the one
חבר מתאריך 21.8.14
1036 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
יום ששי ח' בסיון תשע''ז
03:38 02.06.17
יש לי מה לומר למנהלי האתר היקרים...
אני מחזיק מרוטר אתר חדשות יהודי שעושה עבודת קודש..למרות שמקבלים פה את כולם...אבל למה מעיפים או נועלים ניקים בעייתים על דברים קיצוניים(כמו אלימות מילולית שמות גנאי ואין ספור סיבות להעיף ניק , מחדדים ושולחים את החוקים של רוטר ובצדק! דבר אחד אני לא מבין... למה שגולשים מסויימים (כף זכות.. הם לא מאמינים) רושמים שם השם יקוק אלוקים ועוד...אין התראה הזהרה משהו...לכבד את המאמינים...
כל מי שנרשם לאכסניה זו ( - רוטר), הוא אורח באכסניה זו, ועל כן הוא צריך להישמע לחוקים שבעלי האתר קבעו והחליטו. מי שלא נראים לו החוקים האלה - לא חייב להשתתף בדיונים.
בדיוק כמו שאתה בא להתארח אצל חברים/ידידים, או משפחה, לא תעשה דברים שאינם מקובלים בחברה מתוקנת.
כמו שיש חוקים בכל מוסד, ארגון, חברה, צבא - כך גם באכסניה זו יש חוקים. בחלק מהמקומות החוקים יותר קלים ובחלק מהמקומות יותר קשוחים.
בסופו של דבר, מטרת החוקים היא אחת: לשפר את חוויית הגלישה תהיה כמה שיותר נעימה.
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.06.17 בשעה 07:17 בברכה, פיטר
מכאן מובן שאין באמת הנחיה ספציפית והנכון הוא על פי שיקול דעת.
גילוי נאות, אני נוקט בעמדה מחמירה משל מדרש בית שמאי, קרי משתדל להזהר ולא לעשות שימוש בשם המפורש ולו רק בשל החשש שאולי זה יפגע במאן דהוא
עניינית, מותר להזכיר שם שמים רק בלימוד תורה או בתפילות ובקשות. המקור בספר שמות: "לא תשא את שם ה׳ אלוקיך לשוא", וגם כתב הרמב"ן: "שלא ישא אדם על שפתיו את השם הנכבד והנורא לחנם". נראה שרוב הפוסקים כתבו שהאיסור הוא על כל שמות השם.
יחד עם זאת, בתלמוד במסכת מכות דף כג, בועז ברך את הקוצרים בשם ה׳. הריב"ן כתב על כך שמותר לברך חבר בשם ה׳:
דמותר לאדם לשאול בשלום חבירו בשם כגון ישים ה' עליך שלום ואין בו משום מוציא שם שמים לבטלה. מרבי. ל"א שאילת שלום בשם דחייב אדם לשאול בשלום חבירו בשם ואנו נמי כי שיילינן אהדדי מדכרינן שם דשלום שמו של הקב"ה דכתיב (שופטים ו) ויקרא לו ה' שלום לשם ה׳
דבר אחד אני לא מבין... למה שגולשים מסויימים (כף זכות.. הם לא מאמינים) רושמים שם השם יקוק אלוקים ועוד...אין התראה הזהרה משהו...לכבד את המאמינים... ציטוט מאת: the https://rotter.net/forum/Images/oranis/remybussi.gif >
לידע הכללי, שימוש בצירוף המילים הנ״ל בסלנג (להבדיל משימוש בבית המשפט), לרוב משמש כביטוי לזלזול כלפי הצד השני. מציע שלא לעשות בו שימוש להבא אם זו לא הכוונה
קצת מפריע לי(ומי אני בכלל כלום)אבל למה בחוקים של רוטר מוציאים אנשים, מרחיקים, נועלים, אם גולש כתב משהו נגד החוקים של האתר...כתב מילה לא יפה,או קילל גולש אחר או העליב או דיבה(ואני מחזיק מרוטר אתר יהודי כשר שמכיל ומקבל כל אחד באשר הוא)והמנהלים של האתר דואגים להעיף את אותו גולש או לתת התראה לחסימה וכו' .למה מנהלי האתר לא מגיבים כאשר פלוני כותב שם מפורש בלי חשבון.. יקוק ..אלוקים ועוד... איפה הכבוד לה'...אם מישהו היה מעליב פה איזה דת או מזלל באמונה של מישהו ישר קופצים עליו...
חבר מתאריך 23.6.15
6939 הודעות, 54 מדרגים, 106 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
א. מותר לומר ״אלוהים״, ויש הסבורים שזה יותר ראוי מלומר ״אלוקים״.
http://ravsherki.org/index.php?option=com_content&view=article&id=424:424424-424&catid=124&Itemid=100512
ב. שימוש בשם השם המפורש נעשה בעיקר על ידי שומרי מצוות, כאשר הם מצטטים פסוקים; ואני לא חושב שיש בזה איסור.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.02
8784 הודעות, 131 מדרגים, 260 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כל מי שנרשם לאכסניה זו ( - רוטר), הוא אורח באכסניה זו, ועל כן הוא צריך להישמע לחוקים שבעלי האתר קבעו והחליטו. מי שלא נראים לו החוקים האלה - לא חייב להשתתף בדיונים.
בדיוק כמו שאתה בא להתארח אצל חברים/ידידים, או משפחה, לא תעשה דברים שאינם מקובלים בחברה מתוקנת.
כמו שיש חוקים בכל מוסד, ארגון, חברה, צבא - כך גם באכסניה זו יש חוקים. בחלק מהמקומות החוקים יותר קלים ובחלק מהמקומות יותר קשוחים.
בסופו של דבר, מטרת החוקים היא אחת: לשפר את חוויית הגלישה תהיה כמה שיותר נעימה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.13
14073 הודעות, 169 מדרגים, 336 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.02
8784 הודעות, 131 מדרגים, 260 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
כשכל אחד בא להשלים את האחר:
https://rotter.net/rules/scoops1.shtml
https://rotter.net/forum/scoops1/120588.shtml
https://rotter.net/forum/scoops1/144794.shtml
https://rotter.net/forum/scoops1/209628.shtml
https://rotter.net/forum/gil/20180.shtml
@פיטר@
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.13
14073 הודעות, 169 מדרגים, 336 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.06.17 בשעה 07:17 בברכה, פיטר
מכאן מובן שאין באמת הנחיה ספציפית והנכון הוא על פי שיקול דעת.
גילוי נאות, אני נוקט בעמדה מחמירה משל מדרש בית שמאי, קרי משתדל להזהר ולא לעשות שימוש בשם המפורש ולו רק בשל החשש שאולי זה יפגע במאן דהוא
עניינית, מותר להזכיר שם שמים רק בלימוד תורה או בתפילות ובקשות. המקור בספר שמות: "לא תשא את שם ה׳ אלוקיך לשוא", וגם כתב הרמב"ן: "שלא ישא אדם על שפתיו את השם הנכבד והנורא לחנם". נראה שרוב הפוסקים כתבו שהאיסור הוא על כל שמות השם.
על השתלשלות כתיבת השם בכתובים, מאמר מעניין בפוסט המצורף:
https://m.facebook.com/safa.ivrit/posts/1111209092266851
יחד עם זאת, בתלמוד במסכת מכות דף כג, בועז ברך את הקוצרים בשם ה׳. הריב"ן כתב על כך שמותר לברך חבר בשם ה׳:
דמותר לאדם לשאול בשלום חבירו בשם כגון ישים ה' עליך שלום ואין בו משום מוציא שם שמים לבטלה. מרבי. ל"א שאילת שלום בשם דחייב אדם לשאול בשלום חבירו בשם ואנו נמי כי שיילינן אהדדי מדכרינן שם דשלום שמו של הקב"ה דכתיב (שופטים ו) ויקרא לו ה' שלום לשם ה׳
http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=25&daf=23b&format=text
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.02
8784 הודעות, 131 מדרגים, 260 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
ציטוט מאת: the https://rotter.net/forum/Images/oranis/remybussi.gif >
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.13
14073 הודעות, 169 מדרגים, 336 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.06.17 בשעה 08:33 בברכה, פיטר
אגב, ציינתי בפירוש שבתפילות ובבקשות מותר, הרישא ״יואיל כבודו״, מיותר בתכלית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.02
8784 הודעות, 131 מדרגים, 260 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
ציטוט מאת: פיטר
זה מיועד גם לפותח האשכול, למרות שעד לרגע זה לא הגיב לדברים שנכתבו פה.
אם נפגעת מכך - אני מתנצל!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.13
14073 הודעות, 169 מדרגים, 336 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
לידע הכללי, שימוש בצירוף המילים הנ״ל בסלנג (להבדיל משימוש בבית המשפט), לרוב משמש כביטוי לזלזול כלפי הצד השני. מציע שלא לעשות בו שימוש להבא אם זו לא הכוונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.8.14
1036 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
קצת מפריע לי(ומי אני בכלל כלום)אבל למה בחוקים של רוטר מוציאים אנשים, מרחיקים, נועלים, אם גולש כתב משהו נגד החוקים של האתר...כתב מילה לא יפה,או קילל גולש אחר או העליב או דיבה(ואני מחזיק מרוטר אתר יהודי כשר שמכיל ומקבל כל אחד באשר הוא)והמנהלים של האתר דואגים להעיף את אותו גולש או לתת התראה לחסימה וכו' .למה מנהלי האתר לא מגיבים כאשר פלוני כותב שם מפורש בלי חשבון.. יקוק ..אלוקים ועוד...
איפה הכבוד לה'...אם מישהו היה מעליב פה איזה דת או מזלל באמונה של מישהו ישר קופצים עליו...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.13
14073 הודעות, 169 מדרגים, 336 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
https://rotter.net/forum/ihaveasay/18737.shtml
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד