גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #812790 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 812790        
The force
חבר מתאריך 22.5.15
14952 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:32   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הכר את הגולש, מי אתה יגאל פת- אל?  

 
  
תזכורת קצרה מי אתה:
כיוון שהתבקשתי בפעם השניה לכתוב במסגרת המדור, הרחבתי מעט, ואני מניח שהפינה תהפוך להכה את הגולש...
אני יגאל. אני רמת גני במקור ואפילו שיחקתי כדור רגל במסגרת הילדים של הכח רמת גן במגרש בגלי גיל! בתיכון כבר התחלתי לעבוד במצפה בגבעתיים, ובמקביל למדתי הנדסאי בנין בעתודה. בצבא היה לי שירות מאוד מעניין במודיעין, חייל מצטיין.
לאחר הצבא, התחלתי לעבוד בבנק הפועלים ובמקביל סיימתי תואר בכלכלה והתחלתי לנהל את המצפה ולכהן כיו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה. בבנק הייתי ממונה על כל נושא ההדרכה של אשראי וסחר חוץ. בתקופה ההיא התוודעתי גם לח"כ המנוח יורי שטרן, והייתי בועד המנהל של העמותה לקליטת מדענים עולים שהקמנו. ידידי פרופ' יובל נאמן המנוח נענה לבקשתי להיות נשיא העמותה.
את הרומן עם התקשורת התחלתי כשהייתי בצבא (הראיון הראשון שלי היה בשנת 1981 ...כעת שאני חושב על זה, לא חושב שיש מישהו בארץ שמתראיין כבר למעלה מ- 40 שנה ברציפות), ולכתוב טורים בעיתונות הכתובה. בשנת 1987 היה לי טור קבוע בעיתון העיר מתחת לתשבץ במדור הקח-תן (מי שזוכר), ולאחר מכן גם בווינט. כתבתי כמה ספרים (אחד יוצא כעת במהדורה חמישית) ואת האנציקלופדיה של קבוצות הכוכבים, 2 כרכים, 1000 עמודים שעבדתי עליה 16 שנים ואולי נדפיס אותה שוב. סיימתי דוקטורט בתל אביב וגם לימדתי קצת באקדמיה הפורמלית (הפתוחה, בר אילן, הבינתחומי).
הייתי מאוד קרוב לסוכנות החלל הישראלית כמעט מהקמתה בשל פעילותי האסטרונומית ושמשתי כמה שנים כיועץ שלה, וכן יו"ר ועדת היגוי של 2 כנסי חלל בינלאומיים מטעם האיגוד האוירונאוטי והחלל הבינלאומי, בטורונטו ובירושלים, שם אתה מתוודע מקרוב לכל ראשי סוכנויות החלל, ולראשי כל תעשיות החלל הגדולות ולמה שקורה מאחורי הקלעים של פעילות דיפלומטית, קשרי חוץ, עבודה עם משרדי ממשלה וכדומה. חוויה גדולה ומעצימה מאוד.
אני עדיין מסייע בכל מיני פרוייקטים, הקמה של מרכזים, מסייע לגופים שונים בנושא אסטרונומיה וחלל. זה תחום שהוא יותר תחביב ממקצוע וכל עוד אני נהנה ממנו, אני נהנה להיות שם. כיום אני עוסק במסגרת העסק המשפחתי של הטלסקופים שאבא הקים, מזה 40 שנה כמעט.
גיל: 63
מקום מגורים: רמת גן מאז ומתמיד
סטטוס: נשוי באושר לאישה מקסימה, בן, בת ונכדה מתוקה
האם עברת משמאל לימין או מימין לשמאל או ששינית בצורה דרמטית את הצבעתך בקלפי בשנים האחרונות? לא. תמיד הייתי בצד המרכז – שמאל, בעיקר בפן החברתי סוציאלי.
דת ומדינה - הילכו שניהם יחדיו?
אלה שני קווים מקבילים שלא יכול להיות בינם קשר.
מדינה היא צורת שלטון, איגוד של אנשים שקובעים מסגרת שבה הם יכולים לחיות יחד, לאגם משאבים, ולקבל בטחון כלכלי, בטחוני, תרבותי ומדיני. כאשר המדינה מנוהלת על ידי מוסדות נבחרים, לפי מערכת חוקים בהתאם לרוח ולחזון המדינה (כתבתי את זה לפני סערת מגילת העצמאות...), כאשר חוקים יכולים להיות מחוקקים על ידי מוסדות מחוקקים נבחרים.
דת. לפני שעונים על השאלה, נשאלת השאלה – איזו דת? היהדות? הרפורמיסטית? הקונסרבטיבית? האורתודוקסית? המסורתיים? מי קובע איזו "דת"? הלא ממילא יש מחלוקת מהי הדת ה"נכונה", ואיזה זרם "דתי" הוא הנכון. עצם זה שיש מחלוקת מעין זו, מביאה אותנו למסקנה שאין דת מוחלטת, וממילא אנו עוסקים בפרשנות שבעיקרה היא פרשנות של בשר ודם. אבל, לצורך הדיון נתייחס לדת כאל משהו מופשט, חד ערכי.
דת היא אמונה. מערכת החוקים שלה נגזרת מאותה אמונה ומהציווי האלוהי. מהגדרתה היא קשיחה ואינה ניתנת לגמישות. ולכן, שילוב של דת (אחת) ומדינה נועד לכישלון כיוון שהוא בהכרח יכפה את האמונה של קבוצת אנשים, שמחויבים לציווי האמוני הקשיח, שאינו ניתן לשינוי מהגדרתו, על אלה שלא מאמינים באותה אמונה. ומכאן שאי אפשר לשלב את הדת כחלק אינטגרלי של השלטון או של מוסדות המדינה, בייחוד שקיים ויכוח, כפי שהראיתי קודם, האם הדת היא חד חד ערכית. לכן, חוקי המדינה צריכים להיות כאלה שיתאימו לחזון המדינה ולכל אזרחיה בלי קשר לצביון הדתי שלהם
מה שכן, יש בהכרח לתת חופש דת ואמונה לכל מי שהוא אדם מאמין, דתי, להתחשב בו, באמונתו ובאורח חייו ככל האפשר, זה חלק ממחויבויות המדינה כלפי אזרחיה. וזה אומר - חופש דת, אמונה, אבל במגבלות לפיהן לא תפגע אמונה של קבוצה מסוימת על קבוצה אחרת.

מה דעתך על הרפורמה המשפטית?
אני ארחיב, כשברור לי שחלק, אולי ניכר, מהמשתתפים בפורום לא יאהבו את זה. מציע להם לקרוא
ראשית. זה שינוי חד של שיטת המשטר בישראל המבוסס על הפרדה בין 3 הרשויות. רשות מבצעת (הממשלה, אקרא לה הרשות השולטת), המחוקקת שהיא הכנסת והשופטת שהיא בית המשפט ולכן היא למעשה הפיכה משטרית. רפורמה פירושה שינוי ועיצוב של חוקים, שדרוגם, אבל לא שינוי מוחלט מהיסוד באופן שישנה את המהות המשטרית של המדינה המבוססת על הפרדת רשויות.
וברור שיש צורך ברפורמה במערכת המשפט. משפטים אורכים הרבה זמן, הרבה זמן מחקירה ועד כתב אישום, עונשי מינימום לא קיימים, מחסור חמור בשופטים וכן - וגם גיוון של בית המשפט העליון (ואני אמרתי את זה לשר משפטים מסוים בפניו עוד לפני שנים באחד מאולפני הטלוויזיה...). וכאן המקום להפריך חלק מהסיסמאות השיקריות – למשל, בג"צ אינו יכול ואינו מוסמך לחוקק חוקים. גם אם יש מי שאומר זאת בראיון למראיינת נחושה של ה CNN, לא הופך את זה לנכון.
אבל, מה שנעשה כעת אינו רפורמה משפטית. הוא נסיון ציני ומחושב להשתלט על מערכת המשפט באופן שיבטל כליל את כוחו של בית המשפט לבקר החלטות של הגוף השולט וליצור הלכה למעשה שלטון אבסולוטי ללא בקרה. כאשר יש משמעת קואליציונית, למעשה הכנסת אינה מבקרת החלטות ממשלה ולכן לא ניתן לראות ברשות המחוקקת בלם או איזון לרשות השולטת. מאוד פשוט, ולכן אין שום מחסום בפני כל הצעת חוק שהממשלה תציע. ולכן, במצב שנוצר, בית המשפט נותר האיזון האחרון בפני עריצות הרשות השולטת. אם גם ישנו את האיזון העדין בהרכב בית המשפט העליון, שגם כך ממילא רובו שמרני, תבוטל לחלוטין ההגנה מפני עריצות השלטון.
בישראל אין חוקה שהיא למעשה חוקת על מוסכמת שאי אפשר לסתור אותה כמו בכל המדינות, אליהן מובילי ההפיכה נוהגים להשוות את שיטת בחירת השופטים ועוד זריית חול מסוג זה. אדרבא, שינסו המהפכנים להראות באופן ענייני את הקושי האדיר בשינוי ולו פסיק בחוקה בכל המדינות המערביות ובמה זה כרוך. כל המנהיגים, כולל זה העומד כיום במשפט, הכירו בחשיבות האיזון הזה. הכירו, עד להעמדתו למשפט (ראו את נאום מוביל ההפיכה לוין, מעל במת הכנסת, שבו הוא קושר בין ההפיכה להליך משפטי מסוים).
ומכאן, שמדובר ממש בשינוי שיטת המשטר, כאשר למעשה מבוטלת הפרדת הרשויות לחלוטין ולא משנה איך מנהיגי ההפיכה יציגו את משנתם. כאשר אין הפרדת רשויות, כאשר הכוח מצוי רק בידי השלטון, זוהי פשוט התצורה הבסיסית של דיקטטורה וזהו מדרון חלקלק שאי אפשר לעצור בו
זאת ועוד. כאשר להצעות החוק האלה (יש עוד עשרות שמרכיבות את הפאזל), בתקופה שבה נאשם בפלילים העומד למשפט, עומד בראש הרשות המחוקקת והשולטת, זה מריח לא טוב. גם העיתוי וגם האובססיה. גם אופי החוקים – מה מועיל לאזרח חוק שכל תכליתו לאפשר לעבריין מורשע לשלוט על כספי האזרחים? מה מועיל לאזרח חוק, שמאפשר לחוקק משהו בלתי סביר בעליל, כאשר, לעומת זאת, האזרח הפשוט עדיין מצווה להתנהג באופן סביר? ממתי גוף מבקש להחריג את החלטותיו שלו ממתחם הסבירות?
ומילה על בג"צ. פסילת החוקים על ידי בג"צ היא החלק השולי והזניח בפעילותו, 22 חוקים נפסלו מול אלפי עתירות של אזרחים נגד מוסדות המדינה. מירב הפעילות של בג"צ היא עתירות של האזרח נגד עוולות השלטון. לאזרח אין דרך משפטית אחרת. החלשת בג"צ, בייחוד בנושא החלטות לא סבירות (מלים אחרות – שרירותיות), תפגע בראש ובראשונה באזרח הקטן, שהכלי היחיד שיש בידו נגד עוולות השלטון, יילקח ממנו.
ואסיים את ההסבר הקצר - נניח, ולו לרגע, שההפיכה הזו מוצדקת. האם זה הדבר החשוב ביותר בימים אלה? האם זה שווה את המחיר? החברה נקרעת עד כדי התנגשויות, תומכים מול מתנגדים, חילוניים מול חרדים, ריבים קורעי משפחות, הצבא נקרע, הכלכלה נקרעת, (הדולר ירד 15 אחוז מאז ההכרזה לפני כמה חודשים, שזו קפיצה תלולה מאוד), ההשקעות בהייטק נעצרו, כסף יוצא מהארץ. האם זה כדאי? האם המחיר שווה? האם עד עכשיו זו היתה אבן הנגף העיקרית בחיי המדינה בת 75 השנים?
וקצת אופטימיות - ישראל לא תהיה לא הונגריה ולא פולין. אלה מדינות שאין להן עבר דמוקרטי מבוסס, ולכן קל יותר להנהיג דיקטטורה במדינות כאלה. בישראל, זה לא יעבוד.

דרג ונמק את חשיבות הנושאים הבאים: דיור, כלכלה, ביטחון, דת
בראש ובראשונה כלכלה ודיור, שהרי שניהם למעשה אותה גברת. בלי בטחון כלכלי המדינה למעשה לא ממלאת חובתה כלפי אזרחיה. כלכלה היא היכולת להשתכר בכבוד, ומצד שני, שהמדינה תבטיח שהמשכורת ממוצעת גם תאפשר להתקיים בכבוד. וקיום בכבוד הוא דיור, חינוך, מזון ושירותי בריאות
ביטחון - לצערנו, אנו מצויים באיזור שבו הביטחון הוא קריטי לאור כל האיומים מסביב. אולם, המקרה של מצרים, ירדן וגם המצב של השתפ הרעוע עם הפלסטינים, מראה שלעתים הפתרון לא חייב להיות צבאי. בשנות ה-60 וה-70 מצרים היתה האיום הכי גדול על מדינת ישראל וכיום היא בעלת ברית. יש לקיים את האמרה – הרוצה שלום, יאחז עלה זית בידו האחת וטוב שיחזיק באלה כבדה בידו השניה
דת - לא רלוונטי. לאדם דתי, אז הדת היא ממילא ערך עליון מעצם הגדרתה. ויש שיאמרו שהיא פותרת אם כל הנושאים למעלה. למי שאינו דתי, החשיבות היחידה היא לתת לכל איש לחיות לפי צו אמונתו, לקיים את אמונתו ואיש באמונתו יחיה. חייה ותן לחיות, כבד והיה מכובד


בחר תחום שיש תך דעה חזקה בו (פוליטיקה/דת/צמחונות) והצג בכמה משפטים למה הדעה *הנגדית* צודקת:
דת – אפשר רק לקנא באלה המאמינים ומוצאים מפלט בדת, מוצאים תרופה, מאמינים בחיי העולם הבא. וזאת בלי ציניות. אלא שדת ללא אמונה זה לא הולך וממילא, מי שאינו מאמין אינו יכול להיות דתי. אדם חרדי למשל, שאינו יוצא מד' אמותיו, אינו מפסיד כלום, שהרי אם אתה לא יודע מה הפסדת, לא הפסדת כלום.
פוליטיקה – ההיסטוריה היא תשפוט מי צדק ומי לא וגם את ההיסטוריה אפשר לשכתב. האוטופיה של הימין שבה הפתרון הוא מדינה יהודית, חד לאומית, הוא אוטפיה פנטסטית. אשרי המאמין. רק שהמציאות כנראה מורכבת יותר. הרבה יותר
צמחונות – לפחות מצפונם שקט. אם הם גם נהנים מהאוכל הצמחוני – אשריהם. זכותם אגב, לעשות כל קמפיין שיגרום לאנשים לצרוך פחות בשר. לגיטימי. לפני שאתם אוכלים שוק של טלה או גדי, תראו בסמארטפון סרטון שבו נראה גדי או טלה, תשוו לכלב שלכם ושאלו עצמכם אם אתם מסוגלים להרוג יצור כזה...

אם היית ראש הממשלה, על מה היית שם דגש?
לאור החורבן שבו המדינה מצויה כיום, וכעת לא רלוונטי אם ההפיכה מוצדקת או לא, העם משוסע, קרוע, מקוטב והגיע לצומת T. מה שהיה כנראה לא יהיה. הדבר הראשון הוא המשימה, הקשה וצערי אולי בלתי אפשרית, לאחות את הקרע בעם. בלי זה, לא תהיה לא כלכלה., לא בטחון ואולי גם מלחמת דת (גם את זה כתבתי לפני אירועי כל נדרי בכיכר דיזנגוף)

אם היה ניתן לחזור בזמן עם מי היית רוצה להפגש ומה היית שואל?
עם אבא. ולו גם ל-5 דקות. יש לי הרבה מה לדבר איתו

אם היית יכול לבחור באיזו מדינה להיוולד באיזו מדינה היית בוחר?
ניסיתי לבחור איזה אי רחוק מכל המדינות המתורבתות שבעיקר מתמחות לחשוב איך להשמיד אחרים ביעילות והדת שלי מי נכונה יותר. מניח שאיזה פיג'י, או אחד מהאיים הקסומים האלה.

בעוד 20 שנה מהיום לדעתך מדינת ישראל תהיה במקום טוב יותר?
לפני הרבה שנים, לא זוכר בדיוק, רינו צרור כתב מאמר במעריב שבו הוא כתה תחזית פסימית לגבי ישראל (נדמה לי שהוא רשם 30 שנים). אמרתי לו אז שהוא אופטימי. לפי מצב העניינים כרגע, קשה לי לדעת כי השבר שאנו מצויים בו ייתכן וידרוש הרבה מאוד שנים. עבור ילדי ונכדי, אני מקווה שכן.

איזו מוזיקה אתה שומע? ואיזה שיר היית בוחר שיתנגן בכל פעם שאתה נכנס הביתה?
אני אוהב כל מוזיקה טובה.
מוזיקה קלסית, רוק כבד (ניגנתי בגיטרה חשמלית ויש לי חיקוי של גיבסון SG עם חתימה של קלפטון), שנות ה-50, 60, 70 ובעיקר הביטלס. גז, בלוז. גם שירים ישראלים טובים, שנסונים צרפתיים ואיטלקים (טוב. סן רמו)
וכמובן. אום קולתום, לא היתה ולא תהיה זמרת כזו עם מנעד כזה. פיירוז עם קול הפעמונים ולעירקים שביננו, נאט'ם אל רזאלי שמחזיר אותך לכינוסים המשפחתיים כשהיית קטן (פוק אל נחל..). שירים שהם נוף ילדותך ושאתה מתקשה לשמוע ככל שאתה מתבגר...

ספר על התחביב הכי מעניין שיש לך
מלבד אסטרונומיה יש כמה. ציור בשמן, בישול, אבל העיקרי כעת הוא בניית דגמים מנייר (מי שזוכר, את הדגמים של בטאון חיל האוויר בזמנו), אבל אני מתמקד בעיקר ברכבות (קטרים וקרונות מסוגים שונים), רק"ם ואוניות. זה סוג של תרפיה, אני מאוד אוהב לפרט וכל דגם לוקח כמה חודשים...
אני גם אוהב סדרות קומיות של ה- BBC, סרטי היסטוריה, מלחמות, ביוגרפיות ולקרוא ספרים, בעיקר היסטוריה. וקצת קשה להאמין - השלמתי את האוסף של קארל מאי וקראתי את כולו לאחרונה 😀

מה הדבר שהכי מפחיד אותך?
לספר על הפחדים שלי

פלאפל או שווארמה? בלאפה או בפיתה?
אני מוחה בתור עירקי על השאלה... משניהם, פאלפל חם וחריף. אבל, שניהם לא מגיעים לרמה של הסביח, במיוחד זה שאני עושה, עם חציל מטוגן פריך, ביצה על תבית, ועמבה. ביס אחד, ואז שומעים את מלאכי השרת שרים הללויה והאתאיסט הכי גדול מאמין שזה מה שמגישים בגן העדן.

איזו דמות שאינה נמצאת כיום בפוליטיקה היית רוצה שתיקח חלק בהנהגת המדינה?
שאלתי הרבה מהאנשים הראויים, בין שהיו בפוליטיקה ויצאו ממנה, או אנשים אחרים, האם תרצו לחזור - התשובה המובילה היא לא. כיום המערכת הפוליטית היא כה מסואבת, שלצערי חלק גדול מהאלה היושבים בכנסת אינם ראויים, כך שאני אזדקק להרבה הרבה מאוד שמות לענות על השאלה הזו. השאלה אם האנשים הראויים רוצים. לצערי, התשובה היא לא. אני גם סירבתי

מקום שתמליץ לגולשי הפורום לטייל בו:
כיוון שחוויות מטיולים הם 10 אחוז האתר עצמו ו-90 אחוז נוסטלגיה – אין כמו ההרים החומים כהים והים הכחול כהה של סיני, והחולות של אל עריש עם הדיונות הצהובות והדקלים עד המים, בתקופה ששרצתי שם בשירות הצבאי בשנות ה-80 לפני הנסיגה,. להמליץ, היום? לא בטוח שנותרו האתרים כפי שהיו, אבל מומלץ

מה הוא כלי הרכב שאתה מתנייד איתו ביום יום?
הקדילק הישנה והטובה שלי. מי שמבין, אין כמו אוטו אמריקאי. הקדילק שלי בת 15 שנה, ובנוחות הנהיגה מתחרה כמעט בכל רכב שעולה בערך פי 10 ממנה. אני מעולם לא רכשתי רכב חדש. לא עושה לי את זה. רכב אמור להביא אותך מנקודה א לנקודה ב, בנוחות, בבטחה, עם מוזיקה טובה. קשה להתחרות ב-8 רמקולים של BOSE..
מצד שני – כאחד שגר 50 מטר מציר זבוטינסקי, אני תמיד מעדיף תחבורה ציבורית על כניסה עם רכב לתל אביב או לכל מקום אליו מגיעה הרכבת

מה היא אטרקציית האקסטרים הגדולה ביותר שעשית?
אני אדם רגוע. לא אוהב אקסטרים. פעם הזמינו למעין סיור של יומיים של חברה גדולה מאוד, בהשתתפות כל מיני ידוענים. שם היתה אומגה מעל תהום, טרקטורון מרחף ועוד אירועים מסמרי שיער מסוג זה האסורים לפי אמנת גנבה. למעט כותב שורות אלה, כולם מאוד נהנו שם. זה היה הכי קרוב

איזה חלום הגשמת ועל איזה ויתרת
ככל שאתה מתבגר, אתה הופך ליותר ריאלי. בילדות היו הרבה חלומות, את מה שבאמת רציתי, הגשמתי. לא ויתרתי על שום חלום שחשבתי שהוא רציני.

האם אתה דובר/מבין שפות אחרות חוץ מהשפה העברית, במידה וכן מה הן?
עברית, אנגלית וערבית מצוין
צרפתית ברמה סבירה. כשהייתי נוסע הרבה לגרמניה לתערוכות הסתדרתי לא רע בגרמנית
יכול לקרוא ולהבין ברמה סבירה טקסטים באיטלקית, וספרדית. לימוד שפה זה תחליף למילוי תשבץ... והכי טוב ללמוד משירים

האם קרה לך נס בחיים, אם כן מה הוא?
הנס הכי גדול בחייו של אדם זה שהוא נולד. אם נס זה לא היה מתרחש, כל השאר אינו רלוונטי. כנ"ל לגבי זה שפגשתי את אשתי ונולדו ילדי. פעם, כשהייתי ילד, אבא סיפר לי שהוא וויתר על הצלחה גדולה באנגליה כאשר עזב את עירק, אבל בחר לעלות לישראל. אמרתי לו - חבל. ואז הוא הביט בי ואמר. למה חבל? לא הייתי מכיר את אמא ולא היית נולד
אבל פעם, הלכתי עם אימי ליד מגדל אואזיס ברמת גן, ונפלה עגלה מאחת הקומות העליונות ממש סנטימטרים ממני. אני כאן

מה מסמל עבורך פורום רוטר?
ראי של חלק מהחברה הישראלית. מקור של מידע. בזמן האחרון יש הקצנה גדולה בוויכוח וחבל. אני רק רוצה להעיר, כאחד שמכיר מקרוב הרבה מהמערכת הפוליטית על כל גווניה:

לכל אלה שנלחמים בחירוף נפש על כבודם של אלה שהם מייצגים - אלה שאתם נלחמים על כבודם, מסתדרים יפה מאוד עם הצד השני, הנגדי. רובם חברים טובים מעבר לויכוח. לכן, לא שווה שתיפגעו, תעלבו, תריבו, תשמיצו, עבור אלה שאתם רבים את ריבם והם עצמם מסתדרים יפה מאוד זה עם זה ואתם מעניינים אותם כקליפת השום.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אתה פסימי מדיי. נעים להכיר, ואני מאמין שאבא שלך שומע אותך ומסביבך יום-יום. שבת שלום ♥️ totoloto 29.09.23 11:39 1
     נעים להכיר אנחנו קרובים מאד פיזית...אבל מצרים בעלת ברית? זו הגזמה פראית לצערי..יש שלום קר ומנוכר וזהו. הרואה 29.09.23 13:48 105
         עם מצרים-שלום עוין {או להבנתי אויב בHOLD} ש-עצמון 29.09.23 15:05 147
     מה שבטוח שיגאל הוא איש מרשים ביותר . אבל על הדעות הפוליטיות שלנו דילגתי בכיף מבלי להציץ אפילו FBD 29.09.23 21:38 239
         מצטרף למה שאמרת שהאיש בהחלט מרשים + עיראקי קונדסון 30.09.23 10:32 265
         אין ספק שיגאל הוא איש ערכי ואינטיליגנט אחד פשוט 01.10.23 17:48 317
  מרוב הסתכלות על מחוזות רחוקים בכיוון החלל, הסתמאו עיניך מלראות את הטוב שבאחיך הקרובים. חג שמח יהודי יקר. מלאכת_מחשבת 29.09.23 11:41 2
     נדהמתי איך הוא תופס את החרדים באופן ככ פרימיטיבי וחד ממדי. מי שמכיר חרדים הארד קור (כמוני) יודע שהם מעורים מאד בכל תחום מעסקים ועד בילויים אצה_92 29.09.23 11:52 8
         ++100 קוקי 29.09.23 12:39 53
         חלילה. לא הכללתי. יש המון סוגים, ויש גם הרבה פתיחות. מצד שני, יש כאלה שמסתגרים, מרצון. וגם כאן רשמתי שאין לי בעיה יגאל פת-אל 29.09.23 13:12 76
             הכללת. Ofer H 29.09.23 16:19 180
                 עכשיו אתה מכליל :) יגאל פת-אל 29.09.23 16:24 182
                     פעם היה שמאל ציוני אבל הוא קרס לתוך השמאל הקיצוני האנטי ציוני ונבלע בתוכו. Ofer H 29.09.23 16:57 196
                         נכון מים שקטים 29.09.23 17:26 204
                             זה לא קרה לימין מי שמנסה להחריב את את המדינה אלו השמאל. Ofer H 29.09.23 18:07 215
                                 התשובה שלך היא חלק מהבעיה מים שקטים 29.09.23 19:26 229
                                 מדויק. במיוחד כשהם מדברים נופת צופים ובמקביל תוקעים סכין בלב המדינה. קונדור 29.09.23 21:33 238
                         הימין בצד שני הפך להיות גזעני משיחי יוחאי שכן טוב 30.09.23 10:51 266
             הייתי משוכנע שמדובר בבוט איראני. עדיין חושב כך. הקורא 29.09.23 17:02 198
     אין ספק שבשנים האחרונות רואים Alpha-Sierra 29.09.23 12:14 31
         גם אתה כמוהו מתמקדים על הכתם השחור במכז הדף הלבן ולא על כל הדף שרובו לבן.זו מחלה קשה של השמאל הסהרורי mabar 29.09.23 12:43 57
             תודה על האבחון, אנא ממך, התפלל Alpha-Sierra 29.09.23 19:21 227
  +1 אני מסכים איתך שצריך הגנה מפני עריצות השלטון, של החונטה המשפטית שתפסה את השלטון במדינה ואי אפשר להדיח אותה בבחירות זבנג וגמרנו 29.09.23 11:41 3
  נעים להכיר, לפי הנכתב זה נראה שאין לך השכלה אקדמאית בתחום האסרונומיה , היתכן ? LCH 29.09.23 11:44 4
     יש לי דוקטורט. יגאל פת-אל 29.09.23 13:11 75
         אהה, העיקר חסר מן הספר LCH 29.09.23 14:35 124
             לא חושב שזה העיקר... פעם, באחד הכנסים, הגיעה איתי אחראית קשרי החוץ של משרד המדע יגאל פת-אל 29.09.23 14:40 131
                 לא התכוונתי שדוקטורט זה העיקר. התכוונתי שאתה מפורסם בתחום האסטרונמיה ואילו ברזומה כאן לא הזכרת לימודים בתחום כלל LCH 29.09.23 14:55 137
                     אנחנו שוכחים, שמערכות החוקים בכל המדינות המתקדמות נשענות על ערכי היהדות, עשרת הדברות וכדומה יגאל פת-אל 29.09.23 16:10 174
                         נראה לי שלא הסברתי עצמי כראוי, אנסה שוב LCH 29.09.23 16:21 181
                             אין דיסוננס. זה בדיוק מה שהסברתי יגאל פת-אל 29.09.23 16:31 186
                                 אתה גולש לקביעת הערכים עצמם, ואני מתעסק עם שיטת ניהול אזרחים בעלי ערכים שונים. LCH 29.09.23 17:33 205
                                     הערכים עליהם מושתתים כמעט כל צורות המשטר הנאורות הן זהות פחות או יותר מבחינה מוסרית. אי אפשר להשביע את הכל יגאל פת-אל 29.09.23 18:05 214
                                         איפה בדיוק אתה שם את איסור הפרדה מיגדרית ? LCH 01.10.23 01:08 302
                                     כדי להבין את הבסיס למדינה החילונית אתה צריך לקרוא על/את הפילוסופיה של הובס. זה מתבסס על היגיון ברזל לא על אמונה. פלאיו פנדרסון 30.09.23 00:34 253
                                         תראה, הרבה מאד רעיונות נשמעים יפים, אבל צריך לדעת לפרוט אותם לפרוטות כדי לראות את האמת LCH 01.10.23 01:34 305
                                 נשים זה לא פרט אלא קטגוריה. גם גברים זה קטגוריה ולא פרט. לדעתי לא יכול להתקיים שביל זהב ללא דמוקרטיה ליברלית כהלכתה. כולל הגישה הפלורליסטית rocsteady 29.09.23 18:41 219
                                     יש 4 מערכות יחסים. בין אדם לאלוהיו (אם הוא דתי), בין אדם לחברו בין אדם לשלטון והין אדם לעצמו... הדוגמה מתייחסת למערכת האחרונה יגאל פת-אל 29.09.23 22:17 247
                                     למה צריך להיפרד ? אפשר להחזיק 10 ידועות בציבור במקביל LCH 01.10.23 01:22 304
                                         אתה מבלבל בין חוקי התנהגות שמקורם בדת ורובם אוניברסליים, לבין חוקים של קיום פולחן. גם לא תגנוב מגיע מחוקי חמורבי יגאל פת-אל 01.10.23 08:36 307
                                             לא אני לא מבלבל. . אני מנסה לחדד ולסלק את הערפל. LCH 01.10.23 11:40 309
                                                 את נושא הקניין טבע כבר גון לוק לפני מאות שנים. יש להבדיל בין חוקים המסדירים יחסים בין אדם לחברו ואדם למלכות לבין חוק אמוני יגאל פת-אל 01.10.23 11:45 311
                                                     זה נראה לי כל כך מוזר. אני מדבר על סמכות ואתה מדבר על היסטוריה וספרות ? LCH 01.10.23 13:44 312
  איני מסכים עם הרבה מדעותיך אבל אני גאה שבן אדם כמוך הוא חלק מהפורום. BitWise 29.09.23 11:48 5
  לא מסכים עם שום דבר שהוא כותב (כולל הסביח) אבל יפה שאדם משכיל תורם כאן מידיעותיו וגם מדעותיו (הגם שהן לרוב רחוקות שנות אור מידיעות צללפון 29.09.23 11:50 6
     יש הרבה חדשוט 29.09.23 11:58 14
         נעים ומרשים. יומס 29.09.23 13:54 108
     אתה רציני?,אין על סביח {ואני לא עירקי} ש-עצמון 29.09.23 13:04 68
     עד הסביח Fitz 29.09.23 14:06 113
  לא מסכים איתך בפוליטיקה בכלל, אבל לפחות יש לך תרבות דיון. oby 29.09.23 11:51 7
  נעים להכיר. ירבו כמותך ברוטר ובישראל! שמאלני גאה 29.09.23 11:53 9
  אין עליך יגאל, נהנה לקרוא את דבריך כבר שנים. חג שמח mic 29.09.23 11:53 10
  אני מניח שאחד מלומד כמוך שבאמת מכיר כל כוכב וגלקסיהנחייב להרגיע את המצפון באיזו צורה וחומר שהכל סתם מפיצוץ אלמוני 29.09.23 11:54 11
     אכן החרדים עושים כאן נזקים Alpha-Sierra 29.09.23 12:17 34
         בלעדיהם היתה פה מדינת סוריה או ירדן וראש ממשלה ערבי. ר ציני 29.09.23 12:23 42
             סליחה,במה מתבטאת תרומת החרדים? ש-עצמון 29.09.23 13:05 70
                 זק''א, הצלה, ידידים oby 29.09.23 13:15 79
                     כן,אבל לא תורמים לצבא ,מעט מאד לאקדמיה ומעט לעבודה {וארגונים אלה באמת מופלאים} ש-עצמון 29.09.23 15:04 143
                         ואם להסתכל על החילונים הם לא תורמים בכלל בארגונים שהזכרתי oby 29.09.23 15:05 146
                             אני חובבן במתמטיקה,לצערי ש-עצמון 29.09.23 15:07 149
                                 נו אז מה הבעיה? oby 29.09.23 15:09 150
                         כח קניה עצום שמזין את הכלכלה ורווחי החברות. קונדור 29.09.23 21:47 240
                 שנאתך העיוורת לחרדים או לדת, ידועה ומפורסמת. חבל שאתאמץ מאחר והשנאה מעוורת. ר ציני 29.09.23 17:07 199
         אולי אתם שלא מקבלים את האחר עושים את הנזקים וכנראה שכך הם פני הדברים.רק שהגמל לא רואה את הדבשת שלו mabar 29.09.23 12:45 60
  נעים להכיר coyote 29.09.23 11:55 12
  אחלה מסר ! מתחבר לכל מילה ! 👇 עלי 29.09.23 11:57 13
  נעים להכיר. ביריון 29.09.23 11:59 15
     אגב,אום כולתום שכולם מתגעגעים אליה הייתה שונאת ישראל ש-עצמון 29.09.23 13:06 73
         בוודאי. גם פיירוז ממש לא אוהבת אותנו יגאל פת-אל 29.09.23 13:14 77
             מכיר אותה פחות ש-עצמון 29.09.23 15:04 144
         גם פיירוז ביריון 29.09.23 13:38 98
             ר' 144-מכיר אותה פחות ש-עצמון 29.09.23 15:05 145
                 אתה בטוח מכיר חלק מהשירים. למשל, יש לה ביצוע של זה יגאל פת-אל 29.09.23 15:17 156
                     ... ביריון 29.09.23 15:23 158
                         לא יודע איך הגיע כוכב הקופים לשם... יגאל פת-אל 29.09.23 15:45 165
                             ❓️❓️❓️ ביריון 29.09.23 15:49 166
                                 העליתי לינק לשיר Coupable ומשום מה קפץ משהו עם כוכב הקופים... שיניתי :) יגאל פת-אל 29.09.23 16:11 177
                                     מוזר ביריון 29.09.23 16:12 178
  מזדהה עם יגאל בכל מה שכתב קול_קורא 29.09.23 12:00 16
     דווקא את עניין הרפורמה הצליח להסביר בחדות ובבהירות. גרפיטי 29.09.23 12:01 19
         הצליח להסביר אבל לא לשכנע,הוא מייחס לצד השני כוונות זדוניות בלא כל ביסוס קוקי 29.09.23 12:41 56
             אם מישהו לא השתכנע עד עכשיו, גרפיטי 29.09.23 12:46 61
  אני מאוהבת🧡 גרפיטי 29.09.23 12:00 17
  נעים מאוד ומעניין לקרוא. שנה טובה קוראת ותיקה 29.09.23 12:00 18
  תמשיך לתרום תרומה נהדרת לפורום 👍. שאלה: איזה סרט מדע בדיוני הכי אהוב עליך עד היום ? עדי 29.09.23 12:03 20
     כוכב הקופים. הראשון. בזכות הסיום של הסרט שהוא אחד מהסיומים העוצמתיים ביותר בתולדות הקולנוע יגאל פת-אל 29.09.23 13:16 81
         סרט נהדר עדי 29.09.23 14:21 120
  אני חדש בארץ והכוונה לברוטר. רוניר 29.09.23 12:03 21
  האיש החביב הזה מתעלם מהשחיתות העמוקה ברשות השופטת. מבט צלול 29.09.23 12:04 22
     לא שחיתות ולא עמוקה רוניר 29.09.23 12:11 29
         או שאתה תמים קול_קורא 29.09.23 12:27 44
             ראשית כבר נאמר- הצור תמים פועלו. רוניר 29.09.23 12:35 49
             תיארת אחד לאחד מה חושב מתנגד הרפורמה ומדוע מר מייט 29.09.23 17:00 197
         תמשיכו לעצום עיניים מהמפלצת הארורה שהקים אהרון ברק ימח שמו שלא מאמין באלוקי ישראל והאבסורד שהיה בכלל נשיא העליון mabar 29.09.23 12:51 63
             תגובה ארסית ש-עצמון 29.09.23 13:08 74
             חבל להשתמש במילים של שוק או על הכיתובים שמופיעים על דלתות בתי שימוש צבאיים, וגם במקומות אחרים ממין אלה. רוניר 29.09.23 13:59 111
     ממש לא. אני למשל בעד הקמת גוף נייטרלי שיהיה מעין מח''ש - כתובת לתלונות על שופטים. זה תיקון *לטובת* האזרח הקטן יגאל פת-אל 29.09.23 16:33 188
  איש חם קומי ולבבי , סופר מקצוען מהכרות אישית Mindless 29.09.23 12:05 23
  יש לנו כאן כבוד גדול שהוא נמצא כאן ... fni01 29.09.23 12:06 24
  יגאל יקר. אתה אדם מרשים בעל תרבות שיח ראויה. הלוואי שכל גולשי הפורום יקראו את התאור החכם של הסוגיות הכבדות שמונחות לפתחנו. מסכים אתך לגמרי. יוספטל 29.09.23 12:08 25
  נעים להכיר protos 29.09.23 12:08 26
  אומנם לא מסכים איתך בהרבה תחומים, אבל נעים מאוד להכיר! שבת שלום! איילגולן 29.09.23 12:11 27
  אתה קרוב אלי בדעותי אהבתי את ההפרק דת ומדינה ,אקסיומה,מדינת ישראל לא תתקיים אם רוב היהודים ישמרו שבת TAK 29.09.23 12:11 28
     נראה לי שיש פה טעות יסודית ברעיון של הפרדת דת ממדינה LCH 29.09.23 12:19 37
         אני מדבר רק על פאן כלכלי,יהודים מסורתיים עובדים במשמרות בשבתות ואחרי זה הולכים להתפלל(מיידה אישי) זו ההפרדה TAK 29.09.23 12:32 48
             טוב, עם זה קשה להתווכח, האם עבודה בשבת מביאה לתועלת או לנזק. LCH 29.09.23 14:38 125
     זה נכון אבי_85 29.09.23 12:22 41
  אדם מרשים! נעים להכיר Investjour 29.09.23 12:13 30
  התעניינתי מאד באסטרונומיה כילד, בתקופה הזו לאור התעוררות התחום גם אני שוב מתעניין, ולכן שמח מאד מתרומותיך לפורום. Stardust 29.09.23 12:14 32
  נעים להכיר סוציו 29.09.23 12:15 33
  נעים מאוד להכיר יגאל❤️💯קול שפוי בין הבודדים כאן בפורום אבי_85 29.09.23 12:17 35
  אתחיל מהסוף. כרגיל טועה בהכל, בתפיסת העולם בתפיסת המציאות . עכביש 29.09.23 12:18 36
     בחיים יש את הרצוי ויש את המצוי. לו הייתה חוקה מוסכמת, כמו בארה''ב, לא היתה לי בעיה עם הרכב של הוועדה למינוי שופטים יגאל פת-אל 29.09.23 13:19 83
         הבנתי. אז אתה אומר אין חוקה ולא משנה מי שולט רצוי שהוועדה תהיה קבוע פרוגרסיבית. עכביש 29.09.23 13:37 97
             ראשית, לא בטוח שזה לדפוק את הימין. הרבה מהפסיקות היו בעד הימין, ובגצ הוא בכלל בעד האזרח, חלק הזניח של החלטותיו פוליטיות יגאל פת-אל 29.09.23 14:43 132
                 אשמח לדוגמה אחת, לא יותר. שבגץ בא בשביל האזרח הקטן. עכביש 29.09.23 14:58 139
                     אתה לא יכול לקחת מקרה אחד. בג''צ הוא הכלי היחיד שיש לאזרח מול השלטון. יש אלפי פסקי דין יגאל פת-אל 29.09.23 15:23 157
                         הפרכת רשימת הירושלמי של פסיקות ''ימניות ודתיות'' של בג''ץ: זבנג וגמרנו 29.09.23 18:44 220
                         בגץ הוא הכלי היחיד שדופק את האזרח הפשוט, בגץ הוא כלי השרת היחיד לאליטות. עכביש 29.09.23 23:44 251
                             אשמח שתסביר לי איך ההפיכה המוצעת עוזרת לאזרח הקטן... אחסוך לך. כלום יגאל פת-אל 30.09.23 07:58 257
                                 פשוןט היו נחסכים החיים של הנרצחות בדרום ת''א למשל. הסיוטים הבלתי נסבלים יום יום של אזרחים שם היו נגמרים! LCH 01.10.23 20:13 319
  נהנה לשמוע ולקרא אותך מומין אבא 29.09.23 12:19 38
  אין על הסביח שליד ״גריל סטריט״ בז׳בוטינסקי רמת גן (מול קניון ביאליק) 😋😋 אבי_85 29.09.23 12:21 39
  לכבוד לנו שאתה כאן, גם מזדהה בשמך המלא, גם אינטליגנט וגם בעל תרבות דיון. תודה יגאל תשבץ 29.09.23 12:21 40
     מצטרף 👍 אבי_85 30.09.23 13:26 271
  נעים להכיר. ר ציני 29.09.23 12:27 43
     אמרתי לבת שלי ללמוד 5 יחידות תנך. את התנך אני מכיר מצוין. אני גם זרקתי את הרעיון של חידון תנך למבוגרים בזמנו יגאל פת-אל 29.09.23 13:21 84
  נעים מאוד, אחי לעדה העיראקית :) קורא באספרסו 29.09.23 12:29 45
     אני אוהב את החציל רק שהוא מטוגן, או כממרח. אחרת - לא אוהב יגאל פת-אל 29.09.23 13:22 86
  איש גדול ויקר תמיד אמרתי שיש בך אדם מיוחד ובבקשה אל תמעיט בדברי שוב כשאני מפרגן לך ריסק 29.09.23 12:32 46
  לא מסכים עם הרבה דברים שכתבת Janana 29.09.23 12:32 47
     רשמתי באריכות מה יש לתקן, ויש הרבה. אחזור שוב יגאל פת-אל 29.09.23 15:29 159
  את יגאל הכרתי כשקניתי לפני כ13 שנה טלסקופ אצלו Dark Blue 29.09.23 12:36 50
     נו, והלכת? Stardust 29.09.23 12:38 51
     אני חושב שאני זוכר :) יגאל פת-אל 29.09.23 13:23 88
  אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים. אבל נעים להתדיין איתך. אתה אדם נעים הליכות. GMG 29.09.23 12:39 52
  אבדאלאק יגאל! אתה עיראקי? 😱 me אני 29.09.23 12:39 54
  נעים מאוד להכיר, הסברים נכונים ומדויקים.. טרמי 29.09.23 12:40 55
  נעים להכיר. אחד המלומדים והחכמים בפורום. (יש לו גם דוקטורט..) משכיל עם ידע נרחב. וואו עמלץ פלד 29.09.23 12:44 58
  מעניין מאד, תודה מדע האמת 29.09.23 12:45 59
  נעים להכיר ולקרוא 🤓 גלאפגוס 29.09.23 12:49 62
  לא מסכים על כל נושא האקטואליה אבל לא יודע כמה כח יהיה לי להגן על הזכות שלך להביע את עמדות הקיצון. בהצלחה במה שאתה אוהב מהצד השלישי 29.09.23 12:53 64
  אורל ובאותה המידה מעניין ומסקרן מעריך מאוד אנשים כמוך שפויים גם שאני לא מסכים עם הכל רק ימין 29.09.23 13:00 65
  תודה על הידע שאתה משתף בתחום האסטרופיזיקה זונדל 29.09.23 13:01 66
  גולש מעניין,רב גוני,איש אשכולות. כבוד לפורום. ש-עצמון 29.09.23 13:03 67
  גולש איכותי מאוד ישראלי5 29.09.23 13:05 69
  אכן הפורום הקצין מאוד, חסרים בו עוד אנשים כמוך. Y_N 29.09.23 13:05 71
  שמח להכיר ולא רק מכאן :) שבת שלום בועז דיין 29.09.23 13:06 72
  נעים להכיר, איש מיוחד ! יד הנפץ 29.09.23 13:14 78
     אני חייב לשאול מהיכן הניק... יגאל פת-אל 29.09.23 13:33 95
         ספרי קארל מאי, אי שם בילדותי ... יד הנפץ 29.09.23 13:45 103
             קראתי אותם שוב בדיוק עכשיו. תענוג. בעיקר הוצאת זלנסקי, עברית של פעם. תענוג צרוף יגאל פת-אל 29.09.23 14:46 134
  נעים להכיר אתה מוכיח שיש פער בין השכלה לצדק גימטר 29.09.23 13:15 80
     אענה לך בקצרה יגאל פת-אל 29.09.23 13:30 93
         תודה על תשובתך מה בדיוק קרה ב 92 בטישטוש הגבולות שלא קרה קודם לכן ? גימטר 29.09.23 14:39 126
             ב-92, ובכלל בתקופה ההיא דובר על חוקה, דיבורים שלא הבשילו, בית המשפט העליון נאלץ להכנס לואקום שנוצר יגאל פת-אל 29.09.23 14:48 135
                 מי אילץ אותו ? ובאיזו סמכות ? העם לא אמור להעניק לו סמכות זאת ? LCH 29.09.23 15:13 154
                     העם נתן את הסמכות כאשר הכנסת חוקקה את חוק יסוד השפיטה והתקבל עקרון הפרדת הרשויות. יגאל פת-אל 29.09.23 15:30 160
                         האם כאשר הרשות השופטת דנה על חקיקה היא לא מפרה את הפרדת הרשויות ? LCH 29.09.23 16:10 175
                             לא. ממש לא ואסביר שוב. הרשות השופטת היא הביקורת השיפוטית, או, פירוש של החוק. ואתן דוגמה יגאל פת-אל 29.09.23 17:08 200
                                 אתה אומר שהלכה שנתקבלה בבית משפט גוברת על חוק מפורש שחוקקה הכנסת ? LCH 29.09.23 17:39 206
                                     לא. נתתי דוגמה לנוהג. הבדל גדול. והבאתי את הדוגמה של קטין שנוהגים לתת בשיעורים על דיני חוזים יגאל פת-אל 29.09.23 18:51 223
                                         הלכה זה דבר טוב.. 🙄 אבל זו אמורה להיות מדינת חוק ולא מדינת הלכה. הלכה (גם משפטית) לא קודמת לחוק. בית משפט שלא נמצא מתחת לחוק, rocsteady 29.09.23 20:28 234
                                             זה לא עובד כך מהסיבה הפשוטה, שבהיעדר חוקה, החקיקה לא מקיפה ולא יכולה להקיף 100 אחוז מהמקרים יגאל פת-אל 29.09.23 22:12 245
                                                 שוב פעם ברחת, כי כאשר מגיע חוק מפורש שסותר את הנוהג/הלכה. מה גובר ? LCH 01.10.23 00:56 301
                                                     לא ברחתי ונתתי דוגמה. בדיני חוזים, לקטין אסור לכרות חוזה, אולם במקרה זה הנוהג גובר (היה פס''ד תקדימי עם זכיה של מפעל הפיס אם אני זוכר) יגאל פת-אל 01.10.23 14:28 313
                                                         זה לא יתכן.. אתה אומר שאם הכנסת תחוקק שקטין שקנה מסטיק החוזה לא חל. אז נוהג בית המשפט יגבר ? LCH 01.10.23 18:52 318
     ++1000 קוקי 29.09.23 13:45 102
  נעים להכיר.נכס לפורום. אמא אווזה 29.09.23 13:18 82
  נעים להכיר, שבת שלום! ירון מהשרון 29.09.23 13:21 85
  נעים להכיר גבעתי 29.09.23 13:22 87
  נעים להכיר בעולם הוירטואלי. אהבתי שכתבת ''הם עצמם מסתדרים יפה מאוד זה עם זה ואתם מעניינים אותם כקליפת השום''. מלמ 29.09.23 13:23 89
     בוודאי שאני תופס צד, אבל אני בידידות עם הרבה מאוד מה''צד השני'' כולל חברי כנסת ועיתונאים... לכן זה מרגיז יגאל פת-אל 29.09.23 13:31 94
         כשמגינים עליהם ברשתות החברתיות, זה מאפשר להם להמשיך את השנאה והפילוג הפומביים, מאד מזיק לדעתי מלמ 29.09.23 13:38 99
  יגאל היקר אצאצן48 29.09.23 13:24 90
  שמע יגאל, אתה משהו אתה….❤️ TheRastaMan 29.09.23 13:29 91
  ''הכר את הגולש'' הכי מעניין וחכם שקראתי. השורה האחרונה - זהב טהור. מהרהרת 29.09.23 13:30 92
     נראה שהעתיק ממני🤪 גרפיטי 29.09.23 13:42 101
  יגאל אחד הכותבים בחשובים בפורום גם אם לא מסכימים איתו צ'רצ'יל 29.09.23 13:34 96
  איש מרתק יוסף 29.09.23 13:39 100
  נעים להכיר. עכשיו אני מבין למה חז''ל התנגדו כ''כ לתנועת ההשכלה. הרבה 'חכמות' ו'שכלים' טלקו 29.09.23 13:45 104
     ההימור של פסקל קורא באספרסו 29.09.23 13:59 110
         אל שהומצא ע''י בני אדם ללא שום תיעוד, ללא שום הוכחה הוא לא אל. טלקו 29.09.23 14:01 112
             לא. לאף אל אין ראייה חותכת שאינה טיעון מעגלי או כשל לוגי קורא באספרסו 29.09.23 14:20 118
                 לא, נולדתי חילוני למהדרין. לא נולדתי ליהדות. טלקו 29.09.23 14:24 121
                     כמה דברים ידידי. פעם חשבו לעשות עימות בין צבי ינאי המנוח וגבי אביטל שיבל''א בהננחייתי, האם יש אלוהים.. יגאל פת-אל 29.09.23 14:58 138
                         לא צריך להמתין לעולם הבא. אם אתה מוכן לערוך דיון תאולוגי אשמח לעשות איתך אחרי החג. הדבר שהזדהיתי איתו בעיקר מכל מה שכתבת זה סביח Foreteller 29.09.23 15:11 152
                             תמיד אשמח יגאל פת-אל 29.09.23 15:32 162
                         תודה על התשובה. התורה שבעל פה ניתנה כאלפיים שנה לפני הנצרות. ניתן לראות בגמרא בכמה מקומות נושאים שלמים בעניין העולם הבא. טלקו 29.09.23 15:35 163
                             אנו לא חלוקים. אין אזכור לעולם הבא במקרא. לגבי הגמרא, זו כבר פרשנות בשר ודם. השאול נזכר כבר במיתולוגיה היוונית יגאל פת-אל 29.09.23 17:10 201
  מרתק! בנימינוב 29.09.23 13:51 106
  מאחרוני השפויים, שעוד גולשים פה. .. חד כתער 29.09.23 13:53 107
  חכם חד ומשכיל Existent 29.09.23 13:55 109
  כבוד לפורום יוניCohen 29.09.23 14:07 114
  נעים להכיר! יונץ 29.09.23 14:09 115
  ידעתי שאתה חכם ואמיץ, אבל כזה מלומד לא חשבתי, שתהיה בריא... גאה בך למרות שאתה שמאלני... אנרגיה 29.09.23 14:11 116
  נעים להכיר! ושאלה.ות Jake Green 29.09.23 14:17 117
     יהדות היא אמונה. היהדות כל מה שרשמת - גזע (גנטי), מורשת, תפיסת עולם ולאום. יגאל פת-אל 29.09.23 15:06 148
  נכס לפורום, למדינה ולכל חברה שתמצא בה. לומד ממך המון. מאחל לך חג שמח המון נחת ובריאות איתנה. ToKuSeM 29.09.23 14:20 119
  תודה על הפירוט, תודה על הכנות. תודה על תרומותיך. הופתעתי, פרה אדומה 29.09.23 14:25 122
     אנשים מתענגים על השמעת הגיגים רוניר 29.09.23 14:40 129
     אני בהחלט חושב שדרושה רפורמה, וגם פירטתי מה אני חושב שצריך לשנות, והרבה. אולם, הרפורמה המוצעת לא נוגעת לחיי אף אחד מאיתנו יגאל פת-אל 29.09.23 15:09 151
  תודה רבה. עשית לי את היום. אני לא לבד. אחד האדם 29.09.23 14:33 123
  נעים מאוד. אתה נכס לפורום אקטואלי 29.09.23 14:39 127
  אחד האנשים הכי ראויים בפורום הזה תענוג לקרוא את תגובותיו qm 29.09.23 14:40 128
  ראייה למרחוק מעוורת אותך לקרוב, תצטרך להיות שלם עם כך שאתה מבין בתחום אחד ולנסות לא להיות החלטי בדברים בהם אתה מציג בורות מביכה. שבת שלום מטפיסי 29.09.23 14:40 130
     בורות מביכה. רוניר 29.09.23 14:44 133
     אנשים כאן נורא מתבשים מהתארים, אני קורא לזה ''תסמונת שקמה ברסלר'' קוקי 29.09.23 18:25 217
         אני ממליץ לכולם לא להתבשם משום תואר. יש לשפוט אדם לפי מוצא פיו ולא לפי רשימת התארים שלו. יגאל פת-אל 29.09.23 22:08 244
             לאורך כל השנה האחרונה אחת הטענות המרכזיות של מתנגדי הרפורמה היא: קוקי 29.09.23 23:22 250
  זכיתי להכיר את יגאל Compoti 29.09.23 14:50 136
  אעיר לגבי נושא דת ומדינה. אני כפי שאולי זכור לחלק מהגולשים, אדם דתי שמעוניין בהפרדה מוחלטת בין דת ומדינה. פליצ'ה 29.09.23 15:00 140
     הבעיה שאין בשום תחום אוטופיה וברגע שיש קבוצה המונה למעלה מאדם אחד, קשה לרצות את כולם. לכן, כמו בכל מצב, יש לחפש את המודוס ויונדי יגאל פת-אל 29.09.23 15:15 155
     הכל כמעט נכון. רוניר 29.09.23 15:32 161
         אתה מספים פורום הכר את הגולש, תשאיר קצת מקום למי שצריך. Spook 29.09.23 16:01 171
             אז אמרת ! רוניר 29.09.23 16:50 193
                 וויסקי? Spook 29.09.23 16:51 194
                     לא שותה. רוניר 29.09.23 17:13 202
                         רק שלא תמות משיעמום Spook 29.09.23 17:25 203
                             תתפלא. רוניר 29.09.23 17:40 208
                                 הכל טוב, אני מתבדח. Spook 29.09.23 18:02 212
     אין חוקה באנגליה. רוניר 29.09.23 22:13 246
  נשמע בנאדם ערכי ומעניין! כמו התגובות שלך. Digital 29.09.23 15:00 141
  נעים להכיר אגוזי 29.09.23 15:01 142
  חג שמח! זה לא הפיכה אלא רפורמה. שבת שלום! avi 29.09.23 15:11 153
  נעים להכיר אוצר של חכמה וידע, ועוד רמת גני:) פריווילגית 29.09.23 15:40 164
  וואו! אם הייתי רוצה לבחור לי אח ביולוגי, מירי 29.09.23 15:51 167
  נעים להכיר. אנחנו לא מסכימים בהרבה דברים אבל מתחבר מאד למשפט האחרון שלך, הזכיר לי את זה: Spook 29.09.23 15:53 168
     ראיתי דברים כאלה.. אחרי ראיונות שבהם המרואיינים כמעט הרגו אחד את השני, בחדר האיפור אחרי 2 דקות, חיבוקים וצחוקים... יגאל פת-אל 29.09.23 16:13 179
  קשה להתייחס ברצינות לטענות שלך כשאתה מביע טענה שהיא חסרת כל קשר למציאות ושבמסגרתה אתה טוען שיש בבג''ץ רוב שמרני רנה דקארט 29.09.23 15:55 169
  כיף להכיר לא יהיה מדוייק , אז כיף להזכר נכון יותר - איש משכמו ומעלה. הרבה בריאות. המשתנה 29.09.23 15:58 170
  תודהה רבה סופר מעניין! מרלין 29.09.23 16:07 172
  הזדהתי עם רוב מה שכתבת. שבת שלום Iceman 29.09.23 16:08 173
  נעים להכיר שלומית 29.09.23 16:11 176
  היה מרתק לקרוא. תודה על ההרחבה BoomBoX 29.09.23 16:27 183
  נהנה לקרוא את תגובותיך אחד הגולשים המבריקים ברוטר נאקימה 29.09.23 16:27 184
  הי דוקטור נעים להכיר מזל דלי 29.09.23 16:28 185
     כן. אחרי הפרישה של חיות ונאור, יהיה רוב שמרני. תבדוק. ואתה שוב לוקח מקרה של ההתנתקות ופועל מתוך נקם יגאל פת-אל 29.09.23 16:40 190
         אין אפילו שופט שמרני אחד כיום בעליון, כזה שמתנגד לאקטיביזם שיפוטי זבנג וגמרנו 29.09.23 18:46 221
             יש לפחות 4 או 5. ראה כעת יגאל פת-אל 30.09.23 10:09 264
  נעים להכיר:) liron10beer 29.09.23 16:31 187
  אחלה. מסתבר שיש הרבה תחומי עניין משותפים + מוסיקה. יישר כוח ותמשיך לתרום בפורום! הפוך גוטה 29.09.23 16:35 189
     פוליטיקה זה תמיד מעניין. תיאטרון האבסורד. וממליץ לכולם לקרוא את מצעד האיוולת ו-1914 של ברברה טוכמן יגאל פת-אל 29.09.23 16:42 192
  איש יקר מאוד לומי 29.09.23 16:42 191
  יפה דיברת יגאל - במיוחד אהבתי את ההסבר המפורט שלך להפיכה המשטרית מאירקה 29.09.23 16:56 195
  נעים להכיר וחג שמח כינרת 29.09.23 17:40 207
  נעים להכיר אשקל-טאון 29.09.23 17:43 209
  נהדר שאתה איתנו בפורום, פשוט נכס! הקוריאני 29.09.23 17:54 210
  סחטיין על הקאדי עם Bose system Seagulls 29.09.23 17:57 211
  מחילה פורום מחשבים 29.09.23 18:02 213
  אדם מקסים, מרתק ואנושי The Godfather 29.09.23 18:11 216
  נעים להכיר Benny 29.09.23 18:30 218
  רזומה מרשים ידידי. אמנם לגבי הרפורמה המשפטית בפרט ועמדותיך הפוליטיות שידועות זה מכבר, איני מסכים כי הן מבוססות על הנחות מוצא שגויות. rocsteady 29.09.23 18:46 222
  נעים מאוד מאוד להכיר! האחות 29.09.23 19:02 224
  אתה אלוף וכל ההשקעה באהבה בפורום כתום 29.09.23 19:04 225
  מנפלאות הדמוקרטיה, אמנם לא מזדהה עם מרבית דעותיך, נהדר שאתה משמיע אותן לצורך דיאלוג. i_lan 29.09.23 19:13 226
  תודה, יגאל, על הפינה המרתקת. וכמובן תודה לפורסי על המאמץ השבועי...:) רוני53 29.09.23 19:23 228
     טשרנחובסקי לא מתאר ''אמונה יהודית'',אלא בדיוק להפך. הוא מתאר הומאניזם,כלומר שם את האדם במרכז. ביהדות האל במרכז קוקי 29.09.23 20:05 231
         מסכים, אבל אפשר - וגם רצוי - להיות גם יהודי וגם הומניסט...:) רוני53 29.09.23 20:17 233
             אי-אפשר להיות גם יהודי וגם הומאניסט מפני שהתפישות האלה מנוגדות אחת לשניה בתכלית קוקי 29.09.23 20:41 235
                 הלכת רחוק, עד אברהם אבינו...:) רוני53 29.09.23 21:29 236
                     טכנית הילכתית יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה, מהותית יהדות היא אמונה באל ועבודת האל קוקי 30.09.23 14:24 275
                         כולם ''שומרים על הגחלת''. דתיים, חרדים - וחילונים. יש מקום לכולם...:) רוני53 30.09.23 15:08 277
                         קוקי, גם יהודים מאמינים, גם מוסלמים מאמינים, שמים את האל במרכז. עד ימי הרנסאנס כולם שמו את האל ואת האב במרכז כינרת 30.09.23 17:39 280
                             כפי שכבר כתבתי למעלה זה בסדר וזה לגיטימי לחלוטין לשים את האדם במרכז אבל זה לא יהדות , ביהדות האל במרכז בהגדרה,נקודה. קוקי 30.09.23 17:56 283
  מאוד מעריכה ומחבבת אותך יגאל, גם אם לפעמים אנחנו לא מסכימים. חג שמח. מיכל 29.09.23 19:35 230
  מכיר את יגאל באופן אישי הוא 29.09.23 20:16 232
  שאלה ליגאל היקר KnightRider 29.09.23 21:31 237
     כן. ובג''צ פסק לא אחת נגד ממשלות שמאל או נגד עתירות של שמאל. בוודאי. זו דמוקרטיה יגאל פת-אל 29.09.23 22:00 242
         וכמו מסירת שדה גז לאירגון טרור בלי הצבעה בכנסת? KnightRider 30.09.23 02:15 254
             הימין כבר הכניס שופטים שמרניים. ראה איילת שקד... יגאל פת-אל 30.09.23 07:42 255
                 אך אפשר לבטל הסכם בין לאומי? KnightRider 30.09.23 17:47 281
                     ברמה המשפטית גרידא אפשר. הכנסת תחוקק חוק ביטול חתונה.... לא מקובל לבטל הסכמים בין מדינות. שים לב שאוסלו לא בוטל. יגאל פת-אל 30.09.23 18:03 284
  נעים להכיר צייר 29.09.23 21:47 241
     האמת שלא הופתעתי... היו ויכוחים, לשמחתי עניינים, גם אם אין הסכמה, אבל ציפיתי לזה ואני גם שמח על זה. יגאל פת-אל 29.09.23 22:04 243
         אני הופתעתי צייר 29.09.23 23:13 248
  נעים להכיר . פלומה 29.09.23 23:21 249
  נעים מאוד! לעניין ה''הפיכה השיפוטית''...מצידי אל תשנה כלום, חוץ מאת השופטים, משופטים רכים כלפי טרור ופשע, לשופטים קשוחים, כל השאר לא משנה. היטש 30.09.23 00:31 252
     אני מסכים. עונשי מינימום, קציבת פרק זמן למשפט... יגאל פת-אל 30.09.23 07:43 256
         יפה שאתה מסכים; הבעיה היא שאהרון ברק קצת פחות מסכים, וכך גם כל אלו שהוא דאג שימשיכו את דרכו. זבוב על הקיר 30.09.23 09:05 259
             דעתו לא רלוונטית. שאלת מה דעתי ועניתי יגאל פת-אל 30.09.23 09:29 261
                 אני שואל מה צריך לקרות בשביל שדעתך גם תתממש, ולא תשאר בגדר ''דעה'' בלבד, בהתחשב באמור לעיל. דווקא לא שאלתי לדעתך... זבוב על הקיר 30.09.23 09:59 262
                     מאוד פשוט. רשמתי ואני חוזר יגאל פת-אל 30.09.23 10:08 263
                         רשמת, נכון, רק שכחת לרשום איך בדיוק אתה מצפה שהשינויים הללו (לפחות החצי הראשון של דבריך) יתרחשו במסגרת הקיימת, זבוב על הקיר 30.09.23 12:50 269
                             חקיקה . ולעניין נקי כפיים - כל מי שמורשע אינו נקי כפיים. יגאל פת-אל 30.09.23 13:33 272
                                 קשה שלא לשים לב שיש בדבריך בדיוק אפס התייחסות לדברי... זבוב על הקיר 30.09.23 13:49 273
                                     התייחסתי בדיוק. ואני לא נוטה ליפול למלכודות 😉. נקיי כפיים? מה זה משנה מי יחוקק את החוק כל עוד החוקים שהצעתי ראויים? יגאל פת-אל 30.09.23 14:09 274
                                         יגאל היקר, אתה אינטילגנטי מכדי שאפשר יהיה להאמין שיש לך בעיות בהבנת הנקרא. זבוב על הקיר 30.09.23 18:43 285
                                             הבנתי יפה מאוד ואפילו עניתי ביחס לנקי כפים.. זה שמישהו אינו בדעתך, אינו עושה אותו לא נקי כפיים יגאל פת-אל 30.09.23 18:47 286
                                                 וזה כמובן משהו שמאוד נוח להגיד כל עוד יש קבוצה סגורה שממנה יוצאים כל (או רובם המוחלט) של האנשים האחראים לקביעות הללו, זבוב על הקיר 30.09.23 19:37 288
                                                     לא ירדתי מהרעיון של עונשי מינימום...אם אתה טוען ששופטים אינם נקיי כפיים ופוליטיקאים כן, אז אני יורד מהויכוח יגאל פת-אל 30.09.23 20:58 291
                                                         לא טענתי שפוליטיקאים הם נקיי כפיים :) אבל גם שופטים ופרקליטים אינם בדיוק מלאכי שרת. זבוב על הקיר 01.10.23 06:01 306
                                                             ברגע שיחקק חוק עונש מינימום, דעתם לא רלוונטית. נקודה יגאל פת-אל 01.10.23 11:42 310
                                                                 ואת זה אתה אומר על השופטים שידעו להתעלם מכל חוק שלא נוח להם או פשוט לפסול אותו בטענות של סבירות, כן? זבוב על הקיר 01.10.23 15:56 315
  קצת באיחור... נעים להכיר יותר! טוק דוגרי 30.09.23 08:07 258
  וואו, אם יקחו רק את זה מדבריך, יכול לבוא שלום על ישראל Lestat 30.09.23 09:17 260
  אהלן אהלן אהלן ציון דרך 30.09.23 10:59 267
  בשבילי אתה מעורר השראה ומודל. מוזר - התחלתי מהימין והגעתי לדעות ותובנות כמעט זהות. Rubicon 30.09.23 12:08 268
     Alea ecta est חצית את הרוביקון 😀 יגאל פת-אל 30.09.23 17:32 279
         Alea ecta est זו ההחלטה הסופית, אבל לפני חציית הרוביקון. אני כבר אחרי. Rubicon 01.10.23 16:02 316
  אישיות מרשימה עם עולם 30.09.23 13:21 270
  יגאל,גם מחכים וגם מעשיר את הפורום. תודה .חג שמח. פוני קצר 30.09.23 14:30 276
  נעים להכיר. אנחנו מאוד קרובים בדעות. דור תשיעי 30.09.23 15:46 278
  למה לא פותחים ונותנים ליגאל לנהל פורום מדע ואסטרונומיה ברוטר? KnightRider 30.09.23 17:50 282
     אני תמיד מסכים לכל דבר שמקדם את המדע 😀 יגאל פת-אל 30.09.23 18:48 287
         מנהלים? KnightRider 30.09.23 21:31 294
  אדם מעניין ומיוחד, נעים להכיר AQB 30.09.23 19:43 289
  נשמע אדם מעניין וחכם האקונה מטטה 30.09.23 20:02 290
  רציתי לשאול על העבר, מה היה היעוד שלך בעתודה של הנדסאי בצבא? ואיך עברת לשרת במודיעין? עמלץ פלד 30.09.23 21:10 292
     בזמנו, כולם רצו להיות מהנדסים או רופאים. אני הלכתי לתחום הבניין. ובתור עתודאי הייתי ביחידת המיפוי במדור השדה שלה יגאל פת-אל 01.10.23 00:06 299
         הבנתי... יפה עמלץ פלד 01.10.23 00:07 300
  הופתעתי, הייתי בטוח שאתה פיזיקאי, אז כל הידע (המטורף) שלך הגיע כתחביב בעצם? Blackcat 30.09.23 21:17 293
     גם תואר בכלכלה וגם דוקטורט בגיאופיזיקה.... אבל, אני עדיין מגדיר זאת כתחביב יגאל פת-אל 01.10.23 00:03 298
  נכס לפורום מחשבמסלולמחדש 30.09.23 21:31 295
  בגלל שציינת שאתה עירקי אני עכשיו אתקשה לא לסמפט אותך. הוצלפ 30.09.23 23:07 296
  הכי מיותר שיש למה 30.09.23 23:31 297
  יהודי טוב. הייתי בחנות שלך לא פעם, התיחסת בחן וחביבות יתרה והסברת ארוכות ועם הרבה סבלנות. דעות פוליטות לא משהו ;) uz7 01.10.23 01:17 303
  אחד הגולשים הכי מעניינים בפורום , אתה מוכשר ומעניין נעים להכיר👍 Amadeus 01.10.23 08:38 308
  זכיתי ללמוד אצלך אסטרונומיה בילדותי. חוויה ותצפיות בלתי נשכחות. תודה!! giZmo 01.10.23 14:38 314

   
   
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
36238 הודעות, 246 מדרגים, 477 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אתה פסימי מדיי. נעים להכיר, ואני מאמין שאבא שלך שומע אותך ומסביבך יום-יום. שבת שלום ♥️  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרואה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.14
13879 הודעות, 52 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:48   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  105. נעים להכיר אנחנו קרובים מאד פיזית...אבל מצרים בעלת ברית? זו הגזמה פראית לצערי..יש שלום קר ומנוכר וזהו.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  147. עם מצרים-שלום עוין {או להבנתי אויב בHOLD}  
בתגובה להודעה מספר 105
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FBD
חבר מתאריך 13.10.15
20376 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    21:38   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  239. מה שבטוח שיגאל הוא איש מרשים ביותר . אבל על הדעות הפוליטיות שלנו דילגתי בכיף מבלי להציץ אפילו  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
יותר מידי פעמים אני מוצא חוסר היגיון מוחלט בדבריו בכל הקשור לפוליטיקה הישראלית , דבר המאפיין אנשים בורים ולא אנשי מדע משכילים כמותו .


אני מייחס זאת כמובן לרל״ביות .. שזאת מכה קשה הפוגעת באנשים לא מעטים במדינה.


לדעתי הרל״ביות היא מפלטם של השונאים הקיצוניים הרוצים להביע את שינאתם לימין ולליכוד דרך נתניהו .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קונדסון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.5.18
6413 הודעות, 54 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    10:32   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  265. מצטרף למה שאמרת שהאיש בהחלט מרשים + עיראקי  
בתגובה להודעה מספר 239
 
  
"יותר מידי פעמים אני מוצא חוסר היגיון מוחלט בדבריו בכל הקשור לפוליטיקה הישראלית , דבר המאפיין אנשים בורים ולא אנשי מדע משכילים כמותו"

עם המשפטים האלו קצת פחות.

אני מכיר הרבה אנשים חכמים ששמים בצד את החוכמה וההיגיון כדי להצדיק דבר שהוא שיקרי ומסולף. כמו על הרפורמה המשפטית שצריך לתקן כל כך הרבה דברים במערכת המשפט כמו שיגאל כתב.

אבל אף אחד מהשמאל לא ניסה להציע תיקונים לכל הדברים החולים במערכת המשפט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד פשוט
חבר מתאריך 6.6.22
1033 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    17:48   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  317. אין ספק שיגאל הוא איש ערכי ואינטיליגנט  
בתגובה להודעה מספר 239
 
  
אני אומנם חולק על חלק מהדברים שכתבת אבל בהחלט קורא ומעריך.
אני קצת יותר מבוגר וגם שומר מצוות. אבל כקצין קרבי בעברי נפגשתי עם עם ישראל לגוניו.
שמחתי להכיר (דרך אגב, יש קשר לאיש עם אותו השם שכתב חוברות נגינה?)
בכמה משפטים אגיב לעיקר. מה שהוביל לרצון לרפורמה (ממש לא מהפיכה זה טריק פרסומי) הוא התנהגות בג"ץ שרמסה את הפרדת הרשויות. ביטול חוקים (שלא בסמכות) יצר איום על המערכות שהרבה מפעולותיהן השתנו לאור "מה יגיד בג"ץ" ובעיקר חורה לי ההתנהלות בצד הבטחוני שהוחלש ע"י בג"ץ, עירוב נשים בצבא באופן לא ראוי והתנגחות עם המימסד הדתי בעיקר הרבנות הראשית.
בית משפט מעולם לא הוסמך לבטל חוקים. הוא יכול במקרה של התנגשות להחליט לפסוק כמי שלדעתו גובר. בעיה נוספת היא שבג"ץ לא פוסק בהתאם לכוונת המחוקק אלא בהתאם להשקפותיו. לצערי זה לא משפט צדק, זה משפט דעות.
לא צריך לפחד מהדתיים. הם כמו כולם רוצים עם מאוחד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלאכת_מחשבת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
4101 הודעות, 67 מדרגים, 127 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:41   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מרוב הסתכלות על מחוזות רחוקים בכיוון החלל, הסתמאו עיניך מלראות את הטוב שבאחיך הקרובים. חג שמח יהודי יקר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אצה_92 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.19
4726 הודעות, 57 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:52   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. נדהמתי איך הוא תופס את החרדים באופן ככ פרימיטיבי וחד ממדי. מי שמכיר חרדים הארד קור (כמוני) יודע שהם מעורים מאד בכל תחום מעסקים ועד בילויים  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
רק שכפופים לכשרות וכאלה.
רואים אותם בטיסות במלונות במסעדות הכי יקרות ובכל מקום.
לחשוב שהדת מגבילה אותם מלצאת מד׳ אמותיהם זו פשוט בורות, מה שכן הם לא יילכו ל*כל* מסעדה (כי לא הכל כשר) ולא ייסעו בשבת לים. וואו

סתכלו על חרדים מאוזנים שחיים טוב ולא מגזימים לשום קיצוניות שהיא - יש להם מבע של האנשים הכי מאושרים בעולם (בעיקר בולט אצל הנשים החרדיות)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. ++100  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:12   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. חלילה. לא הכללתי. יש המון סוגים, ויש גם הרבה פתיחות. מצד שני, יש כאלה שמסתגרים, מרצון. וגם כאן רשמתי שאין לי בעיה  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
יש פתגם ביהדות - איזהו עשיר? השמח בחלקו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
49347 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:19   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  180. הכללת.  
בתגובה להודעה מספר 76
 
  
בשמאל מדברים גבוה על פתיחות אבל שונאים את כל מי ששונה מכם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:24   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  182. עכשיו אתה מכליל :)  
בתגובה להודעה מספר 180
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
49347 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:57   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  196. פעם היה שמאל ציוני אבל הוא קרס לתוך השמאל הקיצוני האנטי ציוני ונבלע בתוכו.  
בתגובה להודעה מספר 182
 
  
חבל שטחו עינכם מראות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מים שקטים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.6.18
2171 הודעות, 13 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:26   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  204. נכון  
בתגובה להודעה מספר 196
 
  
וזה קרה גם לימין
וזו בדיוק הבעיה שלנו בתמציות
הגושים מובלים על ידי הקיצונים בשני הצדדים
ועד שזה לא ישתנה המצב יהיה רע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
49347 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:07   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  215. זה לא קרה לימין מי שמנסה להחריב את את המדינה אלו השמאל.  
בתגובה להודעה מספר 204
 
  
הימין מבקש להעביר רפורמה בבתי המשפט והשמאל מצא הזדמנות להחריב את המדינה. השמאל נוקט בססמא או אני או אף אחד.

לא סומך יותר על אנשי שמאל. הפכו כולם לקיצוניים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מים שקטים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.6.18
2171 הודעות, 13 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:26   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  229. התשובה שלך היא חלק מהבעיה  
בתגובה להודעה מספר 215
 
  
כדאי שתתחיל לסמוך כי אחרת לא נגיע לשום מקום
לי ברור שגם השמאלני הקיצוני וגם הימני הקיצוני כל אחד חושב שמה הוא חושב
זה הדבר הטוב ביותר למדינת ישראל
הבעיה לא במחשבה אלא באי קבלת דעותיו של האחר ושלא מנסים למצוא את המכנה המשותף
ממנו אפשר להתקדם
חג שמח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קונדור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.10
11838 הודעות, 85 מדרגים, 142 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    21:33   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  238. מדויק. במיוחד כשהם מדברים נופת צופים ובמקביל תוקעים סכין בלב המדינה.  
בתגובה להודעה מספר 215
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.09.23 בשעה 21:44 בברכה, קונדור
 
כל השליטים האמיתיים יצאו מחוריהם.
אלה שהבחירות היו עבורם בדיחה.
מפנימים מהי דמוגרפיה ורועדים מהמחשבה לאבד את השליטה.
הגיעו לרמות שיחה של מחבלים מתאבדים.
ואז מנסים לומר לנו שאנו בימין לא מבינים וכמה הם נחמדים 🤮



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוחאי שכן טוב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.12.19
4271 הודעות, 27 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    10:51   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  266. הימין בצד שני הפך להיות גזעני משיחי  
בתגובה להודעה מספר 196
 
  
צריך לאחד את המרכז.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקורא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.20
1621 הודעות, 7 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:02   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  198. הייתי משוכנע שמדובר בבוט איראני. עדיין חושב כך.  
בתגובה להודעה מספר 76
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Alpha-Sierra לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.20
2514 הודעות, 7 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:14   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אין ספק שבשנים האחרונות רואים  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
את הטוב שבעם הזה. עוד קצת טוב כזה וכנראה נפסיק להתקיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mabar לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.15
14964 הודעות, 74 מדרגים, 117 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:43   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. גם אתה כמוהו מתמקדים על הכתם השחור במכז הדף הלבן ולא על כל הדף שרובו לבן.זו מחלה קשה של השמאל הסהרורי  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  
שתהיה לכם רפואה שלימה נתפלל עליכם כולנו הרוב השפוי בעלי האמונה שהכל לטובה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Alpha-Sierra לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.20
2514 הודעות, 7 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  227. תודה על האבחון, אנא ממך, התפלל  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
על כל מה שתרצה, אך השאר אותי מחוץ לתפילותיך. כך ייטב לכולם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
72742 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:41   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. +1 אני מסכים איתך שצריך הגנה מפני עריצות השלטון, של החונטה המשפטית שתפסה את השלטון במדינה ואי אפשר להדיח אותה בבחירות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:44   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. נעים להכיר, לפי הנכתב זה נראה שאין לך השכלה אקדמאית בתחום האסרונומיה , היתכן ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. יש לי דוקטורט.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:35   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  124. אהה, העיקר חסר מן הספר  
בתגובה להודעה מספר 75
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  131. לא חושב שזה העיקר... פעם, באחד הכנסים, הגיעה איתי אחראית קשרי החוץ של משרד המדע  
בתגובה להודעה מספר 124
 
  
אחד התפקידים שלה היה להזכיר שאני דוקטור, כל פעם שהצגתי את עצמי

היא אמרה לי - כל עוד אתה בשם עצמך, הכל טוב. כשאתה מייצג את המדינה, אתה דוקטור...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:55   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  137. לא התכוונתי שדוקטורט זה העיקר. התכוונתי שאתה מפורסם בתחום האסטרונמיה ואילו ברזומה כאן לא הזכרת לימודים בתחום כלל  
בתגובה להודעה מספר 131
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.09.23 בשעה 15:03 בברכה, LCH
 
אכן תארים ממש אינם חשובים. העיקר האדם, יושר חסד וכו..

ומענין לענין באותו הענין
הכיצד אפשר הפרדת דת ממדינה, הלא הדת זהו סולם ערכים של האזרח
למה דת הירוקים/הפרוגרסיבים/ליברלים היא לגיטימית ואילו דת משה אינה לגיטימית ?

אתן דוגמא קלאסית,
אשה השאירה צוואה שמבקשת את ילדיה שיאכלו את גופתה
האם המדינה תאפשר לבצע צוואה זו ?

למיטב הבנתי הערכים של אזרחי המדינה יגרמו לכך שהמדינה תאסור על ביצוע הצוואה.

האם אין "כפיה דתית" ? האם ערכי הדת של השמרנים לא נכפים על האזרחים הליברלים ?
איסור פוליגמיה אינו איסור "דתי" ?

האדם מטבעו בעל ערכים (עד שהפרוגרסיבים לא ישחיתו לגמרי את צלם האדם)
וכל מהות הדמוקרטיה הינה הכרעה בין הערכים של אזרחים אלו מול אלו
אז כיצד ניתן מראש לשלול ערכים של חלק מהאזרחים בגלל שאינם תואמים לערכי ?




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:10   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  174. אנחנו שוכחים, שמערכות החוקים בכל המדינות המתקדמות נשענות על ערכי היהדות, עשרת הדברות וכדומה  
בתגובה להודעה מספר 137
 
  
אם תשים לב, אין כמעט חקיקה שהיא בניגד לערכים החברתיים של היהדות כפי שמשתקפים למשל בעשרת הדברות (לא הדברות העוסקות באמונה). גם שעות עבודה ומנוחה בכל ארץ נשענות על עיקרון של יום מנוחה אחד בשבוע.

לכן, כדאי להפריד בין עיקרי הדת הבסיסיים לבין ציווים שעוסקים באמונה ובפולחן עצמו

אסכם

בדרך כלל, אין סתירה בין עיקרי החקיקה במדינות המערביות לבין העיקרים הסוציאליים העקריים ביהדות. הבעיה היא בענייני הפולחן - ההתנהגות בין האדם לבורא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  181. נראה לי שלא הסברתי עצמי כראוי, אנסה שוב  
בתגובה להודעה מספר 174
 
  
כאשר אדם שמאמין בערך השבת ומבין שנסיעה בשבת פוגעת במהות המנוחה הראויה לאדם
ומנסה לחוקק חוק המתאים לערכיו מיד קמה הצעקה של "כפיה דתית"
אזרח שמאמין שמנוחת השבת מאד ערכית וזוכה לאמון הכנסת , אינו יכול לכפות על אחר שחושב אחרת ממנו


אבל כאשר למשל אוסרים על ביגמיה לא קופצת "כפיה דתית"
כלומר אזרח שחושב שנישואין מרובי משתתפים פסול,וזוכה לאמון הכנסת כופה זאת על אזרח שחושב אחרת ממנו


כיצד אדם רציונאלי יכול לקבל דיסונס שכזה ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:31   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  186. אין דיסוננס. זה בדיוק מה שהסברתי  
בתגובה להודעה מספר 181
 
  
יש ציווים שמקורם מהדת שהם סוציאליים ובין אדם לחברו

ניקח את השבת

מה שכל המדינות אמצו מהדיבר הזה, זה שאין להעסיק אדם, גם אם הוא פגאני לחלוטין, 7 ימים בשבוע. כלומר, זו מערכת חוקים סוציאליים ודיני עבודה, הנשענים ישירות על עיקרי האמונה.

הבעיה היא כאשר מנסים להרחיב את זה לעניינים שהם קשורים באמונה הטהורה. אי אפשר לכפות על מי שמאמין בקדושת השבת לעבוד. אולם, זה גם הופך. אי אפשר לכפות על אדם לא מאמין לקיין ציווי שאינו מאמין בו

לגבי ביגמיה. דומה מצוינת. אגב - לפי המקרא היא מותרת, עד החרם דרבנו גרשום. כאן יש מערכת חוקים שהשתכללה משך השנים שרואה את הפרט ואת רווחתו.

כלומר, יש חוקים שאתה חייב לאכוף אותם לטובת הפרט והחברה. ביגמיה מגינה על פרט (נשים, אם כי יאמרו גם על הבעל מריבוי חמות...). צריך למצוא את האיזון האופטימלי, תמיד בכל מערכת חברתית, יהיו כאלה שירגישו מקופחים. החוכמה למצוא את שביל הזהב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:33   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  205. אתה גולש לקביעת הערכים עצמם, ואני מתעסק עם שיטת ניהול אזרחים בעלי ערכים שונים.  
בתגובה להודעה מספר 186
 
  
מה מקור הציוויים ממש לא מעניין. השכל של אזרח אחד, היהדות של אזרח שני
הנצרות של אזרח שני , האיסלאם של אזרח שלישי , הטבעונות של חמישי, הירוקים של שישי
זה ממש לא משנה. לכל אזרח יש מערכת ערכים
ולכל אזרח אמורה להיות הזדמנות שווה לממש את ערכיו במדיניות המדינה
כלומר אם יקבל את אמון הכנסת אזי יוכל לחוקק חוק שיקבע את ערכיו כערכי המדינה.

זה לא יתכן שיהיו אזרחים מיוחסים (שהערכים שלהם לגיטימיים) ואזרחים סוג ב' (שהערכים שלהם פסולים).

בדמוקרטיה אין שום מקור שהוא חיצוני לקבוצת האזרחים שיכול להגביל את האזרחים לערכים נכונים ולמנוע אותם מערכים שאינם נכונים.

אם יש מקור חיצוני לעם שקובע את מסגרת הערכים הטובים אזי אנחנו לא נמצאים בדמוקרטיה אלא בשיטת מישטר אחרת.

מסכים ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  214. הערכים עליהם מושתתים כמעט כל צורות המשטר הנאורות הן זהות פחות או יותר מבחינה מוסרית. אי אפשר להשביע את הכל  
בתגובה להודעה מספר 205
 
  
הרעיון הוא, כי רווחת הפרט, חירותו וכדומה, ערכים שנקבעו בין היתר גם במהפיכה הצרפתית, הם העומדים מעל הכל בשינויים מינוריים. אני מבדיל בין מערכת ערכים כזו למערכת שנובעת מיחסים בין אדם לאל שהוא מאמין בו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    01:08   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  302. איפה בדיוק אתה שם את איסור הפרדה מיגדרית ?  
בתגובה להודעה מספר 214
 
  
יש ציבור שמעוניין בהפרדה ויש אחר שמנסה לכפות עירבוב.
מדוע דת העירבוב לגיטמית ויכולה לכפות על דת ההפרדה ?

שאלתי פה מס' פעמים בפורום ועדיין לא זכיתי לתשובה רציונאלית
זרע וביצית הינם רכוש הההורים. קניינם הפרטי, העובר שנוצר הינו רכושם הבלעדי.

מגיע פתאום משום מקום חוק שמפקיע את הקנין הזה מהם והילד אינו רכוש ההורים!
זוהי כפיה "דתית" פרקסלנס. על מה היא מושתתת , רעיון רוחני שמפקיע קנין גמור.

זהו מוטיב דתי לחלוטין. ערך רוחני שרוב הציבור כופה על מיעוט שאינו מאמין בו.

לסיכום המילים הפרדת דת ממדינה הינם מילים מכובסות שפירושם לקבע את הערכים של אזרחים מסויימים כאינם לגיטימיים ובו בזמן ערכים של אזרחים נקבעים כלגיטימיים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלאיו פנדרסון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.3.17
8755 הודעות, 62 מדרגים, 59 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    00:34   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  253. כדי להבין את הבסיס למדינה החילונית אתה צריך לקרוא על/את הפילוסופיה של הובס. זה מתבסס על היגיון ברזל לא על אמונה.  
בתגובה להודעה מספר 205
 
  
הוגי המדינה החילונית היו כולם דתיים אדוקים, אבל מההיגיון הם הגיעו למודל מדינה שאינו דתי.
אגב, גם המודל היהודי המסורתי למדינה הוא הפילוסופיה של אפלטון, במיוחד הדיאלוג "המדינה" ואולי גם "טימאיוס" הפילוסופיה היהודית של גדולי הרבנים לקחה המון מאפלטון. במודל האפלטוני מדינה יכולה להיות דתית, אבל מדינות שקמו על בסיס הפילוסופיה הזו התבררו כלא יציבות ונוטות למלחמות והפיכות ונטייה לרודנות.
אבל בעת החדשה, הובס, ואחריו לוק, רוסו ועוד הביאו חידוש למודל, שאפשר להקים מדינה שהיא יותר גדולה, יותר יציבה, ויותר חזקה, שמסייעת לרווחת התושבים ורותמת אותם להצלחתה. המודל הזה מחייב מדינה חילונית וליברלית, אחרת הדת של המדינה גוררת את המדינה באופן טבעי לדיקטטורה.(בין אם זו דת אלוהית כמו יהדות/אסלאם או דת אתאיסטית כמו קומוניזם,דת הלאומנות, או אפילו פולחן אישיות של מנהיג כריזמטי)
זה קורה באופן כמעט בלתי נמנע בגלל האופן שבו המודל הפילוסופי של המדינה המודרנית בנוי.
אם אתה רוצה להקים ממלכה קטנה, מבוססת חקלאות, עם מעט תושבים שלטון שבקושי מתערב ובלי הרבה טכנולוגיה, אתה יכול לקיים אותה על פי ההלכה והרעיונות האפלטוניים ואולי זה יהיה לא רע. אבל במדינה גדולה ומודרנית הרעיונות האלו ייקחו אותך להקצנה חזקה מאוד לכיוון הדיקטטורי, כמו שרואים באירן. וקח בחשבון שלאסלאם לעומת היהדות יש ניסיון של 1000 שנה בניהול מדינות ואימפריות בפועל. בזמן שהיהודים פיתחו את המחשבה המדינית שלהם בתור מיעוט חסר כוח בגולה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    01:34   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  305. תראה, הרבה מאד רעיונות נשמעים יפים, אבל צריך לדעת לפרוט אותם לפרוטות כדי לראות את האמת  
בתגובה להודעה מספר 253
 
  
"חילונית" לא יודע מה זה, איך להתייחס לזה, לא מכיר הגדרה בריאה למשהו שיסודו בנוי על שלילה ולא חיוב

"ליברליות" זוהי דת, היות ובעצם דת פירושה אוסף ערכים.

אין כל הבדל מהותי בין ליברליזם לשאר הדתות.

לכל מדינה יש סט ערכים שהאזרחים כפופים להם

כל ההבדל בין סוגי המשטרים הוא - מי קובע את סט הערכים הללו, את הגבולות שלהם.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
rocsteady לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.18
21231 הודעות, 81 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:41   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  219. נשים זה לא פרט אלא קטגוריה. גם גברים זה קטגוריה ולא פרט. לדעתי לא יכול להתקיים שביל זהב ללא דמוקרטיה ליברלית כהלכתה. כולל הגישה הפלורליסטית  
בתגובה להודעה מספר 186
 
  
חוק נגד ביגמיה דוגמא יפה לפגיעה בזכויות הפרט. אמנם בקרב אליטות חברתיות-תרבותיות-כלכליות במיוחד לאור התרבות הפופולרית, מקובל לעקוף את המגבלה באמצעות שימוש במושג אקסית.
שמא אשאל,
האם להיפרד מהאישה, לחזור לאקסית ולשכב איתה ולאחר כמה חודשים שוב להיפרד מהאקסית ולחזור לאותה אישה ממנה נפרדתי, האם זו אינה למעשה כמו ביגמיה, רק בלי הרשמיות?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    22:17   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  247. יש 4 מערכות יחסים. בין אדם לאלוהיו (אם הוא דתי), בין אדם לחברו בין אדם לשלטון והין אדם לעצמו... הדוגמה מתייחסת למערכת האחרונה  
בתגובה להודעה מספר 219
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    01:22   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  304. למה צריך להיפרד ? אפשר להחזיק 10 ידועות בציבור במקביל  
בתגובה להודעה מספר 219
 
  
אחזור לטענתי המילים "הפרדת דת ממדינה" הינם מילים מכובסות לסילוק ערכים שאינם לגיטימיים בעיני חלק מהציבור.

צוואה של הסבתא הדורשת מהנכדים לאכול את גופתה, אינה לגיטימית ויאסר על הנכדים לעשות זאת.
האיסור לאכול אדם הינו ערך "דתי" כלומר מקורו אינו הנצא ברציונאל של החומר של האדם.

מקורו נמצא בקומה הרוחנית של האדם.
ואשר על כן מדינה שאוסרת על האזרח לקיים את הצווואה בעצם מבצעת בפועל כפיה "דתית"
האזרח שאיננו מאמין ב"דת" של המדינה נפגע בצורה ישירה ואינו יכול לממש את צוואת סבתו.

העיקרון ברור
עכשיו כל ההבדל הינו במיתוג. "ממתגים" ערכים מסויימים כנאורות ואחרים כ"דת"
ואז צועקים כפיה דתית,הפרדת דת ממדינה.
אבל זה רק הצגה ריקה מתוכן.
אפילו יותר מזה. הבעלות על חפציך, מהות הקנין על רכוש הינה בעצם ערך "דתי"
זוהי הבנה רוחנית שאין בינה לבין המציאות כלום. זוהי סתם אמונה שהמציאה ערכים שכאלו
מכח מה הרוב כופה על המיעוט את איסור ה"גזל" ? הערך "בעלות" משוייך לאמונה "דתית" מסויימת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    08:36   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  307. אתה מבלבל בין חוקי התנהגות שמקורם בדת ורובם אוניברסליים, לבין חוקים של קיום פולחן. גם לא תגנוב מגיע מחוקי חמורבי  
בתגובה להודעה מספר 304
 
  
נסיעה בשבת לעומת זאת יוצאת מכלל זה. אכילת חמץ כנל ונהיגה בכיפור. זה ההבדל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    11:40   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  309. לא אני לא מבלבל. . אני מנסה לחדד ולסלק את הערפל.  
בתגובה להודעה מספר 307
 
  
איסור ביגמיה
איסור נקרופילה
איסור אכילת בשר אדם
שוויון
חופש

כל אלו ערכים מומצאים שנוח לבני האדם איתם (לרוב בני האדם)
אבל אין להם כל בסיס רציונאלי, הבסיס שלהם נמצא במימד רוחני של האדם.

הכיצד יכולים רוב של אנשים המאמינים באיסור אכילת אדם לכפות על מיעוט המעוניין בזה
או איסור ביגמיה וכו...

מדוע אינך רואה בכפיית ערכים אלו על האחר כפייה "דתית".

לאחר עיון מעמיק של עשרות שנים אני יכול לקבוע בצורה מוחלטת שכל כפיה של רוב על מיעוט הינה כפיה "פרקסלנס". רוב שמאמינים בדבר מסויים כופים את אמונתם על מיעוט שאינו מאמין.

אפילו הדברים הכל כך מובנים כמו קנין, הבעלות שלך על הבית זהו ערך רוחני גרידא
זה לא קיים במציאות ולא ניתן למדידה במעבדה כידוע לך.

ולכן המילים הללו "כפיה דתית" הינן מכבסה לכפיית ערכים של צד אחד ושלילת הזכות של לכפיית ערכים שלו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    11:45   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  311. את נושא הקניין טבע כבר גון לוק לפני מאות שנים. יש להבדיל בין חוקים המסדירים יחסים בין אדם לחברו ואדם למלכות לבין חוק אמוני  
בתגובה להודעה מספר 309
 
  
אכילת אדם יכולה להוביל לרצח. אפילו חמורבי התנגד לעניין הזה

ביגמיה היא נושא של זכויות נשים (ביהדות המקורית אין בעיה של ביגמיה. יש לנו 3 אבות ו 4 אמהות)

שוויון וחופש - לא קשור לדת. אלא לזכויות שמעגנות את זכויות הפרט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    13:44   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  312. זה נראה לי כל כך מוזר. אני מדבר על סמכות ואתה מדבר על היסטוריה וספרות ?  
בתגובה להודעה מספר 311
 
  
אני שואל מנין הסמכות, ואתה מספר לי על היסטוריה
מדוע יש לרוב סמכות לכוף חגורת ביטחות ?
לכוף איסור פתיחת חנויות שעשועים ביום השואה ?

זה שיש לרוב ערכים מסויימים יכול לחייב את המיעוט ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BitWise לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.9.18
1475 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:48   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. איני מסכים עם הרבה מדעותיך אבל אני גאה שבן אדם כמוך הוא חלק מהפורום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צללפון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.8.13
16279 הודעות, 65 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:50   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לא מסכים עם שום דבר שהוא כותב (כולל הסביח) אבל יפה שאדם משכיל תורם כאן מידיעותיו וגם מדעותיו (הגם שהן לרוב רחוקות שנות אור מידיעות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יו)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדשוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.3.23
2387 הודעות, 10 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:58   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. יש הרבה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
סתירות בדבריך..
כנשאלת לגבי דת ומדינה?
תשובתך היתה מתפתלת ומתחכמת
ממליץ לך לעשות ראיון חוזר ולהיות החלטי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יומס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.7.14
3542 הודעות, 19 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:54   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  108. נעים ומרשים.  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
הלוואי ורבים מחברי הפורום יתבטאו ברמה ובכבוד כמוך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:04   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. אתה רציני?,אין על סביח {ואני לא עירקי}  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Fitz לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
1298 הודעות, 6 מדרגים, 11 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:06   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  113. עד הסביח  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
פה איבדת אותי חח.
הוא איבד אותי כבר כשכתב שבית המשפט העליון שמרן ברובו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
oby לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.4.15
15188 הודעות, 110 מדרגים, 216 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:51   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לא מסכים איתך בפוליטיקה בכלל, אבל לפחות יש לך תרבות דיון.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבת שלום וחג שמח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמאלני גאה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.9.20
10184 הודעות, 131 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:53   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. נעים להכיר. ירבו כמותך ברוטר ובישראל!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mic לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.8.14
7315 הודעות, 54 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:53   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אין עליך יגאל, נהנה לקרוא את דבריך כבר שנים. חג שמח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמוני
חבר מתאריך 2.4.12
16356 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:54   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אני מניח שאחד מלומד כמוך שבאמת מכיר כל כוכב וגלקסיהנחייב להרגיע את המצפון באיזו צורה וחומר שהכל סתם מפיצוץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואז החרדים הם האויב
ובכל מי אמר מהי יהדות אולי ישו צדק
או המוסלמים הרי אלו דתות שנבנו מהיהדות .
הכל טוב .
אבל הנה אמרת הכה את הגולש .
אז לא
סך הכל מגיב לטענותיך .
כי אנשים כמוך נותנים הרגשה כאילו הדתיים החרדים מיותרים פה אבל להיפך אנחנו פה בגלל ההבטחה האלוקית
לעומת כאלו שעוד דור או שתיים כשיגמר הג'וב הם לא יהיו פה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Alpha-Sierra לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.20
2514 הודעות, 7 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:17   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. אכן החרדים עושים כאן נזקים  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
משמעותיים מאד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ר ציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.16
3486 הודעות, 25 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:23   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. בלעדיהם היתה פה מדינת סוריה או ירדן וראש ממשלה ערבי.  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
היית פותח את הבוקר עם אללה וואכבר.

אולי זה מה שאתה מעדיף על פני חרדים, אז אין לי מה לומר.

זה בלי להתייחס לתרומה שלהם בכל תחום.

השנאה מעוורת, וחבל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. סליחה,במה מתבטאת תרומת החרדים?  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
oby לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.4.15
15188 הודעות, 110 מדרגים, 216 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:15   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  79. זק''א, הצלה, ידידים  
בתגובה להודעה מספר 70
 
  
צריך עוד?
מקווה שלא השתמשת באלו. אבל לומר שהם לא תורמים זה שנאה נטו. נטו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:04   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  143. כן,אבל לא תורמים לצבא ,מעט מאד לאקדמיה ומעט לעבודה {וארגונים אלה באמת מופלאים}  
בתגובה להודעה מספר 79
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
oby לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.4.15
15188 הודעות, 110 מדרגים, 216 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  146. ואם להסתכל על החילונים הם לא תורמים בכלל בארגונים שהזכרתי  
בתגובה להודעה מספר 143
 
  
איך לחשב את המתמטיקה?
אשמח לאיזו פורמולה נייטרלית מאנטישמיות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:07   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  149. אני חובבן במתמטיקה,לצערי  
בתגובה להודעה מספר 146
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
oby לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.4.15
15188 הודעות, 110 מדרגים, 216 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:09   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  150. נו אז מה הבעיה?  
בתגובה להודעה מספר 149
 
  
תביא איזו משוואה שמחשבת את כל הנתונים ואז נראה איפה הבעיה.
גם אני קצת מבין במתמטיקה, אז תוכל להסביר לי את המשוואה בלי בעיה.

לצערך כבר עשיתי את החישוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קונדור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.10
11838 הודעות, 85 מדרגים, 142 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    21:47   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  240. כח קניה עצום שמזין את הכלכלה ורווחי החברות.  
בתגובה להודעה מספר 143
 
  
בצבא הם נמצאים, לא במספרים שצריך, אבל אם הצבא יהפוך לגלאט כושר בהכשר בדצ הם יתגייסו בהמוניהם. גלאט גלאט, כולל הפרדה, שמירת שבת וכו' ואת זה אפילו מרץ מבינה.
צריך לפתוח להם את האפשרות לשירות לאומי בקהילה, כנ"ל לערבים וקדימה לשוק העבודה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ר ציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.16
3486 הודעות, 25 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:07   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  199. שנאתך העיוורת לחרדים או לדת, ידועה ומפורסמת. חבל שאתאמץ מאחר והשנאה מעוורת.  
בתגובה להודעה מספר 70
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mabar לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.15
14964 הודעות, 74 מדרגים, 117 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:45   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. אולי אתם שלא מקבלים את האחר עושים את הנזקים וכנראה שכך הם פני הדברים.רק שהגמל לא רואה את הדבשת שלו  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
coyote לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.15
23219 הודעות, 42 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:55   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למרות שאני לא מסכים איתך על הכל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.8.19
11387 הודעות, 160 מדרגים, 293 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:57   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אחלה מסר ! מתחבר לכל מילה ! 👇  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לכל אלה שנלחמים בחירוף נפש על כבודם של אלה שהם מייצגים - אלה שאתם נלחמים על כבודם, מסתדרים יפה מאוד עם הצד השני, הנגדי. רובם חברים טובים מעבר לויכוח. לכן, לא שווה שתיפגעו, תעלבו, תריבו, תשמיצו, עבור אלה שאתם רבים את ריבם והם עצמם מסתדרים יפה מאוד זה עם זה ואתם מעניינים אותם כקליפת השום.

ומעבר לכך, אין ספק שמדובר באדם מרשים ואיכותי. רמת ההשכלה , הנסיון, המעורבות והמוניטין שלך בתחומך , היא מושא לקנאת סופרים, לטעמי, לכל אדם בן עלייה (ולא משנה באיזה תחום).

את החנות שלך אני מכיר היטב בתור רמת גני מאז ומתמיד . תמיד נראה לי מגניב כל הסיפור הזה, למרות שאישית אני פחות מתחבר.

לגבי הפוליטיקה- עייפתי מויכוחי סרק שלא מובילים לשום מקום , גם (ואולי בעיקר ) פה ברוטר ... אז לא נכנס לשום עניין של זה ברשותך, כולל הרפורמה.

שבת שלום וחג שמח !



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
115511 הודעות, 387 מדרגים, 604 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    11:59   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. נעים להכיר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

ואם זה ארוך מידי אז...



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

ולתועלת הרבים, הגירסה המוכרת יותר


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:06   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. אגב,אום כולתום שכולם מתגעגעים אליה הייתה שונאת ישראל  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:14   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. בוודאי. גם פיירוז ממש לא אוהבת אותנו  
בתגובה להודעה מספר 73
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:04   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  144. מכיר אותה פחות  
בתגובה להודעה מספר 77
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
115511 הודעות, 387 מדרגים, 604 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:38   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  98. גם פיירוז  
בתגובה להודעה מספר 73
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  145. ר' 144-מכיר אותה פחות  
בתגובה להודעה מספר 98
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:17   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  156. אתה בטוח מכיר חלק מהשירים. למשל, יש לה ביצוע של זה  
בתגובה להודעה מספר 145
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.09.23 בשעה 15:44 בברכה, יגאל פת-אל
 


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
115511 הודעות, 387 מדרגים, 604 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:23   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  158. ...  
בתגובה להודעה מספר 156
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:45   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  165. לא יודע איך הגיע כוכב הקופים לשם...  
בתגובה להודעה מספר 158
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
115511 הודעות, 387 מדרגים, 604 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:49   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  166. ❓️❓️❓️  
בתגובה להודעה מספר 165
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  177. העליתי לינק לשיר Coupable ומשום מה קפץ משהו עם כוכב הקופים... שיניתי :)  
בתגובה להודעה מספר 166
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
115511 הודעות, 387 מדרגים, 604 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:12   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  178. מוזר  
בתגובה להודעה מספר 177
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קול_קורא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.2.12
7736 הודעות, 50 מדרגים, 83 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. מזדהה עם יגאל בכל מה שכתב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חוץ ממה שכתב על הרפורמה המשפטית המבורכת.למרות שגם שם אני מזדהה עם חלק מדבריו.
בפורום אנו נמצאים בדרך כלל בקצוות מנוגדים.
אבל אני שמח שיגאל הוא חלק מהפורום , ולא התיאש ממנו. הוא תורם הרבה ידע והויכוחים איתו בדרך כלל עניניים.
בקשר לרפורמה אני סבור שהאיזון הופר מזמן על ידי בית המשפט שלקח לעצמו סמכויות שלא הוסמך להן וכן שהוא לוקה בשחיתות חמורה וחוסר שקיפות שהרקיבו לחלוטין את המערכת.
אני חושב שהרפורמה תתחיל בתיקון ואני סבור שיריב בא לשפר ולתקן את המערכת עם המגבלות שהמפלגה המקולקלת בה הוא נמצא, מטילות עליו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גרפיטי
חבר מתאריך 14.1.19
34485 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:01   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. דווקא את עניין הרפורמה הצליח להסביר בחדות ובבהירות.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
משפטנים יכולים ללמוד ממנו את ההסבר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:41   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. הצליח להסביר אבל לא לשכנע,הוא מייחס לצד השני כוונות זדוניות בלא כל ביסוס  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גרפיטי
חבר מתאריך 14.1.19
34485 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:46   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. אם מישהו לא השתכנע עד עכשיו,  
בתגובה להודעה מספר 56
 
  
כנראה הוא לא ישתכנע לעולם.
אין ספק שהוא מאתר את הכוונות הזדוניות לדבריך מתוך הבנתו שלו את הסיטואציה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גרפיטי
חבר מתאריך 14.1.19
34485 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אני מאוהבת🧡  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
העשייה שלי בחיים לא מתקרבת כהוא זה לעשייה והפעילות שלך בחייך. איש אשכולות. אבל בראיית המצב והניתוח שלו - הצלחת להסביר לי את מה שאני חושבת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוראת ותיקה
חבר מתאריך 23.1.15
29771 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. נעים מאוד ומעניין לקרוא. שנה טובה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.19
30751 הודעות, 66 מדרגים, 51 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:03   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. תמשיך לתרום תרומה נהדרת לפורום 👍. שאלה: איזה סרט מדע בדיוני הכי אהוב עליך עד היום ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואני לא אשאל אותך אם אתה חושב שיש חיים מחוץ לכדור הארץ בגלל שאני בטוח שאני יודע את התשובה 😀



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:16   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  81. כוכב הקופים. הראשון. בזכות הסיום של הסרט שהוא אחד מהסיומים העוצמתיים ביותר בתולדות הקולנוע  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.19
30751 הודעות, 66 מדרגים, 51 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  120. סרט נהדר  
בתגובה להודעה מספר 81
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:03   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. אני חדש בארץ והכוונה לברוטר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל הבחנתי די מהר בך וביכולותיך.

כמה ליגות מעל הרוב.

עכשיו מתברר לי שצדקתי בכל,
ולא רק בגלל שבהרבה מהדברים אנו ממש שותפים.

אגב , באסטרונומיה אני קצת מתעניין בגלל שאלות היקום והקיום.
לעניין אקסטרים קצת מבין וקצת לא מסכים.
וקצת הארכתי.

אז אסיים בנעים להכיר,, על באמת,
וקצת יותר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבט צלול לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.7.18
7221 הודעות, 27 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:04   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. האיש החביב הזה מתעלם מהשחיתות העמוקה ברשות השופטת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זו, ביסודו של דבר, מהות ומטרת הרפורמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. לא שחיתות ולא עמוקה  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
ולא נכון להיסחף אחר המילים והעדר.
לא שהכל מושלם ולא שכולם מושלמים.
ולא נכון לשפוך גם את הפעוט היקר עם מי הסבון, שלאחר השטיפה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קול_קורא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.2.12
7736 הודעות, 50 מדרגים, 83 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:27   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. או שאתה תמים  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
או שאין לך היכרות אמיתית עם המערכת.
כאקסיומה כל מערכת בלי פיקוח ובלי שקיפות תהפוך למושחתת , וכמה שיש לה יותר כוח התהליך יקרה יותר מהר והשחיתות תהיה יותר עמוקה.
כיום המערכת המשפטית שלנו לא ישרה ואמינה יותר מזו של מקסיקו והפשיעה המשתוללת היא לא מקרה אלא תוצאה ישירה של זה.
יריב כבר פעל בעבר להפיכת המערכת ליותר שקופה ואני משוכנע שהרפורמה המצומצמת הזו תתרום לתהליך של הקטנת השחיתות הנוראית שקיימת בה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:35   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. ראשית כבר נאמר- הצור תמים פועלו.  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
אז נגעתי קצת בשמים וגם הבנתי את תמים קצת אחרת.

ואני דווקא מכיר את המערכת , לפני ולפנים.
ויש לי המון מחשבות והמון עצות מה יש וחייבים לשנות ולשפר.

אבל בהתבסס על דברי אמת, אבל רק כתירוצים,
עסוקים שם במעשים נפשעים.
כי כאלה הם רובם שם למעלה ועימם המושכים בחוטים.

כולם צדיקים כולם צדיקים,
שם.
ועמך כולם צדיקים…



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מר מייט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.12.18
9057 הודעות, 37 מדרגים, 45 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  197. תיארת אחד לאחד מה חושב מתנגד הרפורמה ומדוע  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
''כאקסיומה כל מערכת בלי פיקוח ובלי שקיפות תהפוך למושחתת , וכמה שיש לה יותר כוח התהליך יקרה יותר מהר והשחיתות תהיה יותר עמוקה.''



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mabar לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.15
14964 הודעות, 74 מדרגים, 117 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:51   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. תמשיכו לעצום עיניים מהמפלצת הארורה שהקים אהרון ברק ימח שמו שלא מאמין באלוקי ישראל והאבסורד שהיה בכלל נשיא העליון  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
הרי במגילת העצמאות שהנוכל הזקן אהרון ברק ציטט רבות כתוב במפורש מדינה יהודית ע"פ חזון הנביאים והוא בכלל שפט ע"פ חזון הגויים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:08   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. תגובה ארסית  
בתגובה להודעה מספר 63
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:59   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  111. חבל להשתמש במילים של שוק או על הכיתובים שמופיעים על דלתות בתי שימוש צבאיים, וגם במקומות אחרים ממין אלה.  
בתגובה להודעה מספר 63
 
  
זה עלול להעיד לא מעט גם עליך.

ואהרון ברק על חולשותיו ושגיאותיו היה אדם ושופט הגון מאין כמוהו וציוני. מהטובים ביותר ומבקש רק טוב לעמו.
וזה אפשרי פחות או אולי יותר,
גם אצל לא מאמינים.
הלואי והיינו זוכים בכאלה יותר.

ואשר למהפכה שנולדה כביכול באשמת ברק, כביכול,כשהוא שימש לה כביכול כמנוע וכמניע,
הכל רק תירוצים ושקרים,
כדי לכסות על הפשעים ועל המהפכה המשטרית דהיום.
אנו בסך הכל מחזירים עטרה ליושנה הם אומרים, בלשון של נופת צופים וכאילו בתמימות.
אבל הם קצת משקרים וקצת מתעתאים.
וישנם המוני קונים,
לזבל הזה.

המהפכה המשטרית של ברק לא הייתה ולא ניבראה,והיא פרי אבולוציה רבת שנים.
שנים לפני נחיתת ברק בעליון.

וגילוי נאות, גם אני הקטן אחד ממחולליה.

אבוי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:33   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  188. ממש לא. אני למשל בעד הקמת גוף נייטרלי שיהיה מעין מח''ש - כתובת לתלונות על שופטים. זה תיקון *לטובת* האזרח הקטן  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
אבל אין לשפוך את המים עם התינוק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mindless
חבר מתאריך 17.8.14
7308 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. איש חם קומי ולבבי , סופר מקצוען מהכרות אישית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם היה ניתן לחזור בזמן עם מי היית רוצה להפגש ומה היית שואל?
עם אבא. ולו גם ל-5 דקות. יש לי הרבה מה לדבר איתו

האמירה הזו מחזקת את האיש האמיתי .

אם כי תפיסת העולם הפוליטית שגויה מיסודה , וניתן להבין שאם אתה לא שם (בתפיסה) אתה לא יכול להיות קיים במערכות המקצועיות . חבל , מובן , ולקוות שזה ישתנה במהרה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
fni01 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.9.07
8889 הודעות, 80 מדרגים, 160 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:06   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. יש לנו כאן כבוד גדול שהוא נמצא כאן ...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למרות חילוקי הדעות אני מעריך ומכבד את ד"ר יגאל פת אל.

אולי פעם ישנה כיוון 🙂



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוספטל
חבר מתאריך 9.3.20
2676 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:08   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. יגאל יקר. אתה אדם מרשים בעל תרבות שיח ראויה. הלוואי שכל גולשי הפורום יקראו את התאור החכם של הסוגיות הכבדות שמונחות לפתחנו. מסכים אתך לגמרי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
protos לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
5978 הודעות, 34 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:08   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני מאד מתחבר לדעות שלך פה בפורום ואתה מייצג קול שפוי והגיוני (גם אם לא נסכים על חלק מהדברים) בתוך ים ההסתה והשנאה שלצערי היא חלק מהפורום המכובד הזה בשנה האחרונה. מאחל לך חג שמח והרבה שנים של בריאות!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איילגולן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.16
8955 הודעות, 55 מדרגים, 97 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אומנם לא מסכים איתך בהרבה תחומים, אבל נעים מאוד להכיר! שבת שלום!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TAK לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.5.13
7488 הודעות, 20 מדרגים, 13 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. אתה קרוב אלי בדעותי אהבתי את ההפרק דת ומדינה ,אקסיומה,מדינת ישראל לא תתקיים אם רוב היהודים ישמרו שבת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל המפעלים(תהליכים מתמשכים) יסגרו,כמו כיל,טבע,אינטל ועוד(מידע אישי),לא נשתתף במשחקים ספורטיביים כמו אולימפיאדה,לא נארח משחקים רשמיים כמו החודש תחרות טניס בינלטומית לא נציג בתערוכות ומפגשים מדעים שתמיד בשבת וכו
ויש לי שאלה שאלא ש לא מסכים איתי איך זה שיש אל אחד והרבה דתות,איזה כף אם היתה דת אחת,
בלי מלחמות,שקט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:19   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. נראה לי שיש פה טעות יסודית ברעיון של הפרדת דת ממדינה  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
להפריד את המדינה מהדת יכול להיות רעיון מבורך, אבל איך תפריד את האזרחים מהדת שלהם ?

ואם את האזרחים לא תפריד מהדת שלהם, אז מדוע שהערכים שלהם לא ייצוגו במסגרת יצוג הערכים של כלל אזרחי המדינה ?

מדוע שערכים של אזרח אחד יהיו מותרים לקידום במסגרת המדינה ושל אחר יהיו אסורים
זו שטחיות בלתי נתפסת (או יותר נכון מכוונת להפליא לסתום פיות לאלו שהערכים שלהם שונים)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TAK לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.5.13
7488 הודעות, 20 מדרגים, 13 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:32   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. אני מדבר רק על פאן כלכלי,יהודים מסורתיים עובדים במשמרות בשבתות ואחרי זה הולכים להתפלל(מיידה אישי) זו ההפרדה  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:38   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  125. טוב, עם זה קשה להתווכח, האם עבודה בשבת מביאה לתועלת או לנזק.  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  
אבל בכל אופן בלי קשר לדת
לאחר שכבר עברו לחמישה ימי עבודה ואוטוטו לארבעה, כנראה שיש דעות שונות משלך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
63486 הודעות, 203 מדרגים, 201 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:22   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. זה נכון  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
כל המפעלים(תהליכים מתמשכים) יסגרו,כמו כיל,טבע,אינטל ועוד(מידע אישי),לא נשתתף במשחקים ספורטיביים כמו אולימפיאדה,לא נארח משחקים רשמיים כמו החודש תחרות טניס בינלטומית לא נציג בתערוכות ומפגשים מדעים שתמיד בשבת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Investjour לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.21
5458 הודעות, 23 מדרגים, 45 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. אדם מרשים! נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Stardust לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.22
15959 הודעות, 41 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:14   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. התעניינתי מאד באסטרונומיה כילד, בתקופה הזו לאור התעוררות התחום גם אני שוב מתעניין, ולכן שמח מאד מתרומותיך לפורום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בתחום הזה אנחנו חיים לדעתי בתקופה הכי מעניינת מאז אפולו (גם בתגליות האסטרונומיות וגם בתחום הטיסות לחלל) ובקרוב מאד, עניין של שנים בודדות, זה יהיה מעניין אפילו יותר מאפולו.

כמובן שגם את הסכנה ברשות מבצעת חסרת מגבלות, ואת הסכנה הגדולה מהבור החוקתי שקיים בישראל בכוונת מכוון, הסברת יפה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סוציו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4604 הודעות, 110 מדרגים, 216 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:15   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אתה מתנסח היטב ובבהירות. עם זאת, קצת כמו יובל נוח הררי - סותר את עצמך בשורה התחתונה של דבריך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
63486 הודעות, 203 מדרגים, 201 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:17   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. נעים מאוד להכיר יגאל❤️💯קול שפוי בין הבודדים כאן בפורום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עכביש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.15
18685 הודעות, 112 מדרגים, 195 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:18   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. אתחיל מהסוף. כרגיל טועה בהכל, בתפיסת העולם בתפיסת המציאות .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואת הרפורמה שאתה רוצה במערכת המשפט ממש לא מעניין כרגע. אתה רוצה ועעדת קישוט לא רפורמה.

אבל מעניין אותי לדעת אם יש הגיון. העם מחולק חצי חצי בערך
כרגע בוועדה לבחירת שופטים יש 3 שופטים פוגרסיבים אקטיביסטים. עוד 2 נציגי עורכי דין כנ"ל. ועוד נציגת אופוזיציה. זה 6 מול 3 נציגי קואליציה. במצב שהשמאל שולט זה 8 נגד אחד. האם אתה חושב שזה מאוזן ומייצג את העם?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:19   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  83. בחיים יש את הרצוי ויש את המצוי. לו הייתה חוקה מוסכמת, כמו בארה''ב, לא היתה לי בעיה עם הרכב של הוועדה למינוי שופטים  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  
ברגע שיש מגבלה על עריצות גוף כלשהו (ולצורך העניין, כל אחת מהרשויות) בדמות חוקה, אזי החוקה היא זו שקובעת את הבלמים. הרשות השופטת גם תהיה מוגבלת מפסיקות בניגוד לחוקה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עכביש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.15
18685 הודעות, 112 מדרגים, 195 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:37   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  97. הבנתי. אז אתה אומר אין חוקה ולא משנה מי שולט רצוי שהוועדה תהיה קבוע פרוגרסיבית.  
בתגובה להודעה מספר 83
 
  
אתם מזה משכנעים. אתם הימניים תבינו אם אין חוקה לפי פתאל זה ברור ורצוי לדפוק את הימין.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:43   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  132. ראשית, לא בטוח שזה לדפוק את הימין. הרבה מהפסיקות היו בעד הימין, ובגצ הוא בכלל בעד האזרח, חלק הזניח של החלטותיו פוליטיות  
בתגובה להודעה מספר 97
 
  
בגצ נועד להיות כלי בידי האזרח הקטן נגד עוולות השלטון. מה שנעשה כעת, זו דמוניזציה של בגצ, שמי שיסבול ממנה יהיה האזרח הקטן שייפגע מהחלטות לא סבירות של השלטון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עכביש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.15
18685 הודעות, 112 מדרגים, 195 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:58   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  139. אשמח לדוגמה אחת, לא יותר. שבגץ בא בשביל האזרח הקטן.  
בתגובה להודעה מספר 132
 
  
תתחיל בתושבי דרום ת"א, ואחר כך לפריפריה.
אתם בטח בשמאל הפרווילגי אומרים בניכם שששש שהם לא ידעו שבגץ הוא בעצם פועל בשביל העשירים ואלה עם הקשרים. הרי האזרח הפשוט יש לו בעיית מודעות קשה. הוא לא מבין שההיטקיסטים ובעלי החברות נלחמים בשבילם. מה אלה מדימונה וק. שמונה מבינים? אנחנו נלחם את מלחמתכם. הם כל כך לא מבנים שבג"ץ מגן עליהם שאני מציע לך סע לשם ותנסה להסביר שזה בשבילם בכלל.
כל אחד עם הגיון יבין שהכל הנדסת תודעה. חחח להגן על האזרח הקטן.
תודה להם בשמי שאני מוותר על השמירה שלהם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:23   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  157. אתה לא יכול לקחת מקרה אחד. בג''צ הוא הכלי היחיד שיש לאזרח מול השלטון. יש אלפי פסקי דין  
בתגובה להודעה מספר 139
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
72742 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:44   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  220. הפרכת רשימת הירושלמי של פסיקות ''ימניות ודתיות'' של בג''ץ:  
בתגובה להודעה מספר 157
 
  
https://rotter.net/forum/politics/24193.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עכביש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.15
18685 הודעות, 112 מדרגים, 195 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    23:44   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  251. בגץ הוא הכלי היחיד שדופק את האזרח הפשוט, בגץ הוא כלי השרת היחיד לאליטות.  
בתגובה להודעה מספר 157
 
  
שהאזרח הפשוט יעמוד בבית משפט מול העשירים בוודאות הוא יפסיד.

תקשיב העלתי כמה סוגיות שהתשובות שלך תסלח לי- פח אשפה.
להגיד שבגלל שאין חוקה רצוי שיהיה אי שיוויון בוועדה, זה תשובה לפנתאון.
ואתה אפילו לא שואל את אצמך רגע מה הצד השני צריך לחשוב על זה?
באמת אתה יכול לשכנע אותי עם הטענה ההזויה הזו?
תראה את האבסורד, אנחנו 64 שזה יותר מחצי, ואנחנו מבקשים רק חצי, שיוויון.

אבל כנראה שזה רק אני לא מבין שבלי חוקה נמשיך למנות אקטיבסטים וצריך לקבל את זה כדרך הטבע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    07:58   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  257. אשמח שתסביר לי איך ההפיכה המוצעת עוזרת לאזרח הקטן... אחסוך לך. כלום  
בתגובה להודעה מספר 251
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    20:13   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  319. פשוןט היו נחסכים החיים של הנרצחות בדרום ת''א למשל. הסיוטים הבלתי נסבלים יום יום של אזרחים שם היו נגמרים!  
בתגובה להודעה מספר 257
 
  
מקווה שאזרחי דרום ת"א לא כ"כ קטנים עד כדי שלא רואים אותם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מומין אבא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.21
1462 הודעות, 16 מדרגים, 1 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:19   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. נהנה לשמוע ולקרא אותך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
איש יקר ונדיר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
63486 הודעות, 203 מדרגים, 201 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. אין על הסביח שליד ״גריל סטריט״ בז׳בוטינסקי רמת גן (מול קניון ביאליק) 😋😋  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פלאפל או שווארמה? בלאפה או בפיתה?
אני מוחה בתור עירקי על השאלה... משניהם, פאלפל חם וחריף. אבל, שניהם לא מגיעים לרמה של הסביח, במיוחד זה שאני עושה, עם חציל מטוגן פריך, ביצה על תבית, ועמבה. ביס אחד, ואז שומעים את מלאכי השרת שרים הללויה והאתאיסט הכי גדול מאמין שזה מה שמגישים בגן העדן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
92942 הודעות, 367 מדרגים, 663 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. לכבוד לנו שאתה כאן, גם מזדהה בשמך המלא, גם אינטליגנט וגם בעל תרבות דיון. תודה יגאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
63486 הודעות, 203 מדרגים, 201 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    13:26   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  271. מצטרף 👍  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
לכבוד לנו שאתה כאן, גם מזדהה בשמך המלא, גם אינטליגנט וגם בעל תרבות דיון. תודה יגאל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ר ציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.16
3486 הודעות, 25 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:27   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. נעים להכיר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני לא מסכים איתך על רוב הדברים, וזה בסדר.
מה שכן, העיסוק הרב שלך בדת הוא כנראה לא סתם. אולי אתה מנסה להוכיח\לרצות\לספק\לכבות שאלות שיש לך.
רואים את זה בתשובות כאן ובכלל בפורום.

יש דברים שאפשר אולי להסכים עליהם, אבל לא כל דבר עובר או קשור בדת או בדתיים.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  84. אמרתי לבת שלי ללמוד 5 יחידות תנך. את התנך אני מכיר מצוין. אני גם זרקתי את הרעיון של חידון תנך למבוגרים בזמנו  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  
אני גם הולך לבית הכנסת. הבעיה שלי היא לא עם היהדות, אלא כאשר עושים בדת קרדום לחפור בה.

אין לי גם שום בעיה עם חרדים, להיפך. לחילונים יש הרבה מה ללמוד מהם בתרבות הדיבור, הנימוס וכדומה. הבעיה לא איתם, אלא לקחת את הדת ולהשתמש בה כמנוף



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קורא באספרסו
חבר מתאריך 10.11.17
1746 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:29   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. נעים מאוד, אחי לעדה העיראקית :)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פתאום נפל לי האסימון שפת-אל הוא בעצם "fatal" 😃
מסכים איתך כמעט בהכול, אבל אל תכעס - אני פשוט לא יכול לסבול חצילים. עיראקי מקולקל אני יודע 😂



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:22   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  86. אני אוהב את החציל רק שהוא מטוגן, או כממרח. אחרת - לא אוהב  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ריסק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.9.15
2598 הודעות, 15 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:32   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. איש גדול ויקר תמיד אמרתי שיש בך אדם מיוחד ובבקשה אל תמעיט בדברי שוב כשאני מפרגן לך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אשרייך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Janana
חבר מתאריך 26.7.22
487 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:32   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. לא מסכים עם הרבה דברים שכתבת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בייחוד בנוגע ל״הפיכה המשטרית״. יכולת להציע תיקונים שכן היית מוכן לקבל כדי לרסן את דיקטטורת מערכת המשפט באמצעות כיפת הברזל הקרויה ״היועצת המשפטית״. אבל כמו רוב מוחלט של מתנגדי הרפורמה כנראה שאינך קשוב לזעקת הצד השני וחבל.

אבל! אין ספק שאתה בהחלט ברכה לפורום (הייתי אומר כמעט אוברקוולפייד 😅) ובעיקר מעניין לקרוא את כתיבתך ותובנותיך בענייני אסטרונומיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:29   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  159. רשמתי באריכות מה יש לתקן, ויש הרבה. אחזור שוב  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  
הטלת עונשי מינימום וענישה כבדה בעת הרשעה לעבריין סדרתי, למשל, עבירת מינימום כבדה על עבירה חוזרת, אפילו שהיא לא חמורה. מודל גוליאני בניו יורק

הגדלה משמעותית של תקנים והקצאת מסגרת זמן מירבית לניהול משפט, למניעת עינויי דין

הקמת מערכת נייטרלית לקבלת ביקורת על שופטים (כמו מח"ש)

כל אלה יעזרו לאזרח הקטן ולא לעבריינים הרוצים לכהן כשרים, למשל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dark Blue לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
14681 הודעות, 122 מדרגים, 174 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:36   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. את יגאל הכרתי כשקניתי לפני כ13 שנה טלסקופ אצלו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בחנות ברמת גן (עוד כשהיתה במיקומה המקורי.. כמה מטרים מהנוכחית :-) ).

אדם חביב ומעניין ביותר שמעבר לטלסקופ
ניהלנו שיחה מעניינת על החיים ובכלל
לא אשכח שנמלצת לי ללכת ל"היפה והחנון"
ונעלבתי מזה שחשבת שאני נראה חנון.

אחלה אדם. אחלה חנות. חג שמח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Stardust לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.22
15959 הודעות, 41 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:38   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. נו, והלכת?  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:23   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  88. אני חושב שאני זוכר :)  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
4853 הודעות, 34 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים. אבל נעים להתדיין איתך. אתה אדם נעים הליכות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שמח להכיר אותך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
me אני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
43441 הודעות, 468 מדרגים, 929 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. אבדאלאק יגאל! אתה עיראקי? 😱  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יוווו!

איך שכחת לציין את הערוק של שבת בבוקר, חשוואה...

אום כולתום, רזאלי.. כמה היו מתנגנים בבית הוריי 🥺
מעבר לזה, קראתי ה כ ל!
בהחלט איש מרתק.
בכל מה שקשור לפוליטיקה, אנחנו משני צידי המתרס, אבל האמת, מה שכתבת לגבי הפוליטיקאים, אתה צודק בהחלט.
הם לא שמים עלינו ולא שווה להתעצבן.

שבת שלום ומבורך, חג שמח🌹

מתנה ממני, הירח אתמול



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טרמי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.17
11583 הודעות, 54 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. נעים מאוד להכיר, הסברים נכונים ומדויקים..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמלץ פלד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.12.17
62409 הודעות, 151 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:44   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. נעים להכיר. אחד המלומדים והחכמים בפורום. (יש לו גם דוקטורט..) משכיל עם ידע נרחב. וואו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מדע האמת
חבר מתאריך 26.11.20
1445 הודעות, 20 מדרגים, מינוס 6 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:45   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. מעניין מאד, תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תמיד נהנה לקרוא את התגובות שלך, והבנתי עכשיו שיש לי את אחד הספרים שלך אז שוב תודה

עצה נהדרת בסוף. יש בפורום קהילה נהדרת וחבל שמגיע לוויכוחים כאלה בגלל שרוצים להגן על כבוד של מישהו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גלאפגוס
חבר מתאריך 23.11.20
2193 הודעות, 52 מדרגים, מינוס 1 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:49   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. נעים להכיר ולקרוא 🤓  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מהצד השלישי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.2.23
2773 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    12:53   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. לא מסכים על כל נושא האקטואליה אבל לא יודע כמה כח יהיה לי להגן על הזכות שלך להביע את עמדות הקיצון. בהצלחה במה שאתה אוהב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לעשות וזה לראות כוכבים בעיקר נופלים

ומקווה שתראה מחוץ לטלסקופ החיידקים

את "האחים" שלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רק ימין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.7.22
4825 הודעות, 16 מדרגים, 31 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. אורל ובאותה המידה מעניין ומסקרן מעריך מאוד אנשים כמוך שפויים גם שאני לא מסכים עם הכל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לגבי הרפורמה כתבת יפה הבעיה שנמצאת גם אצלי היא לקיחת הסמכוות של בית המשפט ואם נעשה ציר שזז שמאלה או ימניה לסמכויות שלהם אז היום לא מרכזו אותו חזרה אלא לוקחים אותה לצד השני ולעניות דעתי בית המשפט הביא את זה על עצמו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זונדל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.8.20
2663 הודעות, 43 מדרגים, 67 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:01   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. תודה על הידע שאתה משתף בתחום האסטרופיזיקה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כתבת שהעם משוסע ומפולג, לדעתי גם בזכות הארס והזלזול שנוטף מהתגובות שלך ושל עוד כמה רלבי"ם בפורום.
חג שמח ושבת שלום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
85359 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:03   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. גולש מעניין,רב גוני,איש אשכולות. כבוד לפורום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלי5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.12.20
4656 הודעות, 29 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. גולש איכותי מאוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עכשיו זה גם וודאי .
עיראקים וכלכלה/ראיית חשבון זה קשר קתולי ;)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Y_N לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
2911 הודעות, 10 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. אכן הפורום הקצין מאוד, חסרים בו עוד אנשים כמוך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בועז דיין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.9.07
7675 הודעות, 333 מדרגים, 658 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:06   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. שמח להכיר ולא רק מכאן :) שבת שלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יד הנפץ
חבר מתאריך 19.10.17
180 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:14   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  78. נעים להכיר, איש מיוחד !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מזדהה עם הדברים שכתבת...גאווה לעדה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:33   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  95. אני חייב לשאול מהיכן הניק...  
בתגובה להודעה מספר 78
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יד הנפץ
חבר מתאריך 19.10.17
180 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:45   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  103. ספרי קארל מאי, אי שם בילדותי ...  
בתגובה להודעה מספר 95
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:46   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  134. קראתי אותם שוב בדיוק עכשיו. תענוג. בעיקר הוצאת זלנסקי, עברית של פעם. תענוג צרוף  
בתגובה להודעה מספר 103
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גימטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.2.21
798 הודעות, 9 מדרגים, 17 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:15   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  80. נעים להכיר אתה מוכיח שיש פער בין השכלה לצדק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא כל המשכיל צודק
יש מה להעריך בקורות החיים שלך אבל זה לא נותן לך עדיפות בדעות
כמה הערות
1 הדת היהודית בניגוד לדתות אחרות היא לאום עוד לפני שהיא מערכת צווי חוקים
היהודים היו עם עוד טרם ניתנה להם תורה ויש להעריך בכך פעם
אבל חשוב לומר שאנו כופרים בכך שיהדות היא דת היא קודם כל לאום ולכן לא ניתן להשוות את היהדות לנצרות או האיסלם ששם זו דת במובן הפשוט
2.אשר לרפורמה המשפטית אתה הופך במכוון את היוצרות
אתה לא יכול בשום אופן לומר שמה שנעשה היום מהפיכה מבלי להתייחס למהפיכה שבוצעה בידי ברק בשקר מכוון מלפני 31 שנה
הדיקטטורה המשפטית החלה בידי אהרון ברק וחבר מרעיו
באותם חוקי היסוד המדוברים רוב הח"חכ לא תמך הם זכו לרוב פחות בהרבה מ 61
ונאמר בפירוש לכנסת דברים שונים מהשימוש שעשה ברק.
ככה שכל הרפורמה המשפטית של לוין זה רק להחזיר מצב לקדמותו
בשורה התחתונה התיזה המרכזית שלך שינוי שיטת המשטר /ממשל בוצע לראשונה בידי המערכת המשפטית ו"הכהן הגדול" שלה אהרן ברק שאפילו לא מכחיש זאת .
מה שרוצה לעשות לוין זה רק תיקון.

בשולי הדברים א. לדבר על נאשם בפלילים כאשר אנו רואים את המשפט זה לעג לרש
ב. בג"ץ פסל "רק" 22 חוקים זה אולי נכון לא בדקתי אבל רוחו מרחפת גם על תיקוני חוקים או אי הבאתם
ג. התמיכה של נתניהו במערכת המשפט מקורה לדעתי בפחד שלו מהם ולא בתמיכה אוביקטיבית
ד. השינוי של לוין זה משהו שהוא מדבר עליו מעל 15 שנה
ה. להגיש שהימין לא ידע במה מדובר ולא תומך בכך זה בכל הפחות בורות שלא לומר מעבר לזה
נחלק זאת למפלגות החרדים הרימו את הפגנת המיליון האמיתית עוד הרבה לפני סיום המילניום הקודם סיסמאת ש"ס הוא זכאי שהייתה בעיקרה כנגד העליון זכורה מאותה העת
ככה שהחרדים תמיד היו נגד מערכת המשפט
הלאה הציונות הדתית הרימה את הדגל הזה בבחירות האחרונות והמצע שלה מדבר בעד עצמו
הליכוד
ראה את הפריימיז האחרונים ותבדוק מי הצליח שם
ההצלחות הגדולות ביותר עם מחנה משותף אחד ההתנגדות למערכת המשפט הנוכחית
מי שהרימו את הדגל הזה נסקו הכי גבוה
לוין כזכור סיים ראשון אוחנה ואמסלם היו למשתפרים ביותר ביחס לרשימה הקודמת וקרעי היה לראשון מבין מתמודדי הארצית לראשונה.
ככה שבכל בחינה שהיא הליכוד תמכו בחפצי הרפורמה

ולסיום החלק הזה שאלה
אתה מדבר על חוקה שצריכה מן הסתם להיות בהסכמה
אתה מוכן למשאל עם לכל שאלות החוקה החל מחוקי יסוד קודמים וחוקים עכשווים
אתה מוכן לקבל כל תוצאה במשאל עם ?
אני מציע בפשטות שכל חוקי היסוד שכבר עברו עד היום יהיו מחייבים משאל עם כולל מה שיעבור ימשיך איתנו ומה שלא ייפסל
וזה כולל כל חוקי הרפורמה של לוין
וכל חוק יסוד מכאן ואילך יתטרך קריאה רביעית כמשאל עם וזה מה שיפריד אותו מחוק רגיל
וזו תהיה החוקה שתוכל אגב להיפסל בעתיד
הווה אומר שום חוק יסוד לא קדוש אך בשביל להעביר אותו מן העולם צריך לחוקק משאל עם כולל ולא בידי הכנסת
האם אתה מוכן לכך כן או לא ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:30   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  93. אענה לך בקצרה  
בתגובה להודעה מספר 80
 
  
בית המשפט העליון החל לקחת סמכויות כאשר החל להטשטש הגבול בין הרשות המבצעת למחוקקת. אם תזכור, אז דיברו גם על חוקה. ואני עונה לך כבר על הפסקה האחרונה - בוודאי שאקבל חוקה שהיא בהסכמה ואקבל כל משאל עם בנוגע לחוקי יסוד. וכן, חקיקה שתבדיל בין חוק יסוד לחוק רגיל, רוב מוחלט, קריאה רביעית, תחולה וכדומה

לגבי הדת - היהדות בוודאי נבדלת מהאיסלם וגם מהנצרות, שיש כאלה שאף לא מקבלים אותה כדת מונתאיסטית (השילוש הקדוש, ראה מה אמר ניוטון בעניין זה). מה שרשמתי, שדת, שהיא אמונה, קשיחה, מערכת ציוויים קשיחים, לא יכולה לחיות ביחד עם מדינה עם מערכת חוקים לכלל האוכלוסיה

אגב - הפגנת המיליון היא הוכחה מצוינת. היהודי החרדי יצא לכל הפגנה שרבניו יורו לו לצאת. אתה מחזק את דעתי על הבחירה החופשית והיחס דת מדינה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גימטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.2.21
798 הודעות, 9 מדרגים, 17 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  126. תודה על תשובתך מה בדיוק קרה ב 92 בטישטוש הגבולות שלא קרה קודם לכן ?  
בתגובה להודעה מספר 93
 
  
שמח לדעת שתקבל כל חוקה בהסכמה או כל משאל עם אולי זו הדרך האלגנטית לצאת מהפלונטר הנוכחי
אולי לא בטוח ימים יגידו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:48   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  135. ב-92, ובכלל בתקופה ההיא דובר על חוקה, דיבורים שלא הבשילו, בית המשפט העליון נאלץ להכנס לואקום שנוצר  
בתגובה להודעה מספר 126
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  154. מי אילץ אותו ? ובאיזו סמכות ? העם לא אמור להעניק לו סמכות זאת ?  
בתגובה להודעה מספר 135
 
  
לא נתפס איך אנשים פיקחים נופלים בסיסמאות של אהרון ברק נטולות כל רציונאל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:30   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  160. העם נתן את הסמכות כאשר הכנסת חוקקה את חוק יסוד השפיטה והתקבל עקרון הפרדת הרשויות.  
בתגובה להודעה מספר 154
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:10   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  175. האם כאשר הרשות השופטת דנה על חקיקה היא לא מפרה את הפרדת הרשויות ?  
בתגובה להודעה מספר 160
 
  
האם כאשר הרשות השופטת מורה לראש הממשלה לפטר שר היא אינה מפרה את הפרדת הרשויות ?

האם ישנו איזשהו מנגנון של ביקורת/בלמים על הרשות השופטת ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:08   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  200. לא. ממש לא ואסביר שוב. הרשות השופטת היא הביקורת השיפוטית, או, פירוש של החוק. ואתן דוגמה  
בתגובה להודעה מספר 175
 
  
נניח שהממשלה מבקשת לעשות מעשה שהוא אנטי חוקי לחלוטין. למשל, להלאים את הרכוש של כל הגינגים. מי אמור לפרש את החוק ולהחליט על סבירותו? על היותו נוגד ערכי יסוד?

והרשות השופטת מורה לראש ממשלה לפטר שר כי זה החוק, או ההלכה שנתקבלה (מבחינה משפטית, הרבה פעמים נוהג גובר על החוק, למשל, בדיני חוזים בהם לקטין אין אישור להיות צד בחוזה, אך קטינים עושים מדי יום אקטים חוזיים). היא למשל לא יכולה להעביר את ראש הממשלה מכהונתו במקרה של כתב אישום - כי אין חוק כזה.

הבלם היחיד על הרשות השופטת (ראה ארה"ב, למשל) זו החוקה. בהיעדר כזה, היה נוהג עד כה שיש חוקי יסוד שהם תחליף לחוקה. אולם, בימים אלה אנו רואים זילות של המושג חוקי יסוד, כאשר חוקי יסוד, שאמורים להיות תחליפי חוקה, נחקקים למטרה פרסונלית.

וביקורת נוספת? כן, אני בעד מנגנון בקרה על שופטים. כמו מח"ש, כמו מבקר מדינה. מנגנון שאפשר יהיה להעביר אליו ביקורות על התנהלות של שופטים. בוודאי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  206. אתה אומר שהלכה שנתקבלה בבית משפט גוברת על חוק מפורש שחוקקה הכנסת ?  
בתגובה להודעה מספר 200
 
  
אתה בטוח שאתה חי בדמוקרטיה ? אתה חושב שרצון בית המשפט נמצא מעל רצון העם ?

בקשר להילכת דרעי פנחסי, זה מצחיק שאתה לוקח את "המצאת" בית המשפט כהוכחה לטענתך

להזכירך אנחנו דנים על העיקרון של הפרדת הרשויות שבו לטענתי בית המשפט הפר את הפרדת הרשויות, ואתה אמור להסביר מדוע אין זו פגיעה בהפרדת רשויות כאשר הרשות השופטת מנכסת לעצמה זכויות שלא ניתנו לה כלל בחוק ושייכות לרשות המחוקקת/מבצעת

אז כיצד אתה מביא ראייה מה"עבירה" (לשיטתי) של בית המשפט (פסיקה בניגוד לחוק)
בית המשפט בישראל אינו יכול להוות אסמכתא לדיון שאנחנו מנהלים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:51   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  223. לא. נתתי דוגמה לנוהג. הבדל גדול. והבאתי את הדוגמה של קטין שנוהגים לתת בשיעורים על דיני חוזים  
בתגובה להודעה מספר 206
 
  
נוהג, גובר על חוק במקרה זה, כיוון שהוא מראה שהחוק אינו יכול להתקיים.

הלכה היא כאשר יש לקונה בחוק, או כאשר אין חוק ואז מתקבלת הלכה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
rocsteady לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.18
21231 הודעות, 81 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    20:28   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  234. הלכה זה דבר טוב.. 🙄 אבל זו אמורה להיות מדינת חוק ולא מדינת הלכה. הלכה (גם משפטית) לא קודמת לחוק. בית משפט שלא נמצא מתחת לחוק,  
בתגובה להודעה מספר 223
 
  
זה בית משפט בלתי דמוקרטי. (כי עקרון דמוקרטי יסודי הוא שלטון החוק, **וכיו"ב** הפרדת רשויות, שזה עוד עקרון יסודי בדמוקרטיה)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    22:12   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  245. זה לא עובד כך מהסיבה הפשוטה, שבהיעדר חוקה, החקיקה לא מקיפה ולא יכולה להקיף 100 אחוז מהמקרים  
בתגובה להודעה מספר 234
 
  
בגצ אינו מחוקק. הוא פוסק לפי חוק ומפרש את החוק. גם ערכאות נמוכות יותר פוסקות לפי רוח החוק, כאשר הם מנחשים מה התכוון המחוקק. וכאשר יש לקונות, וחללים בחקיקה, נקבעות הלכות.

גם במשפטים האזרחיים נקבעים לא אחת תקדימים שהם למעשה מנחים את הערכאות הנמוכות יותר. כך זה בכל מקום בעולם הדמוקרטי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    00:56   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  301. שוב פעם ברחת, כי כאשר מגיע חוק מפורש שסותר את הנוהג/הלכה. מה גובר ?  
בתגובה להודעה מספר 245
 
  
ותחזור ותקרא את שכתבת בתחילת השרשור



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    14:28   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  313. לא ברחתי ונתתי דוגמה. בדיני חוזים, לקטין אסור לכרות חוזה, אולם במקרה זה הנוהג גובר (היה פס''ד תקדימי עם זכיה של מפעל הפיס אם אני זוכר)  
בתגובה להודעה מספר 301
 
  
כיוון, שיש מקרים שהחקיקה היא חקיקה שפשוט לא יכולה להתקיים. קטין קונה מסטיק? זה חוזה

כעת, ההלכות (תוכל לקרוא לזה תקדימים), הם הלכות שנקבעות על ישי בית משפט כאשר יש לקונה בחוק.

אז יש שני מקרים. בדרך כלל כמובן שהחוק גובר, אבל הראיתי מקרים שבהם נוהג גובר על החוק, כי במקרה ההוא החור הוא גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
10558 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    18:52   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  318. זה לא יתכן.. אתה אומר שאם הכנסת תחוקק שקטין שקנה מסטיק החוזה לא חל. אז נוהג בית המשפט יגבר ?  
בתגובה להודעה מספר 313
 
  
ידידי, זו לא דמוקרטיה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:45   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  102. ++1000  
בתגובה להודעה מספר 80
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אמא אווזה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.15
23247 הודעות, 83 מדרגים, 148 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:18   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  82. נעים להכיר.נכס לפורום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חג שמח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירון מהשרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.21
7331 הודעות, 34 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  85. נעים להכיר, שבת שלום!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חולק עלייך כמעט בכל מה שכתבת אבל לא נתווכח כעת....

מזדהה רק עם האהבה לרוק שנות ה 70 ושאין על רמקולים טובים ברכב.
מניח שגם אתה כמוני שם רוק של שנות ה 70 ברכב במערכת מעולה!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
41193 הודעות, 367 מדרגים, 704 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:22   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  87. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.21
7140 הודעות, 19 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:23   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  89. נעים להכיר בעולם הוירטואלי. אהבתי שכתבת ''הם עצמם מסתדרים יפה מאוד זה עם זה ואתם מעניינים אותם כקליפת השום''.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל בכל זאת נראה שבוויכוחים אתה עדין מגן על צד אחד, למרות שזו דעתך.
ד"א אני לגמרי מסכימה עם המשפט הזה
וחייבת לציין שאמנם נפגשנו בעבר הרחוק מאד מאד בחנותך אך כבר אז היה מרתק לנהל איתך שיחה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:31   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  94. בוודאי שאני תופס צד, אבל אני בידידות עם הרבה מאוד מה''צד השני'' כולל חברי כנסת ועיתונאים... לכן זה מרגיז  
בתגובה להודעה מספר 89
 
  
ואין לי בעיה לומר להם מה אני חושב... ונשאר ידיד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.21
7140 הודעות, 19 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:38   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  99. כשמגינים עליהם ברשתות החברתיות, זה מאפשר להם להמשיך את השנאה והפילוג הפומביים, מאד מזיק לדעתי  
בתגובה להודעה מספר 94
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אצאצן48 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.8.18
1909 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:24   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  90. יגאל היקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מסכים ולא מסכים עם חלק מאמירותך..
שבת שלום ומבורך לך ולכל חברי הפורום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheRastaMan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.11
15672 הודעות, 122 מדרגים, 235 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:29   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  91. שמע יגאל, אתה משהו אתה….❤️  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא רואה איתך עין בעין כמעט בכל נושא פוליטי מדיני, עם זאת יודע להעריך אנשי אמת, שאומרים את דעתם גם אם היא לא נוחה או פופולרית. גם כשבעיני היא שגויה.

מצד שני, וחשוב יותר לדעתי.
מעריך אותך על פועלך בתחומי האסטרונומיה והעשרת הפורום בידע האינסופי שלך בנושא. תמיד מרתק לשמוע הסברים שלך על תופעות שממני והלאה. תודה לך על זה.
חג שמח לך ולבני ביתך באשר הם ❤️



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מהרהרת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.16
7607 הודעות, 87 מדרגים, 173 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:30   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  92. ''הכר את הגולש'' הכי מעניין וחכם שקראתי. השורה האחרונה - זהב טהור.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גרפיטי
חבר מתאריך 14.1.19
34485 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:42   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  101. נראה שהעתיק ממני🤪  
בתגובה להודעה מספר 92
 
  
השורה האחרונה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צ'רצ'יל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.5.10
4018 הודעות, 39 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:34   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  96. יגאל אחד הכותבים בחשובים בפורום גם אם לא מסכימים איתו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מעשיר את הפורום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.18
29612 הודעות, 293 מדרגים, 569 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  100. איש מרתק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבת שלום וחג שמח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
25426 הודעות, 222 מדרגים, 426 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:45   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  104. נעים להכיר. עכשיו אני מבין למה חז''ל התנגדו כ''כ לתנועת ההשכלה. הרבה 'חכמות' ו'שכלים'  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הדת היהודית, זאת שהאורטודוקסים הולכים ונוהגים על פיה קיימת מאז מתן תורה. מאז ועד היום נוצרו דתות אחרות כמו הנצרות והאסלאם, בהמשך, נוצרו גם דרכים כמו הרפורמים קונסרבטיבים וכו'.

אם היהדות האורטודוקסית מתקיימת מאז מתן תורה ועד היום אז מה השאלה לגבי שאר הזרמים ושאר הדתות?! להבדיל מדתות אחרות (שגם הם דרך אגב מאמינות בתורת ישראל) יש לנו הוכחות מספקות להאמין באמת הנ"ל.

לגבי הפירושים ע"י אנשים וכו' שכתבת, זה רק מוכיח שלא למדת תורה ואין לך הרבה מושג איך תורת ישראל בנויה בכלל. נראה לך שקם בבוקר איזה רב ומחליט שבא לו לפסוק הלכה שאסור לחטט באף בשבת?! לכל הלכה צריך להיות הר מוצק של ממש כדי להסתמך עליו לפני שפוסקים הלכה.

בכל אופן, אדם שמאמין אז הוא מאמין. מי שלא מעוניין להאמין, לא יחפש לעולם אם הוא חי פה בעולם הזה חיי אמת או שקר, כי זה לא מעניין אותו. הבעיה שלו תהיה אם הוא טעה והגיע לעולם האמת, ושם כבר לא תהיה לך שום 'חכמה' והסבר לתת. בוא נגיד את זה ככה...

לי (כאדם מאמין) יש סיכוי של 50 אחוז להיות צודק בדרך שלי (כי אם אני טועה, אז הרווחתי לפחות את התענוג של העולם הזה בלבד). לך יש 0 אחוז (כי לא בטוח שאתה נהנה כל הזמן בעולם הזה, וגם אין לך הרבה לעולם הבא). כאדם חכם ונבון, תעשה את החישוב והשיקול.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קורא באספרסו
חבר מתאריך 10.11.17
1746 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:59   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  110. ההימור של פסקל  
בתגובה להודעה מספר 104
 
  
זה ממש לא 50-50
יש אלפי אלים ואמונות בעולם.
יכול להיות גם שקיים אל והוא בכלל לא רוצה שיסגדו לו, ורק כשתמות תדע את זה.
לכן זה לא 50-50 אלא אחד לאלפים רבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
25426 הודעות, 222 מדרגים, 426 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:01   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  112. אל שהומצא ע''י בני אדם ללא שום תיעוד, ללא שום הוכחה הוא לא אל.  
בתגובה להודעה מספר 110
 
  
לעם ישראל יש תיעוד, הוכחות, ממצאים תורניים ומחקריים. למדתי הרבה על דתות אחרות באופן מעמיק מאוד. בין היתר חכמות המזרח ואמונתם. לאף אחד אין שום תיעוד ו/או הוכחה לאמונתם. נו... כמו ה'עם' הפלסטיני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קורא באספרסו
חבר מתאריך 10.11.17
1746 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:20   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  118. לא. לאף אל אין ראייה חותכת שאינה טיעון מעגלי או כשל לוגי  
בתגובה להודעה מספר 112
 
  
כנ"ל להאל המקראי.
קיומו של האל היהודי ו/או נכונותם של הכתבים המקראיים מופרכים בנקל כל הזמן.
מה שלא ניתן להוכיח או להפריך, זה רק קיומו של "גורם מתניע" שהחל את היקום ואת התהליכים בו.
מעבר לכך, כל הדתות הן המצאות פרי מוחם של בני אדם קדמונים, שחיפשו דרכים להבין את המציאות שהם חוו.

חוץ מזה, אתה מאמין בדת שנולדת אליה. אם היית נולד באינדונזיה היית כנראה מוסלמי, וכו'.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
25426 הודעות, 222 מדרגים, 426 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:24   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  121. לא, נולדתי חילוני למהדרין. לא נולדתי ליהדות.  
בתגובה להודעה מספר 118
 
  
את היהדות חיפשתי וחקרתי אחרי שחיפשתי ולמדתי גם על דתות אחרות. ושאני אומר למדתי, אני מתכוון לזה ברצינות, ואפילו במכללה מספר שנים.

ובכל אופן, יש הוכחות מספקות. את יכול לכתוב בקלות בגוגל ולקבל עשרות סרטונים והוכחות מחקריים + הסברים בעברית על מחקרים חובקי עולם שנעשו בעניין. צריך פשוט להניח את ה'שכלים' וה'כחמות' בצד ולנסות לחפש את האמת...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:58   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  138. כמה דברים ידידי. פעם חשבו לעשות עימות בין צבי ינאי המנוח וגבי אביטל שיבל''א בהננחייתי, האם יש אלוהים..  
בתגובה להודעה מספר 121
 
  
אני התנגדתי בתוקף, כי מי שטוען שאפשר להפריך את קיומו של אלוהים, אינו מבין איך פועל המדע. עצם האמונה היא ההוכחה עבור המאמין. לכן, מדעית לא ניתן לסתור את קיום האל.

כאשר הגיעו קבוצות של חרדים למצפה, נתתי הוראה לא להיכנס עמם לוויכוחים. לא מתפקידי לערער אמונה של אדם, בייחוד עם זה עושה לו טוב והוא מאושר עם זה. מצד שני, רק כאשר הצד השני נכנס לויכוח על עניינים מדעיים ומערב דת, אני מתערב

ודבר קטן. כתבת על כאלה שממציאים אלוהים וכדומה. מה שמעניין, זה שמאמינים בדת אחד, משתמשים כנגד מאמיני דת אחרת בדיוק באותם טיעונים שחילונים משתמשים כנגד דת.

ואצה כותב שהאמת תתגלה לנו בעולם הבא. ומה אם אין עולם הבא? היכן בכלל ראית שיש גמול? יש רק מצוות מעטות עם גמול (כיבוד אב ואם - וההטבה תהיה בעולם הזה), גר אלמנה ויתום ושילוח הקן. האמונה בעולם הבא היא מאוחרת יותר וחלקה גם בהשפעה נוצרית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Foreteller לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.22
25577 הודעות, 141 מדרגים, 264 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  152. לא צריך להמתין לעולם הבא. אם אתה מוכן לערוך דיון תאולוגי אשמח לעשות איתך אחרי החג. הדבר שהזדהיתי איתו בעיקר מכל מה שכתבת זה סביח  
בתגובה להודעה מספר 138
 
  
לא כי זה עדיף על שאוורמה, אלא כי סביח זה מעולה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:32   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  162. תמיד אשמח  
בתגובה להודעה מספר 152
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
25426 הודעות, 222 מדרגים, 426 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:35   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  163. תודה על התשובה. התורה שבעל פה ניתנה כאלפיים שנה לפני הנצרות. ניתן לראות בגמרא בכמה מקומות נושאים שלמים בעניין העולם הבא.  
בתגובה להודעה מספר 138
 
  
דרך אגב, כל ספר שיש בו חשש שנכנסו בו מוטיבים חיצוניים, היהדות אסרה ללמוד בהם. כך למשל בספר חנוך וכו'.

לא התכוונתי לפתוח כאן דיון בעניין אמונה, רק להבהיר שהיהדות (גם מחקרית) ניתנה מוקדם יותר מכל הדתות האחרות. ולא, אני באמת לא מכפיש ולא מבזה אף דת, אבל אחרי שלמדתי את עיקר דבריהם במשך שנים ארוכות, הבנתי שאין בהם ממש. מה שלא ניתן לומר על תורת ישראל.

אפשר ללמוד את אמיתית התורה מעשרות מקומות שרק מי שברא את העולם ידע לכתוב אותם, כמו בעניין הדגים בים, העופות הכשרים והטמאים וכו'.

שיהיה לך שבת שלום וחג שמח. ☺



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:10   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  201. אנו לא חלוקים. אין אזכור לעולם הבא במקרא. לגבי הגמרא, זו כבר פרשנות בשר ודם. השאול נזכר כבר במיתולוגיה היוונית  
בתגובה להודעה מספר 163
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בנימינוב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.10.12
12139 הודעות, 154 מדרגים, 257 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:51   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  106. מרתק!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חג שמח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חד כתער
חבר מתאריך 5.2.08
14742 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:53   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  107. מאחרוני השפויים, שעוד גולשים פה. ..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Existent לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.20
1906 הודעות, 18 מדרגים, 17 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    13:55   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  109. חכם חד ומשכיל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נעים להכיר

שבת שלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוניCohen לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
2714 הודעות, 26 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:07   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  114. כבוד לפורום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%92%D7%90%D7%9C_%D7%A4%D7%AA-%D7%90%D7%9C



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יונץ
חבר מתאריך 6.9.14
1047 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:09   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  115. נעים להכיר!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנרגיה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.21
5695 הודעות, 35 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  116. ידעתי שאתה חכם ואמיץ, אבל כזה מלומד לא חשבתי, שתהיה בריא... גאה בך למרות שאתה שמאלני...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Jake Green
חבר מתאריך 16.2.23
22 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:17   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  117. נעים להכיר! ושאלה.ות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כיצד לדעתך מתבטאת היהדות של המדינה במדינה בה הדת מופרדת מהמדינה?

מהי יהדות מבחינתך?
יהדות כמסגרת ערכית\תפיסת עולם, יהדות כגזע, יהדות כלאום, יהדות כמורשת?


(מבחינתי,
מורשת שאין לה משמעות עכשווית\עתידית, מקומה במוזיאון, ורק אם היא מעניינת.

גזע ולאום, הם מושגים פרימיטיביים וחסרי משמעות, ואין להם כמעט שום ביטוי ביחסי האישיים עם בני אדם.

ולכן, ביום שהיהדות תאבד עבורי את משמעותה כמסגרת ערכית, אחדל מלהזדהות כיהודי\ישראלי, התיוג הזה יהיה כלל לא רלבנטי עבורי, וכנ"ל מדינת ישראל כמדינת לאום)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:06   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  148. יהדות היא אמונה. היהדות כל מה שרשמת - גזע (גנטי), מורשת, תפיסת עולם ולאום.  
בתגובה להודעה מספר 117
 
  
אני מניח שגם חילוניים גמורים יזדהו לפחות עם שניים מהקריטריונים שהצגת. אין לי ויכוח. ולשאלתך לגבי דת ומדינה ויהדות

האקסיומה היא שישראל היא הבית של העם (הלאום, הגזע) היהודי. על כך אין ויכוח וזה היה חזון המייסדים. אולם, ברגע שהקמת מדינה, ויש במדינה גם אנשים שהם בעלי אותו לאום שלך, אותו הגז, אותה המורשת, ולגברים שבהם פגם שאינו מולד באחד האברים שלהם, אבל הם אינם חושבים שחלק(!) מהציווים הדתיים, בעיקר המחמירים, יכולים להיות חלק ממערכת הציווים של מדינה אזרחית, אז חל הקונפליקט

לכן, במדינה כזו, חייב להיות חופש דת וחופש פולחן, וכיבוד *הדדי* של חילוניים ודתיים. ראה מה רשמתי - לאיש אין מונופול על הדת, ולכן כאשר אתה רושם דת, לאיזה זרם ביהדות אתה מתכוון ומי החליט שזרם אחד עדיף על משנהו?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ToKuSeM לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.4.14
2224 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:20   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  119. נכס לפורום, למדינה ולכל חברה שתמצא בה. לומד ממך המון. מאחל לך חג שמח המון נחת ובריאות איתנה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
59186 הודעות, 365 מדרגים, 717 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:25   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  122. תודה על הפירוט, תודה על הכנות. תודה על תרומותיך. הופתעתי,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שאחרי כמעט שנה של ויכוחים, הצגת נושא הרפורמה לא זזה מילימטר.
אולי אפשר להגיד את זה גם עליי, מהצד השני, אבל החווייה היא לקרוא טקסט שלא הושפע במאומה מכל השיג ושיח, לא מוטרד כלל וכלל מה שמטריד את כל בוחרי הימין שרצו רפורמה, לא מוצא אף טיעון להסכים איתו, ושם את כל האחריות למצב המדרדר על הממשלה, ואף לא דבר אחד על מחנהו בהווה ובעבר.

כמי שאמרתי, אולי גם אני כזה? אני לא רוצה לחשוב כך. אבל נותרה בי השאלה, אז מה עשינו כאן בפורום?
חג שמח ליגאל ולכולם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  129. אנשים מתענגים על השמעת הגיגים  
בתגובה להודעה מספר 122
 
  
והם בטוחים שבאוזני אחרים אלה נישמעים כדברי חכמה.

וכאילו לא דרושים ידע וקצת הבנה כדי להשמיע דברים נבונים באמת.

והם מקובעים ואיתנים בדעתם,
ומה להם דברי אמת , כשהם מפי אחרים,
ועוד ממחנה האויב.

אז למי ולמה אני עמל ?
בעיקר כדי לא להפקיר את השטח להמוני הנבערים,
העסוקים בלעודד ולהדהד את כל האחרים,
מהמחנה שלהם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:09   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  151. אני בהחלט חושב שדרושה רפורמה, וגם פירטתי מה אני חושב שצריך לשנות, והרבה. אולם, הרפורמה המוצעת לא נוגעת לחיי אף אחד מאיתנו  
בתגובה להודעה מספר 122
 
  
היא לא תורמת במאומה לחיי האזרח הקטן, להיפך. חושפת אותו להחלטות לא סבירות, שרירותיות של כל ממשלה. אגב, אף ממשלה לא תבטל את הרפורמה. כי היא נוחה לכל שלטון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
51283 הודעות, 73 מדרגים, 103 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:33   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  123. תודה רבה. עשית לי את היום. אני לא לבד.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
85324 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:39   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  127. נעים מאוד. אתה נכס לפורום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
qm
חבר מתאריך 9.8.02
66905 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  128. אחד האנשים הכי ראויים בפורום הזה תענוג לקרוא את תגובותיו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השקולות, המאוזנות והרהוטות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מטפיסי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
3116 הודעות, 61 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  130. ראייה למרחוק מעוורת אותך לקרוב, תצטרך להיות שלם עם כך שאתה מבין בתחום אחד ולנסות לא להיות החלטי בדברים בהם אתה מציג בורות מביכה. שבת שלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:44   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  133. בורות מביכה.  
בתגובה להודעה מספר 130
 
  
קצת לא נכון.
קצת לא לעניין,
אבל ההוא מחייב וקופץ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:25   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  217. אנשים כאן נורא מתבשים מהתארים, אני קורא לזה ''תסמונת שקמה ברסלר''  
בתגובה להודעה מספר 130
 
  
אנשים חושבים(וזה בולט מאוד כאן באשכול) שאם מוצמד למישהו איזה תואר מפוצץ "מדען אטום" "פרופסור לפיזיקה" "אסטרונום" אז הוא בהכרח צודק או מבין טוב מאחרים או חכם יותר.
בדרך כלל זה דווקא הפוך, אנשים שמתמחים מאוד,אפילו גאונים, בתחום מסויים הם דווקא לא אינטלקטואלים גדולים ואפילו מפגינים בורות מוחלטת בתחומים אחרים,וזה כתוצאה מכך שהמיקוד שלהם בתחום ספציפי צימצמם להם את הראיה הרחבה,הרבה מאוד מהגאונים הגדולים בהיסטוריה היו לעיתים אפילו אהבלים בשדות אחרים של החיים, למשל לדוגמא מוצרט שהיה אחד המלחינים הגדולים בתולדות האנושות והיה אינפנטיל ואהבל מוחלט...ויש עוד אינספור דוגמאות למכביר של אנשים גאונים בתחומם(ציירים,מלחינים, מדענים וכו') שהיו פשוט אהבלים.
ולכן שאני רואה את שקמה ברסלר למשל שאופירה וברקו מקבלים אורגזמה כשהם מציינים שהיא "דוקטור לפיזיקה" והיא מתראיינת על הרפורמה ועל נושאים אזרחיים ודתיים ומפגינה בורות ,וכשהיא כותבת פוסטים כל כך עילגים ועם שגיאות כתיב כאלה מביכות שהיא בקושי מצליחה להרכיב משפט קוהרנטי אחד שלם, אז אני כבר לא מתבשם ולא מתרשם משמות התואר המפוצצים, כל אחד במקצועו היחודי כבודו במקומו מונח ויכול להיות עילוי וגאון בתחומו אבל זה ממש לא נותן לו יתרון על אחרים בתחומים אחרים.
למשל בנושא הרפורמה המשפטית
אחד המאפיינים הבולטים של אנשי המחאה נגד הרפורמה הייתה הבורות שלהם ,והססמאות הרדודות והמחשבה המצומצמת.
אגב, פה ושם היו בהיסטוריה יחיד סגולה שהיו עילוי במגוון רחב של תחומים,אחד מהם הוא למשל פרופסור לייבוביץ שהיה ברמה של פרופסורה גם בתחום הפיזיקה,גם בתחום התיאולוגיה וגם בתחום המחשבה,הפילוסופיה והרוח או הרמב"ם למשל שהיה גאון ברפואה ובתחומי מדע וגם בתיאולוגיה ופילוסופיה (ליבוביץ הוא גדול מפרשיו לדעתי).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    22:08   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  244. אני ממליץ לכולם לא להתבשם משום תואר. יש לשפוט אדם לפי מוצא פיו ולא לפי רשימת התארים שלו.  
בתגובה להודעה מספר 217
 
  
לצערי, הרבה פעמים כאשר איזה ליצן אומר דבר שטות ומתלהם,בלי להזכיר שמות, אז אלה שמהצד שלו מזכירים לכולי עלמא את רשימת תאריו האקדמיים....



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    23:22   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  250. לאורך כל השנה האחרונה אחת הטענות המרכזיות של מתנגדי הרפורמה היא:  
בתגובה להודעה מספר 244
 
  
"הנה תראו כל הפרופסורים והמדענים וההייטקיסטים והטייסים ואלופים בצה"ל וראשי שב"כ ורופאים וכו וכו' כולם מתנגדים לרפורמה אז מה, כל המשכילים והאיכותיים האלה טועים?!" לכאורה לא סביר.

אז התשובה היא שכן , כלומר שגם רשימה מכובדת של אנשים ותארים יכולים לטעות,
להבדיל אלף אלפי הבדלות מבלי חלילה וחס להשוות,מיטב האליטה הכי מפוארת של האומה הכי מפוארת - גרמניה, כולל מדענים ומשוררים ורופאים ומלחינים ואינטלקטואלים וכו' וכו' חשבו בין 33 ל 45 שהיהודים הם תתי אדם שצריך להשמיד , אז הם צדקו? הרי מדובר בטופ של האיכות של אחת האומות הכי מפוארות,האומה של גת'ה ושילר ובטהובן וקספר פרידריך וברהמס וכו',
לפי ה"הגיון" הזה הם לא טעו.

התשובה השניה היא שיש כאן ריכוז של כוח ומוקדי כוח אצל אליטה הומוגנית, ולכן כולם עם אותה דיעה.

התשובה השלישית היא שהאליטות האחרות שחושבות קצת אחרת לא מושמעות מספיק והושתקו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Compoti
חבר מתאריך 22.4.18
724 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    14:50   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  136. זכיתי להכיר את יגאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קניתי בחנות
קוסמוס טלסקופ בזמנו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פליצ'ה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.5.17
9104 הודעות, 90 מדרגים, 173 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  140. אעיר לגבי נושא דת ומדינה. אני כפי שאולי זכור לחלק מהגולשים, אדם דתי שמעוניין בהפרדה מוחלטת בין דת ומדינה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני אולי מעוניין בהפרדה מוחלטת בין דת ומדינה לא פחות ממך.
אבל אני חייב להציג כאן את התפיסה שלי, השונה משלך באופן קיצוני.

גם הארגון המדיני, המוכר בזמננו בעיקר כ "מדינת הלאום" וגם הדת, שניהם אי-רציונליים במידה שווה.
לא ניתן לעשות רציונליזציה לאף אחד מהם.
ולראיה (ישנן עוד ראיות) אין שום טענה רציונלית שאפשר לטעון אל מול המצדדים באנרכיה.

התפיסה שאתה מציג מתייחסת למדינה, (ואני מרשה לעצמי להניח - למדינה הדמוקרטית) כאל מעין "ברירת מחדל" הנגזרת מהחשיבה הרציונלית.
ואילו לדת אתה מתייחס כאל "פרשנות בשר ודם" הנגזרת "מהציווי האלוהי", ואתה אף טורח ומציין ומדגיש כי "אין דת מוחלטת", וכי אך ורק לצורך הדיון אתה "מוכן" "להתייחס לדת כאל משהו מופשט חד ערכי".

ובכן, כל הדברים הללו אמנם נכונים לחלוטין לגבי הדת - אולם הם נכונים וחלים *בדיוק* באותה מידה לגבי המדינה.
אתה כותב למשל "...בהתאם לרוח ולחזון המדינה" משל "רוח וחזון מדיני" היו פרק בדברי המדע, דברים הברורים מאליהם והניתנים להבנה באופן שווה לכל אדם יודע ספר.

ובכן, אותו "חזון מדיני" מה הוא אם לא עניין מופשט הנתון לפרשנות?
ובפרפרזה על מה שכתבת, אולי בתמימות: "נשאלת השאלה – איזו דת?..."
ניתן בקלות לשאול:
"נשאלת השאלה – איזו מדינה? אנגליה, המלוכנית, חסרת החוקה? אולי ארה"ב, המבוססת על חוקה, בעלת ממשל פדרלי? או שמא שוויץ, קונפדרציה של קנטונים?"
אין לך שתי מדינות דומות כשם שאין לך שתי דתות דומות.

ולסיכום, גם אין "יתר קשיחות" בדת.
דת כמו מדינה, היא כלשונך, "קבוצת אנשים, שמחויבים לציווי האמוני".
שאלת "מידת הקשיחות" היא למעשה שאלה חסרת מובן:
שופט שמשחרר רוצח עם עונש קל של "עבודות שירות" מכיוון שאותו עבריין גדל בנסיבות חיים קשות, האם הוא "רך"?
או שמא הוא דווקא מגלה קשיחות אינסופית כמעט בפרשנותו את החוק באופן הליברלי ביותר האפשרי, שרואה תמיד את טובת האינדיבידואל לנגד עיניו ולא את טובת הציבור?
(שאלת "המכניקה של גוף צפיד" היא שאלה פיסיקלית, לא שאלה שניתן ליישם לגבי האדם והערכים האנושיים)

יגאל, כפי שאתה מבין היטב שהתחומים דת ומדינה נמצאים על שני מישורים מקבילים, כך עליך גם להבין שהתחומים "מדע וערכים" נמצאים על שני מישורים מקבילים.
ו"מדינה", ו "השלטון המדיני" נמצאים על המישור האחרון, קרי מישור הערכים.
ובמישור הערכים לא תתכן רציונליזציה.
מה שקיים במישור הערכים הוא רק רצונותיהם *השונים בהכרח* של בני האדם השונים - רצונות שתמיד באים לידי התנגשות.


שיהיה חג שמח!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:15   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  155. הבעיה שאין בשום תחום אוטופיה וברגע שיש קבוצה המונה למעלה מאדם אחד, קשה לרצות את כולם. לכן, כמו בכל מצב, יש לחפש את המודוס ויונדי  
בתגובה להודעה מספר 140
 
  
למצוא פיתרון שייתן את מירב הרצונות של כל הקבוצות בהתחשב בקבוצות האחרות תוך הכרת המגבלות הקיימות.

הבעייה הזו אינה רק בין דת למדינה אלא בכל תחום בחיים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:32   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  161. הכל כמעט נכון.  
בתגובה להודעה מספר 140
 
  
אבל התעלמת משניים.

הדת מטיבעה נוטה להחמרות,בעיקר, כשהקובעים שם הם אימפריליסטים ושואפים לכיבוש מהיר או זוחל, והכל לפי שרומזים או מאפשרים התנאים.

זה נכון בכל הדתות.

ואצלנו זה התגלה והכשיל לאורך הדורות.

הדבר השני הוא, שעל סדר היום של הקואליציה רובץ פיל או דוב.

ושום דבר לא בוער ושום דבר לא חשוב אלא הצורך לחלץ את הלץ, הכאילו חכם ומוכשר , מאימת הדין.
ואימת הדין היא לא רק תיקי האלפים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
32644 הודעות, 173 מדרגים, 337 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:01   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  171. אתה מספים פורום הכר את הגולש, תשאיר קצת מקום למי שצריך.  
בתגובה להודעה מספר 161
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:50   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  193. אז אמרת !  
בתגובה להודעה מספר 171
 
  
בתקווה שמישהו למעלה יקשיב.

מבחינתי, אז מה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
32644 הודעות, 173 מדרגים, 337 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:51   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  194. וויסקי?  
בתגובה להודעה מספר 193
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  202. לא שותה.  
בתגובה להודעה מספר 194
 
  
אפילו לא טעימה לקידוש או להבדלה או לארבע כוסות.
ואם כבר אמרת וחשדת ,
אז אומר,
גם לא מסניף לא מזריק וגם לא לוקח לפה.
מה לעשות ?
לא נזקק, לא צריך, ומסתדר לא רע,
כבר מלאן שנים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
32644 הודעות, 173 מדרגים, 337 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:25   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  203. רק שלא תמות משיעמום  
בתגובה להודעה מספר 202
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  208. תתפלא.  
בתגובה להודעה מספר 203
 
  
מעולם לא היתי משועמם גם לא כילד קטן.
תמיד עסוק בפועל או במחשבות.

גם הספר שלי מתפלא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
32644 הודעות, 173 מדרגים, 337 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:02   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  212. הכל טוב, אני מתבדח.  
בתגובה להודעה מספר 208
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
12824 הודעות, 53 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    22:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  246. אין חוקה באנגליה.  
בתגובה להודעה מספר 140
 
  
הצחקת !

נכון אומנם שבאנגליה אין מסמך אחד כתוב ומסודר שניתן להציגו כחוקה.
אבל מי שגם בקיא וגם מבין גם יודע שמבחינת חקיקת חוקה אנגליה יכולה להציג מקבץ מפואר של נורמות על, שהתפתחו מאז ראשית המאה ה-13,
הנישזרות יחדיו לחוקה,
למעשה.
הלואי עלינו חוקה כה מוצלחת שלמה וכמעט מושלמת שכזו.

ואשר לבעייתיות כביכול בגלל מלוכה ומלכים, הכל נכון כמעט בלהפך.

לא אמשיך לעסוק גם ביתר שגיאותיך, החמורות,
פשוט נראה שאין לכך כל תכלית וטעם. שהרי אתה כבר יודע הכל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Digital לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.21
790 הודעות, 4 מדרגים, 1 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  141. נשמע בנאדם ערכי ומעניין! כמו התגובות שלך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והפיסקה האחרונה היא החשובה ביותר לדעתי, הלוואי שאנשים יבינו את זה כבר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אגוזי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.10.15
3134 הודעות, 19 מדרגים, 38 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:01   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  142. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני לעומת השאר לא שופט אותך.
כל אחד ודעתו כל אחד ובחירתו.
אי אפשר שכולם יהיו דומים.
ועדיין אני חולק על חלק מדעותך ומכבד אותך, וזה כל היופי בבני האדם- אנחנו לא בבונים.
איפה שהפוליטיקה מפרידה אותנו, התחביבים מחברים בנינו.
חג שמח!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
avi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.6.15
6814 הודעות, 36 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  153. חג שמח! זה לא הפיכה אלא רפורמה. שבת שלום!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פריווילגית
חבר מתאריך 30.8.20
12619 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  164. נעים להכיר אוצר של חכמה וידע, ועוד רמת גני:)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
17793 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:51   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  167. וואו! אם הייתי רוצה לבחור לי אח ביולוגי,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אותך הייתי בוחרת. אפשר ללמוד ממך כמעט הכל!
תמשיך להיות מי שאתה, ומאחלת לך רק בריאות איתנה, ושתוכל ללמד רבים. נכון שלאחרונה מאוד לא נעים בסקופים, אבל הייתי מבקשת שתהיה נוכח יותר ותתרום מידיעותייך!
חג שמח ושנה טובה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
32644 הודעות, 173 מדרגים, 337 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:53   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  168. נעים להכיר. אנחנו לא מסכימים בהרבה דברים אבל מתחבר מאד למשפט האחרון שלך, הזכיר לי את זה:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.09.23 בשעה 15:59 בברכה, Spook
 
שניה 00:50



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  179. ראיתי דברים כאלה.. אחרי ראיונות שבהם המרואיינים כמעט הרגו אחד את השני, בחדר האיפור אחרי 2 דקות, חיבוקים וצחוקים...  
בתגובה להודעה מספר 168
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רנה דקארט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.6.09
52729 הודעות, 242 מדרגים, 353 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:55   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  169. קשה להתייחס ברצינות לטענות שלך כשאתה מביע טענה שהיא חסרת כל קשר למציאות ושבמסגרתה אתה טוען שיש בבג''ץ רוב שמרני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כאשר רק השבוע הם דנו בחוק הנבצרות. כל בית משפט שיש בו רוב שהוא אפילו טיפה שמרני היה מעיף את שרגא מכל המדרגות, לא דן בזה בכלל. ופה הם אשכרה דנים באיוולת הזאת. עזוב שמרני, אפילו השופטים הפרוגרסיבים ביותר של בית המשפט העליון בארה"ב, שידועים בפרשנות ההזויה והמוטה שלהם של החוקה לטובת האג'נדה של המפלגה הדמוקרטית, לא היו מעלים את העתירה הזאת לדיון.

שנית, ההרפורמה לא מנסה להשתלט על הרשות השופטת אלא פשוט מנסה להפוך את בית המשפט העליון ליותר שמרני ובכלל באופן כללי להקשות עליו לפסול חקיקה של הכנסת מתוך מחשבה שהמצב הנוכחי, שבמסגרתו בג"ץ כיום נמצא מעל לכנסת והממשלה, לא תקין ואין לו שום קשר להפרדת רשויות. אני לא רואה בעיה בכך שיהיו יותר שופטים כמו סולברג, שטיין וכיו"ב ופחות כמו פוגלמן וברק ארז שהם פשוט אקטיביסטים על סטרודאידים. אני לא רואה בעיה עם כך שבזמן ממשל שמרני ימונו שופטים כמו סולברג ובזמן ממשל שמאלני ימונו שופטים כמו ברק-ארז. ההתחרפנות של השמאל מסיטואציה כזאת פשוט מגוחכת והזויה בעיני ורק מראה כמה הם פוחדים ממצב שיהיה באמת רוב של שופטים בעלי אוריינטציה שמרנית בבג"ץ.


לגבי עניין הסבירות, יש בעייתיות בסובייקטיביות של המושג הזה. מה שלך ייתפס כסביר לי יכול להיתפס כלא סביר וההפך. מכיוון שהשופטים שלנו החליטו לערב את עצמם בנושאים פוליטיים יש חשש שהם יפסקו על פי נטיית ליבם האידאולוגית. אני חושב שצריך ללכת על פי מה שקורה במערב. האם מערב יש עיל סבירות כל כך נרחבת? לא. הם במערב יש יועץ משפטי לממשל עם סמכויות כל כך נרחבות? לא. אז למה פה חייבים להמציא את הגלגל מחדש?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המשתנה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.22
6812 הודעות, 33 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    15:58   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  170. כיף להכיר לא יהיה מדוייק , אז כיף להזכר נכון יותר - איש משכמו ומעלה. הרבה בריאות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.19
4569 הודעות, 52 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:07   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  172. תודהה רבה סופר מעניין!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שתדע שגם אני מתעניין מאוד באוסטרונומיה ויש לי לא מעט ספרים.

תודה רבה על שיתוף חייך




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Iceman
חבר מתאריך 15.6.16
2089 הודעות, 15 מדרגים, מינוס 25 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:08   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  173. הזדהתי עם רוב מה שכתבת. שבת שלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
8400 הודעות, 157 מדרגים, 314 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  176. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BoomBoX לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.2.15
23811 הודעות, 123 מדרגים, 237 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:27   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  183. היה מרתק לקרוא. תודה על ההרחבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
איזה כיף לדעת שהגשמת כל כך הרבה חלומות. אשריך.

שבת שלום וחג שמח לכולם ותודה לפורסי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נאקימה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.13
14153 הודעות, 40 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:27   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  184. נהנה לקרוא את תגובותיך אחד הגולשים המבריקים ברוטר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נעים להכיר שבת שלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.18
51115 הודעות, 151 מדרגים, 290 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:28   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  185. הי דוקטור נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אולי בתחומך אתה בקיא אבל בכל מה שנוגע לחרדים והדת יש לך הרבה מה ללמוד

בית המשפט רובו שמרני ? אתה חי פה

אם בית המשפט לא היה נוגס ומנכס לעצמו עוד ועוד סמכויות לא לו אז לא הייתה רפורמה ובטח מה שקורה זה לא הפיכה ( לא מכיר עוד מקבילות למהפכות כאלו

ודת יכולה ללכת יופי עם מדינה היו לנו דוגמאות יפות כאלו בימי שלמה המלך

בית משפט שכשל להגן על זכויות המיעוט והקנין בהתנתקות עצרו ילדות בנות 15 עד תום ההליכים כלאו מפגינים שעשו פחות ממה שעמי אשד מחבק מכתזיות העיפו זקנים וילדים ושקט דממה עד שהגיעו אנשי המחאה

ואיה בית המשפט והשופטים היש שופטים בירושלים ?

לפעמים אני תוהה אם לא כדאי להסתכל על כדור הארץ מהחלל בעיניים קצת יותר אובייקטביות ופחות מפוזיציה של אופוזיציה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  190. כן. אחרי הפרישה של חיות ונאור, יהיה רוב שמרני. תבדוק. ואתה שוב לוקח מקרה של ההתנתקות ופועל מתוך נקם  
בתגובה להודעה מספר 185
 
  
אתה יודע כמה פעמים בית המשפט פסק לטובת האזרח נגד עוולות השלטון? הרי זו הערכאה היחידה שמאפשרת עתירה כנגד פעולות שלטוניות

ולגבי שלמה המלך? אלה לא דוגמאות רלוונטיות לימנו אנו. ואגב. אם מדברים על שלמה, אז אנו מדברים על אחד ממחברי משפטי הכפירה הגדולים ביותר. קהלת בן דוד.

ורשמתי לגבי בית המשפט. כאשר יש ואקום והפרדת הרשויות מתמוססת, בית המשפט הוא המגן האחרון בפני עוולות השלטון (אגב - כל שלטון, כולל שמאל אם יוקם)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
72742 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:46   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  221. אין אפילו שופט שמרני אחד כיום בעליון, כזה שמתנגד לאקטיביזם שיפוטי  
בתגובה להודעה מספר 190
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    10:09   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  264. יש לפחות 4 או 5. ראה כעת  
בתגובה להודעה מספר 221
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
liron10beer לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
1365 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:31   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  187. נעים להכיר:)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
35320 הודעות, 279 מדרגים, 533 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:35   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  189. אחלה. מסתבר שיש הרבה תחומי עניין משותפים + מוסיקה. יישר כוח ותמשיך לתרום בפורום!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עם קצת פחות להט בענייני פוליטיקה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:42   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  192. פוליטיקה זה תמיד מעניין. תיאטרון האבסורד. וממליץ לכולם לקרוא את מצעד האיוולת ו-1914 של ברברה טוכמן  
בתגובה להודעה מספר 189
 
  
בסופו של דבר, זה הדבר שתמיד ישפיע על חיינו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לומי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.10.18
6278 הודעות, 37 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:42   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  191. איש יקר מאוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אמנם אני חושב בדיוק הפוך ממנו בהמון דברים אבל זה לא מוריד מההערכה העצומה שיש לי אליו 💝 שתהיה שנה טובה יגאל היקר 🛸💝



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאירקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.11.20
4386 הודעות, 13 מדרגים, 7 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    16:56   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  195. יפה דיברת יגאל - במיוחד אהבתי את ההסבר המפורט שלך להפיכה המשטרית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינרת
חבר מתאריך 13.10.15
37578 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:40   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  207. נעים להכיר וחג שמח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני זוכרת איך בשנים הראשונות אחרי שהצטרפתי לרוטר , התווכחתי איתך לא מעט על נושאים פוליטיים וביבי בראשם.

כבר הודיתי כמה פעמים שאני טעיתי ואתה צדקת . חבל , אני בטוחה שהיית שמח להיות זה שטעה

אגב,
האומץ שלך לכתוב תחת שימך ביקורת נוקבת על פוליטיקאים ראוי מאד להערכה,
אני לא בטוחה כמה מחברי הפורום שכותבים פה באנונימיות מבינים את זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אשקל-טאון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.12.13
38457 הודעות, 330 מדרגים, 636 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:43   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  209. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבת שלום וחג שמח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקוריאני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.7.13
21527 הודעות, 119 מדרגים, 118 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:54   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  210. נהדר שאתה איתנו בפורום, פשוט נכס!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Seagulls לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.19
30743 הודעות, 190 מדרגים, 366 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    17:57   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  211. סחטיין על הקאדי עם Bose system  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבת שלום וחג שמח 🌿



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פורום מחשבים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.02
6827 הודעות, 61 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:02   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  213. מחילה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על השפה אבל כמה הבלים! בעיקר לגבי מהי מדינה, הדת (תוך התעלמות מהיהדות), הפיכה משפטית? סיראסלי? זאת תוך התעלמות מהמצב החריג בישראל לגבי סמכויות היועמש, אקטיביזם משפטי פרוע, אפס בלמים על מערכת המשפט, אפס סנקציות נגד פעולות הפרקליטות ועוד.
בקיצור קיבלת במה למניפסט חילוני שמאלני מובהק ואתה עוד קורא לעצמך ״מרכז״.

אז התחלתי במחילה ואסיים במחילה שוב, שבת שלום וחג שמח לך ולמשפחתך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
The Godfather לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.4.21
8020 הודעות, 75 מדרגים, 148 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:11   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  216. אדם מקסים, מרתק ואנושי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מסכים עם כל כך המון דברים שכתבת, וכבר ציינתי בעבר כמה אתה מוכשר וחשוב לחברה ולמדינה היקרה שלנו.

בהחלט איננו מסכימים על לא ממש מעט, אבל זה כך כבר דורות רבים בעם הזה, אנחנו לא מסכימים על הכל אך לעד, אחים אנחנו.

חג שמח ושנה טובה!



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Benny לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.5.19
3872 הודעות, 46 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:30   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  218. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אנחנו שכנים. אנחנו לא באותו צד של המתרס הפוליטי הרבה פעמים הדעות שלך הפוכות משלי אבל בהרבה דברים אחרים כן. אני גם מתעניין מאוד באסטרונומיה. פלורליזם זה דבר טוב אני לא מאמין שהאמת נמצאת רק בצד אחד. צריך לשמור על פתיחות מחשבתית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
rocsteady לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.18
21231 הודעות, 81 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    18:46   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  222. רזומה מרשים ידידי. אמנם לגבי הרפורמה המשפטית בפרט ועמדותיך הפוליטיות שידועות זה מכבר, איני מסכים כי הן מבוססות על הנחות מוצא שגויות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כתבת למשל על המצב הנוכחי "המהות המשטרית של המדינה המבוססת על הפרדת רשויות".
פשוט מאוד לא נכון. והיועמ"ש הנוכחית היא הדוגמא הנגדית לדבריך.
חבל שיש אנשים משכילים שלא תומכים באמת בדמוקרטיה ליברלית ובנושאי הדגל האותנטיים שלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האחות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.1.15
19476 הודעות, 286 מדרגים, 557 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:02   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  224. נעים מאוד מאוד להכיר!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
התחברתי ללא מעט מהדברים שכתבת..
כתבת נפלא, בצורה רהוטה וברורה.
שבת שלום חבר וחג שמח!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כתום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.14
1849 הודעות, 8 מדרגים, 13 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:04   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  225. אתה אלוף וכל ההשקעה באהבה בפורום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מעריך אותך מאוד!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
i_lan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.03
42595 הודעות, 203 מדרגים, 396 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  226. מנפלאות הדמוקרטיה, אמנם לא מזדהה עם מרבית דעותיך, נהדר שאתה משמיע אותן לצורך דיאלוג.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוני53 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.18
29018 הודעות, 150 מדרגים, 255 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:23   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  228. תודה, יגאל, על הפינה המרתקת. וכמובן תודה לפורסי על המאמץ השבועי...:)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כתבת כי "יהדות היא אמונה".

ראשית - עבורי, יהדות היא קודם כל לאום. העם היהודי קודם לדת היהודית.

שנית - מהי אמונה יהודית חילונית? המשורר שאול טשרניחובסקי מפליא לתאר אותה בבית השני של שירו, "שחקי שחקי":

כי עוד נפשי דרור שואפת
לא מכרתיה לעגל פז.
כי עוד אאמין גם באדם
גם ברוחו רוח עז.

שנה טובה, שבת שלום וחג שמח!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    20:05   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  231. טשרנחובסקי לא מתאר ''אמונה יהודית'',אלא בדיוק להפך. הוא מתאר הומאניזם,כלומר שם את האדם במרכז. ביהדות האל במרכז  
בתגובה להודעה מספר 228
 
  
טשרנחובשקי שם את יהבו ומבטחו באדם("כי באדם אאמין")
ביהדות האדם שם את מבטחו באל.

זאת תפישת עולם לגיטימית אבל זאת איננה יהדות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוני53 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.18
29018 הודעות, 150 מדרגים, 255 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    20:17   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  233. מסכים, אבל אפשר - וגם רצוי - להיות גם יהודי וגם הומניסט...:)  
בתגובה להודעה מספר 231
 
  
זו בדיוק תמצית האמונה היהודית החילונית -הומניסטית של טשרניחובסקי. במקום אמונה באל ("עגל פז") הוא מאמין ברוח האדם, בערכיו, במערכת האמונות והדעות שלו, במוסר ההומניסטי.

על פי השקפת העולם שלי, זו תמצית האמונה היהודית החילונית...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    20:41   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  235. אי-אפשר להיות גם יהודי וגם הומאניסט מפני שהתפישות האלה מנוגדות אחת לשניה בתכלית  
בתגובה להודעה מספר 233
 
  
היהדות מלאה בחמלה לבני האדם ,למשל הילכות ריבית,למשל מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, מעל חצי מעשרת הדברות עוסקות בהסדרת היחסים שבין בני האדם ואינם נוגעים לאל.
אבל ביהדות מקור הסמכות וההשראה לכל אלה ושממנו שואבים הכל והוא המרכז הוא האל ,במצב של התנגשות ביחסים בין בני האדם ובין האל, האל קודם...(!). דוגמא להתנגשות כזאת יש
למשל בסיפור עקדת יצחק ,אילו אברהם אבינו היה הומאניסט היה עליו להתנגד לבקשת האל ממנו לעקוד את בנו והוא דווקא הסכים מפני שהאל הוא במרכז ולא האדם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוני53 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.18
29018 הודעות, 150 מדרגים, 255 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    21:29   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  236. הלכת רחוק, עד אברהם אבינו...:)  
בתגובה להודעה מספר 235
 
  
כאן אנחנו חלוקים.

יהודי חילוני מאמין באדם, לא באל. מדבריך עלול להשתמע שמי שלא מאמין באל - לא יהודי. לזה התכוונת? אני בטוח שלא...

יהודי חילונים מאמינים גם בערכים הומניסטים. חלקם בכלל מקורם במקורות יהודיים.

מאז אברהם אבינו היהדות עברה שינויים ומהפכות. המהפכה היהודית-חילונית היא צעירה, עניין של כ-200 שנה. תן לה צ'אנס...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    14:24   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  275. טכנית הילכתית יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה, מהותית יהדות היא אמונה באל ועבודת האל  
בתגובה להודעה מספר 236
 
  
אתה יכול כחילוני לשים את האדם במרכז ולהתנתק מהאל אבל אתה לא יכול לקרוא לזה יהדות כי זאת איננה יהדות.
שים לב להגדרה הטכנית היבשה ולהגדרה המהותית,כאמור טכנית והילכתית אתה(וגם אני כחילוני) יהודים לכל דבר ועניין.
מהותית מרגע שאתה כופר במרכזיותו של האל זאת איננה יהדות, ולכן זרם חילוני לא יוכל לשרוד, בלי הדתיים והחרדים היהדות תיכחד,הם היחידים ששומרים על הגחלת המהותית של היהודים.
ואגב אפילו חילונים גמורים כמו בן גוריון הבינו את זה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוני53 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.18
29018 הודעות, 150 מדרגים, 255 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    15:08   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  277. כולם ''שומרים על הגחלת''. דתיים, חרדים - וחילונים. יש מקום לכולם...:)  
בתגובה להודעה מספר 275
 
  
מיציתי. כדי לא לחזור על עצמי, אסיים כאן.

תודה על הדיון המפרה, שבת שלום וחג שמח...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינרת
חבר מתאריך 13.10.15
37578 הודעות
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    17:39   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  280. קוקי, גם יהודים מאמינים, גם מוסלמים מאמינים, שמים את האל במרכז. עד ימי הרנסאנס כולם שמו את האל ואת האב במרכז  
בתגובה להודעה מספר 275
 
  
ההומניזם התפתח ושם את האדם במרכז, אם הוא יהודי חילוני ואם הוא בן דת אחרת חילוני , אבל יש גם מסורתיים ואף דתיים ששמים את האדם במרכז .

בלי לשים את האדם במרכז היינו נשארים בימי הביניים החשוכים ,
אבל כל זה לא קשור להגדרת "יהדות" .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
18047 הודעות, 113 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    17:56   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  283. כפי שכבר כתבתי למעלה זה בסדר וזה לגיטימי לחלוטין לשים את האדם במרכז אבל זה לא יהדות , ביהדות האל במרכז בהגדרה,נקודה.  
בתגובה להודעה מספר 280
 
  
כאשר האל במרכז כל הציווים נגזרים ממנו, למשל האיסור לרצוח , רצח הוא גם אקט נגד האל למרות שהוא פעולה נגד אדם אחר.

קיצור זה מורכב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מיכל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.12.08
5614 הודעות, 40 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    19:35   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  230. מאוד מעריכה ומחבבת אותך יגאל, גם אם לפעמים אנחנו לא מסכימים. חג שמח.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הוא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.15
709 הודעות, 7 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    20:16   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  232. מכיר את יגאל באופן אישי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
באמת אדם אמין, טוב לב, מקצועי וחכם.
ישר כח איש יקר!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
12794 הודעות, 67 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    21:31   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  237. שאלה ליגאל היקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם חלילה ממשלת שמאל הייתה נבחרת, ובג׳׳ץ ימני קיצוני שבוחר את עצמו, פוסק נגדם.... זה דמוקרטיה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    22:00   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  242. כן. ובג''צ פסק לא אחת נגד ממשלות שמאל או נגד עתירות של שמאל. בוודאי. זו דמוקרטיה  
בתגובה להודעה מספר 237
 
  
והדוגמה היא בעניין כשירות ביבי לכהן כראש ממשלה, 11:0.
Ces't la vie



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
12794 הודעות, 67 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    02:15   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  254. וכמו מסירת שדה גז לאירגון טרור בלי הצבעה בכנסת?  
בתגובה להודעה מספר 242
 
  
אני ישמח שהימין יחליף את שופטי בג׳׳ץ לשמרנים ואז יחזיר את שיטת החבר מזמין חבר הדמוקרטית. נשמע כמו פיתרון המקובל על כולם.

נ.ב.
אפשר לשאול בפרטי בהקשר לטלסקופ celestron?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    07:42   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  255. הימין כבר הכניס שופטים שמרניים. ראה איילת שקד...  
בתגובה להודעה מספר 254
 
  
ולא נמסר שום שדה גז לארגון טרור... אלה מים, נמסרו ללבנון, עם תמלוגים. עובדה שאפילו ביבי לא ביטל.

ותוכל לפנות בפרטי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
12794 הודעות, 67 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    17:47   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  281. אך אפשר לבטל הסכם בין לאומי?  
בתגובה להודעה מספר 255
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    18:03   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  284. ברמה המשפטית גרידא אפשר. הכנסת תחוקק חוק ביטול חתונה.... לא מקובל לבטל הסכמים בין מדינות. שים לב שאוסלו לא בוטל.  
בתגובה להודעה מספר 281
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צייר
חבר מתאריך 15.6.19
239 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    21:47   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  241. נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה לא הפך להכה את הגולש,להיפך, הופתעת ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    22:04   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  243. האמת שלא הופתעתי... היו ויכוחים, לשמחתי עניינים, גם אם אין הסכמה, אבל ציפיתי לזה ואני גם שמח על זה.  
בתגובה להודעה מספר 241
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צייר
חבר מתאריך 15.6.19
239 הודעות
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    23:13   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  248. אני הופתעתי  
בתגובה להודעה מספר 243
 
  
הרבה פעמים ממש נעלבתי מהעלבונות שהוטחו בך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
87612 הודעות, 208 מדרגים, 388 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ד בתשרי תשפ''ד    23:21   29.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  249. נעים להכיר .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
היטש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.9.16
20142 הודעות, 106 מדרגים, 199 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    00:31   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  252. נעים מאוד! לעניין ה''הפיכה השיפוטית''...מצידי אל תשנה כלום, חוץ מאת השופטים, משופטים רכים כלפי טרור ופשע, לשופטים קשוחים, כל השאר לא משנה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    07:43   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  256. אני מסכים. עונשי מינימום, קציבת פרק זמן למשפט...  
בתגובה להודעה מספר 252
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    09:05   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  259. יפה שאתה מסכים; הבעיה היא שאהרון ברק קצת פחות מסכים, וכך גם כל אלו שהוא דאג שימשיכו את דרכו.  
בתגובה להודעה מספר 256
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    09:29   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  261. דעתו לא רלוונטית. שאלת מה דעתי ועניתי  
בתגובה להודעה מספר 259
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    09:59   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  262. אני שואל מה צריך לקרות בשביל שדעתך גם תתממש, ולא תשאר בגדר ''דעה'' בלבד, בהתחשב באמור לעיל. דווקא לא שאלתי לדעתך...  
בתגובה להודעה מספר 261
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    10:08   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  263. מאוד פשוט. רשמתי ואני חוזר  
בתגובה להודעה מספר 262
 
  
קביעת עונשי מינימום

הטלת אימה על עבריינים סדרתיים - עבירה שלישית, גם גניבת מסטיק - 10 שנות מאסר ללא שיקול דעת
קציבת פרק זמן מרבי להגשת כתב אישום
קציבת פרק זמן מרבי למשפט

ואם תרצה שזה יתממש בחקיקה

הגבלת כהונה של ראש ממשלה וראשי עיר

מניעת כהונה של עבריינים... אחרת, התכשיטים לעולם לא יצביעו עבור זה 😐



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    12:50   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  269. רשמת, נכון, רק שכחת לרשום איך בדיוק אתה מצפה שהשינויים הללו (לפחות החצי הראשון של דבריך) יתרחשו במסגרת הקיימת,  
בתגובה להודעה מספר 263
 
  
בה "שיקול הדעת" של השופט הוא קדוש ואין להגבילו בשום צורה (לרבות בצורה של עונשי מינימום וכו' - הנושא עלה לא פעם לדיון ותמיד הורד מסדר היום בתירוץ הזה), ובה אחת הטקטיקות האהובות על "המערכת" היא להחזיק את מי שהם רוצים בגרון לזמן בלתי-מוגבל בשביל להבטיח שיתוף פעולה...

באשר למניעת פושעים מלכהן בכנסת או הממשלה - אני מאוד בעד, על אף הפגיעה המסויימת בחופש הדמוקרטי; רק מה, אולי רצוי לוודא קודם שהאנשים האחראים לקבוע מי פושע ומי לא הם בעצמם נקיי כפיים ולא ממהרים להשתמש בסמכויותיהם כבנשק?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    13:33   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  272. חקיקה . ולעניין נקי כפיים - כל מי שמורשע אינו נקי כפיים.  
בתגובה להודעה מספר 269
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    13:49   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  273. קשה שלא לשים לב שיש בדבריך בדיוק אפס התייחסות לדברי...  
בתגובה להודעה מספר 272
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    14:09   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  274. התייחסתי בדיוק. ואני לא נוטה ליפול למלכודות 😉. נקיי כפיים? מה זה משנה מי יחוקק את החוק כל עוד החוקים שהצעתי ראויים?  
בתגובה להודעה מספר 273
 
  
וכתבתי

לשופטים לא תהיה השפעה כאשר מדובר בעונשי מינימום או עונשים על עבריינים סדרתיים

וכן. אני גם בעד ביקורת על שופטים, אם כי, סטטיסטית, 50 אחוז מבעלי הדין יאמרו שפסק הדין הגון והשופט מקצועי ויתר 50 האחוז יאמרו לך בדיוק במה עוסקת אמו של השופט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    18:43   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  285. יגאל היקר, אתה אינטילגנטי מכדי שאפשר יהיה להאמין שיש לך בעיות בהבנת הנקרא.  
בתגובה להודעה מספר 274
 
  
הרי כתבתי מפורשות שנדרש נקיון כפיים מאנשי "אכיפת החוק", ולא מהמחוקק, לפני שאפשר יהיה לסמוך על כך שאלו ישמרו עלינו מפני בחירת פושעים למוסדות השלטון, כמו גם שהבעיה בחוקים שהצעת (עונשי מינימום וכו') אינה בחוקים עצמם אלא בכך שהחמודים במערכת "שלטון החוק" יפסלו את החוקים הללו בגלל פגיעה במרחב הפעולה שלהם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    18:47   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  286. הבנתי יפה מאוד ואפילו עניתי ביחס לנקי כפים.. זה שמישהו אינו בדעתך, אינו עושה אותו לא נקי כפיים  
בתגובה להודעה מספר 285
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    19:37   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  288. וזה כמובן משהו שמאוד נוח להגיד כל עוד יש קבוצה סגורה שממנה יוצאים כל (או רובם המוחלט) של האנשים האחראים לקביעות הללו,  
בתגובה להודעה מספר 286
 
  
שבמקרה גם מחזיקים בדעה זהה לשלך; ועל כל מי שנפלט מהקבוצה ומספר סיפור על המתרחש בה ששונה מ"נקיון כפיים ללא רבב", תמיד אפשר לומר שהוא סתם ממורמר כי הראו לו את הדלת. ובינתיים אנשים כמו רות דוד חוגגים, והמסמכים נעלמים להם, ובכירים לשעבר שהתמחו בהחזקה בגרון נוחתים להם בג'ובים נוחים שהומצאו עבורם, וכתבי אישום נגד אלו שמחפשים לעשות שינויים במערכת (לרבות השינויים שאתה מייחל להם לכאורה!) צצים להם בן-לילה, ואתה - לא ראית, לא שמעת, לא ידעת... העיקר שאלו ישמרו עלינו מפני בחירה בפוליטיקאים מושחתים.

אגב, אני מבין שבחרת לרדת מהשקר לפיו צריך רק לחוקק חוק עונשי מינימום וכו' והשופטים פשוט יתיישרו להם בטבעיות?

מר יגאל היקר, איש אינו קונה את הטענה שאדם משכיל כמוך באמת אינו מודע לכל האמור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    20:58   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  291. לא ירדתי מהרעיון של עונשי מינימום...אם אתה טוען ששופטים אינם נקיי כפיים ופוליטיקאים כן, אז אני יורד מהויכוח  
בתגובה להודעה מספר 288
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    06:01   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  306. לא טענתי שפוליטיקאים הם נקיי כפיים :) אבל גם שופטים ופרקליטים אינם בדיוק מלאכי שרת.  
בתגובה להודעה מספר 291
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.10.23 בשעה 06:07 בברכה, זבוב על הקיר
 
כשיש קבוצה שנותנת את הדין גם לבוחר וגם לחוק, וקבוצה שאינה נותנת את הדין לאף אחד - ההימור שלי ברור.

ושוב, בפעם המליון: כיצד אתה רואה את השופטים, במצב הקיים, משתפים פעולה עם חוק המגביל את חופש הפעולה שלהם בצורה של עונשי מינימום (ולאחר שרמזו בצורה עבה מאוד שלא יעשו זאת ושחוק כזה יפסל)? כמה אפשר להתחמק משאלה כ"כ פשוטה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    11:42   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  310. ברגע שיחקק חוק עונש מינימום, דעתם לא רלוונטית. נקודה  
בתגובה להודעה מספר 306
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
11683 הודעות, 75 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    15:56   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  315. ואת זה אתה אומר על השופטים שידעו להתעלם מכל חוק שלא נוח להם או פשוט לפסול אותו בטענות של סבירות, כן?  
בתגובה להודעה מספר 310
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טוק דוגרי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.4.12
36774 הודעות, 233 מדרגים, 449 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    08:07   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  258. קצת באיחור... נעים להכיר יותר!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא מסכים עם דעותייך המדיניות והמשפטיות , בצד הכלכלי חברתי אני יותר נוטה לכיוון של המרכז ואפילו שמאלה כמוך...
מכל מקום, אדם כמוך עם כל המעלות שאפילו לא צריך למנות- הוא נכס לפורום!
שלא לדבר על האומץ לכתוב בשם גלוי...
יישר כוחך!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Lestat לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.2.14
6107 הודעות, 72 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    09:17   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  260. וואו, אם יקחו רק את זה מדבריך, יכול לבוא שלום על ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בזמן האחרון יש הקצנה גדולה בוויכוח וחבל. אני רק רוצה להעיר, כאחד שמכיר מקרוב הרבה מהמערכת הפוליטית על כל גווניה:

לכל אלה שנלחמים בחירוף נפש על כבודם של אלה שהם מייצגים - אלה שאתם נלחמים על כבודם, מסתדרים יפה מאוד עם הצד השני, הנגדי. רובם חברים טובים מעבר לויכוח. לכן, לא שווה שתיפגעו, תעלבו, תריבו, תשמיצו, עבור אלה שאתם רבים את ריבם והם עצמם מסתדרים יפה מאוד זה עם זה ואתם מעניינים אותם כקליפת השום.

נעים מאוד, איש עשיר בנכסים של ידע וחכמה. תמיד קוראת בשקיקה כל מילה אסטרונומית שנובעת ממקלדתך. תודה על הידע שאתה משתף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציון דרך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.2.15
4153 הודעות, 292 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    10:59   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  267. אהלן אהלן אהלן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Rubicon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.7.04
2788 הודעות, 19 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    12:08   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  268. בשבילי אתה מעורר השראה ומודל. מוזר - התחלתי מהימין והגעתי לדעות ותובנות כמעט זהות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רואה בכתיבה שלך פה סוג של שליחות ציבורית, בטוח שאתה מספיק עסוק, כך שלהקדיש זמן ומשאבים לפורום פה זה ממש התנדבות. מעריך שאתה גורם לרבים לעצור ולחשוב ובכך אתה משפיע על הציבור ועל זה אני מוקיר את פועלך פה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    17:32   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  279. Alea ecta est חצית את הרוביקון 😀  
בתגובה להודעה מספר 268
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Rubicon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.7.04
2788 הודעות, 19 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    16:02   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  316. Alea ecta est זו ההחלטה הסופית, אבל לפני חציית הרוביקון. אני כבר אחרי.  
בתגובה להודעה מספר 279
 
  
לתמהים: הפירוש הוא ש'קוביית המשחק' נוצרה/הוטלה ועתה לא נותר אלא לבצע את שנקבע על פיה (נקבע לחצות את נהר הרוביקון).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עם עולם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.10.07
4079 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    13:21   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  270. אישיות מרשימה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פוני קצר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.09
1067 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    14:30   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  276. יגאל,גם מחכים וגם מעשיר את הפורום. תודה .חג שמח.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דור תשיעי
חבר מתאריך 18.4.22
3464 הודעות, 17 מדרגים, מינוס 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    15:46   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  278. נעים להכיר. אנחנו מאוד קרובים בדעות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
12794 הודעות, 67 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    17:50   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  282. למה לא פותחים ונותנים ליגאל לנהל פורום מדע ואסטרונומיה ברוטר?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם הוא מעוניין כמובן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    18:48   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  287. אני תמיד מסכים לכל דבר שמקדם את המדע 😀  
בתגובה להודעה מספר 282
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
12794 הודעות, 67 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    21:31   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  294. מנהלים?  
בתגובה להודעה מספר 287
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AQB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.12.20
12658 הודעות, 111 מדרגים, 220 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    19:43   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  289. אדם מעניין ומיוחד, נעים להכיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למרות שאני ממש לא מסכימה עם דעותיך,
יודעת להעריך חוכמה ודעת.
מועדים לשמחה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האקונה מטטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.15
12172 הודעות, 126 מדרגים, 241 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    20:02   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  290. נשמע אדם מעניין וחכם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רק לא מובן לי איך אדם שלמד ורכש כל-כך הרבה השכלה מדבר כמו ההוא הכי גדול בנושאי דת ופוליטיקה (ישראלית)

אולי אם תכין לנו סביח (כשר למהדרין כמובן) נסלח לך😉



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמלץ פלד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.12.17
62409 הודעות, 151 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    21:10   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  292. רציתי לשאול על העבר, מה היה היעוד שלך בעתודה של הנדסאי בצבא? ואיך עברת לשרת במודיעין?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    00:06   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  299. בזמנו, כולם רצו להיות מהנדסים או רופאים. אני הלכתי לתחום הבניין. ובתור עתודאי הייתי ביחידת המיפוי במדור השדה שלה  
בתגובה להודעה מספר 292
 
  
ולא עסקתי בתחום הבניין ולו יום אחד...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמלץ פלד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.12.17
62409 הודעות, 151 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    00:07   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  300. הבנתי... יפה  
בתגובה להודעה מספר 299
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Blackcat לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
20828 הודעות, 80 מדרגים, 157 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    21:17   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  293. הופתעתי, הייתי בטוח שאתה פיזיקאי, אז כל הידע (המטורף) שלך הגיע כתחביב בעצם?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
סיימתי תואר בכלכלה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
39409 הודעות, 240 מדרגים, 380 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    00:03   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  298. גם תואר בכלכלה וגם דוקטורט בגיאופיזיקה.... אבל, אני עדיין מגדיר זאת כתחביב  
בתגובה להודעה מספר 293
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשבמסלולמחדש
חבר מתאריך 19.11.21
351 הודעות
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    21:31   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  295. נכס לפורום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תמיד מעניין לקרוא אותך במיוחד בחלקים המדעיים.
דעותינו שונות ולכן תמיד אפשר להכנס לדיון.
דיון תמיד עדיף מויקוח.
בהצלחה בהמשך תהנה ממה שיש לנו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הוצלפ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
3422 הודעות, 53 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    23:07   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  296. בגלל שציינת שאתה עירקי אני עכשיו אתקשה לא לסמפט אותך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
למה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.12.08
11078 הודעות, 81 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בתשרי תשפ''ד    23:31   30.09.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  297. הכי מיותר שיש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אחד שמבזה את ה " מדע" ואת היהדות

אחד שיושב על מגדל שרואים רחוק ממנו ולא שם לב שבסיס המגדל בוער
יעני מדען



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
uz7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.12.09
72282 הודעות, 222 מדרגים, 435 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    01:17   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  303. יהודי טוב. הייתי בחנות שלך לא פעם, התיחסת בחן וחביבות יתרה והסברת ארוכות ועם הרבה סבלנות. דעות פוליטות לא משהו ;)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמובן עירקי לכן החריפות, ומי שלא מבין את הרוח הערקית לא מבין שהם מדברים על הכל וצוחקים על הכל בצורה חריפה בלי להיפגע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Amadeus
חבר מתאריך 15.11.22
8681 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    08:38   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  308. אחד הגולשים הכי מעניינים בפורום , אתה מוכשר ומעניין נעים להכיר👍  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
giZmo
חבר מתאריך 16.5.13
4001 הודעות, 31 מדרגים, מינוס 2 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בתשרי תשפ''ד    14:38   01.10.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  314. זכיתי ללמוד אצלך אסטרונומיה בילדותי. חוויה ותצפיות בלתי נשכחות. תודה!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות