גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #855532 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 855532        
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
7236 הודעות, 58 מדרגים, 97 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:26   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המומחים שתכננו בשבועיים את כיבוש הרצועה: ''לפני שנה אף אחד לא רצה ולא תכנן לכבוש את רצועת עזה''  

 
  
חימושים מ"מקומות דמיוניים" ומשימה חסרת תקדים: המומחים שתכננו בשבועיים את כיבוש הרצועה
סיפור של יואב זיתון

במטה של חיל האוויר בקריה יושבים דוקטורים לפיזיקה ומתמטיקה שמפרקים לגורמים את השאלות הגדולות במלחמה. מה ההשלכות של מלחמה נוספת בצפון? איך ייראה היום ה-20 שלה? והאם נכון לקנות עכשיו 30 טילים נוספים או לרכוש בעוד חודש מכ"ם חדש לכיפת ברזל? שיחה עם הקצינים שמנתחים כל צעד במלחמה: "צריך לדעת את מגבלות הכוח ולהתאים חימוש למטרה - תרתי משמע"

ענף חקר הביצועים של חיל האוויר קיבל ב-8 באוקטובר משימה חסרת תקדים: לחשב בתוך שבועיים את המשמעויות של כיבוש רצועת עזה. תוכנית המגירה של צה"ל כללה מבצע צבאי מוגבל וקטן, ולא נערכו לאפשרות של כיבוש הרצועה כולה, בטח לא לאורך זמן. "עשינו את זה עם הרבה אנשים ומעט שינה", סיפר סא"ל ר', רמ"ד מיגון והגנה אווירית.

"היה קשה לדמיין בסוף אוקטובר את התמרון הקרקעי בהיקף הזה כשהתמרון החל והכוחות נכנסו היינו ממש במתח. זה היה מפחיד כי לא תמרנו בהיקף כזה", הוסיף חברו ליחידה, רס"ן ר', קמ"ד השתתפות וסיוע לכוחות הקרקע. "לרובנו זה היה אכפת גם אישית, יש לי אחים וקרובים שנלחמים בתוך עזה. אבל אחרי חצי שנה, רואים שהמערכת עובדת מעולה והכוחות מצליחים במשימות. היקף הנפגעים נמוך ביחס להערכות הראשוניות והבאנו המון חימושים שקרובים מאוד לכוחות, כדי לסייע להם נגד המחבלים".

סא"ל ר' הדגיש: "לפני שנה אף אחד לא רצה ולא תכנן לכבוש את רצועת עזה. זה דורש צניעות, ראייה רחבה, ספקנות וביקורת עצמית", הוסיף סא"ל ר'. "מדברים הרבה על AI, אבל שום דבר לא יחליף את הראש של החוקר שמחבר רעיונות לא טריוויאליים לתוצאות הכי טובות. לא נכון ללכת אחרי כל הדברים שמנצנצים".

שאלת המיקום של כיפת ברזל
עשרות מומחים לתכנון מבצעי, תעשייה וניהול ולבניין הכוח משרתים בענף חקר ביצועים שפועל במטה המבצעי של חיל האוויר בקריה. אותם קצינים וחיילים, בהם פיזיקאים, מתמטיקאים ומהנדסים, נדרשים לשקף לפרטי פרטים לא רק את התוצאות של התקיפות האוויריות ומשמעותן, אלא גם את הנגזרות שקשורות לכלכלת הקרב. איך, למשל, ישפיע כיבוש מלא או חלקי של הרצועה על מלאי הפצצות והטילים שמיועדים לזירות אחרות? או מהם הקווים האדומים ואיך ניתן למלא את החסר תוך כדי לחימה?
"זה מגיע למצב שאנחנו מנתחים את כל המשמעויות להווה ולעתיד. מה עדיף – לרכוש כעת 10 כטב"מים או 30 פצצות קרב בעוד חודש? ומאיפה? אנחנו בודקים מה הסיכונים והסיכויים לכל רכש כזה", תיאר ראש הענף, סא"ל פ'.

חברו, סא"ל ר', מנתח עד דק את משמעויות פריסת מערכות ההגנה האווירית כמו כיפת ברזל וקלע דוד. "אנחנו בודקים אם נכון לקניות יותר משגרים או מכ"מים או דווקא עוד מיירטים לכיפת ברזל? באיזה מיקום הסוללות יגנו טוב יותר ועל אילו אתרים אסטרטגיים יש להגן? אנחנו בוחנים את זה לפי ניתוחים מאוד עמוקים ומול תרחישים משתנים".

"דברים שהיו נכונים לפני עשר שנים, או אפילו שנה, לא רלוונטיים לעוד שנה או אפילו למחר בבוקר", הוסיף סא"ל ר'. "כל ההחלטות האלה משפיעות על קצב הייצור וההזמנות מהתעשיות הצבאיות. האמרה ההיסטורית 'צבא שמגן בכל מקום לא יצליח להגן' מקבלת משמעות חדשה כאן".

סא"ל פ' ממהר להזכיר שגם לפני 7 באוקטובר היו בצבא מי שהמליצו "לא להתמכר רק להגנה, כי אם האויב ירכז המון אש למקום אחד, ובהפתעה, בהכרח המענה יהיה פחות טוב. מי שנמצא בצד השני הם אנשים איכותיים – צריך להכיר בזה ולא לזלזל. ההבדל הוא שהצד השני מוכן לספוג ולסבול".

במשך כמעט עשור של סבבי לחימה עם חמאס צה"ל נשען כמעט רק על חיל האוויר, ששידר למקבלי ההחלטות בממשלה שהוא יכול לפתור הכל. עוצמת צבא הטרור שהתגלתה ברצועה במהלך התמרון הוכיחה שזה לא נכון. "ראינו לא מעט תוצרים מהפעילות של כוחות היבשה. במקומות שבהם המודיעין היה כמו שצריך לאורך השנים פגענו היטב. אבל היו מקומות, בעיקר בתת-קרקע או מתחת לשכונות צפופות, שבהם היינו מוגבלים לתקוף מהאוויר", אמר רס"ן ר'. "היו הרבה מקרים שניסינו לתקוף לאורך השנים מחרטה לייצור אמל"ח בצורה מסוימת ובמבצע מתוכנן, ואז פתאום בתמרון מגיעים הלוחמים וחושפים שם מפעל שלם שלא נפגע".

"לאף אחד כאן לא הייתה יומרה שפצצה אחת תכריע להישג. ב'שומר החומות' (המבצע היומרני להשמיד את רשת המנהרות של חמאס מהאוויר, בתרגיל הונאה שנכשל – י"ז) היה לנו ברור שההישג המבצעי לא מכריע, בלשון המעטה", הוסיף סא"ל ר'. "אבל גם אחרי מלחמת לבנון השנייה חיזבאללה לא נעלם. פעולות צבאיות לא יחליפו דרג אסטרטגי. צריך לדעת מה מגבלות הכוח ולהתאים חימוש למטרה, תרתי משמע".

חימושים מ"מקומות שלא דמיינו" ומחיר עיכוב הרכש
עכשיו הם עסוקים מעל הראש בדילמות מבצעיות קשות לפיצוח. האם נכון לחמש את מסוקי היסעור במערכות הגנה מטילים שעולות מיליוני שקלים, למרות שהם ייצאו משימוש בתוך שנתיים שלוש? מנגד, יש סיכוי סביר שיצטרכו אותם לחילוצים מדרום לבנון, אם תיפתח מערכה בצפון.

שאלה נוספת נוגעת בשימוש בחימושים השונים, ובציפייה למערכה נוספת. מהו קצב האש הנכון וסוגי הפצצות שבהם ישתמשו ברצועת עזה, אחרי עשרות אלפי תקיפות ובזמן שהאויב מספר 1 של ישראל נמצא בכלל בזירה אחרת? "מהיום הראשון – מפקד חיל האוויר קבע שהמדיניות היא קודם לסייע לכוחות היבשה בעזה, דבר ראשון ולפני הכל", אמר רס"ן ר'.

"הכוחות העלו בעיות שונות תוך כדי התמרון, בתחילתו, ואנחנו כאן פעלנו לפתור אותן", הוסיף סא"ל פ'. "למשל, איך נכון להתקדם ברחוב שנכבש לראשונה ויש בו איום נ"ט מקומה 8 או 10? איך מתמודדים בקו הלחימה הראשון עם איום משולב של מנהרות ובניינים?".

- נדמה שיש לחמאס נשק בלתי מנוצח – האוכלוסייה שהוא פועל בה

רס"ן ר':
"זה אכן אתגר, אבל אוכלוסייה רבה מתפנה בקצב שהפתיע גם אותי. זה אילוץ שחידד אותנו לדעת למצוא פתרונות איך לפגוע במחבלים שנמצאים ליד אוכלוסייה. ככל שהמלחמה נמשכת אנחנו מצליחים בכך יותר, עם כלים שאנחנו מפתחים ומשפרים. זה ממש לא נשק בלתי מנוצח. מה שהשגנו בעזה, יהיו לו משמעויות לא רק לחמאס, אלא גם בהמשך – לביירות ומקומות אחרים באזור".

"אם לא היינו כה מדויקים וטובים אז היו פי שניים אזרחים הרוגים בעזה היום, ולא הייתה לצה"ל לגיטימציה לפעול", הוסיף סא"ל ר'. "שיפרנו יכולות לשנות תקיפה בתוך דקה או שתיים אם פתאום ילד עובר או מגלים תנועה באוהל סמוך. לקחנו יכולות תקיפה 'בוטיקיות', שנשמרו רק לסיכולים חריגים, ותיעשנו אותם לפעולות שקורות בכל יום. לפחות שלושה קצינים שונים עוברים על כל מטרה, ויש תקיפות שחקר הביצועים, כלומר בדיקת תוצאות התקיפה, נמשכת דקות בודדות ויש כאלה שחודשים ארוכים, בעיקר בתת-קרקע".

זאת הסיבה שלקח לצה"ל שבועות ארוכים לאשר שבכיר חמאס מרואן עיסא חוסל בתקיפה אווירית במחנה הפליטים נוסייראת, ולבדוק אם מח"ט רפיח מוחמד שעאבנה חוסל לפני כחודש.

בתחילת החודש הבא צפויה להתחיל לפעול הוועדה לבחינת תקציב הביטחון, ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש את הקמתה. הוועדה הוקמה לאחר שסמוטריץ' סירב לאשר עסקאות נשק גדולות ללא דיון מעמיק ובחינה של צרכי מערכת הביטחון.

בענף חקר הביצועים לא חיכו לוועדה כדי לעצור את הסוסים, כשהיה צריך. "בתחילת המלחמה הייתה התנפלות מטורפת של בניין הכוח – קנו מה שרק אפשר ממקומות שונים בעולם, אבל ידענו לחדד ולבחון כדי שלא נצטער אחר כך. קיבלנו חימושים חדשים ממקומות ברחבי העולם שלא דמיינו שנקבל מהם", אמר סא"ל פ'. "צריך להסתכל על הפרטים הקטנים, לא למהר לקנות – יש למשל אמצעים שאפשר להדפיס בתלת-ממד".

רק בתחילת החודש אישרה ועדת הכספים של הכנסת 11.3 מיליארד שקלים לרכישת מטוסי F-35, אחרי שנים שהתעצמות חיל האוויר עוכבה בשל הפלונטר הפוליטי והיעדר תקציב מדינה מוסדר. בצמרת חיל האוויר לא דפקו אז מספיק על השולחן כדי להסביר לציבור את ההשלכות של אי הצטיידות במטוסים ומסוקים חדשים, ואת המחיר נשלם אם תפרוץ מלחמה רב-זירתית.

סא"ל פ' מבהיר שהוא ופקודיו עשו בזמן אמת את הניתוח הקר של אי ההצטיידות. "בהחלט לקחנו בחשבון וגם הצגנו את כל השיקולים והתוצאות – בטיחות כוחותינו, התמודדות עם נזק אגבי, אילוצים של משך זמן חיי כל פלטפורמה". הקצין מתאר זאת כמשוואה יחסית פשוטה: "כשיש לך X מטוסים מסוימים למבצע מסוים או למלחמה אתה מקבל Y תוצאה".

https://www.ynet.co.il/news/article/ryurd3bir



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ידוע. אם מישהו היה רוצה לתכנן זאת. היו מתנפלים עליו בטענה שהוא קיצוני... מוכיח ועד 29.06.24 23:27 1
     לא... לצבא יש תוכניות מגירה לדברים הרבה יותר קיצוניים... שכן תוכניות מגירה הן לא תוכניות עבודה לביצוע שוטף אלא להיפך הקרנף של סרטר 30.06.24 00:44 26
         במקרה זה מצטרף לכל מילה שלך Alpha-Sierra 30.06.24 18:11 36
  הכתבה הזו עונה על למה לקח חודש להיכנס לעזה ועוד חודש וחצי לרפיח GMG 29.06.24 23:28 2
     משתמע מהכתבה כאילו הם תכננו את הלחימה גם ליבשה אבא_של_עמית 29.06.24 23:37 10
         אני אומר לך ביבשה המצב היה גרוע פי אלף. אנשים לא מבינים מה הלך ב08.10 והלאה GMG 30.06.24 00:21 17
     הם יכולים לתכנן ולהזיז כלים על הלוח גם עוד 50 שנה, אם אין ליועצים תואר במזרחנות וידיעת השפה הערבית דיבור+קריאה זה יעלה לנו בהרבה דם. safer 29.06.24 23:56 16
         זה לא רק ברמה הזו. זה היה בכל הרמות. GMG 30.06.24 00:22 18
     זה גם מסביר למה מליון פעמים אמרו לנו שצה''ל מתכונן למלחמה בשתי זירות, אך ברגע האמת צה''ל לא היה ערוך לכך עבד לעם קדוש 30.06.24 00:26 19
         בוא נגיד שהם לא דייקו, בלשון המעטה GMG 30.06.24 00:38 23
             אני כלל לא בטוח, צהל להערכתי כן יכול לבצע צוק איתן+לבנון השניה בו זמנית, אלא שלא התכוננו למעבר לכך עבד לעם קדוש 30.06.24 00:41 25
     הדבר החמור ביותר שלא היו תוכניות לכבוש את עזה הכוח החלש 30.06.24 00:34 21
         במקרה הזה, זה היה יותר הפוך,מהצבא לממשלה. GMG 30.06.24 00:40 24
  מתוך הכתבה: ''ענף חקר הביצועים של חיל האוויר קיבל ב-8 באוקטובר משימה חסרת תקדים: לחשב בתוך שבועיים את המשמעויות של כיבוש רצועת עזה.'' פעם היה פעם 29.06.24 23:29 3
  רק על זה שלא הייתה תוכנית כזו מוכנה היה צריך להוריד ראשים רוטורי 29.06.24 23:29 4
  עוד ועוד כתבות יחצנות תמימי 29.06.24 23:30 5
  עוד שורה מרתיחה המלחמה אורכת יותר זמן כי נזהרים שם על כל ילד ואזרח שמתקרבים למחבלים רוטורי 29.06.24 23:32 6
  השאלה שחייבת להישאל: מה עשה כוכבי ב4 השנים שהוא היה רמטכ''ל? לוחם_ישראל 29.06.24 23:32 7
     הדבר היחיד שכוכבי לימד את צה''ל לכבוש זה את היצר. פעם היה פעם 29.06.24 23:33 8
     כי ''החמאס מורתע'' צריך ''צבא קטן וחכם'' GMG 29.06.24 23:36 9
     לא רק הוא. לי יש רק שאלה אחת לכל ראשי מערכת הבטחון בשנים האחרונות: לאיזו מלחמה רב זירתית התכוננתם? האדם החושב 29.06.24 23:42 13
  לצבא לא היו אפילו תוכניות על הנייר לכיבוש עזה. והשמאל מאשים את נתניהו בקונספציה Nati44 29.06.24 23:38 11
  גם אנחנו מוכנים לספוג ולסבול - אבל הצד השני מוכן לתקוף ולהתעלל ולפגוע בחייתיות אכזרית ואנחנו הרבה פחות. (יש להחליף דיסקט ולהיות האלפא בשכונה פודי בן קיפוד 29.06.24 23:41 12
  אלה אותם מומחים שחשבו וחישבו שאפשר לחסל את רשת מנהרות חמאס מהאוויר בשומר חומות וביזבזו המון חימוש יקר שלא הרס אפילו 5% מהמנהרות האדם החושב 29.06.24 23:48 14
  ההזיה היא שלא תכננו כלום. ים61 29.06.24 23:51 15
  תהיתי מה מטרת הכתבה בסוף מתגלה, להעצים את חיל האויר מחשבמסלולמחדש 30.06.24 00:29 20
  זה כל הסיפור חברים -עד מתי- 30.06.24 00:36 22
  זה הזוי. אני תמידה הייתי בטוח שיש תכניות לכל מלחמה והתכניות מתעדכנות. הזוי שאפילו לעזה לא הייתה תכנית ZioNLight 30.06.24 00:45 27
     לגמרי ככה חןוחסד 30.06.24 00:48 28
  המחדלים המטורפים האלו רק מחזקים את ההבנה כי אנחנו צריכים לחסל את האיומים מצפון ודרום ולא להסתמך יותר על ''יהיה בסדר'' Prodigy 30.06.24 00:49 29
  בזיון מאן דהוא 30.06.24 01:20 30
  שאלה אחת לכל המדופלמים: היכן הייתם ב-07.10 ? gandalf 30.06.24 01:43 31
  ארטילריית היח''צ הופעלה, כבשים להסתתר Volter 30.06.24 12:04 32
  משפט שצריך להופיע על עמוד שלם בשער הפרק המרכזי של מסקנות וועדת החקירה משה דוידורסקי 30.06.24 12:05 33
  תכנון זה טוב כשאתה רוצה לבנות משהו חדש סומכוס_רוזנר 30.06.24 12:23 34
  ולמה שיתכננו לכבוש את עזה? ראש הממשלה ראה בחמאס נכס אסטרטגי. אם היה מבקש מהצבא תכנית לכבוש את עזה ולא היו מבצעים. זה משהו אחר. raphaelos 30.06.24 12:30 35

   
   
מוכיח ועד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.09
10572 הודעות, 134 מדרגים, 239 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:27   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ידוע. אם מישהו היה רוצה לתכנן זאת. היו מתנפלים עליו בטענה שהוא קיצוני...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמובן שהיה יכול לשכוח מקידום.
הקידום בצה"ל לא קשור ליכולות
אלא לחנפנות לחונטה(היחידים שיכולים לפגוע בקידום קצינים הם אנשי החונטה המשפטית)
והאמריקנים.
נאסר אפילו לבלום פורעים רוצחים נאצים מלהתקרב לגדר...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
14520 הודעות, 230 מדרגים, 426 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:44   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. לא... לצבא יש תוכניות מגירה לדברים הרבה יותר קיצוניים... שכן תוכניות מגירה הן לא תוכניות עבודה לביצוע שוטף אלא להיפך  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
כתבת היח"ץ הנוכחית (שעמוסה באינספור אי דיוקים, חצאי אמיתות או אפילו כזבים מוחלטים) מן הסתם מעלה את הסעיף לא רק לי אלא לכל מי שבמקרה מודע לנהלים ולאופן שבו המערכת עובדת ויודע הרוב בה הוא קשקוש.

לצה"ל היו אמורות להיות תוכניות מהסוג הזה (והיו לו... אבל לא מעודכנות, ארכאיות ברמה מטורללת וחסרות כל ערך מבצעי) בלי שום קשר לשאלה האם מישהו בדרג המדיני בכלל מעלה את זה כאפשרות.
זו המשמעות של תוכנית מגירה.

אבל זו כמובן אחת הנגזרות לכישלון המוחלט של המערכת:

https://rotter.net/forum/scoops1/846803.shtml#62


אנחנו בבעיה גדולה.... ושום שינוי לא נראה באופק גם אם לרגע הייתה תחושה שהרוח במסדרונות הקרייה מביאה בשורות חדשות אחרי השביעי באוקטובר.

חזרנו לאותה נקודת התחלה.
בעיה גדולה גדולה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Alpha-Sierra לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.20
3516 הודעות, 8 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    18:11   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. במקרה זה מצטרף לכל מילה שלך  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
11958 הודעות, 70 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:28   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הכתבה הזו עונה על למה לקח חודש להיכנס לעזה ועוד חודש וחצי לרפיח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פשוט לא הייתה הכנה מבצעית למלחמה, זה נעשה בחודש הכנה ותוך כדי תנועה.

בצבא היבשה אגב המצב היה חמור יותר מחיל האוויר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבא_של_עמית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.10.20
2880 הודעות, 27 מדרגים, 52 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:37   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. משתמע מהכתבה כאילו הם תכננו את הלחימה גם ליבשה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אם כן, זאת בושה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
11958 הודעות, 70 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:21   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אני אומר לך ביבשה המצב היה גרוע פי אלף. אנשים לא מבינים מה הלך ב08.10 והלאה  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
safer לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.6.21
2115 הודעות, 16 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:56   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. הם יכולים לתכנן ולהזיז כלים על הלוח גם עוד 50 שנה, אם אין ליועצים תואר במזרחנות וידיעת השפה הערבית דיבור+קריאה זה יעלה לנו בהרבה דם.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
11958 הודעות, 70 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:22   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. זה לא רק ברמה הזו. זה היה בכל הרמות.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
ציוד וכו' מה שאתה רוצה. פשוט לא התכוננו לכיבוש עזה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
73077 הודעות, 261 מדרגים, 466 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:26   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. זה גם מסביר למה מליון פעמים אמרו לנו שצה''ל מתכונן למלחמה בשתי זירות, אך ברגע האמת צה''ל לא היה ערוך לכך  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
11958 הודעות, 70 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:38   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. בוא נגיד שהם לא דייקו, בלשון המעטה  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
73077 הודעות, 261 מדרגים, 466 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:41   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אני כלל לא בטוח, צהל להערכתי כן יכול לבצע צוק איתן+לבנון השניה בו זמנית, אלא שלא התכוננו למעבר לכך  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכוח החלש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.13
2646 הודעות, 5 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:34   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. הדבר החמור ביותר שלא היו תוכניות לכבוש את עזה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
לכל תרחיש אפילו עם סבירות מאוד נמוכה חייבת להיות תוכנית מגירה. זאת עוד הוכחה לקונספציה שחילחלה מהממשלה לצבא. הכי רגוע הרי כל כמה שנים יש מבצע צבאי מול עזה. אף אחד בממשלה (רוהמ למשל) או שר בטחון או בצבא לא חשב לרגע אולי נצטרך לנטרל את האיום על ידי כיבוש?
ומה עם לבנון ? גם אין כלום ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
11958 הודעות, 70 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:40   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. במקרה הזה, זה היה יותר הפוך,מהצבא לממשלה.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
בוודאות הייתה דרישה מהממשלה לתוכנית של כיבוש עזה. כבר בצוק איתן עלתה הדרישה הזו. והצבא אכן תכנן, ואף הודלפה המצגת המפורסמת של אותו תכנון.
איפה שהוא בדרך שעברה בין גנץ- אייזנקוט- כוכבי והרצי מישהו החליט להזניח את תפקידו. (הם גם קיבלו על כך התראה מבריק, למכט כוכבי שניסה לתקן אך היה מאוחר מדיי כל השאר שמו פס)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פעם היה פעם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.3.23
3369 הודעות, 58 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:29   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מתוך הכתבה: ''ענף חקר הביצועים של חיל האוויר קיבל ב-8 באוקטובר משימה חסרת תקדים: לחשב בתוך שבועיים את המשמעויות של כיבוש רצועת עזה.''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני מציע ניצול משאבים קצת יותר טוב:

ענף חקר הביצועים של חיל האוויר קיבל ב-8 באוקטובר משימה חסרת תקדים: להסביר בתוך שבועיים איך לא היו ביצועים לחיל האוויר ב-7 באוקטובר.

ואת עזה הנאצית יש להשמיד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוטורי
חבר מתאריך 5.3.20
3970 הודעות
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:29   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. רק על זה שלא הייתה תוכנית כזו מוכנה היה צריך להוריד ראשים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמימי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.21
689 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:30   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. עוד ועוד כתבות יחצנות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא הבנתי במה יש להתגאות
ביחוד חיל האוויר

החמאס ללא דוקטורים ופורפסורים
עשה ב7 לאוקטובר בית ספר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוטורי
חבר מתאריך 5.3.20
3970 הודעות
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:32   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. עוד שורה מרתיחה המלחמה אורכת יותר זמן כי נזהרים שם על כל ילד ואזרח שמתקרבים למחבלים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מרחמים על הנאצים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לוחם_ישראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.6.05
10928 הודעות, 95 מדרגים, 163 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:32   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. השאלה שחייבת להישאל: מה עשה כוכבי ב4 השנים שהוא היה רמטכ''ל?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למה הוא ושאר הרמטכ"לים שקדמו לו, לא הכינו את צה"ל למלחמה בעזה? לא לא היו תוכניות מפורטות לכיבוש עזה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פעם היה פעם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.3.23
3369 הודעות, 58 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:33   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. הדבר היחיד שכוכבי לימד את צה''ל לכבוש זה את היצר.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  

ואת עזה הנאצית יש להשמיד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
11958 הודעות, 70 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:36   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. כי ''החמאס מורתע'' צריך ''צבא קטן וחכם''  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
אגב אלו שבצבא שהתנגדו לקונספציה לא קודמו כמו וינטר. אמיר שהיה שריונר והיה אמור לשדרג את הצבא היה פעמייפ המועמד של נתניהו לרמטכלות. פעם אחת ליברמן דקה לפני שפרש והביא לבחירות בלתי פוסקות מינה את כוכבי. והרצי שמונה על ידי גנץ בזמן פציעות ימים לפני הבחירות.
שניהם נאחזו חזק חזק בקונספציה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האדם החושב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.08
9585 הודעות, 78 מדרגים, 153 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:42   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. לא רק הוא. לי יש רק שאלה אחת לכל ראשי מערכת הבטחון בשנים האחרונות: לאיזו מלחמה רב זירתית התכוננתם?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
אם גם לזירה אחת לא היה מספיק חימוש ולפי הטענות שלהם היום גם אין מספיק חיילים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Nati44 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.10.22
17692 הודעות, 81 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:38   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. לצבא לא היו אפילו תוכניות על הנייר לכיבוש עזה. והשמאל מאשים את נתניהו בקונספציה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פודי בן קיפוד
חבר מתאריך 5.6.22
6599 הודעות
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:41   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. גם אנחנו מוכנים לספוג ולסבול - אבל הצד השני מוכן לתקוף ולהתעלל ולפגוע בחייתיות אכזרית ואנחנו הרבה פחות. (יש להחליף דיסקט ולהיות האלפא בשכונה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מי שנמצא בצד השני הם אנשים איכותיים – צריך להכיר בזה ולא לזלזל. ההבדל הוא שהצד השני מוכן לספוג ולסבול".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האדם החושב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.08
9585 הודעות, 78 מדרגים, 153 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:48   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אלה אותם מומחים שחשבו וחישבו שאפשר לחסל את רשת מנהרות חמאס מהאוויר בשומר חומות וביזבזו המון חימוש יקר שלא הרס אפילו 5% מהמנהרות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והייתי לארג'



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ים61 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.07
3889 הודעות, 52 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ג בסיון תשפ''ד    23:51   29.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. ההזיה היא שלא תכננו כלום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אנחנו חיים על אי באנטרטיקה בלי אוייבים בטווח של 5000 קמ מאיתנו. כך ניראה צה"ל הוקסנרי.. שום תיכנון שום שאלה שום מחשבה אפס . רמטכלים שנואמים על כלניות ומפרקים את הצבא ראשי אמ"ן הזויים אחד אחרי השני . שחיים ביקום מקביל או חיים על פטריות הזיה .כלום אפס לא תוכניות לא מחשבה לא ציוד לא השקעה ! הכל בשביל שהפנסיה התקציבית תעלה . הביטחון לא מעניין אותם כלל .עכשו מהללים את מי שחושב ? איפה הייתם ב30 השנה האחרונות ? כחלק מעם ישראל צורח שובושוב שאתם הוזים ותביאו עלינו אסון עם הזיות השלום שלכם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשבמסלולמחדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.11.21
1683 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:29   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. תהיתי מה מטרת הכתבה בסוף מתגלה, להעצים את חיל האויר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שוב לא מבינים שהמטרה אינה פגיעה בנשק.
האוייב אינו רק מחבל עם נשק או המנהרה או הביניין.
האוייבים אלה האוכלוסיה.
לכן המודיעין הטוב צריך להיות מגוייס לפגיעה במטרות איכות שיפריעו לאוייב, ולמציאת כל מידע על החטופים.
החימוש והפעולה צריכים להיות מבוצעים למטרת השמדת / גירוש הערבים רחוק מכאן לתמיד.
אותו דבר לגבי שאר הזירות ביהודה ושומרון, וירושליים.
וגם בלבנון.
הטעות של המשך הפינצטה היא ביזבוז זמן על מודיעין שמונע מהמשימה להצליח.
רק גירוש או השמדת האוכלוסיה תשנה את המצב אסטרטגית.
מול העולם להבהיר בצורה ברורה, מי שנחם בנו ותוקף אותנו יאבד שטח לנצח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
-עד מתי- לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.20
17237 הודעות, 49 מדרגים, 11 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:36   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. זה כל הסיפור חברים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תוכנית המגירה של צה"ל כללה מבצע צבאי מוגבל וקטן, ולא נערכו לאפשרות של כיבוש הרצועה כולה,



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
58460 הודעות, 399 מדרגים, 426 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:45   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. זה הזוי. אני תמידה הייתי בטוח שיש תכניות לכל מלחמה והתכניות מתעדכנות. הזוי שאפילו לעזה לא הייתה תכנית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מלאה לכיבוש ואפילו לא למלחמה. אז אין מה לדבר על הצפון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
18982 הודעות, 294 מדרגים, 580 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:48   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. לגמרי ככה  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
ממש תחושת חוסר בטחון גדולה בשערורייה שהולכת כאן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
75039 הודעות, 275 מדרגים, 355 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    00:49   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. המחדלים המטורפים האלו רק מחזקים את ההבנה כי אנחנו צריכים לחסל את האיומים מצפון ודרום ולא להסתמך יותר על ''יהיה בסדר''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בדרום אני כן חושב שאנחנו לא רחוקים מכך.

עזה צריכה להיות מנוהלת בערך כמו יו"ש (פשיטות יומיות + שלטון מקומי של אורקים) וחיזבאללה צריך לקבל מכה שתחליש אותו מאד, ותחשוף אותו לקרבות קשים בסוריה ולבנון מול אויביו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאן דהוא
חבר מתאריך 18.5.15
8720 הודעות
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    01:20   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. בזיון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
- נדמה שיש לחמאס נשק בלתי מנוצח – האוכלוסייה שהוא פועל בה

רס"ן ר':
"זה אכן אתגר, אבל אוכלוסייה רבה מתפנה בקצב שהפתיע גם אותי. זה אילוץ שחידד אותנו לדעת למצוא פתרונות איך לפגוע במחבלים שנמצאים ליד אוכלוסייה. ככל שהמלחמה נמשכת אנחנו מצליחים בכך יותר, עם כלים שאנחנו מפתחים ומשפרים. זה ממש לא נשק בלתי מנוצח. מה שהשגנו בעזה, יהיו לו משמעויות לא רק לחמאס, אלא גם בהמשך – לביירות ומקומות אחרים באזור".

"אם לא היינו כה מדויקים וטובים אז היו פי שניים אזרחים הרוגים בעזה היום, ולא הייתה לצה"ל לגיטימציה לפעול", הוסיף סא"ל ר'. "שיפרנו יכולות לשנות תקיפה בתוך דקה או שתיים אם פתאום ילד עובר או מגלים תנועה באוהל סמוך. לקחנו יכולות תקיפה 'בוטיקיות', שנשמרו רק לסיכולים חריגים, ותיעשנו אותם לפעולות שקורות בכל יום. לפחות שלושה קצינים שונים עוברים על כל מטרה, ויש תקיפות שחקר הביצועים, כלומר בדיקת תוצאות התקיפה, נמשכת דקות בודדות ויש כאלה שחודשים ארוכים, בעיקר בתת-קרקע".

זאת הסיבה שלקח לצה"ל שבועות ארוכים לאשר שבכיר חמאס מרואן עיסא חוסל בתקיפה אווירית במחנה הפליטים נוסייראת, ולבדוק אם מח"ט רפיח מוחמד שעאבנה חוסל לפני כחודש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gandalf לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.7.08
53266 הודעות, 198 מדרגים, 386 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    01:43   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. שאלה אחת לכל המדופלמים: היכן הייתם ב-07.10 ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Volter לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.10.08
14621 הודעות, 70 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    12:04   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. ארטילריית היח''צ הופעלה, כבשים להסתתר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משה דוידורסקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.23
867 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    12:05   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. משפט שצריך להופיע על עמוד שלם בשער הפרק המרכזי של מסקנות וועדת החקירה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סומכוס_רוזנר
חבר מתאריך 21.10.23
50 הודעות
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    12:23   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. תכנון זה טוב כשאתה רוצה לבנות משהו חדש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל אם באנו לכסח ולהרוס אז לשם מה צריך מתמטיקה?
ובאמת שאני מוריד את הכובע לעוסקים במלאכה סביר להניח שהייתי עושה את אותו דבר לו הייתי שבוי בקונספציית ההכלה והמידתיות, אבל הלו זה רדיו?

מתחיל להרגיש שכל המלחמה הזו גורמת לכאוס מוחלט ורק מעצימה עוד ועוד את הפערים החברתיים בינינו.
אולי באמת כדאי לעשות הפסקה קצרה לחישוב מסלול מחדש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
raphaelos
חבר מתאריך 2.2.24
750 הודעות, 2 מדרגים, 0 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ד בסיון תשפ''ד    12:30   30.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. ולמה שיתכננו לכבוש את עזה? ראש הממשלה ראה בחמאס נכס אסטרטגי. אם היה מבקש מהצבא תכנית לכבוש את עזה ולא היו מבצעים. זה משהו אחר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות