גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #24120 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24120
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
33736 הודעות, 287 מדרגים, 546 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב באלול תשע''ט    12:26   12.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חיזוק יומי ליום יב' אלול  

 
  
חיזוק יומי... יב' אלול

*פטירת הרב מנחם מנשה - מעשר זמן*

חכם מנחם מנשה זצוק"ל, המכונה "הפחח" היה משרה את מחשבותיו ועבודתו על הרבים שיעסקו בקירוב הרחוקים לאבינו שבשמים. אחד מהם היה הרב מרדכי אליהו ז"ל, שבהשראת חכם מנחם מנשה עסק רבות בקירוב רחוקים.

אמר הרב אליהו: "במסכת בבא מציעא (פה'.) כתוב: 'כָּל הַמְלַמֵּד אֶת בֶּן חֲבֵרוֹ תּוֹרָה, זוֹכֶה וְיוֹשֵׁב בִּישִׁיבָה שֶׁל מַעְלָה, שֶׁנֶּאֱמַר, 'אִם תָּשׁוּב וַאֲשִׁיבְךָ, לְפָנַי תַּעֲמֹד'.

וְכָל הַמְלַמֵד אֶת בֶּן עַם הָאָרֶץ תּוֹרָה, אֲפִלּוּ הַקב"ה גוֹזֵר גְּזֵרָה, הוא מְבַטְּלָהּ בִּשְׁבִילוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר, 'וְאִם תּוֹצִיא יָקָר מִזּוֹלֵל, כְּפִי תִהְיֶה' (ירמיהו טו', יט')

אם דבר זה לא היה כתוב בגמרא, לא היה ניתן לאומרו. לומר על בן אדם 'כְּפִי תִהְיֶה', כפיו של הקב"ה, אין זאת אלא שמעלתה של הפצת התורה היא למעלה ממה שאנחנו בכלל משערים..." ('אביהם של ישראל')

כל אחד מאיתנו מחלק מכספו, יש הנותנים מעשר, ויש יותר, כל אחד לפי יכולתו, אך לא רק מעשר כספים ניתן לעשר, אלא ניתן לעשר גם מהזמן שניתן לנו כדי ללמד תורה את האחרים ולקרב אותם.

לא תמיד מנצלים אנו את הזמן שניתן לנו במשך היום, לעיתים הימים חולפים, השנים עוברות מבלי שעשינו דבר.

אם רוצים אנו לנצל את הזמן הפנוי שלנו, למנף את השעות ה"מתות" שבמשך השבוע, נשתדל לקחת חבר, קרוב משפחה, לשבת איתו פעם בשבוע, ללמוד וללמד...

על הפסוק: "קדושים תהיו כי קדוש אני" אמר חכם מנחם מנשה: "פרשה זו נאמרה ב'הקהל' - כלומר: שלא תשב סגור בבית, בארבע אמותיך, ותהיה קדוש. כי פה אומר: שצריך להתקדש ברבים - יחד עם הציבור ובתוך הציבור. שלא תגיד 'שלום עליך נפשי', והציבור? מה אכפת לי" ('אהבת חיים')

אמרה הגמרא שאם אדם מלמד תורה את בן חברו, או שכנו, או כל אדם אחר, מקנה לו מעט ידע, אפילו אם בורא עולם חלילה גזר גזירה על הכלל, הוא מבטל אותה בזכותו.

נעשר את הזמן שלנו לטובת האחר, לעיתים זה יכול להיות גם הבן שלנו, נקרב אותו, נחזק בו את הדברים הרופפים.

כתוב: "עשר כדי שתתעשר", לא תמיד זה כסף, לפעמים זה מספר דקות ביום.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות