יש רק כרך אחד בעולם שיכול לגרום למפלצות אורבניות כמו בנגקוק וסיאול להיראות פרובינציאליות, טוקיו.
טוקיו רבתי מונה כשלושים מליון תושבים ובערך מחצית משיטחה נוצר על ידי ייבוש הים. אם מישהו יבקש לראות איך יראו ערי העתיד, טוקיו תהיה תחנת חובה. המבנים הכבירים, הים המיובש, המנהרות התת קרקעיות (שלמרות גודלם הן עדיין קטנות מאילו של סיאול- שם מתנהלים חיים שלמים מתחת לאדמה), המערכת התחבורתית האימתנית שמשנעת כל יום מליוני אנשים מעלות השחר עד חצות הלילה.
באיזורים שונים של טוקיו, התבורה מתנהלת בשישה מפלסים שונים, שניים-שלושה מתחת לאדמה ועוד שניים - שלושה מעליה. בחלק מהתמונות ניתן לראות גשרים העוברים בגובה של בניין בין עשר קומות ויותר. כאשר מתחתם עובר קו רכבת עילי ומתחתיו עובר כביש. סה"כ מופעלים עשרות קווים תחתיים ועיליים. המערכת משומנת להדהים ועובדת בדיוק של שניות. גם מי שרגיל ומכיר רכבות תחתיות ממקומות אחרים בעולם, יגלה שכל מה שראה לפני, היה רק פרומו דהוי למערכת הרכבות של טוקיו. מעבר לגודל המפלצתי, יש בה משהו נוסף, מדכא וקשה מאוד לעיכול, בוודאי עבור מי שרגיל לחיות במדינה קטנה, כמות האנשים. התחתית של טוקיו (וגם המדרכות בשכנות לבנייני משרדים) עמוסה גם בחצות, בלובשי חליפות ועניבות שעושים את דרכם מהעבודה רק על מנת להיות שוב על התחתית כמה שעות נוספות מאוחר יותר. המבטים של כולם בדרך כלל אטומים מאוד והאווירה נראית מכניסטית לחלוטין, כאילו כולם הם חלק מתפאורה רובוטית כלשהי. לצערי הרב, התמונות המצורפות לא ממש מצליחות להעביר את העוצמה של טוקיו, אולי זה הצלם..., אולי זו המצלמה, ואולי לא כל דבר יכול לעבור דרך מדיה דיגיטלית.
איזור שינג'וקו - איזור של מלונות, בילויים, גורדי שחקים
איזור שיבאורה
תמונות מהרכבת התחתית והעילית של טוקיו
רכבת עילית ללא נהג
הרכבת המהירה - השינקסנן - מגיעה עד ל 270 קמ"ש בתיאוריה, למרות שבפועל לא עוברת את ה 200
תמונות כלליות טוקיו, בין השאר מ:
- רחוב שנחשב למקדש הפיצ'פקס של כל הילדות-נערות,
- הארמון של הקיסר מוצוהיטו מי שעל שמו כונתה תקופת הפתיחה של יפן לעולם המערבי, ממחציתה השנייה של המאה התשע עשרה, "תקופת מייג'י". חלק מהנוהג המקומי הוא צילומי חתן כלה וטקסים משפחתיים נוספים הנערכים במקום
- הומלסים מהמנהרות של טוקיו.