*בס"ד*
*בוקר טוב... חיזוק ליום ה' תשריפרשת - "וילך" - כיצד נוכל בקלות רבה להרבות במצוות?
הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל עמד ושוחח בלימוד עם מספר ילדים. לפתע התפרץ אל מרכז המעגל ילד אחד, נעמד מול הרב ושאלה בפיו: "מדוע יש סדר בנעילת הנעליים - קודם נועלים נעל ימין ולאחר מכן נועלים נעל שמאל, ואילו בקשירה - קודם קושרים של שמאל ורק לאחר מכן קושרים נעל ימין. וכי מה זה משנה באיזה אופן אדם ינעל נעליו
ויקשור את נעליו?"
חייך הרב והשיב לילד: "ילד יקר, וכי באפשרותך לנעול בו זמנית את שתי נעליך ולקושרן?"
השיב הילד: "ודאי שלא!"
המשיך הרב ואמר: "אם כן, גם כך אתה צריך לנעול ולקשור כל נעל בנפרד, והקב"ה רצה לזכותך במצווה, לכן נתן סדר באופן הנעילה
והקשירה. כך ללא מאמץ אתה זוכה במצווה".
"הַקְהֵל אֶת הָעָם הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ וְיָרְאוּ אֶת ה' אלוקיכם וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים לא, יב)
פעם בשבע שנים, לאחר שנת השמיטה, בחג הסוכות, נקהלו כל העם אל מעמד "הקהל". שם עמד המלך והקריא לפני העם את ספר דברים.
אומר רש"י: "האנשים הגיעו כדי ללמוד
הנשים כדי לשמוע
והטף, למה באו? להביא שכר למביאיהם.
ולכאורה מדוע התורה מצווה להביא ילדים, כדי לתת שכר למביאהם?
כאשר הנשים באות למעמד הזה, ודאי יביאו עימם את ילדיהם. לכן, הקב"ה שאוהב את עמו, רצה לזכות אותם במצווה נוספת, ציווה עליהם גם להביא את הילדים, שממילא היו באים.
"רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצות..."
כשם שאדם נועל וקושר את נעליו, ללא מאמץ, ולצורך גופו, ומקיים בכך מצווה, כן הדבר גם במצוות "הקהל", שהרי חייבות הן לבוא עם ילדיהן ומקבלות על כך שכר.
מצוות רבות יכול האדם לקיים בקלות, "על הדרך", אם רק ישים ליבו לכך.
מעשי חסד רבים נקרים בדרכינו בכל יום, אם רק נחדד את חושינו, ניתן עוד מחשבה קלה, נוכל להגדיל את שק המצוות שלנו, להרחיב את סוללת הסנגורים שלנו, ובכך להיות חתומים לחיים טובים ולשלום, לשנה טובה ומוצלחת בכל... ("חיזוק יומי" - רונן קרתא)
יום טוב, שבת שלום ובשורות טובות
לגאולת והצלחת עם ישראל ברחמים רבים. אמן!
חבר מתאריך 29.3.18
24806 הודעות, 271 מדרגים, 530 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד