https://twitter.com/kann_news/status/1594953144060252160?t=tU-QgjRz3P43MEgC1d3wkA&s=19משרד החינוך
*לראשונה: שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון קובעת הנחיות רשמיות למתן מענים לתלמידים להט"בים במערכת החינוך*
_השירות הפסיכולוגי ייעוצי גיבש מסמך מקיף ומסודר בנושא_
****
משרד החינוך מפרסם היום (ג') לראשונה מסמך קווים מנחים למתן תחושת מוגנות ומענה מיטיב לילדים ובני נוער להט"בים ולמשפחות הקשת במערכת החינוך. ההנחיות גובשו להבטחת רווחתם הנפשית וחוסנם הרגשי של תלמידים המתמודדים עם תהליכים אישיים, משפחתיים וחברתיים.
המסמך מציג קווים מנחים במטרה לסייע לצוות החינוכי להעניק לתלמידי ולתלמידות הקהילה הלהט״בית מענה מותאם, רגיש ומכבד במסגרת הבית ספרית ולהשתית במוסדות החינוך אקלים סובלני ומוגן.
המסמך מעלה את המודעות לסוגיה ומספק כלים להתערבות עבור צוותי החינוך והטיפול בהתנהלותם סביב סוגיות הקשורות בליווי נערות ונערים מקהילת הלהט״ב והוריהם ברמה המערכתית והאישית, בתוך המסגרת החינוכית ומחוצה לה.
ההנחיות גובשו על ידי השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך, בשיתוף עם הנהגת ההורים הארצית, ארגוני הקהילה הלהט"בית, גורמים מהאקדמיה ואנשי מקצוע מומחים.
יישומו מחייב רגישות והתאמה תרבותית ובמידת הצורך היוועצות עם אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי בחברות השונות, לאור הזרמים השונים במערכת החינוך.
*שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון:* ״מערכת החינוך חייבת לתת מענה שוויוני, ראוי ומכיל לכלל התלמידים הנמצאים בה. ההנחיות שגיבשנו עם הגורמים המקצועיים מבטאים את הניסיון הנרכש במשך שנים, ומעניקות לכל מוסד חינוכי וצוותי ההוראה שבו כלים ליצירת מרחב בטוח ותחושת מוגנות ושייכות לתלמידות ולתלמידים הלהט״בים, למשפחותיהם, ולכלל השותפים בקהילת בית הספר."
*בתוך כך המסמך כולל התייחסות:*
1. גיבוש, עדכון והפעלה של תקנון בית ספרי - יש לנסח תקנון בית ספרי השומר ומגן על כל פרט במוסד החינוכי, שמבהיר כי אין מקום להדרה ולאפליה (לרשות בתי הספר חוזר מנכ״ל אקלים חינוכי מיטבי- 2015).
2. הכשרת הצוות החינוכי - יש להקפיד שהצוות החינוכי יוכשר בנושא, ויקבל כלים לפעול באופן מותאם ורגיש אשר לוקח בחשבון את השלב ההתפתחותי של הילדים, הילדות, בנות ובני הנוער וכמובן את השונות התרבותית והמגזרית.
3. קשר והתנהלות עם משפחות הגאות בבית הספר - יש חשיבות לשיח חינוכי מאפשר ולא שיפוטי המאזכר מגוון של הרכבים משפחתיים. חשוב להקפיד על לשון פנייה רגישה במסמכים בית ספריים ובשיח עם ילדים ובני נוער והורים.
4. עקרונות לשיח ייעוצי עם תלמיד/ה הפונה לאיש החינוך סביב סוגית הנטייה המינית ו/או המגדרית - יצירת מרחב שיח מאפשר, מתן תמיכה רגשית, ליווי בהתאם לקצב האישי, שמירה על סודיות ופרטיות, איתור גורמי סיכון/חוסן, יצירת תחושת מוגנות, וכל זאת מתוך רגישות תרבותית.
5. בניית תכנית אישית ומערכתית - בהתאם לצרכים ולאחר היוועצות, בהתאמה לתלמיד/ה ובהתאמה לכיתה ולבית הספר כולו על פי צורך.
6. התייחסות לתלמידים טרנסג׳נדרים - על בסיס העקרונות של קיום דיאלוג עם התלמיד בנוגע לרצונותיו, צרכיו והשלב בו הוא נמצא; בחינת האפשרות לשיתוף וגיוס הורי התלמיד; במקרים בהם ניתן לשתף את ההורים, קיום דיאלוג עם ההורים בנוגע לסוגיות השונות העולות; קיום היוועצות עם יועצת ביה״ס, פסיכולוג ביה״ס, מדריכי שפ״י ואנשי מקצוע נוספים; בחינת אפשרויות המוסד החינוכי ליישם את הצרכים העולים. המסמך מפרט כי על בסיס עקרונות אלה יש לפעול בסוגיות הבאות: לשון הפנייה, לינה משותפת, שיעורי חינוך גופני, פעילות חינוכית בה קיימת הפרדה מגדרית, נגישות לחדר השירותים וקוד לבוש.
בסוגיית לשון הפנייה, בתי הספר מונחים לקיים עם התלמידים דיאלוג לגבי רצונותיהם וצרכיהם, ובכלל זאת לברר מהי לשון הפנייה המועדפת עליהם, התואמת את האופן שבו הם תופסים את זהותם המגדרית.
מתן מענה מותאם יאפשר תחושת מוגנות ומענה מיטיב לאוכלוסייה זו ולכלל התלמידים.
חבר מתאריך 28.6.14
14146 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
נשמע לי מטופש
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.5.14
10466 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9302 הודעות, 38 מדרגים, 65 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.13
12909 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.19
2316 הודעות, 21 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
כמו שלא משנים שיעורי ביולוגיה כי יש חלק מהאנשים שנולדים עם אנומליות מסוימות.
זה לא נקרא להתעלם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.20
6362 הודעות, 38 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.11.22
310 הודעות
בתגובה להודעה מספר 39
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17809 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
להיפך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.11.22
310 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.17
9002 הודעות, 46 מדרגים, 83 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אם באמת היינו דואגים לילדים היינו שולחים אליהם הביתה עובדת סוציאלית במקום לחנך את הסביבה לקבל אותם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.7.14
9223 הודעות, 120 מדרגים, 220 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
חובה להזכיר שמדובר על ארגון ששמו נקשר בפרשיות קשות מאוד (ואני מנומס).
https://rotter.net/forum/scoops1/721906.shtml
https://rotter.net/forum/scoops1/757962.shtml
מיותר לציין שאף אחד לא ידע את ההורים או שאל אותם לדעתם.
בקיצור, אתה מניח שאין ניסיון מודע לבלבל ילדים ושלהורים יש שליטה על מה שילדיהם עוברים בבית הספר.
והמצב בארץ עוד סביר, בחלק מהמדינות בארה"ב יועץ פסיכולוגי יכול להמליץ לילד לעבור טיפול "שינוי מין" ללא אישור או אפילו ידיעת הוריו. (ועל כן חלק מהמדינות האדומות מחוקקות חוקים נוקשים כדי למנוע את זה).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.3.21
4690 הודעות, 16 מדרגים, 24 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
בהמשך לתגובתך לא כל מי שעוסק בנושא אכן הוכשר מספיק לעסוק בנושא וכשדוחפים בחוסר ידע אפשר לגרום נזקים. הכל נעשה בצורה עקומה ודורסנית מאד. הצד השני של טיפולי המרה וקצוות תמיד טומנים בחובם סכנה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.7.14
9223 הודעות, 120 מדרגים, 220 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
ערכתי לאחרונה בתאריך 22.11.22 בשעה 17:09 בברכה, MiniGonzo
מה גם שבעיני יש הבדל אפסי בין טיפולי המרה שאמורים "לרפא" הומוסקסואליות, לבין "ניתוחי שינוי מין". בשני המקרים מדובר בשרלטנות מהסוג הנחות ביותר.
יש הבדל ***עצום*** בין כבוד לשונה, לבין מחנך או פסיכולוג שמרשה לעצמו להסתיר מההורים שהילד שלהם עובר ניתוחי "שינוי מין" או "סתם" טיפולים הורמונליים שיחסלו כל סיכוי שלו להתפתח בצורה נורמלית.
יש הבדל ***עצום*** בין כבוד לשונה, לבין טרנסגנדר בן 20 שמסתובב בשירותים של הבת שלי.
יש הבדל ***עצום*** בין כבוד לשונה, לבין טרנסגנדר בן 38 שמתחרה עם ילדות בתחרות סקייטבורד (כן, היה דבר כזה, הוא זכה.)
הבעיה היא שבשם "הכבוד לשונה" הילדים של כולנו עוברים אינדוקטרינציה אלימה שמטרתה למחוק את הזהות שלהם (מינית, לאומית, וכיו"ב).
וכל עוד הימין מבוהל מהצל שלו ומסרב לעמוד דום ולעצור כל שינוי, השמאל ימשיך לדחוף את חלון אוברטון שמאלה - עד שנגיע למופעי דראג לילדי גן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
19417 הודעות, 120 מדרגים, 217 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה די מלוכלך לדחוף את כל הדברים האלו כשברור שהם בדרך החוצה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.20
8815 הודעות, 45 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.20
8815 הודעות, 45 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
שמבהיר כי אין מקום להדרה ולאפליה
חשוב להקפיד על לשון פנייה רגישה במסמכים בית ספריים
לשון הפנייה, לינה משותפת, שיעורי חינוך גופני, פעילות חינוכית בה קיימת הפרדה מגדרית, נגישות לחדר השירותים וקוד לבוש.
יצירת מרחב שיח מאפשר
ובההתאמה לכיתה ולבית הספר כולו על פי צורך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.20
8815 הודעות, 45 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
בסך הכל מסבירים לכבד את האחר. אין כאן סנקציות או פעולות הפחדה כלשהם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.11.18
12580 הודעות, 51 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
אתה מבין מה רשום פה בין השורות ?
האם המילים "אבא ואמא" במסמכי בית הספר זו לשון פנייה רגישה ? נוכחנו לדעת שהתשובה היא לא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9302 הודעות, 38 מדרגים, 65 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.11.18
12580 הודעות, 51 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
מה שאתה רושם מוזכר אחרי סעיף 6
כאן אנחנו מדברים על סעיף 3 שאומר שמסמכי בית הספר צריכים להיות "רגישים"
הנה הציטוט - שוב : "חשוב להקפיד על לשון פנייה רגישה במסמכים בית ספריים".
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.13
12909 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
חלאס כבר לייבא כל שטות אינפנטילית מארה"ב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
19417 הודעות, 120 מדרגים, 217 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
ברגע שהעדפה מינית מסויימת, אחת מיני רבות, הופכת לאג'נדה ודרך חיים ומפומפמת לראש של ילדים בני 10, זה מפריע לי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.12.08
12776 הודעות, 85 מדרגים, 135 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
17948 הודעות, 87 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.11.18
12580 הודעות, 51 מדרגים, 86 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל !
"קשר והתנהלות עם משפחות הגאות בבית הספר - יש חשיבות לשיח חינוכי מאפשר ולא שיפוטי המאזכר מגוון של הרכבים משפחתיים. חשוב להקפיד על לשון פנייה רגישה במסמכים בית ספריים ובשיח עם ילדים ובני נוער והורים"
מי שקורא את הסאבטקסט מבין שמבתי הספר יודרו המילים "אבא ואמא".
זה פשוט טירלול פסיכותי.
צריך להבין אחת ולתמיד, מי שנפגע מזה שבמסמך יש את האיזכור "אבא ואמא" הוא הבעיה, לא שאר האנשים.
רוצים מגוון ? תנו להם מסמכים של "אבא ואמא" ותנו להם מסמכים של "הורה 1 והורה 2".
מישהו נפגע מזה שיש איזכור ל"אבא ואמא" ? לקחת לפסיכיאטר ולברר מה לא בסדר איתו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אנחנו יודעים ממדינות מערביות לאן הגישה הזו מובילה.
מהר, אני קורא לממשלה המיועדת להכריזמה שלא יקום ולא יהיה.
פנו לאנשי מקצוע מתאימים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.20
8815 הודעות, 45 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
יש מצבים שבהם הילד בסכנה אמיתית אם יוודע להוריו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
ממה שקורה עם הילדה בטענה שזה מסוכן.
בינתיים משנים לילדה את השם, ופונים אליה ב he/him )או להיפך), ומריצים סרט כאילו ההורים נגדה.
זה מוביל לפתלוגיה נפשית, ולבסוף לפגיעה פיזית, וכל זה אגב, פוגע קשות בעיקר בילדים רק בגלל שאינם נוהגים לפי סטריאוטיפ מגדרי, או שהם במצוקה חברתית מסיבות אחרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.20
8815 הודעות, 45 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
ילד שמספר על עצמו מול היועצת, לא נגרם לו נזק - הבית ספר לא יעיף אותו או ירביץ לו.
אם היינו חיים בעולם ששלום הילד הוא עניין לא חשוב אז היית צודק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 63
ואולי גם לעשות עבודה עם המשפחה. אבל אין שום הצדקה לכך ש יועצת על דעת עצמה תחליט שהיא מסתירה דברים מהמשפחה שמא ואולי יש סכנה לילד.
בוודאי ובוודאי שלא כמו מה שקורה בארצות הברית בהקשר של טרנסגנדרים
שכל הכיתה מקבלת הנחיות לדבר על הילד ולפנות אליו כאילו הוא ממגדר אחר ורק ההורים לא מיודעים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.20
3047 הודעות, 43 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
להדיר את ההורים מעניינים שכאלו כי ״זה אולי מסוכן״?
כמו שוטר שיכול להיכנס לבית ללא צו כי יש לו חשד..
אין מושלם ותמיד יהיו בעיות, אבל לקחת את האחריות מההורים ולהעביר אותה למורה שבערב הוא בבית שלו ולא עם הילדים שהוא ״מחנך״ ושאם הוא טעה אז ״טעינו, טועים, טעות״ ואולי יקבל עיכוב בקידום או או איזה נו נו נו אבל מי שישלם את המחיר זה הילד והוריו.
מי שמך להתערב במקום ההורים?
מי שם את המורים להתערב במקום ההורים?
אפשר לשתף את ההורים ולייעץ.
אם חושבים שיש סכנה שיגישו צו שיפוטי - שתהיה מעורבות מערכתית שתערב מספיק גורמים שהם לא חותמות גומי ומחוץ למערכת החינוך.
פסיכיאטרים של ילדים שלא עובדים של משרד החינוך, פקידות סעד שלא מקבלות משכורת מהרשות המקומית שיש בה אינטרסים משותפים לצוות החינוכי מהצד הארגוני (שייכים לאותה רשות ולכן כפופים ללחצי העירייה).
כולכם קלים על המקלדת עד שמישהו ינסה להחליט במקומכם על הילד שלכם. כשאת/ה תגלו שהמורה/גננת עשו תהליך נפשי עמוק/אישיותי עם ילדכם והסתירו מכם את כל זה ואז תגלו את זה נראה אתכם.
מי שיתקרב לילדים שלי - אדאג שיישלח לאוקראינה לחזית למות באיזו תעלה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9302 הודעות, 38 מדרגים, 65 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
הורים בעייתיים. בתכלס מוסד המשפחה הוא לא המוסד המוצלח ביותר בהתחשב באחוז הגירושין והזוגות שחיים בסבל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
לרשויות במקרה של חשש לרווחתו של הילד.
אבל מורה לא יקדם את האג'נדות הנאורות שלו כביכול שלמד בחוגים למגדר, תוך האשמת מוסד המשפחה.
אם מישהו מבקש לשנות את מוסד המשפחה, מוסד הקיים אלפי דורות, בשביל אופציה מעודכנת יותר, שיעשה את הניסוי על חשבונו, ולא על חשבון משחות אחרות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
17948 הודעות, 87 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
עם כל הכבוד למורים, יש סיכוי פי אלף שמורה יפעל בצורה לא נאותה לילד מאשר ההורים שלו.
זה נכון לגבי דברים מיניים, ולגבי כל דבר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.20
3047 הודעות, 43 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
זו וזו הן המערכות הגרועות ביותר חוץ מכל האחרות..
בתחומים הרלוונטיים שלהן.
מי ישלם את מחיר הטעות?
האם מורה שהרס את חיי המשפחה והילד בגלל שהתערב שלא לצורך יוצא להורג? ייאלץ למכור את ביתו לתשלום פיצויים ומימון עלויות רפואיות?
אם הוא לא ישלם שום מחיר אישי קרדינלי על הטעות שלו, איזה תמריץ אמיתי ימנע ממנו לעשות ניסויים בילד שלך?
https://youtu.be/XsRk9RThGt0
קשקושים פרוגרסיביים שבאים להצדיק התערבות בחיים של אחרים.
אין מושלם בעולם הזה, ולפני שאתה בא בטענות למוסד המשפחה, תקים מוסד חדש שיהיה טוב, יעבוד באופן מושלם יותר לכולם וללא צורך בתקציבים אינסופיים וכולנו נעבור אליו ממש מהר ובשמחה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.7.14
9223 הודעות, 120 מדרגים, 220 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
מכיוון שאני מתנגד באופן מוחלט למטרת הקצה של השמאל (והיא, הוצאת ההורים מהמשוואה, אובדן זהות מינית ותרבותית - הכל בשם "ההגנה על הילדים", כמובן) כל וויתור של הימין אוטומטית יתורגם לדרישה לעוד וויתר "הגיוני" בדרך למטרת הקצה של השמאל.
וזה לא משנה אם זה שימוש בשפה מגדרית, מתן "זכויות מיוחדות" לילדים טרנסגנדרים (לאמור, הזכות לדרוש מהעולם סביבם להתייחס עליהם על פי "המגדר" הנבחר שלהם, וזה כולל תחרויות ספורט, חדרי שירותים וכיו"ב) או סתם "ייעוץ פסיכולוגי".
ואם זה הופך אותי טרנספוב או הומופוב או כל שקר-פוב אחר שהשמאל ממציא - אני נושא את זה בכבוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.5.13
20868 הודעות, 212 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.8.08
665 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
בקרוב אולי באמריקה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.7.14
9223 הודעות, 120 מדרגים, 220 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
הם לא רוצים פעוטוני להט"ב - הם רוצים ש*כל* הפעוטונים יהיו פעוטוני להט"ב. גם אלה של הילדים שלך. ואף אחד לא מתכוון לשאול אותך לדעתך.
אחרת, תתקשה מאוד להסביר מדוע בארה"ב ובקנדה ילדי גן (!) נחשפים למופעי דראג ("drag story hour").
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.17
7192 הודעות, 47 מדרגים, 87 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כסף כסף כסף.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.8.08
665 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
"צריך לכבד ולשאול את הילד באיזה לשון הוא רוצה שיפנו אליו"..
משוגעים הביתה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.4.02
37490 הודעות, 214 מדרגים, 422 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
17948 הודעות, 87 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://drive.google.com/file/d/1eXYFZ_3Bk8cXkauf0_RRY_ufLZP8pO2a/view
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
איתם התיעצו. אבל אחפש.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
17948 הודעות, 87 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
7 .רשימת השותפים לכתיבת מסמך זה:
נציגי אגפי משרד החינוך
אגף בכיר שפ"י
▪ עינב לוק, מנהלת אגף בכיר שפ"י
▪ הילה סגל, מנהלת אגף תכניות סיוע ומניעה
▪ איריס )מנדה( בן יעקב, מנהלת היחידה למיניות ומניעת פגיעה בילדים ונוער
▪ נטע ידיד, מדריכה ארצית, היחידה למיניות ומניעת פגיעה בילדים ונוער
▪ איריס הלמן, רכזת ארצית, אגף פסיכולוגיה
▪ ד"ר דפנה צין, מדריכה ארצית, היחידה למיניות ומניעת פגיעה בילדים ונוער
הלשכה המשפטית
▪ עו"ד בלה רדונסקי
אנשי אקדמיה ומומחים בנושא
▪ ד"ר אילנה ברגר, מנהלת המרכז למיניות וזהות מינית-מגדרית
▪ דפנה גרינר, עו"ס קלינית )MSW )ופסיכותרפיסטית. מנהלת הקליניקה לייעוץ ולטיפול של
המרכז הגאה בתל אביב
▪ נורה גרינברג, יעוץ ותמיכה בסוגיות זהות מגדר לאנשים טרנסג'נדרים ומשפחותיהם.
▪ פרופ' תומר שכטנר, פסיכולוג קליני, בית הספר למדעי הפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה
הנהגת הורים ארצית
▪ צופית גולן
▪ מירום שיף
ארגונים
▪ אלישע אלכסנדר, מנכ"ל ארגון "מעברים"
▪ פלג בר-לב, ארגון "מעברים"
▪ שרית בן שימול, "ברית הלביאות"
▪ האגודה למען הלהט"ב
▪ יהלי בן עמי , מנכ"לית חוש"ן
קווים מנחים למתן תחושת מוגנות ומענה מיטיב לילדים ובני נוער להט"בים ולמשפחות הקשת במערכת החינוך 24
משרד החינוך
▪ עופר בן יהודה, רכז הדרכות איגי
קראו והעירו
אגף בכיר שפ"י
▪ אורית ברג, מדריכה ארצית באגף תכניות סיוע ומניעה בשפ"י, משרד החינוך
▪ שושי מורשת, מדריכה ארצית ביחידה למיניות ומניעת פגיעה בילדים
אגף זכויות הילד
▪ טובה בן ארי – מפקחת על זכויות הילד
מזכירות פדגוגית
▪ גיא דגן, מפמ"ר ספורט, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך
מנהל פדגוגי
▪ אושרה לרר שייב, ממונה על שוויון בין המינים בחינוך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
אנשי אקדמיה ומומחים בנושא
▪ ד"ר אילנה ברגר, מנהלת המרכז למיניות וזהות מינית-מגדרית
▪ דפנה גרינר, עו"ס קלינית )MSW )ופסיכותרפיסטית. מנהלת הקליניקה לייעוץ ולטיפול של
המרכז הגאה בתל אביב
▪ נורה גרינברג, יעוץ ותמיכה בסוגיות זהות מגדר לאנשים טרנסג'נדרים ומשפחותיהם.
▪ פרופ' תומר שכטנר, פסיכולוג קליני, בית הספר למדעי הפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.1.17
3082 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 42
הם ידעו שזה לא יחזיק מעמד ולכן מינו את האנשים שלהם כדי לעשות כאן מהפיכה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
וקבלת השונה.
העיוות הוא רק שהטרנסג'נדרים הם אלה שלא מקבלים את השונה, וכל מגוון בתכונות מגדריות מתורגם לצורך עז לשנות את הגוף במקום לקבל אותו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
17948 הודעות, 87 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
נתנו לחתולים לאכול מהשמנת על חשבון ילדים מבולבלים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.02
6810 הודעות, 61 מדרגים, 114 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
לבעיית הטראנס ג׳נדר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.19
2316 הודעות, 21 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
3. קשר והתנהלות עם משפחות הגאות בבית הספר - יש חשיבות לשיח חינוכי מאפשר ולא שיפוטי המאזכר מגוון של הרכבים משפחתיים. חשוב להקפיד על לשון פנייה רגישה במסמכים בית ספריים ובשיח עם ילדים ובני נוער והורים.
המלחמה של השפיות ב-״פרוגרס״ היא מלחמה על השפה. זה שדה הקרב. מי שינצח בקרב על השפה ינצח בקביעת המרחב הציבורי של העתיד.
אם נאפשר לאידיוטים ״נאורים״ לשטוף את המוח של המורים של הילדים שלנו ולהכריח אותם לדבר בשפה שלא מכירה במבנה משפחה נורמלי ובלשון פניה עברית נורמלית - הפסדנו בקרב על תודעת הילדים שלנו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.18
18674 הודעות, 80 מדרגים, 135 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
השמאל כופה עלינו תרבות פוסט-מודרניסטית בגישה ניאו-מרקסיסטית שככל תרבות פוליטית קולקטיביסטית אחרת, משעבדת את הפרט לצרכים מוגדרים של הקולקטיב.
הפתרון היחיד הוא מלחמה עבור דבר אחד בלבד:
דמוקרטיה ליברלית. 2 מילים שאומרות הכל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.1.17
3082 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
וזה נכון גם היום- הם מנסים לשנות סדרי עולם והכל על גב הילדים הקטנים, מבלבלים אותם ופוצעים את נפשם הרכה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.7.14
9223 הודעות, 120 מדרגים, 220 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
ערכתי לאחרונה בתאריך 22.11.22 בשעה 17:11 בברכה, MiniGonzo
זה פחות או יותר התגובה של פה:
https://rotter.net/forum/scoops1/770176.shtml#35\
(תגובה 35\37).
קבל דירוג!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
6721 הודעות, 72 מדרגים, 123 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.21
6493 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.4.02
37490 הודעות, 214 מדרגים, 422 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
במקום ללמד הם צריכים לעתעסק עם כל מיני אגנדות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אימוץ לא ביקורתי של אידיאולוגיה אקטביסטית, במסווה של מומחים. ללא קבלה שהעניין מורכב ושנוי במחלוקת בספרות העולמית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.1.17
3082 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שיגבירו את המערך הפסיכולוגי ויתנו מענה כל אחד לפי צרכיו, למה צריך להחריג את האוכלוסיה הלהט בית?
מדובר כאן גם על בתי ספר יסודיים תעזבו את הילדים בשקט- זו פשוט דרך להכניס את האג’נדה שלהם בשם ״הנאורות״:
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.9.18
11835 הודעות, 64 מדרגים, 125 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
גורמים במשרד החינוך מנסים לפגוע בילדים תמימים - פשוט בושה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
10180 הודעות, 95 מדרגים, מינוס 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.7.14
4003 הודעות, 47 מדרגים, 92 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
התעסקות בכלום ושום דבר.
כגון דא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.2.13
16916 הודעות, 184 מדרגים, 363 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ראשית ברצוני למחות על ההסללה והאפליה המגדרית המופיעות במסמך, כמו למשל הקביעה המקוממת שלביה״ס חייבת להיות יועצת ממין נקבה, בעוד הפסיכולוג הוא גבר:
קיום היוועצות עם יועצת ביה״ס, פסיכולוג ביה״ס,
ולהלן הניסוח המתוקן.ת:
*לראשונה: שר.ת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון קובע.ת הנחיות רשמיים.ות למתן מענים.ות לתלמידים.ות להט"בים.ות במערכת החינוך*
_השירות הפסיכולוגי.ת ייעוצי.ת גיבש.ה מסמך מקיף.ה ומסודר.ת בנושא_
****
משרד החינוך מפרסם.ת היום (ג') לראשונה מסמך קווים.ות מנחים.ות למתן תחושת מוגנות ומענה מיטיב.ה לילדים.ות ובני.ות נוער להט"בים.ות ולמשפחות הקשת במערכת החינוך. ההנחיות גובשו להבטחת רווחתם.ן הנפשי.ת וחוסנם.ן הרגשי.ת של תלמידים.ות המתמודדים.ות עם תהליכים.ות אישיים.ות, משפחתיים.ות וחברתיים.ות.
המסמך מציג.ה קווים מנחים.ות במטרה לסייע לצוות החינוכי.ת להעניק לתלמידי ולתלמידות הקהילה הלהט״בי.ת מענה מותאם.ת, רגיש.ה ומכבד.ת במסגרת הבית ספרי.ת ולהשתית במוסדות החינוך אקלים סובלני.ת ומוגן.ת.
המסמך מעלה את המודעות לסוגיה ומספק.ת כלים להתערבות עבור צוותי החינוך והטיפול בהתנהלותם.ן סביב סוגיות הקשורים.ות בליווי נערות ונערים מקהילת הלהט״ב והוריהם.ן ברמה המערכתי.ת והאישי.ת, בתוך המסגרת החינוכי.ת ומחוצה לו/לה.
ההנחיות גובשו על ידי השירות הפסיכולוגי.ת ייעוצי.ת של משרד החינוך, בשיתוף עם הנהגת ההורים.ות הארצי.ת, ארגוני הקהילה הלהט"בי.ת, גורמים.ות מהאקדמיה ואנשי/נשות מקצוע מומחים.ות.
יישומו.ה מחייב.ת רגישות והתאמה תרבותי.ת ובמידת הצורך היוועצות עם אנשי/נשות המקצוע של השירות הפסיכולוגי.ת ייעוצי.ת בחברות השונים.ות, לאור הזרמים השונים.ות במערכת החינוך.
*שר.ת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון:* ״מערכת החינוך חייב.ת לתת מענה שוויוני.ת, ראוי.ה ומכיל.ה לכלל התלמידים.ות הנמצאים.ות בו/בה. ההנחיות שגיבשנו עם הגורמים.ות המקצועיים.ות מבטאים.ות את הניסיון הנרכש.ת במשך שנים, ומעניקים.ות לכל מוסד חינוכי.ת וצוותי ההוראה שבו/שבה כלים ליצירת מרחב בטוח.ה ותחושת מוגנות ושייכות לתלמידות ולתלמידים הלהט״בים.ות, למשפחותיהם.ן, ולכלל השותפים.ות בקהילת בית הספר."
*בתוך כך המסמך כולל.ת התייחסות:*
1. גיבוש, עדכון והפעלה של תקנון בית ספרי.ת - יש לנסח תקנון בית ספרי.ת השומר.ת ומגן.ה על כל פרט במוסד החינוכי.ת, שמבהיר.ה כי אין מקום להדרה ולאפליה (לרשות בתי הספר חוזר.ת מנכ״ל.ית אקלים חינוכי.ת מיטבי.ת - 2015).
2. הכשרת הצוות החינוכי.ת - יש להקפיד שהצוות החינוכי.ת יוכשר/תוכשר בנושא, ויקבל/ותקבל כלים לפעול באופן מותאם.ת ורגיש.ה אשר לוקח.ת בחשבון את השלב ההתפתחותי.ת של הילדים, הילדות, בנות ובני הנוער וכמובן את השונות התרבותי.ת והמגזרי.ת.
3. קשר והתנהלות עם משפחות הגאים.ות בבית הספר - יש חשיבות לשיח.ה חינוכי.ת מאפשר.ת ולא שיפוטי.ת המאזכר.ת מגוון של הרכבים משפחתיים.ות. חשוב.ה להקפיד על לשון פנייה רגיש.ה במסמכים בית ספריים.ות ובשיח.ה עם ילדים.ות ובני.ות נוער והורים.
4. עקרונות לשיח.ה ייעוצי.ת עם תלמיד/ה הפונה לאיש החינוך סביב סוגית הנטייה המיני.ת ו/או המגדרי.ת - יצירת מרחב שיח.ה מאפשר.ת, מתן תמיכה רגשי.ת, ליווי בהתאם לקצב האישי.ת, שמירה על סודיות ופרטיות, איתור גורמי.ות סיכון/חוסן, יצירת תחושת מוגנות, וכל זה/זאת מתוך רגישות תרבותי.ת.
5. בניית תכנית אישי.ת ומערכתי.ת - בהתאם לצרכים ולאחר היוועצות, בהתאמה לתלמיד/ה ובהתאמה לכיתה ולבית הספר כולו.ה על פי צורך.
6. התייחסות לתלמידים.ות טרנסג׳נדרים.ות - על בסיס העקרונות של קיום דיאלוג עם התלמיד.ה בנוגע לרצונותיו.ה, צרכיו.ה והשלב בו/בה הוא/היא נמצא.ת; בחינת האפשרות לשיתוף וגיוס הורי.ות התלמיד.ה; במקרים בהם.ן ניתן.ת לשתף את ההורים.ות, קיום דיאלוג עם ההורים.ות בנוגע לסוגיות השונים.ות העולים.ות; קיום היוועצות עם יועצ.ת ביה״ס, פסיכולוג.ית ביה״ס, מדריכי.ות שפ״י ואנשי/נשות מקצוע נוספים.ות; בחינת אפשרויות המוסד החינוכי.ת ליישם את הצרכים העולים.ות. המסמך מפרט.ת כי על בסיס עקרונות אלה יש לפעול בסוגיות הבאים.ות: לשון הפנייה, לינה משותפ.ת, שיעורי חינוך גופני.ת, פעילות חינוכי.ת בו.בה קיימ.ת הפרדה מגדרי.ת, נגישות לחדר השירותים.ות וקוד לבוש.ה.
בסוגיית לשון הפנייה, בתי הספר מונחים.ות לקיים עם התלמידים.ות דיאלוג לגבי רצונותיהם.ן וצרכיהם.ן, ובכלל זאת לברר מהו.י לשון הפנייה המועדפ.ת עליהם.ן, התואמ.ת את האופן שבו.ה הם.ן תופסים.ות את זהותם.ן המגדרי.ת.
מתן מענה מותאם.ת יאפשר/תאפשר תחושת מוגנות ומענה מיטיב.ה לאוכלוסייה זו/זה ולכלל התלמידים.ות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד