ופעם עניתי עליה מסברא , יש הבדל בין להתחיל לבקש על הגשם בשעה שאחינו נמצאים בדרכים , אבל ברגע שכבר אנחנו מבקשים (בתחילת חודש ניסן עדיין מבקשים על הגשם) אז לא צריך להפסיק ובפרט שהגשם עדיין נצרך בתקופה זו של השנה , מה שאין כן בסוף חג הסוכות שלרוב עוד לא התחילה עונת הגשמים .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
6146 הודעות, 63 מדרגים, 110 נקודות. ראה משוב
יום חמישי י''ז בניסן תשפ''ד
10:22 25.04.24
2. הסיבה שמאחרים את בקשת הגשמים זה לא בגלל ''גשם ישיר'' על עולי הרגל, אלא בגלל השפעת הגשמים על נהר פרת שמתברך מגשמי ארץ ישראל בתגובה להודעה מספר 0
כך מסביר רש"י את דעת רבן גמליאל על המשנה בתענית דף י עמוד א שמבקשים גשם ב שבעה בחשוון.
ולכן לא רלוונטי להפסיק עם בקשת הגשמים כמה ימים לפני ניסן, כי זה לא ישפיע על גדות נהר פרת, שגם ככה עמוס במים הרבים של כל גשמי השנה. אבל בגשמים הראשונים של סוכות זה כן משנה, כי נהר פרת כבר ירד מגדותיו במשך כל הקיץ, ואז הגשמים שבארץ ישראל יכולים לעשות שם שיטפון.
תירוץ נוסף. יש 3 זמנים ל"רביעה" ראשונה. יש אומרים ב ג חשוון, יש אומרים ב ז חשוון ויש אומרים ב יז חשוון. וזה לא מחלוקת במציאות, כי במציאות יכול להיות גם ב ז וגם ב ג וגם ב יז. אלא נחלקו מה הזמן ה"ראוי ביותר". ודעת רבן גמליאל זה ב ז חשוון, והביא את הטעם של "עולי הרגלים" בכדי לתת חיזוק ו"סימן" לדבריו אבל זה לא "סיבה" לאיחור בקשת הגשמים
חבר מתאריך 26.11.20
5439 הודעות, 198 מדרגים, 391 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ופעם עניתי עליה מסברא , יש הבדל בין להתחיל לבקש על הגשם בשעה שאחינו נמצאים בדרכים , אבל ברגע שכבר אנחנו מבקשים (בתחילת חודש ניסן עדיין מבקשים על הגשם) אז לא צריך להפסיק ובפרט שהגשם עדיין נצרך בתקופה זו של השנה , מה שאין כן בסוף חג הסוכות שלרוב עוד לא התחילה עונת הגשמים .
והנלע"ד כתבתי בס"ד .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
6146 הודעות, 63 מדרגים, 110 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כך מסביר רש"י את דעת רבן גמליאל על המשנה בתענית דף י עמוד א שמבקשים גשם ב שבעה בחשוון.
ולכן לא רלוונטי להפסיק עם בקשת הגשמים כמה ימים לפני ניסן, כי זה לא ישפיע על גדות נהר פרת, שגם ככה עמוס במים הרבים של כל גשמי השנה.
אבל בגשמים הראשונים של סוכות זה כן משנה, כי נהר פרת כבר ירד מגדותיו במשך כל הקיץ, ואז הגשמים שבארץ ישראל יכולים לעשות שם שיטפון.
תירוץ נוסף. יש 3 זמנים ל"רביעה" ראשונה. יש אומרים ב ג חשוון, יש אומרים ב ז חשוון ויש אומרים ב יז חשוון.
וזה לא מחלוקת במציאות, כי במציאות יכול להיות גם ב ז וגם ב ג וגם ב יז. אלא נחלקו מה הזמן ה"ראוי ביותר". ודעת רבן גמליאל זה ב ז חשוון, והביא את הטעם של "עולי הרגלים" בכדי לתת חיזוק ו"סימן" לדבריו אבל זה לא "סיבה" לאיחור בקשת הגשמים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד