גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #850628 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 850628        
כל כתם
חבר מתאריך 8.9.19
6484 הודעות
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    10:57   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גנץ מגנה את הפרעות במירון: ''אסור להגיע לפעולות כמו אלו שראינו''  

 
  
גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית בעקבות המראות הקשים והמזעזעים מדחיפת מתפללים קשישים שעלו להר מירון בניגוד לחוק | כך הגיבו חברי כנסת

״התמונות הקשות של דחיפות והפעלת כוח מוגזמת במירון מחייבות גינוי ובדיקה מעמיקה", כתב גנץ בחשבון הטלגרם שלו. בחשבונו בטוויטר לא התייחס גנץ לתקרית.

הוא הוסיף: "גם אם המאמינים שהגיעו עברו על ההנחיות, תוך התעלמות מהסכנה הביטחונית, אסור להגיע לפעולות כמו אלו שראינו. שוטרי משטרת ישראל פועלים 24/7 מזה תקופה ארוכה כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי בעת מלחמה, וכולנו מחזקים אותם. אבל אסור שהשמירה על הסדר הציבורי - תהפוך לאלימות בחסות החוק״.

השר בצלאל סמוטריץ התייחס גם הוא לתקרית ומסר: "פעם זו מכת"זית בכינון ישיר לזוג חרדי מבוגר ופעם זו דחיפה אלימה ואגרסיבית למבוגר שיכול להיות הסבא של השוטר הזה. האלימות המשטרתית שבמקרה מופעלת תמיד לאותם ציבורים היא בלתי מתקבלת על הדעת. הגיעה העת לבער את האלימות המשטרתית ולוודא אכיפה שווניות".

חברת הכנסת נעמה לזימי מ'העבודה' גינתה גם היא את האירועים, אולם האשימה את הרפורמה במערכת המשפט ותקפה את הממשלה.

"במקום שהממשלה הזאת תפעל למיגור אלימות משטרתית היא החליטה בשם ההפיכה המשטרתית שהיא מחוללת זמנים אלו, לפעול ל"השוואת אלימות" וככה היא מבקשת כבר תקופה, שאת האלימות שחטפו קבוצות מיעוט, קבוצות מודרות וקבוצות מופלות בחברה, יחוו כולם", כתבה לזימי בטוויטר.

"ואם הם מתנגדי שלטון? אז ביד קשה עוד יותר. רק כשרואים שוטר מכה אדם שיכול להיות סבא שלו במירון, הם יזכרו להזדעק. באלימות המשטרתית יש להכיר ויותר מכל את התופעה הזאת חובה למגר - לא מתוך פוזיציה, אלא מתוך הפנמה שהדרך לשיקום המשטרה עוברת באמון במערכת אכיפת החוק וטיפול בבעיות העומק שהשר הנוכחי מעמיק באופן מסוכן ובמכוון".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', תיעודים מחרידים ממירון התפרסמו הערב וטלטלו את המגזר החרדי. באחד התיעודים נראה קשיש חרדי בכסא גלגלים, כשהוא נהדף בכוח על ידי קבוצת שוטרים, בעוד מלווהו מגונן עליו בגופו. בנס האירוע הסתיים ללא הטחת הנכה על רצפת האבן. שוטר מג"ב שתועד מכה באלימות את הקשיש - הורחק באופן זמני.

מקרה דומה נוסף הסתיים אחרת. בתיעוד נוסף המתפרסם הערב מציון הרשב"י במירון, נראים קבוצת שוטרים הודפת קשיש המדדה על רגליו לכיוון היציאה מחצר הציון, כשפתע אחד השוטרים במקום מטיח אותו בעוצמה על רצפת האספלט.

הקשיש נפצע בפניו ובראשו ונזקק לטיפול רפואי. מתנדבים חרדים מטעם המשטרה נחלצו לעזרתו והעניקו לו סיוע ראשוני. לאחר מכן הוא נחבש בפניו והתפנה להמשך טיפול רפואי.

תיעוד מקומם נוסף מגיע דווקא מעזרת נשים: קבוצת שוטרות הניסו מתפללות חרדיות מציון התנא רבי שמעון בר יוחאי תוך שימוש באלות.

יצוין, כי על אף שככל הנראה, מרבית הנוכחים בהר הפרו את ההנחיות והנהלים, הזעם במגזר החרדי גובר בשל ההשוואה המתבקשת בין התנהלות המשטרה בהפגנות השמאל בתל אביב, ירושלים וכבישים מרכזיים. במקרים אלו, למרות הפרת החוק הבוטה מצד המפגינים אשר פעמים מסכנים חיי אדם ובאחד המקרים גרמו בעקיפין למותם של שוטרים, המשטרה התנהלה מולם ברכות יחסית להתנהלות המשטרה כנגד החרדים בהר מירון.

בעוד בהפגנות השמאל, גם במקרים בהם מתועדת הפרת סדר חמורה השוטרים נוהגים באיפוק - התיעודים מהילולת הרשב"י במירון לא מותירים ספק באשר להתנהלות ה'איפה ואיפה' בה נוהגת המשטרה כלפי עברייני חוק חרדים.

מספר אנשים שהיו במקום בעת האלימות המשטרתית חסרת הפרופרציה, מספרים ל'כיכר השבת': "זה בלתי נסבל ובלתי נסלח מה שקרה, פשוט ראית שוטרים בלי לב ובלי נשמה, כמו בהמות על שתיים שרבות על האוכל, לא היה אכפת להם שמדובר באנשים מבוגרים והם השליכו אנשים בגסות ובאכזריות, אולי זה מוגזם, אבל זה בהחלט הזכיר מראות מגרמניה הנאצית, מי היה מאמין שככה יתנהגו במדינה יהודית".

מלשכת השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הערב עם מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק. מדובר באנשי מילואים במג"ב, והשניים סיכמו כי השוטר שהטיח באכזריות אדם מבוגר לרצפה, השוטר שירה באוויר והשוטרת שהכתה אישה מבוגרת במהלך האירועים במירון, יושעו עד לסיום הבירור".

תגובת המשטרה:

בשעות האחרונות החלו מאות מפרי החוק להתעמת עם השוטרים בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון וכתוצאה מכך פונו לקבלת טיפול רפואי 19 שוטרים.
החל מאתמול בשעות הערב פועלת משטרת ישראל במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון לשם שמירה על הסדר ומימוש החוק וצו האלוף שנועדו לשמור על בטחון הנוכחים.
החל משעות הבוקר אלפי אנשים הגיעו לאזור מתחם הקבר תוך שהם מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם.
19 שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שהושלכו לכיוון מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים שונים. כמו כן, פגעו המפגיעים באמצעים ורכוש שהוקם במקום לשם שמירה על בטחונם. עד כה הורחקו מהמקום מעל ל-1000 אנשים לא מורשים ועוד אלפים נחסמו בכבישים המובילים לאתר.
בהמשך לסרטון בו נראה לוחם מג"ב במילואים שדחף אדם מבוגר במירון - נבהיר כי אנו רואים בחומרה את ההתנהלות ובהתאם הלוחם הורחק מפעילות עד לבירור האירוע.
כמו כן, שאר האירועים יבדקו ויופקו לקחים בהתאם.
אנו שבים ומדגישים כי הצעדים וההערכות המיוחדת של משטרת ישראל נועדו להבטיח את שלומו ובטחונו של הציבור. מתחילת המלחמה נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון ומספר רב מהן נפלו בנקודות בהם נוהגים לאורך השנים לעבור עשרות אלפי בני אדם.
במשטרה, הוסיפו הבהרה נוספת, שמגיעה אחרי הודעת השר בן גביר על השעיית השוטרים הסוררים וטענו, כי "בהמשך לסרטון בו נראה לוחם מג״ב במילואים דוחף אדם מבוגר במירון - נבהיר כי אנו רואים בחומרה את ההתנהלות ובהתאם הלוחם הורחק מיידית מפעילות מבצעית עד לבירור האירוע".
https://www.kikar.co.il/israel-news/se4mb6



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עבריינים במדים! אין הגדרה אחרת. גם משפחתי (אני תושב מירון) חשה את נחת זרועה של המשטרה האלימה במירון. כל כתם 27.05.24 10:57 1
     אלימות שמבזה את המשטרה. Ofer H 27.05.24 11:30 2
     מזה משנה איפה אתה גר אתה נראה דתי /חרדי נ נח בשטח 27.05.24 11:38 4
  חשבתי שהוא גם מגנה את הפעולות נגד המתישבים ביוש נ נח בשטח 27.05.24 11:35 3

   
   
כל כתם
חבר מתאריך 8.9.19
6484 הודעות
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    10:57   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עבריינים במדים! אין הגדרה אחרת. גם משפחתי (אני תושב מירון) חשה את נחת זרועה של המשטרה האלימה במירון.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
54967 הודעות
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    11:30   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אלימות שמבזה את המשטרה.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
הכותרת מוזרה ואינה תואמת לתוכן.
זה לא פרעות במירון אלא אלימות שוטרים במירון. כמובן שהטענה היא לישראל היום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נ נח בשטח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.14
1638 הודעות, 24 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    11:38   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מזה משנה איפה אתה גר אתה נראה דתי /חרדי  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
זה מספיק רדפו במירון אחרי אנשים מבוגרים בחצרות של בתים ועצרו אותם בצורה שלא עוצרים שבחים פשוט גועל נפש
הפרידו ילדים מהורים וזרקו אותם באיזורים שונים פשוט דברים הזויים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נ נח בשטח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.14
1638 הודעות, 24 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    11:35   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. חשבתי שהוא גם מגנה את הפעולות נגד המתישבים ביוש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אגב אחד האנשים שהשוטרים פירקו במירון ככל הנראה מתישב או לפחות נראה ככה להם ולחרדים מותר כנראה להתנהג אחרת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות