גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #31555 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 31555
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
42070 הודעות, 373 מדרגים, 716 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ז 'באדר א תשפ''ד    14:46   07.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ממתק לשבת  

 
  
ב"ה
ממתק לשבת פרשת ויקהל תשפ"ד
מורדי פרינס היה בעל בית מסחר גדול של שטיחים בהולנד, ליל שבת אחד ישב עם משפחתו לסעודת שבת ולפתע נכנסה המשרתת והודיעה כי פקיד של חצר המלכות רוצה לדבר עם מר פרינס, הפקיד נכנס ואמר: "אני בא בשליחותו של הוד מעלתו, הנסיך הנדריק. הנסיך מבקש לשלוח לארמון חמישה שטיחים, לכבוד המסיבה שתיערך הלילה בארמון. מורדי לא היסס, ואמר: אני מצטער מאוד, אבל לא אוכל למלא את רצון הוד מעלתו, הערב הוא ערב שבת, יום קדוש ליהודים. ואני לא יכול לעסוק במסחר בשבת, הפקיד הלך ואחרי זמן קצר חזר ואמר שהנסיך מבקש שישלח את השטיחים מיד עכשיו ומורדי שוב אמר שאינו יכול לחלל את השבת, לאחר זמן קצר חזר השליח בפעם השלישית עם מכתב מהנסיך בו הוא כותב "מר פרינס היקר אני מוכרח לקבל את השטיחים מיד ואני מוכן לשלם עבורם פי שניים ואפילו פי שלושה. אם תסרב לבקשתי תמחוק אותי מרשימת הקונים שלך, מר פרינס אמר לפקיד שיגיד לנסיך שהוא מאוד מתנצל אבל מפני קדושת השבת אין באפשרותו להיענות לבקשת הנסיך, מלך מלכי המלכים ציווה עלינו לנוח ממלאכה בשבת ולא אוכל לעבור על דבריו.
במוצאי שבת הגיעה הזמנה לבית משפחת פרינס: "מר פרינס מתבקש להתייצב לפני הנסיך, ביום שני בבוקר, בשעה 10, בשעה היעודה נכנס מורדי ללשכת הנסיך. הנסיך פנה אליו ואמר מר פרינס היקר, סלח לי על אי הנעימות אני רוצה לספר לך מה היה, בליל שבת ביקר אצלי הברון הנכבד, והשיחה נסבה על היהודים. הברון טען שאי אפשר לסמוך על היהודים, ובעבור כסף, היהודים יהיו מוכנים לעשות כל דבר אני התנגדתי לדבריו וטענתי שהיהודים נאמנים, לחוקי דתם ולחוקי המדינה, החלטנו להעמיד אותך בניסיון שלחנו לביתך את השליח פעם אחר פעם, הכפלנו ושילשנו את מחיר השטיחים וגם איימנו בהפסדים הצפויים לך, אני שמח שעמדת במבחן ולא "מכרת" את השבת שלכם עבור בצע כסף. כמובן אמשיך להיות לקוח שלכם. וגם אשתדל שהוד מלכותו, המלך יכיר את בית המסחר שלכם.
בפרשת השבוע אנחנו קוראים את הפסוק "ששת ימים תיעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קודש שבת שבתון" פסוק דומה לזה כתוב בעשרת הדברות "ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך ויום השביעי שבת לה' אלוקיך"
אנחנו רואים שני שינויים בן הפסוקים בעשרת הדברות כתוב "תעבוד ועשית כל מלאכתך" ובפרשתנו כתוב "תיעשה מלאכה" ושינוי נוסף בעשרת הדברות כתוב "שבת לה' אלוקיך" ובפרשתנו כתוב "שבת שבתון".
מסביר הרבי מליובאוויטש ששני השינויים תלויים זה בזה, תיעשה מלאכה משמעה שהמלאכה נעשית כאילו מאליה זאת אומרת שהאדם אינו משקיע בה את כל הכח והמחשבה שלו, מכיוון שהוא יודע שהפרנסה תלויה בידי שמיים ובברכת ה' אז הוא עובד רק כדי לעשות כלי לברכה אבל לא משקיע את כל מחשבתו בעבודה, כשזו צורת ההסתכלות של האדם הרי גם כל ימי השבוע העבודה לא מטרידה אותו וכל הימים הם בבחינת שבת אצלו, ואם כל השבוע בבחינת שבת הרי שהשבת מתעלה עוד יותר ונהיית שבת שבתון.
בחודשים אלו בהם אנו כל כך זקוקים לברכת ה' וברוך השם זוכים לראות נסים ונפלאות זה הזמן של כולנו לחזק את שמירת השבת ואת ההכרה שגם בעבודתינו במשך השבוע ברכת השם היא תעשיר ובע"ה בזכות החיזוק בשמירת השבת נזכה לראות את ישועת השם בשמירה מיוחדת על החיילים, בהחזרת החטופים, ברפואה לפצועים ובגאולה אמיתית ושלימה לכל עם ישראל בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות