שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום שני ה' בשבט תשפ''א
13:35 18.01.21 |

|
5. האימרה היומית
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 יום שני ה שבט ה'תש"ג שיעורים: חומש: בא, שני עם פירש"י. תהלים: כט-לד. תניא: וזה כל ... הרמ"ז שם. א מענטש דארף מרבה זיין אין זאגען אותיות התורה (זאגען תהלים, חזר'ן משניות) ווען און וואו ער קען, בכדי צו שטארקען דעם קיום העולם, בכדי מציל צו זיין זיך פון חיבוט הקבר און כף הקלע, און זוכה זיין צו אלע העכסטע גילוים. __תרגום___ על אדם להרבות באמירת אותיות התורה (לומר תהילים, לשנן משניות) - מתי והיכן שיכול, בכדי לחזק את קיום העולם, בכדי להציל את עצמו מחיבוט הקבר וכף-הקלע , ולזכות לכל הגילויים הנעלים ביותר.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום שבת י' בשבט תשפ''א
20:29 23.01.21 |

|
9. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 שבת י שבט ה'תש"ג שיעורים: חומש: בא, שביעי עם פירש"י. תהלים: נה-נט. תניא: פרק יט. ולתוספת ... בלב כלל. "תורה-אור" ד"ה "למען תהיה" סעיף המתחיל אמנם, "לא ישבות יומם מלראות", צ"ל: "לא ישבות יומם ולילה מלרצות". אמי זקנתי (מרת רבקה נ"ע) בהיותה כבת שמונה עשרה שנה - בשנת תרי"א - חלתה, וציווה הרופא אשר תאכל תיכף בקומה משנתה. אמנם היא לא חפצה לטעום קודם התפלה, והיתה מתפללת בהשכמה, ואחר התפלה היתה אוכלת פת שחרית. כשנודע הדבר לחותנה אדמו"ר ה"צמח צדק", אמר לה: על יהודי להיות בריא ובעל כח. נאמר על המצוות "וחי בהם", שפירושו: וחי - בהם יש להחדיר חיות במצוות. כדי שתתאפשר החדרת החיות במצוות, בהכרח להיות בעל-כח ולהיות בשמחה. וסיים: אל לך לקיים את הבקרים על לב ריקן - עדיפה אכילה כהכנה לתפילה, מאשר תפילה כהכנה לאכילה. ובירכה באריכות ימים (נולדה בשנת תקצ"ג ונפטרה י שבט תרע"ד). מאמר זה אמר אאמו"ר לאחר יחידות, והוסיף: יש לעשות זאת בשמחה!
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום שני י''ט בשבט תשפ''א
14:53 01.02.21 |

|
16. האימרה היומית
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 יום שני יט שבט ה'תש"ג שיעורים: חומש: יתרו, שני עם פירש"י. תהלים: צ-צו. תניא: ולכן נקרא' '56' ... כגוף לנשמה. מצות עשה הראשונה, ובל' הרמב"ם "לידע שיש שם מצוי ראשון ממציא כל נמצא כו' וידיעת דבר זה מ"ע וכמ"ש אנכי ה"א ", היא מצות המוח והשכל, והיינו דהגם דכל אחד ואחד מישראל הוא מאמין בה' באמונה פשוטה ולבבו תמים עם ה', חובת המוח והשכל להביא אמונה זו בידיעה והשגה, וזהו "לידע שיש שם מצוי ראשון", ער זאל דאס וויסען בהשגה והבנה דוקא, וכמ"ש דע את אלקי אביך ועבדהו בלב שלם, וכתיב וידעת היום גו'.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום ששי כ''ג בשבט תשפ''א
14:14 05.02.21 |

|
20. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 יום שישי כג שבט ה'תש"ג שיעורים: חומש: יתרו, שישי עם פירש"י. תהלים: קח-קיב. תניא: ומזה יוכל ... כמ"ש לקמן. אמאל ארויסגייענדיק פון זיין חדר, האט דער אלטער רבי אנגעטראפען, ווי די רביצין זאגט צו עטליכע פרויען: "מיינער זאגט". האט דער רבי געזאגט: מיט איין מצוה בין איך דיינער, מיט מצות וויפל איז מען דעם אויבערשטען'ס. און איז געפאלען אויף דער פריטעלקע און האט זיך פארדבק'עט. אויפכאפענדיג זיך פון דבקות, האט ער געזאגט: צאינה וראינה - אויף ארויסגיין פון זיך און זעהן אלקות, ווערט דאס פון - בנות ציון, מלכות מעוררת ז"א , לעתיד לבוא וועט זיין אשת חיל עטרת בעלה. __תרגום___ פעם, תוך כדי יציאה מחדרו, נזדמן לאדמו"ר הזקן לשמוע איך שהרבנית אומרת לכמה נשים: "שלי אומר". - אמר הרבי: בגלל מצוה אחת אני שלך; במצוות רבות - של הקב"ה! ונשתרע על הרצפה כשכולו דבקות. בהתעוררו אמר : "צאינה וראינה" - כדי לצאת מעצמו ולראות אלוקות, זה ע"י: "בנות ציון" - מלכות מעוררת ז"א , לעתיד לבא יתקיים הכתוב: "אשת חיל עטרת בעלה".
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום ראשון כ''ה בשבט תשפ''א
12:45 07.02.21 |

|
21. הפתגם היומי (השלמה)
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 שבת כד שבט ה'תש"ג בשעת קריאת עשרת הדברות עומדים ופניהם אל הספר תורה. הפטורה: בשנת … מצבתה. שיעורים: חומש: יתרו, שביעי עם פירש"י. תהלים: קיג-קיח. תניא: פרק כד. וזה ... כנודע. וירא העם וינועו, אז זיי האבען דערזעהן ג-טליכקייט איז שוין וינועו, עס איז געווארען א תנועת חיים. אלו ידעתם - אמר אדמו"ר הצמח צדק - כחם של פסוקי תהלים ופעולתם בשמי רום, הייתם אומרים אותם בכל עת. תדעו שמזמורי תהלים שוברים כל המחיצות, ועולים בעילוי אחר עילוי בלי שום הפרעה, ומשתטחים לפני אדון עולמים ופועלים פעולתם בחסד וברחמים. ___תרגום__ בשעת קריאת עשרת הדברות עומדים ופניהם אל הספר תורה. "וירא העם וינועו" - כשראו אלוקות אזי "וינועו", נפעלה תנועת חיים. אילו ידעתם - אמר אדמו"ר ה"צמח צדק" - כוחם של פסוקי תהלים ופעולתם בשמי רום, הייתם אומרים אותם בכל עת. תדעו שמזמורי תהלים שוברים כל המחיצות, ועולים בעילוי אחר עילוי בלי שום הפרעה, ומשתטחים לפני אדון עולמים ופועלים פעולתם בחסד וברחמים.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום ראשון ב' באדר תשפ''א
12:01 14.02.21 |

|
28. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 תו"א ד"ה לא תהי' משכלה סעיף המתחיל והנה אחר: "במסירת נפש בפ"ע " פירוש הר"ת הוא "בפנימית עצמותו". כתיב: יצא אדם לפעלו ולעבדתו עדי ערב. הנה כל נשמה בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו יצא אדם לפעלו, דיציאת הנשמה מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש בגוף ונה"ט והבהמית, הוא בשביל אדם לפעלו במלאכות הכלליות להגביר הצורה על החומר, להאיר את העולם באור תורה ונר מצוה. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית במוחין ובמדות כפי טבעה וענינה.. עדי ערב בעוד יש זמן לעשות כמ"ש היום לעשותם. ובעומק הענין ביאור הכתוב.. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה ע"י ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת בעוה"ב באופן התעסקותה בעוה"ז , ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, ולעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות דעצמות אין סוף ברוך הוא יום ראשון ב אדר א ה'תש"ג שיעורים: חומש: תרומה, פרשה ראשונה עם פירש"י. תהלים: י-יז. תניא: פרק כז. ואם ... ־לד־ עשה ממש. רבינו הגדול - הזקן - סידר לפני אנ"ש העבודה במוח ולחפש את האמת, לבקר כל תנועה, שתהיה רק כפי האמת ובאה ע"י עבודה. ועבודה זו אינה כמו שטועים בזה טעות גמור לחשוב שצריך לפרק הרים ולשבר סלעים, להפוך את העולם. האמת הגמור הוא: אשר כל עבודה ופועל, איזה שיהיו, בכוונה אמיתית, די ומספיק: ברכה בכוונה; ביאורי המילים שבתפלה כדבעי בהכנת הלב ובידיעה לפני מי אתה עומד; פסוק חומש בידיעה שהוא דבר ה'; פסוק תהלים' ומדה טובה לקרב לבו של חברו באהבה וחיבה. אמת הדבר, אשר בכדי להגיע לזה צריכים יגיעה רבה ועצומה, פשוט ללמוד הרבה ולהבין - כל אחד לפי ערכו - ואז ה' בעזרו שיהיה כפי האמת. יום שלישי ב אדר שני ה'תש"ג שיעורים: חומש: פקודי, שלישי עם פירש"י. תהלים: י-יז. תניא: ואם ירחיב ... ־86־ כמ"ש לקמן. הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על שדה חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת השדה והכרם. אבל בשדה בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת. ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום רביעי ה' באדר תשפ''א
14:08 17.02.21 |

|
30. האימרה היומית
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 יום רביעי ה אדר א ה'תש"ג שיעורים: חומש: תרומה, רביעי עם פירש"י. תהלים: כט-לד. תניא: ושני ... ־68־ דקב"ה לעילא. בלי שום צל ספק וספק ספיקא, הנה בכל מקום מדרך כף רגלינו, הכל הוא לזכות ולטהר את הארץ באותיות התורה והתפלה, ואנחנו כל ישראל שלוחי דרחמנא אנו, איש איש כאשר גזרה עליו השגחה העליונה, אין חפשי מעבודת הקדש, אשר הועמסה על שכמנו. 
יום שישי ה אדר שני ה'תש"ג
שיעורים: חומש: פקודי, שישי עם פירש"י. תהלים: כט-לד. תניא: והוא בהקדם ... ־מד־ בראשו עכ"ל. לימוד הנגלה לימוד החסידות ועבודה בפועל, כולם כאחד מוכרחים המה. ולא זו בלבד דאינו שייך לומר שהאחד ידחה או יודחה מפני חברו, אלא אדרבא הם מסייעים זה לזה, וכמאמר ולא עם הארץ חסיד - שצריך להיות לימוד הנגלה. איזהו חסיד המתחסד עם קונו - שצריך להיות לימוד החסידות, ותכלית הלימוד הלא הוא העבודה בפועל.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום חמישי ו' באדר תשפ''א
14:40 18.02.21 |

|
31. אימרות היום
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 
יום חמישי ו אדר א ה'תש"ג שיעורים: חומש: תרומה, חמישי עם פירש"י. תהלים: לה-לח. תניא: ולא עוד ... ־68־ לעילא הרבה. משיחות אאמו"ר : זוהי מעלה נפלאה כשהקב"ה מזכה, ומתברכים בחוש וטעם מיוחדים בעשיית טובה ליהודי עד כדי-כך שהזולת יקר בעיניו יותר מכפי שהוא יקר בעיני עצמו - שהרי על עצמו יכול הוא למצוא כמה טעמים מדוע נגזר שמצבו יהיה שלא בכי טוב ח"ו, אך על הזולת לא שייך הדבר כלל.
שבת ו אדר שני ה'תש"ג הפטורה: ותשלם כל המלאכה. בברכות הפטורה אומרים תמיד: נאמן ורחמן אתה, תושיע ותשמח. שיעורים: חומש: פקודי, שביעי עם פירש"י. תהלים: לה-לח. תניא: והנה ביאור ... והמשכיל יבין. מקובל אצל זקני אנ"ש : ספר התניא הוא לקוטי עצות מה שענה רבינו הגדול לאנ"ש על יחידות בשנות תק"מ-תק"ן. בקיץ תקנ"ב התחיל לסדר את ספר התניא בצורתו כמו שהוא עתה לפנינו. תקנ"ג כבר היו העתקות רבות ממנו, ובמשך הזמן נשתבשו, וגם התחילו לזייפו. ומהאי טעמא נזדרז רבינו למסרו לדפוס. יש נ"א : עשרים שנה כתב רבינו את ספרו התניא, ודייק בכל תיבה ותיבה. בשנת תקנ"ה כבר היה צרוף וזקוק, ואז נתן רשות להעתיקו, וכשרבו ההעתקות ונשתבשו מסרו לדפוס. הצ"צ סיפר אשר, בראש השנה הראשונה לחייו - שנת תק"ן - אמר רבינו הגדול דרוש משביעין אותו תהי צדיק וכו', והוא הוא שלשת פרקים הראשונים של ספר התניא.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום ששי ז' באדר תשפ''א
12:37 19.02.21 |

|
32. אימרות היום
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 
יום שישי ז אדר א ה'תש"ג שיעורים: חומש: תרומה, שישי עם פירש"י. תהלים: לט-מג. תניא: ומקדושה זו ... מעט מעט. כל איש בישראל עליו לדעת, כי הוא שליח אדון כל, למען הביא לפועל - בכל מקום שהוא - רצונו ית' וכוונתו בבריאת העולם, שהם להאיר את העולם באור תורה ועבודה, והוא ע"י קיום מצות מעשיות והשרשת מדות טובות. יום ראשון ז אדר שני ה'תש"ג
שיעורים: חומש: ויקרא, פרשה ראשונה עם פירש"י. תהלים: לט-מג. תניא: פרק לו. והנה ... ־90־ ואפסי עוד. כשהולכים ברחוב צריך להרהר בדברי תורה, במחשבה או בדבור - לפי תנאי המקום אם הוא מותר, ע"פ דין, באמירת דברי תורה. אך אם מתהלך ואינו עסוק בדברי תורה - מטיחה בו האבן עליו דורך: בולאך (גולם) מדוע אתה דורך עלי? במה היא עליונותך עלי?!
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום שני י' באדר תשפ''א
16:46 22.02.21 |

|
34. אימרות היום
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 
יום שני י אדר א ה'תש"ג שיעורים: חומש: תצוה, שני עם פירש"י. תהלים: נה-נט. תניא: והסיבה ... ־לו־ בשר אדם. בברכת המזון קודם מים אחרונים אומרים על נהרות בבל, למנצח בנגינות, אברכה, זה חלק. ביום שא"א בו תחנון: שה"מ בשוב, לבני קרח, אברכה, זה חלק. אחר מים אחרונים וידבר אלי. יום רביעי י אדר שני ה'תש"ג
שיעורים: חומש: ויקרא, רביעי עם פירש"י. תהלים: נה-נט. תניא: וגם כבר ... ־92־ מחייהו כו'. טרם הנסיעה ממקום מדורו יסדר התוועדות חסידית, ויקבל ברכת הפרידה מחבריו הטובים, וכמאמר הידוע: חסידים אינם נפרדים, כי לעולם אינם נוסעים איש מרעהו. בכל מקום שהם - הם משפחה אחת.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
13859 הודעות | יום שלישי י''א באדר תשפ''א
15:45 23.02.21 |

|
35. אימרות היום
בתגובה להודעה מספר 0
 |
 
יום שלישי יא אדר א ה'תש"ג שיעורים: חומש: תצוה, שלישי עם פירש"י. תהלים: ס-סה. תניא: וכמאמר הלל ... ־לו־ האדם עצמו. ידוע ומקובל בענין הכוונות שבתפלה, אשר אלו שאין דעתם יפה לכוון, מפני העדר הידיעה או מפני שאין בכחם לזכור כוונות הפרטיות בעת התפלה, מספיק שיכוונו כוונה כללית: להיות תפלתו נשמעת לפניו יתברך עם כל הכוונות המבוארות בספרי קבלה. יום חמישי יא אדר שני ה'תש"ג
תענית אסתר מוקדם. סליחות, אבינו מלכנו. מחצית השקל. שיעורים: חומש: ויקרא, חמישי עם פירש"י. תהלים: ס-סה. תניא: רק שאח"כ ... ארצך וגו'. חסידות כוללת שני ענינים עקרים: א) הבנת כל הלכה בשרשה ומקורה העצמי ברוחניות, היינו בספירות ומדריגות בכל עולם ועולם לפי ענינו כמבואר בדא"ח . ב) הבנת ענין כל הלכה בעבודה, היינו שהגם שהיא חכמה ושכל אלקי ודין התורה, מ"מ צריך למצוא בזה ענין בעבודה בהנהגת האדם בחיי עולם זה.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|