קבוצות דיון
פוליטיקה ואקטואליה
נושא #23316
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
אולי באותה הזדמנות.. |
עלמוני |
20.12.16 12:48 |
1 |
המאמר ״אם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים״ לא התקבלו בכל תפוצות ישראל ! |
המסביר |
20.12.16 13:16 |
2 |
במחשבה שנייה אני חושב שגם שני התירוצים הראשונים אינו כתוב בתלמוד |
המסביר |
20.12.16 13:35 |
3 |
תודה רבה.. |
עלמוני |
20.12.16 13:58 |
4 |
המסביר סתם טרול . |
חכם חלם |
21.12.16 16:27 |
89 |
תפילין זה מהתורה! |
האקונה מטטה |
20.12.16 17:06 |
18 |
תפילין אינו מן התורה, והמילה וקשרתם אינו קשר של רצועות אלא קשר של לבבות |
המסביר |
20.12.16 18:11 |
32 |
שם כתוב וקשרתם ושם נקשרה |
האקונה מטטה |
20.12.16 18:13 |
33 |
אתה ענק !! ומה דעתך על גזירה שווה זו ? ״אות אות״ |
המסביר |
20.12.16 19:49 |
50 |
גם את זה אמר לך המטומטם שנאן? |
סולמית |
20.12.16 18:15 |
35 |
לא ! זה אני אומר |
המסביר |
20.12.16 20:06 |
51 |
מלבד זה שהוא לא יודע כלום אז הלכות חנוכה מובאות במגילת תענית |
סולמית |
20.12.16 15:12 |
5 |
וזה מה שנכתב שם (כאמור לפני ימי רבי ולפני שנכתבה המשנה) |
סולמית |
20.12.16 15:38 |
6 |
יפה מאוד, ולמה זה לא כתוב במשניות ? |
המסביר |
20.12.16 16:09 |
7 |
מהסיבה הפשוטה כי זה כבר היה כתוב לפניו |
סולמית |
20.12.16 16:50 |
10 |
לא תירוץ. גם פורים נזכר במגילת תענית, ויש במשנה את מסכת מגילה המפורטת הרבה יותר |
ירושלמי ציוני |
20.12.16 16:21 |
8 |
יפה, ואם אתה כבר פה, אולי אתה יודע מדוע לא כתוב הלכות תפילין במשניות ? |
המסביר |
20.12.16 16:35 |
9 |
תחפש מסכת תפילין |
סולמית |
20.12.16 16:51 |
11 |
באמת ? איפוא ? במגילת תענית ? |
המסביר |
20.12.16 16:53 |
14 |
גוגל יש לך? תחפש |
סולמית |
20.12.16 17:16 |
22 |
אולי בגמרא ? או בשולחן ערוך ? את זה אני יודע ! אבל למה זה לא כתוב במשניות ? |
המסביר |
20.12.16 17:57 |
25 |
מופיע בכל שס בבלי סטנדטי |
סולמית |
20.12.16 17:58 |
26 |
אז התנאים לא כתבו את זה,כי הם סמכו על אמוראים שיכתבו את זה כמה מאות שנים אחריהם? |
המסביר |
20.12.16 18:01 |
28 |
את מסכת תפילין כתבו תנאים (היא אחת ממסכתות קטנות שלא נכנסו לששה הסדרים) |
סולמית |
20.12.16 18:07 |
30 |
את זה לא ידעתי, אבל מצאתי שכן נזכר הרבה פעמים ״תפלין״ במשנה, אבל לא הלכות תפלין! |
המסביר |
20.12.16 18:16 |
36 |
אז יש לך עוד הרבה ללמוד ולא פחות מלך לשנאן (שכנראה גם הוא לא יודע על קיומה של המסכת הזאת) |
סולמית |
20.12.16 18:23 |
38 |
אז אתה לא יודע את התשובה, מה דעתך על מה שירושלמי ציוני אמר בסוף האשכול הזה ? |
המסביר |
20.12.16 19:30 |
48 |
הם כתבו את המשנה בסדר שהיה נראה להם ולאו דווקא בסדר שאתה המלומד חושב שכדאי |
סולמית |
20.12.16 19:39 |
49 |
הסדר של המשנה זה לפי תדורתן, דהיינו מה שעושים יום יום כתוב בהתחלה |
המסביר |
20.12.16 21:51 |
53 |
אז שיסביר לי למה מסכת נידה מופיעה קצת אחרי מסכת פסחים |
סולמית |
20.12.16 23:26 |
61 |
לפני שאני עונה לך, חשוב שתדע שאבגדור שנאן לעולם לא יגיד מילים |
המסביר |
20.12.16 23:43 |
62 |
ירושלמי ציוני זה עוד גרסה של שדה יער |
חכם חלם |
21.12.16 16:30 |
90 |
ירושלמי ציוני יותר חכם ממני, תקשיב לו יש לו הרבה מה למכור |
המסביר |
21.12.16 18:39 |
109 |
כי כל ילד ידע את ההלכות של תפילין |
האקונה מטטה |
20.12.16 17:09 |
20 |
אני מדבר על הלכות של כתיבת תפילין כמו חק תוכות ושלא כסדרן ומוקף גויל ועוד |
המסביר |
20.12.16 18:00 |
27 |
יש מסורת של אלפיים שנה שזה הלכה למשה מסיני |
האקונה מטטה |
20.12.16 18:07 |
31 |
באמת אין ספק שיש מסורת של אלפיים שנה שזה הלכה למשה מסיני |
המסביר |
20.12.16 18:23 |
37 |
יש לך עוד הרבה מה ללמוד ולא כדאי לך להמשיך אצל שנאן כי מידע נכון לא תקבל ממנו |
סולמית |
20.12.16 18:25 |
39 |
הקטע הוא שאביגדור שנאן מדבר דברים כפשוטו, ומה שהוא אומר זה מה שהוא מתכוון |
המסביר |
20.12.16 18:33 |
42 |
מבין כל חברי הפורום אתה היחיד ששינה משהו בתורה |
האקונה מטטה |
20.12.16 18:35 |
43 |
אמרת ״מבין כל חברי הפורום״ אבל יש עולם גדול מחוץ לפורם, והם הרוב ! |
המסביר |
20.12.16 21:56 |
54 |
אתה מחליט לעצמך אם להחמיר או לא |
האקונה מטטה |
20.12.16 21:57 |
55 |
לפי התורה ברור שאני חייב לשמור את התורה !!! |
המסביר |
20.12.16 23:45 |
63 |
הוא יכו להגיד כל החיים שלו מה הוא מתכוון ועדיין לא יהיה בהם אפילו קצת קרבה לאמת |
סולמית |
20.12.16 18:40 |
44 |
אתה כנראה לא הקשבת לשיעורים שלו, אז איך אתה יודע ששום דבר לא אמת ? |
המסביר |
20.12.16 22:04 |
56 |
אם קרית לא שנית ואם שנית לא שילשת ואם שילשת לא פירשו לך |
סולמית |
20.12.16 23:25 |
60 |
למדתי הרבה ממורי ורבי הרב הגאון אביגדור שנאן שליטא, שהוא בעצמו קיבל את תורתו |
המסביר |
20.12.16 23:51 |
64 |
''רבך הגאון'' חילוני גמור.. (ואת זה גם אתה אומר) |
עלמוני |
21.12.16 12:30 |
71 |
הוא לא מזלזל ולא מעוות את התורה |
המסביר |
21.12.16 12:33 |
72 |
אז מדוע הוא לא שומר שבת לדוגמא? |
עלמוני |
21.12.16 12:50 |
74 |
יכול להיות שהוא כן שומר שבת, (בלי הל״ט מלאכות) |
המסביר |
21.12.16 13:07 |
75 |
זה נקרא, מחלל שבת!!! |
עלמוני |
21.12.16 13:14 |
76 |
אמת מארץ תצמח, אם אתה באמת רוצה לדעת את האמת תצטרך להכניע את עצמך |
המסביר |
21.12.16 13:26 |
77 |
אם רק היית שם לב כמה אתה מבולבל וסותר את עצמך פעמים אין קץ.. |
עלמוני |
21.12.16 13:45 |
78 |
״אין הבדל בין אגדות חז״ל לאגדות המקרא״ (ציטוט של המסביר) |
המסביר |
21.12.16 13:59 |
79 |
''תנורו של עכנאי'' |
עלמוני |
21.12.16 14:04 |
80 |
יש מפרשים שזה היה רק חלום, עיין בהקדמה של ספר עיין יעקב, הקדמה של מהריץ חית |
המסביר |
21.12.16 14:41 |
81 |
צר לי.. |
עלמוני |
21.12.16 14:47 |
82 |
הנה אני מביא מקור מאגדה של פסח |
המסביר |
21.12.16 15:02 |
83 |
''רבי המסביר אומר:'' |
עלמוני |
21.12.16 15:19 |
84 |
תקבץ כל התגובות שלי ברוטר על הדת, ויהיה לך ״מורה נבוכים כהלכתה״ |
המסביר |
21.12.16 15:20 |
85 |
יהיה לי מסמך שאם שירותי בריאות הנפש יראו.. |
עלמוני |
21.12.16 15:25 |
86 |
היה לי גם ניק ״שים לב״ אחרי ״כואב לי השכל״ :-) |
המסביר |
21.12.16 15:40 |
87 |
כדאי שתחבר ''שולחן ערוך''.. |
עלמוני |
21.12.16 16:03 |
88 |
יפה מאוד, אני באמת חושב על זה הרבה, ואני מתכוון לעשות את זה יום אחד |
המסביר |
21.12.16 16:33 |
92 |
יפה.. |
עלמוני |
21.12.16 17:32 |
97 |
הרי אתה יודע שלא למדתי הלכות שליטה ! אז למה אתה שואל אותי ? |
המסביר |
21.12.16 17:51 |
99 |
''ומלק את ראשו'' |
עלמוני |
21.12.16 18:04 |
102 |
למעשה אני יודע שהסכינים של השוחטים היום הם מאוד מאוד חדים |
המסביר |
21.12.16 19:52 |
132 |
ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך . כך כתוב סלפן קטן |
חכם חלם |
21.12.16 20:03 |
133 |
כתוב שלוש פעמים בתורה, ששת ימים תעבוד |
המסביר |
21.12.16 20:05 |
134 |
שבת התקרבה ואיני יודע איך לשומרה.. |
עלמוני |
21.12.16 20:08 |
135 |
כי אין לך מילים יותר ברורים מיזה |
המסביר |
21.12.16 20:29 |
136 |
כבר הוסבר לך . |
חכם חלם |
21.12.16 21:19 |
137 |
העיקר זה המטרה, והיא מנוחה וחופש |
המסביר |
21.12.16 21:36 |
139 |
תפסיק לפרסם בערות . אתה לא יודע מה זה שבת ומה מטרת השבת בכלל |
חכם חלם |
21.12.16 22:29 |
145 |
אם מלאכה זה לא עבודה - אז למה צריכים הבהמות לנוח ? |
המסביר |
21.12.16 23:31 |
146 |
שוב הקראי המזוייף מוכיח את את חוסר הבנתו לעיני כל העולם |
חכם חלם |
22.12.16 00:36 |
147 |
א-להים שלנו הוא הרבה יותר טוב ממה שאתה חושב, והוא דווקא כן רצה שגם הבהמות ינוחו |
המסביר |
22.12.16 01:17 |
148 |
זהו . סוף סוף הפנמת משהו |
חכם חלם |
22.12.16 02:02 |
149 |
א-להים הטוב עובד לאט ובטוח, תן לו זמן והוא יעשה את הכול |
המסביר |
22.12.16 10:43 |
150 |
מי מקשיב לישו . הם עובדים כל הזמן . |
חכם חלם |
22.12.16 19:30 |
151 |
ומי אתה שתפסול מה זה מנוחה? |
האקונה מטטה |
21.12.16 21:21 |
138 |
כל תינוק דלא חכים ולא טיפש מבין מה זה מנוחה |
המסביר |
21.12.16 21:38 |
140 |
בשבילי מנוחה זה לאו דווקא שינה |
האקונה מטטה |
21.12.16 21:39 |
141 |
בסדר, מי אמר לך לישון ? רק אל תחרוש ואל תקצור ואל תבערו אש ואל תלקט |
המסביר |
21.12.16 21:51 |
142 |
פעם הבהמה עבדה שש ימים בשבוע |
האקונה מטטה |
21.12.16 21:57 |
143 |
כן |
המסביר |
21.12.16 22:03 |
144 |
אל תביא הוכחות ממקורות שאתה לא מאמין בהם |
האקונה מטטה |
21.12.16 17:34 |
98 |
זה בדיוק הטעות שאנחנו עושים שוב ושוב ! אתה לא מבין שאפשר לקבל רק חלק מן התורה ? |
המסביר |
21.12.16 17:57 |
100 |
ברור שאפשר לקחת רק חלק, אתה יכול לעשות מה שבא לך |
האקונה מטטה |
21.12.16 17:59 |
101 |
אמוראים ידעו כמה טיפות יש בים ? באמת ?? |
המסביר |
21.12.16 18:19 |
105 |
היה אמורא (לא זוכר מי) שידע לחשב את זה |
האקונה מטטה |
21.12.16 18:20 |
106 |
רבי יוחנן בן נורי ורבי אלעזר חסמא.. |
עלמוני |
21.12.16 18:30 |
107 |
תודה |
האקונה מטטה |
21.12.16 18:33 |
108 |
נו.. וכמה טיפות יש ? הוא לא רצה לספר ? כי אני יודע כמה חול יש בעולם !¡!¡!¡ |
המסביר |
21.12.16 18:42 |
110 |
כבר אמרתי שאתה צריך להחליף ניק.. ''הסלקטור'' יותר מתאים... |
עלמוני |
21.12.16 18:10 |
103 |
אני לא מסביר טוב ? |
המסביר |
21.12.16 18:43 |
111 |
הפסוק ישלח בם מתרכז במושג מכה בודדת בכללות |
חכם חלם |
21.12.16 19:30 |
118 |
הכול בגלל האינטרנט שברא א-להים לענות בו בני אדם, אני אומר לך אתה בדרך |
המסביר |
21.12.16 19:34 |
122 |
להיפך . האינטרנט עוזר להעביר גילולים מין הארץ |
חכם חלם |
21.12.16 19:39 |
129 |
אתה רואה לאן הגעת ? אתה כבר אומר שאינטרנט זה טוב, כך אני התחלתי |
המסביר |
21.12.16 19:40 |
130 |
המסביר הוא כופר גמור . הוא לא קראי . |
חכם חלם |
21.12.16 16:50 |
96 |
ואני מוסיף שאתה כופר גמור שמתחזה |
חכם חלם |
21.12.16 16:32 |
91 |
לפי חז״ל מספיק להכחיש אות אחד בתורת משה ולומר רק שלא משה כתבו - כדי להפוך לכופר, |
המסביר |
21.12.16 18:46 |
112 |
המסורת עברה מאב לבן בלי קשר לגמרא |
האקונה מטטה |
20.12.16 18:25 |
40 |
הנה הסיפור בגמרא, איך לא שמעת על זה ? |
המסביר |
20.12.16 18:50 |
45 |
ואיך הבנת שהוא שמשה לא ידע את מה שהוא דרש? |
האקונה מטטה |
20.12.16 20:44 |
52 |
הנה זה כתוב פה, תסתכל עוד פעם |
המסביר |
20.12.16 22:06 |
57 |
המסר זה שרבי עקיבא נכנס לעומק של העומק בכל דבר |
האקונה מטטה |
21.12.16 00:47 |
66 |
לא לא לא ! המסר זה ש-מה שכתוב על ידי התנאים ואמוראים זה רק דרש בלבד ! |
המסביר |
21.12.16 00:49 |
67 |
מה??? |
האקונה מטטה |
21.12.16 07:43 |
68 |
את הפשט לומדים לבד עם הראש ! רבי עקיבא רק מוסיף לנו הלכות וגם דרשות |
המסביר |
21.12.16 12:36 |
73 |
בדיוק . אל תקשיב לסלפן המקצוען . |
חכם חלם |
21.12.16 16:35 |
93 |
המסר הוא בעיקר שכל מה שניתן בסיני בעל פה כתוב בתוך הפסוקים |
חכם חלם |
21.12.16 19:13 |
113 |
עכשיו אתה חולק על התלמוד בבלי, שאומר בפירוש שיש שני תורות ! |
המסביר |
21.12.16 19:19 |
114 |
בתורה כתוב תורות ונשאלת השאלה למה תורות |
האקונה מטטה |
21.12.16 19:24 |
115 |
מה פתאום !! זה בטח לא תורה שבעל פה, כי בתורה כתוב בפירוש על מה הוא כן מתכוון !!! |
המסביר |
21.12.16 19:28 |
116 |
בחיי שאתה דביל |
האקונה מטטה |
21.12.16 19:30 |
117 |
מה קרה ? הבאתי לך מקורות |
המסביר |
21.12.16 19:30 |
119 |
חה חה חה.. |
עלמוני |
21.12.16 19:32 |
120 |
לא נהלבתי, הכול בסדר, בא נמשיך, של מי התור עכשיו ? |
המסביר |
21.12.16 19:32 |
121 |
שלך, אני עוד מחכה לך פה.. |
עלמוני |
21.12.16 19:36 |
124 |
אה ! איך לא ראיתי את זה ? אני מיד הולך לשם |
המסביר |
21.12.16 19:37 |
126 |
שלא תבין לא נכון .. המסביר לא קראי . הוא כופר גמור |
חכם חלם |
21.12.16 19:37 |
127 |
אני מאמין ושומר שבת |
המסביר |
21.12.16 19:38 |
128 |
מאמין בעצמך, ושומר עליה שלא תברח.. |
עלמוני |
21.12.16 19:52 |
131 |
אני מקווה שאתה לא מקפיד עלי |
האקונה מטטה |
21.12.16 19:35 |
123 |
חס ושלום, אין לי אפילו טינה שבלב, הפוך חביב, אני אוהב אותך מאוד |
המסביר |
21.12.16 19:36 |
125 |
אילו הלכות חנוכה היו בגודל מסכת מגילה כנראה שהיתה גם מסכת חנוכה |
סולמית |
20.12.16 16:52 |
13 |
לא משכנע. הרי על כל שורה שכתובה במסכת תענית - ניתן לשאול לפחות עשר שאלות שונות |
ירושלמי ציוני |
20.12.16 16:55 |
16 |
הגמרה מדברת על חנוכה במסכת שבת |
סולמית |
20.12.16 16:57 |
17 |
טיעון מעגלי... מדברים על כך בדרך אגב, אז ברור שזה קצר. |
ירושלמי ציוני |
20.12.16 17:06 |
19 |
אין שום הלכה שלא כתובה |
סולמית |
20.12.16 17:15 |
21 |
גם זו אמירה מעגלית - אם היא לא כתובה זו לא הלכה. |
ירושלמי ציוני |
20.12.16 17:29 |
23 |
אפשר לומר שחוץ מהדלקת הנרות בבית הכנסת הכל כתוב בגמרא |
סולמית |
20.12.16 17:54 |
24 |
אם הזיכרון שלי עדיין עובד, יש מספיק הלכות על חנוכה שהוספו אחרי הגמרא |
המסביר |
20.12.16 18:04 |
29 |
אין כאלו. תראה מנהג אחד כזה |
סולמית |
20.12.16 18:14 |
34 |
טוב שאתה מאתגר אותי, תן לי כמה דקות, אני מיד הולך לבדוק את זה |
המסביר |
20.12.16 18:27 |
41 |
אוקעי, עכשיו למדתי את הגמרא של חנוכה |
המסביר |
20.12.16 19:15 |
46 |
אני אתחיל מהסוף |
סולמית |
20.12.16 19:30 |
47 |
אני יענה לך על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, הכול לפי כוחי וידיעתי |
המסביר |
20.12.16 22:15 |
58 |
אמרתי רק מה שכתוב זה שמישהו מקפיד או לא לא מעניין |
סולמית |
20.12.16 23:20 |
59 |
כל הכבוד !! איך נפלתי איתך ? אני אשם כי למדתי את זה באופן שטחי |
המסביר |
20.12.16 23:55 |
65 |
א. תראה את סוג השאלות שלא נשאלו, אבל כן נשאלו במסכת מגילה |
ירושלמי ציוני |
21.12.16 09:02 |
69 |
מסכת מגילה מדברת על כל חודש אדר שיש לו הרבה הלכות מיוחדות |
סולמית |
21.12.16 10:22 |
70 |
הסבר אפשרי נוסף הוא, החשש מפני הרומאים - שיראו בכך משום עידוד מרידה |
ירושלמי ציוני |
20.12.16 16:51 |
12 |
זה באמת תירוץ שלא שמעתי, וזה נשמע מאוד מאוד סביר |
המסביר |
20.12.16 16:54 |
15 |
דעתם של הרבנים החרדים היא הנכונה |
חכם חלם |
21.12.16 16:47 |
95 |
תעיין בגוגל . הפוסטים שלך לא רלוונטים |
חכם חלם |
21.12.16 16:46 |
94 |
מישהו כבר הביא את הלינק הזה למעלה, וזה לא רע בכלל |
המסביר |
21.12.16 18:15 |
104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המסביר
גולש אורח
| יום שלישי כ' בכסלו תשע''ז
19:49 20.12.16 |
|
50. אתה ענק !! ומה דעתך על גזירה שווה זו ? ״אות אות״
בתגובה להודעה מספר 33
|
כתוב כאן וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ וכתוב בשבת קודש בֵּינִי, וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--אוֹת הִוא, לְעֹלָםבתורה לא כתוב בשום מקום שרק ביום חול צריכים לקיים את המצווה הזאת, לפי פשטות המקרא צריכים לקיים את המצווה של וּקְשַׁרְתָּם גם ביום השבת ולכן אומרת הגמרא ״ דתניא ר' עקיבא אומר יכול יניח אדם תפילין בשבתות ובימים טובים ? תלמוד לומר והיה לאות על ידך ולטוטפת בין עיניך מי שצריכין אות יצאו שבתות וימים טובים שהן גופן אות ״ נחזור לעניינינו, אתה רואה בפירוש מהגמרא הזאת שהמצווה של תפילין נקרא בתורה בשם ״אות״ כשם שבשבת קודש אין צריכין להניח תפילין כך גם בחול אין צריכין להניח תפילין, אלא המצווה הזאת נמסרה רק לנפש ולא לגוף ! ויש אפילו גדול אחד ידוע ומקובל בישראל שגם הוא מפרש את הפסוק הזה וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ כפשוטו ממש, דהיינו ״קשר נפשי״ רק הגדול הזה אומר שכמובן שצריכים להניח תפילין כמו שחז״ל אומרים, אבל עדיין אין מקרא יוצא מדי פשוטו, ואם אתה מאוד מתעקש אני יחפש לך מי זה הגדול הזה |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
המסביר
גולש אורח
| יום שלישי כ' בכסלו תשע''ז
20:06 20.12.16 |
|
51. לא ! זה אני אומר
בתגובה להודעה מספר 35
|
ולמה אתה אומר עליו שהוא מטומטם, הרי זו לא דרך התורה להגיד על כופרים ״מטומטמים״ בדיוק הפוך, חז״ל וגם הרבנים אחר כך מסכימים שיש גם חכמה וחכמים אפילו אצל הגוים, למרות שהם כופרים !! על אחשורוש כתוב שהוא היה טיפש, אבל זה משהו חריג לא מצאתי מילים כאלה על שום רשע או כופר בכל התורה כולה, אז לפחות תתנהג בדרך אבותינו בקטע הזה, כי אביגדור שנאן לעולם לא יגיד על רב כלשהו שהוא טיפש או מטומטם, למרות שאין לו ניק ברוטר, ומי מגביל אותו ? אז הנה כבר למדת דבר טוב ממנו :-)חז״ל אומרים שמי שלומד חכמת יוונית אין לו חלק בעולם הבא, ויש הרבה דברים נוראים בחז״ל נגד היוונים ונגד אפיקורסים, אבל להגיד עליהם ״טיפשים״ או ״מטומטמים״ זה לא !!! תשתמש במילים יותר עדינות כמו ״אביגדור שנאן טעה״ ואת זה אני אומר - לא רק לך, אלא לכל שאר הניקים כאן ברוטר, יש לנו מה ללמוד מאפיקורסים האלה כמו אביגדור שנאן ורחל אליאור ועוד, יש להם שפה מכובדת, והם לעולם לא צוחקים או מזלזלים בחז״ל, (אני לא מדבר על האתאיסטים, אלא על החוקרים כמובן) |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
סולמית
חבר מתאריך 28.6.14
11397 הודעות | יום שלישי כ' בכסלו תשע''ז
15:38 20.12.16 |
|
6. וזה מה שנכתב שם (כאמור לפני ימי רבי ולפני שנכתבה המשנה)
בתגובה להודעה מספר 5
|
כג. בעשרין וחמשה ביה חנכת תמניא יומין, די לא למספד בהון תרגום: בעשרים וחמשה בו חנוכת שמונה ימים, שלא לספוד שכשנכנסו יונים להיכל טמאו כל השמנים שבהיכל, וכשגברה יד בית חשמונאי ונצחום, בדקו ולא מצאו אלא פך אחד שהיה מונח בחותמו של כהן גדול שלא נטמא, ולא היה בו להדליק אלא יום אחד. ונעשה בו נס והדליקו ממנו שמונה ימים. לשנה אחרת קבעום שמונה ימים טובים. ומה ראו לעשות חנכה שמונה ימים, והלא חנוכה שעשה משה במדבר לא עשה אלא שבעת ימים, שנאמר ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים וגומר, ואומר ויהי המקריב ביום הראשון את קרבנו וגומר, ובשביעי הקריב אפרים?! וכן מצינו בחנוכה שעשה שלמה, שלא עשאה אלא שבעת ימים, שנאמר כי חנכת המזבח עשו שבעת ימים, והחג שבעת ימים. מה ראו לעשות חנכה זו שמנה ימים? אלא: בימי מלכות יון נכנסו בני חשמונאי להיכל, ובנו את המזבח, וסדוהו בסיד. וכל שבעת הימים היו מתקנים בכלי שרת. חנכת בית חשמונאי לדורות. ולמה היא נוהגת לדורות? אלא שעשאוה בצאתם מצרה לרוחה, ואמרו בה הלל והודאה, והדליקו בה נרות בטהרה. לפי שנכנסו יונים בהיכל וטמאו כל הכלים, ולא היה במה להדליק. וכשגברה יד בית חשמונאי הביאו שבעה שפודי ברזל, וחיפום בבעץ, והתחילו להדליק. ומה ראו לגמר בהם את ההלל? ללמדך שכל תשועה ותשועה שעשה הקדוש ברוך הוא לישראל, הם מקדימין לפניו בהלל ובשבח. וכך הוא אומר בספר עזרא: ויענו כל העם בהלל ובהודות לה' כי טוב, כי לעולם חסדו על ישראל. וכל העם הריעו תרועה גדולה בהלל לה' על הוסד בית ה'. ואומר: לה' הישועה על עמך ברכתך סלה. להקדוש ברוך הוא לעשות נסים ונפלאות, ולנו להללו ולברכו. שנאמר" על עמך ברכתך סלה. מצות נר חנכה נר אחד לכל בית. והמהדרין נר אחד לכל נפש. והמהדרין מן המהדרין מוסיפין נר לכל נפש ונפש לכל לילה. בית שמאי אומרים: יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך פוחת והולך ובית הלל אומרים: יום ראשון מדליק אחד מכאן ואילך מוסיף והולך. שני זקנים היו בצידן. אחד עשה כדברי בית שמאי ואחד כדברי בית הלל. זה נותן טעם לדבריו וזה נותן טעם לדבריו. זה אומר כפרי החג, וזה אומר מעלין בקדש ואין מורידין. מצות הדלקתה משתשקע החמה, ועד שתכלה רגל מן השוק. ומצוה להניחה על פתח ביתו מבחוץ. ואם היה דר בעליה, מניחה בחלון הסמוך לרשות הרבים. ואם מתירא מן הגויים, מניחה על פתח ביתו מבפנים, ובשעת הסכנה מניחה על שלחנו ודיו. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המסביר
גולש אורח
| יום רביעי כ''א בכסלו תשע''ז
15:02 21.12.16 |
|
83. הנה אני מביא מקור מאגדה של פסח
בתגובה להודעה מספר 82
|
רַבִּי עֲקִיבֶא אוֹמֵר: מִנַּיִן שֶׁכָּל מַכָּה וּמַכָּה שֶׁהֵבִיא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל הַמִּצְרִים בְּמִצְרַיִם הָיְתָה שֶׁל חָמֵשׁ מַכּוֹת? שֶׁנֶּאֱמַר: יְשַׁלַּח בָּם חֲרוֹן אַפּוֹ, עֶבְרָה וָזַעַם וְצָרָה, מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים. חֲרוֹן אַפּוֹ- אַחַת, עֶבְרָה - שְׁתַּיִם, וָזַעַם - שָׁלֹשׁ, וְצָרָה - אַרְבַּע, מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים - חָמֵשׁ. אֱמוֹר מֵעַתָּה: בְּמִצְרַיִם לָקוּ חֲמִשִּׁים מַכּוֹת וְעַל הַיָּם לָקוּ חֲמִשִּׁים וּמָאתַיִם מַכּוֹתרבי המסביר אומר: יְפַלֵּס נָתִיב - שש, לְאַפּוֹ - שבעה, לֹא-חָשַׂךְ מִמָּוֶת נַפְשָׁם - שמונה, וְחַיָּתָם - תשעה, לַדֶּבֶר הִסְגִּיר - עשרה, אֱמוֹר מֵעַתָּה: בְּמִצְרַיִם לָקוּ מאה מַכּוֹת וְעַל הַיָּם לָקוּ אלף מַכּוֹת, הנה הבאתי לך מקור נאמן שהיה אלף מכות במצרים :-) מי רואה בכלל סתירה פה ? |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המסביר
גולש אורח
| יום רביעי כ''א בכסלו תשע''ז
16:33 21.12.16 |
|
92. יפה מאוד, אני באמת חושב על זה הרבה, ואני מתכוון לעשות את זה יום אחד
בתגובה להודעה מספר 88
|
בינתיים תקיים את וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ אין צורך לפרש,וקבל את מה שהלל אומר דעלך סני לחברך לא תעביד זו היא כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא זיל גמור, פירוש המסביר: מה שאתה לא אוהב שעושים לך - אל תעשה לחברך ! ואת הפירוש אני יגמור בקרוב בעזרת השם יתברך, אבל רק עם השכל הטוב וישר והנה מה שכתוב בספר מיכה הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה-טּוֹב; וּמָה-יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם-אֱלֹהֶיךָ ! אין צורך לפרש, ובשביל המילים אחרונים, אני יביא גמרא פשוטה ומובנת והיינו דא"ר אלעזר מאי דכתיב הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלהיך עשות משפט זה הדין ואהבת חסד זו גמילות חסדים והצנע לכת עם אלהיך זו הוצאת המת והכנסת כלה לחופה והלא דברים ק"ו ומה דברים שדרכן לעשותן בפרהסיא אמרה תורה הצנע לכת דברים שדרכן לעשותן בצנעא על אחת כמה וכמה אל תנסה להתחכם ולפרש את הפסוקים בצורה אחרת ממה שהנביא אומר, אלא תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ פירוש המסביר: אל תנסה לדחוק פרשניות מעוותות ועקומות על התורה, אלא תלמד פשוט ותבין ! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חכם חלם
גולש אורח
| יום חמישי כ''ב בכסלו תשע''ז
02:02 22.12.16 |
|
149. זהו . סוף סוף הפנמת משהו
בתגובה להודעה מספר 148
|
לפי התגובה שלך מובן שירדת מהשטות של עבודת בהמה עכשיו תתקדם לאט ותפנים למען ינוח שורך וחמורך
לא שור וחמור שורך שלך ממלאכה הבנת ?? אם לא תלמד שוב כי זה ממש פשוט מה שכתוב בפסוק
לא מסובך אין צורך לבהמות לנוח
הם עובדות ״מילוני״ שנים אצל הגויים יש לך מליארדי בהמות בעולם אצל גויים .,איך האלוהים המעוות שלך רוצה בדיוק במנוחה שלהם אם הם עובדים קשה אצל הגויים . ואם לא ? אל תלמד בכלל . חבל על האנרגיות שלך
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המסביר
גולש אורח
| יום שלישי כ' בכסלו תשע''ז
18:50 20.12.16 |
|
45. הנה הסיפור בגמרא, איך לא שמעת על זה ?
בתגובה להודעה מספר 40
|
אמר רב יהודה אמר רב, בשעה שעלה משה למרום, מצאו להקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות, אמר לפניו, רבש"ע מי מעכב על ידך, אמר לו, אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות, ועקיבא בן יוסף שמו שעתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תילין תילין של הלכות, אמר לפניו, רבש"ע הראהו לי, אמר לו, חזור לאחורך, הלך וישב בסוף שמונה שורות ולא היה יודע מה הן אומרים, תשש כחו, כיון שהגיע לדבר אחד, אמרו לו תלמידיו, רבי מנין לך ? אמר להן, ״הלכה למשה מסיני״ נתיישבה דעתו !! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המסביר
גולש אורח
| יום שלישי כ' בכסלו תשע''ז
22:15 20.12.16 |
|
58. אני יענה לך על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, הכול לפי כוחי וידיעתי
בתגובה להודעה מספר 47
|
1. הטעם שמתחילים להדליק מצד ימין אכן כפי שאמרת, אבל זה לא כתוב בגמרא אלא אחר כך ! 2. הנירות אכן לא צריכים להלכה להיות בשורה אחד, אבל יש שמקפידים כך ! 3. לא מצאתי מקור לשמן זית בגמרא, אלא שכתוב שמותר להדליק בשמת זית - גם כשזה אסור לשבת קודש, אשמח מאוד אם תמצא לי מקור, הערה חשובה שלי: כשהכהן גדול עלה למזבח הוא פנה לצד ימין, ואחר כך הקיף את המזבח שלוש פעמים בצד שמאל ללמדך שמתחילין תמיד מצד ימין למרות שאחר כך אתה צריך לפנות בגלל זה 3 פעמים לצד שמאל, וזה לא מסתדר עם הטעם שלנו כאן, כי פה אתה מתחיל מיד מצד שמאל ופונה אחר כך לצד ימין,
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
ירושלמי ציוני
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות. ראה משוב | יום רביעי כ''א בכסלו תשע''ז
09:02 21.12.16 |
|
69. א. תראה את סוג השאלות שלא נשאלו, אבל כן נשאלו במסכת מגילה
בתגובה להודעה מספר 24
|
"הקורא את המגילה למפרע, לא יצא""קראה על פה, קראה תרגום, בכל לשון--לא יצא" "הכול כשרים לקרות את המגילה, חוץ מחירש שוטה וקטן" "הקורא את המגילה עומד, יושב, קראה אחד, קראוה שניים--יצאו" ב. וזה בלי להתייחס לשלל הנושאים שנכנסו למסכת מגילה מתוך הקשרם, ולא קשורים לפורים... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|