גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24389 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24389
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בטבת תשע''ח    20:29   09.01.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

' ד''ר יועז הנדל: ''אי אפשר לדבר כל כך יפה על הגליל ולא לעשות כלום''.  

 
  

בראיון מיוחד לרגל יום הגליל השני אומר ד''ר יועז הנדל: ''הצטרפתי לארגון 'לב בגליל' מתוך הבנה שאנחנו משקיעים את מרבית משאבינו הלאומיים במרכז, כי נוח יותר להשקיע במרכז, זה בעצם הסיפור של הביצה והתרנגולת, ככל שאנחנו משקיעים יותר במרכז כך יש יותר תוצר במרכז ובעצם קשה יותר לפתח את הגליל והנגב, שני האזורים המשמעותיים, הנגב הוא השטח הגדול ביותר במדינת ישראל, והגליל הוא השטח האסטרטגי של מדינת ישראל, ובשני מוקדים אלה מתרחשים תהליכים הפוכים לאתוס הציוני''.

ד''ר יועז הנדל, פובליציסט ומי שעמד בצמתים מרכזיים בציבוריות הישראלית, בראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, וכיום ראש המכון לאסטרטגיה ציונית, הצטרף לארגון 'לב בגליל' בראשות אופיר שיק. בראיון לכתבנו, לרגל יום הגליל השני אומר ד''ר הנדל: ''הצטרפתי לארגון 'לב בגליל' מתוך הבנה שמדינת ישראל משקיעה את מרבית משאביה הלאומיים במרכז במקום בנגב ובגליל. הגליל הוא השטח האסטרטגי של מדינת ישראל ולנגד עיננו מתרחש תהליך הפוך לאתוס הציוני. הדמוגרפיה משתנה, אנחנו רואים זאת מתרחש באופן עקבי, אם פעם ייהוד הגליל היה מטרה, היום כבר לא משתמשים בביטוי הזה, אבל המספרים מדברים בעד עצמם, היהודים בגליל הם פחות מחמישים אחוז''.
ד''ר הנדל סבור כי על אף שמגיעה מילה טובה לשר התחבורה ישראל כץ, מצב התשתיות בגליל עדיין דורש טיפול יסודי, ''יש כשלים מובנים בגליל מבחינת תעסוקה, בריאות ומבחינות אחרות, אומר ד''ר הנדל ומוסיף, כמי שמאמין ברעיון שצריך לתכנן את הטיפול בכשלים, אני מאמין שעשייתם של אופיר שיק מנכ''ל ארגון 'לב בגליל' וחבריו, נותנים מענה תכנוני לצמצום הפערים בין הצפון והגליל לבין המרכז. המענה שאופיר שיק נותן הוא מענה שפוליטיקאים לא תמיד מספיקים למלא אותו מסיבות של תעדוף ואי יכולת תכנון ארוך טווח במדינת ישראל, ולא משנה מהן הסיבות. אני רואה באופיר שיק סוג של כוון שמייצר חשיבה ארוכת טווח. אופיר מחבר בין גורמי הכוח לבין מי שיכולים להוציא את הנדרש אל הפועל. כאן אני רואה את החשיבות העצומה בעבודת ארגון 'לב בגליל' אומר ד''ר הנדל.
ד''ר הנדל מיצר על המציאות בה 17% צעירים יהודים עוזבים את הצפון ולא משתקעים בצפון ובגליל. גם סטודנטים רבים שהתאהבו בגליל ובצפון בתום לימודי התואר עוברים לקבוע משכנם במרכז הארץ.
''תמיד אני מספר את הסיפור הבא, הייתי בחצבני, בחניון הירוק, הבת שלי שברה את היד, זה היה בשבת בערב, התחלתי לחפש בגוגל מקום שאוכל לקחת את בתי לטיפול רפואי, היו רופאים בקבוצה, לא הייתה בהלה אך חיפשתי את חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, ולהפתעתי גיליתי שסגרו אותו, זה נודע לי דרך שבירת ידה של בתי, התחלתי בקמפיין תקשורתי בעניין זה, לדעתי עד היום לא חודש חדר המיון הקדמי. אני מספר סיפור זה כי זהו חלק מהעניין משום שהשירותים שתושב מרכז הארץ מקבל לא קיימים לתושב הצפון. אותם משאבים שקיימים לתושב המרכז לא קיימים לתושב הצפון, כשמצרפים לזה תחבורה, פרנסה, אז עם כל הכבוד לירוק של הצפון שהוא מקום יפה ואטרקטיבי, החיים עצמם דורשים חיים, זה חלק מהבעיה. חלק מהפיתרון היא התוכנית הלאומית לצפון שאמורה לייצר עוד משאבים, עוד מקומות עבודה, ומשיכה לגליל.
אי אפשר לדבר כל כך יפה על הפריפריה ועל הגליל ולא לעשות כלום'' אומר ד''ר הנדל
מקור: אני
אופיר שיק ויועז הנדל .הגליל במרכז
צילום:אלבום פרטי



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות