לא תמיד משתלם לתבוע, כך גילה על בשרו אדם שתבע את נתב"ג, ובסופו של דבר נאלץ לשלם לה את הוצאות המשפט.בחודש יולי האחרון הגיעו לנתב"ג בני זוג שביקשו לטוס לפריז באמצעות חברת התעופה טרנסאוויה. יום לפני הטיסה ביצעו הנוסעים את הצ'ק אין באופן מקוון בהגיעם לשדה נמסר להם על ידי נציג רשות שדות התעופה כי מאחר שהגיעו ללא כבודה, באפשרותם לעבור דרך מתחם W שהוא מסלול מעבר מקוצר. במתחם מסרה להם נציגת הנתבעת כי ניתן לעבור ללא כרטיס עלייה למטוס. הם עברו את הבידוק הביטחוני, שם נבדקו כרטיסי הטיסה על ידי אנשי הביטחון ונמסר להם כי הכרטוס יבוצע בעלייה למטוס. לאחר מכן, המשיכו לבידוק הכבודה ושם שוב נמסר להם כי הכרטוס יבוצע בעלייה למטוס. ההפתעה ציפתה להם כשהגיעו לשער העלייה לטיסה. שם נמסר להם על ידי נציגת חברת התעופה, כי אינם יכולים לעלות לטיסה, מאחר שלא ביצעו כרטוס במסלול הרגיל.
בתביעתו לבית המשפט טען התובע כי בשל העומס ששרר בשדה התעופה, אפשרה רשות שדות התעופה לנוסעים לבצע כרטוס בעלייה למטוס, על מנת להיטיב עם הנוסעים. במקרה דנן, נגרמו לו ולבת זוגו נזק רב ועוגמת נפש, שכן הם נאלצו לרכוש כרטיסים חילופיים ולהמתין בשדה 13 שעות לטיסה חלופית.
עם זאת, רשות שדות התעופה שנתבעה, ביקשה מבית המשפט לדחות את התביעה, וטענה כי התובע מנסה להטיל עליה אחריות למחדלו.
נתב"ג טענו כי התובע קיבל הודעה מפורשת בעת ביצוע הצ'ק אין, ולפיה עליו לגשת לדלפק החברה בשדה התעופה על מנת לקבל כרטיס עליה למטוס, אך הוא בחר להימנע מכך. עוד נטען כי עובדי הנתבעת מבצעים בידוק ביטחוני עבור כל המחזיקים בכרטיס טיסה תקף לאותו היום ובדרכון תקף, ולצורך כך לא נדרש כרטיס עליה למטוס. לפיכך, גם במתחם W לא מתבקשת הצגת כרטיס עליה למטוס, ואין זה מתפקידה של רשות שדות התעופה לבדוק האם הנוסעים מחזיקים במסמכים הנדרשים להם לצורך טיסתם.
שופטת בית המשפט השלום רבקה גלט קבעה בפסק הדין כי התובע ביצע הליך צ'ק אין מקוון, ובאישור המקוון שקיבל נרשם באותיות קידוש לבנה בצבע ירוק זוהר כי ההליך לא הסתיים, אלא על התובע לגשת לדלפק חברת התעופה על מנת לקבל שם כרטיס עלייה למטוס.
"למרות ההנחיה הברורה, אשר התובע העיד כי היה מודע לה, הוא בחר לגשת עם בת זוגו למתחם W מבלי שמילא אחר ההוראה ומבלי שקיבל כרטיס עלייה למטוס.
עולה מעדות התובע ובת זוגו כי במהלך שלבי הבידוק לא היו רגועים ובטוחים, אלא היו מודעים לבעייתיות שבהתנהלותם, שהרי העידו כי פעם אחר פעם שאלו נציגים שונים האם הכרטיס שבידם מספק ותקין".
עוד כתבה השופטת כי "מעבר למחדליו החמורים של התובע, לא עלה בידו להוכיח כי חלה אחריות על הנתבעת להנחותו בדבר הצורך לגשת לדלפק חברת התעופה לצורך הכירטוס".
לכן החליטה השופטת לדחות את התביעה ואף להשית על התובע הוצאות משפט בסך 400 ₪.
https://darconee.com/2023/01/08/%d7%94%d7%aa%d7%94%d7%a4%d7%9a-%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%95-%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%a2-%d7%a0%d7%90%d7%9c%d7%a5-%d7%9c%d7%a9%d7%9c%d7%9d-%d7%9c%d7%a0%d7%aa%d7%91%d7%92-%d7%94%d7%95%d7%a6%d7%90%d7%95/
חבר מתאריך 22.2.21
2991 הודעות, 55 מדרגים, 103 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.3.08
2747 הודעות, 33 מדרגים, 44 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
אבל בלי קשר אחלה דיל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.21
4946 הודעות, 31 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יצא בזיל הזול
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
5721 הודעות, 45 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.17
11222 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כדי לבדוק שבאמת יש לך טיסה באותו יום.
איך אפשר לאמת את זה אחרת? איך מספיק שיש לך כרטיס טיסה לאותו יום? אי אפשר לזייף את זה ממש בקלות? מה הם בכלל סרקו במצב הזה? או שהם לא סרקו ונתנו לו לעבור עם כרטיס טיסה מודפס??
או שאני מתבלבל וסורקים בארץ רק את המדבקה של הביטחון?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.3.08
2747 הודעות, 33 מדרגים, 44 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
ונתב"ג טענו שסורקים את הבטחון והדרכון ולא את כרטיסי העליה למטוס. גם לי זכור אחרת. אבל כך טענו שם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.17
11222 הודעות
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.2.18
3719 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
10475 הודעות, 50 מדרגים, 93 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
18518 הודעות, 86 מדרגים, 148 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הדוגמא הכי טובה שיש לי שזה כמו להגיע לצומת כשהרמזור לא עובד אז יש להישמע לשלטי העצור
אדם קיבל הודעה באתר, נכונה ככל שתהיה, ברגע שהוא מגיע לשדה וכל בעלי החולצה של רשות שדות התעופה אומרים לו לעשות משהו אחר, עליו לעשות משהו אחר, גם אם בכרטיס רשום משהו אחר.
הבלאגן שם כל כך חוגג שאם כל אחד יעשה מה שהוא רוצה במקום להקשיב לבעלי התפקידים המצב יהיה גרוע בהרבה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.16
33009 הודעות, 267 מדרגים, 510 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הרי ההתנהלות שלהם לא היתה אדישה, והם הרי וידאו שוב ושוב אם הם מפספסים משהו.
רשות שדות התעופה מקבלת מספיק כסף כדי תהיה לה חובה להזהיר את הנוסע בזמן אמת במקרים כאלה שנופלים בין הכיסאות!
שווה ערעור!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.21
7206 הודעות, 40 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.21
7206 הודעות, 40 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה שכתוב בצבע ירוק זוהר דרך האינטרנט משהו אחד לא הופך זאת לתורה למשה מסיני.
כמו ששוטר מבטל את סימני ותמרורי הדרך כך אמור להיות עם עובדים של רשות שדות התעופה.
הם הרי שאלו כי היו מודעים למה שנכתב ובכל זאת קיבלו תשובה שהכל תקין, אז מדוע ההודעה באתר גוברת על הוראות העובדים ???
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.3.18
11402 הודעות, 51 מדרגים, 95 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הם לא יוצרים פה מצב קצת בעייתי?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.12.12
11540 הודעות, 57 מדרגים, 112 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לדעתי האישית, בלבלו אותם כי לאף אחד לא היה באמת אכפת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד