אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #6223 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6223   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:09   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בנו של קצין SS בא לישראל להשלים את המלאכה....  

 
בנו של קצין SS בא לישראל להשלים את המלאכה:
"התברר לזונשיין ששמו הנס שילדה, ושאביו היה קצין אס-אס."
(ציטוט)

164. דוד זונשיין יו''ר תנועת הסרבנות 'מועמד לפרס נובל לשלום'
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5084&omm=164&viewmode=

אומץ לסרב > מהעתונות > המועמד - אמיר בן-דוד
המועמד - אמיר בן-דוד


גם אם לא יקבל השנה את פרס נובל לשלום, והוא יודע שסיכוייו קלושים, דוד זונשיין מבטיח שתנועת הסרבנים מכינה הפתעה חדשה

כשצוות מהטלוויזיה הנורווגית בא לפני כשנה וחצי לדירתו של דוד זונשיין ברחוב דיזנגוף בתל אביב, זונשיין לא יכול היה לנחש שהביקור הזה יוביל לכך שהבישוף קרלוס פיליפה בלו, סמל ההתנגדות לשלטון האינדונזי במזרח טימור, ימליץ לוועדת פרס נובל להעניק לו את פרס נובל לשלום. זה נראה כמו ראיון שגרתי לאחד מכלי התקשורת הזרים הרבים שגילו עניין בתופעה המסקרנת שזונשיין הנהיג: קציני מילואים קרביים שמודיעים למדינתם שהם אינם מוכנים יותר ליטול חלק בפעילות הכיבוש בשטחים.

אנשי הטלוויזיה הנורווגים ביקשו לשמוע על הנסיבות שהובילו להקמתה של תנועת "אומץ לסרב". זונשיין המתורגל סיפר שוב על אותו לילה ב-95' שבו יצא כמפקד מחלקה צעיר בראש חייליו ללוות שני אנשי שב"כ בדרכם לביצוע מעצר חשוד. הוא סיפר איך הם הקיפו את הבית ופרצו פנימה בהוראת אנשי השב"כ, ואיך מצאו בפנים משפחה מבוהלת וחסרת כל, ואיך שני אנשי השב"כ חקרו באכזריות את אבי המשפחה שנחשד בהחזקת רובה קלצ'ניקוב. ואיך יצאו בתום החקירה, גוררים את החשוד המדמם שכבר לא היה מסוגל לעמוד על הרגליים מרוב מכות והלכו איתו אל שדה סמוך, כדי ללכוד שם את אחיינו בן ה-14 שלטענת החשוד ידע יותר ממנו. ואיך מצאו את הנער ישן בחברת עדר העזים שלו על שמיכת פיקה דקה בלב השדה, והעירו אותו לחקירה ברוטלית שהסתיימה באשפוזו בבית חולים.

מאחר שזונשיין עסוק לא מעט בקשר שבין עוולות הכיבוש בשטחים לחרדות השואה שספג בבית, עלה העניין גם בשיחה ההיא: "המלים שרכז השב"כ השתמש בהם כשהיינו בתוך הבית היו 'תפריד את הגבר מהאשה והילדים' ככה שהאסוציאציות מהשואה עלו אצלי כבר אז, אבל באותו זמן היו לי אפס מחשבות כפירה. האסוציאציות היחידות מהשואה בשלב ההוא היו, שבגלל מה שקרה שם, כל מה שנעשה הוא בסדר. פעם אחת הרגו אותנו ומאז בעצם מותר לנו לעשות הכל".

בזמן הראיון ישב בקצה החדר גבר מבוגר, אביו של הבמאי הנורווגי, והקשיב לעדותו של זונשיין בריכוז כשהתרגשותו ניכרת על פניו. כשהראיון הסתיים הוא ביקש להישאר עוד קצת בדירה כדי לפרוק את אשר על לבו. הוא נפרד מבנו ומאנשי הצוות ונשאר לשיחה שהתארכה אל תוך הלילה.

התברר לזונשיין ששמו הנס שילדה, ושאביו היה קצין אס-אס. "הוא אמר לי שהדברים שעליהם דיברתי הם בדיוק מה שמעסיק אותו כל חייו. מה שמפעיל אותו. הוא אמר לי, 'אבא שלי היה חיה וכל החיים שלי אני שואל את עצמי איך יכולתי להיות בן של חיה. מאז שעמדתי על דעתי, מאז שהגעתי לבגרות, כל מה שאני עושה זה לנסות למנוע דברים כאלה'. הוא סיפר לי שהוא עצמו סירב לשרת בצבא הגרמני והחליקו לו את זה, הוא לא נשפט. דיברנו כמה שעות ואחרי זה הוא נעלם, לא שמעתי ממנו מלה וכמעט שכחתי את הלילה ההוא".

אבל הנס שילדה לא שכח. הוא חזר לאוסלו והחל לעניין את חבריו בעדויות שבנו צילם בישראל. ולשילדה, התברר, יש חברים בעלי השפעה. שלושה מהם - הבישוף בלו (חתן פרס נובל לשלום מ-96'), לוחמת החירות מגווטמלה ריגוברטה מנצ'ו (כלת פרס נובל מ-92') וד"ר מתיאס רוסלר, שר המדע והחינוך של סקסוניה - כל כך התרשמו מעדותו של זונשיין עד שהחליטו לפנות לוועדת פרס נובל ולהמליץ עליו לפרס נובל לשלום.

וכך כתב בלו לוועדת הפרס: "אני רוצה להציע את מועמדותה של קבוצת הקצינים הישראלים הגיבורים שמסרבים לבצע מטלות נגד הפלשתינאים ברצועת עזה ובגדה המערבית. ישראלים צעירים ואמיצים אלה שייכים לקבוצה של קצינים שמציבים אמת-מידה מוסרית לכל העולם. אני מבקש מכם לבחור בקבוצה הזאת ובמנהיגה דוד זונשיין לפרס נובל לשלום לשנת 2004".

הפנטזיה האמיתית

מה הסיכויים שוועדת פרס נובל תכריז ב-8 באוקטובר בשעה 11 בבוקר שהזוכה בפרס נובל לשלום הוא דוד זונשיין מישראל? לכאורה קלושים. למה שיבחרו דווקא בבחור אלמוני למדי, שעומד בראש חבורת קציני צבא במילואים, לאחד הפרסים היוקרתיים בעולם, שמלבד הכבוד נלווה אליו גם סכום של 1.3 מיליון דולר? מצד שני, לך תדע. הפעם האחרונה שהעניקו פרס לגיבורי שלום מהמזרח התיכון לא זכורה כרגע מזהיר בתולדות הפרס, וזאת אולי הזדמנות לתיקון. וחוץ מזה, הממליצים נהנים מיוקרה בינלאומית, עיני כל העולם נשואות לאזור ומאיפה שלא מסתכלים עליהם, זונשיין וחבריו מציעים אלטרנטיווה מאתגרת.

רק לחשוב על מהומת האלוהים שתתחולל כאן אם החלטה כזאת תתקבל, ועוד באוסלו מכל המקומות בעולם. "מביך אותי בכלל לדבר על זה", אומר זונשיין. הוא עצמו נדהם כשהנס שילדה בא לישראל בסוף פברואר כדי לספר לו על היוזמה. "הוא אמר שפיליפה בלו, שהוא כומר, אמר לו שמסר כזה דווקא מיהודים חשוב מאוד לכל העולם. הוא היה נרגש מאוד וסיפר לי שמאז שהוא נפגש איתי הוא לא משתחרר מהסיפור שלנו ואפילו אמר 'אני מרגיש כאילו שאתה בן שלי'.

"הוא גר באוסלו, אבל נמצא הרבה על הקו בין גרמניה לנורווגיה. הוא הראה את העדות שלי להרבה אנשים וסיפר על 'אומץ לסרב' ועל הפן הזה של קצינים קרביים שממשיכים לשרת בצבא וחושבים שהשירות בצה"ל הוא קריטי לקיום של מדינת ישראל, ובכל זאת מסרבים והולכים לכלא. הוא אמר לי, 'אני כל הזמן הוגה בזה'. הוא סיפר שכשפיליפה בלו הציע להמליץ עלינו לפרס נובל הוא אמר שהוא מאמין שלא רק שהמעשה שלנו נותן תקווה וכל המלים האחרות שאוהבים להשתמש בהן, אלא שהוא מאמין שבקרוב תתחיל תנועת סירוב גם בארצות הברית ואז הם יסתכלו לפה וינסו להבין מה הסיפור הזה של קצינים שחשוב להם לשרת בצבא ובכל זאת מסרבים".

מה עובר בראשו של צעיר בן 31 כשמתברר לו בפעם הראשונה ששני חתני פרס נובל לשלום ממליצים להעניק לו את הפרס? "הייתי בשוק", אומר זונשיין. "זה קטע... פנטזיות? אי אפשר להכחיש. אבל אני לא מוחמד אל בראדעי (ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שמוזכר כאחד המועמדים הבולטים לזכייה בפרס השנה). אותו רואים בסי-אן-אן ארבע פעמים ביום. עזוב, אני לא אזכה... למרות שיש אנדרדוגס לפעמים.

"הדבר היחיד שאני מפנטז זה לא על עצמי נואם שם. אני מפנטז שחייל יהודי... לא... שמאות קצינים יהודים, שאלף קצינים יהודים, מקבלים פרס נובל על זה שהם למדו משהו מההיסטוריה של העם שלהם. הפנטזיה האמיתית היא להגיד שעם כל העוצמה של הצבא שלנו, ויש לו עוצמה אדירה, ידענו מתי להגיד לא. שזאת העוצמה האמיתית של המדינה שלנו. שאמרנו 'לא' במקומות שאחרים לא ידעו להגיד 'לא'. שהגענו למקום שבו רואים מקרוב את הבתים ההרוסים, את הילדים הבוכים, וידענו לקום ולהגיד שזה לא קשור לביטחון של מדינת ישראל. זה גם נחמד, כי נובל עצמו הוא האיש שהמציא את הדינמיט ואחר כך יצר את הפרס. יש איזשהו יופי שדווקא חיילים מקבלים את הפרס".

רגע-רגע, עוד לא קיבלתם.

"נכון. טוב, זה לא שאני מהגג ברעיון להגיע לאוסלו. זו תהיה הפתעת חיי שתשנה לי את החיים, אבל אני לא שם".

אתה לא בן אדם שנוטה לפנטזיות?

"דווקא כן. אם לא הייתי פנטזיונר לא הייתי פה. אני נשבעתי בפעם האחרונה שיצאתי ממחסום כיסופים שבועה ילדותית, נאיווית, לא ריאלית, להוציא את צה"ל מהשטחים. נשבעתי. יצאתי משם ואמרתי לעצמי 'אני הולך להוציא את צה"ל מהשטחים'. מה זה אם לא פנטזיה?"

194 מועמדים

הספקולציות סביב זוכי פרס נובל מרחפות באפלה גמורה. ועדת הפרס היא גוף ששומר על חשאיות ואינו מדווח על השיקולים שמנחים אותו. גם אחרי שהוועדה מכריזה על הזוכה השנתי, היא לעולם לא מגלה על מי הוא גבר בדרך. כמו במקרה של זונשיין, המידע היחיד דולף החוצה מכיוונם של הממליצים השונים. זונשיין עצמו התקשר פעמיים למשרדי ועדת הפרס כדי לנסות לברר את סיכוייו, אבל נדחה בנימוס. מצטערים, אמרו לו, אנחנו לא מדברים עם אף אחד, ואפילו לא מוכנים לאשר אם אתה מועמד או לא. כך נהגו בשבוע שעבר גם בשאלות מוסף "הארץ" בעניין זה.

על פי צוואתו של אלפרד נובל, מאז שהוכרזו פרסי נובל הראשונים ב-1901, את הזוכים בפרס נובל לשלום בוחרת ועדה של חמישה שממנה ה"סטורטינג", הפרלמנט של נורווגיה. מרגע שהוועדה מתמנה היא אינה כפופה יותר לפרלמנט הנורווגי ומפעילה שיקול דעת עצמאי. על פי הכללים שקבע הסטורטינג, חברי הוועדה נבחרים לתקופות כהונה של שש שנים, ויכולים להיבחר לתקופות כהונה נוספות. למרות שאין כלל המחייב זאת, כל חברי הוועדה עד היום היו אזרחים נורווגים.

על פי חוקי ועדת פרס נובל לשלום, המלצות לפרס מתקבלות אך ורק מחברי פרלמנטים או שרים של ממשלות; חברים בבתי משפט בינלאומיים; דיקני אוניברסיטאות ופרופסורים למדעי החברה, היסטוריה, פילוסופיה ותיאולוגיה; דירקטורים של ארגוני שלום בינלאומיים; חברי ועדת הפרס בהווה ובעבר, וזוכים בפרס. מקובל לחשוב שלקולם של האחרונים יש משקל מיוחד, מתוקף מעמדם ויוקרתם.

בסיומה של ישיבה שנערכה ב-1 במארס הודיע מנהל מכון נובל, גייר לונדסטאד, שהשנה מועמדים 144 אישים ו-50 ארגונים לפרס נובל לשלום. מאחר שאף אחד מוועדת הפרס לא משתף פעולה עם משחקי הספקולציות בנוגע לפרס, ומאחר שפרסי נובל הם גם מין תחרות יוקרתית ומסקרנת, נוהגים עיתונאים מכל העולם לפנות אל PRIO, ארגון בינלאומי לחקר השלום שמושבו באוסלו, בבקשה להעריך מי המועמדים המובילים. אמנם אין קשר רשמי בין PRIO לוועדת הפרס אבל אוסלו עיר קטנה, וההנחה היא שבמעגלים הפנימיים שלה מסתובבות הרכילויות המעניינות ביותר.

ב-17 באוגוסט פירסם סטיין טרנסון, יו"ר PRIO, את הערכת הארגון שלו, ולפיה גדולים הסיכויים שפרס נובל לשלום לשנת 2004 יוענק לאדם שמעורב במניעת ההפצה של נשק להשמדה המונית. הפעם האחרונה שבה הוענק הפרס למישהו שתהילתו על התמודדות עם סוגיית הנשק הגרעיני או צמצום החימוש הגרעיני בעולם היתה ב-1995, שנה שבה - להפתעת כל הספקולנטים - הוענק הפרס לפרופ' ג'וזף רוטבלאט, פיסיקאי גרעין מארצות הברית, ולארגון "פאגווש" שהוא עומד בראשו. עשר שנים קודם לכן, ב-1985, הוענק הפרס לארגון הרופאים הבינלאומי למניעת הפצתו של נשק גרעיני. הפרס ב-1975 הוענק לפרופ' אנדרי סחרוב מברית המועצות, שאף הוא היה מדען גרעין. עושה רושם שיש כאן שיטה.

אם כך, ההיגיון מחייב שרק ב-2005 תפנה ועדת הפרס את תשומת לבה לענייני גרעין. ובאותה הזדמנות, אם כבר מחפשים כפולות של עשר, לא מיותר להזכיר שהפרס ב-1994 הוענק במשותף ליצחק רבין, יאסר ערפאת ושמעון פרס, ככה שאולי שוב תורנו. מצד שני, מעריכים המעריכים, חברי הוועדה מודעים לתזה הזאת ולא אוהבים אותה, ולכן הם יעניקו דווקא השנה פרס למישהו שנלחם בהפצת נשק גרעיני, כדי שלא יגידו שיש להם שיטה. זו לפחות התיאוריה, ששווה מה שהיא שווה.

על פי PRIO, האיש בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות השנה בפרס נובל לשלום הוא מוחמד אל-בראדעי, אזרח מצרי וראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. מלבדו הוזכרו כמועמדים בעלי סיכויים גבוהים ריצ'רד לוגאר וסם נאן, מנהלי התוכנית לצמצום סיכונים, שפועלים לפירוק טילים וצוללות גרעיניות בתחומי ברית המועצות לשעבר.

שלושה מועמדים נוספים שהוזכרו כבעלי סיכויים סבירים, אם כי נמוכים יותר, הם הנס בליקס, לשעבר ראש ועדת הפיקוח על נשק להשמדה המונית של האו"ם; ג'יאנג יאניונג, מומחה צבאי מסין; ומרדכי ואנונו, האיש שחשף את סודות הגרעין של ישראל והשתחרר השנה מ-18 שנות מאסר. ככה שיכול להיות שגם אם זונשיין לא יזכה בפרס, ישראלי בכל זאת יקבל אותו.

כל מה שצריך

גם בלי פרס נובל לשלום, זונשיין אינו מתכוון להיעלם מהמפה בקרוב. מאז שחזר בדצמבר 2001 מאותו שירות מילואים, שבסופו החליט שהוא הולך להוציא את צה"ל מהשטחים, מחויבותו למאבק לא הצטמצמה והלהט שלו לא הצטנן. אחרי שכבר הספידו את מאבק הסרבנים, גם מעל דפי מוסף זה, הוא פעל מאחורי הקלעים לגיבוש מכתב הטייסים ואחריו לגיבוש מכתב לוחמי סיירת מטכ"ל, וכרגע הוא משקיע את האנרגיה שלו במה שמסתמן כתחנה הבאה במאבק הסרבנים: גיבוש קבוצה של הורים לחיילים קרביים בשירות סדיר, שיצהירו בגלוי שהם תומכים בכך שבניהם יסרבו לשרת בשטחים.

"להורים שהילד שלהם משרת בסדיר אני אומר, תראו מה קורה לילד שלכם בשטחים", הוא מסביר. "אתם חייבים להבהיר לו שדווקא בגלל מה שחינכתם אותו, הוא חייב להפסיק לשרת שם. חייל כזה לא יכול לסרב לבד. בגיל 19 ו-20 הוא לא יכול להחליט לבד, בגלל כל המנגנונים של הגבריות והחבר'ה. הוא פשוט לא יכול. גם כשאתה רואה זוועות-עולם אתה מכניס אותן פנימה, מקסימום מספר לחבר'ה ומדחיק. הלוואי שהקריאה הזאת תוביל לזה שהורים יגידו לילדים שלהם, 'חבר'ה, תשרתו את המדינה הזאת, חינכנו אתכם כל החיים לשרת, אבל זה לא המקום. ואם יום אחד תקבלו החלטה, לא תסבלו מכתף קרה בבית'.

"במובנים מסוימים זה המנגנון שמפעיל את העסק. אנשים מפחדים מהכתף הקרה בבית יותר משהם מפחדים מהכדור של האויב. זה ככה. זה פשוט מדהים. לקבל כתף קרה מאבא שלך? עדיף לחטוף כדור מהאויב. מדהים, אבל ככה זה עובד. אני ממש קורא להורים: תסבירו לילדים שלכם, 'אתם לא תקבלו כתף קרה. אנחנו נבין אתכם'. זו ההתנדבות האמיתית.

"אם חייל או קצין סדיר יסרב וירים אלי טלפון, הוא יידע שהוא יקבל פה חיבוק אוהב ממישהו שהיה יכול להיות המ"פ שלו. יהיה לו עם מי לדבר. להיות ציוני היום זה לסרב לשרת בשטחים. האידיאה הזאת היא אידיאה חדשה בחברה הישראלית. לסרב לשרת בשטחים זו הציונות. שם המלחמה האמיתית. הרי למה אני סירבתי? יש לי בעיה עם ימי מילואים? יש לי בעיה ללכת לשכם? הסתובבתי בקסבה של שכם כמו בבית שלי. זה אומץ? אני נעמד מול כל מגני בימין ובשמאל ואומר 'חבר'ה, אני מ"פ ביחידה מובחרת. אתם מטורפים. ירדתם מהפסים. לקחתם את הציונות למקום שחליע-לאללה מה שעשיתם לה ועוד עטפתם את זה בעטיפה של סוכריית רעל ודחפתם לי את זה לפה והיום אני אומר לכם: אני אעשה כל מה שצריך בשביל המדינה הזאת, אבל אני אסרב לשרת בשטחים כי זאת הציונות האמיתית. גם אם מיליון איש יגידו לי שאני טועה, אני לא טועה".

זה זונשיין. נחרץ. חסר ספקות. משוכנע לגמרי בצדקתו. ומבחינת המערכת הצבאית, גם מסוכן מאוד. כי היום כבר עומד לרשותו מנגנון, מאות פעילים שמחויבים למאבק, בהם כמעט 400 לוחמים שכבר הוכיחו את מחויבותם וישבו בכלא (זונשיין עצמו, סרן במילואים, נכלא פעמיים ובילה בכלא הצבאי 40 יום בסך הכל). ויש אתר אינטרנט ורשימות תפוצה ופורומים פעילים וקבוצות דיון וצוותי היגוי וגם מימון, שאת היקפו הוא מסרב למסור. "יש כמה תורמים בארץ", הוא אומר ולא מוכן להסגיר שמות, "ויש לנו כמה תורמים מחו"ל שמסתדרים באופן הכי עמוק שאפשר עם המטרות הציוניות של התנועה. תורמים שהסבים שלהם הקימו את המדינה. יהודים שהקימו את היישוב בתחילת המאה. אני שמח מאוד להיות ממומן על ידם".

משפחת רוטשילד?

"מממ... זה מאוד לא מקובל להגיד... כמה משפחות בסגנון הזה. שמות שמאוד מוכרים לציבור. זו לא איזו קרן מברזיל".

זונשיין מסויג מאוד מחבורת הצעירים שסירבו להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון והשתחררו מהכלא בשבוע שעבר. "יש סוג של רספקט, אבל הבטן שלי לא שם", הוא אומר. "זה לא נתפש אצלי, אי שירות בצה"ל. אני רוצה חיילים קרביים שמתגייסים לצה"ל, מתאמנים, וביום שאומרים להם ללכת לשטחים שיעצרו. לא להתגייס? מדינת ישראל צריכה צבא. לפעמים צריכים ללכת לשם ולראות מה קורה בעיניים".

הגב הכי חזק

דווקא בגלל השקפת העולם הזאת, שמותירה אותו בשולי הקונסנזוס ולא מרחיקה אותו לחלוטין אל מחוץ למחנה, אם "אומץ לסרב", התנועה שזונשיין ייסד ושבראשה הוא עומד, תפנה בקרוב את האנרגיה שלה לעידוד סרבנות של חיילים קרביים סדירים, היא תפתח חזית חדשה שתעמיד לפני צה"ל אתגר לא פשוט. "את המילואימניקים הם הוציאו החוצה בעקבות המאבק שלנו, ויש להם עכשיו רק חיילים סדירים צייתנים, שאני מאוד מקווה שבקרוב נגיע אליהם. אני יודע שיש מאות שמדברים על זה. אני יודע שאין יחידה סדירה שלא מדברים בה היום על סרבנות. אף אחד לא עושה את זה בינתיים, אבל המסר שלנו אליהם ברור מאוד: ברגע שמישהו יהיה מוכן לשלם את המחיר, יהיה לו גב. הגב הכי חזק שיכול להיות. גב עם יכולת. לא גב של פראיירים. גב עם אמצעים. כמה מאות אנשים, מאוד מחויבים".

אם יקראו לך למילואים לפנות התנחלות, תלך?

"לא. אני לא הולך. יכול להיות שיהיו אצלנו אנשים בתנועה שיילכו. זה אינדיווידואלי. אני לא אשתתף במהלך הזה, כי צה"ל הוא צבא הגנה לישראל. המטרה שלו היא להגן על ביטחון המדינה. אני יודע איך זה עובד. יקראו לי לפנות התנחלות, אבל מה יקרה אם הפינוי יתארך בחודש ובינתיים נצטרך להגן שם על האזור? מבחינתי יש פה דילמה מאוד קשה. יש משפט שחן אלון (רס"ן בשריון ומאנשי "אומץ לסרב") אמר ואני משתמש בו: כשלווינגר יישאר אחרון בחברון אני מוכן לקחת אותו אחד על אחד לתל אביב. אני מוכן להוציא את המתנחל האחרון. כל מה שמכרו לנו מאז 92' שאו-טו-טו יוצאים משם... אני רוצה לראות ההתנתקות. אני כבר לא קונה את ההבטחות האלה".

תראה לאיזה מלכוד הכנסת את עצמך. עשית את כל מה שעשית עד עכשיו כדי שנצא מהשטחים, וכשזה נהיה אקטואלי אתה לא רוצה להשתתף בפינוי. מי יעשה אותו?

"מי שעושה את זה בכל העולם. משטרה. משימת הצבא היא להעביר אוכלוסייה ממקום למקום? זו משימה צבאית?"

אתה מדמיין סיטואציה שבה תשב בכלא על סירוב לפנות התנחלות?

"השאלה הזאת מסובכת ויש לי התלבטות. פה לא מדובר בקו נוקשה. אם נצטרך להיכנס ליום אחד ולצאת, יכול להיות שאני אעשה את זה. זה לא דבר פשוט מבחינתי. יש אנשים שברור להם באופן חד משמעי שלא, יש כאלה שברור להם באופן חד משמעי שכן. נטיית הבטן שלי אומרת שזה הולך להיות מהלך ארוך ומסובך. לשם אני לא הולך. תראה מה קרה במיגרון ובחוות מעון. אני לא רוצה להשתתף בסיטואציה ששרון יעשה פארסה בשביל האמריקאים. אתה יודע כמה זמן לוקח לפנות יישוב של אלף פלשתינאים? תן לי פלוגה ועשרים דקות. לא יישאר בן אדם אחד בבית. דה-גול לא הוציא מיליון צרפתים מאלג'יר? מה קרה? מה אנחנו מפחדים מהמתנחלים כל כך?"

אם יקראו לך למילואים על החומה בתוך תחומי הקו הירוק, תלך?

"חד משמעית לא. יש לי חבר שהוא סמג"ד בשריון. המילואים האחרונים שאליהם הוא זומן וסירב היו בנחל עוז. בתוך הקו הירוק. שומרים על הגדר של עזה. יש יותר לגיטימי מזה? אבל עזה היום חסומה ולאנשים שם אין מה לאכול ולפעמים הם חותכים את הגדר, בלי נשק, בלי כלום, רק כדי לחפש עבודה ולמצוא משהו לאכול. כל המצב הוא כל כך אבסורדי כי ההתנחלויות נמצאות בפנים ואנחנו יושבים ושומרים על הגדר. אני לא רוצה לחזור לאסוציאציות שהגדר הזאת מעוררת אצלי. הפתרון היחיד הוא שלמדינה הזאת יהיו גבולות בינלאומיים, שאני בתור חייל רוצה. גבול שאפשר להגן עליו.

"מה זה הגדר? אז 12 קילומטר אני בעדה ומה קורה אם אני ממשיך 14 קילומטר למקום שאני לא בעדה? אחרי 12 קילומטר אני עוצר? הרי כולם יודעים מה קורה שם. הם הורסים לאנשים את החיים, אז מה, אני אהיה השוטר שיעמוד שם? אם נגיע לגבולות מוכרים אני אהיה הראשון לעמוד על הגבול הזה ולשמור. כל עוד הגדר היא 12 קילומטר על הקו הירוק ואחר כך עושה לופ פנימה, זה לא גבול".

אם יקראו לך למילואים ברמת הגולן, תלך?

"כן".

למה?

"כי המקום הזה הוא לא מקום עם אוכלוסייה כבושה".

אז כל מה שאתה צריך זה שהתושבים הדרוזים ברמת הגולן יתחילו להתקומם ואז תודיע שאתה לא הולך גם לשם?

"טוב, בסדר, אני לא רוצה להיכנס לעניינים היפותטיים. תמיד אומרים ואם בסחנין... ואם הערבים ביפו... אבל זה לא המצב ולא במקרה זה לא המצב. זה לא עובד ככה. ישראל צריכה בסופו של דבר לעשות הסדר עם סוריה ולסגור שם את הסיפור. כולם יודעים את זה. זה נכון שעד שלא נגיע למצב שתהיה התקוממות שם לא נפעל. אחד המשפטים הכי השלכתיים בעולם זה 'הערבים מבינים רק כוח'. מדינת ישראל לא מבינה שום דבר מלבד כוח".

שעתיים אחרי הטקס

השעה חצות. זונשיין נשען לאחור ונזכר בנסיבות שהובילו אותו - ילד טוב רמת השרון, שהקים וריכז שבט של הצופים, שגדל במשפחה ציונית, עם קרובים רבים המפוזרים בהתנחלויות, שקורא באובססיוויות מאז היה בן עשר כל דבר שקשור לשואה ולתנועה הציונית, שהתנדב ליחידה מובחרת ושירת בהצטיינות בסדיר ובמילואים - לקום בוקר אחד ולהחליט שהוא מוציא את צה"ל מהשטחים.

הוא נזכר בשירות המילואים האחרון שלו, שבו נהרג החייל ברק מדמון בכפר דרום מפגיעת פגז מרגמה פלשתיני, כשניסה להרחיק ילדי מתנחלים ממגרש המשחקים. "חזרתי מעזה, ירדתי בתחנה מרכזית, לקחתי קו חמש לדיזנגוף. זה היה שעתיים אחרי טקס הזיכרון לברק מדמון, כשכולם אומרים על הבמה שהוא נפל בשביל הציונות, בשביל תושבי תל אביב, ואני יושב בשורה שתיים בקהל ואומר לעצמי, 'אני אתפרץ או לא אתפרץ באמצע טקס הזיכרון?'. העצבים נשפכו לי מהאוזניים. ברק מת בשביל הציונות? איזה ציונות. הוא מת בשביל משפחת גרינברג מכפר דרום. מה, הם לא רואים את זה? המשפחה שלו ישבה בשורה ראשונה ובכתה. אם הם לא היו שם הייתי עולה לבמה ואומר לטל רוסו, מפקד האוגדה שלי, 'תגיד לי, על מי אתה עובד? איזה ציונות? מה אתה מזיין לי את המוח? ברק מדמון מת בשביל הציונות? אתה ירדת מהפסים? איך אני אסמוך עליך אם נצטרך להילחם יחד?'

"וככה אני הולך כמה צעדים בדיזנגוף, כמו שאני מג'ויף. עצרתי מול 'קפה הפוך' בפינה, הסתכלתי פנימה על האנשים שיושבים ושותים קפה, ואמרתי לעצמי 'מה קורה כאן?'. במשך כמה ימים הייתי ממש זומבי. דיברתי מעט מאוד. גם לא בבית. במקור אני לא דברן גדול וגם לא הייתי איש פוליטי. זה היה תהליך מאוד עוצמתי. הייתי מחוק שלושה-ארבעה ימים. עבדתי אז בחברת תוכנה בהרצליה. אנשים אמרו לי 'מה קורה?', אמרתי, 'קורים דברים בעזה'. אמרו לי 'אבל עשית את זה המון פעמים, מה השתנה עכשיו?'. ולילה אחד ישבתי בחדר פה, בקצה הדירה, ונשפך לי המכתב הזה (מכתב הסרבנים) במכה. הראיתי אותו ליניב איצקוביץ, מ"מ שלי, הוא עשה כמה תיקונים, ומאז התחלתי להראות את זה לחברים. זה היה מדהים לשמוע את התגובות. הם אמרו 'אחי, אנחנו כבר עשר שנים מרגישים ככה'.

"כשהיינו חמישה אנשים אחד מהחבר'ה אמר 'אין, זה הטופ, בואו נפרסם מודעה'. אחרי שבוע אמרתי לו 'יהיו פה חמש-מאות. אתה תראה'. לאט לאט המון אנשים התחילו להתאסף פה בדירה. היו פה אנרגיות מטורפות. היו מצבים שהיו פה חמישים אנשים. כל פעם הגיע מישהו נוסף והציגו אותו: זה רמי, הוא סמג"ד בשריון... זה חן, הוא מגולני... וכל אחד מספר את הסיפור שלו. כשהגענו לסדר גודל של חמישים אמרנו, יאללה, בואו נפרסם. מאז התחלנו להתגלגל. בשבוע הראשון היינו מאה, בשבוע השני היינו מאתיים. בחומת מגן הצטרפו 120 איש. זה היה תמרור אזהרה מאוד מאוד חזק לצה"ל".

היום חתומים על המכתב 628 קצינים ולוחמים. אתה מרגיש שהיה לכם חלק בהחלטה של שרון ללכת להתנתקות?

"בטח. נחום ברנע ושמעון שיפר ריאיינו את שרון והשאלה השנייה שלהם בראיון היתה 'האם הסרבנים השפיעו עליך בתוכנית ההתנתקות' והתשובה שלו היתה תשובה מדהימה. הוא אמר 'אני לא בטוח שזה הסרבנים'".

לא לפחד מהם

אל הדירה נכנסת רונה, חברתו של זונשיין ב-15 השנים האחרונות, מאז ימי הצופים ברמת השרון. היא מראה לו בהתלהבות ראיון שהתפרסם בעיתון עם יצחק לאור. זונשיין נבוך. מה הסיפור? מתברר שלתנועת הסרבנות הציונית-קרבית-גברית יש שורשים דווקא בערוגה הפואטית הפוסט-ציונית של לאור. "לפני שלוש שנים, עוד לפני שחשבתי על סירוב, קראתי עבודת דוקטורט שכתבה פרופסורית באוניברסיטה העברית על תרבות הגוף בציונות", אומר זונשיין. "כל עבודה או ספר שהמלה ציונות מופיעה בה באיזושהי וריאציה מרתקים אותי. זה היה עיסוק בתרבות, בגוף, מקס נורדאו, יהדות השרירים, איך זה משתקף היום וכל זה. היו שם בהתחלה שתי שורות שהם קצה של שיר של לאור שקוראים לו 'ירו ירו ירושלים'".

זונשיין הולך לספרייה ושולף את ספרו של לאור "כאין" וקורא בקול: "על כן חתלו את בנכן במדים, תנו לו נר צבאות נגד חום, נגד תום, נגד תשוקת היומיום, שיאהב את הזין שלו, את הזין של האומה, הצבא, וריח אבק השריפה יגרה אותו, קולות ירי יעשו לו קרי, גנרלים יעשו לו פרפרים בקורקבן, הא קורבן חמוד, מה תהיה אם תהיה גדול? צנחן וגבר. ומה אחר כך? קבר".

הוא משתתק לרגע, מניח למשפט האחרון לרחף בחדר. "כשקראתי את המשפט הזה, זו היתה הפעם היחידה שקרה לי משהו כזה בחיים. היתה לי תחושה מאוד מוזרה שאני רואה משהו שאסור לי לראות. שפה מישהו אומר משהו שהוא מאוד בעייתי למישהו כמוני".

הרגשת כמו ארנבת שנלכדה בין פנסים של מכונית?

"משהו כזה. אבל עוד לא הבנתי את זה אז".

אתה מתכנן להפוך את "אומץ לסרב" לתנועה פוליטית?

"אני רואה את עצמי ממשיך את המאבק הזה עד הסוף".

מה מפחיד אותך יותר: להיכנס לפוליטיקה, או לחזור לאנונימיות?

"לחזור לאנונימיות. חד משמעית. גם אם אני לא רואה את עצמי פוליטיקאי, חבר במפלגה קיימת או מקים מפלגה, אני לא רואה שום אפשרות שאני אפסיק את המלחמה הזאת. כשחיילים מתים בשטחים העצבים נשפכים לי מהאוזניים. חברים שלי יודעים מה זה מוציא ממני. זה מטריף אותי. אני בוער. אני פשוט לא מסוגל לנשום וזה מוציא אותי לפעולה.

"מתו היום חיילים בעזה, מבחינת החברה הישראלית הם על הזין שלה. לאף אחד לא אכפת, חוץ מלמשפחות שמבחינתן שום יום בעתיד לא ייראה כמו שום יום בעבר. אין אף אחד אחר שמטריח את עצמו מהבית שלו ומהחיים השלווים שלו בשביל לצרוח. אני מכיר את התחושה הזאת מלבנון ומהשטחים, שאתה נכנס פנימה, יודע שיש סיכוי לא רע שתמות וברור לך מעל לכל ספק שאם תמות זה לא יעניין אף אחד חוץ מהמשפחה שלך. ציבורית, כחברה, זה לא מטריד אף אחד.

"אותנו זה מאוד מטריד דווקא בגלל שאנחנו באים משם. אחד הדברים שמקוממים אותי בשמאל זה שבימים שבהם נהרגים חיילים השמאל מתעסק בהפגנה שתהיה או לא תהיה בעוד חודש, כשמה שצריך לעשות זה לקחת מאה אנשים ולנסוע למורג".

השמאל עושה את זה כבר שנים. אורי אבנרי ו"גוש שלום" נמצאים שם כמעט בכל שבוע. אתם לא המצאתם את הגלגל.

"המצאנו את הגלגל של החיילים. המצאנו את הגלגל של תנועת חיילים ציונית. אורי אבנרי לא משם. כבודו במקומו, אני מלא הערכה. בזמנו הוא היה בשועלי שמשון, זה חלק מהקרדיט הציבורי שהיה לו בשעתו, היום אני לא יודע כמה אנשים מהציבור זוכרים את זה. תנועת חיילים, שאני מקווה שהיא תתרחב לתנועה ציבורית שתהיה לה תמיכה רחבה יותר, ואנחנו עובדים על זה, תנועה ציבורית של חיילים שמדברים עם חיילים, זה לא אורי אבנרי ולא 'שלום עכשיו'. לצערי זה רק אנחנו כרגע".

למי הצבעת ב-99'?

"ברק".

ולמי היית מצביע היום?

"אני לא יודע. זה יושב בסביבות מפלגת העבודה, מרצ. זו צריכה להיות מפלגה ציונית שהיא נגד השהות בשטחים. אני מרגיש שאם מישהו יבוא איתי לחודש בקלנדיה, זה לא משנה אם הוא ליכודניק, הוא יגיע לאותה מסקנה. במובן הכי עמוק, ההתנגדות שלי לשהייה בשטחים לא באה מהמקום הפוליטי".

זה עניין לא מובן אצלכם, החשש להצהיר שמדובר באקט פוליטי. הרי כל מה שאתם עושים הוא פוליטי. אי אפשר לברוח מזה.

"כל מעשה חברתי שבא לשנות מציאות הוא פוליטי. אין ספק. מהמקום הזה אתה צודק. הסירוב הוא מעשה פוליטי שבא לשנות מציאות קונקרטית. אני לא הקמתי קבוצת תמיכה לחבר'ה שיספרו סיפורים מהמילואים. המטרה היא שחיילים לא ימותו בשטחים. סה-טו. להיות הכוח היחיד שמטרת העל שלו היא לסיים את מה שקורה פה ולהחזיר את החיילים הביתה ומצד שני להילחם במתנחלים שגורמים לנו, כאיזה מיליציה מטורפת, להישאר שם. הציבור הישראלי נמצא במצב כל כך פאסיווי שהוא לא מבין שביום שהוא יעמוד על הרגליים וייצא להילחם בהם הוא ינצח אותם. זה לא כל כך מסובך. רק הפחד שהם השרישו בלבבות הוא כזה שאנשים חוששים להתקומם נגד המתנחלים.

"לא צריך לפחד מהם כל כך. צריך לנגוח אותם קצת ולראות שהם לא כאלה מפחידים. אם הם מאיימים לירות על חיילים, הם צריכים לדעת שיירו עליהם בחזרה. צה"ל הוא צבא חזק. הוא מנצח את החמאס, הוא ינצח גם את המתנחלים. נורא פשוט".

אין בך שום פינה של סימפטיה לכאב של המתנחלים, לעובדה שאלה אנשים שעומדים להיעקר מביתם?

"בוודאי שכן. המשפחה שלי הולכת להיעקר. יש לי בני דודים שגרים שם שלושים שנה. בוודאי שזה כואב לי, אבל אני לא מתבלבל. צריך להיזהר מהבלבול. המדינה מחליטה החלטה דמוקרטית שהם קוראים לה טרנספר, שזה בכלל עניין מגוחך. הרי טרנספר זה לקחת אנשים ולהעביר אותם מעבר לגבולות ולשלול מהם אזרחות. פה מדובר באנשים שמחזירים אותם לשטחי מדינתם בתנאים הכי טובים שאפשר להעלות על הדעת, עם כל הצער והכאב".

יש צער וכאב, או שזאת רק פראזה ריקה ממשמעות שאתה משתמש בה כי ככה מקובל?

"יש, אבל אני לא מתבלבל בינם לבין מה שמשרת את מדינת ישראל ואת כל הערכים שאני מאמין בהם".

כי אפשר לקבל את הרושם שאתה כועס על המתנחלים יותר משאתה כועס על הפלשתינאים.

"זה לא נכון. יש לי משפחה בכוכב השחר. עד לפני שלוש שנים הייתי שם מאה פעם, איך לא יכאב לי? כשהייתי מ"פ התארחתי שם המון. אני מכיר את כולם שם. אנשים מכירים אותי. לא יכול שלא לכאוב לי שהם יצטרכו להעמיס וללכת למקום אחר. ברור שזה כואב. אבל אין שום אפשרות לנסות ליצור שינוי במציאות, כשהדבר היחיד שיניע אותי זה הכאב שלהם. זה יהיה כואב, מה לעשות. לפעמים צריך לעשות דברים כואבים. אי אפשר להפעיל מדינה שלמה על בסיס הכאב של 50 אלף איש. וברק מדמון שמת בכפר דרום זה לא כואב? מאות החיילים שמתו שם זה לא כואב? מה, הם נשטפו בצער? אז כאב להם שהחיילים מתו והם המשיכו לגור שם, על אפנו ועל חמתנו. ועכשיו כואב לי, ואני לא אומר את זה מהשפה לחוץ, אבל הם לא יכולים להמשיך לגור שם. מה, לפרק את המדינה הזאת כי הם לא מוכנים? להמשיך לחיות כמו שאנחנו חיים עכשיו? להישלט על ידיהם? מה, אנחנו בטיפול פסיכולוגי פה? טיפול בכאב? זה נורא כואב וחלאס".

קישור לכתבה:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=483350

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  פילוביץ! אתה מטעה את קוראי הפורום!! האזרח התמים 23.10.04 10:16 1
     אזרח התמים, אתה לא כל כך תמים , תשאל את גלילי !! פילוביץ שחף 23.10.04 10:27 3
         הסבר לכותרת לא קיבלתי! ומי זה גלילי ? האזרח התמים 23.10.04 12:03 6
             פשוטו כמשמעו..................... פילוביץ שחף 23.10.04 12:15 7
                 אני מרים ידיים! עוד תגובה פשוטה כזו ואבדנו ... האזרח התמים 23.10.04 12:38 10
                     אמרתי לך תשאל את גלילי או את אחותו............. פילוביץ שחף 23.10.04 13:06 12
                     עדיף לך להכנע מראש. לא נולד האדם שניצח את פ''ש בויכוח sard 23.10.04 13:12 13
                         עכשיו הכל ברור........... פילוביץ שחף 23.10.04 13:20 14
                             סחטיין על החשיפה. כל הכבוד! המשך כך! sard 23.10.04 13:21 15
                             דרישה מהרמטכ''ל למנוע מעינב גלילי לשדר בגל''צ,שהשתמטה פילוביץ שחף 05.04.09 16:44 23
  למחוק. לא רוצה להשתתף בהצפה הזו. משה 23.10.04 10:26 2
     זונשיין וחבריו הרוויחו !!! פילוביץ שחף 23.10.04 10:45 4
         מה הקשר בין הכותרת לגוף הכתבה??. alondr 23.10.04 11:20 5
             תנחומיי, פילוביץ, תנחומיי erlimg 23.10.04 12:21 8
                 טושה !! פילוביץ שחף 23.10.04 12:23 9
  בד''כ אני פשוט מתעלם משירי המשורר הענק פילו Lieutenant Dan 23.10.04 13:03 11
     לומר את האמת,גם אני חשבתי שפילו סתם מתלהם TESLER-MORESHET 23.10.04 14:09 16
         הבנתי! הצבת אמות מידה מוסריות= לגרום לעם להתפורר האזרח התמים 23.10.04 14:15 17
         יפה מאוד ידידי, יישר כח !!! פילוביץ שחף 23.10.04 14:19 18
         עוד משהו בקשר לאותו נורווגי. עזרא הסופר 23.10.04 18:40 20
             הנקודה שהעלת היא נדבך נוסף לקשר הישיר והעקיף למסר פילוביץ שחף 23.10.04 20:09 21
     תחשוב טוב לפני שאתה תוקף אותו מי שיפגע זה רק אתה seychelles 23.10.04 14:35 19
  מבחן התוצאה !! פילוביץ שחף 09.11.07 02:10 22

     
האזרח התמים
גולש אורח
   10:16   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. פילוביץ! אתה מטעה את קוראי הפורום!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 23.10.04 בשעה 10:17 בברכה, האזרח התמים
 
כותרת הידיעה טועה ומטעה את קוראי הפורום.

ראשית, כל המאמר עוסק בזונשיין ולא בהנס שילדה, אותו פגש זונשיין.

שנית, כך כתוב בתוך המאמר על הנס שילדה:

"התברר לזונשיין ששמו הנס שילדה, ושאביו היה קצין אס-אס. "הוא אמר לי שהדברים שעליהם דיברתי הם בדיוק מה שמעסיק אותו כל חייו. מה שמפעיל אותו. הוא אמר לי, 'אבא שלי היה חיה וכל החיים שלי אני שואל את עצמי איך יכולתי להיות בן של חיה. מאז שעמדתי על דעתי, מאז שהגעתי לבגרות, כל מה שאני עושה זה לנסות למנוע דברים כאלה'."

כיצד אתה יכול לכתוב על הנס שילדה כי הוא בא לישראל להמשיך את המלאכה של אנשי SS, כאשר במאמר כתוב בדיוק הפוך ?

שלישית, מאמר שלם עוסק בזונשיין, ואילו אתה נתת כותרת פרובוקטיבית מטעה, שאינה קשורה כלל לנשוא המאמר זונשיין, ואשר אינה אמת.

יפה שניסית לעלות את הרייטינג לידיעות שאתה מביא, אבל להבא להיצמד לאמת, בעת מתן כותרות!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:27   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אזרח התמים, אתה לא כל כך תמים , תשאל את גלילי !!  
בתגובה להודעה מספר 1
 
בכירים בפוליטיקה הישראלית בפאנל ''לציית או לסרב''

אומץ לסרב > חדשות >
http://couragetorefuse.org/hebrew/article.asp?msgid=195&type=news

בכירים בפוליטיקה הישראלית בפאנל "לציית או לסרב" בקיבוץ גבעת השלושה 13/08/2004

דיון בהשתתפות בכירים - חלקם תומכים בסירוב השטחים וחלקם מתנגדים לו - נערך בערב שבת במתחם "פורחים וקוטפים" שבקיבוץ גבעת השלושה. בפאנל, שאורגן על ידי "אומץ לסרב", לקחו חלק השרה לשעבר שולמית אלוני, ח"כ אבשלום (אבו) וילן מיח"ד-מר"צ; תא"ל (מיל') יפתח ספקטור, מחותמי מכתב הטייסים, סמ"ר (מיל.) זוהר שפירא, מחותמי מכתב סיירת מטכ"ל, וסגן נועם לבנה, חבר "אומץ לסרב". דני זמיר, ראש המכינה הקדם צבאית ע"ש רבין, שאמור היה להשתתף בדיון ביטל את בואו שלוש שעות לפני תחילת הערב. את הדיון הנחה אבישי גרוסמן, חבר קיבוץ עין שמר וממשתתפי "שיח לוחמים 1968", וחתמה אותו, בהופעה שנערכה בהתנדבות, להקת "הבילויים".


על אף שבאותו ערב שודר אירוע פתיחת אולימפיאדת אתונה, פקדו את הערב קרוב למאתיים משתתפים. הדיון, שנערך תחת מטריית הסכמה שהכיבוש מזיק לישראל, התמקד בסוגיות עקרוניות ומהותיות הנוגעות לסירוב עצמו. ביניהן - ההיבט הפוליטי של הסירוב, הלגיטימיות שבהתאגדות הסרבנים, הזכות לסירוב שגבולותיו גיאוגרפיים, סרבנות שטחים מול סרבנות פינוי וכמובן, השאלה האם הסירוב מזיק לדמוקרטיה או תורם לה. לנקודות שהעלו מנחה הערב וחברי הפאנל נוספו גם שאלות מהקהל.




האירוע בגבעת השלושה התקיים בעקבות ביטולו של אירוע דומה שתוכנן בכפר מסריק, ושבוטל ברגע האחרון עקב חששם של חברי הקיבוץ מזיהוי קיבוצם עם תמיכה בסרבנות. את הערב שתוכנן בכפר מסריק יזמו שניים מחברי הקיבוץ, מילואימניקים החתומים על מכתב הסרבנים, שביקשו מתנועת "אומץ לסרב" לסייע להם בארגון דיון שיעסוק בסוגיית הסירוב. לאחר אישור מזכירות הקיבוץ ולאחר שהתנועה ריכזה מאמצים במציאת מתנגדים מחזית הפוליטיקה הישראלית, נסוג הקיבוץ מהסכמתו לעריכת הדיון, ובעקבות החלטת אסיפת קיבוץ שכונסה לצורך העניין ביטל אותו ימים אחדים לפני המועד המתוכנן. העיתונות הקיבוצית סערה סביב העניין, ובעקבות פניות של חברי קיבוץ רבים יזמה "אומץ לסרב" דיון חלופי בקיבוץ גבעת השלושה.


קישורים:

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/459021.html

עדכון אחרון - 04:38 02/08/04
קיבוץ כפר מסריק סירב לארח כנס סרבנים

אסיפת קיבוץ כפר מסריק שבעמק זבולון, ביטלה כנס של ארגון "אומץ לסרב" - שחבריו מסרבים לשרת שירות מילואים בשטחים - שהיה אמור להתקיים בקיבוץ לפני כשבועיים. בכפר מסריק טוענים, כי פאנל הדוברים היה מוטה באופן מובהק לצד הסרבנים, וכי רק שמו של ח"כ לשעבר מוסי רז (מרצ), היה מזוהה עם מתנגדי הסרבנות.

"צריך לזכור שמדובר בקיבוץ שחלק מהאתוס שלו וחלק מההוויה שעליה גדלים בניו, הוא התרומה לביטחון המדינה והרצון לשרת ביחידות המובחרות. כנס כזה עורר שם חששות כבדים מאד", אומר פעיל בתנועה הקיבוצית.

"אנחנו לא צריכים לארח כאן את אלה שעוברים על החוק", אומר אביטל מסד, "מדובר בקיבוץ שהלך תמיד בראש המחנה, ושבניו שירתו ביחידות המובחרות. אנחנו נהפוך לחממה של הסרבנים?" לדבריו, הטענה כי הכנס היה אמור להיערך כ"שיח חופשי", לא נכונה. "לפני חצי שנה קיימנו דיון בנושא הסרבנות בהשתתפות תא"ל (מיל') יפתח ספקטור. אני עצמי שרתתי הרבה שנים בשטחים. כל יום שם הוא מיותר. אבל המרחק בין זה לסרבנות גדול. כאן דובר על הפגנת כוח, עם 200-150 סרבנים, עם תקשורת ונאומים. לא היתה כאן כוונה לקיים דיון", הוא אומר.

גם עיתונות התנועה הקיבוצית סערה. תומר רונא, מכפר מסריק, כתב בעיתון "הקיבוץ": "אני מתבייש בקיבוצי שבחר להיגרר ולא להוביל. אני מתבייש בקיבוצי שגילה פחד ולא אומץ. אני מתבייש בקיבוצי, שנוהג לדבר גבוהה ולראות עצמו פלורליסט ונאור, וברגע האמת בחר לסובב את פרצופו". אורי הייטנר, מקיבוץ אורטל, כתב בתגובה: "על הדמוקרטיה להתגונן בפני המחריבים אותה מבפנים, תוך שימוש נואל וציני בכליה".

עמי זינגר, חבר כפר מסריק, שתמך בקיום הכנס, אומר כי "מארגני הכנס שידרו מסרים כפולים, וקשה היה להבין אם מדובר בדיון פתוח או ב'הפגנת כוח'. אנחנו לא מתאימים להפגנת כוח כזו. הדעה השלטת אצלנו היא שנוכחותם של בנינו, כאנשים שמסוגלים להבחין בין פקודה חוקית לבלתי חוקית, אפקטיווית יותר כשאנחנו בשטח ולא כסרבנים".

אנשי אומץ לסרב מתכננים לקיים את הכנס ב-13 לאוגוסט בקיבוץ עין שמר, וכותרתו תהיה - "הסרבנות: שלילה ותמיכה". "הכוונה שלנו היא להציף את הנושא", אומר חמי סל, חבר עין שמר וממארגני הכנס, "אני לא סרבן, אבל אני עוקב אחרי התופעה ומבין ללבם של הסרבנים. כבר כחייל, ב-1982, הלכתי באמצע מלחמת לבנון למופע תמיכה בסרבנים שנערך באכזיב. תופעת הסרבנות ראויה לטיפול. אנחנו הרמנו את הכפפה וחיברנו את זה לאירוע רעיוני-פוליטי. כנס כזה יביא אליו גם כאלה שמפחדים להתמודד עם השאלות".

אלי אשכנזי

******

http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm

תגובה: מה מסריק היה אומר
עמיזינגר, כפר-מסריק, "הקיבוץ", 29.7.2004
[email protected]
למדור "עיתונות"

לא די בכך שאנו כידוע אוהבי ערבים, אשכנזים ומתנכרים ליהדות * לא די שהמדינה
מממנת את חובותינו ואת בריכות השחייה המיליונריות שלנו * אז נחוץ לנו גם לספוג
"חבטות פטריוטיות" בעבור המיעוט האמיץ )אך השוגה( של הסרבנים?! * עוד תגובה
מכפר-מסריק


מחמאותיו של אורי הייטנר )אורטל(
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
והבעות האכזבה והטפות המוסר של רמי מורן )געש(
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
ודודו פלמה )כפר-הנשיא( - היו נחסכות,
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
כנראה אלמלא הסתמך עיתון "הקיבוץ", בסיקורו
את הדיון על הסרבנות )"קיבוץ של סרבנים",
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
(22.7 על מידע שגוי ובחר לצטט רק חבר שהיה
מהקולניים והקיצוניים שבמתנגדים, ולא טרח להצליב את גישתו המתלהמת עם הלכי רוח של
חברים אחרים.

לידיעתכם: לאחר פרסום "מכתב הטייסים" )שהואשמו אף הם בסרבנות, אם לא בגרוע מזה(
התקיים דיון במועדון שלנו בכפר-מסריק, ללא שולמית אלוני וללא נציגי התקשורת, אך
בהשתתפותו של הטייס המהולל יפתח ספקטור )תא"ל במילואים, בכיר החותמים(. אז אני לא
שואל אם התקיימו אירועים דומים בכפר-הנשיא או בגעש, אך אני טוען שמקטרגינו נסחפו גם
נסחפו בהעלאתו באוב של הנשיא הצ'כוסלובקי הנאור מסריק ובהדבקת כל חולשות האנוש
הזעיר-קיבוציות על מצחנו לתפארת. כי "הנשק הסודי" האמיתי של קיבוצנו, לא רק לדעת
הנחתומים, הוא דווקא יכולת ההידברות וההערכה ההדדית בין בני-פלוגתא.

אין זה מקרה שעדי אילת שלנו הוכתר כ"סרבן שמח בחלקו" )הקיבוץ, ,(22.7 כי עדי - מורה
ומחנך, סרן במילואים - הבין, גם אם באיחור, שלא רק לסרבני השירות בשטחים הכבושים יש
רגישויות, ולא נאחז בעיקשות בסיפוק הצרכים המיידי. אגב, לאחר שעדי ריצה בזמנו תקופת
מאסר בכלא צבאי, התפרסם ראיון מקיף עמו בעלון הקיבוץ; וכשבן קיבוץ אחר החליט, לפני
שנה, להסביר לחברי הקיבוץ מדוע לא התגייס לצבא - מתוך מניעים אידיאולוגיים - שוב
סיפק לו עלוננו במה חופשית... מה להגיד, ממש מצאתם לכם בקיבוצנו מעוז לסתימת פיות!

אז מדוע, אתם שואלים, מדוע הוחלט לא לקיים את הכנס אצלנו, אם - לטענתי - אנחנו כן
פתוחים וקשובים גם ל"אחר"? כי אחדים מהמארגנים דיברו בגלוי על כך שכוונת המשורר לא
הייתה רק דיון ערכי בעד או נגד הסרבנות, אלא גם מפגש חברתי ארצי של סרבני השירות
בשטחים והפגנת כוח של עמותת "האומץ לסרב", מול פני האומה ומסכיה. כל מי שיבקר בחודש
יולי במתחם בריכת השחייה שלנו אכן ייווכח שהוא הולם יותר נשפי חתונה ומפגשי רעים
מאשר דיונים רעיוניים. ומאחר שהבריכה היא שלנו, ולא מתנ"ס ציבורי, האם זה לא
לגיטימי שרוב הציבור החליט, בנוהל דמוקרטי, שאינו חפץ שהפגנה כזאת תתקיים במגרשנו
הביתיות זוהה עמנו?

לעצם העניין - הכוח הייחודי של סרבני השירות בשטחים הוא בנכונותם האישית לשלם את
מחיר מחאתם, ולא במספר תומכיהם או מעודדיהם. היווצרות זהות מדומה בין הקיבוצים לבין
"האומץ לסרב" לא תעלה את מניות העמותה בבורסת הרייטינג העכשווית וגם לא תועיל לנו:
לא די בכך שאנו, כידוע, אוהבי ערבים, אשכנזים )שמסרבים להתחלק עם אחינו הקשתנים
המזרחיים בשלל האדמות שנישלנו(, מתנכרים ליהדות; לא די שהמדינה מממנת את חובותינו
ואת בריכות השחייה המיליונריות שלנו; ולא די בכך )במקרה הספציפי שלנו( שהפועלים
המסכנים והמיואשים של פרוטרום, שמפעלם פשט את הרגל ומשכורותיהם לא שולמו מזה זמן
רב, מאמינים ש"הקיבוצים סגרו לנו את המפעל" ומאיימים בנקמה; אז נחוץ לנו גם לספוג
חבטות "פטריוטיות" בעבור המיעוט האמיץ )אך השוגה, להערכתי( של הסרבנים?!
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
הלא רובנו
איננו סרבנים,
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
ויש לנו טיעונים לא פחות חזקים לכך מאשר למצדיקי הסרבנות.

אגב: כשם שבדמוקרטיה חשוב מאוד שהרוב יתחשב גם במיעוט, כן מותר גם למיעוט )במקרה
שלנו (35% להתחשב ברגשותיו של הרוב ולקבל בהבנה את תוצאות ההצבעה; ואם לא בהבנה, אז
לפחות ברוח ספורטיבית.

ל"קיבוץ של סרבנים", "הקיבוץ", 22.7.04
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
לכתבה של דודו פלמה מכפר הנשיא
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm
למכתביםשל הייטנר ומורן, "הקיבוץ", 22.7.04 - בכתבה זו יש קישוריות לכתבות רבות
בנושא,
http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/040729_zinger.htm

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האזרח התמים
גולש אורח
   12:03   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הסבר לכותרת לא קיבלתי! ומי זה גלילי ?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   בתגובתי הראשונה כתבתי:


כותרת הידיעה טועה ומטעה את קוראי הפורום.
ראשית, כל המאמר עוסק בזונשיין ולא בהנס שילדה, אותו פגש זונשיין.

שנית, כך כתוב בתוך המאמר על הנס שילדה:

"התברר לזונשיין ששמו הנס שילדה, ושאביו היה קצין אס-אס. "הוא אמר לי שהדברים שעליהם דיברתי הם בדיוק מה שמעסיק אותו כל חייו. מה שמפעיל אותו. הוא אמר לי, 'אבא שלי היה חיה וכל החיים שלי אני שואל את עצמי איך יכולתי להיות בן של חיה. מאז שעמדתי על דעתי, מאז שהגעתי לבגרות, כל מה שאני עושה זה לנסות למנוע דברים כאלה'."

כיצד אתה יכול לכתוב על הנס שילדה כי הוא בא לישראל להמשיך את המלאכה של אנשי SS, כאשר במאמר כתוב בדיוק הפוך ?

שלישית, מאמר שלם עוסק בזונשיין, ואילו אתה נתת כותרת פרובוקטיבית מטעה, שאינה קשורה כלל לנשוא המאמר זונשיין, ואשר אינה אמת.

יפה שניסית לעלות את הרייטינג לידיעות שאתה מביא, אבל להבא להיצמד לאמת, בעת מתן כותרות!

במקום שהכותרת תתוקןותשקף את האמת, כלמור בנו של אותו קצין SS לא בא להשלים את המלאכה (כלומר השמדת היהודים), אלא עושה ככל שביכולתו למנוע דברים כאלה! אתה השארת את הכותרת על כנה.

ומה נתת לי בתור תשובה - הפנייה ארוכה על כנס בנושא סרבנות בקיבוץ גבעת השלושה - מה קשר כנס זה לתגובתי הראשונה ? לפילוביץ פתרונים!


נ.ב. אם אתה מפנה אותי לגלילי (מי זה?), אז אנא תן לי כתובת מלאה, כדי שאוכל להעביר אליו את פניותיי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   12:15   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. פשוטו כמשמעו.....................  
בתגובה להודעה מספר 6
 
אומץ לסרב > חדשות >

הסופר סמי מיכאל: הסרבנות היא אקט פטריוטי ישראלי 22/07/2003



בדיון שנערך במסגרת ערב מיוחד של "אומץ לסרב" בתיאטרון הקאמרי הביע הסופר סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח בישראל, תמיכה ב"אומץ לסרב". האירוע נסב סביב ההצגה "עד ראייה", מחזהו של יהושוע סובול העוסק בסיפורו האמיתי של סרבן המצפון האוסטרי פרנץ ייגרשטטר, שסירב לעשות שירות מילואים ברייך השלישי והוצא בשל כך להורג. כ-200 מחברי "אומץ לסרב" ותומכי התנועה צפו בהצגה ולאחר מכן האזינו לדיון בהשתתפות סמי מיכאל, יהושוע סובול, שכתב את המחזה בהשראת "אומץ לסרב" וסרן חיים וייס – חבר התנועה. הדיון, בהנחייתו של פרופ' שמעון לוי, ראש החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, עסק בסירוב ובשאלות הקשות הניצבות בפני לוחמים ואזרחים הנדרשים להכריע בין מצפונם לבין חוקי המדינה. הדיון עסק לעומק בשאלות של דמוקרטיה ואחריות אזרחית והמשתתפים בו פרסו בפני הקהל את הלבטים הקשים שהובילו אותם להכריע בעד הסירוב.

תמיכתו של סמי מיכאל באנשי "אומץ" והתבטאותו בדבר היותם הפטריוטים האמיתיים הופיעה ככותרת בעמוד הראשי של מעריב בסוף השבוע.

קישורים:

http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/25072003/ART515188.html
הסרבנים הפגינו: "לא הלכנו לקורס טיס לחסל ילדים"

חברי תנועת "אומץ לסרב" הפגינו מול שער הקריה בתל אביב ומחו על מה שכינו "השימוש בטייסים כדי להרוס את מפת הדרכים". אחד המפגינים: "אני פה כי אני מתבייש להיות שותף לחיל בו הטייסים מוכנים להשתתף במשימות שכוללות רצח נשים וילדים"
כתב ynet

כמה עשרות תנועת "אומץ לסרב", התומכים בסירוב לשרת בשטחים, הפגינו הבוקר (יום ד') בקריה בתל אביב. המפגינים יצאו למחות נגד מדיניות החיסולים של ממשלת ישראל הפוגעת בסיכוי להשיג הסדר שלום.

המפגינים התייצבו מול שער הכניסה למפקדת חיל האוויר שבמתחם והניפו שלטים שכוונו לאנשי חיל האוויר שעברו במקום. על השלטים נכתב: "לא הלכנו לקורס טיס לחסל אנשים וילדים", "מופז ושרון מחסלים את חיל האוויר" ו-"טיס, מופז ושרון משחקים בך".

המפגינים אמרו שהעיתוי להפגנה נבחר בשל ניסיון ההתנקשות הכושל אתמול בחייו של בכיר החמאס עבד אל עזיז רנטיסי וקראו לראש הממשלה אריאל שרון מודעה

ולשר הביטחון שאול מופז "להפסיק לשחק בטייסים כדי להרוס את מפת הדרכים".

אחד המפגינים, איש חיל האוויר במילואים, סרן יובל תמיר (31) מרמת גן, מתח ביקורת חריפה על פעולות הצבא ואמר: "אני פה כי אני מתבייש להיות שותף לחיל בו הטייסים מוכנים להשתתף במשימות שכוללות רצח נשים וילדים". עוד אמר: מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ומדינה דמוקרטית אינה מחסלת אלא שופטת. אנחנו לא מאפיה".

חן אלון (34) מתל אביב, רב סרן במילואים ששירת בחיל השריון, השתחרר מהכלא הצבאי לפני כחצי שנה לאחר שריצה עונש מאסר של 21 יום בגין סירוב לשרת בשטחים. "לשלוח חיילים או טייסים לחיסולים כמו שהיה אתמול, זה נגד האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל", אמר.

מפגין אחר היה איציק שבת (25) מתל אביב, סמל ראשון במילואים ששירת גם הוא בחיל השריון. כמו אלון גם שבת השתחרר לפני כחצי שנה מהכלא הצבאי לאחר 28 ימים בגין סירוב לשרת בשטחים.לדבריו, "החיסולים גורמים להגברת הטרור ונותנים סיבות נוספות לחמאס ולהמשיך בפיגועים".

מארגני ההפגנה אמרו ל-ynet שבכוונתם לצאת ולהפגין מעתה לאחר כל פעולת חיסול בשטחים "שיהיה נגד האינטרס של מדינת ישראל", לדבריהם.

(11.06.03, 10:47)


******

http://news.walla.co.il/?w=//399102

"לא סיימנו קורס טיס כדי להרוג נשים וילדים"
יום רביעי, 11 ביוני 2003, 12:16 מאת: כתב וואלה! חדשות, מערכת וואלה!



מכוניתו השרופה של רנטיסי לאחר ניסיון התנקשות אתמול
(צילום: רויטרס)

עשרות קצינים וחיילים במילואים חברי תנועת "אומץ לסרב" הפגינו הבוקר מול מטה חיל האוויר בקריה בתל אביב; טענו: שרון ומופז שולחים את הטייסים לסכל את הסיכוי להסדר עם הפלסטינים

עשרות קצינים וחיילים במילואים, המסרבים לשרת בשטחים, הפגינו הבוקר מול מטה חיל האוויר בקריה בתל אביב במחאה על המשך מדיניות התנקשויות של ישראל והרג האזרחים הפלסטינים בשטחים.

המפגינים טענו כי ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון, שאול מופז, שולחים את טייסי חיל האוויר לסכל את הסיכוי למימוש הסדר עם הפלסטינים, ומשתמשים בהם כדי לסכן את עתיד המדינה כולה.

המילואימניקים, אנשי תנועת "אומץ לסרב", מכל החילות של צה"ל, נשאו שלטים עליהם רשמו את הסיסמאות: "טייסי מילואים לא מחסלים"; "לא סיימנו קורס טיס כדי להרוג נשים וילדים"; "טייס, שרון ומופז משחקים בך"; "להוציא את החיילים מהשטחים".


http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האזרח התמים
גולש אורח
   12:38   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אני מרים ידיים! עוד תגובה פשוטה כזו ואבדנו ...  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   הכותרת אומרת "פשוטו כמשמעו", והתשובה היא ציטוט ארוך ממאמר\כתבה על סרבנות וסרבנים.

אין כאן כל הסבר מדוע הכותרת צריכה לעסוק בבנו של איש SS, אשר אינו רוצה להיות כמו אביו, ואין כל הסבר מי זה גלילי המסתורי.

במצב דברים זה, אינני יכול לנהל דו שיח הגיוני, ואני מרים ידיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   13:06   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אמרתי לך תשאל את גלילי או את אחותו.............  
בתגובה להודעה מספר 10
 

מגישה בכירה בערוץ 2 : אני שונאת מתנחלים
13:51, 22 אוקטבר 2004 / ז' בחשון תשס"ה



עינב גלילי, מגישה בערוץ 2 אומרת למעריב על המתנחלים "אני יכולה לשבת מולם ולשנוא". על תושבי קטיף והשומרון היא אומרת : "שיגיעו המוברים ויאללה נגמר" ובתוך כך משתוקקת לרצוח את בנו של יגאל עמיר אם יוולד.

עינב גלילי, מגישת תוכנית בוקר בערוץ 2 וכן תוכנית סאטירה בערוץ זה מצהירה בפה מלא, כי היא מתעבת מתנחלים. בראיון למוסף מעריב אומרת גלילי: "היכולת שלי לראיין מתנחלים כבדים היא מאוד מוגבלת. אני יכולה לשבת מולם ולשנוא, ועם הזמן זה רק מחמיר.

בתקופה האחרונה אני לא יכולה לסבול את זה שכל דיון מתחיל בפסקה המלנכולית על גורלם המר של האנשים שצריך לעקור מהחממות, שרובן אגב ריקות. פשוט שיעברו דירה.. שיקבלו פיצויים נדיבים מאד מבחינתי שיהיו אפילו פיצויים מושחתים בגובהם.. יקבלו בית חדש, יגיעו המוברים ויאללה נגמר! התוצאה של ההיאחזות הזאת נראית לי שואתית".

גלילי לא שוכחת גם לשפוך את זעמה על יגאל עמיר שרוצה להביא ילד לעולם : "יגאל עמיר רוצה להביא ילד לעולם? אני ממליצה על רמדיה".

לתהיית המראיינת על כי מדובר באמירה אכזרית ומרושעת ענתה גלילי: "כשמדובר ביגאל עמיר אין לי שום בעיה. הייתי רוצחת אותו. הייתי הורגת אותו ואת זרעו... אני כל כך זועמת".

ב'אגודה לזכות הציבור לדעת' מביעים בתגובה זעזוע על הדברים. האגודה תובעת מגלילי להשעות עצמה מכל טיפול עיתונאי בתוכנית ההינתקות, ואומרת שאם גלילי לא תעשה זאת היא תפעל לכפות עליה מהלך שכזה.

מהרשות השניה נמסר, כי כעת בוחנים שם את התבטאותה של גלילי.
http://www.a7.org/news.php?id=92034

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   13:12   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. עדיף לך להכנע מראש. לא נולד האדם שניצח את פ''ש בויכוח  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   ולא בגלל שהוא תמיד צודק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   13:20   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. עכשיו הכל ברור...........  
בתגובה להודעה מספר 13
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.10.04 בשעה 13:22 בברכה, פילוביץ שחף
 
עכשיו זה ברור מאיפה ינקה עינב גלילי את זרעי השנאה ליהודים:



http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sard
חבר מתאריך 7.4.04
3942 הודעות
   13:21   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. סחטיין על החשיפה. כל הכבוד! המשך כך!  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון י''א בניסן תשס''ט    16:44   05.04.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. דרישה מהרמטכ''ל למנוע מעינב גלילי לשדר בגל''צ,שהשתמטה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
הר-נוי
חבר מתאריך 28.11.08
יום ראשון י''א בניסן תשס''ט 16:06 05.04.09


דרישה מהרמטכ''ל למנוע מעינב גלילי לשדר בגל''צ,שהשתמטה


דרישה מהרמטכ"ל למנוע מעינב גלילי לשדר בגל"צ, בגלל שהשתמטה משירות צבאי
ליאור ליברובסקי | 05.04.09 | 16:01

מכתב לרמטכ"ל אשכנזי בשם עמותות ’לדעת’ ו’תדמי"ת’: "יש להקפיד שצה"ל לא יממן אנשי מקצוע המביעים ערכים הנוגדים את אלה של צה"ל"; פנייה דומה לפני כשנה וחצי מנעה את השתתפותו של אביב גפן כשדרן קבוע ב’ציפורי לילה’

האם אדם שלא שירת בצה"ל יכול לשדר בתחנה הצבאית גלי צה"ל? שתי עמותות המזוהות עם הימין הפוליטי בישראל, ’האגודה לזכות הציבור לדעת’ ו’תדמית’, חושבות שלא. השתיים שלחו היום מכתב לרמטכ"ל, גבי אשכנזי, ובו בקשה למנוע מעינב גלילי, המכונה במכתב ’משתמטת’, מלשדר בתחנה.
שתי המנכ"ליות של הארגונים, נילי בן גיגי וחני לוז, החתומות על המכתב, מפנות את אשכנזי לאתר האינטרנט של גל"צ, בו פורסם כי גלילי תשדר בקרוב תוכנית יומית בתחנה עם גורי אלפי וכן לריאיון של גלילי במעריב מאוקטובר 2004 בו הודיעה כי השתמטה משירות צבאי.
תזכורת-פ"ש: ''חני לוז, לוחמת בתקשורת העויינת''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=15007&forum=gil&omm=0

לפי בן גיגי ולוז, "הענקת רצועת שידור יומית לשדרנית שהשתמטה משירות צבאי תוך שימוש ברמייה (’נישואים פיקטיביים’, כפי שמתואר בכתבה על גלילי), אינו עולה בקנה אחד עם הערכים של צה"ל ועם הערכים שראוי שתחנת השידור הצה"לית תקפיד עליהם. הדבר נכון שבעתיים כשמדובר ברצועת השידור המכוונת לצעירים".

יש לציין כי בעקבות טענה דומה בוטלה לפני באוגוסט 2007 השתתפותו של הזמר אביב גפן כשדרן קבוע בתוכנית ’ציפורי לילה’. זאת, אחרי פניות לתחנה על כך שגפן השתמט משירות צבאי ומעודד השתמטות בשיריו ובהופעותיו בתקשורת.

בסיום מכתבן קוראות המנכ"ליות לרמטכ"ל "להקפיד על כך שצה"ל וזרועותיו לא ימנו ולא יממנו אנשי מקצוע המביעים בדיבורם ובמעשיהם ערכים הנוגדים את ערכי צה"ל הבסיסיים. אנו מבקשים ממך להתערב בהחלטה של בכירי גל"צ, ולבטל את מינויה של עינב גלילי לשדרנית קבועה בגלי צה"ל".

מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, סירב להגיב. לא התקבלה תגובתה של עינב גלילי.
מקור:
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=130544&catId=2




תזכורת:


והיא עוד נכדתו של אחד מבכירי מפא''י ואף צה''ל/ההגנה בזמנו, ישראל גלילי.

ציטוטים ועוד:

"היכולת שלי לראיין מתנחלים כבדים היא מאד מוגבלת. אני יכולה לשבת מולם ולשנוא , ועם הזמן זה רק מחמיר ...
שיעברו דירה. יגיעו המוברים ויאללה , נגמר. התוצאה של ההאחזות הזו נראית לי שואתית."
(עינב גלילי "מעריב" 22.10.04)


---


-''אני יכולה לשבת מולם ולשנוא, ועם הזמן זה רק מחמיר''
(כוכבת הטלוויזיה עינב גלילי, בראיון למיכל קפרא, במעריב)

-----



מקור:
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6223&forum=gil&viewmode=all&keywords=עינב גלילי#12


בנו של קצין SS בא לישראל להשלים את המלאכה....
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6223&forum=gil&viewmode=all&keywords=עינב גלילי


_______



מחקר חדש: ''ההכנה המנטלית של צה''ל ל'התנתקות''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6412&omm=26&viewmode



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משה
גולש אורח
   10:26   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. למחוק. לא רוצה להשתתף בהצפה הזו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 23.10.04 בשעה 10:30 בברכה, משה
 
למחוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:45   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. זונשיין וחבריו הרוויחו !!!  
בתגובה להודעה מספר 2
 
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
alondr
גולש אורח
   11:20   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מה הקשר בין הכותרת לגוף הכתבה??.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 23.10.04 בשעה 11:20 בברכה, alondr
 
וכרגיל אתה קובר הכל בגיבובי מילים תמונות ומסמכים שלא קשורים לכלום...
ואתה מצפה שכולם יאכלו את הזבל שאתה מנסה לדחוף להם עם כפית בפה

מה לעזאזל הקשר בין קסטנר ואותו זוננשין ??? ואתה מציג אותו כאיש אס אס...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
erlimg
גולש אורח
   12:21   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. תנחומיי, פילוביץ, תנחומיי  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   12:23   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. טושה !!  
בתגובה להודעה מספר 8
 
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Lieutenant Dan
גולש אורח
   13:03   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בד''כ אני פשוט מתעלם משירי המשורר הענק פילו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אבל הפעם זה כבר באמת שאריות הביבים.

איזה כותרת מגמתית ושקרית?
לומר על איש שסרב להתגייס לצבא הגרמני (הנאור מאד נכון להיום)
ובא לישראל ע"מ לפגוש את זונשיין, יהודי אמיץ (גם אם אני לא מסכים לפועלו, אולם פגשתי בו בצבא, והאיש אכן בעל ערכים וכוונותיו טהורות (אני כן מזדהה עם מטרותיו והזעזוע שעבר-רק מתנגד לסרבנות צבאית))

אז רק אומר:
או שתחת השם פילו, עומד מנגנון משומן של מסיטים/שמפניות/משוחררי גהה
או השד יודע מה, או שירדת מהפסים.

מי שעקב אחרי הידיעות של המכובד, לא יכול להתעלם מההדרדרות כתבותיו?

מהבאת סקופים נכבדים. תחקירים צילומים מהתקשורת, עבודה בפורום לתחקור אזרחי וכו' מה קורה פה?


בקיצור מנהלים -
לא סקופ, לא קשור לכלום, למחוק מדפי ההיסטוריה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TESLER-MORESHET
גולש אורח
   14:09   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לומר את האמת,גם אני חשבתי שפילו סתם מתלהם  
בתגובה להודעה מספר 11
 
   אבל בקריאה יותר מעמיקה הבנתי בדיוק את הקשר לכותרת.
אותו בן של קצין אס אס חשב שהוא יכול לעזור לאותו זונשייןבעזרת חברו הבישוף בלו שכתב כך ואני מצטט: "אני רוצה להציע את מועמדותה של קבוצת הקצינים הישראלים הגיבורים שמסרבים לבצע מטלות נגד הפלשתינאים ברצועת עזה ובגדה המערבית. ישראלים צעירים ואמיצים אלה שייכים לקבוצה של קצינים שמציבים אמת-מידה מוסרית לכל העולם. אני מבקש מכם לבחור בקבוצה הזאת ובמנהיגה דוד זונשיין לפרס נובל לשלום לשנת 2004".
ובעצם בנו של קצין האס אס בא לגמור את המלאכה-ז"א בא לגרום לעם להתפורר,לגרום ליהודים להפסיק להילחם על ארצם ובבוא הזמן לתת את המכה הניצחת לעם היהודי בדיוק כפי שאביו חלם לעשות...
חן חן פילו-אל תתייחס למתהלמים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האזרח התמים
גולש אורח
   14:15   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הבנתי! הצבת אמות מידה מוסריות= לגרום לעם להתפורר  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   14:19   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. יפה מאוד ידידי, יישר כח !!!  
בתגובה להודעה מספר 16
 
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עזרא הסופר
גולש אורח
   18:40   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. עוד משהו בקשר לאותו נורווגי.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   הרי הוא חי עם רגשי אשמה כבדים בגלל חטאי אביו הנאצי. והנה בא יהודי (זונשיין) ולמעשה אומר "גם אנחנו היהודים עושים מעשי זוועה". אמירה זו של זונשיין עוזרת לנאצי לנקות את מצפונו, וזה מביאו לכך שהוא אוהב את זונשיין כבנו (כפי שמספרת הכתבה).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   20:09   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. הנקודה שהעלת היא נדבך נוסף לקשר הישיר והעקיף למסר  
בתגובה להודעה מספר 20
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.10.04 בשעה 23:27 בברכה, פילוביץ שחף
 
החזק והמפחיד שעולה מהכתבה הנ"ל, מה שמפחיד עוד יותר שישנם יהודים
שמקלים ראש במפגש זה, במעשה זה ולא רואים את הנגזר מפגישה זו !!!!

זונשיין הוא ד"ר קסטנר של שנות ה-2000, גם עושה מה שעשה קסטנר וגם
בן זוגה של נכדתו של קסטנר - מירב מיכאלי....
מדינת ישראל = קסטנר נ' מלכיאל בן מנחם גרינוואלד
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5418&forum=gil


http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5198&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
seychelles
גולש אורח
   14:35   23.10.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. תחשוב טוב לפני שאתה תוקף אותו מי שיפגע זה רק אתה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשס''ח    02:10   09.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. מבחן התוצאה !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות