גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #31693 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 31693
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
42169 הודעות, 376 מדרגים, 722 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ח 'באדר ב תשפ''ד    14:43   28.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ממתק לשבת -פרשת צו תשפ''ד  

 
  
ממתק לשבת פרשת צו תשפ"ד
לפני כמה שבועות נכנס לבית חב"ד בנגקוק יהודי אמריקאי וביקש להניח תפילין, הנחתי איתו תפילין והוא התחיל לקרוא את "שמע ישראל" ופתאום פרץ בבכי והמשיך להתפלל ככה עם עיניים עצומות תפילה מעומק ליבו במילים שלו. כשסיים והוריד את התפילין הוא אומר לי ״אני רוצה לספר לך שמאז ה7 לאוקטובר אני כל הזמן מרגיש שאני רוצה להיות יותר מחובר לעם היהודי ולקב"ה ועכשיו סוף סוף הרגשתי שאני מתחבר״, הוא אמר שהוא חוזר בלילה לביתו בארה"ב שם יש לו תפילין והוא יתחיל להניח כל יום, אמרתי לו שכיהודים שומרי מצוות לפעמים אנחנו קצת מתרגלים לעשיית המצוות ועושים אותם קצת על אוטומט והמתנה שהרבי מליובאוויטש נתן לנו השלוחים בכל העולם זה שאנחנו זוכים לפגוש יהודי שמניח תפילין ובוכה מהתרגשות או יהודי ששומר שבת לראשונה בחייו ובמוצ"ש מספר בהתרגשות שהצליח לשמור וכשאנחנו רואים את זה גם אנחנו זוכים להתעורר ולהתלהב יותר בעשיית המצוות.
בפרשת השבוע אנחנו קוראים את הפסוק "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" ובתלמוד הירושלמי דורשים על הפסוק הזה "תמיד – אפילו בשבת, תמיד אפילו בטומאה".
חז"ל אומרים לנו על הפסוק "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" שהכוונה היא גם למקדש הפרטי שכל אחד מאיתנו עושה בתוכו להשראת השכינה,
בתורת החסידות מוסבר שבמקדש הפרטי שבתוכינו, המזבח הוא הלב והתורה מצווה עלינו שבלב שלנו תהיה תמיד אש יוקדת של רצון להתקרב לקב"ה.
ביחס לאש הזו אומרת לנו התורה אפילו בשבת שגם אדם שהגיע למצב של שבת שהוא מתעלה מענייני הגשמיות של העולם וחי בעולם רוחני ואז הוא יכול לחשוב שהוא לא צריך כבר התלהבות והתרגשות חיצונית מלמדת אותו התורה שלא מספיקה התעלות והתרוממות רוחנית פנימית אלא צריך את ההתלהבות החיצונית והגלויה.
ומצד שני יכול להיות יהודי שהוא במצב רוחני ירוד, מצב של ריחוק מהקדושה והוא עלול לחשוב שהוא כבר לא כל כך קשור עם הקב"ה ולכן הוא בטוח שאינו יכול להתלהב מהקדושה אומרת לו התורה תמיד אפילו בטומאה גם אם הגיע למצב של טומאה חלילה הוא יכול לעורר בתוכו את הלהט וההתלהבות ודווקא זה ירומם אותו להיות תמיד באש של קדושה.
יהי רצון שנצליח לעורר בתוכנו את השמחה וההתלהבות בעבודת השם הן במצוות שבין אדם למקום והן במצוות אהבת ישראל בין אדם לחבירו ובזכות ההתחזקות של כל אחד ואחת מאיתנו נזכה בע"ה לשלוח את הכוחות לכל החיילים, לחטופים לפצועים ולכל עם ישראל ונזכה ביחד לראות את הניצחון הגדול על כל אויבינו בגאולה אמיתית ושלימה בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות