפשו 01.04.22 20:47 61
     ברמה של שחיתות לרוסים יש מה ללמוד מאוקריאנה לגמן 01.04.22 23:38 64
         גם באקראינה השחיתות נוראית בריא בנפשו 02.04.22 00:14 65
  התעמולה לא מפסיקה האינג'יניר 01.04.22 15:38 31
  אתמול בסיכום יום הלחימה בFOXNEWS הם אמרו שהיו 300 גיחות הפצצה של ח׳׳א הרוסי אתמול KnightRider 01.04.22 16:23 35
     עזוב אותך מעובדות...זה מפריע לנרטיב שאוקראינה אוטוטו כובשת את מוסקבה. יצחק היקר 01.04.22 19:42 57
  תודה רבה אח יקר. מעניין כמו תמיד. טלקו 01.04.22 16:29 36
  תודה מעניין כתמיד דידי 01.04.22 17:22 40
  נראה לי אחלה ניתוח. תודה רבה אחד האדם 01.04.22 17:38 41
  ואוו, תודה על המאמר המושקע Initially 01.04.22 18:40 49
  שוב מוכרים לנו את הנרטיב שהאוקראינים מסתדרים מול רוסיה בלי עזרה צבאית מביידן ושות' אקטואלי 01.04.22 18:55 52
  תודה רבה תגובה טיפוסית 01.04.22 18:58 53
  ואין ספק, שהמטוסים הרוסיים הם היפים ביותר. וזה מזכיר את הסיפור הבא על הצבא האוסטרו-הונגרי יגאל פת-אל 01.04.22 19:23 56
     באויר ידוע שמה שנראה טוב גם טס טוב ( כשיש מנוע מתאים) אחד האדם 01.04.22 20:22 58
  עם כל הנשק המשוכלל ויפה שלהם יש בעיה גדולה עם מוטיבציה של חיילים להלחם Vinny Puh 01.04.22 20:27 59
  מה היו הסיבות? אהרון5 01.04.22 20:59 62
  עלות תועלת לגמן 01.04.22 23:24 63
  חיל האוויר הרוסי סובל מאותה בעיה שנראה שכל הצבא הרוסי סובל ממנה. הוא לא מיומן בניהול מלחמה רב זרועית ממושכת. גמני 02.04.22 22:28 74

   
   
נ נח בירושלים
חבר מתאריך 10.3.22
472 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:10   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בלעו אותו השמיים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודיבר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.8.18
1079 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:34   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לדעתי הדבר ההגיוני ביותר הוא שהרוסים חששו מטייסים שיערקו עם מטוסיהם ויבקשו מקלט מדיני.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נ נח בירושלים
חבר מתאריך 10.3.22
472 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:55   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. נשמע מפתה לעשות כזה ויברח. מטוס יש...רק אומץ צריך  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
7820 הודעות, 57 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:47   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. יש גם הבטחה לפרס של מאות אלפי דולרים על מטוס קרב שיובא בדרך הזו.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.7.11
39200 הודעות, 137 מדרגים, 218 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    16:30   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. רק כאלו ששונאים את המשפחה שלהם  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרש טורקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.8.14
23564 הודעות, 161 מדרגים, 308 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:12   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לא משנה מה באמת קורה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בתודעה רוסיה הפסידה והיוקרה שלה נפגעה. ככה לא מתנהלת לחימה של מעצמה יהיו הסיבות אשר יהיו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.1.21
2564 הודעות, 26 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:43   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. רוסיה התבוססה בבוץ 4 שנים במלחמת העולם השנייה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אני לא חושב שאנחנו בנקודת זמן שאנחנו יכולים להעריך את יוקרתה או תבוסתה של רוסיה.
במלחמת תודעה כולם יודעים שזה מלחמת תודעה. רק הזמן יכתיב את ההיסטוריה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נ נח בירושלים
חבר מתאריך 10.3.22
472 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:56   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. גם נכון...  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
אך אז כל משאבי המדינה והתודעה הופנו למלחמה באחדות מופלאה

היום זה כבר לא ככה....רוב העם ברוסיה מעוניין לשרוד תיום תיום.....מלחמה זו לא בדיוק משאלת ליבם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרדוקס
חבר מתאריך 8.9.21
1245 הודעות, 16 מדרגים, מינוס 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:20   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. אז היה הצבא הנאצי ולמלחמה הייתה הצדקה.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
רוסיה הפסידה כעת בקרב התודעה וההפסד אמיתי וצורב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.1.21
2564 הודעות, 26 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    15:29   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. הוא אשר אמרתי  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
כעת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
The Humanist לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.19
6761 הודעות, 64 מדרגים, 121 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    15:19   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. הרוסים אז שרדו כי המערב (ארה''ב בעיקר) דאגה לספק לרוסיה את כל צורכי הלוגיסטיקה. הפעם זה הפוך.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
הפעם המערב דואג ללוגיסטיקה של אוקראינה ולכן רוסיה לא תחזיק מעמד עוד חודש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
rocsteady לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.18
16013 הודעות, 69 מדרגים, 118 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:37   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. כן אוקראינה פולשת למוסקבה אוטוטו כפי שרוסיה פלשה לברלין...  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
The Humanist לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.19
6761 הודעות, 64 מדרגים, 121 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ב' בניסן תשפ''ב    00:09   03.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. אם יספקו לאוקראינה את אותו הנשק שיש לרוסים אז גם יפלשו למוסקבה  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  
תן לאוקראינים טנקים, מטוסי קרב, טילים בליסטיים, ספינות מלחמה, ארטילריה וכולי והאוקראינים גם יפלשו למוסקווה. הנשק המערבי פשוט אמין יותר וטוב יותר מהנשק הרוסי. הרוסים סומכים רק על מספרים גדולים ולא על איכות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
YA-20826 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.03
10090 הודעות, 79 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:13   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. נמר ומטוסים מנייר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ג'ק ספארו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
20701 הודעות, 108 מדרגים, 216 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:14   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ממש מעניין, תודה רבה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


You may have my number, you can take my name, But you'll never have my heart


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
5706 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    17:53   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. +++  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המפרדל
חבר מתאריך 1.5.19
159 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:16   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ניתוח מהמם ושיעור לחיים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
איזה יופי. תודה רבה על הבאת הידיעה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FactsOnly לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.12.19
4232 הודעות, 13 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:30   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. כרגיל כתבה צבעונית ויפה. להבנתי לא נתנה תשובה משכנעת לשאלה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ברור וידוע
רוסיה מדינה " מסודרת" ומרובעת הפועלת ע"פ דוקטרינות מוגדרות מראש.
ברור שרוב האוכלוסיה מקבלת כל מצב ללא ערעור.
ברור שלא מעודדים אילתורים ויזמה.
ברור שאין פתיחות.
ברור שהמלחמה מתנהלת לא לפי התוכנית.
ברור שמעדיפים בשר תותחים של דרג נחות או של צד שלישי.
ברור שיש כאן שליט יחיד אשר חוששים ממנו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרדוקס
חבר מתאריך 8.9.21
1245 הודעות, 16 מדרגים, מינוס 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:21   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מנ השאלה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FactsOnly לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.12.19
4232 הודעות, 13 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    15:19   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. הכותרת: לאן נעלם חיל האויר הרוסי?  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AQB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.12.20
5556 הודעות, 80 מדרגים, 157 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    15:17   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. והכי חשוב לדעתי זו המוטיבציה של הקורבן להילחם על חייו  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
יותר מכל.
ואולי לרוסים אין סיבה מספיק טובה להרוג סתם,כי פוטין רוצה עוד שטחים שהם לא שלו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלצ'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
15751 הודעות, 86 מדרגים, 144 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:51   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. בקצרה - סיימו לתקוף מטרות גדולות נשארו רק חוליות קטנות שלזה הם לא נועדו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וחסר להם משאבים לשם כך


ביבי בסירובו לזוז הצידה -הרס את גוש הימין!~~מאות קבוצות לחץ מקמבנות תקציבים אבל רק החרדים הם "הבעיה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גוג ומגוג
חבר מתאריך 30.3.22
132 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:51   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אולי בגלל שרוסיה היא פחות מפלצת אכזרית משחשבנו .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
התרגלנו לאמריקאים האכזריים שקודם כל הם מפצצים באש תופת עושים ריכוך של שבועיים לפחות ואז הם נכנסים.
מסכנה הייתה אוקראינה אם במקום הרוסים היו האמריקאים.


אין לי מושג מי יותר טוב האוקראינים או הרוסים,סביר להניח שמדובר בעמים ברברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
3478 הודעות, 21 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    15:35   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. תספר את זה לתושבי מריופול  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.3.14
11567 הודעות, 76 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    17:01   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. מריופול היא מקרה מיוחד, בגלל ריכוז הנאצים שם.  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
חורבנה היה חלק מתוכנית ראדונית מסודרת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
The Humanist לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.19
6761 הודעות, 64 מדרגים, 121 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ב' בניסן תשפ''ב    00:16   03.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. אין שם שום ריכוז נאצים  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
אזוב זה גדוד גדול שרובם ככולם הם לא נאצים ואפילו לא לאומנים (לא שחסר לאומנים ברוסיה) וממילא מריופל היא עיר ענקית של חצי מיליון תושבים שרובם דוברי רוסית ורוסים אתניים. סביר מאוד להניח שאלפי אם לא עשרות אלפי האזרחים שהרוסים רצחו שם ממש לא היו נאצים ואפילו לא קרוב, אפילו לא קרוב לימין הקיצוני בישראל ואפילו לא קרוב לימין המתון.
אני כבר לא מדבר על חרקוב, שכמו מריופל גם היא לאט לאט מושמדת כמעט עד היסוד למרות שגם חרקוב היא עיר רוסית.
הרוסים הם חיות אדם שמוציאים להורג אזרחים תמימים כעניין שבשגרה בשטחים שנמצאים בשליטתם, וזה כולל גם נשים וילדים. ביום אחד של לחימה במלחמה הזאת הרוסים כבר הספיקו לרצוח יותר אזרחים מכל האזרחים שנהרגו בדונבס בשמונה השנים האחרונות (מלחמה שיש לאוקראינה זכות לנהל כדי לשמור על שלמות טריטוריאלית בדיוק כפי שהרוסים ניסו לשמור על שלמות טריטוריאלית בצ'צ'ניה - אז רצחו הרוסים כמאה אלף צ'צ'נים כש-95% מהם היו אזרחים, אבל לעולם לא היה אכפת כי רוסיה לא פלשה למדינה זרה אלא נלחמנו על אדמתה כדי לשמור על שלמות טריטוריאלית).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    13:58   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. לרוסים הברברים נגמרו מטרות תקיפה ולכן על ריכוזי אוכלוסיה אין צורך לשלוח מטוס רחוק אלא באש ארטילריה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:22   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. הם לא ברברים, הם סלאבים  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
ברברים יש במרוקו בהרים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גוג ומגוג
חבר מתאריך 30.3.22
132 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    16:04   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. הסלאבים הם חלק מהעמים הברברים על פי הרומאים.  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  


אין לי מושג מי יותר טוב האוקראינים או הרוסים,סביר להניח שמדובר בעמים ברברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    16:05   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. לא, צריך להפריד בין הברברים לברבארים  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
שני מונחים שונים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גוג ומגוג
חבר מתאריך 30.3.22
132 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    16:16   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. אתה סותר את עצמך בתגובה לאריה 33.  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  
הברברים הראשונים היו הסלאבים הגרמנים הקלטים בעולם העתיק אחר כך זה נהיה לשם גנרי.


אין לי מושג מי יותר טוב האוקראינים או הרוסים,סביר להניח שמדובר בעמים ברברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:07   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. לא. תפריד בין ברברים לברבארים  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גוג ומגוג
חבר מתאריך 30.3.22
132 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:52   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. הפרדנו אמרנו הסלאבים נחשבים ברברים,ואתה כותב על ברבראים שבטים צפון אפריקאים.  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
לאן אתה חותר תנסה להיות מובן.


אין לי מושג מי יותר טוב האוקראינים או הרוסים,סביר להניח שמדובר בעמים ברברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    19:14   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. לא לא, אנסה שוב פעם, לאט יותר  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  
ברברים - כינוי לשבטי ההרים בהרי האטלס
ברבארים - כינו לשבטים גרמאנים במזרח אירופה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גוג ומגוג
חבר מתאריך 30.3.22
132 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    19:18   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. אם אתה רוצה להאמין שמה שרשמת זה נכון ,אני לא יכול להגיד לא.  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  
למרות שזה הפוך.


אין לי מושג מי יותר טוב האוקראינים או הרוסים,סביר להניח שמדובר בעמים ברברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    20:45   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. אני לא מכיר שזה הפוך  
בתגובה להודעה מספר 55
 
  

מוגש כחומר למחשבה לציבור הרחב.
תודה,
הצוות
ההנהלה
ושיבל כרמי מנסור



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:06   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. מי שנלחמים כברברים בפשעי מלחמה הם ברברים, פשוט להבנה  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:08   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. אולי, אני רק רציתי להפנותך להרי האטלס  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:16   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. אטלס אני משאיר לך כי איני מתעסק עם העבר אלא עם הווה בלבד  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:24   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. הרי האטלס קיימים גם בהווה ולפי רוב הדעות יהיו קיימים גם בעתיד  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    20:42   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. הרי אטלס לא רלוונטי לנו  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    20:56   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. נכון אבל חשוב להכיר  
בתגובה להודעה מספר 66
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    21:16   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. לא חשוב בכלל להכיר, חשוב להתמקד בפשעים של הרוסים הברברים  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    21:18   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. אני רוצה שבהזדמנות תרחיב קצת את אופקייך. כמובן לא עכשיו, כי יש מלחמה באוקראינה וזה  
בתגובה להודעה מספר 68
 
  
אבל תבטיח לי שלאחר מכן אתה תשתדל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    21:56   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. אין צורך להתפזר, חשוב להתמקד בנושא שלנו  
בתגובה להודעה מספר 69
 
  
מי שרוצה ללמוד דברים אחרים מוזמן לאוניברסיטה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    22:00   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. אתה למדת במכללה?  
בתגובה להודעה מספר 70
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    22:05   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. אתה מתפזר מאוד, חשוב להתמקד בנושא המדובר  
בתגובה להודעה מספר 71
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    22:24   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. אני חושב שבכדי להתמקד כמו שצריך בנושא ספציפי, חשוב גם להכיר את התמונה הגלובאלית  
בתגובה להודעה מספר 72
 
  
בקיצור: להכיר את המאקרו בכדי לדעת את המיקרו

משהו עמוך בתוכך ודאי מסכים עם טענה זו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9888 הודעות
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    22:45   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. חשוב להתמקד בברברים של היום, אם ברצונך להיזכר גם בברברים מהעבר זאת זכותך והצורך שלך ואינו הצורך שלי  
בתגובה להודעה מספר 73
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חוצב להבות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.7.20
2380 הודעות, 17 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:01   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. הקברניט נותן יותר מדי קרדיט לחיל האויר הרוסי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מטוסים יפים ומרשימים אבל תחזוקה גרועה, כושר טיסה נמוך ושטחים עצומים שהיו מצריכים פי עשר ויותר כוחות ממה שפרוש כרגע בשטח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
8 זה בדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.2.18
12630 הודעות, 100 מדרגים, 189 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:06   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אחלה מיקלו - מרתק כתמיד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבת שלום לכל עם ישראל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
El-Duderino לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.18
1642 הודעות, 15 מדרגים, 23 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:14   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תודה על המאמר המושקע. הסיבה לדעתי שונה בתכלית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והיא - כטב"מים. אין שום צורך היום בחיל אוויר של פעם. העולם התקדם. היום הכל עושים כלי טיס בלתי מאויישים. כל תורת הלחימה באוויר השתנתה, ורוסיה הפנימה ומיישמת. גם אוקראינה.

לא אתפלא בכלל לשמוע שהשמיים מעל (ובאזור כללי של) אוקראינה מלאים בכטבמים מכל העולם, אולי כולל שלנו. מי שנכנס לשם עם מטוס מאוייש מסכן את המטוס, את הטייס, את החימוש ואת הטכנולוגיה שיפלו לידי כל הגורמים שמטיסים שם משהו. פשוט לא שווה. את הנזק האווירי אפשר לגרום באותה מידה מהקרקע מרחוק או מכטבמים משלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yd33 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.10
21450 הודעות, 130 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:14   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. תודה רבה !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגרוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
9398 הודעות, 128 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:21   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מתכוננים למטס יום העצמאות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קשתות
חבר מתאריך 7.2.02
44464 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:22   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. יופי של ניתוחים , תודה ! מעניין אם רוסיה תמשיך לשאת בתואר ''מעצמה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.12.08
6922 הודעות, 64 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:37   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. Forbes מעריכים שעקב הסנקציות מ-2014 כמות החימוש המונחה אינה נמצאת במלאי מספק וכך הSU-34 מופעלים הרבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פחות חכם/מדויק, הרבה יותר נמוך (בשדה הראייה הפיזי) ולכן גם הרבה יותר חשוף.

עוד הם חושבים שאסטרטגית, חיל האוויר מופעל כשלוחה של כוחות הקרקע ואינם מופעלים עצמאית ולכן סובלים מהפעלה חסרת יצירתיות.


www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/03/29/the-russian-air-force-is-losing-its-best-jets-over-ukraine/amp/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בריא בנפשו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.14
693 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    14:39   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. הסבר פשוט יותר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מתי פעם אחרונה השתמשתם במוצר רוסי כלשהו?
מתי פעם אחרונה אזרח רוסי בחר להשתמש במוצר רוסי כלשהו מבחירה (ולא כי אין לו כסף להשתמש במשהו נורמאלי)?
מה רוסיה תרמה למדע בארבעים השנים האחרונות?

רוסיה היא מדינה מושחתת ברמות שקשה להבין למי שלא חי באזור.
שליש מתקציב המדינה ממומן ע"י מחירת נפט וגז.
הם לא מסוגלים לייצר כלום. חוץ מפמפום נפט וגז ומנגנון בירוקרטי מושחת שום דבר לא מתפקד שם.
ועם כל זה דווקא חיל האוויר והצבא שלהם יהיו מתפקדים? בחיים לא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איזי מהחונטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
37820 הודעות, 125 מדרגים, 201 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    17:20   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. אפילו הקולה זירו שלהם מעפנה. גם השוקולד שלהם ברמה נמוכה. כמו חבילות הפרלינים שהיו פעם מביאים בישראל מתנה  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.04.22 בשעה 17:25 בברכה, איזי מהחונטה
 
מוצרי הקוסמטיקה שלהם זולים וגרועים.
מכוניות שלהם זבל פרימיטיבי.
בגדים מכוערים.
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה נמוך אפילו מהסטנדרט הסיני

מישהו פעם ראה מחשב או קונסולת משחק שנמכר מחוץ
לרוסיה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
babay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.11.11
1339 הודעות, 11 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:48   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. האם ביקרת ברוסיה בשנים האחרונות?  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
שואל אם זה באמת המצב שם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בריא בנפשו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.14
693 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    20:47   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. כן  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  
זה לגמרי המצב.
במוסקווה וסנט פטרסבורג יש כסף ורואים אפילו עושר, אבל הכל מיובא.

במרחק 80 קילומטר ממוסקבה יש כפרים בלי מים זורמים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לגמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.17
2357 הודעות, 14 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    23:38   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. ברמה של שחיתות לרוסים יש מה ללמוד מאוקריאנה  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
בשנים האחרונות היה אפשר אפילו מהמקפצה , ברוסיה אם תועדת זורקים אותך לכלבים ואם צריך יגיע צוות "ימ"מ" ויעצור את הלא פיקחים שכשלו לכסתח ונתפסו בנושא שוחד , צלם מלווה כלול בעסקה , בייחוד אוהבים לעצור שמה דרגים גבוהים של המשטרה / רשות בתי הסוהר / פרקליטות וכו(כאילו להראות שאף אחד לא חסין בלה בלה בלה ) , באוקריאנה יפשטו על חושף השחיתות או שוטר שיעז לתת דוח לאיזה גנרל שמנמן אותו צוות יממ על שהעז להזכיר לחזירון שהחוק הוא לכולם....2 מדינות זבל כיום , האחת יותר עוצמתית ושניהן מתחרות במי יותר טובה בתור שעשוע , בינתיים על אוקריאנה החמודה כל העולם עשה , עושה ויעשה סיבוב , רוסיה , המערב , נראה ששבשנים הקרובות שוב רוסיה....



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בריא בנפשו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.14
693 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    00:14   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. גם באקראינה השחיתות נוראית  
בתגובה להודעה מספר 64
 
  
יש מספר הבדלים:
1. באקראינה יש נסיונות רחבים של העם לנסות להלחם בזה. למשל ע"י בחירת פוליטיקאים מבחוץ. ברוסיה כולם השלימו עם המצב.
2. אוקראינה ענייה הרבה יותר ולא מתיימרת להיות מעצמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האינג'יניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.7.14
36975 הודעות, 162 מדרגים, 319 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    15:38   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. התעמולה לא מפסיקה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
8080 הודעות, 54 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    16:23   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. אתמול בסיכום יום הלחימה בFOXNEWS הם אמרו שהיו 300 גיחות הפצצה של ח׳׳א הרוסי אתמול  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יצחק היקר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.15
11143 הודעות, 80 מדרגים, 151 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    19:42   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. עזוב אותך מעובדות...זה מפריע לנרטיב שאוקראינה אוטוטו כובשת את מוסקבה.  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
לדעתי אחרי תקיפת מיכלי הדלק היום בשטח רוסיה הרוסים הורידו את הכפפות ויתחילו להפעיל את חיל אויר בהפצצות שטח על הערים הגדולות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
19425 הודעות, 197 מדרגים, 384 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    16:29   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. תודה רבה אח יקר. מעניין כמו תמיד.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

שבת שלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דידי
חבר מתאריך 20.2.21
275 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    17:22   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. תודה מעניין כתמיד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
41280 הודעות, 62 מדרגים, 101 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    17:38   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. נראה לי אחלה ניתוח. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Initially לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.9.20
2900 הודעות, 64 מדרגים, 128 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:40   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. ואוו, תודה על המאמר המושקע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה שמראה שהצבא הרוסי חלש בהרבה ממה שחשבתי לפני המלחמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
69679 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:55   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. שוב מוכרים לנו את הנרטיב שהאוקראינים מסתדרים מול רוסיה בלי עזרה צבאית מביידן ושות'  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


שוב תלונות השתקה, כי לא יכולים להתמודד עם האמת!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תגובה טיפוסית
חבר מתאריך 9.3.22
23 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    18:58   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מרחיב את הדעת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
33064 הודעות, 217 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    19:23   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. ואין ספק, שהמטוסים הרוסיים הם היפים ביותר. וזה מזכיר את הסיפור הבא על הצבא האוסטרו-הונגרי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
במלחמת העולם הראשונה התלונן אחד הגנרלים האוסטריים בפני חברו:

תראה, אמר בצער. יש לנו את הצבא עם המדים היפים ביותר, החרבות היפות ביותר והמגפיים היפים ביותר. ומה עשו המטומטמים? שלחו אותו למלחמה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
41280 הודעות, 62 מדרגים, 101 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    20:22   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. באויר ידוע שמה שנראה טוב גם טס טוב ( כשיש מנוע מתאים)  
בתגובה להודעה מספר 56
 
  
אבל...
האוירודינמיקה הרוסית היא החסרון שלהם.
מה שמטוס רוסי יכול לעשות בקושי רב ( אבדן אנרגיה בעת תמרון הדוק) עושה טייס אמריקאי בהזזת ראש ( וקסדה) וזה ההבדל הגדול. אם האמריקאים רוצים הם בונים מטוסים לא פחות טובים ( בתמרון) אבל הם לא צריכים... ומתרכזים בחמקנות ומערכות נשק בחבילה מנצחת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Vinny Puh
חבר מתאריך 29.11.20
418 הודעות
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    20:27   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. עם כל הנשק המשוכלל ויפה שלהם יש בעיה גדולה עם מוטיבציה של חיילים להלחם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא סתם פונים לכל מיני מדינות "ידידותיות" ומבקשים לעזרה בכח אדם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
61688 הודעות, 252 מדרגים, 438 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    20:59   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. מה היו הסיבות?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

הסיבה העיקרית היא שאין מטרות?
לא יודע אם שמתם לב הוא בעצם מדבר בעקיפין על המלחמה הבאה כאן.
לא יהיו מטרות.
חיל האוויר המפואר שלנו שמוצץ 90% מתקציב צה"ל יהיה מובטל...
כמו שאמרו חכמינו: שאלוהים ישמור עלינו כי צה"ל לא יוכל.
בדיוק שמעתי פודקאסט של בריק שאומר שרק פרץ הצליח להתגבר על הלובי של חיל האוויר ולכן בנו את כיפת ברזל, וגם ליברמן ולכן התחילו להקים חיל טילים לא רע, אבל ברגע שהוא עזב מיהרו להחזיר את הכסף לחיל האוויר. תאוות הכסף של חיל האוויר אינה יודעת גבולות, מה שכנראה יביא את הקץ למפעל הציוני.

https://youtu.be/H_DFjrLjFLk


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לגמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.17
2357 הודעות, 14 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט 'באדר ב תשפ''ב    23:24   01.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. עלות תועלת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כשאתה נלחם על הבית , והמטרה היא ההגנה על הבית אז העלות זזה הצידה , אבל כשאתה משחק בבא לי להיות מעצמה ומה אכפת לי מהעובדות (בדיוק כמו אוקריאנה שבא לה לחשוב שהמערב צריך ורואה בהם חלק מהם , והמושג מלחמה על הבית בנוסף לאימון ונשק מערבי שלא נועד להכניע את הצבא הרוסי , אלא בדיוק כמו שהמערב רצה , לגבות מחיר כבד , וזה בנוסף לכל איש ואישה שמבחינתם הפסד זה סוף החיים אל מול חיילים מבולבלים , פיקוד מושחת ואפס מוטיבציה) , אתה משתדל שלא לבזבז משאבים יקרים , אני מאמין שעל כל טנק רוסי יש 10 בתי מגורים מפורקים ואת מימדי האסון נגלה רק בעוד כמה חודשים , עם משרדו של זלנסקי אומר , בתור הדיפה לביקורת על המשא ומתן , שהתעשייה הצבאית כמעט הושמדה וכרגע הרוסים משמידים את האזרחית דיי והותר להבין שאת הזוועות עוד לא גילינו , כמו שחשבתי בסופו של דבר המערב ובייחוד ארה"ב מרוויחים מהמלחמה הזו והיום לא הזוי לאמר שבהתקפה לצבא הרוסי לא נראה שיהיה יותר מדיי סיכוי נגד צבא פולין אפילו , ללא נאטו , ובכל מקרה אף אחד לא ירצה להיות זה שיוכיח את זה ויעמוד בתור לכל מוצא פיהם של האמריקאים , המפסידים פה זה קודם כל אוקריאנה וגם רוסיה , הרוסים גילו את כל החסרונות בסוג השלטון שלהם , מה רע למעשה בשחיתות בכל הרמות והדרגות , מה רע בלפחד לאמר את האמת וכח היום ללקק , האוקריאנים גילו את מה שידוע היה לכולם מזמן , הם אוקריאניות ותו לא , דמם טוב רק להתגרות ברוסיה מבחינת המערב שמחר אוקריאנה תכבש על ידי רוסיה , זה לא יהיה הפסד של אומה במערב לרוסיה , אלא כלום ושום דבר .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גמני
חבר מתאריך 1.10.14
17566 הודעות
יום שבת א' בניסן תשפ''ב    22:28   02.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. חיל האוויר הרוסי סובל מאותה בעיה שנראה שכל הצבא הרוסי סובל ממנה. הוא לא מיומן בניהול מלחמה רב זרועית ממושכת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
דבר אחד זה להוציא זוג מטוסים להפצצה של נקודה בסוריה שנמצאת כבר במחשב של המטוסים ולחזור לבסיס. זה לא דומה בכלום להפעלת מספר גבוה של כלי טיס, בעוד ועוד גיחות, באופן מתואם ומסונכרן עם שאר המטוסים ועם מסגרות אחרות של הצבא שכולם צריכים לדעת לדבר זה עם זה באותה שפה שבה הם מבינים זה את זה ופועלים כתזמורת מתואמת. להערכתי, הבעיה המרכזית שממנה סובל הצבא הרוסי היא שמסיבות שונות, שיכולות להיות תקציביות, תפישה ואסטרטגיה, פוליטיקה בתוך הצבא והפוליטיקה שמעל לצבא, תורות לחימה שלא מתעדכנות ולא מתורגלות ועוד, הצבא הרוסי נכנס למלחמה באוקראינה כשהוא אינו מיומן בניהול מלחמה ממושכת רב זרועית בעצימות גבוהה על פני גזרות רבות ומגוונות.

אני מניח שכפי שקורה לאחר כל מלחמה שבה תמיד נחשפים בעיות ופערים ביכולת הצבאית של הצבאות המשתתפים, הרוסים יערכו שינויים גדולים בתורת הפעלת הכוח ובכוחות עצמם שלהם.

כדי לבצע שינויים נכונים נדרש אקלים תרבותי ואירגוני נכון בצבא שמאפשר לו תמיד לבצע התבוננות על עצמו מהצד ולבקר את עצמו באופן כן ועמוק שהוא הבסיס להבנה אמיתית של הבעיות ואקלים תרבותי וארגוני שיאפשר להטמיע שינויים בהתאם למסקנות לגבי פערים ובעיות שהתגלו בעת שהצבא הובא לידי מבחן. האם ברוסיה קיים אקלים תרבותי וארגוני כזה? אני לא מכיר מספיק את המדינה וצבאה כדי להציע תשובה לשאלה הזו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות