על רקע ביטלי הטיסות בחברת אל על, בשל המחלוקות בין החברה לטייסים, יו״ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק לא נשאר חייב.לאחר שהטייסים דחו את אשמות החברה נגדם ואת הדרישה של מנכ״לית אל על, דינה בן טל גננסיה, לחזור מיידית לפעילות סדירה ולמו״מ מיידי עם ההנהלה, והאשימו את החברה שהיא בהתנהלות בגל ביטולי הטיסות, שרון בן יצחק, הגיב בזעם על התנהלותם הטייסים.
יו״ר ועד עובדי אל על אמר לפספורטניוז: "הטייסים מביאים עלינו אסון. הם איבדו את הפרופורציות, אנחנו נאבד נוסעים. לא יטוסו איתנו בגלל מה שהם עושים לחברה".
על רקע דרישת הטייסים לקבל זכות ייצוג משל עצמם אומר בן יצחק: "אי אפשר לתת לכל אחד זכות ייצוג. אם זה יקרה החברה תהפוך כמו פלנגות. אז כל מגזר מתי שרוצה ישבות. הם רוצים להחזיר את החברה לשנות השמונים. הם רוצים לפרק אותה".
עוד ממשיך ואומר יושב ראש ועד העובדים: "הם כבר הלכו לבית המשפט לבקש זכות ייצוג ובית המשפט דחה את הבקשה שלהם. יש לאל על את העובדים הכי טובים, הכי ראויים, עם לויאליות גדולה לחברה. הטייסים לא יכולים להטיל דופי בשאר העובדים. ראשית שיסתכלו על עצמם ועל ההתנהלות שלהם. הם פשוט איבדו פרופורציות. חסרים בחברה מעל כ-2,000 עובדים, אבל יש משימה להבריא את החברה, לעמוד ביעדים, וזה מה ששאר העובדים עושים. שאר העובדים עובדים לא פחות קשה מהטייסים ואף יותר. רק עם שיח ודיבור אפשר לפתור מחלוקות".
בן יצחק מסיים ומזהיר: "הטייסים מסכנים כיום פרנסה של אלפי משפחות. כולם עובדים יותר קשה מלפני הקורונה. לא ניתן להם לפגוע בחברה. הם יותר מדי יהירים ומסתכלים רק על עצמם".
https://passportnews.co.il/שרון-בן-יצחק-הטייסים-רוצים-להחזיר-אותנ
חבר מתאריך 6.7.14
9943 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
42156 הודעות, 63 מדרגים, 103 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.1.19
58 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.03
10367 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.1.19
58 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.17
13018 הודעות, 83 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
בין השאר, רק טייסי חיא , יכולים להתקבל, ( לאחרונה נקלטו כמה נשים שלא היו טייסות ,אך הינן ישראליות. בלבד.)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.6.21
2341 הודעות, 17 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
כל טייס ישראלי המתגורר בישראל ולו נסיון טיסתי של 1,000 שעות ומעלה יכול להתקבל. רקע בחיל האוויר איננו תנאי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.11
24290 הודעות, 101 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.17
13018 הודעות, 83 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
בעבר רק טייסי חיא.
בכל מקרה, לא ניתן לשכור טייסים זרים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
30 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.5.22
239 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.03
10367 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
כל פעם שהם קרובים לסגירה וריסט מחדש המדינה באה ומצילה אותם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.19
1910 הודעות, 17 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.12.12
10545 הודעות, 57 מדרגים, 112 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הם לא כמו שאר העובדים…
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
2705 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בשונה משאר עובדי התפעול שחוששים מעתידם
בקיצור מחזיקים את החברה בגואבוס..
..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.9.18
2766 הודעות, 19 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.1.20
489 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.08
16329 הודעות, 56 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.20
2851 הודעות, 23 מדרגים, 5 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
תמשיכו חברים. לאט לאט וויז איר הופכת לחברה הלאומית של ישראל לצד טורקיש, שכבר הפכה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.6.13
2303 הודעות, 20 מדרגים, 35 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אם אני לא טועה, מאז הפעם שהטייסים שבתו כי הן לא רצו להגיע לעבודה באותה הסעה עם שאר העובדים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.5.13
19358 הודעות, 208 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מי נתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים? הלא ה' זו חטאנו לו ולא אבו בדרכיו הלוך ולא שמעו בתורתו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.7.08
45918 הודעות, 191 מדרגים, 375 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 22.05.22 בשעה 08:33 בברכה, gandalf
ולידיעת טייסי החברה היהירים- גם אתם יכולים להיות מפוטרים.
להלן:
שביתת פקחי הטיסה בארצות הברית ב-3 באוגוסט 1981 נחשבת לאחד הרגעים המכריעים בתקופת נשיאותו של רונלד רייגן ולאחת ההתרחשויות החשובות ביותר בתולדות יחסי העבודה בארצות הברית. הפקחים, שאוגדו בארגון פקחי הטיסה המקצועיים (PATCO), הכריזו על שביתה בדרישה להעלאת שכרם, לאפשרות לפרישה מוקדמת ולשבוע עבודה מקוצר בן 32 שעות. שביתתם שיתקה את התעופה בארצות הברית, והייתה מנוגדת לחוק שאסר שביתות של איגודי עובדים בארגונים ממשלתיים.
הנשיא רייגן טען כי השביתה מסכנת את הביטחון הלאומי, דרש מהשובתים לשוב לעמדותיהם, ואיים כי אם לא יעשו כן בתוך 48 שעות, יסולקו מתפקידם. האיגוד, בראשות נשיאו רוברט פולי, סירב, והנשיא רייגן מימש את איומו: רובם הגדול של פקחי הטיסה בארצות הברית שסירבו לשוב לתפקידם, למעלה מ-11 אלף במספר, פוטרו מתפקידם. לאחר מכן התאפשרה הפעלת התעופה בארצות הברית, גם אם בנפח מופחת, על ידי גיוס פקחים מהצבא, פקחים שלא היו בתפקיד, ופקחים שהועברו זמנית ממגדלי פיקוח פרטיים. רייגן החליף את השובתים בפקחים צעירים ובכך נטל סיכון גדול, שכן חוסר ניסיונם של אלו עלול היה להוליד אסון. פקחי הטיסה של קנדה גילו באותה תקופה סולידריות עם השובתים האמריקניים וסירבו לפקח על טיסות מארצות הברית.
הנשיא רייגן אף הפעיל את סעיף החוק שקבע שהשובתים לא יוכלו לשוב עוד לתפקיד ממשלתי. מאוחר יותר הגמיש עמדתו ואיפשר להם לשוב לתפקידים ממשלתיים, אך לא לתפקיד של פקח טיסה. רק בתקופת הנשיא ביל קלינטון, 12 שנה מאוחר יותר, התאפשר ל-800 מהמפוטרים לשוב לתפקידם.
ארגון פקחי הטיסה, שבתחילה קיים יחסים טובים עם רייגן ותמך בבחירתו לנשיאות, פורק אחרי השביתה בידי הממשלה, ונקנס ב-150 מיליוני דולרים שהביאו אותו לפשיטת רגל.
בעשורים שלאחר שבירת השביתה בידי הנשיא רייגן ירדה באופן דרמטי מידת השימוש בשביתה ככלי בסכסוכי עבודה בארצות הברית.
הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר כתב על האירוע, מנקודת מבט היסטורית: "מאותו רגע הכל התייחסו אליו ברצינות. לא עוד שחקן מהוליווד, אלא מנהיג. פרשנים שניתחו לימים את צעדו זה אמרו, שזה היה גם הצעד הכי משמעותי מבחינת מדיניות החוץ. כי מאותו רגע החלה גם ברית המועצות (ממלכת הרשע) להתייחס אליו ברצינות".
ויקיפדיה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד