 |
|
 |
|
 |
|
דור
גולש אורח
| שבת קודש ו' באב תש''ע
16:51 17.07.10 |

|
4. אגב, מה עם המטריד המיני השמאל-קיצוני יצחק לאור?
בתגובה להודעה מספר 0
|
אולי זה יסביר את השקט (מתוך "העין השביעית"):"...לאור, יש לציין, הוא מהדמויות הבולטות בשמאל הרדיקלי בישראל. האם בחוגים מסוימים זכה לחסינות על התנהגותו בשל עמדותיו הפוליטיות? הנה כך כתב השבוע העורך הישיר של לאור, בני ציפר, ביחס ל"פלוני אלמוני, שמאשימים אותו עכשיו בהטרדה מינית", במסגרת הבלוג שלו באתר "הארץ": "מתחת לאף של האנשים האלה נעשות עוולות קטנות וגדולות ומעשי ונדליזם לפלסטינים, והם עייפים מכדי להזיז את התחת שלהם ולמחות או לבוא ולו פעם אחת להשתתף בהפגנת מחאה בבילעין או בנעלין או בשיח' ג'ראח. אבל כשנוגעים באשה לרעה מבחינה מינית, הם מזדקפים על הרגליים האחוריות, כי זה יותר פיקנטי ויותר סקסי". |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
 |
|
 |
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות | שבת קודש י' בתשרי תשע''א
16:25 18.09.10 |

|
23. החשיפה הראשונה של פרשת לאור ב-2007 (*)
בתגובה להודעה מספר 4
 |
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.06.11 בשעה 07:04 בברכה, פילוביץ שחף  מקור: http://2nd-ops.com/shraga/?p=4646 . . העדות - על האונס, אשכר אלדן כהן, סרטון: מקור: http://www.vimeo.com/12923961 . . . תזכורות מפורום אקטואליה ופוליטיקה ומפורום גילוי מסמכים ברוטר.נט: . . Inigo_montoya חבר מתאריך 17.7.09 6194 הודעות, 95 מדרגים, 170 נקודות. ראה משוב אור ליום רביעי כ''ו בשבט תש''ע 20:30 09.02.10 טוקבקיסטית מאשימה את יצחק לאור באונס

בינו בוערים חבר מתאריך 25.12.09 3826 הודעות, 53 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב יום חמישי ד' באדר תש''ע 01:06 18.02.10 אף מלה ב-ynet וב-nrg על האנס והמטרידן יצחק לאור! פשוט שערוריה חצופה לאללה. בצעתי הרגע חיפוש הן ב-ynet והן במעריב nrg. לא היתה שום כתבה מהיום על הפרשה שנחשפה בתכנית 'המקור' בערוץ 10. לעומת זאת, על הרב מוטי אלון בלי סוף. . .
ירגזי מחמד חבר מתאריך 26.4.09 3889 הודעות, 68 מדרגים, 123 נקודות. ראה משוב אור ליום ששי ה' באדר תש''ע 21:12 18.02.10 13. פולו אפ מעניין דווקא בהארץ http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,790,209,45864,.aspx התפתלויות צפויות מצד העתון שמעסיק את העבריין לכאורה.  מקור: http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,790,209,45864,.aspx . .
 עדויות שהצטברו בשנים האחרונות על המרצה, הסופר והמשורר המוכשר יצחק לאור מעלות נגדו חשדות בדבר הטרדה מינית בדרגות חומרה שונות.
הפרשה נחשפת היום, לאחר שלמערכת תוכנית "המקור" הגיעו מספר עדויות של נשים על תקיפות והטרדות מיניות לכאורה בידי לאור בנקודות זמן שונות ב-20 השנים האחרונות. מדובר בארבע עדויות לפחות המתחילות בהטרדה מינית מילולית ומגיעות עד דברים בדרגת חומרה גבוהה הרבה יותר. בשבוע שעבר פרסמה אשכר אלדן כהן מאמר ברשת האינטרנט, בו תיארה כיצד לפני 20 שנים הותקפה מינית על ידי "משורר ואיש שמאל מפורסם". "הסיפור שסיפרתי על האונס מתייחס לאדם ששמו הרשמי הוא יצחק לאור", מספרת היום כהן לחדשות 10. "מהרגע הראשון ידעתי שהוא מטריד אותי מינית", מספרת אחת המתלוננות. ואילו אישה נוספת שעבדה איתו אומרת: "הייתי מגיעה לדסק בחרדות, האם איציק לאור יהיה בדסק או לא. אם הוא לא היה בדסק זה אומר שני יכולה לנשום". כמה מהמוסדות האקדמיים בהם הועסק איש הרוח היו מודעים לתלונות הרבות כנגדו. חלקם סיימו את עבודתו של לאור בעקבות התלונות, אולם הדבר לא מנע מלאור לעתים לחזור לאותו מקום עבודה או למקום עבודה דומה. במקומות אחרים, למרות הידיעה על התלונות, הוא מועסק עד היום. יצחק לאור הוא חתן פרס משרד ראש הממשלה לסופרים עבריים, איש שמאל שכתב בין היתר את "אפרים הולך לצבא" ועורך את ביטאון הספרות הנחשב "מטעם". לאור אמר בתגובה: "אני מרגיש שנערך כנגדי מסע לינץ', אני לא חושב שיש כנגדי קייס". מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "ד"ר יצחק לאור הועסק באוניברסיטת תל אביב כמורה מן החוץ בתקופות שונות. כיום לד"ר לאור אין כל מינוי באוניברסיטת תל אביב". מעיתון הארץ נמסר: "לא הגיעה למעסיקיו של יצחק לאור ב"הארץ" תלונה על הטרדה או תקיפה מינית מצידו. חשוב לציין שיצחק לאור סיים את עבודתו בדסק "הארץ" לפני 12 שנה, ומאז התחלפו כל בעלי התפקידים הרלוונטיים בעיתון. קשה להאמין שד"ר להב היתה נמנעת מלהתלונן אצל הנהלת העיתון אילו הוטרדה מינית על ידי לאור. ד"ר להב היתה אז, ואפשר שעודנה, אשתו של מי ששימש כמנכ"ל "הארץ" בתקופת העסקתו של יצחק לאור בדסק הארץ. בעניין עדותו של רונן זרצקי: ברור שזרצקי ניסה לבדוק את המידע מבלי שעירב בכך את הנהלת העיתון, וזו בוודאי לא היתה מעורבת בהחלטתו לא לפרסם בסופו של דבר את התלונה שהתגלגלה אליו". מקור: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=700291 . . בינו בוערים חבר מתאריך 25.12.09 3826 הודעות, 53 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב יום שני כ''ד בשבט תש''ע 03:45 08.02.10 שמועות שהוזכרו בפורום סקופים רומזות שיצחק לאור אנס בחורות. יצחק לאור הוא משורר ואיש שמאל פוסט או אנטי ציוני. הוא הכה בעבר את מבקר הספרות מנחם בן, כן, זה מהאח הגדול VIP. יצחק לאור כתב את השיר הפרובוקטיבי של ריקי גל 'נערת רוק'.
זה יכול להיות גם סרט קולנוע נערה רזה שיער ארוך חזה כבד (או רק פטמות בולטות מאוד) ואף אדום מקור (או קוקאין) עם להקת הרוק, ברחוב ליד הפארק חורף עוד מעט כשהם מנגנים, היא לא אוספת כסף היא יושבת קצת רחוק מהם על מן קופסה שחורה (או שהיא קמה לה פתאום ויושבת פתאום על אבן חדה מחוץ למעגל) עיניה ריקות או עצובות היא בכלל לא אוהבת מישהו מהם. היא שוכבת רק עם המתופף (או עם כולם, או עם אף אחד לא, או לפעמים עם מי שנשאר איתה, לבד, במקרה) הם לא רוצים ממנה כלום, או לא יותר ממה שהיא נותנת. גם עיניהם ריקות מטופשות. היא מחכה למישהו אחר התגלגלה איתו עד רומא בחזרה נסעה לבד (או נסחבה איתו, או נסחבה עם מישהו אחר) וכשנסעו דיבר איתה על זו שעזבה אותו שהוא אוהב אותה עדיין, בת זונה (או שידבר איתה על תכניות הנישואין שלו, על כסף ועל נדודים קבועים). עיניה ריקות, מטומטמות, קרות אולי בכלל היא מפגרת ובימים קרים מאוד הם נכנסים לאיזו אכסניה זולה ומדברים הרבה על קוקאין ולפעמים בקור על בירה לא קרה חולמים על נסיעה להודו באוטובוס צפוף דרך איסטנבול וקאבול חם שם וזול שם אפשר להביא ולמכור גם קצת כאן. הם לא רוצים להפיק תקליט ולא אכפת להם כמעט משום דבר היא מזדיינת בקלות (או כמעט לא זזה כמעט כל הדפיקה או מסייעת בתנועה קלה של הישבן שלה לאקט החדירה וקופאת או משתוללת) היא לא אוכלת או היא כן אוכלת או היא לא גומרת או היא כן גומרת או היא לא מדברת היא לא נותנת לא מזדיינת לא או כן מאוננת אולי רק מבשלת להם אולי רק מתבוננת בהם בשקט בשקט בסוד הם מעשנים מריחואנה ושותקים היא היתה רוצה להיות נערת רוק אבל אין דבר כזה
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
. . בינו בוערים חבר מתאריך 25.12.09 3826 הודעות, 53 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב יום שני כ''ד בשבט תש''ע 03:57 08.02.10 3. שני הקישורים הם הוכחה לכך שמה שאני כתבתי הוא נכון. לא, לא הכוונה שאכן יצחק לאור אנס. לא. מה שאני כתבתי הוא "שמועות שהוזכרו בפורום סקופים רומזות שיצחק לאור אנס". ואכן היו שתי שמועות בפורום סקופים (וגם בטוקבקים באתרים ברשת) שיצחק לאור אנס. יתכן מאוד שהשמועות לא נכונות. אבל עצם זה שהן התפרסמו זו עובדה נכונה. כלומר הכוונה היא שלא אני הוא זה שהמציא את השמועות הללו. והטענה שהן אכן התפרסמו ב'סקופים' של רוטר היא אכן טענת אמת.מטרת האשכול הזה היא משולשת. א) יצחק לאור הוא איש שמאל קיצוני פוסט או אנטי ציוני ואני מתעב את השמאל האנטי ציוני. ב) יצחק לאור הוא אדם אלים שכבר תקף בעברו (את מנחם בן, שהיה אז מבקר הספרות של עיתון העיר או הארץ) ג) השמועות הללו נבלעו בתוך אשכול ענק וחשוב היה לי להדגיש אותן. . . בינו בוערים חבר מתאריך 25.12.09 3826 הודעות, 53 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב אור ליום רביעי כ''ו בשבט תש''ע 19:20 09.02.10 9. הקפצה לטובת אלו שראו משהו ב'סקופים' אשר ננעל מבלי שיהיה כתוב שם שמו של החלאה. הערה: יצחק לאור הוא חלאה בכל מקרה. בשל כמה וכמה סיבות גם יחד. א) תקיפה פיסית של מנחם בן. ב) התבטאויות הן בכתב והן בע"פ כנגד הציונות ג) דיבור גס ומתנשא כנגד הימין . . איש-אחד חבר מתאריך 18.2.10 578 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב יום ראשון ז' באדר תש''ע 02:03 21.02.10 הארץ בסופ''ש כתבה מאת יצחק לאור. וכאילו לא קרה כלום, וכאילו אין עננה שחורה מאד מעל ראשו של יצחק לאור, מגיש עיתון הארץ בגליון יום שישי כתבת תרבות חשובה מאת האנס? הנאור יצחק לאור. וכמובן שלא תמצאו בהארץ כתבה על מעשיו של לאור נראה אין מקום בגליון מרוב כתבות על אלון. מתברר שאם אתה בצד הנכון אז מותר לך, תשאלו את עזרא נאווי ואת יצחק לאור ואת דן בן אמוץ ושאר אנשים שכל הגילדה יועה יודעת ושותקת. . . 32. יצחק לאור - 'המנון לגוש' : המתנחל הדתי כמו אחיו היהודי מאירופה מעלה ילד כקורבן לפולחן הפסח: ''אנחנו כיפות סרוגות... ואת... יום חג המצות הזה... נחוג בהתכוונות ובמצותנו דם נערים פלסטיניים'' https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread=16085&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E9%F6%E7%F7%20%EC%E0%E5%F8 . . איש-אחד חבר מתאריך 18.2.10 578 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב יום שני י''ב באייר תש''ע 09:58 26.04.10 הארץ מפרסם מאמר מגדף של האנס הנאור לכאורה. עיתון הארץ מפרסם היום מאמר דעות אנטי ישראלי של נביא השמאל הקיצוני. החשוד בין השאר בעבירות מין והשפלת נשים שנעשו אף בתוך כותלי עיתון הארץ עצמו. השבועות הלאומיים, הימים שלפני יום השואה ועד אחרי יום העצמאות, מלאו שוב קיטש. דומה כי הקיטש הלאומי גואה, ככל שהמלים מתרוקנות מתוכן של אמת. הכל נעשה באורח ביורוקרטי, מלמעלה, למן הפיכת כל ערוצי השידור לבעלי תפקיד לאומי ועד לטקסים בגני הילדים. אז נדמה כאילו הרגש הלאומי היחיד שאפשר לפרוט עליו אצלנו הוא האבל. גם פריטה זו נעשית בצבעים רועשים, בנאומים נפוחים. נאומי המדינאים ממלאים את החלל. מכל עבר יורדת עליך התחושה, ש"מוכרחים להיות עצוב", ואיש מן המנגנונים אינו סומך עליך שאתה מקבל על עצמך את האחריות לאבל. דומה כי איש מהמנגנון העצום של החלת האבל - מערכת החינוך, ההסברה, ערוצי טלוויזיה ורדיו - אינו מאמין באמת בהתאבלות של המתאבלים, וכאילו "זכר המתים" דורש התאבלות אחידה וכאילו כבוד המשפחות - שואה, מלחמה, טרור - דורש סוג אחד של התאבלות, ומכיוון שאין דבר כזה, הולך ומשתלט על החלל הציבורי מין רפרטואר בלתי נסבל של מוסיקה ומלל. טקס הדלקת המשואות היה בוודאי שיאו של המפגש בין הוולגרי של האבל לוולגרי של "יום החג" (שאין לו בכלל תוכן זולת מפגשים עם הצבא): גודש הצבעים, הדגלנים הצבאיים שציירו מיני דימויים אידיוטיים מ"הישגי המדינה", והעיקר - הטקסטים שחוברו למדליקי המשואות: איזה אורך, משנה לשנה מתארכים המונולוגים הללו, וכמה גוף-ראשון-יחיד בשם כל מיני קבוצות שותפות ב"הישגי המדינה", ומצלמות הטלוויזיה שחלפו על פני הקהל, כדי להופכו לחלק מהאירוע הייצוגי, והאנגלית שהפכה את כל האירוע הזה למוצר תיירות, זה בוודאי היה השיא. ואף על פי כן, אי האמון הגמור הזה בשמחה או בעצב האותנטיים, הוא שהופך את החיים הלאומיים שלנו לקרתניים כל כך. 62 שנים חלפו מאז הוקמה מדינת ישראל. אם קיומה עדיין בסכנה, אין זה משום שהישגיה מרשימים כל כך. למען האמת, ההישג השלילי ביותר של מדינת ישראל הוא שאחרי 62 שנים אין למנגנון הקרוי מדינה האומץ להרפות קצת מהלחץ הלאומי, אין לו האומץ להניח לבני אדם לחוג את לאומיותם, או את הסתייגותם מהלאומיות, על פי בחירתם, אין לו האומץ להניח לערוצי הטלוויזיה להעניק לנו את הבחירה להיות בצד של החוגגים או בצד של הנחים, בצד של המתאבלים או בצד של השקט המכבד. הרי הדלקת נר זיכרון בבית היא עניין פרטי, ואי אפשר לבדוק את מי זוכר אדם, ואת מי באמת כבר אינו זוכר. אבל יותר מכל בולט בוולגריות הזאת הצורך לטשטש את דו-פניה של ציון החוגגת. ראש הממשלה ואנשיו, שר החוץ, יושב ראש הכנסת, תוקעים בחצוצרת "הבנייה היהודית בירושלים". ובחדשות, מיד לאחר הציטוט הנדיב מסוגיית "הבנייה היהודית בירושלים", אנחנו שומעים את חדשות ארץ הקודש, הולילנד, או מוטב טוני סופראנו בציון. מה יותר מגעיל מהשסע הזה? קודם משתלטים על קרקע. מגייסים את כל המרץ הלאומי, שלא לדבר על דם וזיעה ודמעות, ואחר כך מחלקים את ירושלים, לא חלילה בין יהודים לערבים, למען השלום, אלא בין יזמים לפוליטיקאים למען חייהם הטובים. עד "יום ירושלים" יש עוד זמן לקיטש הזה, המפריד בין דם לדמים, ומשלה את יצרניו כאילו בני אדם אינם מבחינים איך בדיוק מחלקים את ירושלים, בין קודש וולגרי לחול וולגרי עוד יותר. מקור: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1165348.html להזכירכם נגד יצחק לאור הוגשה תלונה במשטרה על אונס ותחקיר המקור של ערוץ 10 חשף שמדובר במשפיל ומטריד נשים מהזן הנחות והנתעב.אבל על כל פשעים תכסה שנאה, וכך נתנה חסינות ליצחק לאור רק בגלל שהוא שונא ועוכר ישראל. והנשים? הם יכולות להפגין נגד קצב הוא הרי לא השכיל לקנות חסינות ברדיפת המדינה. חסינות לרמון חסינות לעזרא נאווי חסינות ליצחק לאור. שונאי נשים ועבריני מין יש לכם מפלט בשמאל הקיצוני. . . איש-אחד חבר מתאריך 18.2.10 578 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב יום ששי כ''ה בניסן תש''ע 00:01 09.04.10 יצחק לאור, אורי תובל, אורי בלאו, משהו מאד מסריח בהארץ ! רצף כזה של עבריינים בתוך עיתון בכזה פרק זמן קצר זה תופעה שמחייבת חשבון נפש מאד נוקב. . . . פרשת יצחק לאור ,הלורד ביירון והערפדים
  עד מאוד של אונס ,מזכירה בצורה מטרידה את פרשת המשורר לורד ביירון שהואשם בהאשמות דומות לפני מאתיים שנה האם יצחק לאור הוא גיבור ביירוני או ערפד ? האם הוא צייד אפל או קורבן של כוחות דיכוי מטריארכליים ? תלוי איך מסתכלים על זה. המשורר יצחק לאור הואשם בשבועות האחרונים בהאשמות חמורות של הטרדות מיניות בלתי פוסקות וגם מה שעל פניו נראה ,לכאורה ,כמו סוג כלשהו של אונס שבוצע לפני 20 שנה הנפגעת אשכר אלדן מספרת שיצחק לאור חדר לביתה בלי שהוזמן קיים עימה יחסי מין ללא הסכמתה ( אך ככל הנראה גם ללא התנגדותה התקיפה ) ובסוף האקט כאילו להוסיף חטא על הפשע היא סיפרה בשידור הטלוויזיה ,הוא דיבר עימה מכל הדברים על שירה. אכן מעשה מוזר מי שמע אי פעם על אנס שמכל הדברים מדבר בסוף האונס עם קורבנו על שירה ? ומדוע לא יצאה הנאנסת למשטרה מיד אחרי שבוצעו בה הדברים האלו? מדוע מצאה כוח בנפשה להוציא זאת לאור רק 20 שנה לאחר המעשה? לא ברור . בבירור אין המדובר כאן בשום סוג אונס קונבנציונאלי מוכר שבו גבר כופה את רצונו באלימות גופנית על אישה. יצחק לאור עד כמה שאפשר להבין מהתיאור לא הרים אצבע אחת על הבחורה באלימות . ברור שמבחינתו לא היה המדובר כלל באונס . הוא כפה עליה את רצונו ללא אלימות גופנית . וזהו סוג של אונס אם זוהי בכלל המילה שעוד לא נדון באמת בתקשורת. אני סבור שתיאור של מקרה מקביל שהתרחש לפני מאתיים שנה אולי יכול להבהיר את הדברים מה בעצם קרה שם.
הגבר הביירוני  הלורד ביירון .מודל של יצחק לאור? לפני מאתיים שנה היה המשורר לורד ביירון המשורר המפורסם ביותר באנגליה הוא היה מרכז החיים החברתיים ,הסלבריטאי הגדול של תקופתו ,הוא נודע באישיותו הסוערת בהתפרצויות הזעם שלו ,בדיעותיו המהפכניות הליברליות והלא מקובלות ובמשיכה המגנטית שלו לנשים . הללו באו אליו בהמוניהם אם כי הוא התייחס אליהן בצורה בהמית ובלתי נסבלת על פי הסטנדרטים שלנו . הנשים ידעו היטב שהוא יתייחס אליהם בנבזות ובכל זאת המשיכו לבוא. הגברים העריצו את ביירון שייצג את במציאות את מה שגיבוריו היציגו על הדף הגיבור המסתורי האלים ועם זאת המושך והרומנטי .גיבורים מסוג זה שמעתה ואילך הפכו לנפוצים קיבלו את השם "הגיבור הביירוני ". אבל לא כולם התפעלו מהגיבור הביירוני.
 קרולין למב .יצאה בסדרת האשמות כנגד לורד ביירון וגרמה לנידויו החברתי.
אחת מהנשים הללו קרולין למב פירסמה רומן מפתח שבו תאירה את ביירון בשם "לורד רוטוון "היא היציגה אותו כסוג של "צייד " הצד נשים מביא אותן לאוקסטזה אדירה בעצם מגעו אבל לאחר מכן נוטש אותן באכזריות ומשאיר אותן מרוקנות וחסרות חיים . הספר עורר שערורויה עצומה באנגליה שעליה הוסיפו קשריו של ביירון עם אחותו החורגת שהיו סוג של גילוי עריות.הוא הפך למצורע חברתית ולבסוף נאלץ לעזוב את אנגליה .במסעותיו ליווה אותו רופא בשם פולידורי שכתב בסיום המסע ספר בשם "ומפיר" שבו הציג את הערפד הראשון בסיפרות האנגלית אחד "לורד רוטוון " . הנ"ל היה בבירור לורד ביירון והוא הוצג בדיוק כמו בספר של קרולין למב טיפוס מגנטי שמפתה גברים ונשים מביא אותם לאקסטזה אדירה ולבסוף מרוקן אותם מחייהם . בהבדל משמעותי אחד . זה לא נעשה מטאפורית כמו בספר של לאמב אלא ממשית מאחר שהוא ערפד. 
ביירון שכמובן זיהה את עצמו השתולל מזעם .הוא הבין שספר כזה לא יוסיף דבר לתדמיתו ואכן צדק. באנגליה שעד אז הייתה ארץ ליברלית ופתוחה מאוד מבחינה מינית החל להתחולל שינוי דרסטי באורח החיים ,כל מיני תועמלנים ובעיקר תועמלניות דתיות אדוקות השתמשו באמצעי הדפוס החדשים על מנת להפיץ מליוני חוברות וספרים שהביאו למהפכה בחינוך וגרמו ליצירת מה שאנו מכנים היום העידן הויקטוריני שבו הוטל חרם מוחלט על סוג החיים שהיה מקובל בזמנו של ביירון של פתיחות וליברליות מינית . התוצאה הייתה דיכוי חסר תקדים מאז ימי הביניים של היצריות והמיניות ונתק מוחלט בין המינים .

העידן הזה אגב היה עידן מטריארכאלי. באנגליה שלטה במהלכו המלכה ויקטוריה .. הדמות הביירונית המשיכה להתקיים . היא הופיעה במלוא הדרה בספר בשם "דרקולה " שבו הגיבור היה לורד שמביא נשים לאקסטזה בכוח רצונו והופך אותן לשפחותיו לפני שהוא הורג אותן או הופך אותן לערפדיות כמוהו .  אבל הוא מעולם לא התנהג כלפיהן באלימות לא היה לו צורך בכך. המסר הסמוי של הספר היה שהנשים בעצם רוצות את דרקולה שמביא להן עולם שאותו הגברים הרגילים המשעממים שלהם אינם מסוגלים לתת להן. אנו רואים כאן שינוי ברור :מה שהיה נערץ בעידן של ביירון הפך למפחיד ומסוכן בעידן שבו נכתב הספר "דרקולה ". ולדעתי אנחנו רואים שינוי ערכים ברור כזה בימים אלה עם פרשת המשורר יצחק לאור.
ציידת הערפדים  חנה בית הלחמי
יש כאמור נקודות דמיון בין פרשת לאור ופרשת ביירון המדובר בשני אנשים כריזמטיים לא קונבנציונליים במודע ותוקפניים במודע כלפי נשים .ועם זאת עד כמה שידוע הם מעולם לא השתמשו כנגד נשים באלימות פיזית של ממש . וגם לא היה להם שום צורך בכך . יש גם דימיון בין האישה שחשפה את הפרשה לציבור הרחב חנה בית הלחמי ובין אותם אנשים שיצאו כנגד הלורד ביירון והביאו לנידויו החברתי . אז המדובר היה הכמרים ובתועמלניות דתיות בעלות אג'נדה דתית חברתית חזקה ביותר שאכן הצליחו במעשיהם .אך כיום האג'נדה שלהם נראית לנו הזויה ומזיקה לטווח הארוך. במקרה של חנה בית הלחמי פמיניסטית ידועה המדובר באישה רצינית אך כשבודקים את מאמריה לעומק רואים שבבסיס רעיונותיה יש בליל אידיאולוגי הזוי על הצורך לחסל אחת ולתמיד את ה"דיכוי הפטריארכלי " וכו' ,,קשקשת הלקוחה מספרי הטקסט הפמיניסטיים הקיצוניים ביותר שהיא בדרך כלל נמנעת בחכמה רבה להשמיע אותה בהופעות פומביות בידיעה שזה יציב אותה מייד בשוליים הבלתי שפויים. כתוצאה בהופעות כאלו שבהן היא עוסקת רק בנושאים נקודתיים ולא בהשקפת העולם הכוללת שלה היא יוצרת רושם רציני ביותר. זאת בדומה לכל אותם תועמלנים דתיים שהשתמשו במקרה של ביירון כעוד מרכיב על מנת להשליך את אנגליה הסובלנית לעידן של דיכוי מיני . אז מה קרה במקרה של לאור והאישה ? כמובן היא אפשר לדעת מה בדיוק קרה שם : אולם הניחוש שלי הוא שלאור בעצם כוח רצונו ותדמיתו "הביירונית " יצר מעין "אפקט לורד ביירון " על האישה והשתלט עליה נפשית ללא כל אלימות. ואחר כך השאיר אותה מרוקנת ללא יכולת לגשת למשטרה משום שאחרי הכל גם לפי הבנתה שלה באותו הזמן לא התחולל בה מעשה אונס . . רק כעבור עשרים שנהה גם בהשפעת התעמולה של חנה בית הלחמי ואחרות היא החלה לראות במקרה כ"אונס". אני מנחש שישנן נשים שהאפקט עליהם הוא שונה לחלוטין והן חשות כתוצאה אקסטזה והתעלות שמיימית שהן לא יחושו עם גברים רגילים שגרתיים . אז מה אפשר להגיד לסיכום ? המשורר והיוצר איננו ואינו יכול להיות הפקיד הרגיל איש היי- טק המיושב בדעתו בעל המשכורת הקבועה.המשורר הוא הזר והמוזר המפחיד והמרתיע אבל הוא גם זה שבהקשר עימו אפשר להגיע לעולמות העליונים והאקסטזה כמו אלוהית . אנו יכולים להתייחס אליו כמו אל הגבר הבירוני המושך ולרצות אותו . אנחנו יכולים להתייחס אליו כמו אל הערפד המפחיד ולחשוש ממנו . אבל לעיתים האחד אינו בא בלי השני.  או גם פרשת יצחק לאור בתוכנית "מקור " אשכר אלדן מספרת על הערפד אשכר אלדן מספרת על הערפד
חנה בית הלחמי יוצאת למסע הצלב נגד ערפדים לפוסט של נעמה כרמי לפוסט של יוסי גורביץ דבורית שרגל - וולווט (גלגלו את הדף) רונית ליברמנש נמרוד אבישר יופי תירוש מתי שמואלוף עידן לנדו מגדר וחברה בישראל ד"ר אורית קמיר יעל ישראל יולי כהן (הזמנה ייחודית לתיעוד) אביגיל גרץ ולינקים נוספים מפוסט ההמשך: נעמה כרמי + פוסט תגובה למגיבים מתי שמואלוף יוסי גורביץ ולינקים נוספים מפוסט ההמשך: נעמה כרמי + פוסט תגובה למגיבים מתי שמואלוף יוסי גורביץ אורנה קזין אבי לן סוקר את הפרשה קורינה משוחחת עם יצחק לאור אורית קמיר על ה"ארץ ו" ויצחק לאור יהודה בלו פוגש יום אחד את יצחק לאור ברחוב יהודה בלו מסביר מדוע לא התפתה להשתתף בלינץ' נגד לאור ביום היחיד שעבר מאז שידור התוכנית עליו דרקולה יצחק לאור פרופיל של משורר
 מקור: http://cafe.themarker.com/post/1470498/
הלורד ביירון, האם הוא המודל של המשורר/אנס יצחק לאור?! פרשת יצחק לאור ,הלורד ביירון והערפדים
 מקור:
23. החשיפה הראשונה של פרשת לאור ב-2007 (*) https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=19419&forum=gil&omm=23&viewmode=threaded
 תזכורת = מורשת הקסטנריזם - חיה, נושמת ובועטת:
 תמליל/ראיון עם סוזי קסטנר/ז'וז'י קסטנר, בתו של קסטנר!! https://rotter.net/forum/gil/15917.shtml עו''ד דר: ישראל קסטנר - הגילוי הלא נאות של מרב מיכאלי https://rotter.net/forum/gil/15919.shtml (*) ''ראש הממשלה שחשש ובחש במשפט קסטנר'' (*) https://rotter.net/forum/gil/15921.shtml פרשת קסטנר – איך נפל יואל בראנד קורבן למבצע הונאה וזיוף https://rotter.net/forum/gil/15921.shtml#3

https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi ''החל הקרב על ארץ ישראל''=מלחמת אחים האמנם ?? https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5463&forum=gil&omm=0
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
|
 |
|
|