גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #785462 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 785462        
אנונימית
חבר מתאריך 2.4.12
10246 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:03   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרופ' יובל אלבשן: ''גם אנחנו לא אוהבים את המתווה. אבל הבית בוער''  

 
  
המתווה שגיבשנו נועד לאפשר תחילת דיון, לפני שהפערים בין תומכי הרפורמה למתנגדיה יהפכו בלתי ניתנים לגישור. הוא מעניק למחוקקים כלים פרוצדורליים שאותם הם יצטרכו למלא בתוכן | אחד ממנסחי הפשרה מסביר את הרציונל


הערות פתיחה על אכזבה, אהבה וגאווה.

אכזבה. כמי שהלך כנער אחרי ח"כ יוסי שריד ז"ל באמצע שנות ה-80 לפגישות עם אנשי אש"ף, בימים שהפגישות הללו נתפסו כמעשה בגידה, התאכזבתי לקבל משותפים לדרך, שצעקו יחד איתי שנים רבות מתחת לכל עץ רענן שחייבים לדבר גם תחת אש וש"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים", תגובות של "אסור לך לדבר איתם בכלל", "אתה לא מבין שכל שיחה היא כניעה?", וכמובן "בוקר טוב לצ'מברליין". מצטער, לא מקובל עליי. אם נסעתי בשנים האחרונות לא פעם לרמאללה ולמקומות נוספים לנסות לדבר שם עם מי שאפשר – לרבות גורמי אסלאם קיצוני – אני בוודאי אעשה זאת עם אחיי תומכי הרפורמה. אגב, אם המילה הזו "אחים" יוצרת למישהו תחושת קבס, שיבדוק מה באמת מפריע לו בסיפור הזה.

אהבה. אני וגם שלושת חבריי לא אוהבים את המתווה. ממש לא. אם היינו ב-1948 הייתי כנראה מצטרף לטיוטה שעליה עבדה ועדת החוקה של מועצת המדינה הזמנית בראשות ד"ר זרח ורהפטיג, זו שנפתחה במילים המרוממות "אנו בני ישראל, בתיתנו שבח והודיה לאל בורא עולם שהוציאנו מעבדות לחירות והשיב אותנו אל הארץ אשר נשבע לאבותינו, קיימנו וקיבלנו את דברי החוקה הזו", וכללה את כל זכויות האדם האזרחיות והחברתיות. אלא שאנו לא בתש"ח, ולכתוב משהו אוטופי כדרישת סף לכניסה לדיון מלמד בעיניי פשוט על רצון לא להגיע לפשרה.

אחד ממתנגדי הרפורמה כתב בתגובה למתווה שלנו ש"עדיף משבר חוקתי על מתווה רע". אני חולק עליו. המשבר החוקתי שאנו ניצבים לפתחו אינו תרגיל מאתגר באקדמיה, לשמחת כותבי המאמרים. המשבר החוקתי הוא רמטכ"ל שצריך להחליט אם להישמע לממשלה נבחרת או לבית משפט עליון, ולאחריו חיילים שצריכים להחליט אם להישמע לפקודותיו וכן הלאה. משבר חוקתי הוא טייסים שלא מתייצבים לגיחה מבצעית ומג"בניקים שנוטשים את המחסומים. משבר חוקתי כזה הוא חורבן הבית ולכן כל מתווה שימנע הגעה לשם עדיף.

ועוד מילה על אהבה. יש כאלה שמוכנים להמר במצב הזה. לשיטתם, אם לא ימצמצו וילכו עד הסוף, לצד השני לא תהיה ברירה אלא לבטל את הרפורמה המשוקצת שלו. ההימור שלהם פה מסוכן פעמיים. ראשית, כי אם הם טועים והצד השני לא ימצמץ – כולנו ניפול לתהום. שנית, כי בינתיים נאספים עוד ועוד נזקים לחברה הישראלית, שאת מחירם הנורא קשה להעריך. אינני היחיד שמתקשה לישון בלילה מהחרדה של מה שקורה כאן. מי שאוהב באמת לא מהמר על מושא אהבתו ומקטין את נזקיו. הוא מגן עליו ככל שהוא יכול.

גאווה. מרגע שהודלף המתווה, הופצו שמועות כאילו השר יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הם שעומדים מאחוריו ושהם יזמו אותו כתחפושת פורים לרפורמה כדי להקל על העברתה. הלוואי שזה היה נכון. גיורא ירון עמל קשות והפעיל את כל כובד משקלו כדי להביא את רוטמן לפגישה אחת במסגרת גיבוש המתווה (שעדיין קורה למרות החשיפה של מי שביקש לחסלו). רק אתמול (רביעי) בפגישה שערכנו קיבלו השניים את כל הטיוטה המתגבשת.

השמועות הללו לוו כמובן בתיאורים אישיים מלבבים: אישית, למדתי שאני גם קרנף וגם "מתהפך כמו סטייק" (מודה שאיני מבין איך חיה ששוקלת שלושה טון ו-300 ק"ג יכולה להתהפך כמו סטייק, אבל תמיד הייתי גרוע בביולוגיה). בעיניי, אין זה חשוב. אני וחבריי נמשיך להפוך כל אבן ולו לטובת האליבי שאציג לפני נכדיי אם חלילה חורבן הבית באמת יתגעש עלינו.

המתווה המוצע

המתווה שמוצע על ידינו אינו הטוב ביותר. רחוק מזה. הוא פשוט המתווה האפשרי ביותר בנסיבות שנמצאות לפנינו. הוא מבקש לייצר מנגנונים שירבעו את מעגלי הדרישות השונות. לכן הדגש בו הוא על פרוצדורה, מתוך כוונה שאחר כך יכולים המנהיגים שלנו, שיצטרכו להגיע לפשרה פוליטית, לכייל אותם כרצונם.

למשל, פסקת ההתגברות. מובילי הרפורמה מבקשים רוב של 61. במתווה הם מקבלים אותו לכאורה, אבל גם אם הכנסת תחוקק ברוב כזה חוק שבוטל על ידי בית המשפט העליון, פסק הדין של העליון שביטל אותו יישאר בתוקף עד שישה חודשים לתוך הכנסת הבאה. מה המנגנון שנוצר כאן כדי למנוע התנגשות חוקתית בין העליון לכנסת? ביטול פסק הדין יהיה חייב לצלוח בחירות שבהן העם יאמר את דברו ויהיה מספיק זמן לכנסת הבאה לעבוד לפיו.

יש לזכור על מה אנו מדברים בכלל: מדובר על מקרה קיצוני מאוד שבו בית המשפט העליון מבטל חוק של הכנסת, ולא זו בלבד, אלא שהכנסת מבטלת את הביטול של העליון. ברור שזו חייבת להיות סוגייה יסודית משמעותית מאוד כדי שכל זה יקרה, ולכן מערכת הבחירות בהכרח תתמקד בה. כך העם יכריע בין שתי הרשויות כראוי בדמוקרטיה.

זה המנגנון. הוא יופעל אם הרוב יהיה 61. הוא לא יופעל אם הרוב יהיה גבוה יותר בכנסת. יתכבדו הצדדים, ייכנסו למו"מ ויכיילו את המנגנון. באופן אישי, הייתי שמח שהוא יופעל גם אם בכנסת יהיו 120 ח"כים שמבקשים לבטל את פסק הדין של העליון, אבל אני לא מנהל מו"מ מול עצמי. זה למחוקקים לקבוע. יש פה כלי פרוצדורלי שהם צריכים למלא בתוכן הפשרה שתושג.

כך גם לגבי חקיקת חוקי יסוד. היום ניתן לחוקק חוקי יסוד בכל רוב. במתווה מוצע שבכל מקרה של פחות מ-65 אצבעות, תידרש קריאה רביעית בכנסת הבאה, כלומר החוק יצטרך לקבל את אישורה של כנסת נוספת. ראשית, זה מתאים לחוקה שאמורה להיות על-זמנית. שנית, מאחר שזה ייעשה רק אחרי הבחירות הבאות, יוכל שוב הציבור לומר את דברו – ולא בטוח שזה יקרה. רוצים לשנות את ה-65 ל-80? אין מניעה. זה בידי מנהיגי הציבור.

למרות מה שכתבתי עד כה, אנחנו לא רק טכנאי משפט, ויש מקרים שבהם גם לרוב של 120 ח"כים אסור לשנות כללים. לכן הצענו שכל חקיקה הנוגעת לשינוי שיטת הבחירות תעבור שתי כנסות, גם אם תתקבל ברוב עצום. המטרה היא למנוע השפעה על הבחירות הקרובות וגם להקשות על שינויים לא ראויים. באותו הקשר יש לשים לב ש"חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" – מגילת זכויות האדם הרזה שלנו – שעד היום לא היה משוריין כלל, זוכה לשריון, ולא ניתן יהיה לשנותו אלא בהליך שישתרע על שתי כנסות או ברוב גדול של 70 חברי כנסת.

אמת, אני קורא מתווים אחרים ואוהב אותם הרבה יותר מהמתווה שלנו, אך לצערי איני רואה את ישימותם. מי שסבור שאפשר להעביר כעת את "חוק יסוד: זכויות קבוצתיות למיעוט הערבי" ודוגמתו, כנראה מנהל מו"מ עם עצמו או שהוא חי במציאות אחרת. יודגש שהמתווה מתייחס לכל חוקי היסוד שעד היום היה ויכוח פנים-משפטי בכלל על עצם חוקיותם. כעת הם יהפכו משוריינים, לא ניתן יהיה לשנותם אלא בארבע קריאות בשתי כנסות או ברוב גדול והם יקנו לעליון סמכות לעשות ביקורת שיפוטית. מושלם? ממש לא, אבל הרבה יותר טוב מהרפורמה שהוצעה כנקודת פתיחה, וגם מהמצב הנוכחי.

דוגמה נוספת היא מינוי שופטי עליון. הרפורמה מבקשת לתת לקואליציה רוב מוחלט למינויים. מוביליה לא מסתירים את רצונם לגוון במהירות את בית המשפט העליון הנוכחי, שלטעמם עשוי עור אידיאולוגי אחד. ההצעה במתווה היא למינויים בשיטת "תיבת נוח", כלומר: כל פעם מתמנים שניים, הקואליציה בוחרת מינוי אחד והאופוזיציה בוחרת מינוי אחד. גם אם יהיה רק מקום פנוי אחד, באותה כנסת ייבחרו שניים (שאחד מהם ייכנס במועד המתפנה הבא).

אם הרפורמה העניקה כוח מוחלט לקואליציה, המתווה מעניק כוח לכנסת משום שהקואליציה והאופוזיציה מקבלות שוויון למרות הפער ביניהן. בהנחה שמבחינה אידיאולוגית, יהיה תמיד צד שיתמוך באידיאולוגיה השולטת בעליון וצד שיתנגד לה - קיבלנו איזונים לטווח ארוך. בנוסף, לנשיאת העליון יש זכות וטו פעם אחת בקדנציה של הכנסת על מועמד של הקואליציה ופעם אחת על מועמד של האופוזיציה. בהתחשב בכך שבממוצע יש שני מועמדים בקדנציה, היא מקבלת פה כוח לא מבוטל.

את המנגנון הזה צריך לדייק ולבנות מערך תמריצים שמעודד (או כופה) את הצורך להגיע להסכמות מסוימות. למשל: מועמד שנבחר רק על ידי צד אחד ללא הסכמת השופטים או הצד השני - יכהן רק מספר מוגבל של שנים ולא יוכל להיות נשיא, או למשל מועמד שיזכה בשני קולות של שופטי עליון לא יוכל להיפסל בידי נשיא העליון. בנוסף, כדי למנוע מניפולציות מצד הקואליציה או האופוזיציה, ייקבע שאם הנשיאה הטילה וטו - הצד איבד את זכותו לבחירה במועד הזה לתקופה של שישה חודשים. אנחנו מגישים פלסטלינה שאפשר ללוש אותה, כדי למצוא את הפתרון המדויק שיאפשר לכל הצדדים לא להיות שבעי רצון במידה שווה.

הגענו לייעוץ המשפטי. המתווה מציע שיועצים משפטים לא יהיו משרות אמון, אבל שחוות הדעת של היועצים המשפטיים לא תחייב את הממשלה. גם פה דרוש לייצר הסדר מאזן להשלכות האפשריות, הסדר שיגרום לשרים לקחת אחריות כשהם לא מאמצים את חוות הדעת. למשל, השר לא יכול שלא לקבל את חוות הדעת בלי שתהיה לו חוות דעת משפטית מנומקת אחרת מבעל מומחיות מובהקת בתחום המשפטי הרלוונטי. השר יודיע שהוא לא מקבל את חוות הדעת של היועץ המשפטי שלו ויפרסם את חוות הדעת שהוא לא מקבל ואת חוות הדעת שעל בסיסה הוא לא מוכן לקבל את הקודמת.

השקיפות הזו תרתיע גם את היועצים המשפטיים עצמם, כי חוות הדעת שלהם ייחשפו לעיניים מקצועיות זרות, וגם את השרים, כי גופים כמו מבקר המדינה או ארגוני מגזר שלישי יעקבו אחרי מקרים כאלה ויאתרו שימוש לרעה, למשל.

אלה רק דוגמאות למנגנונים שנוצרו במתווה כדי לאפשר לצדדים להיכנס לחדר הדיונים ולהתחיל לדבר. כאמור, יש כאלה שמעדיפים "לא להיכנע!", ומכנים גישה זו כתבוסתנות. אינני מסכים איתם. עשן לבן שיוצא מארובת חדר דיונים עדיף תמיד על העשן השחור של מכונות המלחמה. במיוחד כשמי שניצב מצידו השני של המתרס הוא אחיך. בל נשכח.

* יובל אלבשן הוא פרופ' למשפטים. הגיש עם פרופ' דניאל פרידמן, גיורא איילנד מתווה פשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית

https://www.ynet.co.il/news/article/s1xpuep1h

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  וכן. יש שמאלנים הגונים. והם אפילו הרוב מבצבץ 09.03.23 12:04 1
     אולי תסביר לי מה זה שמאלון,ביבי זה ימין חזק? TAK 09.03.23 12:09 10
         אם רוב העם מסתכל על ביבי כימין, אז הוא ימין מבצבץ 09.03.23 12:11 11
             ולא חשוב לך שהצביע בעד ההתנתקות,נכנע לחמאס בעסקת שליט ,מסר שחים לאויב בחברון וכו,אז נתן אשל (הצלם) צודק TAK 09.03.23 12:27 16
                 עזוב מה מפריע לי. שאלת אם הוא ימין, עניתי לך הכי ברור שניתן מבצבץ 09.03.23 12:29 18
             מה הקשר מה שהרוב חושב לעניין אידיאולוגי ? 27סוט 09.03.23 12:48 24
                 ימין ושמאל זה מושג יחסי ונחשב בהגדרת ''המוסכמות'' מבצבץ 09.03.23 13:13 31
     ++ חבל שלא קמו מנהיגים בעלי שיעור קומה בשמאל. גנץ ידע לארח את אבו מאזן בביתו אבל את ביבי הוא לא מוכן לפגוש כינוי 09.03.23 12:41 20
     יובל אלבשן הוא איש נדיר. פרשןדתא 09.03.23 12:43 21
  אם מישהו מצית את הבית השבכ צריך לעצור אותו, לא צריך להכנע לו. והמתווה הזה הוא כניעה ללפיד וחבריו Isrtv 09.03.23 12:05 2
     +++ אכן. צריך לשלוח נערים עם פאות לחסום כבישים כדי להראות את האכיפה הבררנית totoloto 09.03.23 12:06 6
  אתה איש אמיץ והגון. נכנסת לכבשן האש. אני מאחל לך שלא תישרף על ידי חבריך. פרה אדומה 09.03.23 12:06 3
  מאוחר מדיי כבר הפכו אותו לביביסט ברשת ח הזויים totoloto 09.03.23 12:06 4
  לא תבעירו הוא לא יבער זופ-ניק 09.03.23 12:06 5
  אדם נחמד אבל תמים 27סוט 09.03.23 12:06 7
     אם כבר ההגדרה היא ''טיפש מטופש'' מבצבץ 09.03.23 12:15 13
  זה מתווה מביש וכניעה לאופוזיציה ולמיעוט צעקני מדמחיסט 09.03.23 12:06 8
  המדינה לא מעניינת את השמאל אם הוא לא עם הכוח אם הוא לא טס אף אחד לא יטוס.. פלומה 09.03.23 12:08 9
  השמאל שורף את הבית, הבית אינו בוער מעצמו. עזיזה 09.03.23 12:15 12
  דווקא מתווה הוגן .הרפורמה חייבת לקרות . ויחסית להצעות עבר דווקא מהשמאל עוד יחסית מאופקת . B_tov 09.03.23 12:17 14
  רק אציין שהמתווה שלו שמבקש איזון, יעבוד רק לטווח ארוך. אין סיבה לחכות. אפשר כבר עכשיו להקים בית משפט לחוקה בשיטה זו. פרה אדומה 09.03.23 12:24 15
     נשבע לך שזה רעיון נהדר לא ממלכתי 09.03.23 12:57 26
         תודה. העבירו הלאה בכל האמצעים שברשותכם. 🙂 פרה אדומה 09.03.23 12:57 27
  הבית לא בוער ולא בטיח דוקטור ספין 09.03.23 12:28 17
     גם לא הרבה רעש בסך הכל אפקטים של ערוצי הזבל עץ-שקד 09.03.23 12:45 23
     כשאתם חלשים ומעטים כדאי לעשות הרבה רעש על מנת להראות חזקים ורבים. קבוצה קטנה וצעקנית שמקודמת על ידי רדיקל חופשי 09.03.23 13:01 30
  אני תמיד אמרתי שהשמאל מתחלק ל-2, לא חכמים ותמימים. SWITCH 09.03.23 12:39 19
  הבית לא בוער עץ-שקד 09.03.23 12:43 22
  יובל אלבשן שהיה פעם מרצה שלי, הוא איש חכם וככזה הוא צריך לדעת שכל המתווה זה אחיזת עיניים, הכל או לא כלום טרמי 09.03.23 12:49 25
     אשרי תמימי דרך לא ממלכתי 09.03.23 12:57 28
  אמילי משפיעה עליך קצת יותר מדי... קרט 09.03.23 13:00 29
  מתווה גאוני לא פחות. קווים ברורים שזקוקים לכוונון עדין. מי שלא מקבל את זה מכניס אותנו לקטסטרופה ביודעין ויליס 09.03.23 14:06 32

   
   
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
5830 הודעות, 36 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:04   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. וכן. יש שמאלנים הגונים. והם אפילו הרוב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל בחזית עומדים קיצוניים שעושים שם רע לכל השאר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TAK לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.5.13
6981 הודעות, 18 מדרגים, 13 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:09   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אולי תסביר לי מה זה שמאלון,ביבי זה ימין חזק?  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
5830 הודעות, 36 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:11   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אם רוב העם מסתכל על ביבי כימין, אז הוא ימין  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
מה יותר פשוט מזה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TAK לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.5.13
6981 הודעות, 18 מדרגים, 13 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:27   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. ולא חשוב לך שהצביע בעד ההתנתקות,נכנע לחמאס בעסקת שליט ,מסר שחים לאויב בחברון וכו,אז נתן אשל (הצלם) צודק  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
5830 הודעות, 36 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:29   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. עזוב מה מפריע לי. שאלת אם הוא ימין, עניתי לך הכי ברור שניתן  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.14
32599 הודעות, 137 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:48   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. מה הקשר מה שהרוב חושב לעניין אידיאולוגי ?  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
5830 הודעות, 36 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    13:13   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. ימין ושמאל זה מושג יחסי ונחשב בהגדרת ''המוסכמות''  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
הרי יש כאלה שגם בן גביר אצלם זה שמאל.
וכאלה שמירב מיכאלי אצלם ימין.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
31949 הודעות, 80 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:41   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. ++ חבל שלא קמו מנהיגים בעלי שיעור קומה בשמאל. גנץ ידע לארח את אבו מאזן בביתו אבל את ביבי הוא לא מוכן לפגוש  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרשןדתא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.12
23689 הודעות, 147 מדרגים, 290 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:43   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. יובל אלבשן הוא איש נדיר.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Isrtv לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
19783 הודעות, 74 מדרגים, 122 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:05   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אם מישהו מצית את הבית השבכ צריך לעצור אותו, לא צריך להכנע לו. והמתווה הזה הוא כניעה ללפיד וחבריו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
24442 הודעות, 203 מדרגים, 395 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. +++ אכן. צריך לשלוח נערים עם פאות לחסום כבישים כדי להראות את האכיפה הבררנית  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
55929 הודעות, 354 מדרגים, 700 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אתה איש אמיץ והגון. נכנסת לכבשן האש. אני מאחל לך שלא תישרף על ידי חבריך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
24442 הודעות, 203 מדרגים, 395 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מאוחר מדיי כבר הפכו אותו לביביסט ברשת ח הזויים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זופ-ניק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
22457 הודעות, 189 מדרגים, 349 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. לא תבעירו הוא לא יבער  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.14
32599 הודעות, 137 מדרגים, 224 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אדם נחמד אבל תמים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
5830 הודעות, 36 מדרגים, 63 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:15   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אם כבר ההגדרה היא ''טיפש מטופש''  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
וכי הוא לא מכיר את אנשי השמאל?
וכי הוא לא יודע עם מי הוא מתעסק?!

אלא מה, לדעתי באמת איכפת לו מהעם למרות שהוא יודע שהוא הולך לשלם מחיר כבד מאוד מאוד במחנה שלו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מדמחיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.18
13840 הודעות, 55 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. זה מתווה מביש וכניעה לאופוזיציה ולמיעוט צעקני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ועכשיו האופוזיציה מנסה יעני להראות שהמתווה הזה טוב לימין.
לא קונה את המשחקים האלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
82334 הודעות, 205 מדרגים, 386 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:08   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. המדינה לא מעניינת את השמאל אם הוא לא עם הכוח אם הוא לא טס אף אחד לא יטוס..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עזיזה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.12.16
6321 הודעות, 31 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:15   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. השמאל שורף את הבית, הבית אינו בוער מעצמו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
את הפירומנים צריך לעצור ולחקור ככל שהם עוברים על החוק, זה כבר יכבה את הלהבות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
B_tov
חבר מתאריך 1.4.22
58 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:17   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. דווקא מתווה הוגן .הרפורמה חייבת לקרות . ויחסית להצעות עבר דווקא מהשמאל עוד יחסית מאופקת .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל אם זה ימנע את הכאוס מעולה . רק שלדעתי הרפורמה היא לא הסיבה למסיבה . וזה לא יפסק גם אם הרפורמה היתה נעצרת מחר .כל עוד ביבי שם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה
חבר מתאריך 30.4.12
55929 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:24   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. רק אציין שהמתווה שלו שמבקש איזון, יעבוד רק לטווח ארוך. אין סיבה לחכות. אפשר כבר עכשיו להקים בית משפט לחוקה בשיטה זו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למה צריך לחכות 20 שנה לאיזון?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לא ממלכתי
חבר מתאריך 12.11.22
488 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:57   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. נשבע לך שזה רעיון נהדר  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
חייב לקדם אותו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה
חבר מתאריך 30.4.12
55929 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:57   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. תודה. העבירו הלאה בכל האמצעים שברשותכם. 🙂  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דוקטור ספין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.9.11
20579 הודעות, 105 מדרגים, 197 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:28   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הבית לא בוער ולא בטיח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קבוצה קטנה של אנרכיסטים בתוספת תקשורת מגויסת עושה הרבה רעש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עץ-שקד
חבר מתאריך 9.6.21
391 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:45   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. גם לא הרבה רעש בסך הכל אפקטים של ערוצי הזבל  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רדיקל חופשי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.15
2928 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    13:01   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. כשאתם חלשים ומעטים כדאי לעשות הרבה רעש על מנת להראות חזקים ורבים. קבוצה קטנה וצעקנית שמקודמת על ידי  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
התקשורת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SWITCH לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.9.19
12146 הודעות, 42 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:39   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אני תמיד אמרתי שהשמאל מתחלק ל-2, לא חכמים ותמימים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הוא תמים, הרי זו הכוונה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עץ-שקד
חבר מתאריך 9.6.21
391 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:43   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. הבית לא בוער  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הכל אותו דבר בדיוק. גם אין חשש לשום דבר.


כמה הפגנות קטנות וזהו, החיים כרגיל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טרמי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.17
10077 הודעות, 42 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:49   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. יובל אלבשן שהיה פעם מרצה שלי, הוא איש חכם וככזה הוא צריך לדעת שכל המתווה זה אחיזת עיניים, הכל או לא כלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המוחים לעולם לא יסכימו על פחות מביטול כל חוקי הדיקטטורה וביטול כל החוקים הפרסונאליים. אם רוצים לעשות רפורמה במערכת המשפט אז צריך להתחיל הכל מחדש, בהידברות ומתוך כוונה אמיתית להיטיב הרפורמה עם הציבור כולו, (ויש צורך ברפורמה אמיתית). אבל רפורמה כזו צריכה להיעשות ללא כפיה, בלי פרסונאליזציה של חוקים וללא מעורבותם של מושחתים מטעם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לא ממלכתי
חבר מתאריך 12.11.22
488 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    12:57   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. אשרי תמימי דרך  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קרט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.2.17
3289 הודעות, 16 מדרגים, 5 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    13:00   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. אמילי משפיעה עליך קצת יותר מדי...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ויליס
חבר מתאריך 4.12.22
327 הודעות
יום חמישי ט''ז באדר תשפ''ג    14:06   09.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. מתווה גאוני לא פחות. קווים ברורים שזקוקים לכוונון עדין. מי שלא מקבל את זה מכניס אותנו לקטסטרופה ביודעין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ההסטוריה תשפוט.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות