|
|
|
|
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9486 הודעות | יום שני י''ד בסיון תשע''ט
13:36 17.06.19 |
|
7. תקציר פרק ג'
בתגובה להודעה מספר 6
|
תקציר תניא : | י׳ סיון - שנה מעוברת (שער היחוד והאמונה, פרק ג) כיוון שהכוח האלוקי מוכרח לברוא ולחיות תמיד את הנברא מ׳אין׳ ל׳יש׳, אפשר להבין שהכוח האלוקי הוא המציאות האמיתית של הנברא וממילא הנברא הוא כאין ואפס לגבי הכוח האלוקי המהווה אותו כל רגע.ואם היינו מסוגלים לראות את הכוח האלוקי (דבר ה׳), גשמיות הנברא לא הייתה נראית לנו כלל, זאת מפני שרק החיות הרוחנית היא המציאות האמיתית. תקציר תניא : | י״א סיון - שער היחוד והאמונה, פרק ג'. משל למה שהוסבר אתמול, שהנבראים, למרות שהם נראים בעינינו כ'יש' וכ'מציאות', לאמיתו של דבר אינם מציאות אמיתית, מאחר שכל מציאותם הוא הכוח האלוקי שבהם - ניתן ללמוד מקרני השמש, הנראים בחלל העולם כדבר ממשי וכמציאות, מה שאין כן כאשר הם נמצאים בגוף השמש, אזי הם בטלים שם במציאות, ואינם יכולים להחשב כ׳יש׳ ומה שמאיר שם היא השמש עצמה בלבד. לרפואת התינוק אסיף ישראל בן שריאל. לרפואת הילד אברהם אהרון בן גאולה. ולרפואת הילדה עלמה טובה בת רחל לעילוי נשמת נינה בת רחל תנצב"ה. ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9486 הודעות | יום רביעי ט''ז בסיון תשע''ט
12:42 19.06.19 |
|
10. השיעור היומי: פרק ה'
בתגובה להודעה מספר 0
|
*"היום בתניא* יום ד' טז סיון: *שיתוף מידת הרחמים:* על עומק פנימי יותר אודות מהות הבריאה, לומדים אנו בתחילת פרק ה' (בשער היחוד והאמונה), מדברי חז"ל שאמרו, כי "בתחילה עלה במחשבה לברוא את העולם במידת הדין, ראה שאין העולם מתקים, שיתף בו מידת רחמים" - מאמר שממנו ניתן להבין, שהעולם נבנה בפועל על ידי החסד והגבורה (החסד שממנה נמשכת החיות, והגבורה שענינה צמצום), לא לפני שיתופה בבריאה של מידת הרחמים. שכן, ראה הקב"ה שאם הבריאה תהיה רק עם בחינת "הגדול והגבור", הרי שאז יהיה ההסתר כה גדול עד שלא יוכלו ישראל לקיים את התורה והמצוות (והלא ידוע שעיקר בריאת העולם היתה בשביל התורה והמצוות שישראל יקיימו). מה עשה הקב"ה? שיתף לבריאה את מידת הרחמים - שיתוף שאיפשר שיהיה בעולם גילוי אלוקות שהוא למעלה מהטבע, "על ידי צדיקים ואותות ומופתים שבתורה". ... *הצדיקים והאותות:* אודות הנאמר בתניא בענין גילוי האלוקות ש"על ידי צדיקים ואותות ומופתים שבתורה", מצינו שני פירושים: א. שלפנינו שני ענינים שונים, התגלות אלוקות הנעשית על ידי הצדיקים שמקיימים תורה ומצוות. והתגלות אלוקות הנעשית על ידי האותות והמופתים שבתורה. ב. שכונת רבנו היא להתגלות האלוקות שעל ידי נסים, הן נסים שנעשים על ידי צדיקים והן נסים שהם מהאותות והמופתים שבתורה - שעל ידם רואים את ההשגחה פרטית ובאים על ידי זה לידי קיום התורה והמצוות. ... *פרסום המופתים:* נוסיף, כי בענין זה כותב הרבי אל חותנו הרבי הריי"צ: "למרות שבעבר, נמנעו זקני חסידי חב"ד מלהתפאר במופתים שראו אצל הרביים (ואף ראו בזה פגיעה בכבוד החסידות), נראה שבתקופתינו יש לראות את פרסום המופתים כחובה...". שכן, "כאשר המופת נראה לעיני בשר, הוא מעלה את האדם מבירא עמיקתא לאיגרא רמה (ולא רק לפי שעה). ... *הרב יקותיאל גרין* מחבר באור התניא משכיל לאיתן תניא ליום ט"ז סיון ה'תשע"ט פרק ה והנה על זה אמרו רז"ל בתחלה עלה במחשבה לברוא את העולם במדה"ד ראה שאין העולם מתקיים שתף בו מדת רחמים דהיינו התגלות אלהות על ידי צדיקים ואותות ומופתים שבתורה. והנה על זה אמרו בזהר דלעילא בסטרא דקדושה עילאה אית ימינא ואית שמאלא דהיינו חסד וגבורה פי' דשתיהן הן מדות אלהות למעלה משכל הנבראים והשגתם דאיהו וגרמוהי חד בעולם האצילות ואף השגת משה רבינו עליו השלום בנבואתו לא היתה בעולם האצילות אלא על ידי התלבשותו בעולם הבריאה ואף גם זאת לא בשתי מדות אלו חו"ג אלא על ידי התלבשותן במדות שלמטה מהן במדרגה שהן מדות נצח הוד יסוד רק שמתן שכרם של צדיקים בגן עדן הוא השגת התפשטות החיות ואור הנמשך משתי מדות אלו חו"ג והוא מזון נשמות הצדיקים שעסקו בתורה לשמה בעוה"ז כי מהתפשטות שתי מדות אלו נמתח רקיע על הנשמות שבגן עדן ורקיע זה נקרא רזא דאורייתא ובו סוד כ"ב אותיות התורה הנתונה משתי מדות אלו כדכתיב מימינו אש דת למו ומרקיע זה נוטף טל למזון הנשמות דהיינו ידיעת סוד כ"ב אותיות התורה כי הרקיע הזה הוא סוד הדעת והתורה היא מזון הנשמות בג"ע והמצות הן לבושים כמבואר כל זה :
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9486 הודעות | יום ששי ט' בתמוז תשע''ט
12:27 12.07.19 |
|
31. השיעור היומי להיום ולמחר: פרק י''ב (אחרון)
בתגובה להודעה מספר 0
|
תניא ליום ט' תמוז ה'תשע"טפרק יב רק שהברואים מתחלקים למיניהם בכללות ובפרטות ע"י שינויי הצירופים וחילופים ותמורות כנ"ל כי כל אות היא המשכת חיות וכח מיוחד פרטי וכשנצטרפו אותיות הרבה להיות תיבה אזי מלבד ריבוי מיני כחות וחיות הנמשכים כפי מספר האותיות שבתיבה עוד זאת העולה על כולנה המשכת כח עליון וחיות כללית הכולל' ושקולה כנגד כל מיני הכחו' והחיות פרטיות של האותיות ועולה על גביהן והיא מחברתן ומצרפתן יחד להשפיע כח וחיות לעולם הנברא בתיבה זו לכללו ולפרטיו:י הגהה (ולפי שכל אות ואות מכ"ב אותיות התורה היא המשכת חיות וכח מיוחד פרטי שאינו נמשך באות אחרת לכך גם תמונתן בכתב כל אות היא בתמונה מיוחדת פרטית המורה על ציור ההמשכה והתגלות האור והחיו' והכח הנגלה ונמשך באות זו איך הוא נמשך ונתגלה ממדותיו של הקב"ה ורצונו וחכמתו וכו'):י כגון ד"מ בתיבו' שבמאמר יהי רקיע וגו' שנבראו בהן ז' רקיעים וכל צבא השמים אשר בהם כמאמר רז"ל שחקים שבו רחיים עומדות וטוחנות מן לצדיקים וכו' זבול שבו ירושלים ובהמ"ק ומזבח וכו' מכון שבו אוצרות שלג ואוצרות ברד וכו' שכללות הרקיעים נבראו וחיים וקיימים בכללות תיבות אלו שבמאמר יהי רקיע וכו' ופרטי הברואים שבז' רקיעים נברא כל פרט מהם וחי וקיים מאיזה צירוף אותיות מתיבות אלו או חילופיהן ותמורותיהן שהן כפי בחי' חיות הנברא הפרטי ההוא כי כל שינוי צירוף הוא הרכבת ואריגת הכוחו' והחיות בשינוי שכל אות הקודמת בצירוף היא הגוברת והיא העיקר בבריאה זו והשאר טפילות אליה ונכללות באורה וע"יז נבראת בריה חדשה וכן בחילופי אותיות או תמורותיהן נבראות בריאות חדשו' פחותי המעלה בערך הנבראים מהאותיות עצמן
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
תניא ליום י' תמוז ה'תשע"ט כי הן ד"מ דוגמת אור המאיר בלילה בארץ מן הירח ואור הירח הוא מהשמש ונמצא אור שעל הארץ הוא אור האור של השמש וככה ממש ד"מ האותיות שבמאמרות הן כללות המשכת החיות והאור והכח ממדותיו של הקב"ה לברוא העולמו' מאין ליש ולהחיותן ולקיימן כ"ז משך רצונו ית' ומכללות המשכה והארה גדולה הזו האיר ה' והמשיך ממנה תולדותיה כיוצא בה וענפיה שהן תולדות והמשכת האור מהאותיות והן הן חילופי אותיות ותמורותיהן וברא בהן ברואים פרטים שבכל עולם וכן האיר ה' עוד והמשיך והוריד הארה דהארה דהארה מהארות האותיו' וכן המשיך עוד והוריד עד למטה מטה בבחי' השתלשלות עד שנברא הדומם ממש כאבנים ועפר ושמותיהן אבן ועפר הם חילופים דחילופים כו' ותמורות דתמורות כו' כנ"ל:י נשלם חלק שני: בעז"ה יתברך ויתעלה: ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|