גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #768139 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 768139        
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:34   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מאמר דעה: פסקת ההתגברות היא חיונית, חוקית ולגיטימית (עמית סגל)  

 
  
בעשור שעבר כונסה ועדת החוקה של הכנסת לישיבה חגיגית בהשתתפות נשיא בית המשפט העליון של הכנסת. שופטים וחברי כנסת החמיאו זה לזה והדגישו את החשיבות על שמירת ההרמוניה בין הרשויות.

ואז הגיע חבר הכנסת מיכאל איתן. בר' הגרונית שלו הוא השבית את החגיגה. ביניכם ובינינו לא צריכה לשרור הרמוניה אלא מתח, אמר. זה לא אסון, הסביר, אלא להפך: זה טבעו של המשטר הדמוקרטי. המתח בין הרשות השופטת לשתי אחיותיה בריא לאין שיעור יותר משקט מדומה, שהוא רפש. איתן היה פרלמנטר גדול.

יום אחד ב-2003 הוא נעמד על במת הכנסת והתחיל לצעוק בקול גדול. לצעוק ממש, בקריאות שבר. מה קרה למיקי שלנו, תהו כולם. מסתבר שבצהריים פסל שופט שלום בתל אביב חלק מפקודת מס ההכנסה שאישרה הכנסת. אודה ולא אבוש: הצעקות של איתן לא נכנסו לכתבתי ביומן הערב של גל"צ. היה נראה אז סביר לגמרי שמשפטן זוטר ימחק מספר החוקים מה שכתבו 120 נבחרי העם, ואיש לא יעמיד אותו במקומו. הרי אהרן ברק אישר.

הפעם הזעקות נשמעות לא בבית המחוקקים אלא מבית המשפט. נשיאת העליון, שופטיה ודובריהם בתקשורת ובכנסת קובעים שפסקת ההתגברות תחסל את הדמוקרטיה ותקרב את הפאשיזם. מוטב לכולנו להיזכר במיקי איתן, כדי להבין מה קורה פה: ניסיון לחסל ויכוח לגיטימי בין המחוקקים והשופטים באמצעות תיאורו של הצד השני כפשיסט, רודן ואנטי דמוקרט. זה איננו דיון בוגר במעמד רשויות השלטון אלא ניסיון בריוני להלך אימים. ראוי לדיון כה חשוב להתנהל על בסיס עובדות ולא על בסיס היסטריה, וזה בדיוק מה שאעשה כאן.

הכפתור האדום
הענקת הזכות לפסול חוקים היא, במונחים דמוקרטיים, מתן הכפתור האדום לנשק גרעיני. לפני שבוע נזעקה התקשורת כשאושר חוק שמאפשר לראש הממשלה ושר הביטחון להכריז על מלחמה לבדם. בדומה, פסילת חוקים שהתקבלו בידי נציגיו של רוב הציבור היא סמכות דרמטית. לא הגיוני שניתנה לפני 26 שנה בן לילה, לא במפורש, ברוב מקרי של 32 ח"כים ובלי דיון ציבורי. ואם ניתנה ברוב כזה, למה דרושים היום 70 ח"כים כדי להתגבר עליה, כמו שדורשת הנשיאה חיות? האם חלה אינפלציה בשוויה של אצבע של ח"כ ולא סיפרו לנו? או שהמתמטיקה שונתה ו-69 זה פחות מ-32?

האם לפני 1995, כשהחלה ה"מהפכה החוקתית" לא היינו דמוקרטיה? האם עד 1995 פוליטיקאים כלאו יריבים פוליטיים, אסרו על הפגנות ומנעו ממרצ והעבודה להתמודד בבחירות, ואז הגיעו אבירי העליון והצילו את הדמוקרטיה?

אבל מה שהיה – היה. אם בג"צ פוסל חוקים כבר 26 שנה כדי להגן על המיעוט ועל החלשים, לא חייבים לשנות. אם זה לא שבור אל תתקן את זה, אומרים האמריקנים.

האם זה באמת לא שבור?

כדי למנוע מהכנסת להחזיר לעצמה את הזכות להגיד את המילה האחרונה בנוגע לחוקים, ראוי שבג"צ יגיע אלינו עם תיק הישגים מרבע המאה האחרונה. תיק שיוכיח את הטענה שנשמעת שוב ושוב: שהרוב הדורסני בכנסת מבקש לרדוף את המיעוט ולפגוע בזכויות האזרח, אבל בג"צ בולם זאת.

ובכן, תיק כזה לא הוצג, כי הוא איננו.

בג"צ טוען שהוא מגן על המיעוט, אבל 83% מהחוקים שפסל בשם הפגיעה בשוויון היו כאלה שהרוב חוקק לטובת המיעוט החרדי. בשם חופש העיסוק נפסל החוק שנועד לאפשר גם לימין תחנת רדיו משלו, ערוץ 7. שופטי העליון לא עמדו על משמר זכויות האדם לאורך 18 חודשי המאבק על ההתנתקות. זכותם המלאה (ולדעתי גם חובתם) לא להתערב בהחלטה מדינית על פינוי או על מלחמה. אבל חובתם ולא זכותם להגן על זכותו של המיעוט להפגין, למחות ולא להירמס תחת סוסים ולהיות מושלך למעצר כמו כלב.

בית המשפט העליון זרק לכלא נערות בנות 14 למעצר עד תום ההליכים, אקט ששמור לרוצחים ואנסים. מערכת המשפט קיימה דיונים מגוחכים של מעצר עשרות מפגיני ימין, בלי לשמוע אותם כמתבקש. שופטי העליון לא עצרו את ראש הממשלה שרון מלשלוח גדודי צבא (!) לפזר הפגנה לגיטימית ולא אלימה בעומק מדינת ישראל, בכפר מימון; כשהמשטרה עצרה אוטובוסים בירושלים רק כי יושביהם חובשי כיפה, שמא יגיעו להפגנות ימין בדרום, הנשיא ברק לא ראה מקום להתערב. הוא עיכב את הדיון עד שהעתירה התייתרה ורק אז מלמל משהו לא מחייב.

צדק אופנתי
אבל אפילו זה לא העיקר, ולא הכל ימין-שמאל. בית משפט עליון אמור לדאוג לזכויות הפרט, לחופש הביטוי והעיסוק, למיעוט הנרמס תחת גלגלי הרוב. אבל בג"צ של ברק, ביניש וחיות העדיף פעם אחר פעם את הצדק האופנתי ולא את הצדק המעשי. את התואר על פני המהות. את ההברקות המשפטיות על העזרה האפורה לנזקקים בשר ודם. האמת העצובה היא שבג"צ התבלבל: במקום לשרת את המיעוט הנפגע הוא משרת ערכים ליברליים אופנתיים. השופטים התאהבו במהפכה השיפוטית ושכחו את מי שהיא נועדה לקדם.

כשבג"צ הורה לפנות את עמונה בגלל עתירה של ארגון שמאל הוא לא דאג לפלסטינים בעלי הקרקע (שרק בדוחק רב נמצאו איכשהו וגויסו לעתירה) אלא רק החריב יישוב בשביל כלום.
הפתרון הצודק – פיצוי לבעלי הקרקע הערבים והכשרת היישוב היהודי – נדחה לטובת צדק אמורפי, עגול מבחינה משפטית ואכזר מאוד אנושית. במקום פיצוי הגון לבעלים הערבי ובית למתנחלת היהודיה נותר הוא בלי פיצוי והיא – בלי בית. המקום שבו אנחנו צודקים, כתב יהודה עמיחי, הוא קשה ורמוס כמו חצר.

לא המצאתי את זה. כתב זאת השופט אדמונד לוי. הוא ראה בעיניים כלות את כל התקדימים הנוצצים, את פסקי הדין המתארכים – אבל לא ראה בסופם את הדאגה לחלש, לעני ולמך. שוב ושוב מצא עצמו בדעת מיעוט: אחד מול עשרה שופטים שהתירו להחריב 10,000 בתים, אחד מול כולם בעתירות חברתיות. פעם אחת, כשדן בעתירה נגד קיצוץ אכזרי בקצבאות לאימהות חד הוריות, לא התאפק וכתב לעמיתיו מילים סרקסטיות על העדפת העותרים העשירים והמיוחסים:

"מים רבים זרמו בנהר המשפט החוקתי מאז ניתן פסק הדין העקרוני אודות המהפכה החוקתית. השינוי הנורמטיבי במעמדן של זכויות האדם, זאת ידענו, נשא עמו בשורה לרבים. הוא נשא עמו בשורה לנושים ולמנהלי תיקי השקעות. הוא נשא עמו בשורה לשוחרת קורס הטיס ולמבקשת להימנות על דירקטוריונים ממשלתיים. סבורני, כי ברוח זו נכון להוסיף ולקבוע כי אותו שינוי נושא עמו גם בשורה לעותרים, באשר עניינם שאוב מלב לבו של הצורך בהכרה חוקתית בזכות לכבוד". גם הפעם לוי נותר לבד, יחד עם האמהות החד הוריות.

כל הצבועים שזוכרים היום בגעגוע רטרואקטיבי את אדמונד לוי המנוח ומביאים אותו כהוכחה לעובדה שבית המשפט איננו חד גוני ולא תפור מבד אחד מעדיפים להשכיח שהוא התקבל על אפם ועל חמתם של שופטי העליון דאז, בדיל של שר משפטים מהליכוד.

האליטה המשפטית שמעלה אותו עכשיו בצביעות על נס לעגה לו אז כעסקן ופוליטרוק, הזכירה את היותו סגן ראש עיר מטעם הליכוד בעבר (בעליון מכהן כיום שופט מוכשר מאוד שהיה בעבר מתמודד בפריימריז של העבודה אבל העובדה הזו לא נדונה מעולם בפרשנויות המשפטיות הנכבדות).

בית המשפט של ברק וביניש נלחם בכל כוחו במי שרצו להביא אליו את רוחות השינוי, ולהוריד אותו אל קרקע המציאות.

בהילולה של צדק משפטי אמורפי מנע בג"צ צדק מבני אדם אמיתיים, בשר ודם. הרחבת זכות העמידה שיזם הנשיא ברק, מתן האפשרות לאדם לעתור גם אם איננו מושפע מההחלטה שהוא מבקש לבטל, הפכה את ברק לאיש החשוב במדינה וסיפקה לשופטיו שלל הזדמנויות להתבלט בכתיבה תיאורטית מבריקה, אבל צדק היא לא עשתה. ידי בג"צ מלאו באינספור עתירות של עמותות פוליטיות שביקשו תקדימים משפטיים ותהילה מול התורמים, וגרמה לסחבת ועינוי דין לנפגעים האמיתיים משרירות ליבו של השלטון.

לא אני כתבתי את זה. כתב זאת לאחרונה שופט ביהמ"ש העליון נעם סולברג בפסק דין: "זמן שיפוטי יקר יורד לטמיון, תוך מתן העדפה בהקצאת משאבים שיפוטיים לעותר שרב את ריבו של האחר, על פני בעל דין שעניינו מוחשי ודוחק". כן, גם את מינוי סולברג ניסו לסכל בזמנו.

לסיכום
הויכוח על זכותו לפסול חוקים חיוני לדמוקרטיה ואיננו ניסיון להחריב אותה.

הזכות לפסול חוקים לא ירדה לבג"צ מהר סיני אלא ניתנה לו על ידי הכנסת, והיא גם זו שיכולה להתגבר עליה במקרים מסוימים.

בג"צ מתיימר לדבר בשם הגנה על המיעוטים אך ברוב המקרים לא הושיט להם את העזרה. לעיתים, למרבה הכעס הוא טרק את דלתות בית המשפט בפניהם, כמו גם בפני שופטים עם השקפה אחרת.

ולכן למרות כל הניסיונות להפוך אותה ללא לגיטימית – פסקת ההתגברות היא חיונית. ובעתיד הלא רחוק, ממש מעבר לפינה, היא עוד תיכתב במקום הראוי לה, ספר החוקים של מדינת ישראל.

מקור: עמית סגל, הועלה באישור ההנהלה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  צודק לחלוטין. גם שר המשפטים לשעבר פרידמן תומך. מזל שהגיעו אנשים שטובת המדינה לנגד עיניהם ולא שמירה על החונטה. כינוי 09.11.22 09:37 1
     פרידמן לא רק שלא תומך אלא מתנגד נחרץ !!! ...פסקת התגברות היא איוולת של ההמונים שלא שמים לב מה מסתתר מאחוריה הקרנף של סרטר 09.11.22 10:34 25
         אכן עדיף ללא פסקת ההתגברות אך יש לעודד את הכנסת לא לקבל פסילות של חוקים נחום תקום 09.11.22 10:39 27
             כנסת שחוששת לחוקק נגד פסיקות ספציפיות... היא כנסת שגם לא תעשה פסקת התגברות הקרנף של סרטר 09.11.22 10:41 30
                 אסור לחוקק ''פסקת התגברות'', כי זה נותן כוון שלבג''ץ מותר לפסול חוקים. צריח לתקן את חוק יסוד החקיקה; כך JackAren 09.11.22 14:09 62
                     אפשר לחוקק פסקת התגברות שלא מאשרת לחונטה לפסול חוקים. למשל ''אסור לחונטה לפסול חוקים, אבל אם החונטה זבנג וגמרנו 09.11.22 14:45 64
                         אנחנו לא בגן ילדים. עלינו כיתה ומשחקים בניהול מדינה צלם 09.11.22 14:49 67
                             גם להחליף את ראשי החונטה באנשים חדשים שמרנים ששונאים אקטיביזם זאת אופציה טובה, אבל כרגע מדברים עליה פחות זבנג וגמרנו 09.11.22 14:52 70
                                 אז הגיע הזמן שנתחיל לדבר על כך. זה הבסיס. צלם 09.11.22 14:54 71
                                     אפשר גם בית משפט לחוקה, מה שחשוב זה פתרון שמעביר סמכויות מראשי החונטה לאנשים אחרים שמייצגים את הציבור זבנג וגמרנו 09.11.22 14:57 73
                                         בשביל זה קודם צריך חוקה צלם 09.11.22 15:00 78
                                             אתה לא רוצה כל חוקה, אתה רוצה חוקה שתחזק את הערכים שלך. אם זו חוקה שתקבע שישראל היא מדינה הלכה אתה נגד זבנג וגמרנו 09.11.22 15:08 80
                                                 חוקה זה דיון נפרד. צלם 09.11.22 15:09 81
                             ועוד הבדל פעוט - שם, בניגוד לישראל, מוקנית לשופטים סמכות לפסול חקיקה המנוגדת לחוקה. זבוב על הקיר 09.11.22 15:53 92
                                 מדויק. צלם 09.11.22 16:02 93
         ומי שיחפש ימצא ברשת מספיק עצות טובות שנותן פרידמן איך למנוע את התערבות בג''ץ בלי הקשקוש של פסקת ההתגברות הקרנף של סרטר 09.11.22 10:40 28
             מאד מעניין מה שכבודו כותב, אפשר כמה מהטיפים של פרידמן? אנרגיה 09.11.22 13:20 57
                 חשוב לזכור שדניאל פרידמן הוא איש שמאל שתומך באקטיביזם שיפוטי. הוא רק טוען שהחונטה הלכה קצת רחוק מדי זבנג וגמרנו 09.11.22 14:51 68
                     מה ההצעות של כבודו? אנרגיה 09.11.22 15:09 82
                         כתבתי כמה פעמים. מה שחשוב זה להעביר סמכויות מראשי החונטה לאנשים חדשים, למשל לכנסת באמצעות ההתגברות זבנג וגמרנו 09.11.22 15:20 85
                             ברור שנפסיד, כל עוד המטרה היא לנצח במאבק הזה ולא לעקור את הסיבה לצורך במאבק הזה מלכתחילה. זבוב על הקיר 09.11.22 16:04 94
                     למה סתם... דניאל פרידמן הוא איש שמאל מובהק - ממש מובהק... אבל הוא לחלוטין בצד של הדמוקרטים הקרנף של סרטר 09.11.22 15:15 84
                         דניאל פרידמן: ''אקטיביזם שיפוטי הוא שם כולל לתופעות שיפוטיות רבות, שחלקן הכרחיות ואף מובנות'' זבנג וגמרנו 09.11.22 15:38 87
         איזו דרך אחרת יש? כינוי 09.11.22 10:55 34
             אתה באמת שולח קרנף עצל לחפש ברשת במקומך? 🙂 (הנה דוגמא אחת של פרידמן...) הקרנף של סרטר 09.11.22 11:13 39
                 זה לא כל כך פשוט. שינוי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו (שהוא מקור להרבה מהבעיות במדינה) כולל בתוכו כותרות מפוצצות כינוי 09.11.22 11:20 43
                     הכותרת מתחלפת כעבור כמה ימים צלם 09.11.22 14:52 69
                 הפתרון האמיתי הנכון והיעיל הוא לשנות את חוק יסוד כבוד האדם כך שייקבע שמעמדו מעתה הוא כחוק רגיל. לא חוק יסוד. הגיון_בריא 09.11.22 14:40 63
                     זה ממש לא הפתרון, לחונטה כבר יש רשימה ארוכה של תירוצים אחרים חוץ מהחוק הזה כדי לפסול חוקים זבנג וגמרנו 09.11.22 14:48 66
         תציין שהוא לא מתנגד בגלל שהוא חושב שצריך להשאיר את הכוח לבג''ץ. אלא בגלל שהוא חושב שאין להם את הכוח מלכתחילה חוצן 09.11.22 11:35 47
         קראתי אותך אומר זאת לא מעט. אבל מה אתה מציע? oby 09.11.22 11:51 49
             בדיוק את מה שמציע דניאל פרידמן... הפגנת עצמאות של הרשות המחוקקת מול נסיון ההשתלטות העויינת של הרשות השופטת הקרנף של סרטר 09.11.22 12:00 51
                 ומה אתה חושב יותר ריאלי, ההצעה הזו או פיסקת התגברות? עבד לעם קדוש 09.11.22 12:54 54
                     ביטול סעיף 8 לחוק יסוד כבוד האדם הוא המהלך הכי ריאלי איתי שלום 09.11.22 13:15 56
                     לדעתי, בהכירנו את הנפשות הפועלות והפופוליסטיות... נקבל את אסון פסקת ההתגברות.... אבל הקרנף של סרטר 09.11.22 13:28 58
                 לא יודע אם ציינת זאת, רק אוסיף שיש למחוק את מבחני הסבירות של ברק ולהחליפם בשפיטה ע''פ החוק צלם 09.11.22 14:57 74
         קול שפוי צלם 09.11.22 14:46 65
  גם מאמר דעה וגם של עמית סגל FAO 09.11.22 09:39 2
     למה צורם? בגלל שזה נגד האג'נדה? בן של מלך 09.11.22 09:43 5
         מה הקשר אג'נדה? FAO 09.11.22 09:50 11
             יש פה מאמרי דעה, למנהלים מותר לכתוב וכמובן לכאלה שמקבלים אישור מהמנהלים בן של מלך 09.11.22 09:53 14
                 אני יודע, ועדיין... FAO 09.11.22 12:04 52
  זה מאמר דעה מלפני 4 דנים ורצוי לציין את זה בולגקוב 09.11.22 09:39 3
     ועדיין רלוונטי. לייקווד 09.11.22 10:55 33
  שופטי העליון מתפללים שהטיפשים יעבירו את פיסקת התגברות כי כך הפיראטיות מקבלת הכשר חוקי וביי לדמוקרטיה popay 09.11.22 09:41 4
     עדיף מהמצב היום אלעדי 09.11.22 09:43 6
         עדיף מה אחי ? להכשיר באופן חוקי את הדיקטטורה? למעשה לקבוע שאנשים שלא נבחרו יבטלו חוקי הריבון ? popay 09.11.22 09:49 9
             המצב החוקי היום שבג''ץ פוסל חוקים, זה לא מוצא חן בעיני אבל זה המצב, נרצה או לא נרצה אלעדי 09.11.22 09:54 15
                 ''המצב החוקי היום שבג''ץ פוסל חוקים'' אז זהו זה לא חוקי הפתרון הוא פשוט, להגיד לא!! לפסיקות לא חוקיות popay 09.11.22 09:56 16
                     אתה צודק! זה הרצוי אך לא מצוי לבוב 09.11.22 09:59 17
                         +++ עבד לעם קדוש 09.11.22 12:52 53
                             אפשר לחוקק פסקת התגברות שלא מאשרת לחונטה לבטל חוקים, למשל ''אסור לחונטה לבטל חוקים, אבל אם היא ביטלה חוק זבנג וגמרנו 09.11.22 14:55 72
     אכן, הימין היה צריך לעמוד על כך שיחקק חוק המונע לחלוטין מבג''ץ לדון בנושא חוקי הכנסת, ומידת מרשמלוי 09.11.22 10:39 26
  שופרסגל נשלח למערכה לחורבן הדמוקרטיה המקור 09.11.22 09:45 7
     הפסדתם בבחירות אז עברתם להשמצות? אלעדי 09.11.22 09:49 8
     ''לחורבן הדמוקרטיה '' אני סך הכל באנו לתקן את מה שאתם החרבתם popay 09.11.22 09:50 10
     היא כרגע לא קיימת כי היא נחטפה ביידי הדיקטטורה המשפטית כידון 09.11.22 09:52 12
     בא תתיחס לטענות ואל תהיה טוקבקיסט. שיח עמוק ולא רדוד. ממתין. Zair 09.11.22 10:13 22
     אני שומע צליל חמוץ על חורבן הדמוקרטיה,רק מה שאתה אומר הוא החורבן כי העם אמר את דברו בצורה ברורה וחד משמעית mabar 09.11.22 10:26 24
     חורבן דמוקרטיה זה למנות ראש ממשלה עם 5 מנדטים בכנסת של 120 מושבים. זה תקדים חורבני Idan 09.11.22 11:06 36
  בפרשת השבוע נקרא על סדום ועמורה. על עקרונות ״צדק״ מעוותים אלף כרמל 09.11.22 09:53 13
  הפוך לגמרי, פסקת ההתגברות היא האסון הכי גדול שיכול לקרות לכנסת. David Sword 09.11.22 10:00 18
  מה שצריך זה לא פסקת התגברות. איתי 09.11.22 10:04 19
     ההערות שלך (איתי 19) נכונות מאד נא שלח אותם לחברי הכנסת אחד פשוט 09.11.22 15:48 91
  על אחת כמה וכמה במדינה עם מערכת המשפט הכי אקטביסטית ודורסנית שיש. הפרדת רשויות אין Spook 09.11.22 10:05 20
  פסקת ההתגברות היא בהחלט חיונית. השאלה היא באיזה רוב ומתי? ולצערי הטור של סגל לא משהו כי הוא מביא דוגמאות 27סוט 09.11.22 10:05 21
     הגיוס הוא הדוגמא הכי טובה אלעדי 09.11.22 10:15 23
         לטעון שזה ''זרם'' זו קצת היתממות, התנאים היו שונים לחלוטין מהתנאים היום 27סוט 09.11.22 10:40 29
             נו אז מה הפיתרון לדעתך? באמת שואל אלעדי 09.11.22 10:54 32
                 לדעתי זה מתחיל בשינוי מדיניות רציני מבחינה כלכלית, כמה שפחות סבסודים (לא רק ישירים אלא גם עקיפים) 27סוט 09.11.22 11:08 37
                     שאלתי על הגיוס, אבל לא נורא אלעדי 09.11.22 11:12 38
                         אני חושב שהגיוס בסוף תלוי גם בהשתלבות בחברה וזאת תלויה גם בעניין הכלכלי שהדומינו החרדי מבוסס עליו קשות 27סוט 09.11.22 11:16 41
                             אחלק את התשובה ל-2 אלעדי 09.11.22 11:25 44
                                 אוי התמימות FAO 09.11.22 11:31 45
                                     צריך לתת הטבות משמעותיות יותר למשרתים אלעדי 09.11.22 11:33 46
                                 אני חושב שמה שאמרת בעניין הכלכלי מדגים יפה את הבעיה. הציבור החרדי בבסיסו חושב שיש שוויון בין אמונות 27סוט 09.11.22 11:43 48
                                     תראה אלעדי 09.11.22 11:56 50
                                 השטות התמידית הזו של צבא מקצועי כל פעם מחדש מיקיזו 09.11.22 13:53 60
  סגל כותב: ''83% מהחוקים שפסל בשם הפגיעה בשוויון היו כאלה שהרוב חוקק לטובת המיעוט החרדי''. *טעות!*...:( רוני53 09.11.22 10:41 31
  מה שאני לא מבין, זה שברגע שהכנסת תחוקק פסקת התגברות, מה ימנע מבגצ לפסול אותה? erz 09.11.22 11:04 35
     החוק נכנס לספר החוקים עם פרסומו ברשומות אלעדי 09.11.22 11:14 40
         הם יכולים לנסות למנוע את הפרסום ברשומות, לכן חשוב שהחוק יכלול סעיף חסינות מראש נגד כל צו של החונטה המשפטית זבנג וגמרנו 09.11.22 15:01 79
         הוא לא יכול לגעת בחוק יסוד אחד פשוט 09.11.22 15:38 88
             החונטה טוענת שהיא יכולה, היא קוראת לזה ''חוקה לא חוקתית'' וטוענת שמותר לה לבטל אותה כמו שעשו את זה בהודו זבנג וגמרנו 09.11.22 15:40 89
  למה לציין שזה מאמר דעה? כל מה שסגל אומר זה דעתו, גם ביושבו כפרשן yctc 09.11.22 11:16 42
     כי זה פורום של חדשות, לא של דעות חכם ציון 09.11.22 13:15 55
     כשסגל מדווח שרה''מ עומד לערוך מסיבת עיתונאים בעוד שעה, זו לא דעתו, יש גם אשכולות כאלה זבנג וגמרנו 09.11.22 15:00 77
  סוף סוף MeAni 09.11.22 13:31 59
  נבחרי העם חשובים בהרבה מתשעת שופטי העליון יוסף חיים 09.11.22 13:57 61
  המאמר של סגל הוא טוב, העמדה שהוא מקדם היא עמדה שתומכת באקטיביזם שיפוטי, אבל רוצה יותר איזון פוליטי זבנג וגמרנו 09.11.22 14:59 75
  ספייס פסקת ההתגברות מאמש בהשתתפות משפטנים מומחים הוא הדיון הכי מקצועי שנוהל איפשהו בתקשורת idor7 09.11.22 14:59 76
     דיון כל כך מקצועי שלא הצלחתם למצוא אפילו מתנגד אחד לחונטה המשפטית שישתתף בו? זבנג וגמרנו 09.11.22 15:13 83
  נזכור ולא נשכח את טלי חטואל וארבעת בנותיה שנרצחו ממארב לאחר שבג''צ אחד פשוט 09.11.22 15:36 86
  וואו, כל מילה בשדה קוצים 09.11.22 15:46 90
  כדאי היה לצרף גם את הפתיח, שיהיה ברור שזה לא טקסט שנכתב היום: NewsMan 09.11.22 17:39 95
  נסכם: ‏  ‏פיסקת ההתגברות היא סעיף בחוק יסוד שעוסק בזכויות אדם, שמאפשר לכנסת לחוקק חוק idor7 09.11.22 20:15 96
     כרמי מטעה. כולם כבר יודעים שהחונטה לא מסתפקת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו כתירוץ היחיד שלה לביטול חוקים זבנג וגמרנו 09.11.22 20:21 97

   
   
כינוי
חבר מתאריך 18.6.21
25238 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:37   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. צודק לחלוטין. גם שר המשפטים לשעבר פרידמן תומך. מזל שהגיעו אנשים שטובת המדינה לנגד עיניהם ולא שמירה על החונטה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:34   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. פרידמן לא רק שלא תומך אלא מתנגד נחרץ !!! ...פסקת התגברות היא איוולת של ההמונים שלא שמים לב מה מסתתר מאחוריה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
דניאל פרידמן אומר בלא מעט מקומות שפסקת ההתגברות היא אכן לגיטימית
אבל הוא שולל אותה מכל מקום.

פסקת התגברות ולא משנה באיזה רוב (בוודאי שברוב גדול מ61) היא אישור נואל להעניק לכית המשפט את האישור לפסול את חוקי הריבון.

אין שום בסיבה לעשות את זה.


מספיק דרכים יש כדי להעמיד את המגלומניה האהרון-ברקית במקומה.
אין סיבה לתת לו פרס.


הסיפור של פסקת ההתגברות הוא ססמה קליטה שיצאה מכל פרופורציה ומפומפמת בפי כל בלי שמפמפמיה מבינים מה משמעויותיה.
סוג של אופיום להמונים...

אבל בצד יושב אהרון ברק ומחכך ידיים בהנאה


הנה הוא מקבל אישור חוקי לכפתור האדום שמעולם לא היה לו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נחום תקום
חבר מתאריך 30.7.08
3397 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:39   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אכן עדיף ללא פסקת ההתגברות אך יש לעודד את הכנסת לא לקבל פסילות של חוקים  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
כרגע המצב הוא לא לכאן ולא לכאן

אין פסקת התגברות אך הכנסת חוששת (שלא בצדק) לחוקק נגד פסיקות הבג"צ שאמור לפסוק על פי החוק שנחקק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:41   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. כנסת שחוששת לחוקק נגד פסיקות ספציפיות... היא כנסת שגם לא תעשה פסקת התגברות  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
JackAren
חבר מתאריך 16.1.09
13559 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:09   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. אסור לחוקק ''פסקת התגברות'', כי זה נותן כוון שלבג''ץ מותר לפסול חוקים. צריח לתקן את חוק יסוד החקיקה; כך  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.22 בשעה 14:14 בברכה, JackAren
 
שייאמר במפורש שלבג"ץ אין סמכות לפסול חוקים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:45   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. אפשר לחוקק פסקת התגברות שלא מאשרת לחונטה לפסול חוקים. למשל ''אסור לחונטה לפסול חוקים, אבל אם החונטה  
בתגובה להודעה מספר 62
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.22 בשעה 14:52 בברכה, זבנג וגמרנו
 
מהתעלמה מהחוק ובכל זאת פסלה חוק, אז הכנסת רשאית לבטל את ההחלטה הזו של החונטה ברוב רגיל וגם לפתוח בהליך הדחה נגד השופטים שקיבלו את ההחלטה הבלתי חוקית", זו דוגמה לפסקת התגברות שלא מאשרת לחונטה לפסול חוקים וגם מאפשרת לכנסת לבטל כל החלטה בלתי חוקית של החונטה לבטל חוקים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:49   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. אנחנו לא בגן ילדים. עלינו כיתה ומשחקים בניהול מדינה  
בתגובה להודעה מספר 64
 
  
אפילו בארה"ב ביהמ"ש העליון יכול להתערב בחלטות הנבחרים, במקרים נסויימים.

ההבדל הוא ששם העם בוחר את שופטיו. אצלנו הם בוחרים את עצמם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:52   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. גם להחליף את ראשי החונטה באנשים חדשים שמרנים ששונאים אקטיביזם זאת אופציה טובה, אבל כרגע מדברים עליה פחות  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:54   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. אז הגיע הזמן שנתחיל לדבר על כך. זה הבסיס.  
בתגובה להודעה מספר 70
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:57   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. אפשר גם בית משפט לחוקה, מה שחשוב זה פתרון שמעביר סמכויות מראשי החונטה לאנשים אחרים שמייצגים את הציבור  
בתגובה להודעה מספר 71
 
  
זו יכולה להיות הכנסת במסגרת פסקת התגברות, בית משפט לחוקה שייבחר על ידי הכנסת או החלפת כל השופטים בבית המשפט החדש בשופטים חדשים שייבחרו על ידי הממשלה והכנסת כמו בארה"ב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:00   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  78. בשביל זה קודם צריך חוקה  
בתגובה להודעה מספר 73
 
  
הרשות השופטת היא לא ליופי ואין אפשרות להוריד אותה מתחת לרשויות האחרות, אם מעוניינים במדינה דמוקרטית. הפתרון הוא להפוך את הרשות למייצגת את העם ולא מייצגת של חברי כת פסיכוטית וסגורה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:08   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  80. אתה לא רוצה כל חוקה, אתה רוצה חוקה שתחזק את הערכים שלך. אם זו חוקה שתקבע שישראל היא מדינה הלכה אתה נגד  
בתגובה להודעה מספר 78
 
  
אין בישראל כיום אפשרות להגיע להסכמה מספיק רחבה על ערכים שאפשר לקבוע בחוקה. זה לא נורא, יש עוד מדינות שאין להן חוקה, כמו בריטניה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:09   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  81. חוקה זה דיון נפרד.  
בתגובה להודעה מספר 80
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר
חבר מתאריך 4.3.18
9400 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:53   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  92. ועוד הבדל פעוט - שם, בניגוד לישראל, מוקנית לשופטים סמכות לפסול חקיקה המנוגדת לחוקה.  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  
בישראל זו סמכות שהם נטלו לעצמם ללא גיבוי חוקי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    16:02   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  93. מדויק.  
בתגובה להודעה מספר 92
 
  
תוספת: שם החוקה נוסחה ע"י נציגי העם, ברוב ברור, וכך גם כל שינוי שלה.

אצלנו, חוקקו איזשהו חוק, והחונטה עושה ממנו מה שבא והכל בהתאם לצרכיה, ועל בסיסו פוסלת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:40   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. ומי שיחפש ימצא ברשת מספיק עצות טובות שנותן פרידמן איך למנוע את התערבות בג''ץ בלי הקשקוש של פסקת ההתגברות  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
נכון שהקונספציה השלטת הופכת את פסקת ההתגברות לפתרון המושלם (בכל זאת כבר עשור שהיא נצרבת במוחם של האזרחים)...

אבל פתרונות פשוטים בהרבה יעשו אותו דבר


אפילו בלי לשנות את הבסיס ההכרחי שהוא עצירת השיבוט המטורלל של שופטי בג"ץ בשיטת חבר ממנה חבר זהה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנרגיה
חבר מתאריך 29.11.21
3095 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:20   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. מאד מעניין מה שכבודו כותב, אפשר כמה מהטיפים של פרידמן?  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
(בלי קשר, אתה אדם חכם וכותב מוכשר,אני נהנה תמיד לקרוא אותך!)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:51   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. חשוב לזכור שדניאל פרידמן הוא איש שמאל שתומך באקטיביזם שיפוטי. הוא רק טוען שהחונטה הלכה קצת רחוק מדי  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
אבל הוא ממש לא שמרן ולא איש ימין והחלום שלו זה שתישאר פה חונטה אקטיביסטית וחזקה, רק קצת פחות ממה שהיא היום.

לכן חשוב לקחת ממנו את מה שהוא טוב בו, לזהות את כל הבעיות בחונטה, אבל להיזהר עם ההמלצות שלו שהמטרה שלהן היא ממש לא לבטל את האקטיביזם השיפוטי אלא רק להחליש אותו קצת.

יכול להיות שזאת גם העמדה של הקרנף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנרגיה
חבר מתאריך 29.11.21
3095 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:09   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  82. מה ההצעות של כבודו?  
בתגובה להודעה מספר 68
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:20   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  85. כתבתי כמה פעמים. מה שחשוב זה להעביר סמכויות מראשי החונטה לאנשים חדשים, למשל לכנסת באמצעות ההתגברות  
בתגובה להודעה מספר 82
 
  
או להקים בית משפט לחוקה מעל החונטה המשפטית שהשופטים שלו ימונו בשיטה דמוקרטית לקדנציה קצרה, או להחליף את ההרכב הקיים של החונטה ולמנות במקומם אנשים שייבחרו בשיטה דמוקרטית לקדנציה קצרה.

מה שחשוב זה לא לתת לחתול לשמור על השמנת. כל חוק שאומר לחונטה "תפסיקי לעשות את מה שאתה עושה ותתחילי לציית לחוק" לא יעזור, החונטה פשוט תתעלם ממנו. רק חוק שיעביר סמכויות לאנשים חדשים יעזור, כי האנשים האלה יתחילו לעבוד ויקבלו החלטות שיהיה הרבה יותר קשה להתעלם מהן.

בכל מקרה, לא משנה מה נעשה, אנחנו נמצאים פה במאבק שיהיה קשה לנצח בו, החונטה נמצאת ביתרון, לנו יש רוב (לא גדול) בציבור, אבל החונטה והשותפים שלה שולטים בכל מוקדי הכוח במדינה (הפקידים, הצבא, המשטרה, האקדמיה, התקשורת, הגופים העסקיים). בכל מקרה רוב הסיכויים שאנחנו נפסיד במאבק הזה, וחשוב שכל מי שיצטרף אליו יבין את זה. גם העובדה שבראש הגוש עומד ביבי עם כתבי אישום לא עוזרת לנו, בעיני הרבה אנשים זה נראה כמו מאבק אישי של עבריין להתחמק מהרשעה (למרות שזה לא נכון).

עדיין זה מאבק שחשוב לעשות אותו בעיני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר
חבר מתאריך 4.3.18
9400 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    16:04   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  94. ברור שנפסיד, כל עוד המטרה היא לנצח במאבק הזה ולא לעקור את הסיבה לצורך במאבק הזה מלכתחילה.  
בתגובה להודעה מספר 85
 
  
והסיבה אינה הפוליטיקאים משמאל שתומכים ב"כנופיית שלטון החוק" מסיבות פוליטיות, ואף אינה הכנופיה עצמה, אלא העובדה שישנו ציבור נרחב במדינה שתומך ביודעין בהתנהלות הזו פשוט כי הוא נהנה מתוצאותיה, ובז לרעיון הדמוקרטי לפיו לציבורים הנחותים בעיניו ישנה זכות שלטונית זהה לשלו.

ברגע שהציבור התומך במאבק שאתה מדבר עליו יבין שהמאבק יסתיים או בהפסד או ביישום החוק האומר שהבוגד במדינה (ומהי ה"מדינה", אם לא הריבון החוקי, הוא העם?) דינו מיתה או מאסר עולם, הוא גם יבין איך לנהל נכונה את המאבק הזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:15   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  84. למה סתם... דניאל פרידמן הוא איש שמאל מובהק - ממש מובהק... אבל הוא לחלוטין בצד של הדמוקרטים  
בתגובה להודעה מספר 68
 
  
הוא מהמתנגדים הבולטים לאקטיביזם השיפוטי.

הוא התנגד אפילו לאקטיביזם המינורי והזניח שהיה בתקופת שמגר.


דעתו על החונטה כנראה קיצונית גם יותר משלך והוא שולל את זכותה להיות אקטיביסטית (מהסיבה הפשוטה שאין שום התר חוקי שמאפשר לה את זה).


אבל אתה אוטומטית מניח שזו מחלוקת בין ימין/שמאל בעוד שמדובר במחלוקת מהותית בין דמוקרטים לאינטרסנטים.

גדעון סער הוא איש ימין
מנדלבליט איש ימין
אליקים רובינשטיין איש ימין
אני לא בטוח בכלל שדינה זילבר נמצאת בצד השמאלי של המפה.

אבל כולם בצד של האינטרסנטים.


לעומת זאת חיים רמון הוא שמאל
רות גביזון המנוחה - שמאל
מני מאונטר הוא איש שמאל
אריאל פורת שמאל

ובכל זאת הם שייכים לצד הדמוקרטי של המפה.


זו לא חלוקה פוליטית...
משה לנדוי שהיה הראשון לפסול חוק של הכנסת אבל הזהיר אינספור פעמים משימוש ברעיון הזה ויצא חוצץ נגד האקטיביזם השיפוטי - היה ימני.


אל תיפול לסטראוטיפ הזה.
זה שאדם תומך בפשרה טריטוריאלית או במדינת כל אזרחיה לא אומר שהוא אקטיביסט שמחפש דיקטטורה בגלימה.
שמאל ודמוקרטיה הם לא ערכים סותרים




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:38   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  87. דניאל פרידמן: ''אקטיביזם שיפוטי הוא שם כולל לתופעות שיפוטיות רבות, שחלקן הכרחיות ואף מובנות''  
בתגובה להודעה מספר 84
 
  
פרידמן תומך באקטיביזם שיפוטי, הוא לא מסתיר את זה, הדבר היחיד שהוא מתנגד לו זה "אקטיביזם רדיקלי", הוא חושב שבישראל החונטה הגזימה וצריך לרסן אותה קצת. זה הכל:
https://lawforum.org.il/friedmann-activism

אם אתה קורא למהפכה האקטיביסטית שהתרחשה ברובה בתקופת שמגר "אקטיביזם מינורי וזניח" אז יש בינינו פער עצום, כל מי שעוסק באקטיביזם שיפוטי יודע שעיקר המהפכה התרחשה בתקופה של שמגר, כאשר כמובן ברק היה שם לצדו ובמקרים רבים כתב את פסקי הדין המרכזיים. גם פרידמן מבין את זה, והוא באמת מתנגד לחלק מזה, אבל ממש לא מספיק.

הזיהוי המפלגתי של אנשים כאלה או אחרים לא ממש חשוב. יש גם אקטיביסטים ימנים ושמרנים שמאלנים, אבל לא הרבה כאלה.

מאוטנר הוא בכלל איש שמאל קיצוני שרוצה מאוד לראות בית משפט אקטיביסטי וחזק שימשיך לקדם את ערכי השמאל הקיצוני, אבל יש לו ביקורת על המהפכה החוקתית.

לנדוי התנגד לביטול חוקים וגם טען שהוא לא ביטל חוק בברגמן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי
חבר מתאריך 18.6.21
25238 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:55   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. איזו דרך אחרת יש?  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:13   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. אתה באמת שולח קרנף עצל לחפש ברשת במקומך? 🙂 (הנה דוגמא אחת של פרידמן...)  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
ציטוט:

"אין שום מניעה לקבוע שחוק יסוד כבוד האדם וחירותו לא יחול על ענייני צבא וכך תיפתר בעיית פסילת חוקי הגיוס בבג"ץ"...


כנ"ל אגב לגבי כל חוק וחוק שפוסל בג"ץ...
רק צריך לקחת את המניע ה"חוקי" שעליו מתבססת הפסילה המאולצת ופשוט להכניס לאותו חוק את הסעיף שאומר שהוא לא יכול להוות עילה לפסילה.

זה הרבה יותר פשוט מאשר לרוץ בכל פעם ולנסות להשתמש בפסקת ההתגברות פעם אחר פעם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי
חבר מתאריך 18.6.21
25238 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:20   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. זה לא כל כך פשוט. שינוי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו (שהוא מקור להרבה מהבעיות במדינה) כולל בתוכו כותרות מפוצצות  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
בעולם ובארץ.

תחשוב על הכותרות של "ממשלת נתניהו פוגעת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו". זה נשמע רע מאוד ולכן לא נוגעים בחוק הזה.

לדעתי האישית היה צריך לבטל את חוקי היסוד ולהופכם לחוקים רגילים - היחידים שמשתמשים בחוקים האלה זה בתי המשפט כשהם רוצים לפעול נגד חוקים אחרים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:52   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. הכותרת מתחלפת כעבור כמה ימים  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגיון_בריא
חבר מתאריך 17.1.17
2235 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:40   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. הפתרון האמיתי הנכון והיעיל הוא לשנות את חוק יסוד כבוד האדם כך שייקבע שמעמדו מעתה הוא כחוק רגיל. לא חוק יסוד.  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
זה ינטרל את מקור הסמכות של הבג"ץ לפסול חוקים.

וחאלס עם המהפכה החוקתית, ששמה האמיתי הוא "ההפיכה השלטונית" של אהרן ברק, שגנב באמצעותו את השלטון מידי העם - הריבון.

לא צריך שום פסקת התגברות, ולא צריך יותר שום "מלחמה" בין הרשות המחוקקת והשופטת.
פשוט לקחת מבג"ץ את הצעצוע הזה שקיבל בטעות לפני 25 שנה, והתברר כצעצוע מסוכן שהחריב את הדמוקרטיה ואת שלטון העם.

הפתרון הזה הוא גם צודק ונכון ואמיתי, כי חוק שנחקק ב-32 חברי כנסת בלבד, באישון לילה, בלי שום דיון ציבורי מקדים על משמעותו של החוק שמעתה יהפוך למשמיד כל החוקים האחרים שיחוקקו ברוב גדול פי כמה, לא יכול להיחשב כחוק יסוד.
ובודאי שחוק כזה לא יכול, ואין לו, ומעולם לא ניתנה לו, הלגיטימציה לפסול את כל חוקי הכנסת.

אז שיהיה ברור. חוק כבוד האדם וחירותו הוא חשוב מאד, מאד, מאד.

אבל לא כזה שבכוחו לפסול חוקים אחרים שגם הם חשובים. לכן אין פשוט סיבה שיהיה חוק יסוד. אלא חוק רגיל. מאד חשוב וצודק. אבל חוק רגיל.

אז להגדיר מחדש את חוק היסוד, להופכו לחוק רגיל. ובא לציון גואל.

ואני רק מזכיר שגם לאחר התיקון הזה, ישראל תהיה עדיין ליברלית ושוחרת זכויות אדם הרבה יותר מאשר לפני 25 שנה. שכן אז לא היה בכלל חוק כבוד האדם!!! ואילו עכשיו, גם אחרי התיקון המוצע - יש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:48   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. זה ממש לא הפתרון, לחונטה כבר יש רשימה ארוכה של תירוצים אחרים חוץ מהחוק הזה כדי לפסול חוקים  
בתגובה להודעה מספר 63
 
  
כמו "הליך חקיקה לא תקין", "ערכי היסוד של השיטה", מגילת העצמאות, המשפט הבינלאומי, "חוקה לא חוקתית", אל תדאג להם, המומחיות שלהם זה להמציא תירוצים בשביל כל דבר וגם לכתוב על זה ספר באורך 500 עמודים.

אם תחוקק חוק שיבטל את עילת הסבירות אז הם ימציאו מיד עילה חדשה בשם "עילת האבסורדיות" וישתמשו בה בדיוק כמו בעילת הסבירות הישנה.

כל עוד אתה משאיר את האנשים האלה, ראשי החונטה, בראש "בית המשפט הגבוה לצדק" שאין מעליו שום אפשרות לערעור ושום גוף שיכול לבטל את ההחלטות שלו, אז הם ימשיכו לעשות מה שהם רוצים ולהתעלם מכל חוק חדש שתחוקק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חוצן
חבר מתאריך 2.10.20
3177 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:35   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. תציין שהוא לא מתנגד בגלל שהוא חושב שצריך להשאיר את הכוח לבג''ץ. אלא בגלל שהוא חושב שאין להם את הכוח מלכתחילה  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
oby
חבר מתאריך 23.4.15
12546 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:51   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. קראתי אותך אומר זאת לא מעט. אבל מה אתה מציע?  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
כרגע המצב הקיים לא יכול להימשך. בג"ץ לא מוסמך ובטח לא ראוי לפסול חוקי נבחרי ציבור.
כשייבחר על ידי נציגי ציבור, יהיה על מה לדבר. עד אז, פסקת התגברות היא הרעיון המהיר ביותר לפתירת הבעיה באופן זמני, עד לכינונו של בית משפט א-פוליטי.
כל הרעיונות האחרים יהוו למעשה חסם בגלל בירוקרטיה ארוכה ומייגעת.
לאחר שיהיה בית משפט עליון לצדק אמיתי יהיה אפשר לבטל את פסקת ההתבגרות, או לחילופין להמירה ברוב גבוה יותר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    12:00   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. בדיוק את מה שמציע דניאל פרידמן... הפגנת עצמאות של הרשות המחוקקת מול נסיון ההשתלטות העויינת של הרשות השופטת  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  
במקום ללכת להצבעה מתרפסת של "פסקת התגברות"...

לכו להצבעה אמיצה שמוחקת כל טיעון לא חוקי של בג"ץ...


גלו עצמאות...
אם בג"ץ פוסל חקיקה של הכנסת.... גשו לסיבה שבה הוא מנסה להשתמש והדגישו באמצעות הכנסת שהסיבה איננה יכולה להוות עילה לפסילה.

התייחסו לזה כאל עימות יזום מטעם בג"ץ ועמדו על עקרונותיכם... אל תתמגנו ואל תתחפרו.

הכנסת היא הריבון.... אסור לשכוח את זה.


(במקביל כמובן צריך לעשות את התיקון היחיד שנדרש.... חיסול המנגנון המטורלל והלא הגיוני של חבר ממנה חבר זהה... זה יפתור את הבעיה הפרסונלית לחלוטין לטווח הארוך ולא יהיה שום צורך בעימות או בחקיקה מיותרת)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    12:54   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. ומה אתה חושב יותר ריאלי, ההצעה הזו או פיסקת התגברות?  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איתי שלום
חבר מתאריך 18.9.18
11835 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:15   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. ביטול סעיף 8 לחוק יסוד כבוד האדם הוא המהלך הכי ריאלי  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  
וישמוט את השטיח מתחת כל ניסיון של בגצ לבטל חקיקה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר
חבר מתאריך 20.6.19
11093 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:28   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. לדעתי, בהכירנו את הנפשות הפועלות והפופוליסטיות... נקבל את אסון פסקת ההתגברות.... אבל  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  
אני בדעה של איתי מ#56... ביטול או שינוי כל סעיף שבו ישתמשו משוכפלי ברק לפסול חוקים...

זה הרבה יותר אפקטיבי ויצמצם מהותית את ניסיונות בית המשפט לפסול חוקים על בסיס אג'נדה.

מה גם שיש לזה ערך הצהרתי חשוב מאין כמוהו.
בעוד שלפסקת ההתגברות יש ערך הצהרתי הפוך שמחזק את המגלומניה המשפטית.


לטווח הקצר - פסקת ההתגברות תגרום לדמוקרטים תחושה חמימה ונעימה.
בטווח הארוך זו בכייה לדורות ונצחון של האינטרסנטים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:57   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. לא יודע אם ציינת זאת, רק אוסיף שיש למחוק את מבחני הסבירות של ברק ולהחליפם בשפיטה ע''פ החוק  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צלם
חבר מתאריך 13.6.22
2413 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:46   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. קול שפוי  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
גם נתניהו בעל גישה זו, אבל יש כאן המון זועם שצורח לסמוטריץ' ובן גביר "פסקת התגברות", "העמידו את נתניהו במקומו" וכו'



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FAO
חבר מתאריך 14.8.18
13892 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:39   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. גם מאמר דעה וגם של עמית סגל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אפילו שזה באישור ההנהלה,זה צורם.
לדעתי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן של מלך
חבר מתאריך 25.7.14
11084 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:43   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. למה צורם? בגלל שזה נגד האג'נדה?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
תתייחס לתוכן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FAO
חבר מתאריך 14.8.18
13892 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:50   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. מה הקשר אג'נדה?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
זה פורום של מאמרי דעה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן של מלך
חבר מתאריך 25.7.14
11084 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:53   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. יש פה מאמרי דעה, למנהלים מותר לכתוב וכמובן לכאלה שמקבלים אישור מהמנהלים  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FAO
חבר מתאריך 14.8.18
13892 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    12:04   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. אני יודע, ועדיין...  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
אני מעדיף לא להכנס פה לשיקולי המערכת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בולגקוב
חבר מתאריך 2.4.12
17256 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:39   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. זה מאמר דעה מלפני 4 דנים ורצוי לציין את זה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קודם כלצכי זה לא מסתדר כבר עם המשפט הראשון (בשבוע שעבר), ב כי זה מה שסגל בעצמו כתב.
בכל מקרה תודה על הבאת דברים מעניינים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לייקווד
חבר מתאריך 16.9.20
5138 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:55   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. ועדיין רלוונטי.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
גם כאן ישנם כאלו שתקועים במאה הקודמת עם דעות פוליטיות עבשות ועדיין מותר להם לכתוב כאן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
45247 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:41   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. שופטי העליון מתפללים שהטיפשים יעבירו את פיסקת התגברות כי כך הפיראטיות מקבלת הכשר חוקי וביי לדמוקרטיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:43   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. עדיף מהמצב היום  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
בכל אופן זה הכרחי לחוק הגיוס, אין ברירה אחרת
(אלא אם כן יחליטו על ביטול גיוס חובה...)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
45247 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:49   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. עדיף מה אחי ? להכשיר באופן חוקי את הדיקטטורה? למעשה לקבוע שאנשים שלא נבחרו יבטלו חוקי הריבון ?  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
הרי מה היא פיסקת התגברות? זה לתת הכשר חוקי לשוד הדמוקרטיה וגניבת סמכויות שהבגצ ביצע . לאור המטעמים שהם עשו מחוק כבוד האדם וחירותו אני נחרד לדמיין מה הם יעשו מזה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:54   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. המצב החוקי היום שבג''ץ פוסל חוקים, זה לא מוצא חן בעיני אבל זה המצב, נרצה או לא נרצה  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
לא רואה במה זה יותר גרוע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
45247 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:56   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. ''המצב החוקי היום שבג''ץ פוסל חוקים'' אז זהו זה לא חוקי הפתרון הוא פשוט, להגיד לא!! לפסיקות לא חוקיות  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לבוב
חבר מתאריך 3.11.19
23891 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:59   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אתה צודק! זה הרצוי אך לא מצוי  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
עדיף ציפור אחת ביד
משתיים על העץ



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    12:52   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. +++  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:55   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. אפשר לחוקק פסקת התגברות שלא מאשרת לחונטה לבטל חוקים, למשל ''אסור לחונטה לבטל חוקים, אבל אם היא ביטלה חוק  
בתגובה להודעה מספר 53
 
  
אז לכנסת מותר לבטל את ההחלטה ולפתוח בהליך הדחה של השופטים", זו דוגמה לפסקת התגברות שלא מאשרת לחונטה לבטל חוקים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרשמלוי
חבר מתאריך 20.2.12
10314 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:39   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. אכן, הימין היה צריך לעמוד על כך שיחקק חוק המונע לחלוטין מבג''ץ לדון בנושא חוקי הכנסת, ומידת  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
סבירותם בעיניו, למרות שהם בבג"ץ רואים עצמם בעלי דעה שמימית ועל אנושית,
כל תפקידו של הבג"ץ צריך להסתכם באכיפת החוקים של הכנסת ככתבם ולכלשונם, ואם הוא יחרוג מכוונת המחוקק האמיתית, חייבים לתקן את החוק בכנסת על מנת שלא יובן אחרת ויותאם לאג'נדה של החונטה השלטת .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המקור
חבר מתאריך 19.2.09
60192 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:45   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. שופרסגל נשלח למערכה לחורבן הדמוקרטיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על ידי הכת המשחיסטית ביסיסטית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:49   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. הפסדתם בבחירות אז עברתם להשמצות?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
ולגופו של עניין-
הויכוח על זכותו לפסול חוקים חיוני לדמוקרטיה ואיננו ניסיון להחריב אותה.
הזכות לפסול חוקים לא ירדה לבג"צ מהר סיני אלא ניתנה לו על ידי הכנסת, והיא גם זו שיכולה להתגבר עליה במקרים מסוימים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
45247 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:50   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ''לחורבן הדמוקרטיה '' אני סך הכל באנו לתקן את מה שאתם החרבתם  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כידון
חבר מתאריך 6.4.22
486 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:52   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. היא כרגע לא קיימת כי היא נחטפה ביידי הדיקטטורה המשפטית  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
פסקת ההתגברות תחזיר את הדמוקרטיה באופן חלקי בלבד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zair
חבר מתאריך 30.4.12
6432 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:13   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. בא תתיחס לטענות ואל תהיה טוקבקיסט. שיח עמוק ולא רדוד. ממתין.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mabar
חבר מתאריך 22.2.15
13662 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:26   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אני שומע צליל חמוץ על חורבן הדמוקרטיה,רק מה שאתה אומר הוא החורבן כי העם אמר את דברו בצורה ברורה וחד משמעית  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
לא נורא יעבור לך עד 2027 זה המון זמן,ואני מקווה שעד אז נוכל להתגאות בשופטי העליון שכצפוי יוכנסו לשם שופטים שמרניים נוספים שייאזנו את בג"ץ



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Idan
חבר מתאריך 27.5.13
3717 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:06   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. חורבן דמוקרטיה זה למנות ראש ממשלה עם 5 מנדטים בכנסת של 120 מושבים. זה תקדים חורבני  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלף כרמל
חבר מתאריך 21.2.19
11199 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    09:53   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. בפרשת השבוע נקרא על סדום ועמורה. על עקרונות ״צדק״ מעוותים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword
חבר מתאריך 22.2.21
6702 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:00   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. הפוך לגמרי, פסקת ההתגברות היא האסון הכי גדול שיכול לקרות לכנסת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עד היום אין שום סמכות חוקית לכנסת לפסול חוקים וכל שופט שפוסל חוק הופך במעשה זה להיות עבריין וצריך להיות מודח ולעמוד לדין.

פסקת ההתגברות היא שם מכובס להנדסת תודעה שנועדה להעביר במחטף סמכות חוקית לבתי המשפט לפסול חוקים של הכנסת.


אם עד היום בתי משפט שפסלו חוקים שחוקקה הכנסת היו עבריינים אזי לאחר פסקת ההתגברות שרוצים להעביר, בתי המשפט יקבלו סמכות חוקית לפסול חוקים.

לכנסת יש היום את כל היכולת לפעול נגד בתי המשפט והשופטים העבריינים ללא צורך בשום חוק נוסף, הבעיה שחברי הכנסת פשוט מפחדים מהחונטא וצסרבים להפעיל את סמכותם ולשלוט.

לא סתם אהרון ברק תמך הפסקת ההתגברות, כל הרעש על פסקת ההתגברות הינו בסך הכל מסך עשן כדי לתת סמכויות נוספות לבתי המשפט ולהעצים את כוחם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איתי
חבר מתאריך 1.5.17
6494 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:04   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מה שצריך זה לא פסקת התגברות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.22 בשעה 10:12 בברכה, איתי
 
זאת תהיה "הודאה במקצת" כאילו אי פעם לביהמש היתה סמכות לפסול חוקים ולא היא!
מה שקרה הוא שביהמש העליון נטל את הסמכות הזו לעצמו יש מאין. והואיל ולהחלטותיו יש תוקף של דין זה הפך להיות חוק.
הטכניקה המשפטית של ברק היתה גאונית:
ראשית הוא קבע שלאותם חוקים, שהשם שלהם הוא "חוק יסוד", יש מעמד על של חוקה, דבר שלא נקבע בהם ולא במקרה (מה עוד שהתקבלו בכנסת ברוב רגיל ועם נוכחות של מעט חברי כנסת. כך לדוגמא חוק יסוד כבוד האדם התקבל עם 32 חברי כנסת בלבד!)
ולכן קבע ברק שכל חוק שלטעמו של ביהמש עומד בסתירה להם הוא חוק בטל. למרות שהכלל המשפטי הידוע הוא שחוק ספציפי גובר על חוק כללי
(ובלטינית: Lex specialis derogat legi generali.)

ולכן לפי הכלל הזה אם יש חוק ספציפי שעומד בסתירה לחוק היסוד שהוא החוק הכללי, אזי החוק הספציפי אמור לגבור עליו. אלא שברק ברוב גאוניותו הכריז על חוק היסוד כעל חוק חוקתי ואז הכלל המשפטי הרגיל מתהפך והחוק החוקתי גובר על החוק הספציפי. זה הטריק וזה השטיק.
כעת מה שצריך, לקבוע הוא "פסקת הבהרה" בחוק בתי המשפט ואולי גם בחוק הפרשנות שקובע שני דברים פשוטים:
א. שהחוקים הקרויים חוקי יסוד אינם במעמד של חוקה אלא לכל היותר בגדר קווים מנחים ובכל מקרה חוק ספציפי העומד בסתירה להם, גובר (על פי הכלל המשפטי הידוע כאמור). בקיצור, להחזיר את חוקי היסוד למעמדם הטבעי והמקורי.
ב. לבית המשפט אין סמכות לפסול חוקים של הכנסת. כמו בבריטניה, שגם לה אין חוקה.
צריך גם לקבוע בחוק שמדובר בפסקת הבהרה כדי להקנות לכך תוקף רטרואקטיבי ובכך להביא לבטלות פס"ד קודמים של ביהמש העליון שנפסקו לפי אסכולת ברק כאמור.
למרבה הצער, הימין שוב נוהג בחפיפיות ובשלומיאליות, וללא ייעוץ משפטי ראוי ולכן המהלכים שלו עלולים להיות מהלכי סרק. כך לדוגמא: אם תיקבע פסקת התגברות לא כל שכן ברוב מיוחד כמו 75 קולות. היא תהפוך לאות מתה ורק תנציח בחוק את סמכותו של ביהמש לבטל חוקים. אדרבה, אם כבר, יש לדרוש רוב מיוחד של ביהמש העליון בהרכבו המלא עדי לפסול חוק של הכנסת. לא יעלה על הדעת שרוב של שני שופטים מול אחד יספיק (שזהו המצב המשפטי היום). זה פשוט הזוי.
בקיצור, לא מספיק לימין לשלוט צריך לעשות זאת בחוכמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד פשוט
חבר מתאריך 6.6.22
217 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:48   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  91. ההערות שלך (איתי 19) נכונות מאד נא שלח אותם לחברי הכנסת  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
אני מאמין שיתיחסו אליהם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook
חבר מתאריך 9.12.12
25946 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:05   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. על אחת כמה וכמה במדינה עם מערכת המשפט הכי אקטביסטית ודורסנית שיש. הפרדת רשויות אין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:05   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. פסקת ההתגברות היא בהחלט חיונית. השאלה היא באיזה רוב ומתי? ולצערי הטור של סגל לא משהו כי הוא מביא דוגמאות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל לא נכנס בהן לעומק. קל לרשום על זה שביטלו למיכאל איתן איזה חוק, אבל רצוי גם לרשום למה ומה היו הטיעונים.

בסוף אין מנוס, כל הפסקות והקשקושים זה הכל פלסטרים. ישראל מחולקת לשבטים כשבינם אין שום קשר מלבד זה שהושרצו לאמא שמגיעה מעץ משפחתי שנחשב כיהודי. זה עיקר הסיפור ועל זה גם תקום ותיפול מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה, כי אין שום סיכוי שיהיו הסכמות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:15   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. הגיוס הוא הדוגמא הכי טובה  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
זה אולי הנושא בו החברה הכי מפולגת
ובכל זאת הכל זרם עשרות שנים
עד שבג"ץ בחוכמתו התערב
מה שמדהים שגם אצלו היה שינוי
ורק מאז המהפכה החוקתית הוא פסל את החוקים הרלוונטיים בזה אחר זה
תראה את ההשתלשלות (סליחה שאני לא מצרף לינקים לפסקי הדין, אבל הכל ברשת. השנה שאחרי הלוכסן היא שנת העתירה):
בג"ץ 40/1970 - נדחה על הסף
בג"ץ 448/1981 - נדחה על הסף
בג"ץ 2/1982 - נדחה על הסף
בג"ץ 179/1982 - נדחה על הסף
בג"ץ 910/1986 - נדחה לאחר דיון
בג"ץ 3267/1997 - קבע שחייבים הסדר חוקי, ובעקבותיו נחקק חוק טל
בג"ץ 6427/2002 - נדחה
בג"ץ 6298/2007 - קבע כי חוק טל לא יחודש וחייבים חוק חדש
חוקים חדשים (תיקון 19 ותיקון 21 בהתאמה) נחקקו בשנת 2013 (ממשלת נתניהו - בנט - לפיד) ובשנת 2015 (ממשלת נתניהו - כחלון - חרדים)
בג"ץ 1877/2014 + 8017/2015 פסל את שני התיקונים ושלח את המדינה לחוסר יציבות פוליטי שנמשך עד הבחירות האחרונות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:40   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. לטעון שזה ''זרם'' זו קצת היתממות, התנאים היו שונים לחלוטין מהתנאים היום  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
ואם בעבר הרחוק זה היה משהו שולי לחלוטין, לפני 10 שנים זה היה בגדר "שוויון בחובות", היום זה כבר הופך להיות "דאגה לעתיד המדינה" . לא צריכים להתעלם מהדמוגרפיה והריבוי הטבעי, ובנוסף יש הרבה יותר מודעות לנושא מפעם בגלל מהפכת המידע.

וזה לא הנושא הכי חם ומפלג, יש עוד המון נושאים כשכל פעם הפוקוס הוא על אחר (עכשיו למשל, הפוקוס הוא יותר על לימודי ליבה ועל כלכלה מאשר על גיוס).

ולהאשים את בג"צ זה גם פלסטר. בסוף מדובר בקהילות שהן לא רק שונות לחלוטין, אלא שמפרידים ביניהן גם אינטרסים שנוגדים אחד את השני לחלוטין, ושום חוק לא יכול לשנות את זה ו"לעבוד על הציבור" בטווח הארוך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:54   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. נו אז מה הפיתרון לדעתך? באמת שואל  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:08   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. לדעתי זה מתחיל בשינוי מדיניות רציני מבחינה כלכלית, כמה שפחות סבסודים (לא רק ישירים אלא גם עקיפים)  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
ומשם המציאות כבר תעשה את שלה.
אם היה אפשר הייתי כמובן מציע היפרדות, אבל מבחינה גאוגרפית זה לא נראה אפשרי.. אולי אוטונומיות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:12   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. שאלתי על הגיוס, אבל לא נורא  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  
מה שמעניין, שכששמעתי שלפני 70 שנה החזו"א אמר לבן-גוריון (ששאל אותו איך יסתדרו יחד החרדים מול החילונים) שבאמת אי אפשר יחד (ואז הביא לו את המשל על העגלה הריקה והעגלה המלאה), חשבתי שהוא העצים את הבעיה יותר ממה שהיא, ובאמת אפשר להסתדר (כמו שהיה בעשרות השנים הראשונות).

מעניין שהגישה שלך היא כמו הגישה של החזון-איש... אתה טוען שעד עכשיו הכל פלסטרים, ויש בעיה שמתעצמת?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:16   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. אני חושב שהגיוס בסוף תלוי גם בהשתלבות בחברה וזאת תלויה גם בעניין הכלכלי שהדומינו החרדי מבוסס עליו קשות  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
לדעתי כן יש בעיה שמתעצמת גם בגלל שהמידע זמין יותר, גם בגלל פוליטיקאים שחיים על הפילוג, אבל בעיקר בגלל הריבוי הטבעי של החרדים שגורם לבעיות שהיו תמיד אבל לא הייתה להן חשיבות, להיות כאלו שפתאום יש להן חשיבות.

אתה חושב שזה לא נכון ושאני סתם מגזים ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:25   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. אחלק את התשובה ל-2  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  
בעניין הגיוס בודאי שאין פלונטר אמיתי, הצבא היום צריך הרבה פחות חיילים מבעבר, אני חושב שהפיתרון האמיתי הוא ביטול גיוס חובה ומעבר לצבא מקצועי שמנוהל לפי צורך אמיתי. זה יחסוך גם הרבה כסף, אבל זה הרווח המשני.

בעניין הכלכלי זה מורכב יותר, כי באמת יש בינינו פער של כמה צריך לתכנן וכמה צריך לסמוך על ההשגחה העליונה, עד שבעז"ה כולם יחזרו בתשובה, הגישה הציבורית צריכה לשלב בין שתי הגישות בחכמה, אני חושב שאנחנו בנקודת איזון (פחות או יותר), אין כאן השקעה מטורפת בעידוד ילודה, קצבאות הילדים לא כמו שהיו לפני 20 שנה, והמדינה משקיעה המון בעידוד השכלה במגזר החרדי.

הסבסודים שהזכרת מסתכמים פחות או יותר בהנחה בארנונה ובהנחה במעונות (כמובן לפי מבחן הכנסה שכל הציבור נהנה ממנו ולא רק החרדים).

אתה רואה משהו קונקרטי שצריך לשנות?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FAO
חבר מתאריך 14.8.18
13892 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:31   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. אוי התמימות  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
בעניין הגיוס בודאי שאין פלונטר אמיתי, הצבא היום צריך הרבה פחות חיילים מבעבר, אני חושב שהפיתרון האמיתי הוא ביטול גיוס חובה ומעבר לצבא מקצועי שמנוהל לפי צורך אמיתי. זה יחסוך גם הרבה כסף, אבל זה הרווח המשני.

ומי יתגייס?
החרדים, כמובן שלא, הערבים כמובן שלא תודה, ומי שעד עכשיו היה חייב בגיוס: עדיף לי ללמוד באוניברסיטה ובגיל 21 לצאת עם תואר ראשון מאשר במקרה הטוב בגיל 24, וגם לא סיכנתי את חיי.
"אחריי, הסתער!"
אתה רואה מישהו אחריך?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:33   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. צריך לתת הטבות משמעותיות יותר למשרתים  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
ויש עדיין אידיאליסטים בישראל.
תמיד אפשר להחזיר את חובת הגיוס אם יהיה צורך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:43   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. אני חושב שמה שאמרת בעניין הכלכלי מדגים יפה את הבעיה. הציבור החרדי בבסיסו חושב שיש שוויון בין אמונות  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
לבין עובדות. מהצד החילוני זה נראה כאילו הצד הדתי גם חושב שהאמונות שלו שוות יותר משל החילוני, וגם משתמש בזה כתירוץ כדי שהחילוני ימשיך "לממן" אותו.. ככה שכשאתה מדבר על שילוב בין הגישות, זה נראה לא הגיוני בעליל בעבור רוב החילונים.

הסבסודים מסתכמים בהרבה יותר דרך חוקים מסויימים (ששוב כפי שטענת מיועדים לכל הציבור, אבל בפועל אם לך יש 10 ילדים ולי 2, יוצא שהם מיועדים לך), דרכם המדינה כן משקיעה השקעה ענקית בעידוד ילודה. ועודף הילודה הזה (ברור לך שישראל נמצאת במקום טוב עם מדינות עולם 3 אפריקאיות בנושא הזה) לא רק שיוצר בעיות כלכליות נוספות, אלא גם מוריד את רמת השירותים לאזרח של כלל התושבים.

אני אשמח שלא רק המדינה תשקיע בעידוד השכלה במגזר החרדי. זה לא מספיק. אני אשמח יותר שהחרדים עצמם יעודדו השכלה במגזר החרדי.. אף אחד לא עודד השכלה אצל יהודים בגולה, היהודים, מתוך הקושי, הבינו בעצמם שהם חייבים את זה כדי שיהיה להם יתרון וזכות קיום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:56   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. תראה  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.22 בשעה 12:08 בברכה, אלעדי
 
כל משק בית אמור לתכנן לעצמו את הכנסותיו והוצאותיו.
גם השינוי שקורה (שבעיניך אני מניח שהוא מבורך) בנושא ההשכלה במגזר החרדי הוא כמו שאתה אומר, כשהוחלט (במסגרת הקהילה או המשפחה) שיש צורך לקיום, אז זה קורה.

עכשיו השאלה היא אחרת, איך הציבור האחד אמור להסתכל על הציבור האחר ועל הצרכים שלו. ולכן ניסיתי לפרוט את זה לדברים מעשיים - וציינתי את 2 הדוגמאות הנ"ל. מניח שיש דברים נוספים (ויש אשכול מקביל של דרישות יהדו"ת ואני רואה שיש שם דיון ער בנושא), אבל אתה מודע לזה שמדובר בכסף קטן ביחס לתקציב המדינה, ובמקביל המדינה מסבסדת ומשלמת על דברים רבים שאנחנו לא צורכים (אמנם חלקם מבחירה).

לא אכנס כאן לכל הדיון כי הוא ארוך ורווי בפרטים, השאלה האם המדינה תוכל להתקיים כשיהיה שינוי דמוגרפי? התשובה היא שכן, גם אם אנחנו לא רואים עכשיו איך זה יהיה בצורה מפורטת (גם לפני 50 שנה לא חשבו שיהיו כאן 10 מיליון איש, אבל דברים השתנו ומאפשרים את זה, כמו התפלת מים ומפעלי היי-טק), ואם יהיה צורך בהתאמות יעשו התאמות. לא אומר שלא צריך להיערך אבל צריך לקחת הכל בפרופורציות ולא להילחץ.

כמובן שיש עוד עניינים שצריך לפתור כמו שירותים ממשלתיים ותח"צ בשבת ועוד, גם בדברים האלה אני מניח שיהיו שינויים, אני מקווה שלטובה...

ד"א, בינתיים יש לי רק 7 ילדים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מיקיזו
חבר מתאריך 19.7.10
6643 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:53   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. השטות התמידית הזו של צבא מקצועי כל פעם מחדש  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
זה לא יחסוך - זה יעלה עשרות מליארדים ואיכות כח האדם תרד כי כמעט כל מי שמתאים ללימודים אקדמיים - יוותר.

מי שרוצה לסמוך על ההשגחה העליונה בעניינים כלכליים - מוזמן, ויפה שעה אחת קודם (בינתיים נם מוזמנים לפרנס את עצמם ואת ילדיהם מעמל כפיהם).

האשליה שהסובסידיות מסתכמות בהנחות הארנונה ומעונות בשקר יסודה.

אין כמעט משפחות לא חרדיות (או חרד"ליות) בעלות למעלה מ- 5 ילדים - לכן אין אמהות שיוצאות 10 פעמים לחופשת לידה בשכר מלא, אין ביטוח בריאות ל- 10 ילדים ואין מימון חינוך (חלקי או מלא) ל- 10 ילדים ואין סובסידיה לתחב"צ ל- 10 ילדים וגם אין רבבות גברים שמתבטלים עמוק לתוך העשור הרביעי לחייהם כאידאולוגיה (גם אם "מחצית" מהגברים החרדים "עובדים").

אז שירותים מהמדינה מקבלים מלא על מלא + (וכל החרטוטים על תקציבי תרבות, ספורט, השכלה גבוהה הן פרוטות ליד בטחון/חינוך/תחבורה/בריאות/ביטוח לאומי) אבל השתתפות בעול חלקית ביותר (גם אם אמנון יצחק או זמיר כהן משקרים אחרת בסרטוניהם).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוני53
חבר מתאריך 8.5.18
22582 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    10:41   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. סגל כותב: ''83% מהחוקים שפסל בשם הפגיעה בשוויון היו כאלה שהרוב חוקק לטובת המיעוט החרדי''. *טעות!*...:(  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
החרדים, הדתיים-לאומיים והמסורתיים (רוב בוחרי הליכוד) *הם הרוב*, בעוד ש*החילונים הם-הם המיעוט!*

בג"צ עוצר חקיקה אנטי-חילונית. אחרי חקיקת פיסקת ההתגברות - לא יהיה מי שיגן על המיעוט החילוני...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
erz
חבר מתאריך 22.1.09
9876 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:04   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. מה שאני לא מבין, זה שברגע שהכנסת תחוקק פסקת התגברות, מה ימנע מבגצ לפסול אותה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הרי היא לא תהיה חלק מספר החוקים עד שלא יסתיים תהליך החקיקה וזה כולל עתירות נגדה בבגצ..
אז מה ימנע מבגץ לפסול את חוק פסקת ההתגברות?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:14   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. החוק נכנס לספר החוקים עם פרסומו ברשומות  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
בג"ץ יכול (תאורטית) להורות לבטל אותו, אבל אני לא רואה שום חוק שנוגד את זה.
אם יהיה, ידאגו לתקן גם אותו...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:01   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  79. הם יכולים לנסות למנוע את הפרסום ברשומות, לכן חשוב שהחוק יכלול סעיף חסינות מראש נגד כל צו של החונטה המשפטית  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
שיחול מיד לאחר ההצבעה עוד לפני הפרסום. גם זה לא ימנע מהחונטה לנסות להוציא צווים כאלה (אולי לעצור באמצע את החקיקה), אבל זה יקטין את הסיכוי שזה יעבוד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד פשוט
חבר מתאריך 6.6.22
217 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:38   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  88. הוא לא יכול לגעת בחוק יסוד  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:40   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  89. החונטה טוענת שהיא יכולה, היא קוראת לזה ''חוקה לא חוקתית'' וטוענת שמותר לה לבטל אותה כמו שעשו את זה בהודו  
בתגובה להודעה מספר 88
 
  
צריך להבין מול מי אנחנו מתמודדים. אלה אנשים שאין להם שום גבולות, ויש להם המון כוח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yctc
חבר מתאריך 27.11.12
2111 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    11:16   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. למה לציין שזה מאמר דעה? כל מה שסגל אומר זה דעתו, גם ביושבו כפרשן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חכם ציון
חבר מתאריך 17.3.08
4376 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:15   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. כי זה פורום של חדשות, לא של דעות  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  
פתיחת שרשור עם מאמר דעה היא חריג שמחייב אישור הנהלה.
כמובן שבתגובות אפשר לפרסם גם דעות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:00   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. כשסגל מדווח שרה''מ עומד לערוך מסיבת עיתונאים בעוד שעה, זו לא דעתו, יש גם אשכולות כאלה  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
MeAni
חבר מתאריך 27.11.20
4372 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:31   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. סוף סוף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מתחרה בקלמן ליבסקינד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף חיים
חבר מתאריך 19.4.10
1481 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    13:57   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. נבחרי העם חשובים בהרבה מתשעת שופטי העליון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וגם מחוברים לכל שכבות העם שמכוחו נבחרו.
עדיף שהם יחליטו בנושאים שנויים במחלוקת ולא שופטי העליון שבוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר.
קיבלתם מנדט לא לחשוש להשתמש בו לטובת הדמוקרטיה האמיתית, ולא לטובת גנבי הדמוקרטיה, והפיכתה לדיקטטורה שתתאים רק להם ולאג'נדה שלהם.

לא לחשוש, לשנות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:59   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. המאמר של סגל הוא טוב, העמדה שהוא מקדם היא עמדה שתומכת באקטיביזם שיפוטי, אבל רוצה יותר איזון פוליטי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבית המשפט האקטיביסטי לא יהיה שמאלני קיצוני אלא בעמדה יותר מרכזית, לפעמים הוא יעזור לימין והחרדים ולפעמים לשמאל והערבים.

ברור שזה יהיה מצב פחות גרוע מהמצב הנוכחי, אבל בעיני זו עמדה שגויה. אין שום סיבה להעניק לגוף לא נבחר סמכויות רחבות של ניהול המדינה, כל עוד אנחנו מדינה דמוקרטית שמי שאמור לנהל אותה הם נציגי ציבור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
idor7
חבר מתאריך 23.10.22
343 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    14:59   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. ספייס פסקת ההתגברות מאמש בהשתתפות משפטנים מומחים הוא הדיון הכי מקצועי שנוהל איפשהו בתקשורת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:13   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  83. דיון כל כך מקצועי שלא הצלחתם למצוא אפילו מתנגד אחד לחונטה המשפטית שישתתף בו?  
בתגובה להודעה מספר 76
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד פשוט
חבר מתאריך 6.6.22
217 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:36   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  86. נזכור ולא נשכח את טלי חטואל וארבעת בנותיה שנרצחו ממארב לאחר שבג''צ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא איפשר לצה"ל לתפוס מבנה לעמדה הגנתית על הכביש מגוש קטיף



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בשדה קוצים
חבר מתאריך 18.4.20
2191 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    15:46   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  90. וואו, כל מילה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מדהים בכלל איך הגענו עד הלום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NewsMan
חבר מתאריך 3.2.09
21654 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    17:39   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  95. כדאי היה לצרף גם את הפתיח, שיהיה ברור שזה לא טקסט שנכתב היום:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפני ארבע שנים, כאשר נתניהו ושותפיו לממשלת הימין סיכלו חקיקת פסקת התגברות, כתבתי את הקטע הבא בעד חקיקתה לאלתר. אני מצרף אותו שוב עכשיו, כאשר נראה שהויכוח על פסקת ההתגברות שוב חוזר, והפעם הקואליציה המסתמנת דווקא תומכת.

לחץ כאן לצפיה דרך Telegram



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
idor7
חבר מתאריך 23.10.22
343 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    20:15   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  96. נסכם: ‏  ‏פיסקת ההתגברות היא סעיף בחוק יסוד שעוסק בזכויות אדם, שמאפשר לכנסת לחוקק חוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"רגיל" שפוגע באותן זכויות, שלא בתנאים של פיסקת ההגבלה – ובכל זאת החוק יהיה תקף.
‏ 
‏יש לנו כיום פיסקת התגברות בחוק יסוד: חופש העיסוק, והשאלה האם להעתיקה גם לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.
‏ 
‏ערב טוב.

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר

- "פיסקת ההתגברות" בשפת בני אדם -
‏ 

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי ט''ו בחשון תשפ''ג    20:21   09.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  97. כרמי מטעה. כולם כבר יודעים שהחונטה לא מסתפקת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו כתירוץ היחיד שלה לביטול חוקים  
בתגובה להודעה מספר 96
 
  
אנחנו מכירים את התירוצים החדשים של "חוקה לא חוקתית", "ערכי היסוד של השיטה", המשפט הבינלאומי, "הליך חקיקה לא תקין", מגילת העצמאות וכנראה שיש עוד, לכן שום הצעה רצינית לפסקת ההתגברות לא תהיה רק סעיף בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זה משהו שאולי היינו עושים לפני עשרים שנה, היום זה כבר לא רלוונטי.

כרגע מה שמדברים עליו זה חוק יסוד חדש שייקרא חוק יסוד: החקיקה (יש גם ועדה שגדעון סער הקים כדי לקדם הצעה כזו, כמובן עם רוב של 70-80 ח"כים שלא יהיה אפשר להגיע אליו), ויקבע פסקת התגברות לכל מקרה של ביטול חוק על ידי החונטה באמצעות כל אחד מהתירוצים האלה.

אפשרות נוספת היא פסקת התגברות בחוק יסוד: השפיטה שתכלול כל ביטול של חוק וגם כל ביטול של החלטות ממשלה ושרים, כמו הפסיקות ההזויות והבלתי חוקיות שכרמי מדבר עליהן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות