*דוברות הכנסת (ועדת הכספים)**ועדת הכספים בקריאה לרשות המיסים: דחו בשנה את ההפחתה בהטבת המס בנוגע לרכבים חשמליים*
*במהלך הדיון הצביעו ברשות על חדירה של כ-20% של רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים לישראל בשנת 2022, ועל הטבה משמעותית לרוכשי רכבים אלה גם ב-2023. חברי הוועדה הצביעו על 1.1% אחוזים בלבד. במשרד להגנת הסביבה קראו לדחות את ההפחתה בשנתיים לפחות : "הגורם הגדול ביותר לתמותה מזיהום בישראל".*
*יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הוועדה מאוחדת בדעה שצריך לעודד את הרכבים החשמליים, על השינוי להידחות, ולפרק זמן עד שהממשלה תלמד את הנושא הזה - האם אפשר להמשיך את ההטבה או לעשות זאת בדרך אחרת*
ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה דיון בנושא הארכת הטבת מס הקניה לרכב חשמלי – דיון על רקע הפחתת היקף ההטבה במס הקנייה של רכבים חשמליים ורכבי פלאג-אין עד ציון 100, שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, בהתאם למתווה שנקבע לפני מספר שנים.
*יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון:* "המציאות הזו היא שלא מדובר על רק עליית מחירים וכל הנושא, נכון שעליית המס צריכה להיעשות בראשון בינואר, אבל אם רוצים לדאוג ליוקר המחייה, ולאיכות הסביבה ולבריאות של כולנו, את זה היה צריך לעצור. לכן אנחנו מקיימים את הדיון לבקשתי ולבקשת חברי כנסת, מיכאל ביטון, ינון אזולאי, אחמד טיבי ואחרים, היה צריך שמשרד האוצר יתערב בעניין הזה, ולמנוע זאת".
*מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן:* "כניסת רכבים חשמליים לישראל היא קריטית מבחינה סביבתית, הצמצום יפגע ביכולת של ישראל לעמידה ביעדי האקלים, התחייבנו ל-95 אחוז רכבים חשמליים ב-2035, אנחנו כרגע על 1.1 אחוז. זיהום הסביבה מתחבורה, הוא הגדול ביותר במדינת ישראל, הם הגורם הגדול ביותר לתמותה".
עוד הציגה המנכ"לית כי במשרד כי בשנתיים האחרונות הכדאיות הכלכלית לרכישת רכב חשמלי נפגעה כתוצאה מעלייה במחיר הרכישה ובתעריף החשמל, *וכי על מנת לעמוד ביעדים הלאומיים ולהימנע מפגיעה במעבר השוק לתחבורה חשמלית יש לדחות את מתווה עליית המס על רכב חשמלי בלפחות שנתיים.*
*מירי סביון, משנה למנהל רשות המיסים:* "הממשלה ממשיכה לעודד כניסה של רכבים חשמליים, אין ספק שלרכב חשמלי יש יתרונות על רכב נזין, הוא פחות מזהם, *רכב חשמלי מקבל הטבה על מיסוי, סך ההטבה לרכב חשמלי יכולה להגיע ל-77 אלף ₪ לרכב בשנת 2023, זה עידוד מאוד משמעותי לרכב שנכנס למדינה השנה.* רכב חשמלי לא משלם בלו, שזה מס על נסועה, רכב בנזין שמשלם על דלק, משלם רכיב מאוד משמעותי על הבלו. כשהמעסיק זוקף שווי שימוש לעובד, רכב חשמלי מקבל הפחתה של 1,200 ₪, זוקפים לו הטבה בשווי נמוך. יש פה שורה של הטבות לרכבים חשמליים, שנכונים לשנת 2023. יחד עם זה, קודם כל צריך לבוא ולומר שאנחנו רואים גידול של חדירה של כלי רכב, הגענו ליותר מ-42 אלף רכבים, עם רכבים אחרים ופלאג אין, הוא מגיע לקרוב ל-20 אחוזים מסך הרכבים שיובאו לישראל השנה, יחד עם הפלאג אין. אנחנו כבר רואים שיעור חדירה משמעותי, גדול לעומת שנים קודמות".
*חברי הכנסת קראו להפריד את הדיון בפלאג אין מהחשמלי, וביקשו לדעת כמה אחוזים רכבי חשמל ישנם בישראל.*
*משה גורט, משרד הכלכלה:* "11 אחוז שיובאו בשנה היו חשמליים, 64 אחוז. *סך הכל 1.2 אחוז מהרכבים על הכביש בישראל כיום חשמליים".*
סביון: "חשוב להסתכל על מגמה, במגמה שאנחנו רואים יש גידול עצום, ופער מאוד גדול בין 21 ל-22 שמשקף את המגמה".
*אורי זיסקין, רשות המיסים:* "היעדים הם חשמליים כולל פלאג אין, גם היעד של מש' האנרגיה לשנת 2019 מדבר על חשמליים כולל פלאג אין, שהיעד ל-22 היה 5 אחוז, אנחנו ב-22 כבר ב-19 אחוז חדירה. זה כבר מדד לאיפה אנחנו בפועל. גם במדינות אחרות זה הניתוח שנעשה, של שני סוגי הרכבים".
*חברי הכנסת טענו מנגד כי 1.1 אחוז רכבים בסך הכול שהינם חשמליים בישראל, מהווים כישלון*
*יו"ר הוועדה סיכם את הדיון וקרא לרשות המיסים להקפיא את הצעד לשנה:* "רשות המיסים – הוועדה מאוחדת בדעה שצריך לעודד את הרכבים החשמליים, זה דבר שצריך היום להידחות, ולפרק זמן עד שהממשלה תלמד את הנושא הזה, האם אפשר להמשיך את ההטבה או לעשות זאת בדרך אחרת, אבל במשך שנה שההטבה תשמר. עוד לא הגענו לאחוזי החדירה של מדינות אחרות, כמה זיהום אוויר יש מהמכוניות הרגילות וכמה מהחשמליות שאתם אומרים אפשר להוריד את ההטבה? חברי הכנסת מכל המפלגות פונים אליכם ומבקשים לדחות את עליית המס בשנה. תבחנו את התהליך, ולא תבואו ערב פתחה של ממשלה חדשה, להעלות את המיסים, לפגוע בבריאות של כולנו. זאת החלטה שגויה, שצריך לתקן אותה, לא אומר לבטל, אבל לדחות בשנה ולשקול. זו הדרישה של ועדת הכספים מכם, אני מבקש שתחזרו אלי עם תשובה בתוך 3 ימים".
הודעה מלאה תצא בהמשך, אביאל מגנזי, דובר הוועדה
חבר מתאריך 10.7.13
19547 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
שקט.
זה שבקונגו כורתים עצים ויערות כדי להגיע לקובלט שלו זקוקים הסוללות של הטלפונים הסלולרים והמכוניות החשמליות. לא מעניין אף אחד.
זה שהמוני ילדים עובדים בתנאי עבדות קשים , בהשגחת כנופיות פשע כדי לספק לנו סוללות יציבות, לא מעניין איש.
זה ש-90% ממכרות הקובלט בקונגו שייכות לסינים, והם בעלי עשרות אלפי העבדים - לא מעניין.
עד רבה. תורידו מיסים. תנו לכולם לקנות כמה שיותר מכוניות חשמליות עם סוללות נטענות, ושילכו הילדים השחורים שם באפריקה לעזאזל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.5.08
11331 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
אולי זו עבודה קשה אבל יש להם פרנסה אוכל בטחון יציבות
ותאמין לי זה קיים בכל מקום בעולם
אז תרגע זה בסדר הם בעצמם מעדיפים את זה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
9358 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
למיטב ידעתי כיום יש בטסלות סוללות עם 0%קובולוט (יש שני סוגים של סוללות בטסלה ככה שלא יודע בשניהם).
וגם ככה זה במדינות עולם שלישי וכל החברות הגדולות מתחייבות למכרות נקיות מילדים.
יש סרטון של ז"ק טרן אבל הוא תמיד מגזים
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
8208 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41699 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
המסתננים בצפון תל אביב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.12.20
2570 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
18502 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.8.19
700 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
8208 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
27804 הודעות
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
27804 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.09
8202 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
22276 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.08
10269 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מה נראה לך? רכב חשמלי עולה 160, מעמד ביניים עמיד יכול לרכוש זאת, למה להמשיך לחלוב ממנו
לא על הרכבים החשמליים הם יקרים, ואגב אפילו טסלה, המחיר שלה ללא מיסים זה 180
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
4579 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
המחירון בארץ נקבע כאשר המיסים מגולמים בתוכו ולכן זה משפיע על כולם בסוף.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
21345 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כדי שהממשלה החדשה תוכל לקיים את ההבטחות שלה לשותפים בקואליציה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
21345 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
https://www.ynet.co.il/wheels/article/s1xxzgfdk
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.08
10269 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
הם חייבים לבטל את המס הזה, שלפחות תיהיה נקודת אור קטנה במדינה הזאת שאוכלת את יושביה.
שלפחות יהיה משהו אחד שבו ניהיה דומים למדינות נאורות אירופאיות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.04
18079 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9546 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.7.14
17201 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
ההיברידי נותן מענה בדיוק לדבר הזה ,הוא משתפר ומתעדכן !
הפריוס פלאג אין היברידי נותן 70 קילומטר ללא טעינה ובמהירות ממוצעת של 135 קמ״ש .הטעינה עד שלוש שעות ועולה כ3 שקלים בלבד משקע ביתי רגיל לחלוטין .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
10978 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.7.14
17201 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מעולה ונכון .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד