אילון מאסק הציג את הטסלה בוט – רובוט ל”מטלות משעממות וחזרתיות”. החברה הציגה גם שבב לעיבוד AI שיהיה חלק ממחשב העל שלה
אושרי אלקסלסי 10:00אחרי כל הטיזרים ערכה לפנות בוקר (ו’) טסלה את “יום ה-AI” שלה – אירוע מרוכז שבו חשפה את ההתקדמות שלה בתחומים השונים, ונועד להביא לה בעיקר תשומת לב תקשורתית חיובית וגם קורות חיים של מהנדסים. בין היתר חשף אילון מאסק את מה שנראה כמו הגרסה של טסלה לרובוט מהסרט I, Robot עם וויל סמית’, ושבב חדש לאימון מודלי AI.
1.72 מטר של רובוט איטי ומשעמם
ההכרזה הגדולה של האירוע של טסלה, וגם האחרונה שהגיעה – בניחוח One More Thing של אפל – היא שטסלה עובדת על בניית רובוט אנושי בשם Tesla Bot. מאסק הציג את הרובוט החדש כשאיתו על הבמה בובה – לא אבטיפוס של הרובוט – ואמר כי זה הצעד ההגיוני עבור טסלה שלדבריו היא “חברת הרובוטיקה הגדולה בעולם”, בהתחשב ביכולות של רכביה לראות ולהבין את העולם שסביבם ולפעול בהתאם.
הטסלה בוט צפוי להיות רובוט דמוי אדם בגובה 1.72 מטרים וישקול כ-56 קילוגרם, ועל פי מאסק הוא הולך “לחסל” בעיקר “משימות חזרתיות ומשעממות”. הטסלה בוט ינוע במהירות מירבית של 8 קמ”ש ויוכל לסחוב עד 20 קילו. אבטיפוס של הטסלה בוט, כך טוען מאסק, צפוי לראות אור מתישהו בשנה הבאה.
כל הכרזה של מאסק בתחום ה-AI היא מעניינת, כי כזכור למאסק יש חזון אפוקליפטי למדי בנוגע לבינה המלאכותית, על פיו הבינה המלאכותית עתידה להיות חכמה בדיוק כמו בני האדם ואף לעקוף אותם. לכן הוא הדגיש בהצגת הטסלה בוט כי הרובוט של החברה יהיה “חברותי”, וכי הוא נבנה כך שבני אדם יוכלו לברוח ממנו ולהתגבר עליו – למקרה שתגיע ‘עליית המכונות’ אם להסתמך על שובר קופות אחר.
ברמה הטכנית, הטסלה בוט יהיה דומה מאוד לקרובות המשפחה שלו – המכוניות שמייצרת החברה. הרובוט יכלול בראשו את המצלמות המשמשות את רכבי החברה למצב “הטייס האוטומטי” שלה, והמחשב הפנימי שלו יכלול את מערכת הנהיגה האוטונומית של הרכבים (FSD) שתותאם למשימות המשמימות שיעשה. מאסק לא פירט אילו משימות אלו יהיו – אך כן בחר לציין “הליכה למכולת לעשות קניות” בתור אחת מהן.
לפי מאסק, בהתחשב בעובדה שלטסלה יש כבר בהישג ידה כמעט את כל המרכיבים הטכניים ליצור את הטסלה בוט – זו הייתה בחירה קלה. לדבריו, “אם טסלה לא הייתה עושה את זה, מישהו אחר היה עושה את זה” – תוך כדי זה שהוא מתעלם כמובן מבוסטון דיינמיקס של יונדאי.
השבב שייכנס לדוג’ו
בנוסף להכרזה על טסלה בוט, חשף גאנש ונקטרמנאן – בכיר בחטיבת החומרה של טסלה – את שבב ה-D1 שיצרה החברה in-house כדי להריץ את מחשב העל שלה – Dojo. השבב החדש בנוי בארכיטקטורת 7 ננו-מטר והוא מיועד עבור אימון רשת הנוירונים הענקית של טסלה, המעבדת את כל המידע שמגיע ממצלמות רכבי החברה.
ונקטרמנאן הציג את השבב ביום ה-AI וטען כי הוא מגיע עם יכולות עיבוד של GPU ועם יכולות קישוריות של CPU. השבב מציג 362 טרה-פלופ של כוח עיבוד ו-25 שבבים שישבו ביחד בתוך מחשב העל של טסלה – שנבנה ע”י סמסונג – ישמשו בתור מה שטסלה מכנה “אריח אימון” – שיכול לספק עד 9 פטה-פלופ של כוח עיבוד ורוחב-פס של 36 טרה-בייט בשנייה. 120 אריחים כאלו יורכבו ביחד במחשב-העל של טסלה ויספקו – תחזיקו-חזק – יותר מאקסה-פלופ של כוח עיבוד.
לפי ונקטרמנאן, ההחלטה של טסלה לבנות את שבבי ה-D1 החדשים שלה – באופן שמזכיר קצת את הרצון של אפל בבניית שבבי ה-M1 – הוא הרצון למנוע צוואר בקבוק בכל תהליך העיבוד שלה, ולהתאים את השבב בדיוק למערכות שלה. מאסק אמר באירוע כי מחשב העל של החברה, שיורכב משבבי ה-D1, יהיה פעיל החל מהשנה הבאה.
לצפייה באירוע המלא של טסלה:
חבר מתאריך 19.10.20
4126 הודעות, 46 מדרגים, 92 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לצערי האוטופילוט קצת תקוע בשנה וחצי האחרונים (הסיבה היא כמובן היא שהם הגיעו לשלב שצריך בו זהירות מקסימלית ) אבל אין ספק שטסלה היא חברת הרכב עם הכי הרבה date כך שמצופה מהאלגוריתם שלהם להיות הכי חכם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
1915 הודעות, 4 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
טסלה נמצאת בעולם האמיתי עם סכנות אמיתיות, גוגל ופייסבוק רחוקות מזה (בעיקר עיבוד תמונות, קול וטקסט)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
994 הודעות, 8 מדרגים, 12 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
אך שיטת הפיתוח של טסלה היא הייעילה ביותר בכל התעשייה כיום.
המון חברות לומדות מהשיטות פיתוח שלהם מה שמאפשר פיתוחים מתקדמים בזמנים יחסית קצרים.
מה גם שטסלה מיישמות המון מהדברים בעולם האמיתי לעומת גוגל ואפל שתהליכי הפיתוח הארוכים שלהם לוקחים יותר מדיי זמן עד שהם יוצאים לשוק, לטסלה הייתרון לשלב חלק מהפיתוחים עם מוצרים שיוצאים לשוק ולבדוק אותם בצורה הכי יעילה שאפשר.
אני מאמין שבזכות זה הם יצמצמו את הפערים מגוגל ואפל ויש סיכוי שאפילו נראה את טסלה עוברים אותם בתחומים האלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
1522 הודעות, 7 מדרגים, 13 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
49282 הודעות, 154 מדרגים, 268 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.3.08
10976 הודעות, 28 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
המלאכים עשו בשבילו הכל והוא נהנה מזיו השכינה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
49282 הודעות, 154 מדרגים, 268 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.20
1491 הודעות, 4 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.12.12
21362 הודעות, 135 מדרגים, 266 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
18066 הודעות, 96 מדרגים, 192 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
You may have my number, you can take my name, But you'll never have my heart
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.3.16
5059 הודעות, 31 מדרגים, 48 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
יח"צ: משטרת ישראל היא המשטרה הטובה בישראל!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.12.11
9251 הודעות, 38 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.2.19
1379 הודעות, 6 מדרגים, 12 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.2.12
1629 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.08
7544 הודעות, 30 מדרגים, 53 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.12.20
3200 הודעות, 34 מדרגים, 11 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
מת על גיבורי המקלדת של רוטר.
המציאות יותר קשה מהתיאוריה ודבר כמו נהיגה אוטונומית קשה מאד לפתח, מספיק לראות את הסרטונים של גרסת בטא 9.2 בשביל להבין שהם קרובים מאד לרכב אוטונומי מלא, הרבה יותר מכל חברה אחרת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
7878 הודעות
בתגובה להודעה מספר 16
https://youtu.be/yjztvddhZmI
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4126 הודעות, 46 מדרגים, 92 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
זה המוניות של גוגל wimo
אבל הם עובדות בצורה של מיפוי שטחים וכמעט בלי בינה מלכותית
הטסלה לא ממפה שטחים אלא חושבת על כל סיטואציה מחדש (לדעתי יש מיפוי וזיכרון מזערי של מקומות בעיתיים)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.4.18
1069 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.20
1491 הודעות, 4 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אחד כמוהו צריך להיזהר פי 10, אלוהים אוהב לקחת את המוכשרים האלו 😉
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.10.18
1893 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.5.13
1544 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מוזר, בהתחשב בזה שהם עובדים המון עם DARPA.
תמיד תהיתי כמהנדס מה היתרון של עיצוב ״אורגני״, כלומר נניח רגליים במקום גלגלים. יש לי תחושה אינטואיטיבית שעיצוב שהוכיח עליונות בטבע ואבולוציונית הוא עילאי, אבל עדיין מעניין.
אל תקראו לי צעיר, אני כאן מ-97...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4126 הודעות, 46 מדרגים, 92 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
https://m.ynet.co.il/articles/rk1htv9xy
הם הtop של הרובוטים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.5.13
1544 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
כמהנדס אני פשוט לא יכול להמנע מהמחשבות הנצחיות האלה
אל תקראו לי צעיר, אני כאן מ-97...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
994 הודעות, 8 מדרגים, 12 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
מכל צורה גיאומטרית לא טבעית.
תסתכל על תחום ההדפסות תלת מימד והאופטימיזציה של גופים, זה יעיל מהמון בחינות ויש לא מעט מחקרים שעוסקים בנושא ומשווים את הייתרונות של גופים בגיאמוטריות טבעיות שעברו אופטימיזציה לעומת הגופים הגיאומטריים המקוריים לפני שעברו את האופטימיזציה.
יש מחקר מאוד מעניין שקראתי לפני כמעט שנה וחצי שעשו אותו על שלדת אופניים, הצליחו באופטימיזצייה לחסוך בכמעט 50 אחוז חומר ובאותו הזמן הגדילו את החוזק של הגוף בכל הצירים, מה שנתן גוף שהוא זול יותר ויעיל יותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
18843 הודעות, 193 מדרגים, 368 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הטמטום שמאחורי : בלי הבדלי דת גזע ומין. הוא ההרסני מכולם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.12.14
942 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
1842 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://www.youtube.com/watch?v=vOkD6CCngj0 What a scary video.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.14
8104 הודעות, 34 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
תענוג!
תנו לצה"ל לנצח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
7878 הודעות
בתגובה להודעה מספר 24
המדיח זה טוב אבל צריך להפעיל אותו, זה יהיה קפיצה קדימה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד