אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #22562 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 22562   
תפוח
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:12   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בן-דרור ימיני :המאבק החברתי הפך למאבק אנטי-ישראלי  

 
   תפוח: הקפצתי אל ראש הפורום בשעה 21:37
תפוח: הקפצתי אל ראש הפורום בשעה 21:35
http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=2785

גופי השמאל כבר אינם מסתירים את כוונתם להפוך את המאבק החברתי למאבק אנטי-ישראלי * המאהל בקריית שמונה, בינתיים, הוא בעיקר הונאה * הסיפור שמאחורי ההצגה ההומניטרית של שרה נתניהו


כדאי להקשיב לצלילים. לא רק למילים: "זו ועדה צינית, מטעה, אכזרית". אלה דבריה של דפני ליף, המנהיגה המוכתרת של המחאה, על ועדת טרכטנברג. עוד נחזור לעניין הסגנון. המוזיקה חשובה לא פחות מהמילים. זו לא רק דחייה על הסף של כל הידברות עם הוועדה. זה גם ניסיון לסכל, מראש, כל תוצאה. השינוי הופך למשני, לבלתי חשוב. המאבק נגד הממשלה, מאבק לשם מאבק, הופך לעיקר. זו מנגינה מוכרת מסגנון המאבק של השמאל הרדיקלי בעולם.

נציגי התאחדות הסטודנטים, המרכיב הרציני ביותר במחאה, לא הגיעו למסיבת העיתונאים שבה בעטה ליף בוועדת טרכטנברג. הם פרסמו הודעה מתריסה: "אנו נאמנים לדרכנו שתמיד הייתה שילוב הידברות לצד מאבק חברתי". הנה לנו שני קולות במחאה. הקול שמחפש שינוי ותוצאה והידברות, והקול שהופך את הצד השני ל"ציני, מטעה, אכזרית". בהמשך, חכו קצת, תהפוך ממשלת ישראל ל"ממשלת בריונים צמאת דמים". ההנהגה מסמנת כיוון. אחרים קופצים צעד קדימה. נתניהו לא יחסל את המחאה. הוא ייתן לליף וחבריה לחסל אותה. הם יודעים את המלאכה.

מחאה - מחברתית לפלסטינית

התחנה הבאה במסע לשקיעת המחאה תופסת אותנו במאהל שדרות חן. ביום חמישי שעבר התכנסו שם פעילים ונציגי גופי שמאל כדי לתכנן את הצעדים הבאים. היו שם המחזאי יהושע סובול, איש מרצ מוסי רז, שמייצג את ההתחברות של מרצ למחנה הרדיקלי, ועוד סרבנים ואנרכיסטים. שבת אחים משמאל ביחד. והיו שם גם אלדד יניב מ"השמאל הלאומי" ויריב אופנהיימר מ"שלום עכשיו". השניים האחרונים אמורים לייצג את מה שהיה פעם השמאל השפוי יותר. לא השמאל האנטי-ציוני.

נושא הכנס היה - היערכות לספטמבר. מחאה חברתית או פלסטינית? נבדוק. חן אגרי מ"שלום עכשיו" הודיעה על פרסום מסמך סיכום. ואכן, כעבר זמן פורסם מסמך המסכם את עשר הנקודות "שקיבלו את תמיכת רוב המשתתפים". אחת ההחלטות היא לחבר את המחאה המדינית, לקראת ספטמבר, עם המחאה החברתית. עד עכשיו הם התכחשו. עכשיו הם שמים את העניין בחלון הראווה. וזה עוד הסעיף הקל.

הבעיה איננה בעצם העובדה שיש מי שרוצה לחבר בין צדק חברתי לבין שלום. זה לגיטימי. הבעיה היא שסיכום האסיפה מגלה שיש ניסיון לחבר בין מחאת האוהלים לקמפיין אנטי-ישראלי, שכל כולו הזדהות טוטלית עם הפלסטינים. סעיף 6 קובע: "להצטרף למחאות הלא אלימות המתוכננות של הפלסטינים, לארגן צעדות מקבילות ישראליות אל הגבול, לקבל את פניהן בפרחים, לחגוג איתם. להביא גם את הצד השני, הפלסטיני, בצורה זו או אחרת למאבק יחד איתנו". לא עוד מאבק של משותף, ימין ושמאל, למען חברה צודקת, אלא מאבק הזדהות עם הפלסטינים. השיא מגיע בסעיף 7 שקובע כדלקמן: "במידה ומתחיל בלגן בעקבות ההכרזה (על מדינה פלסטינית - ב.י.) אסור לנו להשתתף בו. עלינו להשבית את המדינה ולהקים אוהלים כניסה לקריה בתל-אביב".

תג מחיר משמאל

במילים אחרות - השמאל הישראלי מתכונן להכריז גם הוא על "תג מחיר". לא פעולות מהסוג המתועב נגד הפלסטינים, אלא פעולות מאותו סוג, נגד מדינת ישראל. "להשבית את המדינה". להסב את רעיון האוהלים לצורך סולידריות עם המאבק הפלסטיני. זה מחזיר אותנו לסעיף 6, שקורא לצאת לגבול, כדי להקביל את פני התהלוכות הפלסטיניות "בפרחים". הצעדות הפלסטיניות לגבול, אלה שכבר היו, ואלה שמתוכננות, לא נועדו לשלום, ולא לקידום ההסדר של שתי מדינות לשני עמים. המטרה המוצהרת היא - זכות השיבה. זה הקוד הידוע לחיסול מדינת ישראל. את המאבק הזה הם רוצים לקבל בפרחים.

דבר אחד ברור. חלק מהשמאל מתכוון לחטוף את המחאה החברתית לכיוון הצפוי מראש של מאבק אנטי-ציוני ואנטי-ישראלי. זו לא פרשנות. זה המסמך המסכם. אבל לא כל השמאל. יריב אופנהיימר "משלום עכשיו" הבהיר לי שהדברים אינם על דעתו. ייתכן. אלא שזו נציגת "שלום עכשיו" שהוציאה את הסיכום (שנחשף לראשונה על ידי התחקירן לורקר מאתר Kr8). אלדד יניב מ"השמאל הלאומי" הודה שאכן נאמרו שם דברים קשים, אבל, הוא הוסיף, "צריך לעומד מולם. לא להתחמק, ולומר להם שהשיח שלהם בלתי רלבנטי. הייתי שם כדי לא לתת להם להשתלט". הם כבר השתלטו בעבר על מה שהיה מחנה השלום, והרסו אותו מבפנים. הם עלולים להצליח שוב.

שקר ממשלת הדמים

והמצעד נמשך. אחד, רני בלייר, גם הוא נציג המחאה, כתב השבוע מאמר ב"מעריב", שבו הוא מכנה את ממשלת ישראל כ"ממשלת בריונים צמאת דם". נכון שאלה ביטויים שמתאימים ל"אל-מנאר", ערוץ החיזבאללה, אבל עצם הפרסום היה ראוי. משום שצריך לדעת שהקולות ההרסניים הללו הם חלק מהמחאה. ליף אמרה "ועדה אכזרית". סתיו שפיר דיברה על החשש שנתניהו ייזום מלחמה לדיכוי המחאה (המבחן הגיע מהר מהצפוי, ונתניהו נהג באופן הפוך. היא חייבת לו התנצלות. אין סיכוי שזה יקרה). כך שאין שום הפתעה ב"ממשלה צמאת דם", או באחד אחר, שהוצג כ"מנהיג", שטען שעיתוי הפיגוע "לא היה מקרי". איך לא ידענו שאלה היו סוכני המוסד שארגנו לנו "פיגוע לחיסול המחאה". רצינו צדק חברתי. קיבלנו טירוף שמאלני.

מהזיות לעובדות. ממשלת נתניהו היא הממשלה שהפכה את חיי הפלסטינים להרבה יותר נסבלים. היא החלה לפעול באפריל 2009. מאז ועד לסוף חודש יוני נהרגו 137 פלסטינים. רובם מהרצועה. ממוצע של פחות משבעה הרוגים בחודש. ממוצע ההרוגים מהגדה הוא של פחות משניים בחודש. רובם המוחלט מעורבים בטרור. רק ממשלת נתניהו, משנות התשעים, בולטת גם היא במספר ההרוגים הנמוך. אבל מה לתעשיית השקרים ולעובדות. דווקא לממשלת נתניהו קורא בלייר "ממשלה צמאת דם". מלאכתו של החמאס נעשית על ידי "פעיל מחאה".

לטובת המחאה, יסולקו ממנה אלה שמחבלים בה מבפנים.

מאהל קריית שמונה?

רוח אחרת, צריך להודות, נושבת במאהל קריית שמונה. קריית שמונה? לא בדיוק. כמעט כולם שם היו סטודנטים ממכללת תל-חי. יש כאן מישהו מבני המקום, שאלתי. כן, היו שם שניים. לא בדיוק חלק מהמאהל.

ככל שמדובר בסוגיות דיור, הבעיה המרכזית של קריית שמונה היא חלוקת הקרקעות בינה לבין המועצה האזורית גליל עליון. זה הסיפור של הרבה מאוד עיירות פיתוח. גבולות מוניציפליים: שטחי רשות מקומית, כל רשות, חשובים לצורכי התפתחות, הוספת מתחמי דיור, פיתוח אזורי תעשייה וגביית ארנונה. בעיירות הפיתוח, היחס בין תושבים לקרקע פנויה הוא נמוך מאוד. במועצות שסביבן, היחס הפוך. זה אומר פחות שטחי תעשייה לעיירות הפיתוח, וזה אומר הרבה פחות תקבולים ממסים. הפער בין חלק מעיירות הפיתוח לבין המועצות האזוריות שלידן הוא בערך כמו היחס שבין פועל הניקיון לבין הטייקון שמעסיק אותו. כך, למשל, לפי נתונים שפרסם שלומי פרי מקריית שמונה, המועצה האזורית גליל עליון חולשת על שטח של כ- 295,000 דונם, כ-13,000 תושבים קבועים והשאר שוכרים. היחס בין קרקע לתושב - 23. קריית שמונה חולשת על שטח של כ-14,000 דונם וכ-23,000 תושבים. יחס קרקע לתושב - 0.6. היחס בין המועצה האזורית תמר לבין עיירות הפיתוח שבאזור הוא חמור יותר. תמר שולטת על 1.65 מיליון דונם, וזוכה להכנסות של 40,000 שקל לתושב. לעומת דימונה למשל, שבה ההכנסה לנפש מארנונה עומדת על 200 שקל. זה לא עניין של ניהול. גם אין צורך בחלוקה שווה, ככל שמדובר בקרקעות לחקלאות. זה עניין של חלוקה צודקת של הכנסות מאזורי תעשייה ומקרקעות שהופשרו לבנייה. בדימונה היה שינוי, והיא זוכה עכשיו לתשלומי ארנונה, בסך 6 מיליון שקל בשנה, מהכור הגרעיני. ירוחם תזכה לחלק מהארנונה מהבסיסים שיקומו לידה.

כל התיקונים הללו מצויים באחריות ועדה לקביעת גבולות במשרד הפנים. אלא ששם פועלת הבירוקרטיה הישראלית במלוא הדרה. שיתוק מוחלט. אם היה שר הפנים מחליט לדאוג לתושבי עיירות הפיתוח, הוא היה יכול לקבוע מדיניות. אלא שאלי ישי, בדיוק כמו שר השיכון אריאל אטיאס, אף פעם לא התעניין באמת בחלוקה צודקת. שניהם, איש בתחומו, מנציחים את החלוקה המעוותת.

וזה רק הולך ומחמיר. סעיף 47 להסכם הקואליציוני מונע שינוי גבולות מוניציפליים בין רשויות, ללא אישור הממשלה. זו דרישה של מפלגת העבודה, שנועדה להנציח את העושק ההיסטורי של עיירות הפיתוח. הרי זו מפלגת המבוססים. אהוד ברק כבר ביקש סליחה פעם אחת. דיבורים לחוד ומעשים לחוד. לא על עושק העבר צריך ברק לבקש סליחה. על הנצחת העושק היום הוא צריך לבקש מחילה. הבעיה איננה ברק. השאלה היא, היכן היו שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, דניאל בן-סימון ואחרים. מדוע הם נתנו יד לחרפה הזאת.

כך שאת העיוות הזה הגיע הזמן לסיים. האם נאמרה על כך מילה במאהל בקריית שמונה? כלום, אף לא מילה. למה, שאלתי את שני בני המקום שהיו שם. אנחנו לא רוצים להרגיז את אנשי המאהל, משום שרובם גרים ביישובים באזור. כלומר, במועצה האזורית גליל עליון. וחמור מכך, מתברר שיש שיתוף בין המועצה האזורית, הטייקון הגיאוגרפי, לבין המאהל.

באותו ערב הגיע למקום השר מיכאל איתן. אתם בטח מתכוונים לומר לו משהו בעניין הבוער הזה, הגורם המרכזי למצוקת הדיור ולהכנסות העלובות של המועצה, אמרתי לנציגי העיירה. לא, ממש לא, הם הבהירו לי. הם רוצים שקט תעשייתי. לפי ההיגיון הזה, ייתכן שצריך להפסיק את המחאה החברתית. שמא תופרע מנוחת בעלי השלטון, הקרקעות וההון. הרי גם הם חלק מהמחאה.

יש במאהל הרבה צעירים חדורי רצון לשינוי ולצדק חברתי. זו ההזדמנות שלהם להתעלות מעל אינטרסים קטנים וצרים. אם שינוי, אז קודם כל בתחום הקרקעות. הם אלה שצריכים להצטרף אליו ולהוביל אותו. עד אז, זו לא מחאה, ולא מאהל ולא קריית שמונה. זו בעיקר הצגה והונאה. כך בהפיכת המאבק החברתי למאבק פלסטיני ואנטי-ישראלי. כך גם, מתברר, בהקשר החברתי והכלכלי.

שרה נתניהו: נאורות או יחצנות?

ביום שלישי האחרון פרסמתי מאמר על המאבק בעניין שוהה בלתי חוקית, שהיא וילדתה קיבלו צו גירוש. עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח הבהיר לי שהעתירה לא הייתה נגד הגירוש, אלא נגד הליך המעצר החפוז שמשרד הפנים ניסה לבצע. הסעד שהתבקש היה מתן שהות של חודש, לאמא ולבת, להיפגש עם האב ולעזוב את הארץ מרצונן, ללא מעצר. בינתיים כבר נדחתה העתירה, והאם ובתה, ננסי ואופק, שולחו לפיליפינים.

אלא שהסיפור העיקרי הוא מעורבותה של שרה נתניהו. הבקשה שלה הייתה שונה. היא ביקשה להשאיר את הבלתי-חוקית ובתה בישראל. אם חשבנו שמדובר בפרץ של נאורות והומניות, כדאי לחשוב שוב. יועצת ראש הממשלה, ד"ר אורית גלילי, הבהירה בעצמה מה עומד מאחורי העניין: "שינוי המדיניות שהובלנו לגבי שרה נתניהו, הוכיח את עצמו במלואו בשבוע האחרון בפרשת הילדה אופק, שהיתה מועמדת לגירוש. לראשונה בכל תולדותיה כרעיית ראש הממשלה קיבלה שרה נתניהו תקשורת אוהדת ויחס של קונצנזוס מקיר לקיר - אפילו בכלי תקשורת שהיו ידועים בעוינותה כלפיה. לכן לא רק שלא נגרם נזק, נהפוך הוא".

לעזאזל עם הקריטריונים שקבעה הממשלה. לעזאזל עם הפרת חוק המונית מצד שוהים בלתי חוקיים. את מי זה מעניין. העיקר שהגברת קיבלה מילה טובה גם ב"הארץ". שנים זה היה חלום. עכשיו הוא מתגשם. לקרוא ולשפשף את העיניים. כך נקבעת המדיניות הישראלית בעניין השוהים הבלתי-חוקיים.

יש לי עצה ליועצת גלילי: אם הגברת נתניהו תצטלם עם שתי ילדות פלסטיניות חביבות ממחנה פליטים בלבנון, בביקור הבא שלה, נניח בלונדון, ותכריז שהיא תיאבק על זכותן לחיות דווקא בישראל, היא תיהפך לגיבורה בינלאומית. לא רק ב"הארץ". אפילו ב"גרדיאן" וב-BBC. נסי את זה, אורית, ההצלחה מובטחת מראש.

אחרית דבר:
בעקבות המאמר הזה, שהתפרסם גם בעיתון המודפס וגם כאן, הגיעו אליי תלונות של שותפים למחאה, יושבי אוהלים ואחרים, שמסבירים שאין להם חלק ונחלה בהטיה לכיוון האנטי-ישראלי והאנטי-ציוני וכי רוב השותפים למאבק מצויים במקום אחר ושפוי ובדרך כלל גם ציוני. הם מוחים מתוך רצון לשנות ולא כדי להרוס.
והיא הנותנת. המאבק לצדק חברתי חשוב וצודק. דווקא משום כך אני מרשה לעצמי להזהיר מהמחנה האנטי-ציוני. הם לא הרוב. אבל הם כבר הצליחו להרוס כל חלקה טובה במחנה השלום. הם עלולים לעשות את אותו דבר למחנה המחאה.
אני מנסה, בכוחותיי הדלים, להצביע על הסימנים. הם מצטברים. זה בא בעיקר מההנהגה ומדובריה. לא כל ההנהגה. יש בתוכה נפלאים. רוב המוחים שייכים למחנה השפוי. פגשתי אותם במאהלים. הסתרה והשתקה לא יועילו. להפך. הם רק יגדילו את הסכנה.
התפקיד שלי הוא להתריע. זה מה שאני עושה. לא כדי לפגוע במחאה להפך. כדי להציל אותה.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אישית,אני שמח שמישהו מסכים איתי בקונספציה הזאת,שמושכת את ישראל לתהום. נוסטור 27.08.11 21:22 1
     אם זה ''מישהו שמסכים איתך'' מצב המחאה מצויין 3ברית 27.08.11 21:25 3
         בן דרור ימיני מפרט ומנמק את דבריו ומעניין להקשיב סניגור 28.08.11 12:52 9
         נא לעשות הבדלה בין נושא המחאה לדרך להשגת מטרות המחאה gva 29.08.11 00:53 19
  בן דרור ימיני הוא יחצן של ביבי ומקבל משכורת מלשכת ronen 27.08.11 21:23 2
     צודק Rubens 30.08.11 09:05 20
  הנה הכתבה המקורית שפורסמה ברוטר לפני שבוע lurker 27.08.11 21:26 4
     כל הכבוד לתחקירן לורקר מאתר Kr8, מעניין למה הוא קורא shaulc 27.08.11 21:42 5
         אולי כי אצלך זה אתר ולא פורום ויש לינק קבוע ויציב lurker 28.08.11 07:52 7
             בכל מקרה אני מתחיל לזהות דפוס קבוע ב- 3 שלבים: shaulc 28.08.11 12:50 8
     המחנה הלאומי בישראל מכריז: הקרן לישראל חדשה=ארגון טרור פילוביץ שחף 27.08.11 21:55 6
         אתה חוזר על האמירה הזאת שנשמעת קיצונית סניגור 28.08.11 12:59 10
             ימים יגידו... פילוביץ שחף 28.08.11 15:01 11
                 האם כל החומר הנמצא בכתבה הזו - נשמר בגילוי מסמכים? shaulc 28.08.11 16:06 12
                     בהחלט !!! פילוביץ שחף 28.08.11 16:09 13
  ההתקפה שלו על אלי ישי לא מוצדקת במקרה הזה מסטול777 28.08.11 16:12 14
     אבל החשיפה שלו על שרהל'ה והיועצת השמאלנית שלה lurker 28.08.11 17:17 15
         כיום נתניהו הוא האיש בליכוד סניגור 28.08.11 17:41 16
             מסכים אתך וחבל. מקוה שמישהו אומר לו את זה. השבח lurker 28.08.11 19:48 17
  חבל שאתם נטפלים לטפל ומתעלמים מהעיקר!!! העיקר זה LILACH 28.08.11 20:10 18

     
נוסטור
חבר מתאריך 20.6.09
25245 הודעות
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:22   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אישית,אני שמח שמישהו מסכים איתי בקונספציה הזאת,שמושכת את ישראל לתהום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:25   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אם זה ''מישהו שמסכים איתך'' מצב המחאה מצויין  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
17204 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    12:52   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. בן דרור ימיני מפרט ומנמק את דבריו ומעניין להקשיב  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   המידע הזה שופך אור על מניעים נסתרים ועל הבנת הדינמיקה והתהליכים החברתיים שמתחוללים בעקבות המחאה, בעצם - 'המחאות הזאת' שמשתנה לנו ומחליפה פנים

תודה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gva
חבר מתאריך 22.9.09
17599 הודעות
יום שני כ''ט באב תשע''א    00:53   29.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. נא לעשות הבדלה בין נושא המחאה לדרך להשגת מטרות המחאה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   כל יהודי חפץ לחיות בשלום עם שכיננו הערבים...
אבל האם זה מיד אומר שהוא גם מסכים עם הדרך של השמאל שהיא השגת השלום על ידי ויתורים כניעות ומסירת שטחים מארץ ישראל...?
וודאי שלא..

כנ"ל לגבי מחאת הצדק החברתי...
כל יהודי חפץ לחיות בחברה מתוקנת שמיוסדת על צדק חברתי...
אבל האם זה מיד אומר שהוא גם מסכים עם דרכם של האנרכיסטים...?
וודאי שלא...

אם כך נסיק שלא כל מי שסולד מדרכם של שלום עכשיו הוא מחרחר מלחמה
ולא כל מי שסולד מדרכם של מצולמי ומרואייני המחאה הוא חזיר קפיטליסט


יחי מלך המשיח..משיח נאו בשמחה טוב לבב עושר ואושר


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ronen
חבר מתאריך 26.7.11
3797 הודעות
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:23   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. בן דרור ימיני הוא יחצן של ביבי ומקבל משכורת מלשכת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ראש הממשלה על חשבון המסים שלנו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Rubens
חבר מתאריך 23.11.05
35258 הודעות
יום שלישי ל' באב תשע''א    09:05   30.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. צודק  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:26   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. הנה הכתבה המקורית שפורסמה ברוטר לפני שבוע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ותודה לבן דרור ימיני שמוכיח שוב ושוב שניתן
להיות מתון מדינית, אך עדיין ציוני נלהב.


זן שהולך ונכחד והנו נדיר בימינו.


***

http://rotter.net/forum/gil/22466.shtml


מי הם ראשי השמאל שהשתתפו במפגש שבו תוכנן כיצד לקשר
את מחאת האוהלים יחד עם המאבק הפלסטיני בעקבות
הכרזת "העצמאות" בחודש ספטמבר?

ביום רביעי בערב התקיים בשדרות ח"ן שבתל אביב מפגש ראשון
לתיאום וקישור בין מחאת האוהלים, לבין מהלך "הכרזת העצמאות"
של הפלסטינים והמהומות שצפויות להתפתח כתוצאה מכך ברחבי
יהודה ושומרון.



בכינוס דברו משתתפים רבים והנה עיקרי ההצעות שהועלו (הסיכום המלא בהמשך):

...רוב משתתפי הדיון הסכימו כי אסור לנו להתייחס להכרזה הפלסטינית כאסון אלא
כהזדמנות פז לסיום הסכסוך ולתקיפת הממשלה על סדר העדיפויות המדיני המעוות שלה
שמעדיף כיבוש ומלחמה על שלום, זכויות, ביטחון ושגשוג
. כמו כן הוסכם כי חשוב
למנף את הפורום הזה לעשייה ולמחאה נרחבת


לקיים את השיח הפתוח הבא בשדרות רוטשילד, לא להתבודד ולבודד את המחאה הזו
מהמחאה החברתית-כלכלית


להסביר את המצב הכלכלי הירוד אליו נקלע אם נמשיך לסרב להכיר במדינה פלסטינית
בזמן ששאר העולם יכיר בה – חרמות, סנקציות, בריחת השקעות ומפעלים וכיוצא בזה.


להצטרף למחאות הלא אלימות המתוכננות של הפלסטינים, לארגן צעדות מקבילות ישראליות
אל הגבול, לקבל את פניהן בפרחים, לחגוג איתם


במידה ומתחיל בלגן בעקבות ההכרזה (צה"ל סוגר הפגנות לא אלימות וכו') אסור לנו
להשתתף בו. עלינו להשבית את המדינה ולהקים אוהלים בכניסה לקריה בת"א
.

הצעה נוספת הייתה לסרב- לסרב לקפל את המאהלים לטובת האחדות
הלאומית וההתגייסות לצה"ל
, לסרב להשתתף בפעילות שמדכאת את
המחאות הלא אלימות...

מי האנשים (כ-80 איש) שהשתתפו במפגש הראשון של קבוצה זו
(המפגש השני מתוכנן לשבוע הבא במאהל רוטשילד) והעלו את ההצעות
שקראתם לעיל?

קבלו את יריב אופנהיימר

ואת יהושוע סובול

ואת מוסי רז

ואת אלדד יניב

יש עוד הרבה שדברו, רובם צעירים ופחות מוכרים. פעילי "לוחמים לשלום",
"פרופיל חדש" ושאר ארגוני שטנה וסייעני אוייב.

נסתפק בדוגמא אחת מקבוצה זו, עבור נוחי דנקנר שרכש לאחרונה את מעריב.

הנה כתב מעריב חגי מטר, שהנו סרבן שירות ידוע שישב שנתיים בכלא ומצהיר
על עצמו שהנו חבר "פרופיל חדש" שחלק מחבריה נעצרו באפריל 2009 בהוראת
היועץ המשפטי, בחשד להסתת צעירים להשתמטות משירות צבאי.

הערה

החומר הזה אצלי כבר מיום חמישי. בשל המצב הבטחוני לא פרסמתי. אולם אם
"מחאת" השמאל ממשיכה והערב (עפ"י הלך הרוחות ברשת) הם כנראה יעסקו
בדיונים גם כיצד להפגין ולמנוע את המלחמה, שלדעתם עומדת לפרוץ. וזאת במקום
לגשת לשדרות ולבאר שבע ולסייע לזקנים ונכים למצוא מסתור מטילים, כיאות
לאנשים בעלי מודעות חברתית – אין שום סיבה שלא להמשיך ולחשוף את האמת.

****


סיכום מפגש ראשון ס' זה ספטמבר


הסיכום הועלה לרשת ע"י חן אגרי – רכזת אזורית של "שלום עכשיו" (עפ"י שיחה שלה
עם סרבן הגיוס חגי מטר)

שלום,

להלן סיכום של השיח הפתוח בנושא ספטמבר שהתקיים אמש בשדרות ח"ן בתל-אביב. אנחנו מודות לכל המשתתפים והמשתתפות ומקוות שלא נסתפק בכך ושהפורום הנפלא הזה ימשיך להתקיים, לדבר, להסביר ולעשות. בתור התחלה אנחנו מעלות כאן את הכיוון הכללי שרווח בשיחה ורעיונות ספציפיים לעשייה, נשמח אם נוכל להמשיך את הדיון בדף הפייסבוק, לפחות עד מעגל השיח הבא שיתקיים בשבוע הבא במאהל רוטשילד, פרטים מדויקים בהמשך...

רוב משתתפי הדיון הסכימו כי אסור לנו להתייחס להכרזה הפלסטינית כאסון אלא כהזדמנות פז לסיום הסכסוך ולתקיפת הממשלה על סדר העדיפויות המדיני המעוות שלה שמעדיף כיבוש ומלחמה על שלום, זכויות, ביטחון ושגשוג. כמו כן הוסכם כי חשוב למנף את הפורום הזה לעשייה ולמחאה נרחבת.


10 רעיונות לעשייה שהועלו בשיחה שקיבלו את תמיכת רוב המשתתפים (לפי מבחן מחיאות הכפיים) :

1. לקיים פעילויות הסברה וחינוך נרחבות בכל רחבי הארץ, הועלתה הצעה להסביר את המצב הכלכלי הירוד אליו נקלע אם נמשיך לסרב להכיר במדינה פלסטינית בזמן ששאר העולם יכיר בה – חרמות, סנקציות, בריחת השקעות ומפעלים וכיוצא בזה. ישראל תהיה מבודדת ותפשוט את הרגל. כלומר התנגדות למדינה פלסטינית תפגע בנו.
2. להמשיך לזרוע את זרעי המחאה – להפיץ את הדיון הפתוח שקיימנו בכל המדינה.
3. לדרוש מביבי בצורה פשוטה- הרסת את המדינה מבפנים ועכשיו אתה הורס אותה מבחוץ. הסדר או תתפטר!
4. להקים מפלגה /פלטפורמה פוליטית חדשה שתחרוט על דגלה צדק חברתי ושלום. עדיף שתורכב מהדור הצעיר ותשתמש בשפה החדשה ובדרכי הפעולה החדשות. הצעה נוספת- גם אם לא תהיה מפלגה חדשה, כן להתכונן לבחירות הבאות והביא לשיעורי הצבעה גבוהים יותר ומלומדים יותר- שאנשים ידעו למי ולמה הם מצביעים ומה הם מקבלים בתמורה.
5. לקיים את השיח הפתוח הבא בשדרות רוטשילד, לא להתבודד ולבודד את המחאה הזו מהמחאה החברתית-כלכלית, אלא לחבר אותן יחד, להצטרף, לקשר בין הכל ולא לפחד לומר - צדק חברתי ושלום! הדעות בנושא ההצטרפות למחאה החברתית-כלכלית היו חלוקות, אך כן הייתה הסכמה על הזכות והצורך להגיע למאהלים עם המסר של ספטמבר ולהציף אותו.
6. להפגין סולידריות עממית של יהודים וערבים: להצטרף למחאות הלא אלימות המתוכננות של הפלסטינים, לארגן צעדות מקבילות ישראליות אל הגבול, לקבל את פניהן בפרחים, לחגוג איתם. להביא גם את הצד השני, הפלסטיני, בצורה זו או אחרת למאבק יחד איתנו.
7. במידה ומתחיל בלגן בעקבות ההכרזה (צה"ל סוגר הפגנות לא אלימות וכו') אסור לנו להשתתף בו. עלינו להשבית את המדינה ולהקים אוהלים כניסה לקריה בת"א. הצעה נוספת הייתה לסרב- לסרב לקפל את המאהלים לטובת האחדות הלאומית וההתגייסות לצה"ל, לסרב להשתתף בפעילות שמדכאת את המחאות הלא אלימות. לסרב להפרדה בין יהודים וערבים ולפעול לשיתוף פעולה וסולידריות.
8. לצרף למאבק שלנו את האוכלוסייה הערבית הישראלית- ללמוד ערבית, לקרוא לערביי ישראל לנצל את ההזדמנות הזו לביעור הסקטורליזציה הישראלית ולמידור שלהם מהחברה הישראלית ולהצטרף אלינו, לשתף פעולה בעשייה.
9. לחשוב מחדש על אסטרטגיית פעולה של השמאל, טרמינולוגיה חדשה, מטרות חדשות ושיח חדש (ברוח המחאה).
10. למצוא דרך לגייס את התקשורת לחבק גם את המחאה הזו ובמקביל להיעזר בתקשורת אלטרנטיבית כדי להעביר לציבור את מה שקורה ומה שאנחנו עושים.


ולסיום, שוב תודה ענקית לכל מי שהגיע/ה למפגש ההיערכות הראשון לקראת ספטמבר, משמח לגלות שלמעורבות האזרחית אין גבולות! אנחנו מקוות שמיד אחרי הדיון הבא נצליח להקים צוות עשייה מצומצם יותר אך מעשי יותר שיאחד ויעבד את כל הרעיונות שעלו ועוד יועלו, ויתחיל לארגן את הוצאתם לפועל. בהצלחה לכולנו!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shaulc
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:42   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. כל הכבוד לתחקירן לורקר מאתר Kr8, מעניין למה הוא קורא  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   אותך אצלי ולא כאן ברוטר.נט?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    07:52   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אולי כי אצלך זה אתר ולא פורום ויש לינק קבוע ויציב  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shaulc
גולש אורח
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    12:50   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. בכל מקרה אני מתחיל לזהות דפוס קבוע ב- 3 שלבים:  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   1. סקופים/ראיונות וחומר גולמי שמיוצר/מפורסם גם כאן וגם אצלינו

2. בדיקה עיבוד, הוספת קטעי קישור והסברים

3. פרסום עיתונים הממוסדים כמו מעריב, ערוץ 7, מקור ראשון...

למשל מצאתי במקור ראשון שרידים מהראיון שעשיתי עם דיסקין
לגבי ספרו החדש, אבל לא קיבלנו קרדיט.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ראשון כ''ח באב תשע''א    21:55   27.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. המחנה הלאומי בישראל מכריז: הקרן לישראל חדשה=ארגון טרור  
בתגובה להודעה מספר 4
 

.
.
תזכורת:
.
.
אשכול מרכז מחאת האוהלים: המסע המתוכנן להפלת הממשלה
http://rotter.net/forum/gil/22050.shtml
.
.
תזכורת לתזכורת:
.
.
דע את האוייב: ''פורום רובינגר'' (*)
http://rotter.net/forum/gil/21581.shtml

(*) להיות מודע = לשרוד (*)

חוד החנית


אהרון רול: מחקרי 'אנרכיסטים עליך ישראל' מיום 6 מרץ 2010
http://rotter.net/forum/gil/18606.shtml
מהדורה ב': אנרכיסטים עליך ישראל מיום 5 אפריל 2011 (*)
http://rotter.net/forum/gil/21681.shtml
תחקיר: ''הכירו את מנהיג האנרכיסטים רוני ערמון''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=21730&forum=gil&viewmode=threaded


ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
http://rotter.net/forum/gil/18350.shtml
אשכול מרכז מחאת האוהלים: המסע המתוכנן להפלת הממשלה
http://rotter.net/forum/gil/22050.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
17204 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    12:59   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אתה חוזר על האמירה הזאת שנשמעת קיצונית  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   מדובר בחתרנים, ללא ספק. דו"ח גולדסטון ואם תרצו בעקבותיו עוררו את גל המודעות הראשון. ההגדרה החדשה הזאת פחות מוכרת

תודה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    15:01   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ימים יגידו...  
בתגובה להודעה מספר 10
 
הקשר להפלת השלטון (חלק א'): פורום רובינגר - סטנלי גרינברג - מרץ 2011
http://www.facebook.com/notes/iris-israel/%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%A8-%D7%9C%D7%94%D7%A4%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%A8-%D7%A1%D7%98%D7%A0%D7%9C%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%91%D7%A8%D7%92-%D7%9E%D7%A8%D7%A5-2011/10150267529022163
.
.
תזכורת:
.
.
אשכול מרכז מחאת האוהלים: המסע המתוכנן להפלת הממשלה
http://rotter.net/forum/gil/22050.shtml
.
.
תזכורת לתזכורת:
.
.
דע את האוייב: ''פורום רובינגר'' (*)
http://rotter.net/forum/gil/21581.shtml

(*) להיות מודע = לשרוד (*)

חוד החנית


אהרון רול: מחקרי 'אנרכיסטים עליך ישראל' מיום 6 מרץ 2010
http://rotter.net/forum/gil/18606.shtml
מהדורה ב': אנרכיסטים עליך ישראל מיום 5 אפריל 2011 (*)
http://rotter.net/forum/gil/21681.shtml
תחקיר: ''הכירו את מנהיג האנרכיסטים רוני ערמון''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=21730&forum=gil&viewmode=threaded


ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
http://rotter.net/forum/gil/18350.shtml
אשכול מרכז מחאת האוהלים: המסע המתוכנן להפלת הממשלה
http://rotter.net/forum/gil/22050.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shaulc
גולש אורח
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    16:06   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. האם כל החומר הנמצא בכתבה הזו - נשמר בגילוי מסמכים?  
בתגובה להודעה מספר 11
 
   תוכנית השמאל הקיצוני להפלת ממשלת הימין
השמאל הקיצוני מעולם לא השלים עם שלטון ממשלת הליכוד ולעולם לא ישלים עם שלטון המחנה הלאומי. להלן תוכניתו של סטן גרינברג ופורום רובינגר להפלת שלטון המחנה הלאומי בישראל והם עוד חושבים שהם "פטריוטים".
http://kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=194780



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    16:09   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. בהחלט !!!  
בתגובה להודעה מספר 12
 

לאמת אין אג'נדה. לתקשורת יש. ההיסטוריה מסבירה הכל


פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מסטול777
חבר מתאריך 19.2.09
5490 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    16:12   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. ההתקפה שלו על אלי ישי לא מוצדקת במקרה הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

דווקא אלי ישי החליט על שינויים בחלוקת שטחים במועצות האזוריות (למשל באזור בית שמש) והוא רק הותקף על כך בתקשורת. חבל שהכותב לא טרח לברר עובדות לפני שתקף את אלי ישי אישית.

מסטול777



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    17:17   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אבל החשיפה שלו על שרהל'ה והיועצת השמאלנית שלה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   מעניינת מאוד.

שרה נתניהו רוצה שישאירו את ילדי הזרים והמסתננים כי זה
יצייר אותה טוב יותר בתקשורת.

לקרוא ולא להאמין.

חששנו מאורית גלילי והנה זה בא לנו.

יש עוד סיבה מדוע הליכוד צריך להחליף את ביבי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
17204 הודעות
יום ראשון כ''ח באב תשע''א    17:41   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. כיום נתניהו הוא האיש בליכוד  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   הטעות הקשה הזאת בהתנהלות מול דעת קהל, היא כשלון שרשום כבר ע"ש אולמרט ואשתו - רצוי ללמוד מטעויות

תודה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
אור ליום שני כ''ט באב תשע''א    19:48   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מסכים אתך וחבל. מקוה שמישהו אומר לו את זה. השבח  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   מאנשי התקשורת אינו שווה את הפסד המצביעים עבורו.

רוב העם, כולל מצביעי קדימה והעבודה, אינם רוצים
מסתננים ועובדים זרים בלתי חוקיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LILACH
גולש אורח
אור ליום שני כ''ט באב תשע''א    20:10   28.08.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. חבל שאתם נטפלים לטפל ומתעלמים מהעיקר!!! העיקר זה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   צדק חברתי.
אז מה אם מי שמוביל את הדרישה לצדק חברתי מובילים פעילים מהשמאל??? אתם יודעים למה? כי אין פעילי ימיןשזה חשוב להם!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות