גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #761503 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 761503        
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:22   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''רבים לא חזרו לבתי הכנסת'': השפעות הקורונה על העולם היהודי עוד מורגשות  

 
  
יצחק טסלר|07:24
25 לספטמבר, 2022

מתפללים שמסרבים להיפרד ממנייני החצר, קהילות בעולם שמעדיפות להיפגש בזום, נזקים כלכליים מצטברים – ושחיקת הזיקה של הצעירים לדת: קהילות יהודיות בארץ ובעולם עדיין מתקשות להתאושש מהשלכות המגפה, גם אחרי דעיכתה | תמונת מצב

למרות ההרגשה בציבור הישראלי שהקורונה הסתיימה, בקרב אנשי חינוך וראשי קהילות בארץ ובעולם, התחושה היא שהמגפה עדיין ממשיכה להכות. ברבות מהקהילות היהודיות בארץ ובעולם, חלק נכבד מחברי הקהילה לא חזר לפקוד את בתי הכנסת והמוסדות הקהילתיים – וקהילות שונות נקלעו לקשיים כלכליים. אם זה לא מספיק, תיאוריות קונספירציה הובילו לעלייה גוברת באנטישמיות, והיא לא דעכה יחד עם המגפה.

"כאשר הקורונה הכתה בכל העולם, היא הכתה באופן משמעותי בקהילות היהודיות, מכיוון שהיא פגעה ביכולת להמשיך את החיים הקהילתיים", אומר פרופ' ידידיה שטרן, נשיא המכון למדיניות העם היהודי.

לטענתו, קו אחד מחבר בין סגירת בתי הכנסת, ההתנגדות של חלק מהחרדים להוראות משרד הבריאות, המשבר שחוו קהילות יהודיות – והאנשים שעדיין מתעקשים להמשיך ולהתפלל בחצרות: "היהדות מאורגנת בצורה של קהילות, והריתמוס של החיים הוא ציבורי ולא רק אישי. לכן הקורונה פגעה בצורה קשה לא רק בעולם התפילה והלימוד, אלא גם בעולם החברתי והתרבותי".

הוא מוסיף כי "הדבר בולט במיוחד בארצות הברית, שם כרוך מודל החיים בקהילה יהודית, בתשלום למוסדות. רבים ראו שהם ממשיכים להיות חלק מהקהילה במשך יותר משנתיים, בלי לשלם ולהגיע פיזית, אלא רק בזום – ולכן חלקם לא חוזרים, והמוסדות נקלעו למשבר כלכלי".

לדבריו, "זה גם מסביר את ההתנגדות של חלק מהחרדים להוראות, מחשש לאובדן של דור שלם שלא יתחנך בתוך מסגרות ולא יתפלל בבתי כנסת".

"עוצמת המובלעת החרדית"

ד"ר גלעד מלאך, ראש התוכנית "חרדים בישראל" במכון הישראלי לדמוקרטיה, משוכנע כי להתנגדות של חלק מהחרדים להנחיות משרד הבריאות, היה מחיר כבד מדי. "מגפת הקורונה המחישה לציבור הרחב בישראל את עוצמת המובלעת החרדית והשפעתה על כלל החברה בארץ", הוא קובע. "באוקטובר 2021, מתוך כלל החולים המבוגרים בארץ, יותר ממחצית היו חרדים – והתמותה בקרב הקשישים במגזר הגיעה עד לפי-ארבעה בהשוואה לבני גילם החילונים והדתיים-לאומיים".

"ברגע האמת, ולמרות מצב החירום, רוב החרדים העדיפו לשמור על אורח החיים הדתי שלהם על פני הציות להוראות משרד הבריאות", מציין ד"ר מלאך, "אך אם ביחס לקורונה מרבית החרדים תמכו בהתנהלות המתבדלת – באסון מירון ובחשיפת פרשות המין הקשות של יהודה משי זהב ושל חיים ולדר, נוכחו רבים בחברה החרדית במחירים הקשים שיש לאוטונומיה החרדית".

פרופ' ידידיה שטרן: "בארה"ב המודל של חיים בקהילה יהודית כרוך בתשלום למוסדות. רבים ראו שהם ממשיכים להיות חלק מהקהילה בלי לשלם ולהגיע פיזית – ולכן חלקם לא חוזרים, והמוסדות נקלעו למשבר כלכלי"

הוא מוסיף כי "האדוות של הקורונה ושל האירועים הנוספים שחוותה החברה החרדית בשנתיים האחרונות, ניכרות בעיקר בתוך המגזר – סגרי הקורונה נתנו חותמת סופית לשימוש של חרדים באינטרנט. חדירת הטכנולוגיות הדיגיטליות משנה במהירות את אורח החיים החרדי ומגבירה את החשיפה לעולם שבחוץ".

כך, הוא מעריך, דווקא לאחר שהקורונה הציבה חיץ בין הציבור החרדי לחברה הישראלית הכללית – השינוי הטכנולוגי, שהוא תוצר ישיר שלה, עשוי להוביל להנמכת החומות המפרידות בין החברה החרדית לכלל החברה הישראלית.

שחיקת הזיקה ליהדות

גם מעבר לים, כאמור, החיים הקהילתיים של יהודים נפגעו בעקבות המגפה. ד"ר שוקי פרידמן, סגן נשיא המכון למדיניות העם היהודי ומרצה למשפטים במרכז האקדמי "פרס", אומר כי "בעיצומם של גלי הקורונה, ברבות מן הקהילות היהודיות – בעיקר בקרב רפורמים וקונסרבטיבים, אבל גם בקרב האורתודוכסים – הפסיקו את הפעילות של מוסדות הקהילה. רק בקהילות חרדיות-קיצוניות המשיכו את הפעילות – וזאת, למרבה הצער, תוך אובדן יתר של חיי אדם".

מה קרה כשהוסרו ההגבלות?

"בקהילות האורתודוכסיות החיים הקהילתיים שבו למסלולם, אבל לא בקהילות של הרפורמים והקונסרבטיבים. שם רבים לא שבו לבתי הכנסת ולמוסדות הקהילה, וקהילות רבות בצפון אמריקה מתמודדות עם דלדול במספר החברים והמשאבים. לתופעה הזו יש השלכות משמעותיות לא רק על הקהילות, אלא על שחיקת הזיקה של רבים מבני הקהילות הללו, ובעיקר בני הדור הצעיר, לזהותם היהודית".

ד"ר שוקי פרידמן: "בקהילות של הרפורמים והקונסרבטיבים, רבים לא שבו לבתי הכנסת ולמוסדות הקהילה, וקהילות רבות בצפון אמריקה מתמודדות עם דלדול במספר החברים והמשאבים"

פרידמן מציין כי בחו"ל, מעבר לפגיעה בחיי הקהילה היהודיים, נרשמה גם עלייה בתופעות של שנאת יהודים: "מאז שפרצה המגפה ניכרת במדינות אירופיות רבות, אבל גם בארה"ב, עלייה מובהקת באנטישמיות. המגמה השלילית באה לידי ביטוי הן במספר התקריות האנטישמיות והן בתחושתם של היהודים בריכוזים היהודיים הגדולים, כי הם חשופים יותר לאנטישמיות".

הדיווחים על עלייה באנטישמיות מלווים אותנו כבר מספר שנים.

"נכון, והסיבות לכך מגוונות. עם זאת, ברור שסביב המגפה צצו במרחב הווירטואלי ומחוצה לו שלל תיאוריות קונספירציה על אשמת ישראל והיהודים בהפצת המגפה, מה שתרם למגמה והעצים אותה. כמגפה שפגעה בחיי אדם רבים ובבריאותם, הקורונה מאחורינו – אבל השפעותיה השליליות, הן על שלומם הפיזי של היהודים בגלל אנטישמיות גואה, והן על זיקתם ליהדות ולזהותם היהודית - עדיין ניכרות".

צעירים במסכים, מבוגרים בחצרות

גם אחרי דעיכת המגפה, רבים המשיכו לדבוק בתפילה במנייני החצרות ומסרבים לחזור לשגרה, כולל בציבור האורתודוכסי בישראל. "רבים מבתי הכנסת בארץ ובעולם מתמודדים עם קבוצות שונות של מתפללים שלא רוצות לחזור לבתי הכנסת, ומעדיפות להישאר בחצרות או בבתים פרטיים", אומר הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני "צהר" ורב היישוב שוהם.

לאתגר שימור החיים הקהילתיים או החייאתם מחדש, מתווסף האתגר החינוכי. "מחקרים גילו שבעקבות המגפה, זמן השימוש במסכים הוכפל בקרב בני נוער, ויותר מ-60% מהם הגדירו את עצמם 'מכורים' למסכים", אומרת ד"ר נירית ראוכברגר, העומדת בראש התמחות קידום נוער בסיכון במכללה האקדמית לחינוך "אורות ישראל". "בקרב דתיים וחרדים המצוקה גדולה יותר, כי יש ציפייה למצוינות ולמאבק ביצר. כאשר יש למשל התמכרות לפורנו, בקרב שומרי מצוות המצוקה גדולה יותר – כי כשהנער הדתי עושה מעשה 'לא טוב' כמו צריכה של תכנים למבוגרים, הוא כנראה יחווה אשמה גדולה יותר".

בין רב חרדי לאתיקה ב-NBA

יש מי שסבור כי להתבדלות של החרדים בזמן הקורונה וההסתמכות שלהם על רבנים, היה לפחות היבט חיובי אחד: הוספת נדבך חשוב לספרות ההלכתית. על כך מצביע ד"ר צוריאל ראשי, מרצה בכיר באוניברסיטת אריאל ומומחה לאתיקה מקצועית.

ד"ר צוריאל ראשי: "שאלות עתיקות המתאפיינות בזמני מגפה וחירום התעוררו מחדש, ולצידן נשאלו שאלות חדשות. הקהילה הרפואית, למשל, ניצבה בפני דילמות של תיעדוף משאבים בין חולים, בנטילת תרופות ניסיוניות, ובאופי הטיפול הראוי בחולים ובגוססים"

"בכל הדורות יהודים רבים נשאו את עיניהם אל הרבנים בעולם, שיורו להם כיצד לנהוג במציאות שמתחלפת במהירות", הוא אומר. "כך הלכה והתעצבה לה ספרות השאלות והתשובות (שו"ת) לאורך ההיסטוריה. בתקופת הקורונה נוספה עוד קומה משמעותית בז'אנר הספרותי הזה".

לדבריו, "שורה של שאלות עתיקות המתאפיינות בזמני מגפה וחירום, התעוררו מחדש, ולצידן נשאלו שאלות חדשות במגוון תחומי החיים. חלקן היו נחלתן של קהילות מקצועיות מסוימות. הקהילה הרפואית, למשל, ניצבה בפני דילמות חדשות-ישנות, של תיעדוף משאבים בין חולים בנטילת תרופות ניסיוניות, ובאופי הטיפול הראוי בחולים ובגוססים.

"גם הקהילה העסקית הייתה צריכה לחשב מסלול מחדש במימוש חוזי שכירות, שינוי תנאי העסקה, מתן פיצויים ופיטורים לעובדים. לצד כל אלו, צצו ועלו שאלות מהציבור הרחב – החל מהתפילה ששינתה את אופייה ואת פניה בגלל 'מנייני החצרות', דרך עיסוק בהלכות החגים שנחגגו בצורה שונה ועד הטבילה במקוואות ואופי הקבורה של מתי הקורונה, אשר לא זכו לטקס טהרה".

ד"ר ראשי מרבה לצטט את פסקי ההלכה של הרב אשר וייס משכונת רמות בירושלים. "הוא אחד מבכירי הפוסקים החרדים כיום, וייסד 'בית דין לדיני ממונות', שבמסגרתו עוסקים, בין השאר, בבוררות וביישוב סכסוכים בין שכנים. נוסף על כך, הוא משמש כפוסק של בית החולים 'שערי צדק'. פסיקותיו, שהחלו להתפרסם כבר בתחילת המגפה, היו מגדלור של אחריות אישית, רבנית וקהילתית".

במהלך שלוש השנים האחרונות ציטט ראשי בכתבי עת בינלאומיים את פסיקותיו הייחודיות והמקוריות של הרב וייס בנושאי אתיקה רפואית, אתיקה עסקית ואתיקה חינוכית. "בכל פעם, הכרעותיו השונות עוררו עניין רב בקרב חוקרי אתיקה מקצועית, בגלל הפשרות המקוריות במחלוקות עסקיות שנתגלעו במהלך הקורונה ובגלל תביעותיו הבלתי-מתפשרות לחסן ולהתחסן, ולהגן על היחיד ועל הציבור".

במאמר שפרסם ראשי בכתב העת המדעי Journal of Business Ethics, יחד עם ד''ר אנדרו שוורץ מארה''ב, עסק בהפרת חוזים בעקבות המגפה העולמית. "שיתוף הפעולה הזה החל כאשר ליגת NBA הפסיקה את המשחקים, ומאות מיליוני דולרים עמדו בליבו של סכסוך עבודה", הוא מספר. "פסיקתו של הרב אשר וייס בנושא הפשרה הדרושה בסכסוכי עבודה, עמדה בליבו של המאמר, לצד הכרעות משפטיות ומוסריות בארה"ב".

הרב אורן דובדבני, ראש מערך הכשרות של ארגון "צהר", מציין כי "הקורונה אכן העמידה במבחן רבנים ומנהיגי קהילות, בארץ ובחו"ל, שנדרשו בין השאר להכריע לא רק בחובת הציות לרשויות ובצורך להתחסן, אלא גם בשאלות חריגות – כמו למשל איך מתמודדים עם מחסור במזון כשר לפסח. עלו גם שאלות הנוגעות לבירור עמדת ההלכה באתיקה רפואית, כמו השאלה האם להכניס לישיבות ובתי הכנסת סרבני חיסון, קדימות בחיסונים ובמכונות הנשמה ועוד".


מקור:
https://www.ynet.co.il/judaism/article/sytaaw00zs




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חג שמח וגמר חתימה טובה! פויקה 25.09.22 08:23 1
  מכתב Octopus 25.09.22 08:36 2
  בארץ דור הטיקטוק והאינסטגרם כבר לא הולך לבתי כנסת Ariel 25.09.22 08:46 3
     אכן תופעה קשה ומצערת mabar 25.09.22 09:48 9
         זאת היתה המטרה של ''המגפה'' פייזר 25.09.22 13:51 30
             חג שמח ד''ר פייזר, ולא לשכוח: לא היו השתלות איברים בישראל בשנות ה-50! קירחים כנראה כן היו כי כבר היו זריקות פויקה 25.09.22 14:04 32
     בקרוב יוציאו ''אפליקציית ''ילד נלווה לאבא בביהכנ''ס'' לכל ההורים שתקועים בדור הקודם Digger 25.09.22 10:30 17
         חזק StanSmith 25.09.22 11:16 24
     ממש ככה StanSmith 25.09.22 11:15 23
         מצליצה להתחבר לקהילת הורים של הרב דן טיומקין חןוחסד 25.09.22 11:24 25
  ''סביב המגפה צצו במרחב הווירטואלי ומחוצה לו שלל תיאוריות קונספירציה על אשמת ישראל והיהודים בהפצת המגפה'' פויקה 25.09.22 08:56 4
     פויקה אתה מודע לזה שבדנמרק ורומניה חברי ממשלה DOMINO D 25.09.22 13:49 29
         תודה וחג שמח! לא עקבתי על דיווחים ממדינות אלו אך לא מפתיע. אני מזהה (זמן רב) התגברות אנטישמית בקרב פויקה 25.09.22 14:12 34
             שנה טובה, אתה יורה בשליח? משרד הבריאות אחראי כוון את החצים לשם מלמ 25.09.22 14:59 39
                 נו באמת מלמ, אנטישמיות הייתה לפני חודשיים, הייתה גם לפני ינואר 2020, הייתה לפני 1948 וגם לפני הספירה, פויקה 25.09.22 15:10 40
                     ברור... הגבתי לסיבה מס 1 יפה שיר רז.. מלמ 25.09.22 15:22 42
                 ושנה טובה ומתוקה מלמ! חג שמח, מקווה שיהיו המון סגרי.. סתם :) פויקה 25.09.22 15:14 41
         האבסורד של חלק מה''צדיקים'' שם שהם עדיין כותבים נתניהו מתוך מחשבה שהוא כרגע ראש הממשלה. דבר שני- פויקה 25.09.22 14:16 35
  בהחלט חןוחסד 25.09.22 08:58 5
  בדיעבד אני חושב שיש המון מה ללמוד מהחרדים בהקשר הזה עורב אפור 25.09.22 08:59 6
     החרדים איבדו מעל 1% מבני ה60 פלוס שלהם לקורונה Yashar 25.09.22 10:09 12
         לא הייתי שולל את אשמת בתי החולים ברשלנות מחפירה שזירזה פטירת קשישים, ואכמ''ל אנרגיה 25.09.22 10:13 15
             ... הניצוץ 25.09.22 10:31 18
             כמובן, זה ההסבר הכי הגיוני הרי Prodigy 25.09.22 15:30 43
         כמה מהם מעל גיל 80 ועם מחלות רקע קשות? עורב אפור 25.09.22 10:33 19
             אז הגיע להם למות מקורונה? Yashar 25.09.22 11:29 27
  יאללה יאללה יודלה 25.09.22 09:25 7
     יפה דיברת gabe 25.09.22 09:43 8
     לגמרי מי שזה חשוב לו יילך לא משנה מה ♥️ totoloto 25.09.22 09:48 10
     גם מנין קבוע בחוץ זה בית כנסת הניצוץ 25.09.22 10:36 21
     זה ממש לא נכון... דרך_ארץ 25.09.22 14:24 36
  בחלק מהמקומות הקורונה טרפה יותר את הקלפים של הסדר החברתי שהיה קודם ובמקרים אחרים פחות קוראת ותיקה 25.09.22 09:51 11
  כתבה שמספרת על רפורמים בחו''ל לא רלבנטית אלינו השרף 25.09.22 10:09 13
     כן? כל הכתבה על חרדים רפורמים בחו''ל? קרא בבקשה: ד''ר גלעד מלאך, ראש התוכנית ''חרדים בישראל'' פויקה 25.09.22 10:40 22
         אפס אמינות בבב 25.09.22 14:49 37
             סבבה. חג שמח. פויקה 25.09.22 14:57 38
  זיבול מוח אחד גדול חרב פיפיות 25.09.22 10:12 14
  אולי שייך לחו''ל. פה בארץ חזרו כולם להתפלל כרגיל gandalf 25.09.22 10:23 16
  השפעות מדיניות הקורונה והסברתה. קורונה עושה אפצ'י, את שאר הנזקים- בני אדם מלמ 25.09.22 10:35 20
  רפורמים וקונסרבטיבים לא משתייכים בשום צורה לקהילות היהודיות. טלקו 25.09.22 11:29 26
  מי שמראש לא היה מחובר חבית הכנסת כמו כל הגויים הרפורמים שהתחזו ליהודים ברור מדוע לא חזרו. David Sword 25.09.22 11:39 28
  אצלנו קרה ההיפך הגמור… פתחו בית כנסת ברחוב והגיעו אנשים חילוניים להתפלל, והם נשארו swoll 25.09.22 13:52 31
  אני לא חזרתי לבית הכנסת מגיל 19 SpinozaB 25.09.22 14:09 33
  שמישהו מרופאי האליל ברוטר יספר להם שהקורונה זה פייק של ביל גייטס ופייזר ושהמתים שלהם זה פייק Prodigy 25.09.22 15:30 44

   
   
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:23   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חג שמח וגמר חתימה טובה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Octopus לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.5.21
1796 הודעות, 7 מדרגים, 7 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:36   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מכתב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ariel לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.9.12
16680 הודעות, 87 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:46   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בארץ דור הטיקטוק והאינסטגרם כבר לא הולך לבתי כנסת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ובקושי קם בבוקר בחגים...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mabar לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.15
13078 הודעות, 71 מדרגים, 111 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    09:48   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אכן תופעה קשה ומצערת  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פייזר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.21
2977 הודעות, 24 מדרגים, 1 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    13:51   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. זאת היתה המטרה של ''המגפה''  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:04   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. חג שמח ד''ר פייזר, ולא לשכוח: לא היו השתלות איברים בישראל בשנות ה-50! קירחים כנראה כן היו כי כבר היו זריקות  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
רעל. ונסגור פינה: לא היו קיסרי רומא קירחים ומושתלי איברים ה-1952 בישראל. אחפש עבורך מחקר על כך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Digger לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.4.20
1400 הודעות, 9 מדרגים, 15 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:30   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. בקרוב יוציאו ''אפליקציית ''ילד נלווה לאבא בביהכנ''ס'' לכל ההורים שתקועים בדור הקודם  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
StanSmith לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.20
842 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    11:16   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. חזק  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
הורה כבר לא צריך לצפות לילד שיתלווה אליו לבית הכנסת ? זה מיושן ?
הלך על דור המתפללים הבא ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
StanSmith לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.20
842 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    11:15   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. ממש ככה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
זה טוב ? צריך לקבל את זה ?
צריך ללחוץ ?
אני באמת שואל
הורה לילד מתבגר …



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
14758 הודעות, 256 מדרגים, 506 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    11:24   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מצליצה להתחבר לקהילת הורים של הרב דן טיומקין  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
להכיר היטב את גיל הנתבגרות ולקבל הדרכה והנחייה איך להתמודד עם הגיל המאתגר בצורה מיטבית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:56   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ''סביב המגפה צצו במרחב הווירטואלי ומחוצה לו שלל תיאוריות קונספירציה על אשמת ישראל והיהודים בהפצת המגפה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
DOMINO D לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.10.17
5542 הודעות, 61 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    13:49   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. פויקה אתה מודע לזה שבדנמרק ורומניה חברי ממשלה  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
בחודש האחרון מאשימים את ישראל כך שישראל הסתירה מהעולם את הנזקים של החיסונים ויש להאשימה במחדל עולמי.הם לא מדברים שהפצנו מגיפה אלא טוענים שישראל שיקרה עולם שלם בחדשות שלנו הכל מצונזר .מה לעשות ככה זה שביבי חבר של פייזר ...הימור שלי האנטישמיות תגבר בגלל זה והאשמות. יגברו כשהמטרה האלוקית שיברחו היהודים מהגולה כי הגענו לזמני הקיבוץ הגדול



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:12   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. תודה וחג שמח! לא עקבתי על דיווחים ממדינות אלו אך לא מפתיע. אני מזהה (זמן רב) התגברות אנטישמית בקרב  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
קבוצות מתנגדי כל החיסונים בארה"ב, שיש בתוכן גם חברים ניאו-נאציים, אחת ליום נכתב שם "חבל שהיטלר לא סיים את מלאכתו ולא היו יהודים בישראל שאחראים על חיסונים".

בחודש וחצי האחרון קרו שני דברים שהקפיצו את האנטישמיות:

1. טענותיה של יפה שיר רז
2. המושב ה-72 של WHO בתל אביב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.21
4044 הודעות, 16 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:59   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. שנה טובה, אתה יורה בשליח? משרד הבריאות אחראי כוון את החצים לשם  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    15:10   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. נו באמת מלמ, אנטישמיות הייתה לפני חודשיים, הייתה גם לפני ינואר 2020, הייתה לפני 1948 וגם לפני הספירה,  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
(אבל שיישאר בינינו, כן?).

יש"ר אינה אחראית לגרם אחד של אנטישמיות, נקודה! היא עושה את שלה - ואנשים שונאי יהודים פשוט מנצלים זאת. גם על פרופ' מבורך חגגו שם, אז מה? הם לקחו את ה"מחקר" של יש"ר כעוד חומר בעירה כמו מאז ומעולם, ואני מכיר אותם הרבה לפני הקורונה.

וכשאני שואל אותם איך ייתכן שהיהודייה המסריחה הזו (כך הם כותבים) דוברת אמת? הרי אמרתם שכל היהודים בישראל שקרנים ומייצרים זריקות רעל בכור בדימונה (אני לא צוחק)? מיד נעשה להם קצר חשמלי במוח!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.21
4044 הודעות, 16 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    15:22   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. ברור... הגבתי לסיבה מס 1 יפה שיר רז..  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
חג שמח ומתוק מדבש :-)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    15:14   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. ושנה טובה ומתוקה מלמ! חג שמח, מקווה שיהיו המון סגרי.. סתם :)  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:16   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. האבסורד של חלק מה''צדיקים'' שם שהם עדיין כותבים נתניהו מתוך מחשבה שהוא כרגע ראש הממשלה. דבר שני-  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
הם חוגגים על זהותו היהודית של אלברט בורלא כאילו הוא נולד אמש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
14758 הודעות, 256 מדרגים, 506 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:58   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. בהחלט  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עורב אפור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
13789 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    08:59   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. בדיעבד אני חושב שיש המון מה ללמוד מהחרדים בהקשר הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הטוטאליות של המדינה שהיא יכולה להכניס את כולנו למצור ולשלול את החירות מסוכנת הרבה יותר מהקורונה. דווקא ערכים של קהילה יכולים להיות מגן מעריצות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yashar
חבר מתאריך 26.3.20
2856 הודעות
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:09   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. החרדים איבדו מעל 1% מבני ה60 פלוס שלהם לקורונה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנרגיה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.21
2341 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:13   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. לא הייתי שולל את אשמת בתי החולים ברשלנות מחפירה שזירזה פטירת קשישים, ואכמ''ל  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הניצוץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.12.08
22094 הודעות, 241 מדרגים, 482 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:31   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. ...  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
57154 הודעות, 225 מדרגים, 339 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    15:30   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. כמובן, זה ההסבר הכי הגיוני הרי  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עורב אפור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
13789 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:33   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. כמה מהם מעל גיל 80 ועם מחלות רקע קשות?  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yashar
חבר מתאריך 26.3.20
2856 הודעות
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    11:29   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אז הגיע להם למות מקורונה?  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יודלה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.3.15
6376 הודעות, 54 מדרגים, 59 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    09:25   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. יאללה יאללה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מי שלא אהב לבוא לבית הכנסת, הפסיק בגלל הקורונה.
כל השאר - המשיכו רגיל, ואדרבה, התחילו לכבד יותר את בית הכנסת, לאור קריאת גדולי ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gabe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.12
1811 הודעות, 6 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    09:43   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. יפה דיברת  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
11566 הודעות, 137 מדרגים, 270 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    09:48   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. לגמרי מי שזה חשוב לו יילך לא משנה מה ♥️  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הניצוץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.12.08
22094 הודעות, 241 מדרגים, 482 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:36   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. גם מנין קבוע בחוץ זה בית כנסת  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דרך_ארץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.22
925 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:24   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. זה ממש לא נכון...  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
מכיר הרבה יהודים יקרים וטובים שהיו פוקדים באופן קבוע את בית הכנסת לפני תחילת המגיפה אך מאז פריצתה הם חוששים מאוד לבריאותם ומעדיפים להתפלל במניינים פרטיים מצומצמים , זו זכותם המלאה ומי שמנו שנשפוט אותם?
"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוראת ותיקה
חבר מתאריך 23.1.15
17202 הודעות
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    09:51   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בחלק מהמקומות הקורונה טרפה יותר את הקלפים של הסדר החברתי שהיה קודם ובמקרים אחרים פחות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לטעמי, פחות מדי בכל הקשור ל'שופוני' בארץ של אירועים משמחים למשל..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
השרף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.10.14
4881 הודעות, 55 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:09   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. כתבה שמספרת על רפורמים בחו''ל לא רלבנטית אלינו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:40   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. כן? כל הכתבה על חרדים רפורמים בחו''ל? קרא בבקשה: ד''ר גלעד מלאך, ראש התוכנית ''חרדים בישראל''  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
ד"ר גלעד מלאך, ראש התוכנית "חרדים בישראל" במכון הישראלי לדמוקרטיה, משוכנע כי להתנגדות של חלק מהחרדים להנחיות משרד הבריאות, היה מחיר כבד מדי. "מגפת הקורונה המחישה לציבור הרחב בישראל את עוצמת המובלעת החרדית והשפעתה על כלל החברה בארץ", הוא קובע. "באוקטובר 2021, מתוך כלל החולים המבוגרים בארץ, יותר ממחצית היו חרדים – והתמותה בקרב הקשישים במגזר הגיעה עד לפי-ארבעה בהשוואה לבני גילם החילונים והדתיים-לאומיים".

"ברגע האמת, ולמרות מצב החירום, רוב החרדים העדיפו לשמור על אורח החיים הדתי שלהם על פני הציות להוראות משרד הבריאות", מציין ד"ר מלאך, "אך אם ביחס לקורונה מרבית החרדים תמכו בהתנהלות המתבדלת – באסון מירון ובחשיפת פרשות המין הקשות של יהודה משי זהב ושל חיים ולדר, נוכחו רבים בחברה החרדית במחירים הקשים שיש לאוטונומיה החרדית".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
33355 הודעות, 83 מדרגים, 124 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:49   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. אפס אמינות  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
ראש התוכנית "חרדים בישראל" במכון הישראלי לדמוקרטיה,



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
4275 הודעות, 51 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:57   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. סבבה. חג שמח.  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חרב פיפיות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.9.18
869 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:12   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. זיבול מוח אחד גדול  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גם בתקופת הקורונה בציבור החרדי המשיכו להתפלל במניין עם מחיצות
וכבר תקופה ארוכה חזר לשיגרה רגילה לחלוטין כי הבינו שאם גדולי ישראל החליטו אז זה מה שעושים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gandalf לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.7.08
47469 הודעות, 191 מדרגים, 375 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:23   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אולי שייך לחו''ל. פה בארץ חזרו כולם להתפלל כרגיל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השקרים של משרד הבריאות כבר לא עובדים על אנשים יותר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.21
4044 הודעות, 16 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    10:35   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. השפעות מדיניות הקורונה והסברתה. קורונה עושה אפצ'י, את שאר הנזקים- בני אדם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
22223 הודעות, 210 מדרגים, 407 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    11:29   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. רפורמים וקונסרבטיבים לא משתייכים בשום צורה לקהילות היהודיות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הקהילה האורתודוקסית מתפקדת ותיפקדה בס"ד בצורה מושלמת. היו מניינים בחצרות, ברדיו וכו'. כל יהודי מאמין ושומר תורה ומצוות מצא את עצמו כמעט בשלמות בכל תנאי שהממשלה הציבה. נכון להיום נראה שהכל חזר לקדמותו, וב"ה בתי הכנסת מפוצצים ואף נפתחו אפילו מניינים נוספים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
6134 הודעות, 37 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    11:39   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מי שמראש לא היה מחובר חבית הכנסת כמו כל הגויים הרפורמים שהתחזו ליהודים ברור מדוע לא חזרו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל שאר היהודים שגדלו כיהודים מהבית חזרו מזמן.


מעניין מדוע אין אחוז מדוייק של כמה חרדים נפטרו מהקורונה לעומת האוכלוסייה הכללית ומביאים רק חודש אחד ספציפי ?

שוב מנסים להנדס תודעה ולשתול עובדות כוזבות במוחות הכבשים ??



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
swoll לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.12.13
11128 הודעות, 101 מדרגים, 184 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    13:52   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אצלנו קרה ההיפך הגמור… פתחו בית כנסת ברחוב והגיעו אנשים חילוניים להתפלל, והם נשארו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
48098 הודעות, 174 מדרגים, 310 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    14:09   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. אני לא חזרתי לבית הכנסת מגיל 19  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
57154 הודעות, 225 מדרגים, 339 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט באלול תשפ''ב    15:30   25.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. שמישהו מרופאי האליל ברוטר יספר להם שהקורונה זה פייק של ביל גייטס ופייזר ושהמתים שלהם זה פייק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות